Odcinek 3 S01

Zapytaj o SEO z Wojtkiem Haremzą #3 (gościnnie: Rafał Skonieczny)


Obejrzenie odcinka zajmie ci:  29 min

Obejrzyj rozmowę

Odsłuchaj rozmowę

Rodzaj silnika/szablonu sklepu/strony a SEO. Czy na każdym CMS-ie jesteśmy w stanie zrobić dobre SEO?

Wszystko zależy od tego, jakie mamy oczekiwania oraz jak widzimy rozwój naszego biznesu online.

Migracja sklepu na nową  platformę – o czym trzeba pamiętać?

Przede wszystkim musimy wybrać platformę, na którą chcemy migrować. Warto też odpowiedzieć sobie na pytanie, po co chcemy migrować. Muszą powstać też kategorie, do których przyporządkowane będą odpowiednie produkty. Trzeba również pamiętać o utrzymaniu starej platformy przez pewien czas (do ok. 3 miesięcy).

Linkowanie ‒ ilość znaków, źródła pozyskiwania linków, jak tworzyć dobry profil linkowy?

Wszystko zależy od tego, czy mamy do czynienia z nowo powstałym sklepem czy też już takim, który działa na rynku jakiś czas. W każdym przypadku nie polecamy dodawania zbyt dużej ilości linków. Znaczenie ma również systematyczność w ich dodawaniu.

Jakość tekstów pod kątem SEO – jak tworzyć dobre treści dla użytkownika i wyszukiwarki?

Pisząc treści należy pamiętać o stosowaniu słów kluczowych. Istotna jest też jakość tekstów – priorytetem jest tworzenie treści przydatnych dla użytkowników. Bardzo dobrze sprawdzają się teksty eksperckie. Inne ważne aspekty to podział tekstu na akapity oraz stosowanie nagłówków. Dobrą praktyką jest też używanie tagu strong przy pogrubieniu danej frazy.

Zakres kompetencji agencji SEO

Wszystko zależy od konkretnej agencji SEO. Niektóre agencje zapewniają klientom wsparcie w zakresie tworzenia i wdrażania treści, inne nie. To samo tyczy się kwestii web developerskich. Jednak z naszych obserwacji wynika, że zakres kompetencji agencji SEO z roku na rok zwiększa się – jest to spowodowane rosnącymi potrzebami klientów, którzy coraz częściej oprócz pozycjonowania, potrzebują też audytu UX lub kampanii Google Ads.

Dlaczego cotygodniowe pytanie agencji o raport z działań nie ma sensu?

Takie postępowanie ma sens, jeśli na początku współpracy umówiliśmy się z agencją na cotygodniowe raporty.

Dlaczego niektóre agencje odpinają zaplecze linkowe?

Agencje odpinają zaplecze linkowe, ponieważ wiąże się to z kosztami – by je utrzymać, trzeba zapłacić za hostingi, domeny, linkowanie domen. Do takiej sytuacji dochodzi, gdy klient rezygnuje ze współpracy z agencją.

Co powinna zawierać dobra oferta na pozycjonowanie?

Taka oferta powinna uwzględniać ewentualne poprawki. Warto zwrócić uwagę na content – czy agencja oferuje przygotowanie treści. Kolejny aspekt to współpraca z developerem i UX specialist.

Kiedy zainteresować się pozycjonowaniem?

Przede wszystkim proces pozycjonowania NIE rozpoczyna się w momencie nawiązania współpracy z agencją. To dzieje się tak naprawdę w momencie wystartowania z własnym sklepem internetowym. Kiedy rozpocząć współpracę z agencją? Najlepiej przed rozpoczęciem działalności, ponieważ dobrze zoptymalizowana strona jest lepiej odbierana przez roboty Google.

Dlaczego większość umów ma długi okres wypowiedzenia lub trwania umowy?

Dla klienta to zabezpieczenie i pewność, że agencja nie porzuci go w razie wystąpienia jakichś problemów. Dla samej agencji to również gwarancja, że klient nie zrezygnuje z usług po pierwszych kilku miesiącach.

Wojtek

Wojtek Haremza

Head of SEO w Grupa iCEA

Wojtek zna się na rzeczy ‒ skutecznie łączy teorię z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarządzać procesami pozycjonowania dla klientów Grupy iCEA. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że niejedno już widział, ale nie twierdzi, że nic go nie zaskoczy. Uważa, że pozycjonowanie to branża pełna wyzwań, gdzie można rozwinąć skrzydła ‒ trzeba jednak być na bieżąco.