DARMOWY AUDYT SEO

Zastrzyk energii dla SEO – Lista kontrolna SEO z Shopify

5 min czytania
Zastrzyk energii dla SEO – Lista kontrolna SEO z Shopify
Kategoria E-Commerce

W tym artykule przedstawiamy listę czynności, których nie należy pomijać przy optymalizacji witryny pod kątem SEO Shopify. Dzięki przestrzeganiu tych kilku kroków znacząco poprawisz swoją widoczność!

Spis treści:

Dobór nazwy dla domeny, nie bez znaczenia

Wybieranie nazwy dla domeny, nie tylko z pozoru, ma bardzo duże znaczenie dla jej całkowitego powodzenia. Dobra nazwa nie tylko zostaje w świadomości klientów, ale przy wykorzystaniu odpowiadających treści słów kluczowych ma ona szansę uzyskania lepszej pozycji w rankingach wyszukiwania organicznego, w przeciwieństwie do witryn, które ubliżają znaczeniu tego elementu.

Powszechnie adresy URL, nie są traktowane jako czynnik rankingowy, chociaż analityka wykazuje, że jest zupełnie inaczej. Nie oznacza to jednak, że słowa kluczowe zawierane w nim, są obowiązkowe, tak nie jest, natomiast niewielkie badanie przy zastosowaniu oprogramowania pokroju Ahrefs, wraz z dostosowaniem nazwy poprzez zawarcie odpowiadającego stronie słowa kluczowego, może okazać się pozytywnym w skutkach.

Sprawdź: 8 elementów e-sklepu, które sprawdzają klienci zanim Ci zaufają

Zapoznaj się z Google Analytics

Jego przygotowanie do działania, nie zabierze ci więcej niż kilka minut. Otrzymywane za pomocą niego informacje, sprawią, że zanurzysz się w pogłębionych danych analitycznych na długie godziny i uwierz nam, nie będzie to nic strasznego. Biorąc pod uwagę jak wiele użytecznej wiedzy, Google Analytics jest w stanie dostarczyć na korzyść Twojej kampanii SEO. Interakcje użytkowników w witryną, czas trwania sesji, dane demograficzne, konwersja i wiele, wiele więcej. Co w tym wszystkim jest najlepsze? Narzędzie to, tak samo zresztą jak Google Search Consoles, jest zupełnie darmowe.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Działania optymalizacyjne on-site

W tym miejscu wypada jednak podkreślić, że dobrym działaniem byłoby wcześniejsze przeprowadzenie badania słów kluczowych, gdyż proces optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, zazębia się z nimi niemal na każdym kroku. Jeżeli już tego dokonałeś, powinieneś pochylić się m.in. nad zawartością strony, gdyż nie od dziś wiadomo, że Google ceni sobie jakość. Obecne w Shopify pole wprowadzania zawartości do stron kolekcji powyżej lub poniżej wyświetlanych produktów, to miejsce, w którym zawrzeć możesz słowa kluczowe i dobrze wyglądające dodatkowe informacje, pomocne użytkownikom.

Opis meta wiąże się z tym, jak często użytkownicy będą Cię “klikać”. Mając na uwadze, że pragniemy zwracać na siebie uwagę, warto ubogacić opis meta o (CTA). Inaczej sprawa się ma z Tagami tytułu, ponieważ najsilniej wpływają one na wyszukiwarki, dostarczając sygnałów z witryn, na których się znajdują – coś jak S.O.S na morzu. Winne są one zawierać odmiany słów kluczowych, wyglądać jak najbardziej naturalnie oraz twardo przestrzegać limitów znaków.

Spośród ważniejszych elementów, możemy wspomnieć jeszcze o dostosowaniu adresu URL, jednak wspominaliśmy o tym już wcześniej. Dopełniając myśl, warto mieć na uwadze, aby górne słowa kluczowe znalazły się jak najbliżej głównego katalogu po odpowiednim folderze “collections” tudzież “blogs”.

Sprawdź: Dlaczego Twój sklep potrzebuje pozycjonowania właśnie teraz?

Struktura informacji Shopify

Opisywany CMS nie należy do tych, których architekturę informacyjną, możemy dogłębnie modyfikować. Jak to rozumieć? Najprościej mówiąc, każda ze stron istnieje, a raczej istnieć musi w ramach ówcześnie określonej struktury adresów URL. Pozytyw jaki z tego wynika dla strony, to między innymi uniknięcie problemu z kierowaniem identycznych słów kluczowych na różne strony – mamy świadomość, że odpowiedni typ strony stosowany będzie do właściwej treści.

W tej architekturze uświadczymy strony informacyjne – “pages” są to strony najwyższego poziomu, “products” – stanowiące strony produktów. Wzbogacone są o materiały audiowizualne, czy też sekcję poświęconą opiniom. “Collections” – są to strony zawierające filtry sortowania i ułatwiające obcowanie z listą produktów i co warto o nich wiedzieć, to fakt, że prowadzenie badań słów kluczowych, jest podstawą ich należytego przygotowania. “Blogs” – folder Twojego artykuły, czy też treści blogowej. Chcąc, nie chcąc Shopify wymaga zawierania kategorii po ścieżkach, celem utrzymywania stylistyki końcowych adresów URL w następującej formie: /blogs/news/ [post-name].

Podsumowanie

Platforma Shopify to naprawdę dobre rozwiązanie dla Twojego sklepu internetowego, jest intuicyjna, a jej struktura, choć z pozoru sprawa wrażenie ograniczającej, na dłuższą metę umożliwi Ci szybsze wypracowanie nawyków i optymalizację organizacji pracy. SEO Shopify, może zdziałać prawdziwe cuda, prowadząc coraz to nowszych klientów do Twojej strony eCommerce, z bogatą ofertą skrupulatnie umieszczanych towarów, dopasowanych pod adekwatne słowa kluczowe. Daj szansę Shopify i pozwól swojej działalności przejść na kolejny etap.

Jeżeli pragniesz poszerzyć wiedzę z zakresu CMS Shopify, lub innego spośród wielu dostępnych systemów zarządzania treścią, w przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu., Jesteśmy chętni do współpracy w każdym momencie, jak również podzielimy się nabytą w doświadczeniu wiedzą.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jakie są najpopularniejsze systemy CMS?
Jakie są najpopularniejsze systemy CMS?
Wybór systemu CMS powinien być przemyślany. Omawiamy, które z nich są najpopularniejsze, jakie są ich wady i zalety. Czytaj dalej.
Czy warto założyć bloga dla sklepu internetowego?
Czy warto założyć bloga dla sklepu internetowego?
Czy prowadzenie bloga jest skuteczne? Jak wpływa on na sprzedaż w sklepie internetowym? Odpowiedzi znajdziesz w naszym nowym artykule. Czytaj dalej!
Jak prawidłowo prowadzić swój biznes e-commerce?
Jak prawidłowo prowadzić swój biznes e-commerce?
Zastanawiasz się, jak szybko i łatwo możesz zachęcić swoich odbiorców do odwiedzenia Twojego sklepu internetowego? Dowiedz się!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę