Posiadanie jednej głównej kategorii może być zaletą, ponieważ klienci odwiedzający sklep mają wówczas pewność, że mają do czynienia z prawdziwymi ekspertami w branży, którzy dobrze znają swoje produkty i sprzedają to, co najlepsze. Jednak nie ma sensu iść w ilość produktów z różnych kategorii, bo nie zawsze istotnie wpłynie to na SEO, mimo zapewnienia różnorodności klientom.
Warto sprawdzić frazy, które nie zawierają nazwy brandu. Istotna jest też średnia CTR.
Czynniki behawioralne są czynnikiem rankingowym i jednocześnie odpowiedzią na pytanie, czy użytkownik znalazł na stronie to, czego poszukiwał.
Przede wszystkim należy zacząć od sporządzenia listy konkurentów. Warto tu zaznaczyć, że na liście powinny znaleźć się sklepy, które oferują dokładnie taki sam asortyment, jak nasz. Następnie należy określić cel analizy: chcemy analizować asortyment? a może zależy nam na analizie profilu linkowego?
By przygotować dobrą strategię potrzebny jest przede wszystkim czas i kontakt z klientem, który opowie nam nieco o branży, a także wskaże swoich największych konkurentów. Agencja we współpracy z klientem ustala cele biznesowe do osiągnięcia. Updaty są regularne, dlatego jeśli wpływają na strategię, to oznacza to, że nasz plan nie jest dobrze przygotowany. Dobra strategia jest jak kręgosłup – dopuszczalne są tylko niewielkie zmiany, które nie zaburzą porządku całości.
Jeśli wyniki faktycznie bardzo spadły w wyniku zmian w algorytmie, wówczas agencja powinna uzasadnić, dlaczego tak się stało oraz wskazać konkretne frazy, na których odnotowaliśmy spadek.
Tak, nowe strony są objęte sandboxem. Co do efektów – wszystko zależy od tego, co rozumiemy pod pojęciem “dobre efekty”. Z naszej perspektywy częściowy zwrot z inwestycji jest dobrym efektem.
Niektóre agencje nie robią estymacji, ponieważ czasami jest to nieopłacalne. Przygotowanie założeń, wywiadu, a także analizy rynku jest kosztowne oraz czasochłonne. Estymacje zawsze są trochę życzeniowe, ponieważ nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć w pełni tego, co się wydarzy.
Wojtek zna się na rzeczy – skutecznie łączy teorię z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarządzać procesami pozycjonowania dla klientów Grupy iCEA. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że niejedno już widział, ale nie twierdzi, że nic go nie zaskoczy. Uważa, że pozycjonowanie to branża pełna wyzwań, gdzie można rozwinąć skrzydła – trzeba jednak być na bieżąco.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.