Zapytaj o ofertę
Jaką domenę wybrać na rynek zagraniczny?

Jaką domenę wybrać na rynek zagraniczny?

Odcinek 08
Sezon 1
Obejrzenie odcinka zajmie Ci: 29 min.

Jaką domenę wybrać wchodząc na rynki zagraniczne?

Klienci są przekonani, że najłatwiej i najlepiej zrobić to w katalogu. Faktycznie jest to jedno z najłatwiejszych rozwiązań, ale niekoniecznie jest ono dobre. Przede wszystkim, trudniej o przejrzyste kierowanie geograficzne takiej domeny w wersji językowej, która jest w katalogu. Dodatkowo, jest też problem z użytkownikami, ponieważ mogą oni nie mieć zaufania do takiej domeny. Kolejną kwestią jest to, że w przypadku ewentualnej kary filtra od Google, wszystkie wersje językowe polecą dokładnie tak samą. Żeby tego uniknąć, to najlepszym rozwiązaniem jest wykupienie krajowej domeny najwyższego poziomu.

Co robić, gdy posiadamy wiele domen najwyższego poziomu?

Niektóre strony używają po prostu comki jako globalnej domeny i z comki użytkownik może się przenieść na domenę w konkretnym języku. Jednakże, jeśli mamy naprawdę wiele języków i chcemy już to zrobić w obrębie jednej domeny, to dobrym rozwiązaniem jest użycie specjalnych tagów. Są to tak zwane hreflangi, które są zalecane przez Google w jego oficjalnej dokumentacji.

Co jest ważniejsze w zagranicznym SEO – content czy linki?

Wiele zależy od specyfiki danego rynku, ponieważ analizując różne branże na różnych rynkach okazuje się, że podejście zarówno do contentu, jak i link buildingu jest różne. Przykładowo, w Niemczech wszystkie strony mają bardzo dobrze zorganizowany content. Te treści są długie i pełnią funkcję poradniczą. Czasami często schematyczne, ale bardzo konkretnie. Widać, że użytkownicy niemieccy bardzo cenią sobie rzetelne i konkretne informacje. Dlatego nawet najmniejsze strony usługowe dbają o tą część contentową. I nie jest to tylko kwestia popularnych treści blogowych, ale także opisów kategorii. Użytkownicy z Niemiec czytają te treści, co potwierdza długość czasu spędzonego na stronie. Z kolei w Wielkiej Brytanii są bardzo ważne treści typowo blogowe i poradnikowe. Jednak Brytyjczycy nie przywiązują aż takiej wagi do uzupełniania opisów kategorii czy ewentualnie opisów produktów.

Dlaczego analiza rynku zagranicznego jest tak istotna?

Jeśli ktoś chce faktycznie przenieść swój biznes na inne rynki to pierwsze, co powinien zrobić, to dokonać analizy rynku. Nie tylko pod względem treści i linków, ale przede wszystkim pod kątem produktów. W tym celu warto wykorzystać narzędzia SEO, które pokażą nam np. sezonowość.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak tworzyć skuteczne slogany reklamowe?
    Jak tworzyć skuteczne slogany reklamowe?
    Skuteczny slogan reklamowy to świetny sposób na rozszerzanie świadomości marki wśród klientów. Warto więc wiedzieć, jak stworzyć chwytliwe komunikaty!
    Kiedy koniec Universal Analytics (GA3)? Czy Google założy usługę dla GA4 automatycznie?
    Kiedy koniec Universal Analytics (GA3)? Czy Google założy usługę dla GA4 automatycznie?
    Nadchodzi koniec Universal Analytics. Już niedługo konieczne będzie przejście na GA4. Warto więc wiedzieć, czy automatyczna konfiguracja jest korzystna.
    Co to jest CTA? Jak stworzyć skuteczny przycisk call to action?
    Co to jest CTA? Jak stworzyć skuteczny przycisk call to action?
    Istnieją różne sposoby, aby zachęcić klientów do odwiedzenia strony lub zakupu produktu. Jednym z nich jest CTA. Warto poznać jego elementy.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.