Yelp — czy można usunąć negatywne recenzje użytkowników?

Yelp — czy można usunąć negatywne recenzje użytkowników?

Andrea Piacquadio/pexels.com

Z pewnością negatywne recenzje to zmora każdego przedsiębiorcy. Jeżeli stanowią one większość nad pozytywnymi, to może to być problem dla naszej firmy. Postanowiliśmy przybyć z pomocą i przedstawić Ci narzędzie YELP! Dzięki temu odzyskasz swoją reputację. Możesz to zrobić, usuwając negatywne komentarze. Jednak nie jest to tak łatwe, jak myślisz. Przeczytaj poniższy artykuł, a wszystkiego się dowiesz.

Yelp — o co z tym chodzi?

Aplikacja YELP została założona w 2004 roku. Na pewno od tego czasu pojawiło się o wiele więcej narzędzi do wystawiania recenzji online, jednak obecnie YELP cieszy się równie wysoką popularnością, co przedtem.

Mimo że obecnie Google jest najbardziej popularnym narzędziem, ponieważ to on kieruje bezpośredni ruch na stronach. YELP nadal pozostaje w grze! W tej aplikacji możesz zobaczyć restauracje w pobliżu, recenzje i nie tylko.

Czy można usunąć negatywną recenzję w aplikacji YELP?

Okazuje się, że można, ale trzeba wykazać, że stanowią one naruszenie reguł panujących na YELP. Pamiętaj, że negatywne recenzje użytkowników są tak samo potrzebne, jak te pozytywne. Jednak jeśli chcesz ją usunąć za wszelką cenę (np. jest w wulgarny sposób obraźliwa), to możesz zgłosić ten komentarz moderatorom aplikacji. W dalszej części przedstawimy Ci, jak dokładnie to zrobić.


Źródło: fauxels/pexels.com

Musisz wiedzieć, że prawdziwa negatywna recenzja, która wyraża spostrzeżenia klienta, nie jest niczym złym i w żaden sposób nie narusza zasad aplikacji, dlatego takiej recenzji niestety nie da się usunąć, mimo że wpływa negatywnie na Twoją reputację. Musisz nauczyć się pracować nad negatywnymi recenzjami i wyciągać z nich wnioski.

Jak zgłosić negatywne recenzje w aplikacji YELP?

Kiedy zgłosisz konkretną recenzję, jest ona natychmiast wysłana do obsługi klienta YELP, to oni decydują, czy należy taką opinię usunąć. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, musi mieć ona bardzo dobry powód zgłoszenia, który faktycznie zaistniał.

Kiedy klient jest po prostu niezadowolony z Twojej usługi, to ma prawo do wyrażenia swojej negatywnej opinii, jest on wtedy zupełnie uzasadniony i nie można zgłaszać takich komentarzy. Jeżeli zdarzy Ci się taka recenzja, to po prostu reaguj na nią, nie pozostawiaj jej samotnej na Twoim profilu, bez odpowiedzi. Spróbuj zaproponować konkretne rozwiązanie problemu, a z pewnością inni użytkownicy zobaczą, że zależy Ci na kliencie.

Jednak jeżeli komentarz narusza jakiekolwiek z praw panujących w aplikacji, to możesz go zgłosić i z pewnością zostanie usunięty natychmiast. Dotyczy to także sytuacji, kiedy komentarz nie mówi prawdy, jest obraźliwy oraz nie ma jednoznacznych dowodów na oskarżenia.

Kiedy można zgłosić negatywną recenzję moderacji?

  • Jeżeli komentarz pochodzi od niezarejestrowanego użytkownika,
  • Recenzja nie mówi o osobistych doświadczeniach użytkownika,
  • Kiedy okazuje się on plagiatem,
  • Odnosi się do innej negatywnej recenzji,
  • Recenzja, która ujawnia poufne dane osobowe pracowników lub firmy,
  • Komentarz zawiera mowę nienawiści.

Jak długo trzeba czekać za akceptacją zgłoszenia?

Nie masz gwarancji, że moderacja aplikacji YELP usunie negatywną recenzję natychmiast. Po prostu musisz być cierpliwy i czekać na rozwiązanie sytuacji. Nieraz okazuje się to bardzo szybkim etapem, a czasami może to potrwać trochę dłużej, niż przypuszczano.

Możesz być tylko pewny, że Twoje zgłoszenie nie pozostanie bez odpowiedzi. Gdy moderatorzy zakończą proces weryfikacji, to natychmiast się z Tobą skontaktują. Jest to wtedy ostateczna decyzja i nie można się od niej odwoływać, mimo że nie spełnia ona Twoich oczekiwań.

Skup się na pozytywnych recenzjach!

Najlepszym sposobem na zbudowanie obronnego muru dla swojej firmy, jest pozyskiwanie pozytywnych recenzji użytkowników. Z pewnością nie chcesz mieć więcej nieprzychylnych komentarzy, niż na to zasługujesz! Dlatego, zamiast skupiać całą swoją uwagę na negatywach, to spróbuj pozyskiwać więcej tych pozytywów!

Musisz być na bieżąco ze swoimi recenzjami i stale je analizować i myśleć, co możesz poprawić, a co innym się podoba. Myślenie użytkowników jest bardzo zmienne i ulegają wpływom internetowym, tzn. że to, co zobaczą w Internecie, biorą pod uwagę do swoich doświadczeń. Pamiętaj, że nawet jeśli firma ma wiele pozytywnych recenzji, to kilka słabych może zniechęcić potencjalnego klienta do zaangażowania z Twoją firmą.

Nieprzychylne opinie innych użytkowników, powodują, że potencjalni klienci, szukając czegoś na temat Twojej firmy w wyszukiwarce, mogą zrezygnować z zakupów, widząc takie komentarze. Z pewnością śledzenie recenzji na wszystkich stronach jest bardzo czasochłonne. Dlatego możesz poprosić o pomoc profesjonalistów w tej dziedzinie.

Podsumowanie

Staraj się stale weryfikować to co piszą inni na temat Twojej firmy w Internecie. Recenzje Twoich klientów są najważniejszym czynnikiem strategii marketingu internetowego. Aplikacja YELP jest bardzo przydatna i nadal chętnie korzystają z niej inni, dlatego może warto zainteresować się nią w swojej branży?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!

    5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!

    Masz firmę i chciałbyś założyć jej stronę na Facebooku, która przyciągnie do Ciebie więcej odbiorców? Tutaj znajdziesz najlepsze wskazówki!
    Wirtualni influencerzy – czy czeka nas digitalowa rewolucja?

    Wirtualni influencerzy – czy czeka nas digitalowa rewolucja?

    Czy to możliwe, że obserwowany przez Ciebie influencer tak naprawdę... nie istnieje? Przeczytaj, jak AI przejmuje świat reklamy i dlaczego współpraca z robotem może Cię kosztować nawet 8500$.
    Jak prowadzić firmowego Facebooka?

    Jak prowadzić firmowego Facebooka?

    Fanpage na Facebooku to jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingowych, z których możesz dziś korzystać. Podpowiadamy, jak go skutecznie prowadzić.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.