Dzisiaj zakręci się nam w głowach, bo będzie o karuzelach. Poza tym dowiecie się, co Twitter zmienił w swoich linkach, jaki dokument zaktualizowało Google i czego nie można oznaczać mikrodanymi.
Google testuje ostatnio aż dwie nowe karuzele. Pierwsza nazywa się “Wysoko oceniane przez użytkowników” i jak możecie pewnie zgadnąć, prezentuje… produkty dobrze oceniane przez użytkowników. Drugi test dotyczy nowego interfejsu użytkownika dla karuzeli „Rzeczy do zrobienia”. Zamiast przenosić użytkownika na nową stronę, Google nakłada wyniki na wierzch aktualnych wyników wyszukiwania.
<Źródła: https://www.seroundtable.com/google-search-highly-rated-by-users-carousel-33700.html
https://www.seroundtable.com/google-testing-things-to-do-carousel-overlay-33669.html
Google ponownie przypomniało o tym, aby nie oznaczać opinii stron trzecich mikrodanymi. Ponownie, bo wytyczne dotyczące używania znaczników schema na adresach URL z recenzjami pochodzącymi ze stron zewnętrznych były już aktualizowane w 2016 roku. Cytując Johna Muellera: „Nie możesz oznaczać recenzji stron trzecich za pomocą danych strukturalnych, ale możesz wyświetlać je na swojej stronie bez tych znaczników”.
Źródło: https://www.seroundtable.com/3rd-party-reviews-with-structured-data-33675.html
Google zaktualizowało swój dokument pomocy JavaScript SEO. Pojawiła się w nim nowa sekcja mówiąca o tym, jak prawidłowo dodawać znaczniki linków kanonicznych za pomocą JavaScript. Google co prawda tego nie zaleca, ale jednocześnie zaznacza, że dodanie tagu rel=canonical za pomocą JavaScript jest jak najbardziej możliwe. Google Search przyjmie kanoniczny adres URL podczas renderowania strony.
Źródła: https://www.seroundtable.com/google-inject-canonical-tags-using-javascript-33680.html
https://developers.google.com/search/docs/advanced/javascript/javascript-seo-basics#properly-inject-canonical-links
Twitter zmienił zdanie odnośnie linków. Konkretnie: dodał z powrotem nofollow na linki wychodzące.
Źródło: https://www.seroundtable.com/twitter-resumes-nofollow-attributes-to-links-33691.html
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.