Weryfikując skuteczność agencji SEO bierzemy pod uwagę pracę pozycjonerów i ich efekty. Skuteczność można ocenić również na podstawie założeń ustalonych z klientem, które udało się zrealizować. Niezwykle istotna jest strategia składająca się z listy celów do osiągnięcia oraz planu działania.
Warto mierzyć skuteczność agencji narzędziami typu Senuto lub Semstorm, ale pod warunkiem, że posiada się podstawową wiedzę i umiejętność odczytywania tych danych. Jednak nie należy ograniczać się tylko do tego, ponieważ wykresy widoczności nie pokazują, np. kaloryczności fraz znajdujących się na pozycjach TOP 3, TOP 2, TOP1.
Powodem mogą być niskokaloryczne frazy, które spowodują wzrost w Senuto, ale nie doprowadzą do wzrostu ruchu na stronie.
Nie dla każdego klienta taka informacja w raporcie jest ważna. Agencje często nie decydują się na wskazanie pozyskanych linków, ponieważ nie udało im się odnieść wystarczającego sukcesu w tym zakresie albo też pozyskane strony nie prezentują się dostatecznie dobrze.
Dobrym pomysłem jest zwiększenie ilości contentu lub zaplanowanie i wdrożenie zmiany na stronie, np. pozyskiwania opinii od klientów. Nasi specjaliści zalecają też parametryzację własnych produktów. Jednak każdy pomysł należy skonsultować z agencją, by nie uzyskać efektu przeciwnego do zamierzonego.
Nie ma jednego CMS’a, który idealnie wpisze się w potrzeby każdego właściciela biznesu online. Czasami wystarczy zwykła strona HTML, która jest łatwa w optymalizacji. Jeśli chcemy prowadzić sekcję blogową, wtedy dobrym wyborem jest CMS, np. WordPress. Przy większych sklepach polecane są Presta i Magento, ponieważ tutaj możemy wykorzystać indywidualne rozwiązania.
Wszystko zależy od tego, jakie założenia zostały ujęte w strategii omawianej z klientem na początku współpracy. Niektóre działania przynoszą bardzo szybko efekty, a w przypadku innych na rezultaty trzeba czasami poczekać.
Istotna jest budowa i funkcja menu, a także karta produktu. Innym ważnym elementem SEO jest architektura informacji na stronie. Warto zwrócić też uwagę na indeksację.
Najważniejsza jest strategia i wizja tego, jak w wersji finalnej ma wyglądać nasz sklep. Dobrą praktyką jest też analiza konkurencji – w szczególności warto przyjrzeć się tym większym sklepom, którym udało się już osiągnąć sukces w branży. Czego nie należy robić? Nie uruchamiać sklepu, jeśli nie mamy jeszcze żadnych treści ani opisów produktów.
Ryzyko zaszkodzenia stronie jest niewielkie. Trzeba umieć wyważyć działania, które wykonujemy stricte pod kątem robotów i te, które wdrażamy dla użytkowników.
Wojtek zna się na rzeczy – skutecznie łączy teorię z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarządzać procesami pozycjonowania dla klientów Grupy iCEA. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że niejedno już widział, ale nie twierdzi, że nic go nie zaskoczy. Uważa, że pozycjonowanie to branża pełna wyzwań, gdzie można rozwinąć skrzydła – trzeba jednak być na bieżąco.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.