Allegro Ads to reklama na serwisie Allegro. Zasada jej działania jest zrozumiała – opiera się na metodzie CPC (z ang. Cost Per Click), czyli opłacie pobieranej za każde kliknięcie w link lub baner reklamowy. Jej zasięg nie musi ograniczać się do Allegro. Wystarczy tylko skorzystać z opcji umożliwiającej rozszerzenie reklamy o np. Google Ads i Facebook Ads.
Kampanie Allegro Ads są wyjątkowo proste, jeśli chodzi o sposób, w jaki zwiększa się widoczność danego brandu w serwisie aukcyjnym. Z tego też powodu każdy sprzedawca oferujący swoje produkty na Allegro, ma szansę na większy dochód ze sprzedaży.
Z drugiej strony algorytm, na jakim opiera się reklamowanie na Allegro, jest dość zaawansowany, dlatego umożliwia pozyskanie wielu klientów na stronę sklepu.
Dopasuj swój budżet
Dla 5000 PLN budżetu reklamowego koszt obsługi wynosi 1300 PLN
Reklama w postaci Ads Link bardzo przypomina treść, którą zawiera artykuł sponsorowany. Przeważnie na taką formę kampanii decydują się sprzedawcy, którzy oferują kosztowne produkty.
Banner znajdzie się bezpośrednio pod paskiem wewnętrznej wyszukiwarki na tym serwisie aukcyjnym, a także na stronie sprzedawcy na samej górze. Będzie też widoczny pod ofertą, w sekcji stworzonej z myślą o kupującym, który chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o produkcie lub o sprzedawcy. W przypadku reklam graficznych mogą również wyświetlać się w lewym panelu bocznym.
Za pomocą Allegro Ads oferty sponsorowane można wyróżnić konkretny produkt ze swojego asortymentu na Allegro. Należy jednak liczyć się z tym, że klient zobaczy, że serwis wyróżnił promowany towar, ale też zauważy, że wynika to z inwestycji w reklamę Ads.
Warto dbać o to, by reklamować wyłącznie ten asortyment, co do którego klienci nie mają żadnych zastrzeżeń.
Wielu kupujących wybiera Allegro, ponieważ można w tym serwisie aukcyjnym kupić praktycznie wszystko, płacąc stosunkowo niewiele lub w dobrej, niezawyżonej cenie. Często zamawiający przeszukuje wiele ofert, zanim znajdzie tę, dostępną w najbardziej dla niego dogodnej propozycji cenowej. Gdy przy danym produkcie pojawi się informacja, że jest to najniższa cena, wtedy dalsze poszukiwania najtańszego towaru są już zbędne.
Chętnie korzystają z automatycznej reklamy Allegro Ads ci przedsiębiorcy, którzy nie chcieliby przeznaczyć zbyt wiele na promocję. Będzie to dobra opcja również wtedy, gdy sprzedawcy zależałoby na stałej, cyklicznej reklamie na Allegro.
Reklama pozwala na przekierowanie w wyszukiwarce Google do strony promowanego sklepu – konkretnie do podstrony z określonym produktem, którym użytkownik Google jest zainteresowany. Jedyne, co musi zrobić, to kliknąć w odnośnik prowadzący do promowanego towaru, żeby się z nim zapoznać i zamówić.
Planer kampanii pozwala precyzyjnie określić każdy dostępny parametr związany z możliwością promocji na Allegro. Dzięki niemu można na przykład „przekierować uwagę” na dany produkt tych potencjalnych klientów, którzy są najbardziej pożądani.
Do walorów automatycznej kampanii na Allegro można zaliczyć: szybkość; łatwość w oszacowaniu kosztów; przystępność; szeroki zakres promocji; niewielkie ryzyko niepowodzenia kampanii Allegro/Ads.
Niektórzy sprzedawcy mogą zastanawiać się nad tą formą promocji, ponieważ: nie sposób przewidzieć, jakie efekty da kampania na Allegro; może się okazać, że poprzez automatyzację promocji nie wykorzystuje się w pełni potencjału kampanii Allegro Ads; ta forma reklamy nie jest zbyt elastyczna i trzeba zdać się na „kompetencje” marketingowe serwisu, a konkretnie algorytmu, na jakim się ta kampania „opiera”.
Sprzedawcy cenią sobie najczęściej: świadome zarządzanie reklamą; większą skuteczność tej formy promocji na Allegro; możliwość wykorzystania potencjału kampanii w 100%; ekonomiczną inwestycję w reklamę; efekty kampanii; dostosowanie reklamy do odbiorców; elastyczność pod względem terminu, w jakim obowiązuje promocja.
