Realizujesz kampanię reklamową swojej marki w mediach społecznościowych? Zastanawiasz się, jakie wymiary powinny mieć grafiki udostępniane na poszczególnych platformach? W tym artykule znajdziesz kompletne wskazówki, dzięki którym stworzysz skuteczne oferty. Jakie wymiary powinny mieć grafiki kampanii reklamowych w social mediach? Już wyjaśniam.
Pamiętaj, że nie ma uniwersalnych wymiarów grafik dla kampanii na Facebooku. Zależą one bowiem od reklamy, którą chcesz udostępnić. W zależności od formy, obrazy powinny mieć:
Facebook – przykład reklamy firmy Media Expert
W reklamie na Messenger zachowaj proporcje 1:1. W przypadku materiałów błyskawicznych zalecana szerokość to do 1080 px.
Pamiętaj, aby zapisywać grafik w formacie .png oraz optymalizować ich jakość. Nadaj też obrazom właściwe nazwy, które dokładnie będą opisywać to, co się na nich znajduje.
Reklama na YouTube to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, dzięki któremu możesz pozyskać wielu nowych odbiorców. Upewnij się więc, że publikowane na platformie grafiki mają odpowiedni rozmiar.
Reklamy Google Ads także mają dokładnie określone wymiary. W przypadku elastycznych reklam displayowych jest to 1200×628 px lub 1200×1200 px. Decydując się na banery statyczne, masz nieco więcej opcji do wyboru.
Banery kwadratowe i prostokątne:
Banery pionowe:
Banery poziome:
Banery mobilne na smartfony:
Pamiętaj, że w przypadku reklam graficznych Google Ads, maksymalny rozmiar pliku to 150 KB.
Warto też wspomnieć, że jest kilka rozmiarów banerów graficznych Google Ads, które są dostępne regionalnie.
Google podaje też dokładne zalecenia wymiarów Reklam Discovery:
Decydując się na reklamy w Gmail, postaw na następujące wymiary grafik:
W przypadku lokalnych reklam, Google zaleca następujące rozmiary:
Wyniki wyszukiwania – przykładowe reklamy Google Ads (piekarniki)
Tworzysz kampanię marketingową na TikToku? Zależy Ci na poprawie atrakcyjności reklam? Upewnij się, że udostępniane treści mają właściwe rozmiary. W przypadku reklam In Feed, Brand Takeover, TopView i TopView Lite powinno to być 1080×1920 px. Dla zdjęcia profilowego zalecany jest natomiast rozmiar 200×200 px.
Aby cieszyć się satysfakcjonującymi wynikami kampanii na Twitterze, upewnij się, że publikowane na platformie grafiki mają odpowiednie rozmiary.
Twitter – post na profilu Igi Świątek
W przeciwieństwie do Facebooka, Instagram nie ma aż tylu dostępnych formatów reklam. Niemniej jednak wciąż musisz przestrzegać zalecanych przez platformę wymiarów grafik, aby wyglądały one atrakcyjnie zarówno na Twoim profilu, jak i na stronie głównej.
Instagram – post na profilu Netflixa
LinkedIn to ważne narzędzie biznesowe. W kampaniach realizowanych na tej platformie kluczowe są profesjonalizm i dokładność. W swojej strategii musisz zatem uwzględnić prawidłowe wymiary grafik.
LinkedIn – profil firmy Decathlon
Aby zmaksymalizować efektywność kampanii marketingowej, wykorzystaj także Pinteresta. Pamiętaj, aby Twoje reklamy miały wymiary:
Pinterest – wyniki dla hasła mieszkanie
Właściwe rozmiary reklam w mediach społecznościowych są niezwykle ważne. Pamiętaj jednak, że jeśli przekaz, forma wizualna i oferowane korzyści nie będą zachęcające, nie osiągniesz sukcesu. Oferta musi zwracać uwagę i zachęcać użytkownika do podjęcia kolejnych działań. W opracowaniu skutecznej kampanii pomoże Ci profesjonalna agencja interaktywna. Dzięki firmie, takiej jak my, stworzysz świetne reklamy, które będą miały nie tylko odpowiedni rozmiar, ale też treść skłaniającą do skorzystania z Twojej oferty. Nie czekaj więc i zrób krok w kierunku sukcesu swojego biznesu!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.