Zapytaj o ofertę

Pozycjonowanie nigdy się nie kończy?

Obejrzenie odcinka zajmie Ci: 29 min
Odcinek 04
Sezon 1
Pozycjonowanie nigdy się nie kończy?

Zobacz odcinek:

Odsłuchaj odcinek

Czy indeksować wszystkie języki, czy tylko język główny dla sklepu? Jak to wygląda w branży budowlanej – potrzebna jest wersja językowa?

Należy się zastanowić, co Klient chce osiągnąć poprzez indeksowanie wersji językowych. Jeśli chce promować swoje produkty za granicą, to musiałby stworzyć trzy serwisy w trzech językach działające w obrębie jednej strony. Inną wersję językową można wówczas przełączyć przez wybór języka. Natomiast w mojej ocenie jest to czasochłonne, ponieważ wymaga dodatkowych treści. Należy tu wystrzegać się automatycznych tłumaczeń, ponieważ są one niedokładne.

Jakie są niebezpieczeństwa błędnego tłumaczenia?

Z problemem tłumaczeń z translatora spotkałem się na stronach niemieckojęzycznych. Tutaj menu w sklepie tłumaczone jest jako ‘menu restauracyjne’, czyli Gescheftskarte. Więc, jak widać, te tłumaczenia mogą być niebezpieczne. Faktycznie na samym początku trzeba się zastanowić, po co to robimy. Weźmy pod lupę niewielką firmę z branży budowlanej, która znajduje się na granicy trzech państw: Polski, Czech oraz Austrii. Jeśli w przypadku takiej firmy ruch jest directowy, ulotkowy, a jedyne, czego potrzebuje klient, to numer telefonu, to faktycznie warto się zastanowić nad sensem tłumaczeń. Ludzie mieszkający przy granicy znają nawzajem swoje języki i nie mają problemu z podstawową komunikacją. Inaczej wygląda to w przypadku sklepów internetowych: jeśli chcemy działać na różnych rynkach, to tłumaczenia są konieczne. Tego typu firmy, w przeciwieństwie do małej firmy budowlanej, działają globalnie.

Czy plikiem robot z TXT można zablokować inne wersje językowe, żeby Google ich nie indeksował? Można próbować to robić w ten sposób, ale są jeszcze lepsze metody.

Lepszą metodą, znacznie bardziej popularną, którą używamy na co dzień jest metatagu robots, który ma atrybut nofollow i no index, który uniemożliwia indeksowanie stron przez robota Google. Jeśli architektura danego sklepu bądź strony nie pozwala nam na tego typu działanie, to wtedy wykorzystywany jest tak zwany X Robots Tags, który jest instalowany na poziomie serwera. To kod wykorzystywany najczęściej w pliku Head Acces. Za jego pomocą możemy dodawać dowolne dyrektywy Meta Robots.

Czy da się obliczyć koszt SEO, jak jeszcze nawet nie mamy strony?

Koszty SEO, temat rzeka. To nie jest budowa domu, gdzie dostajemy wycenę, zapłacimy 250 tysięcy złotych i dom powstanie, a za milion będzie stał. W SEO to tak nie wygląda. Nie ma kwoty, którą trzeba finalnie wyłożyć. Trzeba inwestować cały czas środki na działanie. Wymagania finansowe w danym okresie można wyliczyć w jakichś estymacjach, ale pamiętajmy, że w momencie, kiedy dokładamy nową usługę lub pojawia się nowa konkurencja, te estymacje niestety są już nieprawidłowe, ponieważ biorą pod uwagę tylko zysk w danym momencie.

Na jakiej podstawie wylicza się potencjalny koszt?

Cena zależy od tego, czy dla klienta będzie tworzona nowa strona, a także od strategii biznesowej i celu, jaki chcemy osiągnąć. Do wyceny potrzebne są też informacje o konkurencji i zakres słów kluczowych.

