Luca Sammarco/pexels.com
Prowadzisz dobrze prosperujący biznes w swoim mieście i planujesz rozwinąć działalność? Dobrze trafiłeś – odpowiedź na Twoje pytanie to lokalne SEO. Współcześnie obserwujemy zwrot w stronę lokalności i regionalności, warto więc wykorzystać ten potencjał w swojej strategii marketingowo-promocyjnej. Czas start!
SEO, czyli Search Engine Optimization, to zestaw czynności mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, aby mogła ona uzyskać jak najwyższą pozycję rankingową. Powyższa definicja optymalizacji i pozycjonowania odnajduje się również w kontekście lokalnym, z tą różnicą, że każda nasza czynność wynika z potrzeb zawężonej grupy docelowej.
Jest to strategia skierowana w szczególności do właścicieli lokali stacjonarnych, którzy dodatkowo stawiają na promocję online. Mowa przede wszystkim o usługach gastronomicznych, rozrywkowych, kulturalnych, medycznych i usługowych. Są to więc praktyki przeznaczone dla usługodawców w konkretnym miejscu.
Liczby mówią w tym przypadku same za siebie:
Tym samym możemy mówić o korzyściach z lokalnego pozycjonowania. Odpowiednio zaplanowana strategia SEO pozwala wyprzedzić konkurencję oraz dotrzeć do szerszej grupy klientów. Co za tym idzie, zwiększa się ruch na stronie, pozycja rankingowa, a w efekcie końcowym sprzedaż, maksymalizując tym samym zwrot z inwestycji (ROI). Dodatkowo lokalne pozycjonowanie jest znacznie tańsze i wymaga mniejszych nakładów pracy, aniżeli oferta ogólnokrajowa bądź międzynarodowa. Budujesz dzięki temu solidne fundamenty zaufania, mając szansę na pozyskanie stałych klientów.
Pomysły pozwalające na wdrożenie lokalnego SEO będą się skupiać na wyszukiwarce Google jako dominującej w naszym kraju i na świecie w ogóle. W związku z tym warto wiedzieć, że Google wykorzystuje szereg algorytmów usprawniających działanie przeglądarki pod kątem zapytań użytkowników, dbając tym samym o wysoką jakość informacji w sieci. Mówiąc o lokalnym SEO, warto zwrócić szczególną uwagę na dwa z nich.
Jak widzisz, geolokalizacja jest jednym z najważniejszych elementów ułatwiających poszukiwanie informacji z perspektywy użytkownika. Jest ona na tyle dokładna, że pozwala nam znajdować usługi najbliżej nas. Jest to ważne z uwagi na liczne podróże, jakie odbywamy, tak więc dzięki niej możemy cieszyć się z wyjazdu bez wcześniejszego planowania pobytu w danym mieście.
Przede wszystkim musisz dowiedzieć się, kim są klienci w Twoim mieście. Zastanów się, kto będzie korzystać z Twoich usług. Spróbuj określić płeć, wiek, wykształcenie, pracę, zainteresowania oraz potrzeby potencjalnych odbiorców, aby wiedzieć, jakimi kanałami do nich docierać. Pamiętaj, że każde miasto ma swoją specyfikę – wykorzystaj tę wiedzę.
Źródło: Tirachard Kumtanom/pexels.com
Poznanie odbiorców pozwala na zbudowanie banku słów kluczowych, niezbędnych do pozycjonowania. Są to wszystkie frazy wpisywane do wyszukiwarki, tak więc im większe dopasowanie, tym wyższa pozycja rankingowa. Pamiętaj, że hasła kluczowe są również wykorzystywane w pozostałych elementach technicznego SEO.
Z punktu widzenia SEO jednym z najważniejszych elementów jest treść. To właśnie jej szukają odbiorcy. Jednak w świecie wirtualnym treść to nie tylko artykuły, ale wszystkie elementy na stronie, z którymi ma styczność odbiorca. W przypadku branży e-commerce treścią będzie opis produktów bądź usług oraz ich dokumentacja. Wszystko, co publikujesz, powinno zostać opatrzone językiem korzyści.
Jak mówi stare powiedzenie – jak Cię widzą, tak Cię piszą. Tradycyjne kanały dystrybucji przestają mieć znaczenie, z tego względu warto stworzyć ekologiczną, elektroniczną wizytówkę. Skorzystaj z panelu administratora Google My Business – jest to w pełni darmowa platforma oferująca szereg ciekawych rozwiązań pod kątem promocji strony w sieci. Posiada ona nazwę, adres, godziny otwarcia, dane kontaktowe, kategorie, zdjęcia, komentarze i opinie, a także link do strony (który wspomoże strategię link buildingu).
Pamiętaj, że wizytówka również może posłużyć pozycjonowaniu. Z tego względu regularnie aktualizuj umieszczone na niej dane i informacje kontaktowe. Stwórz opis swojego biznesu, wykorzystując atrybuty wyróżniające Cię na tle konkurencji, załącz zdjęcia i daj internautom głos, umożliwiając wystawienie komentarza lub opinii. Każdy z tych elementów jest czynnikiem rankingowym podlegającym ocenie algorytmów.
Drugą możliwością, którą można wykorzystać w tym samym czasie, jest wizytówka NAP (name, addess, phone number). Możesz ją uzupełnić o informacje dodatkowe. Co więcej, podstawowe dane, jakich dostarcza NAP, są jednym z elementów oceny jakości witryny Google, czyli tzw. E-A-T. Wytyczne te od lat są niezwykle popularne i pilnowane w kontekście oceny szeroko pojętej jakości.
Strona i treść to jedno, ale warto też wesprzeć swoje działania za pośrednictwem mediów społecznościowych, z których korzysta – uwaga – ponad 5 miliardów użytkowników. Pamiętaj, że poszerzasz tym samym krąg swoich odbiorców o turystów i przyjezdnych. Przede wszystkim jest to jednak kanał komunikacyjny, za którego pośrednictwem możesz opowiedzieć swoją historię i informować na bieżąco o tym, co oferujesz.
Współcześni konsumenci są znacznie bardziej wybredni. Musisz ich więc przekonać, że warto jechać na koniec miasta, by skorzystać właśnie z Twojej oferty. Pamiętaj, że kluczem lokalności jest serce oraz zrozumienie potrzeb mieszkańców – a w końcu jesteś jednym z nich! Sięgnij do internetowych kanałów dystrybucji treści, aby rozwinąć skrzydła.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.