Z pewnością negatywne recenzje to zmora każdego przedsiębiorcy. Jeżeli stanowią one większość nad pozytywnymi, to może to być problem dla naszej firmy. Postanowiliśmy przybyć z pomocą i przedstawić Ci narzędzie YELP! Dzięki temu odzyskasz swoją reputację. Możesz to zrobić, usuwając negatywne komentarze. Jednak nie jest to tak łatwe, jak myślisz. Przeczytaj poniższy artykuł, a wszystkiego się dowiesz.
Aplikacja YELP została założona w 2004 roku. Na pewno od tego czasu pojawiło się o wiele więcej narzędzi do wystawiania recenzji online, jednak obecnie YELP cieszy się równie wysoką popularnością, co przedtem.
Mimo że obecnie Google jest najbardziej popularnym narzędziem, ponieważ to on kieruje bezpośredni ruch na stronach. YELP nadal pozostaje w grze! W tej aplikacji możesz zobaczyć restauracje w pobliżu, recenzje i nie tylko.
Okazuje się, że można, ale trzeba wykazać, że stanowią one naruszenie reguł panujących na YELP. Pamiętaj, że negatywne recenzje użytkowników są tak samo potrzebne, jak te pozytywne. Jednak jeśli chcesz ją usunąć za wszelką cenę (np. jest w wulgarny sposób obraźliwa), to możesz zgłosić ten komentarz moderatorom aplikacji. W dalszej części przedstawimy Ci, jak dokładnie to zrobić.
Musisz wiedzieć, że prawdziwa negatywna recenzja, która wyraża spostrzeżenia klienta, nie jest niczym złym i w żaden sposób nie narusza zasad aplikacji, dlatego takiej recenzji niestety nie da się usunąć, mimo że wpływa negatywnie na Twoją reputację. Musisz nauczyć się pracować nad negatywnymi recenzjami i wyciągać z nich wnioski.
Kiedy zgłosisz konkretną recenzję, jest ona natychmiast wysłana do obsługi klienta YELP, to oni decydują, czy należy taką opinię usunąć. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, musi mieć ona bardzo dobry powód zgłoszenia, który faktycznie zaistniał.
Kiedy klient jest po prostu niezadowolony z Twojej usługi, to ma prawo do wyrażenia swojej negatywnej opinii, jest on wtedy zupełnie uzasadniony i nie można zgłaszać takich komentarzy. Jeżeli zdarzy Ci się taka recenzja, to po prostu reaguj na nią, nie pozostawiaj jej samotnej na Twoim profilu, bez odpowiedzi. Spróbuj zaproponować konkretne rozwiązanie problemu, a z pewnością inni użytkownicy zobaczą, że zależy Ci na kliencie.
Jednak jeżeli komentarz narusza jakiekolwiek z praw panujących w aplikacji, to możesz go zgłosić i z pewnością zostanie usunięty natychmiast. Dotyczy to także sytuacji, kiedy komentarz nie mówi prawdy, jest obraźliwy oraz nie ma jednoznacznych dowodów na oskarżenia.
Nie masz gwarancji, że moderacja aplikacji YELP usunie negatywną recenzję natychmiast. Po prostu musisz być cierpliwy i czekać na rozwiązanie sytuacji. Nieraz okazuje się to bardzo szybkim etapem, a czasami może to potrwać trochę dłużej, niż przypuszczano.
Możesz być tylko pewny, że Twoje zgłoszenie nie pozostanie bez odpowiedzi. Gdy moderatorzy zakończą proces weryfikacji, to natychmiast się z Tobą skontaktują. Jest to wtedy ostateczna decyzja i nie można się od niej odwoływać, mimo że nie spełnia ona Twoich oczekiwań.
Najlepszym sposobem na zbudowanie obronnego muru dla swojej firmy, jest pozyskiwanie pozytywnych recenzji użytkowników. Z pewnością nie chcesz mieć więcej nieprzychylnych komentarzy, niż na to zasługujesz! Dlatego, zamiast skupiać całą swoją uwagę na negatywach, to spróbuj pozyskiwać więcej tych pozytywów!
Musisz być na bieżąco ze swoimi recenzjami i stale je analizować i myśleć, co możesz poprawić, a co innym się podoba. Myślenie użytkowników jest bardzo zmienne i ulegają wpływom internetowym, tzn. że to, co zobaczą w Internecie, biorą pod uwagę do swoich doświadczeń. Pamiętaj, że nawet jeśli firma ma wiele pozytywnych recenzji, to kilka słabych może zniechęcić potencjalnego klienta do zaangażowania z Twoją firmą.
Nieprzychylne opinie innych użytkowników, powodują, że potencjalni klienci, szukając czegoś na temat Twojej firmy w wyszukiwarce, mogą zrezygnować z zakupów, widząc takie komentarze. Z pewnością śledzenie recenzji na wszystkich stronach jest bardzo czasochłonne. Dlatego możesz poprosić o pomoc profesjonalistów w tej dziedzinie.
Staraj się stale weryfikować to co piszą inni na temat Twojej firmy w Internecie. Recenzje Twoich klientów są najważniejszym czynnikiem strategii marketingu internetowego. Aplikacja YELP jest bardzo przydatna i nadal chętnie korzystają z niej inni, dlatego może warto zainteresować się nią w swojej branży?
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.