Czy da się obniżyć koszt działań SEO?

Da się obniżyć koszt działań SEO, ale jest to bardzo luźna estymacja, na której nie polecalibyśmy budować planów biznesowych. Znamy też sytuacje, gdzie niektórzy właściciele biznesów chcieli brać kredyty na SEO. Nie jest to najlepszy pomysł, ponieważ nigdy nie wiemy, co wydarzy się po tej trzecie stronie, czyli po stronie konkurencji.

Gdzie szukać miejsc do linkowania?

Proces linkowy należy rozpocząć od wyznaczenia konkurencji, z którą chcemy się ścigać o wyższe pozycje, a następnie należy przejść do analizy profilu linkowego. Na bazie tych informacji możemy znaleźć miejsca do pozyskania linków. Kolejnym krokiem w budowaniu naszego profilu linkowego jest dywersyfikacja. To dbanie o różnorodność profilu linkowego (wyznacznik Google).

Co możemy doradzić mniejszym budżetom?

Trzeba kombinować i się udzielać. Dobrym przykładem jest wspieranie lokalnych organizacji, schronisk, fundacji. Pamiętajmy też o targach międzynarodowych. Bardzo często w formularzu zgłoszeniowym wystarczy podać adres strony, który następnie pojawi się na stronie targów, a to jest dla nas bardzo cenny link. Można również pozyskać link z CEiDG, on też się indeksuje. Liczy się jakość linków, a nie ilość.

Dlaczego warto analizować profil linkowy?

Należy analizować profil linkowy, ponieważ czasami zdarza się, że jakiś link przestaje istnieć lub został usunięty. Innym przypadkiem jest dodanie linku z błędem.

Na co powinny uważać małe firmy poszukujące nowych linków?

Należy uważać na kupowanie linków na dużych marketpleace’ach linkowych. To są bardzo fajne portale, gdzie możemy w całkiem ciekawej cenie uzyskać linki. Należy jednak pamiętać, że najprawdopodobniej za rok te linki zostaną usunięte.

Czym właściwie jest linkowanie?

Linkowanie to budowanie autorytetu domeny. W budowaniu autorytetu pomogą nam małe portale, duże serwisy oraz te premium.

Czy pozycjonowanie kiedyś się kończy?

Nie, pozycjonowanie nigdy się nie kończy. No chyba, że zamykamy biznes. SEO jest tą dziedziną, w której zaprzestanie działań sprawi, że stopniowo zaczniemy wyświetlać się niżej w wynikach wyszukiwania.

Kim jest gospodarz cyklu?

Wojtek zna się na rzeczy – skutecznie łączy teorię z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarządzać procesami pozycjonowania dla klientów Grupy iCEA. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że niejedno już widział, ale nie twierdzi, że nic go nie zaskoczy. Uważa, że pozycjonowanie to branża pełna wyzwań, gdzie można rozwinąć skrzydła – trzeba jednak być na bieżąco.

Kim jest gospodarz cyklu?

Zobacz inne odcinki:

Jak raportować efekty pozycjonowania?
Odcinek 04
ZoS x SEM Krk

Jak raportować efekty pozycjonowania?

Ten zawód zyskuje na popularności! Kim jest e-commerce manager?
Odcinek 03
ZoS x SEM Krk

Ten zawód zyskuje na popularności! Kim jest e-commerce manager?

Jak tworzyć content SEO-friendly?
Odcinek 02
ZoS x SEM Krk

Jak tworzyć content SEO-friendly?

Analiza danych w e-commerce. Czy arkusze odchodzą do lamusa?
Odcinek 01
ZoS x SEM Krk

Analiza danych w e-commerce. Czy arkusze odchodzą do lamusa?

Jak będą wyglądać e-sklepy przyszłości?
Odcinek 10
Sezon 3

Jak będą wyglądać e-sklepy przyszłości?

