DARMOWY AUDYT SEO

Znaczenie bloga w procesie pozycjonowania

Znaczenie bloga w procesie pozycjonowania

fauxels/pexels.com

Z potencjału SEO (z ang. Search Engine Optimization), może skorzystać każdy, kto posiada stronę internetową. Dzięki niemu można uzyskać wyższą pozycję rankingową oraz widoczność w wynikach organicznych. Działania SEO są dedykowane nie tylko wielkim przedsiębiorstwom i sklepom online, ale również właścicielom blogów. Jak więc zaplanować pozycjonowanie bloga?

Czym jest blog?

Pozwólmy sobie na krótką podróż w przeszłość. W 1994 roku Justin Hall, student Swarthmore College w Pensylwanii, założył pierwszego bloga na świecie – Links.net. Trzy lata później Jorn Barger stworzył termin „weblog” na określenie procesu logowania się podczas surfowania po sieci. Po jakimś czasie nazwa została skrócona przez programistę Petera Merholza do słowa „blog”, który uznał wcześniejszą za zbyt długą.

Blogosfera kształtowała się ponad dwadzieścia lat. Dziś, jak wiemy, jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji z odbiorcami online. Blogi cieszą się niesłabnącą popularnością. Jest ich bowiem około 600 milionów, choć tak naprawdę dokładna liczba nie jest znana.

Blog może dotyczyć dosłownie wszystkiego. Jednak na przestrzeni lat wykształciło się ich kilka podstawowych rodzajów:

  • mikroblog,
  • photoblog,
  • wideoblog (vlog),
  • audioblog,
  • specjalistyczny,
  • osobisty,
  • zawodowy (brandowy),
  • relacyjny,
  • reklamowy.

Wartość blogosfery dla użytkowników. Dlaczego tak bardzo lubimy blogi?

Świat online to nie tylko informatyka czy programowanie, ale również marketing, promocja, a przede wszystkim psychologia. New York Times przeprowadził badania, na podstawie których dziennikarze próbowali odpowiedzieć na pytanie: “Dlaczego lubimy dzielić się treściami w sieci?”. Dzięki temu można było określić najważniejsze cele blogowania. Chodzi przede wszystkim o zbudowanie relacji pomiędzy osobą a stroną bądź marką. Niezwykle ważne jest określenie użyteczności bloga, długości publikowanych treści, ich charakteru oraz emocji, jakie budzą.

Internet stworzył nowe modele komunikacji, a postęp technologiczny pozwala w szybszy i łatwiejszy sposób zaspokoić niemal każdą potrzebę. Blogerzy wraz z czytelnikami współtworzą treści, a co bardziej wartościowe – razem określają ich ekspozycję oraz charakter. Blogujemy więc, aby umożliwić dostęp do wiarygodnych informacji i stać się opiniotwórczym medium w danym środowisku. Blog to nowa/ stara władza w sieci.

Sprawdź: O co powinieneś zapytać agencję e-Commerce?

Blog a pozycjonowanie

  1. Zacznijmy od tego, że blogowanie potrafi wzbudzić naprawdę wielkie emocje. Jest to szczególnie ważne dla sklepów internetowych, które muszą mierzyć się z wysoką konkurencją. Dziś nie wystarczy ciekawy produkt w dobrej cenie. Strona musi dostarczyć użytkownikowi dodatkowych doznań, a blog jest ku temu odpowiednim narzędziem.
  2. Po drugie kliknięcia. Regularne tworzenie wpisów na blogu poprawia ruch na stronie internetowej, a także poszerza możliwości pozycjonowania. Eksperci szacują, że blog może zwiększyć liczbę interakcji na stronie nawet o 50%. Jeśli tylko dodasz przyciski umożliwiające udostępnianie, wpłyniesz na ilość backlinków.
  3. Z punktu widzenia pozycjonowania blog jest świetnym miejscem do tworzenia wysokiej jakości treści, w której umieszczane będą słowa kluczowe. Przemyślany content marketing wpływa na przyciągnięcie, a co ważniejsze, zatrzymanie uwagi odbiorcy. Im lepsze dopasowanie do intencji wyszukiwania, tym wyższa pozycja w SERP-ach.
  4. Blog to przede wszystkim strona poświęcona budowaniu relacji. Jest to sposób na zachęcenie potencjalnych klientów do powrotu na stronę, do miejsca, gdzie mogą zostawić swoją opinię, komentarz czy rozpocząć dyskusję. Wpłynie to również pozytywnie na Twój wizerunek jako eksperta.
  5. SEO to również konwersja. Wciąż aktualizowany blog poprawia ruch na Twojej stronie, zwiększa liczbę subskrybentów, a co za tym idzie – przychody. Dobre call to action, chwytliwe nagłówki i atrakcyjna szata graficzna z pewnością Ci w tym pomogą.
  6. Oczywistą korzyścią blogowania jest rozwój platformy. Każda marka i firma stawia sobie za cel, aby użytkownicy spędzili na stronie jak najwięcej czasu. Blog z pewnością będzie świetnym miejscem do pozyskiwania danych o odbiorcach oraz ich zachowaniach.

