Z miłości do SERP-ów

Z miłości do SERP-ów

Dzisiaj wyjątkowa okazja, bo mamy Walentynki, a SEO Newsy są programem dla ludzi zakochanych… w SERP-ach. Co ciekawego wydarzyło się w ostatnim czasie w świecie SEO? Zapraszamy do oglądania!

Linki a ranking domeny

John Mueller po raz kolejny zapewnił na Twitterze, że linki w obrębie całej domeny nie wliczają się do żadnego “rankingu domeny”, a mają jedynie wpływ na konkretną, linkowaną podstronę.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-links-domain-level-32837.html

Gdzie nie umieszczać CTA?

Zostając jeszcze przy Johnie Muellerze. Pewien web designer zapytał go, czy rzeczywiście należy usuwać przyciski CTA z przestrzeni above the fold. Jedna z agencji SEO twierdziła bowiem, że dokumentacja Google odradza umieszczanie ich na górze strony.

Odpowiedź Johna? Google nie mówi nic o przyciskach CTA, choć jego zdaniem umieszczenie przycisku częściowo na foldzie może mącić w kodzie HTML. Barry Schwartz z seroundtable zasugerował z kolei, że niektóre duże CTA mogą być postrzegane jako reklamy przez stary algorytm związany z układem strony.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/ctas-above-the-fold-google-seo-32880.html

Problem z wyświetlaniem danych w GSC

Między 1 a 3 lutym GSC ponownie nie pokazywało danych. Ponownie, bo podobna sytuacja miała już miejsce w zeszłym miesiącu. A w 2021 w sierpniu i listopadzie.

Bardzo możliwe, że zauważyliście spore anomalie w danych z tego okresu. Nie ma jednak powodów do paniki. Google poinformowało, że problem leży wyłącznie po stronie błędnej analityki, a dane nie odzwierciedlają rzeczywistych zmian w widoczności serwisu.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-search-console-performance-report-loss-32888.html

Testy Przewodnika Zakupowego

Google testuje „Buying Guides”. To nowa funkcja mobilnych wyników wyszukiwania, która prezentuje użytkownikom różne opcje rozwijanego menu, dzięki czemu mogą dowiedzieć się więcej o produkcie, którego szukają.

Na górze Przewodnika Zakupowego, tuż pod tytułem wyników wyszukiwania, wyświetlany jest przedział cenowy. Menu rozwijane w Przewodniku zakupowym obejmuje kilka cech, które mogą pomóc kupującym w zawężeniu wyboru. Stuknięcie rozwijanego menu powoduje wyświetlenie użytkownikowi treści redakcyjnych.

Źródło:

https://searchengineland.com/google-tests-buying-guides-in-mobile-search-results-380027

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Grupa iCEA partnerem Lech Poznań

    Grupa iCEA partnerem Lech Poznań

    Grupa iCEA postała w Poznaniu, dlatego to właśnie Lech Poznań został naszym oficjalnym partnerem! Z klubem dzielimy nie tylko miasto, ale też wspólne wartości. Jakie? Przeczytaj we wpisie!
    Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety

    Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety

    Jesteś właścicielem sklepu internetowego lub właśnie startujesz w branży e-commerce? Sprawdź, czy gotowa platforma sprzedażowa to odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu.
    Intencja wyszukiwania – dlaczego jest tak ważna?

    Intencja wyszukiwania – dlaczego jest tak ważna?

    Czy wiesz, czym jest intencja wyszukiwania? A może chcesz wiedzieć, jak wziąć ją pod uwagę podczas optymalizacji strony? Koniecznie przeczytaj!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.