Jak wybrać hosting dla e-commerce?
Odcinek 08
Sezon 3

Jak wybrać hosting dla e-commerce?

Jak być na bieżąco z algorytmem Google?
Odcinek 09
Sezon 3

Jak być na bieżąco z algorytmem Google?

Jak za pomocą lupki zwiększyć sprzedaż w eCommerce?
Odcinek 07
Sezon 3

Jak za pomocą lupki zwiększyć sprzedaż w eCommerce?

Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o pracy specjalisty Google Ads, ale boisz się zapytać
Odcinek 06
Sezon 3

Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o pracy specjalisty Google Ads, ale boisz się zapytać

W czym YouTube przypomina Google? 🎥
Odcinek 05
Sezon 3

W czym YouTube przypomina Google? 🎥

WP Ads. Czy warto inwestować w ten nowy system reklamowy? 📣
Odcinek 04
Sezon 3

WP Ads. Czy warto inwestować w ten nowy system reklamowy? 📣

Od juniora do team leadera. O karierze w SEO 👨‍💻
Odcinek 03
Sezon 3

Od juniora do team leadera. O karierze w SEO 👨‍💻

Doświadczony copywriter czy AI – kto tworzy lepsze treści? 🤖
Odcinek 02
Sezon 3

Doświadczony copywriter czy AI – kto tworzy lepsze treści? 🤖

Czy sztuczna inteligencja to przyszłość content marketingu? 🤔
Odcinek 01
Sezon 3

Czy sztuczna inteligencja to przyszłość content marketingu? 🤔

Czy agencje SEO są w ogóle potrzebne? 😉
Odcinek 12
ZOS x Beta

Czy agencje SEO są w ogóle potrzebne? 😉

SEO i UX – yin i yang eCommerce ☯️
Odcinek 11
ZOS x Beta

SEO i UX – yin i yang eCommerce ☯️

Dlaczego polski eCommerce jest szybki? 🏃‍♂️
Odcinek 10
ZOS x Beta

Dlaczego polski eCommerce jest szybki? 🏃‍♂️

Czy aplikacje zawładną naszymi zakupami? 📱
Odcinek 09
ZOS x Beta

Czy aplikacje zawładną naszymi zakupami? 📱

SEO vs. Ads: kto wygrywa na starcie? 🥊
Odcinek 08
ZOS x Beta

SEO vs. Ads: kto wygrywa na starcie? 🥊

Czy hosting ma wpływ na SEO?🖥
Odcinek 07
ZOS x Beta

Czy hosting ma wpływ na SEO?🖥

Dlaczego edukacja klientów to proces?💡
Odcinek 06
ZOS x Beta

Dlaczego edukacja klientów to proces?💡

Co Analytics ma wspólnego z filozofią? 🧐
Odcinek 05
ZOS x Beta

Co Analytics ma wspólnego z filozofią? 🧐

Czy maszyny zdominują człowieka? 🤖
Odcinek 04
ZOS x Beta

Czy maszyny zdominują człowieka? 🤖

Czy treści pisane upadną? ✍️
Odcinek 03
ZOS x Beta

Czy treści pisane upadną? ✍️

Rendez-vous z e-mail marketingiem ❤️
Odcinek 02
ZOS x Beta

Rendez-vous z e-mail marketingiem ❤️

Co dwie głowy SEO, to nie jedna! 🔍
Odcinek 01
ZOS x Beta

Co dwie głowy SEO, to nie jedna! 🔍

Czy warto postawić na PrestaShop? 🛒
Odcinek 04
ON TOUR

Czy warto postawić na PrestaShop? 🛒

Jak 5 gwiazdek wpływa na sprzedaż? ⭐
Odcinek 03
ON TOUR

Jak 5 gwiazdek wpływa na sprzedaż? ⭐

Czy powinniśmy bać się zbierania naszych danych? 📊
Odcinek 02
ON TOUR

