Zapytaj o ofertę
Uwaga: dodanie strony do Google jest darmowe!

Uwaga: dodanie strony do Google jest darmowe!

Odcinek 05
Sezon 1
Obejrzenie odcinka zajmie Ci: 29 min.

Czy aktualizacja treści jest potrzebna?

Tak, aktualizacja treści jest potrzebna. Przed samą aktualizacją lub napisaniem nowych treści, należy zweryfikować grupę docelową oraz sprawdzić, na jakie pytania faktycznie te teksty muszą odpowiadać naszym użytkownikom. To bardzo ważne, ponieważ Google weryfikuje treści pod kątem użyteczności. Dlatego ciągła aktualizacja treści jest tak ważna. Bardzo dobrym przykładem są maseczki. Wcześniej maseczki głównie służyły personelowi medycznemu, a w dobie koronawirusa intencja użytkownika dotycząca maseczek się zmieniła. Dlatego też w samych tekstach musimy zawierać informację o tym, że dana maseczka sprawdzi się w czasie pandemii.

Duplikacja treści: czym jest?

Wyróżniamy duplikację zewnętrzną polegającą na tym, że ktoś wynosi z obrębu naszej domeny tą treść na inną domenę i duplikację wewnętrzna, którą najczęściej sami sobie robimy. To jest najczęściej spotykany przypadek – z powodu braku zasobów importowane produkty na stronę mają powielane treści.

Kiedy nie powinniśmy przejmować się duplikacją treści?

Nie powinniśmy przejmować się duplikacją w przypadku danych technicznych, które będą się powtarzać na różnych sklepach internetowych. To informacje, których nie możemy zmienić.

Duplikacja zewnętrzna, jak sobie z nią radzić?

Duplikacja zewnętrzna jest znacznie poważniejszym problemem. Z duplikacją zewnętrzną warto walczyć, jeśli to my faktycznie zduplikowaliśmy treści producenta lub innego sklepu internetowego. Wówczas powinniśmy te duplikaty jak najszybciej wykluczyć, ponieważ Google doskonale wie, że to my zduplikowaliśmy daną treść.

Czy aktualizacja treści pod mobile jest konieczna?

Zdecydowanie tak. Musimy też brać pod uwagę to, że już od bardzo długiego czasu mamy Google boty, które sprawdzają responsywność strony na urządzeniu mobilnym. Za brak responsywności Google może nas surowo ukarać, co skutkować będzie niższymi pozycjami. Dlatego oprócz urządzeń desktopowych bardzo musimy też skupiać uwagę na urządzeniach mobilnych.

Czy treści na wersji desktopowej i mobile muszą być takie same?

Tak, musimy zadbać o to, żeby treści były takie same. Dlatego my, jako pozycjonerzy wdrażając jakieś zmiany musimy weryfikować to dwuetapowo. Najpierw na urządzeniach desktopowych, a następnie na urządzeniach mobilnych.

Jak dodać stronę do Google?

Google indeksuje stronę w momencie, kiedy trafi na jakikolwiek link, który do niej prowadzi. Jednak po drodze może natrafić na kilka problemów. Co zrobić, by tego uniknąć? Na początku należy sprawdzić stronę pod kątem technicznym. Zweryfikuj najpierw Metatag Robots – sprawdź, czy nie zawiera on dyrektywy no idex. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli w sekcji head mamy wdrożony taki Metatag Robots, to pomimo tego, że bardzo byśmy chcieli dodać domenę do wyszukiwarki, to Google bot i tak otrzymuje jasny komunikat, by nie indeksować tej strony.

Dlaczego sitemapa jest tak ważna?

Sitemapa, czyli mapa strony powinna być na każdym sklepie internetowym oraz każdej stronie usługowej, ponieważ zawiera całą mapę strony, czyli wszystkie linki, które chcemy faktycznie pokazać Google.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest Outreach i jaki ma wpływa na SEO?
    Czym jest Outreach i jaki ma wpływa na SEO?
    Jak zdobyć popularność w Internecie? Dziś SEO potrzebuje dodatkowego wsparcia w postaci outreach marketingu. O co w nim chodzi i jak z niego korzystać?
    Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?
    Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?
    Trust Flow jest jednym z parametrów określających wiarygodność strony. Co ma wpływ na jego wynik, jak go sprawdzić i jak poprawić? Podpowiadamy!
    Co to jest Facebook Marketplace i czy warto się nim zainteresować?
    Co to jest Facebook Marketplace i czy warto się nim zainteresować?
    Sprzedaż online nigdy nie była łatwiejsza. Dzięki Marketplace możesz łatwo sprzedawać i kupować w sieci. Na czym jednak polega to rozwiązanie?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.