Dzisiaj wyjątkowa okazja, bo mamy Walentynki, a SEO Newsy są programem dla ludzi zakochanych… w SERP-ach. Co ciekawego wydarzyło się w ostatnim czasie w świecie SEO? Zapraszamy do oglądania!
John Mueller po raz kolejny zapewnił na Twitterze, że linki w obrębie całej domeny nie wliczają się do żadnego “rankingu domeny”, a mają jedynie wpływ na konkretną, linkowaną podstronę.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-links-domain-level-32837.html
Zostając jeszcze przy Johnie Muellerze. Pewien web designer zapytał go, czy rzeczywiście należy usuwać przyciski CTA z przestrzeni above the fold. Jedna z agencji SEO twierdziła bowiem, że dokumentacja Google odradza umieszczanie ich na górze strony.
Odpowiedź Johna? Google nie mówi nic o przyciskach CTA, choć jego zdaniem umieszczenie przycisku częściowo na foldzie może mącić w kodzie HTML. Barry Schwartz z seroundtable zasugerował z kolei, że niektóre duże CTA mogą być postrzegane jako reklamy przez stary algorytm związany z układem strony.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/ctas-above-the-fold-google-seo-32880.html
Między 1 a 3 lutym GSC ponownie nie pokazywało danych. Ponownie, bo podobna sytuacja miała już miejsce w zeszłym miesiącu. A w 2021 w sierpniu i listopadzie.
Bardzo możliwe, że zauważyliście spore anomalie w danych z tego okresu. Nie ma jednak powodów do paniki. Google poinformowało, że problem leży wyłącznie po stronie błędnej analityki, a dane nie odzwierciedlają rzeczywistych zmian w widoczności serwisu.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-console-performance-report-loss-32888.html
Google testuje „Buying Guides”. To nowa funkcja mobilnych wyników wyszukiwania, która prezentuje użytkownikom różne opcje rozwijanego menu, dzięki czemu mogą dowiedzieć się więcej o produkcie, którego szukają.
Na górze Przewodnika Zakupowego, tuż pod tytułem wyników wyszukiwania, wyświetlany jest przedział cenowy. Menu rozwijane w Przewodniku zakupowym obejmuje kilka cech, które mogą pomóc kupującym w zawężeniu wyboru. Stuknięcie rozwijanego menu powoduje wyświetlenie użytkownikowi treści redakcyjnych.
Źródło:
https://searchengineland.com/google-tests-buying-guides-in-mobile-search-results-380027
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.