W większości firm sukces witryny zależy od stałej liczby jej użytkowników. Większy ruch na stronie oznacza wzrost konwersji i szereg możliwości dla Twojej marki, aby udowodnić, że jest liderem w branży. Jest to również dobry powód do stwierdzenia, że budujesz silne relacje zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.
Nic dziwnego zatem, że nagłe zmniejszenie obrotu na stronie może wywołać panikę. Właściciele witryn często wychodzą z założenia, że duże spadki oznaczają zbliżającą się katastrofę. Na szczęście może okazać się, że wystarczy odnalezienie i poprawienie kilku błędów, aby nie tylko odzyskać pierwotny ruch na stronie, ale nawet go zwiększyć.
Poniżej podano przykłady niektórych z największych przyczyn nagłych spadków ruchu, które Ty i Twoja agencja SEO jesteście w stanie łatwo i szybko naprawić.
Nierzadko właściwym działaniem okaże się wprowadzenie drobnych zmian w Twojej witrynie. Stwierdzenie tej konieczności to pierwszy krok na drodze do jej poprawy. Kolejnym powinna być modyfikacja tego, co realnie wpłynie na poprawę ruchu na Twojej stronie. Od czyszczenia zbędnych treści po całkowite usunięcie pozornie nieistotnych stron – zmiany wprowadzane w witrynie mogą bezpośrednio wpływać na ruch i pozycję strony w wyszukiwarkach.
Jeśli dopiero zaczynasz stawiać pierwsze kroki w tej dziedzinie, samodzielne wprowadzanie zmian w witrynie może okazać się nie lada wyzwaniem. Doświadczona agencja może przeprowadzić dokładny audyt Twojej strony i pomóc Ci określić, które treści usunąć, które poprawić oraz jak naprawić techniczne problemy, które znacznie ograniczają potencjał Twojej strony. Nawet najdrobniejsze zmiany mogą mieć ogromny wpływ na obrót, więc z pewnością będziesz chciał przekazać to odpowiedzialne zadanie w ręce doświadczonego zespołu, który wie, jak do nich podejść, nie powodując szkód w rankingach wyników wyszukiwania, a nawet je poprawiając.
Jeśli zauważysz spadek stron w rankingach wyszukiwania, wykorzystaj techniki SEO, by dowiedzieć się, czy problemem mogą być wewnętrzne i zewnętrzne linki Twojej witryny.
Liczne zmiany na stronie mogą sprawić, że linki wewnętrzne, o których istnieniu zapomniałeś, mogą niekorzystnie wpływać na pozycję Twojej firmy w sieci i zaniżać Twoje zyski. Twój udział w internetowym rynku może również słabnąć, ponieważ link z Twojej cennej strony okazuje się prowadzić do witryny o mało jakościowej treści.
Może się również okazać, że wiele linków zewnętrznych nieustannie działa na Twoją niekorzyść, ponieważ miejsce, do których prowadzą już nie istnieje lub pochodzi ze źródła postrzeganego przez Google jako bezwartościowe.
Ponadto słaba jakość lub spam linkami również nie są przez Google pożądane i powodują problemy z obrotem w witrynie. Jeśli cierpisz z powodu utraconych linków lub ich słabej jakości, powinieneś spróbować je naprawić, zastąpić nowymi lub zachęcić innych twórców do linkowania Twoich stron, poprzez udostępnianie wartościowych treści w mediach społecznościowych.
Najczęściej wyszukiwane frazy zawsze zmieniają się w zależności od tego, co akurat jest modne i atrakcyjne dla odbiorców. Tak więc, jeśli branżowe słowa kluczowe są tym, na czym się skupiasz, możliwe, że Twoi odbiorcy niestety zaczną szukać istotnych dla nich informacji gdzieś indziej, ponieważ nie jesteś na bieżąco z panującymi trendami i nie widać Cię wśród wyników wyszukiwania.
Na szczęście istnieje kilka skutecznych sposobów śledzenia słów kluczowych, które dotyczą tematów realnie poszukiwanych przez użytkowników.
Niektóre z płatnych i bezpłatnych zasobów istotnych fraz dostępnych publicznie obejmują np.Trendy Google, SEMRush, Twitter, Reddit oraz popularne media społecznościowe.
Gdy już dobrze zrozumiesz, czego szukają odbiorcy, kolejnym krokiem powinno być umiejscowienie niektórych z tych słów kluczowych na swoich dobrze pozycjonowanych stronach. Nie oznacza to jednak, że musisz całkowicie zrezygnować z ulubionych branżowych terminów. Są one przecież strategicznie związane z Twoją marką i z pewnością nie działają na jej niekorzyść. Google bez wątpienia zauważy wówczas wartościowość Twojej witryny i odpowiednio uszereguje Cię w wynikach wyszukiwarek.
Jeśli zauważysz, że Twoja witryna spada w wynikach wyszukiwania Google, ale utrzymuje się na stabilnej pozycji w innych wyszukiwarkach, może to być wynikiem kary Google. Sytuacja ta wymaga natychmiastowego działania! Koniecznie sprawdź powiadomienia na swoim koncie Google Search Console i jak najszybciej podejmij działania w kierunku naprawienia szkód. Im szybciej ustabilizujesz swoją pozycję w wyszukiwarce, tym prędzej staniesz się wartościowym uczestnikiem internetowego rynku. Konsumenci ufają wyborom Google, dlatego powinieneś szczególnie zadbać o swoją relację z tą właśnie wyszukiwarką.
Kary Google mogą zrobić znacznie więcej niż tylko zmniejszyć ruch w witrynie. Będziesz mieć poważny problem, jeśli stracisz zaufanie tej przeglądarki. Może to rzutować na Twoje przyszłe wyniki pozycjonowania, dlatego szybkie naprawienie stosunków z Google powinno być Twoim priorytetem.
Na karę od Google możesz zasłużyć łatwiej niż Ci się wydaje. Problemem okazać się mogą zduplikowane treści, powolne strony, zakup linków, błędy stron lub spam.
Na szczęście większość kar, które Google może nałożyć na Twoją witrynę, to problemy, które agencja może szybko naprawić. Aktualizowanie treści, naprawienie błędów, przyspieszenie stron – zawsze istnieje sposób żeby polepszyć stosunki z Google i zwiększyć ruch na Twojej stronie.
Agencje doskonale rozumieją nieprzewidywalność odbiorców i właścicieli stron związaną z ruchem na stronie. Specjalistyczny zespół z pewnością pomoże Ci przywrócić obrót w Twojej witrynie, naprawi popełnione na przestrzeni czasu błędy i dołoży wszelkich starań, abyś jak najszybciej znalazł się na szczycie wyników wyszukiwań i zyskał nowych odbiorców. Jeśli jesteś zainteresowany poprawieniem swoich efektów i rozwojem marki, koniecznie skontaktuj się z nami!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.