DARMOWY AUDYT SEO

Zalety działań SEM

4 min czytania
Zalety działań SEM
Kategoria SEM

Ogromny rozwój Internetu przez ostatnie kilkanaście lat, a dodatkowo sytuacja pandemiczna całkowicie odmieniła oblicze działania w praktycznie każdym biznesie!

Niesie to za sobą wiele benefitów, rynek znacząco się powiększył, a dzięki sprzedaży Internetowej dzisiaj tak naprawdę nie ma ograniczeń co do skali prowadzenia własnej firmy w sieci!

Żeby jednak mieć szansę na wybicie się w Internecie i dotrzeć do potencjalnych odbiorców na własne usługi lub produkty trzeba zadbać o… skuteczną i kreatywną reklamę!

PPC, SEO, SEM – są to skróty, które dzisiaj już praktycznie nikogo nie dziwią, a przynajmniej nie powinny… a może jednak?

Spis treści:

Co to SEM?

SEM (w skrócie: Search Engine Marketing) – marketing w wyszukiwarkach internetowych.

Mówiąc inaczej – jest to zbiór zadań, które mają polepszyć pozycjonowanie danej strony w Internecie, np. optymalizacja strony internetowej, płatne reklamy.

Zapewne bliżej poznałeś określenie SEO, dlatego musisz wiedzieć, że SEO jest jedną z części SEM.

Tę relację możemy przedstawić w formie:

SEM = SEO + PPC

PPC to druga część, w praktyce chodzi o reklamy Google. Widoczność w płatnych wynikach podczas wyszukiwania.

PPC to skrót od Pay per Click – bardzo dobrym przykładem jest popularne podczas pozycjonowania Google Ads. W istocie chodzi o to, że płacisz za każde kliknięcie reklamy, a dzięki temu zyskujesz osoby na swojej stronie, sklepie, blogu, profilu itd.

Sprawdź: Trendy w social mediach 2022

Dlaczego warto zadbać o SEM?

Teraz może pojawiać się pytanie:

Dlaczego powinienem zadbać o SEM u siebie?

Powodów może być kilka, oto przykładowe:

  • Zależy Ci na szybszych wynikach niż podczas działań SEO,
  • Zależy Ci na holistycznych podejściu do reklamy (zadbanie o SEO i całe SEM jednocześnie),
  • Zależy Ci na byciu w TOP 3 i wyżej w danej frazie kluczowej, regularnie lub przez określony okres.

Rozwijając wątek dalej:

Na topowe miejsca w Google podczas pozycjonowania są brane pod uwagę aspekty SEO i płatne pozycjonowanie, np. poprzez Google Ads.

Jest to bardzo ważne, ponieważ mimo że możesz mieć bardzo dobrze rozwinięty ruch SEO to i tak możesz nie być w TOP 3 w danej frazie – wszystko za sprawą konkurencji, która podeszła do sprawy od dwóch stron (SEO + PPC).

W tym momencie od razu doprecyzujemy, na czym polega kampania SEM, która (jeżeli jest odpowiednio przeprowadzona) przyniesie Twojej działalności w Internecie wiele dobrego.

Kampania SEM to ciągły proces, który ma na celu przynieść Tobie wymierne efekty – jej plusem jest fakt, że bardzo często są one zaskakująco szybkie, aby nie powiedzieć natychmiastowe. Jednak, aby tak się stało warto zadbać o profesjonalną pomoc, np. agencja SEO może okazać się bardzo dobrym wyborem, która oprócz działań optymalizujących – może pomóc Ci podczas kampanii 🙂

Korzyści płynące z działań SEM

  • Szybkie rezultaty, często przy ograniczonym budżecie,
    Możliwość działania sezonowego, np. sprzedając produkt pod okres wakacyjny,
  • Określona grupa odbiorców – trafiasz tylko do swoich potencjalnych klientów, brak “sztucznego ruchu”,
  • Akceptowalna forma reklamy – nie jest ona w żaden sposób nachalna dla odbiorców,
  • Bardzo dobry stosunek efektów do poniesionych kosztów.

Również istotnym faktem jest, czy patrzysz na swoje działania długoterminowo, czy raczej jako: dodatkowy szybki zarobek, np. poprzez sprzedaż sezonowego produktu.

Jest to bardzo ważne, ponieważ, gdy zależy Ci na długoterminowych efektach Twój plan działania i strategia będzie odmienna niż w przypadku działań krótkoterminowych.

Tak jak to zawsze bywa – wszystko jest uzależnione od indywidualnych potrzeb.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Dzisiaj wiele przedsiębiorstw skupia się tylko na SEO lub tylko na PPC. Na szczęście coraz większa liczba osób staje się świadoma, aby skupić się na obu aspektach.

Jest to bardzo ważne, aby pozyskiwać klientów z kilku “źródeł” jednocześnie, dzięki czemu, gdy nadejdzie gorszy okres, podczas funkcjonowania firmy, cała sytuacja będzie stabilniejsza, a to pozwoli zaoszczędzić wiele nerwów, czasu i pieniędzy.

Już dzisiaj warto zapoznać się z ofertami różnych agencji SEO, ponieważ mogą one również okazać się bardzo pomocne podczas działań!

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jakie są zalety działań SEM i masz pomysł, jak wprowadzić je u siebie! Powodzenia!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 3

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?
Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?
Mając e-biznes, dążysz do zdobycia zaufania jak największej grupy osób. Jak więc udowodnić status profesjonalisty w swojej branży i zyskać uwagę klientów?
Reklama na Facebooku (Meta) – 4 porady dla płynnego content marketingu
Reklama na Facebooku (Meta) – 4 porady dla płynnego content marketingu
Facebook, który znaliśmy do niedawna, zmienił się w Metę. Czy zatem zmienił się również sposób promocji w tym kanale mediów społecznościowych?
Reklama w Google – ile kosztuje?
Reklama w Google – ile kosztuje?
Każdy reklamodawca samodzielnie ustala miesięczny oraz dzienny budżet na kampanię Google Ads. Sprawdź, ile musisz zainwestować, aby zobaczyć efekty!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie