Z tego właśnie względu optymalizacja współczynnika konwersji (CRO), służyć ma utrzymaniu korzystnej konwersji witryny. Ponadto (CRO) odpowiadać ma za maksymalizację zysków ze sprzedaży, przy jednoczesnym ograniczeniu wydatków przeznaczanych na promocję marki.
Przede wszystkim zależy nam na pozytywnym odbiorze, przez jak największą grupę odbiorców. Nawet jeżeli zwrócimy uwagę na różnice we współczynnikach konwersji, wynikające choćby z odmiennych potrzeb dla konkretnych branż, czy też różnie wynikające z przyjmowanych modeli biznesowych, działanie to u źródła, ma zagwarantować lepszą i bardziej opłacalną promocję naszej działalności.
Wykorzystywanie tylko i wyłącznie PPC, które w założeniu ma generować ruch na stronie, jest nieopłacalne i szanse na jego powodzenie są raczej niewielkie. Co prawda praca nad optymalizacją współczynnika konwersji dla kampanii Pay Per Click, bywa żmudne i od początku zmusza nas do uzbrojenia się w cierpliwość, jednak to niewielka cena za świadomość, że Twoja kampania przynosi Ci potencjalnych klientów, a nie kolejnych obserwatorów i chwilowych bywalców.
Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych możliwości poprawy działania konwersji w przypadku PPC:
Wyobraź sobie, że trafiasz na reklamę, która wydaje się naprawdę obiecująca. Treść precyzyjnie trafia w Twoje dotychczasowe wyniki wyszukiwania – chciałoby się rzec – Eureka! A więc ulegasz call to action i klikasz, a to co widzisz nie dosyć, że nie ma dla Ciebie żadnej wartości, to na dodatek sprawia, że witrynę opuszczasz poirytowany i zniesmaczony.
Strona docelowa musi przede wszystkim wywiązywać się z obietnic, które złożyła Ci reklama. Co więcej trafność między reklamą a stroną docelową, stanowi wsparcie dla samych wyszukiwarek, niezależnie od charakteru strony.
Jeżeli zdobywasz zaufanie odbiorcy, to powinieneś mieć na uwadze, że nie ofiarując im tego, co zyskało ich zainteresowanie, nie tylko je natychmiast tracisz, ale równocześnie sprawiasz, że od razu odbiją się oni od Twoich treści, z grymasem złości, lub niezadowolenia. To kliknięcie jest cenne dla Ciebie, niech oni otrzymają coś w zamian, to chyba sprawiedliwy układ, prawda?
Rosnący bounce rate (współczynnik odbić), bardzo szybko zaciera sen z powiek i pozwala zrozumieć, że robisz to źle. Pamiętaj – sztuką jest uzyskać czyjeś zaufanie, a jego utrata jest dziecinnie prosta. Optymalizacja współczynnika konwersji w połączeniu ze stroną docelową wysokiej jakości, to jedyne połączenie, na którym powinno Ci zależeć.
To gdzie wyświetlana jest Twoja reklama, tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia. Pojawić się w Google, Bing, na Facebooku (Meta), czy też Instagramie, to kwestia posiadanego budżetu, który przesypuje się niczym piasek w klepsydrze, gdy tylko się “pojawiasz”, a nie działasz. To, że reklama jest, nie oznacza, że będzie klikalna – wszystko to kwestia umotywowania odbiorcy, chwytliwego i dobrze skomponowanego tekstu oraz oferty, która kryje się za promocją.
Kwestia samego stosunku odbiorców do Pay Per Click, jest raczej sporna – niektórzy na sam jej widok, traktują ją jako wejście do strony, która jest niebezpieczna, lub zawiera gorszące treści. Inni wchodzą w nie z ciekawości, uznając je jako zachęta do ponownego zetknięcia się z czymś, czego wcześniej wyszukiwali, to jednak kwestia działania algorytmów.
Można nawet odnieść wrażenie, że ta forma promocji umiera, jednak tak nie jest, te reklamy są, jednak często nie zwracamy na nie uwagę, gdyż tworzone są w sposób nieprzemyślany. Niech to będzie dla Ciebie wskazówką, że tworząc kampanię PPC, powinieneś zbudować ją w taki sposób, jaki byłby w stanie zachęcić Ciebie do kliknięcia.
Reklama niemerytoryczna, zawierająca, nader wszystko błędy gramatyczne, czy ortograficzne, zawsze postrzegana będzie jako podejrzana. Musi zawierać ona trafne słowa kluczowe, prowadzić do strony docelowej, powiązanej ze wspomnianymi słowami kluczowymi oraz kierować do odbiorcy skuteczne wezwanie do działania.
To naprawdę nie jest takie skomplikowane, wszystko jest kwestią chęci i kreatywności, daj sobie szansę!
Źródło: eobuwie.com.pl
Można spotkać się z przekonaniem, o wymiennym zastosowaniu PPC, zamiast organicznego SEO. Jest to fatalne rozwiązanie. Potrzebujesz organicznej konwersji, ponieważ bez niej marnujesz potencjał, który skryty jest w działaniach marketingowych.
Promocja z zastosowaniem PPC, potrafi pokazać swoją skuteczność, jednak nie w każdym przypadku i stanowi wątpliwy grunt, jeżeli planujesz polegać wyłącznie na niej. Jeżeli potrzebujesz wsparcia, zawsze masz możliwość z korzystania usług profesjonalistów SEO, dostępne są darmowe audyty, które z pewnością pomogą Ci znaleźć najlepszą dla siebie drogę.
Jak już wspomnieliśmy, nieadekwatna do promocji strona docelowa, potrafi przynieść więcej złego, niż dobrego. Negatywnie wpłynie ona na konwersję, prowadząc do ogólnego spadku jakości witryny. Tak oto dochodzimy do momentu, gdzie zauważamy, że jest to nieopłacalne, gdyż efekt jest niezadowalający a koszty szybują w górę.
Czy więc istnieje przepis na stronę docelową jak ze snu? Nie, jednak znane są praktyki, które do tego miana mogą ją zauważalnie przybliżyć. Nie są to rzeczy nieoczywiste, a wręcz przeciwnie – możemy wymienić np. wybrzmiewające Call to action, przyciągające wzrok i proszące się o interakcję ze strony odbiorcy. Podstawę stanowi nagłówek, który powiązany je słowem kluczowym i tak, który zachęca do zapoznania się z resztą treści. Warto również zwracać uwagę na objętość promocji. Nikt nie lubi rozwiązłych formularzy, jednak zdajemy sobie sprawę, że niekiedy ciężko zamknąć się w limicie znaków. Miej jednak na uwadze, że dużo nie oznacza wcale lepiej.
Moglibyśmy wymieniać wszystkie czynniki co do detalu, jednak chcielibyśmy zachęcić Cię do konsultacji z naszym zespołem ekspertów, którzy zrobią to znacznie lepiej niż literowe zbitki tekstu, który niekiedy bywa dosyć skomplikowany. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać darmowy audyt, zapewniamy, że rozwiejemy wszelkie Twoje wątpliwości i na pewno nie będziesz żałować!
Kampanie PPC kuszą swoją prostotą i efektywnością, jednak te, które faktycznie są efektywnymi, podparte są analizami profesjonalistów i czynnie aktualizowane oraz optymalizowane, aby zachować swoją skuteczność. Zrozumienie ich działania, jak i istoty SEO, jest trudne i wymaga wiele nauki, jeśli pragniemy owocnie obcować z tą materią.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.