No dobra, no to cześć wszystkim. Zaczynamy drugie dzisiaj spotkanie na naszej zielonej scenie Zapytaj o SEO.
Jak zwykle tłum licznie słuchających. Ale więcej zawsze jest online. Tym bardziej Artur, jak ludzie tutaj przychodzą i pytają czy nagrywamy, tak nagrywamy. Będzie później? Będzie. No to idą dalej. Bo jednak pewnie każdy w drodze powrotnej będzie sobie to oglądał na YouTube. No ale co. Przede wszystkim muszę Cię przedstawić. Nie wiem czy muszę, bo pewnie większość ludzi Cię tutaj zna. Ale Artur Pajkert Cyber Folks.
No właśnie. Ja tutaj Artur Ciebie ściągnąłem przede wszystkim dlatego, że z jednej strony Wy zajmujecie się przede wszystkim hostingami. No ale z drugiej strony gdzieś tam Twoja wiedza z zakresu SEO jest naprawdę szeroka, jeśli chodzi o osobę, która nie zajmuje się tym na co dzień bezpośrednio. Bo jednak dla wielu ludzi SEO jest zupełnie taką enigmatyczną przestrzenią. Ty chyba musiałeś w swojej pracy zawodowej zderzyć się z tym tematem, żeby dostarczać swoim klientom lepszą usługę.
No właśnie. A naszym tematem rozmowy będzie takie enigmatyczne troszeczkę Serwer Side CO.
No myślę, że możemy to przeciągnąć, jeżeli będzie konieczność.
Tak. Zdecydowanie mi się wydaje, że to jest bardzo dobry trend. No bo Google ma tą pozycję bycia trendseterem digitalowym. No bo przez jego zasięgi i możliwości oni mogą dyktować warunki. Podobnie było chociażby ze sprawdzeniem HTTPS. To mam wrażenie, że gdyby Google nie powiedział oficjalnie, że będzie czynnik rankingowy, no to do tej pory większość sklepów by nawet tego HTTPS-a nie miała.
To mało kto o tym pamięta.
Ruch spada drastycznie na stronie, bo przeglądarka w ogóle blokuje dostęp do strony. Wtedy dopiero ktoś sobie przypomina o mój Boże, coś się wydarzyło.
Bo to jest chyba tutaj kluczowe.
W ramach wyjaśnienia tylko, dlaczego tak jest. No bo wyciek Twojego imienia, i nazwiska, i maila jest mniej bolesny niż wyciek numeru karty kredytowej, i numeru zabezpieczającego. Także to tak, żeby uzmysłowić na czym ten problem polega tutaj.
Gwarancja.
Czyli z sterowanym phishingiem.
Tak, zdecydowanie. Bo przejdźmy może jeszcze do czynników jakościowych.
No tak. To prawda. Zapraszamy na blog cyber_Folks bo bardzo dużo fajnych informacji cennych są. Też ostatnio dużo tam przemieliłem, tego contentu. Ale wróćmy do czynników jakościowych. No i skupy się może na tych, które są związane właśnie ze stroną serwerową.
Tak, dokładnie. Jeśli nie znasz zaawansowane ustawienie przeglądarki, to na pewno tego nie zmienisz.
Nie wiedząc w ogóle, co z reguły one zaznaczają. Bo tak to się często zdarza.
No tak. Bo też dużo ludzi myśli, że jeżeli ja nie robię nic ważnego, nie mam tam super danych, nikt nie zaatakuje, bo nie ma po co. Ale to nie działa w ten sposób. To jest line attack, atakuje się wszystko co jest w zasięgu tam, gdzie jest dziura, tam się po prostu wchodzi.
Zwłaszcza w e-commerce to jest bardzo istotne. No bo tam nie ma czasu. Jeżeli e-commerce generuje dziennie nie wiem, 50 tysięcy złotych przychodu, no to każdy dzień to jest olbrzymia strata finansowa dla tego sklepu. Trzeba szybko zadziałać bardzo.