Ustawiając kampanię na Allegro Ads samodzielnie, trzeba liczyć się z tym, że: nie zawsze udaje się łatwo oszacować koszty przeznaczone na samodzielną reklamę, ponieważ wartość poszczególnych elementów składających się na całą kampanię zmienia się w czasie; skuteczność promocji na Allegro zależy również od doświadczenia sprzedawcy w prowadzeniu takich działań marketingowych na tym serwisie.
Niezależnie od tego, jak ustawi się kampanię na Allegro, można skorzystać z „podpowiedzi” w postaci analiz i statystyk dotyczących działań marketingowych Allegro/Ads. W ten sposób wyraźnie widać, czy i w jakim zakresie wybrana forma reklamy się sprawdziła, a także jak wiele się w nią zainwestowało.
Promocję na Allegro zawsze można zmodyfikować w okresie, w jakim obowiązuje. Wydłuża to jednak czas, kiedy kampania będzie najbardziej skuteczna. Algorytmy serwisu aukcyjnego muszą bowiem „nauczyć się” nowych wytycznych, co może potrwać do kilku dni. Ponadto każda taka zmiana może pociągać za sobą większe koszty.
To coś na wzór panela administracyjnego, w którym ustala się poszczególne parametry promocji na Allegro. Dodatkowo można również za pomocą Planera sprawdzić, jakie są efekty prowadzonych działań marketingowych, czy kampania jest skalowalna, a także, czy spełnia lub spełniła swoje oczekiwania.
Dzięki niemu łatwo udaje się wprowadzić i sprawdzić słowa oraz frazy kluczowe, które uwzględnia się w promocji. Ponadto można dodać słowa i wyrażenia wykluczające, czyli niezwiązane z ofertą sprzedającego lub z produktem, który chciałby promować.
Korzystając z Planera, można precyzyjnie określić zakres kampanii na Allegro. Udaje się bowiem dostosować reklamę do konkretnej kategorii asortymentu dostępnego w danym sklepie na Allegro.
Planer kampanii przydaje się także wtedy, gdy sprzedający chciałby promować konkretny produkt ze swojej oferty. Może dobrać właściwe słowa kluczowe i wykluczające, by nakierować potencjalnych klientów na określony towar dostępny w swoim sklepie.
Allegro Ads oferty sponsorowane to możliwość zaakcentowania produktu w sponsorowanych ofertach lub poprzez „przebicie” rywalizujących sklepów niższą ceną.
Udaje się określić, jak długo ma trwać promocja na Allegro Ads. Sprzedawca może również dokładnie określić kwotę, jaką chciałby przeznaczyć na tę formę promocji.
Sprzedawcy, którzy ustawiają kampanie reklamowe za pomocą Planera, mogą spodziewać się, że promocja będzie: bardziej skuteczna; inwestycją, w ramach której „wiadomo, za co się płaci”; „wspierać” sprzedaż produktów, którymi są zainteresowani konkretni odbiorcy.
Ważne są zdolności dotyczące promocji swojego serwisu w ogóle w sieci, a w szczególności związane z reklamą, z której można skorzystać na Allegro.
Z jednej strony można liczyć na większe zainteresowanie swoją ofertą. Z drugiej zaś trzeba mieć świadomość, że jest potencjalnie wielu sprzedawców, którzy proponują te same produkty lub zbliżone. Z tego też powodu reklamowanie się na Allegro zwiększa szansę na odnotowanie wzrostu liczby zamówień i na większe zainteresowanie asortymentem.
Klienci tego serwisu mogą dodawać opinie i oceny sprzedającym. W ten sposób przyczyniają się do tego, że kolejni kupujący „patrzą bardziej przychylnym okiem” na taką ofertę. Jeśli uzbiera się dostatecznie dużo dobrych ocen, zgodnie z regulaminem Allegro, można zyskać tytuł „Super Sprzedawcy”.
Ustawiając konkretne parametry reklamy Allegro, udaje się dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani: zakupem w promowanym sklepie; zamówieniem określonego, reklamowanego produktu; włożeniem do koszyka większej liczby towarów w ramach jednego asortymentu z wyróżnionej kategorii.
Na Allegro od czasu do czasu panują różne trendy rynkowe. Konsumenci mogą na przykład przez jakiś okres kupować więcej produktów z danego asortymentu niż kiedy indziej.
Trendy na Allegro mogą również dotyczyć okazji cenowych typu Black Friday czy gorący, przedświąteczny czas zakupów. Wtedy też sprzedawca, który korzysta z reklamy Allegro Ads, może trafić do większego grona odbiorców. Szczególnie gdy odpowiednio ustawi czas, w jakim kampania reklamowa na Allegro powinna obowiązywać.
