Zastrzyk energii dla SEO – Lista kontrolna SEO z Shopify

Zastrzyk energii dla SEO – Lista kontrolna SEO z Shopify

George Milton/pexels.com

W tym artykule przedstawiamy listę czynności, których nie należy pomijać przy optymalizacji witryny pod kątem SEO Shopify. Dzięki przestrzeganiu tych kilku kroków znacząco poprawisz swoją widoczność!

Dobór nazwy dla domeny, nie bez znaczenia

Wybieranie nazwy dla domeny, nie tylko z pozoru, ma bardzo duże znaczenie dla jej całkowitego powodzenia. Dobra nazwa nie tylko zostaje w świadomości klientów, ale przy wykorzystaniu odpowiadających treści słów kluczowych ma ona szansę uzyskania lepszej pozycji w rankingach wyszukiwania organicznego, w przeciwieństwie do witryn, które ubliżają znaczeniu tego elementu.

Powszechnie adresy URL, nie są traktowane jako czynnik rankingowy, chociaż analityka wykazuje, że jest zupełnie inaczej. Nie oznacza to jednak, że słowa kluczowe zawierane w nim, są obowiązkowe, tak nie jest, natomiast niewielkie badanie przy zastosowaniu oprogramowania pokroju Ahrefs, wraz z dostosowaniem nazwy poprzez zawarcie odpowiadającego stronie słowa kluczowego, może okazać się pozytywnym w skutkach.

Zapoznaj się z Google Analytics

Jego przygotowanie do działania, nie zabierze ci więcej niż kilka minut. Otrzymywane za pomocą niego informacje, sprawią, że zanurzysz się w pogłębionych danych analitycznych na długie godziny i uwierz nam, nie będzie to nic strasznego. Biorąc pod uwagę jak wiele użytecznej wiedzy, Google Analytics jest w stanie dostarczyć na korzyść Twojej kampanii SEO. Interakcje użytkowników w witryną, czas trwania sesji, dane demograficzne, konwersja i wiele, wiele więcej. Co w tym wszystkim jest najlepsze? Narzędzie to, tak samo zresztą jak Google Search Consoles, jest zupełnie darmowe.


Źródło: William Fortunato/pexels.com

Działania optymalizacyjne on-site

W tym miejscu wypada jednak podkreślić, że dobrym działaniem byłoby wcześniejsze przeprowadzenie badania słów kluczowych, gdyż proces optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, zazębia się z nimi niemal na każdym kroku. Jeżeli już tego dokonałeś, powinieneś pochylić się m.in. nad zawartością strony, gdyż nie od dziś wiadomo, że Google ceni sobie jakość. Obecne w Shopify pole wprowadzania zawartości do stron kolekcji powyżej lub poniżej wyświetlanych produktów, to miejsce, w którym zawrzeć możesz słowa kluczowe i dobrze wyglądające dodatkowe informacje, pomocne użytkownikom.

Opis meta wiąże się z tym, jak często użytkownicy będą Cię “klikać”. Mając na uwadze, że pragniemy zwracać na siebie uwagę, warto ubogacić opis meta o (CTA). Inaczej sprawa się ma z Tagami tytułu, ponieważ najsilniej wpływają one na wyszukiwarki, dostarczając sygnałów z witryn, na których się znajdują – coś jak S.O.S na morzu. Winne są one zawierać odmiany słów kluczowych, wyglądać jak najbardziej naturalnie oraz twardo przestrzegać limitów znaków.

Spośród ważniejszych elementów, możemy wspomnieć jeszcze o dostosowaniu adresu URL, jednak wspominaliśmy o tym już wcześniej. Dopełniając myśl, warto mieć na uwadze, aby górne słowa kluczowe znalazły się jak najbliżej głównego katalogu po odpowiednim folderze “collections” tudzież “blogs”.

Struktura informacji Shopify

Opisywany CMS nie należy do tych, których architekturę informacyjną, możemy dogłębnie modyfikować. Jak to rozumieć? Najprościej mówiąc, każda ze stron istnieje, a raczej istnieć musi w ramach ówcześnie określonej struktury adresów URL. Pozytyw jaki z tego wynika dla strony, to między innymi uniknięcie problemu z kierowaniem identycznych słów kluczowych na różne strony – mamy świadomość, że odpowiedni typ strony stosowany będzie do właściwej treści.

W tej architekturze uświadczymy strony informacyjne – “pages” są to strony najwyższego poziomu, “products” – stanowiące strony produktów. Wzbogacone są o materiały audiowizualne, czy też sekcję poświęconą opiniom. “Collections” – są to strony zawierające filtry sortowania i ułatwiające obcowanie z listą produktów i co warto o nich wiedzieć, to fakt, że prowadzenie badań słów kluczowych, jest podstawą ich należytego przygotowania. “Blogs” – folder Twojego artykuły, czy też treści blogowej. Chcąc, nie chcąc Shopify wymaga zawierania kategorii po ścieżkach, celem utrzymywania stylistyki końcowych adresów URL w następującej formie: /blogs/news/ [post-name].

Podsumowanie

Platforma Shopify to naprawdę dobre rozwiązanie dla Twojego sklepu internetowego, jest intuicyjna, a jej struktura, choć z pozoru sprawa wrażenie ograniczającej, na dłuższą metę umożliwi Ci szybsze wypracowanie nawyków i optymalizację organizacji pracy. SEO Shopify, może zdziałać prawdziwe cuda, prowadząc coraz to nowszych klientów do Twojej strony eCommerce, z bogatą ofertą skrupulatnie umieszczanych towarów, dopasowanych pod adekwatne słowa kluczowe. Daj szansę Shopify i pozwól swojej działalności przejść na kolejny etap.

Jeżeli pragniesz poszerzyć wiedzę z zakresu CMS Shopify, lub innego spośród wielu dostępnych systemów zarządzania treścią, w przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu., Jesteśmy chętni do współpracy w każdym momencie, jak również podzielimy się nabytą w doświadczeniu wiedzą.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy oprogramowania open source są naprawdę bezpłatne?

    Czy oprogramowania open source są naprawdę bezpłatne?

    Korzystasz z oprogramowania typu Open Source i dziwisz się, dlaczego nie jest on w pełni bezpłatny? Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się dlaczego!
    Jak zacząć z IdoSell? Pierwsze kroki

    Jak zacząć z IdoSell? Pierwsze kroki

    Założyłeś sklep IdoSell? Od rozpoczęcia sprzedaży dzieli Cię mniej kroków, niż Ci się wydaje. Podejmij je z nami i zacznij sprzedawać w sieci.
    Reklama a kliknięcia – jak znaleźć złoty środek w digital marketingu?

    Reklama a kliknięcia – jak znaleźć złoty środek w digital marketingu?

    O skuteczności Twojej reklamy świadczy ilość kliknięć. Sprawdź, jak zwiększyć swój CTR dla reklam typu pay-per-click, aby zwiększyć zainteresowanie swoją marką.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.