Ogromny rozwój Internetu przez ostatnie kilkanaście lat, a dodatkowo sytuacja pandemiczna całkowicie odmieniła oblicze działania w praktycznie każdym biznesie!
Niesie to za sobą wiele benefitów, rynek znacząco się powiększył, a dzięki sprzedaży Internetowej dzisiaj tak naprawdę nie ma ograniczeń co do skali prowadzenia własnej firmy w sieci!
Żeby jednak mieć szansę na wybicie się w Internecie i dotrzeć do potencjalnych odbiorców na własne usługi lub produkty trzeba zadbać o… skuteczną i kreatywną reklamę!
PPC, SEO, SEM – są to skróty, które dzisiaj już praktycznie nikogo nie dziwią, a przynajmniej nie powinny… a może jednak?
SEM (w skrócie: Search Engine Marketing) – marketing w wyszukiwarkach internetowych.
Mówiąc inaczej – jest to zbiór zadań, które mają polepszyć pozycjonowanie danej strony w Internecie, np. optymalizacja strony internetowej, płatne reklamy.
Zapewne bliżej poznałeś określenie SEO, dlatego musisz wiedzieć, że SEO jest jedną z części SEM.
Tę relację możemy przedstawić w formie:
SEM = SEO + PPC
PPC to druga część, w praktyce chodzi o reklamy Google. Widoczność w płatnych wynikach podczas wyszukiwania.
PPC to skrót od Pay per Click – bardzo dobrym przykładem jest popularne podczas pozycjonowania Google Ads. W istocie chodzi o to, że płacisz za każde kliknięcie reklamy, a dzięki temu zyskujesz osoby na swojej stronie, sklepie, blogu, profilu itd.
Teraz może pojawiać się pytanie:
“Dlaczego powinienem zadbać o SEM u siebie?”
Powodów może być kilka, oto przykładowe:
Rozwijając wątek dalej:
Na topowe miejsca w Google podczas pozycjonowania są brane pod uwagę aspekty SEO i płatne pozycjonowanie, np. poprzez Google Ads.
Jest to bardzo ważne, ponieważ mimo że możesz mieć bardzo dobrze rozwinięty ruch SEO to i tak możesz nie być w TOP 3 w danej frazie – wszystko za sprawą konkurencji, która podeszła do sprawy od dwóch stron (SEO + PPC).
W tym momencie od razu doprecyzujemy, na czym polega kampania SEM, która (jeżeli jest odpowiednio przeprowadzona) przyniesie Twojej działalności w Internecie wiele dobrego.
Kampania SEM to ciągły proces, który ma na celu przynieść Tobie wymierne efekty – jej plusem jest fakt, że bardzo często są one zaskakująco szybkie, aby nie powiedzieć natychmiastowe. Jednak, aby tak się stało warto zadbać o profesjonalną pomoc, np. agencja SEO może okazać się bardzo dobrym wyborem, która oprócz działań optymalizujących – może pomóc Ci podczas kampanii 🙂
Również istotnym faktem jest, czy patrzysz na swoje działania długoterminowo, czy raczej jako: dodatkowy szybki zarobek, np. poprzez sprzedaż sezonowego produktu.
Jest to bardzo ważne, ponieważ, gdy zależy Ci na długoterminowych efektach Twój plan działania i strategia będzie odmienna niż w przypadku działań krótkoterminowych.
Tak jak to zawsze bywa – wszystko jest uzależnione od indywidualnych potrzeb.
Dzisiaj wiele przedsiębiorstw skupia się tylko na SEO lub tylko na PPC. Na szczęście coraz większa liczba osób staje się świadoma, aby skupić się na obu aspektach.
Jest to bardzo ważne, aby pozyskiwać klientów z kilku “źródeł” jednocześnie, dzięki czemu, gdy nadejdzie gorszy okres, podczas funkcjonowania firmy, cała sytuacja będzie stabilniejsza, a to pozwoli zaoszczędzić wiele nerwów, czasu i pieniędzy.
Już dzisiaj warto zapoznać się z ofertami różnych agencji SEO, ponieważ mogą one również okazać się bardzo pomocne podczas działań!
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jakie są zalety działań SEM i masz pomysł, jak wprowadzić je u siebie! Powodzenia!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.