Czy powinniśmy bać się zbierania naszych danych? 📊

Jak płacić za zakupy online? 🌊
Odcinek 01
ON TOUR

Jak płacić za zakupy online? 🌊

Czy to już koniec “Zapytaj o SEO”? 🥺
Odcinek 11
Sezon 2

Czy to już koniec “Zapytaj o SEO”? 🥺

Budowanie marki online. Co musisz wiedzieć? 📢
Odcinek 10
Sezon 2

Budowanie marki online. Co musisz wiedzieć? 📢

Wszystko o monitoringu marki w sieci! 🔍
Odcinek 09
Sezon 2

Wszystko o monitoringu marki w sieci! 🔍

Content is King 👑 czyli wszystko o content marketingu!
Odcinek 08
Sezon 2

Content is King 👑 czyli wszystko o content marketingu!

Wejdź na nowe rynki zanim zrobi to konkurencja! 🌎
Odcinek 07
Sezon 2

Wejdź na nowe rynki zanim zrobi to konkurencja! 🌎

Deweloper: wróg czy przyjaciel pozycjonera?
Odcinek 06
Sezon 2

Deweloper: wróg czy przyjaciel pozycjonera?

Jak nie oblać testu, czyli wszystko o UX. 🧠
Odcinek 05
Sezon 2

Jak nie oblać testu, czyli wszystko o UX. 🧠

Czy 160 znaków wystarczy, aby pozyskać klienta? 📱
Odcinek 04
Sezon 2

Czy 160 znaków wystarczy, aby pozyskać klienta? 📱

Na TO zwróć uwagę, gdy podpisujesz umowę!
Odcinek 03
Sezon 2

Na TO zwróć uwagę, gdy podpisujesz umowę!

Dlaczego efekty SEO nie są jeszcze widoczne?! 😱
Odcinek 02
Sezon 2

Dlaczego efekty SEO nie są jeszcze widoczne?! 😱

Link building bez tajemnic! 🔗
Odcinek 01
Sezon 2

Link building bez tajemnic! 🔗

Analiza i wizualizacja danych to tylko 20% pracy analityka!
Odcinek 11
Sezon 1

Analiza i wizualizacja danych to tylko 20% pracy analityka!

Eksperci zdradzają tajniki pozycjonowania. Ich sposób na sukces Cię zszokuje!
Odcinek 10
Sezon 1

Eksperci zdradzają tajniki pozycjonowania. Ich sposób na sukces Cię zszokuje!

Czy pozycjonowanie musi dużo kosztować?
Odcinek 09
Sezon 1

Czy pozycjonowanie musi dużo kosztować?

Jaką domenę wybrać na rynek zagraniczny?
Odcinek 08
Sezon 1

Jaką domenę wybrać na rynek zagraniczny?

600 zł za darmową wizytówkę Google?! Nie daj się oszukać!
Odcinek 07
Sezon 1

600 zł za darmową wizytówkę Google?! Nie daj się oszukać!

Wirus sprawił, że pozycje strony poleciały z dnia na dzień…
Odcinek 06
Sezon 1

Wirus sprawił, że pozycje strony poleciały z dnia na dzień…

Uwaga: dodanie strony do Google jest darmowe!
Odcinek 05
Sezon 1

Uwaga: dodanie strony do Google jest darmowe!

Zapytaj o SEO z Wojtkiem Haremzą #3 (gościnnie: Rafał Skonieczny)
Odcinek 03
Sezon 1

Zapytaj o SEO z Wojtkiem Haremzą #3 (gościnnie: Rafał Skonieczny)

Zapytaj o SEO z Wojtkiem Haremzą #2 (gościnnie: Michał Ziach)
Odcinek 02
Sezon 1

Zapytaj o SEO z Wojtkiem Haremzą #2 (gościnnie: Michał Ziach)

Zapytaj o SEO #1
Odcinek 01
Sezon 1

Zapytaj o SEO #1


Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę