Zapytaj o ofertę
Wirus sprawił, że pozycje strony poleciały z dnia na dzień…
  • ICEA
  • /
  • Zapytaj o SEO
  • /
  • Wirus sprawił, że pozycje strony poleciały z dnia na dzień…

Wirus sprawił, że pozycje strony poleciały z dnia na dzień…

Odcinek 06
Sezon 1
Obejrzenie odcinka zajmie Ci: 35 min.

Dlaczego Google nie widzi strony www?

Powodów, dla których Google może nie widzieć strony www jest kilka lub nawet kilkanaście. Najbardziej podstawowymi są błędy ludzkie, które sprowadzają się do tego, że strona w jakiś sposób została zablokowana przed indeksowaniem lub nie została odblokowana po wprowadzeniu wersji deweloperskiej, co najczęściej zdarza się w przypadku WordPressów.

Co może popsuć indeksację?

Powodem, dla którego Google nie zaindeksował serwisu, mogą być kwestie związane z manipulacją treści. Google kładzie nacisk przede wszystkim na to, aby użytkownik i robot sieciowy miał dostęp do dokładnie takich samych informacji. Dlatego tworząc wersję mobilną, która jest osobną wersją od wersji desktopowej, musimy pamiętać o tym, aby serwowane treści były takie same. Kolejną przeszkodą jest sam plik robots.txt.

Czym jest sitemapa i jaki ma wpływ na SEO?

Sitemapa jest, jak sama nazwa wskazuje, mapą witryny. Posiada ona zbiór wszystkich adresów, które zawarte są w serwisie, dając bezpośredni dostęp do konkretnego adresu URL. Plik sitemap generalnie wykorzystywany jest w przypadku większych serwisów. Ma on znacznie większy wpływ na pozycjonowanie, z tego względu że robot sieciowy, zanim będzie w stanie przeanalizować serwis, który posiada kilkadziesiąt tysięcy lub kilkaset tysięcy stron, spędzi na tym dużo więcej czasu. I nie ma gwarancji, że do każdej strony dotrze. W przypadku małych serwisów firmowych plik sitemapy można całkowicie pominąć. Jeżeli mamy dostęp do serwera, to tak naprawdę możemy wejść na dowolną stronę, która generuje plik sitemapy, samemu go zrobić i wrócić, umieścić na swoim serwerze w głównym katalogu i pomijamy wszelkie koszty.

Jak wygląda konstrukcja pliku sitemapy?

Najważniejszym elementem jest lokacja, czyli główny adres URL, który ma się znaleźć w sitemapie. Dodatkowymi atrybutami są data ostatniej modyfikacji, co może być dobrą informacją dla robota sieciowego, który dzięki temu wie, na jakich stronach zostały wprowadzony zmiany. To właśnie tego typu strony są w pierwszej kolejności sprawdzane i aktualizowane. Kolejnym atrybutem, o którym warto wspomnieć w przypadku sitemapy, jest changefreq, który odnosi się do częstotliwości zmian na stronie i bardzo dobrze sprawdza się w przypadku portali newsowych. W kontekście stron sklepów internetowych nie jest aż tak istotny, ponieważ częstotliwość odświeżania produktu najczęściej ogranicza się do zmiany ceny. I ostatnim elementem w sitemapie jest priority, czyli priorytet stron.

Czy wrzucać do jednej sitemapy grafiki i adresy URL?

Ja generalnie unikam wrzucania zasobów wszelkiego rodzaju do sitemapy, ponieważ jeżeli zgłaszamy daną stronę, to Google odwiedzając ją, będzie w stanie sam ją zaciągnąć. Grafika ma sens w przypadku branż, w których kupuje się wzrokiem. Przykładem są ubrania, meble, buty, itd. Jeżeli jest sam adres podstrony, na której dana grafika się znajduje, to powinno wystarczyć.

Czym jest adres kanoniczny?

Każdy adres zgłoszony w sitemapie będzie nazywany jako kanoniczny. Nie zaleca się wrzucać wszystkiego w sitemapę.

Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga pod kątem SEO w sklepie?

Prowadząc bloga możemy publikować eksperckie artykuły, budować autorytet oraz zdobywać zaufanie. W ten sposób pokazujemy robotom sieciowym Google’a, że nie jesteśmy tylko sklepem, który wyłącznie sprzedaje, ale jesteśmy też ekspertami w swojej branży, ponieważ dzielimy się swoją wiedzą.

Dlaczego warto przeprowadzać research słów kluczowych?

Warto przeprowadzić odpowiedni research fraz pod pytania, które zadają użytkownicy. Dzięki temu możemy stworzyć całą serię wpisów blogowych, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania naszego potencjalnego klienta i dać mu od razu propozycję zakupu odpowiednich rzeczy.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest topical authority w SEO?
    Czym jest topical authority w SEO?
    Zastanawiasz się, jakie znaczenie dla SEO ma topical authority i czym w zasadzie jest ten parametr? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania.
    Pozycjonowanie plików PDF
    Pozycjonowanie plików PDF
    Pozycjonowanie to najlepszy sposób na zwiększenie popularność marki w Google. W tym artykule dowiesz się więc, jak zoptymalizować pliki PDF!
    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    Dzięki user-agent możesz dowiedzieć się, z jakich systemów korzystają Twoi odbiorcy. Sprawdź zatem, czym jest ten kod i jak go wykorzystać!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.