Jeśli sprzedawca chciałby pozyskać odbiorców również spoza tego serwisu aukcyjnego, wówczas warto też uwzględnić trendy, które mają miejsce na polskim rynku.
Gdy sklep ma już tytuł „Super Sprzedawcy”, wtedy zaczyna konkurować o uwagę tych klientów, którzy najczęściej są zainteresowani ofertą sklepów mających takie właśnie oznaczenie.
Korzystając z reklamy na Allegro, można dotrzeć również do użytkowników Google. Wystarczy tylko zdecydować się na opcję Google Ads, żeby znaleźć się w wynikach wyszukiwania na frazy, które ustawiło się w kampanii reklamowej (lub które serwis „wybrał” automatycznie).
Internauci chętnie też w wolnych chwilach „przesiadują” na Facebooku. W ramach kampanii na Allegro użytkownikom Facebooka mogą się wyświetlać różne reklamy. Mogą być one związane z ich zainteresowaniami czy tematyką stron, które ostatnio przeglądali.
Efekt jest taki, że nie tylko wzrasta sprzedaż towarów, ale również sklep jest bardziej rozpoznawalny – na Allegro oraz poza nim.
Promocja w tym serwisie jest korzystna pod względem finansowym. Tym bardziej że serwis „nalicza” opłaty dopiero wtedy, gdy potencjalny klient kliknie w dany baner lub odnośnik.
Można wykupić większy lub mniejszy pakiet pod względem liczby kliknięć na Allegro. Sprzedawca może też ustalić limit kliknięć przypadających na dany termin.
Są tacy sprzedawcy na Allegro, którzy oferują produkty cieszące się powodzeniem w określonych miesiącach w ciągu roku. Jako że największy dochód mają nieraz w ciągu kilku miesięcy, warto zastanowić się nad promocją, która nie jest automatyczna. Udaje się wtedy zmaksymalizować liczbę zamówień. Jeśli sklep musi ponosić opłaty przez cały rok, ważne jest, by jak najefektywniej wykorzystać działania promocyjne na Allegro.
Sezonowość dotyczy również sposobu działania algorytmu, na bazie którego opracowuje się i wdraża kampanię Allegro Ads. Marketplace podczas analizowania słów i fraz kluczowych oraz wykluczających „uwzględnia” sezonowość produktów, które się za nimi kryją.
Dzięki reklamie można zdecydować się na promocję związaną z wyprzedażą lub obniżką cenową. Odbiorcy, którzy będą zainteresowani danym produktem, zdecydują się na zakup niezależnie od tego, np. kiedy kończy się termin ważności.
Reklamowanie się na Allegro ma również sens wtedy, gdy sprzedawca ma w swojej ofercie produkty przydatne w czasie wypoczynku. Warto zaplanować kampanię Allegro Ads najlepiej z uwzględnieniem promocji także poza tym serwisem aukcyjnym, zwłaszcza gdy ma się w ofercie wiele produktów i sprzedający chciałby, aby możliwie nie został żaden po sezonie.
Jako że rośnie popularność wyżej wspomnianych produktów, sprzedawca może ustalić nieraz wyższą kwotę, po jakiej chciałby sprzedać ten towar. Taka forma promocji jest dobrym pomysłem zwłaszcza wtedy, gdy w danym sklepie są artykuły unikalne, chociażby na skalę całego serwisu Allegro.
Warto też rozważyć taką opcję, jeśli wprowadza się na rynek zupełnie nowy produkt, który w innych sklepach jest jeszcze niedostępny.
W zależności od tego, jakie są cele biznesowe sprzedawcy, może promować się mniej lub bardziej agresywnie na Allegro. Nie tylko może wybrać reklamę, która będzie się wyświetlać w określonym miejscu, ale też połączyć kilka form promocji w jedną.
Warto wziąć pod uwagę sieć reklamową, a także opcję Ads Link, by kierować możliwych kupujących do konkretnych produktów z oferty swojego sklepu.
Chcąc zwiększyć skuteczność kampanii na Allegro, można też promować produkty dotychczas cieszące się zainteresowaniem. W ten sposób wzrasta zainteresowanie nie tylko ofertą, ale i sklepem w ogóle. Sprzedawca zwykle liczy wtedy, że klienci zapoznają się też z innymi produktami dostępnymi w ofercie, co zresztą często ma miejsce.
Zwykle sprzedawcy w ramach kampanii promują artykuły: cieszące się największym powodzeniem; nowe; powystawowe; używane; w promocji; typu outlet; sezonowe; o konkretnym przeznaczeniu; zajmujące miejsce w magazynie; dobrej jakości; polecane przez kupujących; z najniższą ceną.
Jeśli sprzedawca chciałby dotrzeć do osób, które kupują przede wszystkim niedrogie produkty, najlepiej promować tani asortyment ze swojej oferty, decydując się na wyróżnienie „najniższa cena”.
