Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie nigdy się nie kończy?

Pozycjonowanie nigdy się nie kończy?

Odcinek 04
Sezon 1
Obejrzenie odcinka zajmie Ci: 24 min.

Czy indeksować wszystkie języki, czy tylko język główny dla sklepu? Jak to wygląda w branży budowlanej – potrzebna jest wersja językowa?

Należy się zastanowić, co Klient chce osiągnąć poprzez indeksowanie wersji językowych. Jeśli chce promować swoje produkty za granicą, to musiałby stworzyć trzy serwisy w trzech językach działające w obrębie jednej strony. Inną wersję językową można wówczas przełączyć przez wybór języka. Natomiast w mojej ocenie jest to czasochłonne, ponieważ wymaga dodatkowych treści. Należy tu wystrzegać się automatycznych tłumaczeń, ponieważ są one niedokładne.

Jakie są niebezpieczeństwa błędnego tłumaczenia?

Z problemem tłumaczeń z translatora spotkałem się na stronach niemieckojęzycznych. Tutaj menu w sklepie tłumaczone jest jako ‘menu restauracyjne’, czyli Gescheftskarte. Więc, jak widać, te tłumaczenia mogą być niebezpieczne. Faktycznie na samym początku trzeba się zastanowić, po co to robimy. Weźmy pod lupę niewielką firmę z branży budowlanej, która znajduje się na granicy trzech państw: Polski, Czech oraz Austrii. Jeśli w przypadku takiej firmy ruch jest directowy, ulotkowy, a jedyne, czego potrzebuje klient, to numer telefonu, to faktycznie warto się zastanowić nad sensem tłumaczeń. Ludzie mieszkający przy granicy znają nawzajem swoje języki i nie mają problemu z podstawową komunikacją. Inaczej wygląda to w przypadku sklepów internetowych: jeśli chcemy działać na różnych rynkach, to tłumaczenia są konieczne. Tego typu firmy, w przeciwieństwie do małej firmy budowlanej, działają globalnie.

Czy plikiem robot z TXT można zablokować inne wersje językowe, żeby Google ich nie indeksował? Można próbować to robić w ten sposób, ale są jeszcze lepsze metody.

Lepszą metodą, znacznie bardziej popularną, którą używamy na co dzień jest metatagu robots, który ma atrybut nofollow i no index, który uniemożliwia indeksowanie stron przez robota Google. Jeśli architektura danego sklepu bądź strony nie pozwala nam na tego typu działanie, to wtedy wykorzystywany jest tak zwany X Robots Tags, który jest instalowany na poziomie serwera. To kod wykorzystywany najczęściej w pliku Head Acces. Za jego pomocą możemy dodawać dowolne dyrektywy Meta Robots.

Czy da się obliczyć koszt SEO, jak jeszcze nawet nie mamy strony?

Koszty SEO, temat rzeka. To nie jest budowa domu, gdzie dostajemy wycenę, zapłacimy 250 tysięcy złotych i dom powstanie, a za milion będzie stał. W SEO to tak nie wygląda. Nie ma kwoty, którą trzeba finalnie wyłożyć. Trzeba inwestować cały czas środki na działanie. Wymagania finansowe w danym okresie można wyliczyć w jakichś estymacjach, ale pamiętajmy, że w momencie, kiedy dokładamy nową usługę lub pojawia się nowa konkurencja, te estymacje niestety są już nieprawidłowe, ponieważ biorą pod uwagę tylko zysk w danym momencie.

Na jakiej podstawie wylicza się potencjalny koszt?

Cena zależy od tego, czy dla klienta będzie tworzona nowa strona, a także od strategii biznesowej i celu, jaki chcemy osiągnąć. Do wyceny potrzebne są też informacje o konkurencji i zakres słów kluczowych.

Czy da się obniżyć koszt działań SEO?

Da się obniżyć koszt działań SEO, ale jest to bardzo luźna estymacja, na której nie polecalibyśmy budować planów biznesowych. Znamy też sytuacje, gdzie niektórzy właściciele biznesów chcieli brać kredyty na SEO. Nie jest to najlepszy pomysł, ponieważ nigdy nie wiemy, co wydarzy się po tej trzecie stronie, czyli po stronie konkurencji.

Gdzie szukać miejsc do linkowania?

Proces linkowy należy rozpocząć od wyznaczenia konkurencji, z którą chcemy się ścigać o wyższe pozycje, a następnie należy przejść do analizy profilu linkowego. Na bazie tych informacji możemy znaleźć miejsca do pozyskania linków. Kolejnym krokiem w budowaniu naszego profilu linkowego jest dywersyfikacja. To dbanie o różnorodność profilu linkowego (wyznacznik Google).

Co możemy doradzić mniejszym budżetom?

Trzeba kombinować i się udzielać. Dobrym przykładem jest wspieranie lokalnych organizacji, schronisk, fundacji. Pamiętajmy też o targach międzynarodowych. Bardzo często w formularzu zgłoszeniowym wystarczy podać adres strony, który następnie pojawi się na stronie targów, a to jest dla nas bardzo cenny link. Można również pozyskać link z CEiDG, on też się indeksuje. Liczy się jakość linków, a nie ilość.

Dlaczego warto analizować profil linkowy?

Należy analizować profil linkowy, ponieważ czasami zdarza się, że jakiś link przestaje istnieć lub został usunięty. Innym przypadkiem jest dodanie linku z błędem.

Na co powinny uważać małe firmy poszukujące nowych linków?

Należy uważać na kupowanie linków na dużych marketpleace’ach linkowych. To są bardzo fajne portale, gdzie możemy w całkiem ciekawej cenie uzyskać linki. Należy jednak pamiętać, że najprawdopodobniej za rok te linki zostaną usunięte.

Czym właściwie jest linkowanie?

Linkowanie to budowanie autorytetu domeny. W budowaniu autorytetu pomogą nam małe portale, duże serwisy oraz te premium.

Czy pozycjonowanie kiedyś się kończy?

Nie, pozycjonowanie nigdy się nie kończy. No chyba, że zamykamy biznes. SEO jest tą dziedziną, w której zaprzestanie działań sprawi, że stopniowo zaczniemy wyświetlać się niżej w wynikach wyszukiwania.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?
    ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?
    Obliczanie efektywności Twojej kampanii reklamowej może być proste. Wystarczy, że przeczytasz nasz artykuł!
    Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu
    Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu
    Prowadzisz firmową stronę internetową i zadbałeś o wszystko, a mimo to nie dostrzegasz zwiększonego ruchu? Odkryj rolę tagu H1 i moc nagłówków, aby pomóc wyszukiwarce.
    Pozycjonowanie hoteli
    Pozycjonowanie hoteli
    Branża hotelarska to dość konkurencyjne środowisko. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie hoteli i dlaczego warto je wykorzystać.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.