Jakie treści umieszczać na blogu?

„Content is King!” – powiedział Bill Gates w swoim słynnym eseju z 1996 roku. Nie jest tajemnicą, że jakość bloga jest mierzona wraz z jakością treści, które się na nim znajdują. Jest to jeden z najważniejszych czynników wpływających nie tylko na pozycjonowanie, ale również na liczbę odbiorców.

Tematyka zależy od niszy, którą się zajmujesz oraz od potrzeb czytelników, którzy będą korzystać z Twoich materiałów. Pamiętaj, że musisz być wyczerpujący, opisując wybrane zagadnienie. Zadbaj o tytuł – im bardziej konkretny, tym lepiej. Podziel treść na mniejsze akapity, użyj w tym celu śródtytułów, które będą zawierać w sobie słowa kluczowe. Nie zapomnij również o materiałach wizualnych: obrazach, wideo, wykresach, infografikach, animacjach. Szczególnie przydatne okażą się CTA oraz wtyczki do mediów społecznościowych, aby łatwiej można było dzielić się wpisami.

Guest blogging jako wartościowa strategia link buildingowa

Guest posting dosłownie oznacza “publikowanie gościnne”. Możesz więc zaprosić ciekawą osobę do stworzenia treści na stronę bądź też opublikować własny artykuł na czyjejś witrynie. Jest to jedna ze strategii budowania linków SEO, polegająca na pozyskiwaniu wartościowych odnośników do własnego bloga, poprawiając tym samym jego popularność oraz umacniając wizerunek eksperta. Daje to możliwość dotarcia do nowego grona odbiorców. W jednym i drugim przypadku nadrzędna jest wysoka jakość treści. Nie dość, że zostaniesz doceniony przez społeczność, to jeszcze wypadniesz lepiej podczas oceny dokonywanej przez algorytmy i roboty wyszukiwarek.

Konkluzja

Zasięg blogowania jest tak szeroki, że każdy może czerpać z niego korzyści. Prywatnie czy firmowo, dla lokalnych bądź międzynarodowych odbiorców – wybierz ten model, który spełnia Twoje wymagania. Ich szeroka dostępność wiąże się również z ogromną konkurencją i właśnie w tym miejscu wkracza pozycjonowanie. Dzięki technikom optymalizacji Twoja strona będzie mieć szansę stać się poczytną witryną, a to w końcu cel każdego właściciela.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej?
    Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej?
    Co to jest link, anchor i atrybut odnośnika? Jak zrobić linkowanie wewnętrzne, by cieszyć się najlepszymi efektami, a czego należy unikać?
    Jak poradzić sobie z najtrudniejszymi działaniami SEO?
    Jak poradzić sobie z najtrudniejszymi działaniami SEO?
    SEO może przysporzyć o porządny ból głowy każdego, kto nie zna się na tych działaniach, jednak istnieje sposób, aby temu zaradzić. Sprawdź jaki!
    Globalizacja a SEO – pozycjonowanie zagraniczne
    Globalizacja a SEO – pozycjonowanie zagraniczne
    Prowadzisz stronę internetową i chcesz przenieść się na arenę międzynarodową? Wykorzystaj w tym celu strategie pozycjonowania zagranicznego (globalne SEO).

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę