DARMOWY AUDYT SEO

Wymiary grafik kampanii reklamowych – FB, Google Ads, YT, Twitter, Instagram, TT

5 min czytania
Wymiary grafik kampanii reklamowych – FB, Google Ads, YT, Twitter, Instagram, TT
Kategoria E-CommerceMarketing

Realizujesz kampanię reklamową swojej marki w mediach społecznościowych? Zastanawiasz się, jakie wymiary powinny mieć grafiki udostępniane na poszczególnych platformach? W tym artykule znajdziesz kompletne wskazówki, dzięki którym stworzysz skuteczne oferty. Jakie wymiary powinny mieć grafiki kampanii reklamowych w social mediach? Już wyjaśniam.

Spis treści:

Wymiary grafik – Facebook

Pamiętaj, że nie ma uniwersalnych wymiarów grafik dla kampanii na Facebooku. Zależą one bowiem od reklamy, którą chcesz udostępnić. W zależności od formy, obrazy powinny mieć:

  • 170×170 px – zdjęcie profilowe,
  • 820×312 px – zdjęcie w tle,
  • 1640×856 px – zdjęcie w tle grupy,
  • 1200×628 px – tło wydarzenia,
  • 1200×630 px – poziome zdjęcie w poście,
  • 1080×1350 px – pionowe zdjęcie w poście,
  • 1080×1080 px – kwadratowe zdjęcie w poście,
  • 1080×1920 px – Facebook Stories,
  • 1200×628 px – zdjęcie z linkiem,
  • 1080×1080 px – karuzela,
  • 1200×444 px – kampania ukierunkowana na pozyskiwanie lajków.

Facebook – przykład reklamy firmy Media ExpertFacebook – przykład reklamy firmy Media Expert

W reklamie na Messenger zachowaj proporcje 1:1. W przypadku materiałów błyskawicznych zalecana szerokość to do 1080 px.

Pamiętaj, aby zapisywać grafik w formacie .png oraz optymalizować ich jakość. Nadaj też obrazom właściwe nazwy, które dokładnie będą opisywać to, co się na nich znajduje.

Sprawdź: Co to jest NPS?

Wymiary grafik – YouTube

Reklama na YouTube to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, dzięki któremu możesz pozyskać wielu nowych odbiorców. Upewnij się więc, że publikowane na platformie grafiki mają odpowiedni rozmiar.

  • Baner kanału – 2048×1152 px,
  • Zdjęcie profilowe – 800×800 px,
  • Miniaturka filmu – 1280×720 px,
  • Reklamy displayowe – 300×60 lub 300×250 px.
  • Nakładki reklamowe – 468×60 lub 728×90 px.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wymiary grafik – Google Ads

Reklamy Google Ads także mają dokładnie określone wymiary. W przypadku elastycznych reklam displayowych jest to 1200×628 px lub 1200×1200 px. Decydując się na banery statyczne, masz nieco więcej opcji do wyboru.

Banery kwadratowe i prostokątne:

  • 200×200 px,
  • 250×250 px,
  • 250×360 px,
  • 300×250 px,
  • 336×280 px,
  • 580×400 px.

Banery pionowe:

  • 120×600 px,
  • 160×600 px,
  • 300×600 px,
  • 300×1050 px,
  • 240×400 px.

Banery poziome:

  • 468×60 px,
  • 728×90 px,
  • 930×180 px,
  • 970×90 px,
  • 970×250 px,
  • 980×120 px.

Banery mobilne na smartfony:

  • 300×50 px,
  • 320×50 px,
  • 320×100 px.

Pamiętaj, że w przypadku reklam graficznych Google Ads, maksymalny rozmiar pliku to 150 KB.

Warto też wspomnieć, że jest kilka rozmiarów banerów graficznych Google Ads, które są dostępne regionalnie.

  • Polska – 750×100 px, 750×200 px, 750×300 px,
  • Rosja – 240×400 px,
  • Szwecja – 980×120 px, 250×360 px,
  • Dania – 930×180 px,
  • Norwegia – 580×400 px.

Google podaje też dokładne zalecenia wymiarów Reklam Discovery:

  • obraz poziomy – 1200×628 px,
  • obraz kwadratowy – 1200×1200 px,
  • obraz pionowy – 960×1200 px,
  • logo – 1200×1200 px.

Decydując się na reklamy w Gmail, postaw na następujące wymiary grafik:

  • reklama graficzna – od 300×650 do 300×1000 px,
  • obraz poziomy – 600×314 px,
  • obraz kwadratowy – 300×300 px,
  • obraz marketingowy – 1200×628 px,
  • obraz w katalogu – 1200×1200 px,
  • logo – 1200×1200 px.

W przypadku lokalnych reklam, Google zaleca następujące rozmiary:

  • obraz prostokątny – 600×314 px,
  • obraz kwadratowy – 314×314 px,
  • logo – 116×116 px.

