fauxels/pexels.com
Z potencjału SEO (z ang. Search Engine Optimization), może skorzystać każdy, kto posiada stronę internetową. Dzięki niemu można uzyskać wyższą pozycję rankingową oraz widoczność w wynikach organicznych. Działania SEO są dedykowane nie tylko wielkim przedsiębiorstwom i sklepom online, ale również właścicielom blogów. Jak więc zaplanować pozycjonowanie bloga?
Pozwólmy sobie na krótką podróż w przeszłość. W 1994 roku Justin Hall, student Swarthmore College w Pensylwanii, założył pierwszego bloga na świecie – Links.net. Trzy lata później Jorn Barger stworzył termin „weblog” na określenie procesu logowania się podczas surfowania po sieci. Po jakimś czasie nazwa została skrócona przez programistę Petera Merholza do słowa „blog”, który uznał wcześniejszą za zbyt długą.
Blogosfera kształtowała się ponad dwadzieścia lat. Dziś, jak wiemy, jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji z odbiorcami online. Blogi cieszą się niesłabnącą popularnością. Jest ich bowiem około 600 milionów, choć tak naprawdę dokładna liczba nie jest znana.
Blog może dotyczyć dosłownie wszystkiego. Jednak na przestrzeni lat wykształciło się ich kilka podstawowych rodzajów:
Świat online to nie tylko informatyka czy programowanie, ale również marketing, promocja, a przede wszystkim psychologia. New York Times przeprowadził badania, na podstawie których dziennikarze próbowali odpowiedzieć na pytanie: “Dlaczego lubimy dzielić się treściami w sieci?”. Dzięki temu można było określić najważniejsze cele blogowania. Chodzi przede wszystkim o zbudowanie relacji pomiędzy osobą a stroną bądź marką. Niezwykle ważne jest określenie użyteczności bloga, długości publikowanych treści, ich charakteru oraz emocji, jakie budzą.
Internet stworzył nowe modele komunikacji, a postęp technologiczny pozwala w szybszy i łatwiejszy sposób zaspokoić niemal każdą potrzebę. Blogerzy wraz z czytelnikami współtworzą treści, a co bardziej wartościowe – razem określają ich ekspozycję oraz charakter. Blogujemy więc, aby umożliwić dostęp do wiarygodnych informacji i stać się opiniotwórczym medium w danym środowisku. Blog to nowa/ stara władza w sieci.
„Content is King!” – powiedział Bill Gates w swoim słynnym eseju z 1996 roku. Nie jest tajemnicą, że jakość bloga jest mierzona wraz z jakością treści, które się na nim znajdują. Jest to jeden z najważniejszych czynników wpływających nie tylko na pozycjonowanie, ale również na liczbę odbiorców.
Tematyka zależy od niszy, którą się zajmujesz oraz od potrzeb czytelników, którzy będą korzystać z Twoich materiałów. Pamiętaj, że musisz być wyczerpujący, opisując wybrane zagadnienie. Zadbaj o tytuł – im bardziej konkretny, tym lepiej. Podziel treść na mniejsze akapity, użyj w tym celu śródtytułów, które będą zawierać w sobie słowa kluczowe. Nie zapomnij również o materiałach wizualnych: obrazach, wideo, wykresach, infografikach, animacjach. Szczególnie przydatne okażą się CTA oraz wtyczki do mediów społecznościowych, aby łatwiej można było dzielić się wpisami.
Guest posting dosłownie oznacza “publikowanie gościnne”. Możesz więc zaprosić ciekawą osobę do stworzenia treści na stronę bądź też opublikować własny artykuł na czyjejś witrynie. Jest to jedna ze strategii budowania linków SEO, polegająca na pozyskiwaniu wartościowych odnośników do własnego bloga, poprawiając tym samym jego popularność oraz umacniając wizerunek eksperta. Daje to możliwość dotarcia do nowego grona odbiorców. W jednym i drugim przypadku nadrzędna jest wysoka jakość treści. Nie dość, że zostaniesz doceniony przez społeczność, to jeszcze wypadniesz lepiej podczas oceny dokonywanej przez algorytmy i roboty wyszukiwarek.
Zasięg blogowania jest tak szeroki, że każdy może czerpać z niego korzyści. Prywatnie czy firmowo, dla lokalnych bądź międzynarodowych odbiorców – wybierz ten model, który spełnia Twoje wymagania. Ich szeroka dostępność wiąże się również z ogromną konkurencją i właśnie w tym miejscu wkracza pozycjonowanie. Dzięki technikom optymalizacji Twoja strona będzie mieć szansę stać się poczytną witryną, a to w końcu cel każdego właściciela.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.