I to nie jest tylko dzień pracy Artur. No bo przecież jeżeli ja złożę zamówienie, opłacę je i tak dalej, i finalnie nie dostanę tego zamówienia nigdy, to nie jest tyko strata dla sklepu no tych stu złotych, tylko cała wizerunkowa afera, która się z tym wiążę.
No dokładnie. Trudno zbudować zaufanie, stracić można je bardzo szybko, tak jak i w życiu.
Jeden z tych takich czynników bardzo istotnych no to jest ten moment, w którym strona staje się, pierwszy element interaktywny na stronie.
Dokładnie.
Teraz użytkownik jest bardziej tutaj istotny.
Robot może sprawdzić wersję techniczną, czy faktycznie wszystko jest tam OK. i może to poindeksować. Ale już wszystkie te odczucia, no to robot nie jest wstanie tego odczuć, a użytkownik już bardzo. I tutaj też przechodzimy do tego tematu, o który najbardziej chciałem gdzieś tam wyszarpać go od Ciebie. No to są te CDN-y.
Tak. Żebyśmy w ogóle wyjaśnili, o co chodzi z tym wszystkim.
Problem pojawia się w momencie, kiedy taki serwer na przykład nie odpowiada i nie jesteśmy w stanie zidentyfikować, jaka to jest strona. Dlatego też najczęściej są te DNS-y zastępcze, dwa, trzy z reguły się podaje.
Jest gadżet, nie mogę się doczekać.
Dokładnie, waterfall.
Nie jest to niemożliwe, ale zdecydowanie bardzo trudne.
OK. Artur. Bo powiedzieliśmy trochę o tych elementach. Zwłaszcza te CDN-y mi się wydają takim ciekawym zagadnieniem, z których wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy. A warto jednak na to zwrócić uwagę. Żeby tą szybkość, te cenne milisekundy naprawdę robią bardzo dużo.
No tak, to są ilościowe też.
Tak. Nie chciałbym prowadzać w błąd tutaj, ale jest to mniej więcej około miesiąca.
Poprzednią wartość czasu.
Wskażcie mi palcem tego, kto pisze SEO dla ludzi, którzy dla robotów.
Rzeczywistość jest trochę inna. Ale faktycznie się trochę zmienia. Dobra, musimy troszeczkę już podsumować, bo czas nam się kończy, aparaty się grzeją, że tak powiem.
Ty, jako przedstawiciel, dostawca hostingu, który jest świadomy tych potrzeb pod kątem SEO, jak możesz tak podsumować, czego w ogóle ten użytkownik docelowy, klient docelowy może się spodziewać po hostingodawcy pod kątem właśnie tych słabych elementów? Czego on właściwie może wymagać, o w ten sposób?
Z naszej historii, z naszego biznesu będzie w stanie mi powiedzieć, jakie faktycznie powinienem stosować środki, żeby to dobrze działało.
Ja myślę, że z taką ideą edukacyjną w tym zakresie, no mogę Ci podziękować tylko za rozmowę. Dużo bardzo ciekawych informacji.
Ja myślę, że faktycznie moglibyśmy rozmawiać jeszcze bardzo długo. Nie dałeś mi za bardzo dojść do słowa, to dobrze. Przynajmniej przekazałeś jak najwięcej z tego mięsa, o które tutaj chodziło.
Ja myślę, że jeżeli nasi gdzieś tam widzowie będą chcieli jeszcze o tym posłuchać, to przede wszystkim na blogu cyber_Folks mogą dużo znaleźć. Z resztą wideo też nagrywasz. No może jeszcze kiedyś się uda spotkać i tak bardziej dogłębnie pogadać i to mięsi wyciągnąć.
Tak. Pewnie nie zajmie Wam godziny, ale pewnie będzie się bardziej streszczał. Dobra, dzięki wielkie. Dzięki, że wpadłeś. Trzymaj się, cześć.
Wojtek zna się na rzeczy – skutecznie łączy teorię z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarządzać procesami pozycjonowania dla klientów Grupy iCEA. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że niejedno już widział, ale nie twierdzi, że nic go nie zaskoczy. Uważa, że pozycjonowanie to branża pełna wyzwań, gdzie można rozwinąć skrzydła – trzeba jednak być na bieżąco.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.