DARMOWY AUDYT SEO

Zła strategia budowania linków, czyli jak zniszczyć sobie reputację

Zła strategia budowania linków, czyli jak zniszczyć sobie reputację

Moose Photos / pexels.com

Link building to bardzo wymagająca i czasochłonna strategia. Wielu nawet najbardziej doświadczonych twórców wciąż uważa, że można ominąć wszystkie trudy związane z jej wdrożeniem, pozyskując linki z mało wartościowych źródeł.

W rzeczywistości nie da się jednak wybrać drogi na skróty. Aby osiągnąć najlepsze wynik, trzeba podjąć szereg działań optymalizacyjnych i zbudować sieć wysokiej jakości linków, które nie tylko pomogą pozyskać nowych odbiorców, ale też umożliwią wyszukiwarkom lepsze zrozumienie zawartości witryny.

Jakość treści stała się o wiele ważniejsza wraz z pojawieniem się systemu Google Panda w 2011 roku. Mimo to linki nadal są istotnym czynnikiem rankingowym, którego umiejętna optymalizacja okazać się może kluczem do sukcesu marki działającej w każdej branży.

Wykorzystanie nieodpowiednich techniki budowania linków może natomiast bardzo szybko zniszczyć reputację witryny, przez co nie osiągnie ona wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Źle dobrana strategia okazać się może również czynnikiem, który zaważy na sukcesie marki, odbierając jej szanse na pokonanie branżowych rywali.

Użycie złych technik nierzadko wynika z braku wiedzy i umiejętności. Często jest to jednak przejaw chęci zdobycia popularności przy pomocy podstępnych technik black hat SEO, które bardzo niekorzystnie prezentują się w oczach wyszukiwarek.

Przedstawiamy zatem pięć sposobów budowania sieci linków, które, mimo że wydają się być proste, negatywnie wpływają na wizerunek witryny i mogą być przyczyną poważnych spadków w rankingu Google. Oto metody, z których zdecydowanie powinieneś zrezygnować.

Wykorzystanie katalogów o niskiej jakości

Przesłanie adresu URL do wielu wątpliwej jakości darmowych katalogów linków, które nie są popularne w sieci, to jeden z najgorszych sposobów na pozyskiwanie nowych odbiorców.

Fałszywe katalogi zajmują bardzo niskie pozycje w SERP. Wynika to z faktu, iż większość z nich jest obecnie przepełniona spamem. Wykorzystanie ich w strategii link buildingu okazać się więc może istnym gwoździem do trumny, gdyż technika ta obniża wartość witryny i stawia ją w niekorzystnym świetle z punktu widzenia wyszukiwarek.

Wciąż istnieją jednak katalogi biznesowe, które warto wykorzystać w swoim planie SEO. Umiejętne umieszczenie w nich swoich linków to jeden z najlepszych sposobów na lepsze pozycjonowanie witryny.

Sprawdź: Linki przyjemne w odbiorze

Podstępne zagrania na forach internetowych

Dołączanie do wielu forów i tworzenie tam postów wypełnionych linkami to kolejna podstępna taktyka, która, mimo iż nie przynosi zadowalających efektów, wciąż jest często wykorzystywana przez twórców w każdej branży. Metoda ta zwykle skutkuje banem, gdyż inni użytkownicy uznają ją za spam. Administratorzy forów również nie podzielają zainteresowania tego typu zagraniami, dlatego od lat nie przynoszą już one pożądanych efektów.

Komentowanie na forum internetowym jest jedną z najstarszych technik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Okazuje się jednak, że umiejętnie przeprowadzenie tej strategii wciąż może być całkiem skuteczne, zwłaszcza w przypadku małych, niszowych firm.

Nieczyste wykorzystanie Quora

Tworzenie kilku kont na Quora, publikowanie tam pytań dotyczących usług swojej firmy, a następnie linkowanie do niej to kolejna technika z arsenału podstępnych taktyk link buildingu, która z racji swej prostoty jest często wykorzystywana przez współczesnych twórców internetowych. Administratorzy serwisu łatwo wykrywają jednak tego typu zagrania i banują konta oraz usuwają dodane komentarze. Wskutek tego proces ten okazuje się zupełnie nieskuteczny, a nawet szkodliwy, gdyż autorytet marki bardzo wówczas spada.

Źródło: Ivan Samkov / pexels.com

Quora jest istotnym narzędziem SEO. Warto jednak zaznaczyć, że umieszczane tam linki nie są obserwowane przez wyszukiwarki, dlatego wykorzystuje się je wyłącznie w celu zwiększenia ruchu w witrynie.

Sprawdź: Zasieciowani – tworzenie linków zwrotnych

Mało wartościowe komentarze na blogu

Jedną z najmniej skutecznych metod budowania sieci linków jest publikowanie na blogach mało wartościowych komentarzy, których jedyną treścią jest adres URL do głównej witryny. Tego typu zagrania są nie tylko nieefektywne, ale też stwarzają poważne ryzyko utraty wiarygodności marki, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe i pozycję strony w wyszukiwarce.

Pamiętaj też, że złe wieści szybko się roznoszą. Po wykorzystaniu tej taktyki z pewnością staniesz się jedną z mniej zaufanych marek w swojej branży, co poważnie zaszkodzi Twojej reputacji i obniży liczbę klientów.

Brak kontroli nad prowadzonymi działaniami

Zdarza się, że właściciele firm zatrudniają niesprawdzoną agencję SEO lub zewnętrznego specjalistę do spraw link buildingu. O ile nie jest to krzywdzący zabieg, brak kontroli nad działaniami podejmowanymi przez zatrudnionych ekspertów doprowadzić może do nieodwracalnych szkód.

Okazać się bowiem może, że ktoś niekompetentny postanowił zarobić sobie na Twojej niewiedzy i posłużył się podstępnymi narzędziami, takimi jak kupowanie linków, manipulacja algorytmami wyszukiwarek czy wykorzystywanie farm łączy.

Współpraca z doświadczonym zespołem specjalistów SEO może bardzo korzystnie wpłynąć na wyniki firmy. Jednak niewłaściwy dobór osób zajmujących się budowaniem linków lub brak kontroli nad prowadzonymi przez nich w witrynie działaniami doprowadzić może do nieodwracalnych szkód. Warto więc być czujnym i dokładnie zapoznać się z ofertą danej firmy, by nie zostać oszukanym i nie zrujnować swoich dotychczasowych osiągnięć.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?
    Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?
    Migracja strony na platformę Shoper to dość złożony proces. Warto więc wiedzieć, o czym pamiętać podczas jego realizacji i jakich błędów unikać.
    Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy
    Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy
    Odpowiednie pozycjonowanie jest bardzo ważne w kontekście biznesu nastawionego na rynek lokalny. Jak geolokalizacja wpływa na funkcjonowanie i widoczność firmy w wyszukiwarce?
    Jak zoptymalizować gęstość słów kluczowych w treści?
    Jak zoptymalizować gęstość słów kluczowych w treści?
    Ile słów kluczowych powinien zawierać post na blogu? W jakiej sytuacji możemy mówić o upychaniu najważniejszych fraz? Odpowiedzi na te pytania poznasz w naszym artykule.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę