Odcinek 10 S01

Eksperci zdradzają tajniki pozycjonowania. Ich sposób na sukces Cię zszokuje!


Obejrzenie odcinka zajmie ci:  29 min

Obejrzyj rozmowę

Odsłuchaj rozmowę

Jak wygląda SEO serwisów informacyjnych?

Przede wszystkim musimy tutaj zaznaczyć, że istnieją dwa główne rodzaje serwisów. Mamy serwisy newsowe (informacyjne), w których publikuje się treści o krótkim czasie użyteczności. Mamy też serwisy z zakresu tematyki specjalistycznej bądź po prostu branżowej, hobbystycznej. Tam materiały utrzymują tą ważność dłużej. Ale też potrzebują w jakiś sposób naszej pomocy. Praca na obu rodzajach portali jest podobna, choć różni się w niektórych aspektach, w szczególności w priorytetach działań, które wprowadzamy.

Co jest priorytetem w przypadku takich serwisów?

Na początku współpracy sprawdzamy czy portal ma podstawę do robienia SEO. Często jest tak, że wchodzimy z działaniami na nowy serwis, analizujemy go pod kątem tych kwestii, które dla nas są ważne i okazuje się, że serwis posiada błędy niepoprawiane od lat – ignorowanie ich sprawiło, że ten serwis zaczął tracić ruch. Wówczas praca zaczyna się od załatania tych “dziur”, które przez lata sprawiły, że serwis zaczął tracić.

Jakie są najpopularniejsze “dziury”, które dostrzegasz na portalach?

Trudno wymienić główne elementy, które się powielają, ale często jest to problem z duplikacją treści i kanibalizacją.

Z czego najczęściej to wynika?

Głównie są to problemy techniczne: na przykład publikujemy artykuł pod kilkoma różnymi adresami. Oczywiście użytkownikom prezentujemy jeden adres, ale w głębi systemu jest zduplikowany adres widoczny dla Google.

Dlaczego tak jest, że niektóre teksty nie zwiększają widoczności strony?

Dzieje się tak, ponieważ osoby piszące teksty często nie mają świadomości SEO – teksty są dobre, ale nic nie wnoszą do optymalizacji SEO. Czyli nie mają odpowiedniej struktury nagłówków ani też dobrze uzupełnionej sekcji head. Innym problemem są zdjęcia o zbyt dużej rozdzielczości.

Czym jest Google News?

Google News jest potężnym źródłem ruchu, jeżeli wykorzystamy go odpowiednio. Jednak często wydawcy nie zdają sobie sprawy z tego, jaki potencjał tkwi w Google News, a nawet nie wiedzą, że Google News istnieje.

Co można zyskać dzięki Google News?

Dołączenie do Google News pozwala zdobyć klientów, czytelników, którzy w żaden inny sposób nie dowiedzieliby się o serwisie. To nowy sposób dotarcia do użytkowników poza social mediami, itd.

Wojtek

Wojtek Haremza

Head of SEO w Grupa iCEA

Wojtek zna się na rzeczy ‒ skutecznie łączy teorię z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarządzać procesami pozycjonowania dla klientów Grupy iCEA. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że niejedno już widział, ale nie twierdzi, że nic go nie zaskoczy. Uważa, że pozycjonowanie to branża pełna wyzwań, gdzie można rozwinąć skrzydła ‒ trzeba jednak być na bieżąco.