W tym artykule przedstawiamy listę czynności, których nie należy pomijać przy optymalizacji witryny pod kątem SEO Shopify. Dzięki przestrzeganiu tych kilku kroków znacząco poprawisz swoją widoczność!
Wybieranie nazwy dla domeny, nie tylko z pozoru, ma bardzo duże znaczenie dla jej całkowitego powodzenia. Dobra nazwa nie tylko zostaje w świadomości klientów, ale przy wykorzystaniu odpowiadających treści słów kluczowych ma ona szansę uzyskania lepszej pozycji w rankingach wyszukiwania organicznego, w przeciwieństwie do witryn, które ubliżają znaczeniu tego elementu.
Powszechnie adresy URL, nie są traktowane jako czynnik rankingowy, chociaż analityka wykazuje, że jest zupełnie inaczej. Nie oznacza to jednak, że słowa kluczowe zawierane w nim, są obowiązkowe, tak nie jest, natomiast niewielkie badanie przy zastosowaniu oprogramowania pokroju Ahrefs, wraz z dostosowaniem nazwy poprzez zawarcie odpowiadającego stronie słowa kluczowego, może okazać się pozytywnym w skutkach.
Jego przygotowanie do działania, nie zabierze ci więcej niż kilka minut. Otrzymywane za pomocą niego informacje, sprawią, że zanurzysz się w pogłębionych danych analitycznych na długie godziny i uwierz nam, nie będzie to nic strasznego. Biorąc pod uwagę jak wiele użytecznej wiedzy, Google Analytics jest w stanie dostarczyć na korzyść Twojej kampanii SEO. Interakcje użytkowników w witryną, czas trwania sesji, dane demograficzne, konwersja i wiele, wiele więcej. Co w tym wszystkim jest najlepsze? Narzędzie to, tak samo zresztą jak Google Search Consoles, jest zupełnie darmowe.
W tym miejscu wypada jednak podkreślić, że dobrym działaniem byłoby wcześniejsze przeprowadzenie badania słów kluczowych, gdyż proces optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, zazębia się z nimi niemal na każdym kroku. Jeżeli już tego dokonałeś, powinieneś pochylić się m.in. nad zawartością strony, gdyż nie od dziś wiadomo, że Google ceni sobie jakość. Obecne w Shopify pole wprowadzania zawartości do stron kolekcji powyżej lub poniżej wyświetlanych produktów, to miejsce, w którym zawrzeć możesz słowa kluczowe i dobrze wyglądające dodatkowe informacje, pomocne użytkownikom.
Opis meta wiąże się z tym, jak często użytkownicy będą Cię “klikać”. Mając na uwadze, że pragniemy zwracać na siebie uwagę, warto ubogacić opis meta o (CTA). Inaczej sprawa się ma z Tagami tytułu, ponieważ najsilniej wpływają one na wyszukiwarki, dostarczając sygnałów z witryn, na których się znajdują – coś jak S.O.S na morzu. Winne są one zawierać odmiany słów kluczowych, wyglądać jak najbardziej naturalnie oraz twardo przestrzegać limitów znaków.
Spośród ważniejszych elementów, możemy wspomnieć jeszcze o dostosowaniu adresu URL, jednak wspominaliśmy o tym już wcześniej. Dopełniając myśl, warto mieć na uwadze, aby górne słowa kluczowe znalazły się jak najbliżej głównego katalogu po odpowiednim folderze “collections” tudzież “blogs”.
Opisywany CMS nie należy do tych, których architekturę informacyjną, możemy dogłębnie modyfikować. Jak to rozumieć? Najprościej mówiąc, każda ze stron istnieje, a raczej istnieć musi w ramach ówcześnie określonej struktury adresów URL. Pozytyw jaki z tego wynika dla strony, to między innymi uniknięcie problemu z kierowaniem identycznych słów kluczowych na różne strony – mamy świadomość, że odpowiedni typ strony stosowany będzie do właściwej treści.
W tej architekturze uświadczymy strony informacyjne – “pages” są to strony najwyższego poziomu, “products” – stanowiące strony produktów. Wzbogacone są o materiały audiowizualne, czy też sekcję poświęconą opiniom. “Collections” – są to strony zawierające filtry sortowania i ułatwiające obcowanie z listą produktów i co warto o nich wiedzieć, to fakt, że prowadzenie badań słów kluczowych, jest podstawą ich należytego przygotowania. “Blogs” – folder Twojego artykuły, czy też treści blogowej. Chcąc, nie chcąc Shopify wymaga zawierania kategorii po ścieżkach, celem utrzymywania stylistyki końcowych adresów URL w następującej formie: /blogs/news/ [post-name].
Platforma Shopify to naprawdę dobre rozwiązanie dla Twojego sklepu internetowego, jest intuicyjna, a jej struktura, choć z pozoru sprawa wrażenie ograniczającej, na dłuższą metę umożliwi Ci szybsze wypracowanie nawyków i optymalizację organizacji pracy. SEO Shopify, może zdziałać prawdziwe cuda, prowadząc coraz to nowszych klientów do Twojej strony eCommerce, z bogatą ofertą skrupulatnie umieszczanych towarów, dopasowanych pod adekwatne słowa kluczowe. Daj szansę Shopify i pozwól swojej działalności przejść na kolejny etap.
Jeżeli pragniesz poszerzyć wiedzę z zakresu CMS Shopify, lub innego spośród wielu dostępnych systemów zarządzania treścią, w przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu., Jesteśmy chętni do współpracy w każdym momencie, jak również podzielimy się nabytą w doświadczeniu wiedzą.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.