Wyniki wyszukiwania – przykładowe reklamy Google Ads (piekarniki)Wyniki wyszukiwania – przykładowe reklamy Google Ads (piekarniki)

Sprawdź: Marketing na TikToku

Wymiary grafik – TikTok

Tworzysz kampanię marketingową na TikToku? Zależy Ci na poprawie atrakcyjności reklam? Upewnij się, że udostępniane treści mają właściwe rozmiary. W przypadku reklam In Feed, Brand Takeover, TopView i TopView Lite powinno to być 1080×1920 px. Dla zdjęcia profilowego zalecany jest natomiast rozmiar 200×200 px.

Wymiary grafik – Twitter

Aby cieszyć się satysfakcjonującymi wynikami kampanii na Twitterze, upewnij się, że publikowane na platformie grafiki mają odpowiednie rozmiary.

  • Zdjęcie profilowe – 400×400 px
  • Zdjęcie w tle – 1500×500 px
  • Zdjęcia w postach – 1200×628 px
  • Twitter Cards – 120×120 px
  • Fleet – 1080×1920 px.

Twitter – post na profilu Igi ŚwiątekTwitter – post na profilu Igi Świątek

Sprawdź: Witryny z zakładkami społecznościowymi – czym są i jak mogą pomóc Ci zwiększyć ruch na stronie?

Wymiary grafik – Instagram

W przeciwieństwie do Facebooka, Instagram nie ma aż tylu dostępnych formatów reklam. Niemniej jednak wciąż musisz przestrzegać zalecanych przez platformę wymiarów grafik, aby wyglądały one atrakcyjnie zarówno na Twoim profilu, jak i na stronie głównej.

  • Zdjęcia kwadratowe – 1080×1080 px
  • Zdjęcia poziome – w proporcjach 1,91:1 o szerokości 1080 px
  • Zdjęcia pionowe – w proporcjach 4:5 i o wymiarach 1080×1350 px
  • Reklamy InstaStories – 1080×1920 px.

Instagram – post na profilu NetflixaInstagram – post na profilu Netflixa

Wymiary grafik – LinkedIn

LinkedIn to ważne narzędzie biznesowe. W kampaniach realizowanych na tej platformie kluczowe są profesjonalizm i dokładność. W swojej strategii musisz zatem uwzględnić prawidłowe wymiary grafik.

  • Zdjęcie profilowe – 400×400 px
  • Zdjęcie w tle – 1584×396 px
  • LinkedIn Stories – 1080×1920 px
  • Firmowe zdjęcie profilowe – 1128×191 px
  • Firmowe zdjęcie w tle – 268×268 px
  • Kwadratowe zdjęcia w postach – 1200×1200 px
  • Prostokątne zdjęcia w postach – 1200×628 px
  • Karuzele – 1080×1080 px
  • Reklamy dynamiczne – 100×100 px
  • Posty sponsorowane – 1200×627 px
  • Banery biznesowe – 646×220 px.

LinkedIn – profil firmy DecathlonLinkedIn – profil firmy Decathlon

Sprawdź: Marketing LinkedIn? Naprawdę warto! – poznaj 5 sposobów na odświeżenie wizerunku firmy na LinkedIn

Wymiary grafik – Pinterest

Aby zmaksymalizować efektywność kampanii marketingowej, wykorzystaj także Pinteresta. Pamiętaj, aby Twoje reklamy miały wymiary:

  • 1000×1500 px – karuzela,
  • 1000×1500 px – pin,
  • 1000×1500 px – video.

Pinterest – wyniki dla hasła mieszkaniePinterest – wyniki dla hasła mieszkanie

Podsumowanie

Właściwe rozmiary reklam w mediach społecznościowych są niezwykle ważne. Pamiętaj jednak, że jeśli przekaz, forma wizualna i oferowane korzyści nie będą zachęcające, nie osiągniesz sukcesu. Oferta musi zwracać uwagę i zachęcać użytkownika do podjęcia kolejnych działań. W opracowaniu skutecznej kampanii pomoże Ci profesjonalna agencja interaktywna. Dzięki firmie, takiej jak my, stworzysz świetne reklamy, które będą miały nie tylko odpowiedni rozmiar, ale też treść skłaniającą do skorzystania z Twojej oferty. Nie czekaj więc i zrób krok w kierunku sukcesu swojego biznesu!

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 3

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym są internetowe kampanie reklamowe?
Czym są internetowe kampanie reklamowe?
Internetowe kampanie reklamowe to jeden z niewielu kanałów cyfrowego marketingu przynoszących natychmiastowe rezultaty. Czym są i jakie dają możliwości?
Influencer marketing od A do Z
Influencer marketing od A do Z
Influencer marketing daje wiele możliwości pod względem zasięgu i zaangażowania odbiorców. Dowiedz się, jakie czynniki mają wpływ na powodzenie kampanii.
Na kroki wstecz, szkoda czasu – strategiczne wykorzystanie budżetu marketingowego, w walce z recesją
Na kroki wstecz, szkoda czasu – strategiczne wykorzystanie budżetu marketingowego, w walce z recesją
Gdy w drodze powrotnej złapie nas deszcz, a pod ręką mamy parasol, nie przebywamy całej drogi wstecz, lecz dalej idziemy przed siebie. Podobnie jest z recesją!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie