SKUTECZNA AGENCJA SEO
E-COMMERCE 360

Odcinek 7 S01

600 zł za darmową wizytówkę Google?! Nie daj się oszukać!


Obejrzenie odcinka zajmie ci:  29 min

Obejrzyj rozmowę

Odsłuchaj rozmowę

Jak pozycjonować wizytówkę Google Maps?

Wizytówka w pozycjonowaniu lokalnym jest bardzo istotna, ponieważ zazwyczaj lokalni użytkownicy wyszukują po mapkach firmy bądź usługi, które ich interesują. Jeśli poszukujemy jakichś usług, to zazwyczaj kilka pierwszych wyników wyszukiwania będzie znajdować się najbliżej nas.

Jak pozycjonować wizytówkę?

Pozycjonowanie wizytówki polega na dodawaniu fraz kluczowych do nazwy i opisu. Warto zadbać o właściwy opis, który będzie zachęcać do skorzystania z usługi. Istotne są również zdjęcia: najlepiej sprawdzają się profesjonalne zdjęcia przedstawiające ładne wnętrza.

Jak dostosować długość nazwy w wizytówce?

Wielu osobom wydaje się, że długość nazwy określa się w ilości znaków, ale to nieprawda. W przypadku wizytówki długość podaje się w pikselach tak, by dostosować ją do wielkości wyświetlacza.

Zaleca się dodawać frazy kluczowe na początku nazwy czy na końcu?

Wiele zależy od branży. Warto przeanalizować konkurencję. Często zdarza się, że klient ma mocny brand – w tej sytuacji zalecamy podać nazwę firmy na pierwszym miejscu, a na końcu dopiero frazę.

Czy warto próbować przebić się przez konkurencję samą wizytówką i walczyć
o widoczność stosując tylko to rozwiązanie?

Na pewno lepiej spróbować niż nie próbować. Ponieważ jest to mały i bezkosztowy nakład pracy, to warto to zrobić, ponieważ daje nam to szansę na bardzo duży ruch.

O czym pamiętać przy pozycjonowaniu wizytówki?

Musimy pamiętać, że przy pozycjonowaniu wizytówki ważne są też wpisy. Warto dodawać wpisy ze względu na frazy sezonowe, które podbijają widoczność strony. Jeśli mamy salon kosmetyczny, zaleca się dodawać wpisy na temat paznokci i trendów panujących, np. jesienią.

Jak można wykorzystać Moją Firmę w przypadku e-commerce?

W przypadku e-commerce nie możemy też zapominać o wizytówce, ponieważ możemy tam dodać oferowane produkty. Jest to dość wymagająca praca, ponieważ należy dodać większość produktów – te, które najlepiej się sprzedają. Inną opcją jest feed produktowy, czyli stworzenie listy produktów, które mamy na sklepie, na przykład do porównywarek cenowych. Tego typu działania pozwalają wypozycjonować konkretne produkty oraz zwiększyć sprzedaż. Warto zadbać o unikalne zdjęcia, które wyróżnią nas na tle konkurencji.

Jak wygląda rejestracja wizytówki dla e-commece?

Najlepiej podać w wizytówce adres, pod którym jest możliwość odebrania produktu lub zobaczenia go. Często spotkałem się z wizytówkami, gdzie klienci oznaczali swoje mieszkania na wizytówce i nie mieli punktów odbioru. Mówiąc krótko, były to sklepy w powietrzu, w chmurze. To nie jest dobra praktyka ‒ wiedzą o tym również roboty, dlatego zazwyczaj zawieszają takie wizytówki albo nie wyświetlają ich.

Wyszukiwanie głosowe a SEO ‒ jak to wygląda? W końcu wiemy, że
wyszukiwanie głosowe jest coraz popularniejsze.

Uważam, że wyszukiwanie głosowe za klika lat będzie podstawową rzeczą, która będzie musiała funkcjonować na stronie. W Ameryce już większość ludzi używa wyszukiwania głosowego do znalezienia jakiejś strony w wyszukiwarce. Jest to wygodniejsze, ponieważ nie trzeba używać klawiatury. Wystarczy powiedzieć, czego szukamy, a wyszukiwarka wyświetli nam wyniki. Dlatego już teraz warto zadbać o to, żeby wyszukiwanie głosowe było dostępne na naszej stronie. Dla robotów bardzo cenne są też strony dla niewidomych.

Jakie elementy powinna posiadać wizytówka?

Należy zadbać o nazwę i nasycenie jej frazami, a także dodać brand i opis, który będzie reprezentował naszą firmę. Kolejnym aspektem są atrakcyjne zdjęcia. Warto przedstawić w swojej wizytówce również produkty oraz usługi. Na tym etapie istnieje możliwość dodania atrybutów, które podpowiadają robotom, że ta wizytówka jest atrakcyjna. Istotne jest też zaznaczenie obszaru działalności.

Wojtek

Wojtek Haremza

Head of SEO w Grupa iCEA

Wojtek zna się na rzeczy ‒ skutecznie łączy teorię z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarządzać procesami pozycjonowania dla klientów Grupy iCEA. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że niejedno już widział, ale nie twierdzi, że nic go nie zaskoczy. Uważa, że pozycjonowanie to branża pełna wyzwań, gdzie można rozwinąć skrzydła ‒ trzeba jednak być na bieżąco.