Blog może być świetnym narzędziem dla stworzenia spójnej marki. Tego typu platforma pozwala na kontakt z innymi użytkownikami sieci oraz komunikację z robotami wyszukiwarek. Zwyczajna strona to już za mało, aby zyskać popularność w XXI wieku. Wsparciem może okazać się blog, który pozwoli na zwalczanie konkurencji, większą liczbę kliknięć, wzrost autorytetu, wzrost konwersji, a przede wszystkim spersonalizowany kontakt z klientem.
Świat blogosfery od lat 90. niesamowicie się rozwinął i stworzył znacznie większe możliwości komunikacji, aniżeli zakładano. Od prywatnych dzienników po strony budujące fundamenty strategii marketingowo-promocyjnych wielkich przedsiębiorstw. Można wyróżnić mnóstwo rodzajów blogów, między innymi: photoblogi, wideoblogi, audioblogi, blogi brandowe, reklamowe, specjalistyczne.
Największe znaczenie mają treści. To ich poszukują internauci niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. Czy wiesz, że marki tworzące blogi mają średnio 97% więcej linków zewnętrznych? Skąd to wynika? Internet stworzył nowe możliwości, a obecne postępy technologiczne pozwalają na znaczny rozwój marki bądź firmy. Blogi zostały uznane jako piąta władza na świecie, ponieważ są miejscami wspólnie tworzącymi ekspozycję treści oraz ich charakter.
Guest blogging bądź guest posting to sytuacja, w której zapraszamy zewnętrzną osobę do stworzenia treści na naszą stronę lub to my dajemy swój materiał innej witrynie. Daje to możliwość dotarcia do znacznie większej grupy odbiorców, która zaczyna się rozrastać. Blog może być formą hobby bądź zarobku, która pozwoli na zwiększenie ruchu w organicznych wynikach wyszukiwania.
Marketing treści to odmiana marketingu, która koncentruje swoje kanały dystrybucji wokół treści na stronie internetowej. Jednak pojęcie „treści” w sieci oznacza znacznie więcej, a więc wszelkiego rodzaju artykuły i materiały tekstowe, grafiki, raporty, prezentacje, newslettery, e-booki, podcasty, a nawet publikacje w mediach społecznościowych. Mówiąc wprost, wszystko, co widzi użytkownik w obrębie witryny, jest treścią.
Mowa tutaj o materiałach w sieci, które nie tracą na ważności. Użytkownik może z nich skorzystać w dniu publikacji, za tydzień, a nawet za rok. Co więcej, są to treści wyszukiwane przez odbiorcę więcej niż raz. Mowa wówczas o:
Ich stworzenie wymaga więcej pracy oraz czasu niż w przypadku standardowych materiałów. Jednak korzyści brzmią naprawdę obiecująco, ponieważ za pośrednictwem evergreen contentu mamy szansę na generowanie ruchu w długotrwałej perspektywie, zwiększenie interakcji wśród użytkowników, liczne udostępnienia, zwiększenie konwersji, sprzedaży oraz zysków, a także wzmocnienie autorytetu i zaufania w sieci. Warto więc posiadać w swoich zasobach materiały, które nie stracą na znaczeniu, zwłaszcza takie, które wspierają klikalność oraz widoczność naszej strony.
W opozycji do uniwersalnego contentu stoją materiały bieżące. Takie, które informują o nowościach, trendach, najbardziej aktualnych wydarzeniach z kraju oraz świata. Działanie googlowskiego algorytmu zostało zauważone w trakcie pandemii COVID-19, kiedy codziennie poszukiwano aktualnych informacji na temat ogólnej sytuacji epidemiologicznej. Bieżąca informacja stała się więc wartością na wagę złota.
Głównym zadaniem algorytmu jest analizowanie dat powstania strony oraz materiałów na nich publikowanych. Sprawdza on liczbę oraz częstotliwość aktualizacji, prędkość funkcjonowania strony, a także linki zwrotne. Kto pierwszy, ten lepszy. Algorytm ten jest jednym z czynników rankingowych dla wyszukiwarki.
Aby jak najlepiej planować ruch na swojej stronie, dobrym rozwiązaniem jest posiadanie dwóch rodzajów treści: bieżących i uniwersalnych. Z jednej strony pokazujemy użytkownikom, że interesuje nas obecna sytuacja i mamy na jej temat opinię, z drugiej zaś dbamy o przekazywanie materiałów, do których zawsze będą mogli sięgnąć, niezależnie od sytuacji. Ponadto w międzyczasie porozumiewamy się z robotami wyszukiwarek, które są odpowiedzialne za ocenę jakości strony pod kątem rankingowym.
Mówiąc o aktualności treści, warto wiedzieć, na czym polega metoda aktualizowania bądź usuwania pewnych materiałów na stronie. Jeśli na którejś z podstron dostrzegamy zmniejszony ruch bądź zerową liczbę interakcji użytkowników, możemy mieć do wykonania zadanie polegające na przejrzeniu naszych publikacji. Potrzeba ta wynika głównie z codziennie pojawiających się zdezaktualizowanych informacji. Nie chodzi więc o czyszczenie, ale regularną aktualizację treści, których nie możemy zaliczyć do evergreen contentu, takich jak felietony bądź reportaże. Ma to szczególne znaczenie pod kątem:
Widzisz więc, że posiadanie bloga jest elementem wspierającym nadrzędną strategię, a może być nawet jej głównym trzonem. Jest to model, który możemy kształtować względem naszego zapotrzebowania, jednak tym, na co należy zwrócić największą uwagę, są treści. Ich wybór może spędzać sen z powiek, jednak ustaliwszy grupę docelową oraz brand purpose, wiadomo, od czego zacząć. Blog pozwoli na wybicie się wśród konkurencji. Pamiętaj, że masz możliwość nieustannego mierzenia jego postępów za pomocą paneli Google Search Console oraz Google Analytics.
W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.