Strony produktów to miejsca, w których klienci zwykle podejmują ostateczną decyzję dotyczącą zakupu. Dlatego też właśnie te elementy są niezbędne do zwiększenia konwersji.
Należy więc pamiętać, że zaniedbywanie stron produktów jest ogromnym błędem, który, niestety, jest bardzo często popełniany przez wiele witryn e-commerce.
Istnieje wiele technik, które sprzedawcy mogą zastosować, aby poprawić skuteczność stron produktów i korzystnie wpłynąć na współczynniki konwersji. Oto kilka metod tworzenia lepszych ofert, które zdecydowanie zwiększą Twoje przychody:
Jedną z najważniejszych przeszkód w sprzedaży online są obawy kupującego, które wynikają z braku możliwości zobaczenia i dotknięcia produktu w rzeczywistości. Nasuwają się wówczas pytania dotyczące dopasowania przedmiotu, zasad zwrotu, dokładności w doborze i wielu innych podobnych kwestii.
Strony produktów muszą rozwiewać wątpliwości konsumenta. Można to osiągnąć na wiele różnych sposobów, takich jak:
Dołączając elementy, takie jak instrukcje i informacje o rozmiarach, zdecydowanie zachęcasz klientów do zakupu i dajesz im gwarancję profesjonalnej obsługi. W ten sposób znacznie zwiększysz swoje wyniki sprzedażowe i staniesz się uznanym uczestnikiem internetowego rynku.
Najpoważniejszym problemem dla sprzedawców internetowych jest trudność w dokładnym przedstawieniu konsumentom oferowanych produktów. Właśnie z tego powodu wysokiej jakości zdjęcia sprzedawanych przedmiotów odgrywają znaczącą rolę w optymalizacji sklepu internetowego.
Należy jednak wspomnieć że fotografia produktowa może być tym, co rozwinie Twoją stronę i zwiększy sprzedaż, ale też tym, co pociągnie ją na dno. Dzieje się tak, gdyż zdjęcia bardzo często są głównym kryterium decyzji konsumenckich.
Oryginalne i odpowiednio zoptymalizowane zdjęcia produktów mogą pojawić się w wynikach wyszukiwania Google, Bing i innych wyszukiwarek. Dlatego tak ważne jest, aby publikowane obrazy były profesjonalne, ciekawe i zachęcające do zakupu.
Warto więc upewnić się, że do opisu każdego produktu dołączone jest perfekcyjne zdjęcie, które pozwoli klientom dogłębniej poznać prezentowaną ofertę. Możliwość poznania szczegółów danego przedmiotu okazać się może czynnikiem warunkującym jego zakup. Dzięki temu nie tylko zwiększysz sprzedaż, ale też zminimalizujesz zwroty, gdyż klienci będą kupować tylko to, na czym im rzeczywiście zależy.
Ponadto, jeśli produkt ma wiele wariantów do wyboru, takich jak różne kolory, rozmiary czy wzory, dołączenie ich zdjęć powinno być koniecznością ponieważ może to pomóc w zwiększeniu współczynników konwersji i ułatwić konsumentom dokonanie właściwego wyboru.
Wielu sprzedawców zaniedbuje ten element, tworząc całkowicie bezbarwne, i nudne opisy produktów, które zniechęcają potencjalnych nabywców. Jeszcze gorszym rozwiązaniem, które dodatkowo może spotkać się z niezadowoleniem wyszukiwarki, jest kopiowanie opisów producentów.
Tego typu zagrania mogą bardzo niekorzystnie wpłynąć nie tylko na liczbę klientów, ale też na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce, co dodatkowo obniży osiągane wyniki.
Interesujące opisy pomagają wywoływać emocje wśród konsumentów, co może bezpośrednio przełożyć się na wyniki sprzedażowe. Dzięki temu jesteś w stanie przekonać klientów, że Twój produkt jest dokładnie tym, którego szukali.
Wyświetlanie opinii klientów na stronach produktów jest koniecznością gdyż bezpośrednio wpływa na decyzję konsumentów. Recenzje zapewniają bowiem kupującym niezbędny dowód społeczny, który pozwala im czuć się komfortowo i bezpiecznie podczas procesu zakupowego.
Opinie klientów budują zaufanie nie tylko do konkretnego produktu, ale też do całej marki. Jeśli więc sprzedajesz przedmiot, którego celem jest wywołanie określonego efektu, recenzje mogą być tym, co spowoduje że stanie się on pożądanym towarem w całej Twojej branży. Zaufanie klientów to coś, na czym powinno zależeć Ci najbardziej, a pozytywne oceny zadowolonych konsumentów mogą Ci to zapewnić.
Klienci nie zawsze zamierzają dokonać zakupu od razu po poznaniu danego produktu. Często zdarza się, że chcą zapisać daną ofertę i wrócić do niej w późniejszym terminie lub szukają aktualnie czegoś innego, ale zauważony przedmiot zainteresował ich na tyle, że chcieliby przyjrzeć mu się bliżej trochę później.
Bez względu na sytuację, zapewnienie odwiedzającym opcji zapisania produktów na liście życzeń zapewnia im komfort i sprawia, że nie czują się zmuszeni do podjęcia natychmiastowej decyzji.
Ponadto dodanie opcji listy życzeń daje sprzedawcom dodatkowy sposób pozyskiwania informacji o odwiedzającym, ponieważ wymaga to utworzenia konta. W ten sposób możliwe jest uzyskanie na przykład adresu e-mail, które później może posłużyć jako doskonałe narzędzie marketingowe.
Strony produktów to bardzo ważny element każdej witryny e-commerce. Brak dbałości o ten element może nie tylko negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki, ale też faktycznie obniżyć wysokość uzyskiwanych przychodów ze sprzedaży, a tego z pewnością chcesz uniknąć. Optymalizacja stron produktów, budowanie zaufania klientów i dbałość o nawet najmniejsze szczegóły to elementy, dzięki którym możesz stać się liderem w swojej branży. Zadbaj więc o to już dziś i stań do wyścigu o tytuł najlepszego sprzedawcy w sieci!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.