W ramach kampanii na Allegro warto uwzględnić nie tylko słowa kluczowe, ale również dłuższe frazy. Przyda się również określić słowa i frazy wykluczające, by mieć pewność, że konsument znajdzie dokładnie to, czego szuka.
Jeżeli sprzedawca wybiera kampanię, która ma przyciągnąć internautów, a nie tylko użytkowników Allegro, może wówczas rozważyć dodatkowo: kampanię Google Ads, promocję Facebook Ads, reklamę Ads Link.
Allegro Ads wygląda na prostą i intuicyjną reklamę, jednak tylko w teorii. Faktycznie, ustawienie poszczególnych parametrów nie jest zbyt skomplikowane i wszystkie opcje łatwo uda się znaleźć. Problem jednak polega na znajomości ludzkich zachowań. Konkretnie tych, jakie dotyczą użytkowników kupujących głównie na Allegro. Trzeba wiedzieć, w które reklamy przeciętny konsument klika najczęściej, a w które najrzadziej.
Reklama na tym marketplace nie musi kosztować majątku – zwłaszcza z pomocą agencji promującej sklepy na Allegro.
Wydając co miesiąc niewielkie kwoty, można stopniowo budować swoją siatkę odbiorców, a także pozycję sklepu na Allegro.
Nawet gdyby sprzedawca chciał promować się nie tylko na Allegro, ale również w Google czy na Facebooku, mógłby zmieścić się w kampanii, która co miesiąc nie kosztowałaby więcej niż sto złotych. Wszystko zależy od: celów sprzedawcy; terminu, w jakim można spodziewać się efektów; liczby produktów, które chce się promować; liczby słów kluczowych, jakie uwzględnia się w kampanii; rodzaju promocji na Allegro; doświadczenia; trendów.
Reklama może okazać się wyjątkowo kosztowna, gdy sprzedawca dojdzie do wniosku, że postawi na agresywną reklamę i od razu zainwestuje w każdy rodzaj. Nawet jeśli taka kampania Allegro Ads miałaby trwać tylko przez paręnaście dni, koszty mogłyby być spore. Tym wyższe, im więcej produktów sprzedawca chciałby promować w ten sposób.
Najczęściej na taką taktykę decydują się sprzedawcy z niewielkim stażem na Allegro, czy wręcz ci, którzy dopiero niedawno założyli sklep.
Jeśli ktoś zauważy, że dany sklep szczególnie mocno zdominował listę wyników, takie działanie najprawdopodobniej nie wzbudzi najlepszych emocji. Ostatecznie odbiorca, który miał mieć pozytywne odczucia i kupić promowany produkt, będzie mieć negatywne skojarzenia z marką, a dany towar może zamówić u innego sprzedawcy.
Nie sposób zwiększyć wyników sprzedaży w znacznym stopniu, skupiając się wyłącznie na reklamowaniu jednego artykułu ze swojej oferty.
Sprzedawca osiągnie zamierzony cel względem promowanego towaru, jednak promocja w żaden sposób nie wpłynie na wyższe wyniki sprzedaży innych artykułów z oferty.
Kosztowna kampania na Allegro może również mieć miejsce, jeśli sprzedający wyda dużo na promowanie towarów dostępnych w promocyjnej cenie. Nieopłacalność takiego przedsięwzięcia polega na tym, że koszt inwestycji może przewyższyć zysk ze sprzedaży.
Korzyści, które doceniają sprzedawcy promujący się na Allegro, dotyczą m.in.: rozpoznawalności sklepu na tym serwisie aukcyjnym; widoczności w płatnych wynikach wyszukiwania w Google; dostępności oferty sklepu na Facebooku; stabilności sklepu; większej świadomości marki wśród odbiorców; dobrych perspektyw na dalszy rozwój dzięki Allegro Ads; wyznaczania nowych celów biznesowych; większej konkurencyjności; szansy na uzyskanie tytułu „Super Sprzedawcy” w krótkim czasie; wzrostu liczby stałych klientów; większego zainteresowania ofertą wśród użytkowników Allegro.
Z pomocą może przyjść agencja, która zajmuje się albo wyłącznie promocją sklepów na Allegro, albo jest to jedna z usług związana z szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Tacy eksperci wiedzą, jak postępować, gdyż mają już sprawdzone rozwiązania. Umieją więc dobrze zarządzać środkami, które sprzedawca przeznacza na promocję.
Wybierając agencję Allegro Ads, można się spodziewać, że uda się zrealizować cele biznesowe, o ile nie są one za bardzo wyśrubowane czy wręcz nierealne.
Z pomocą agencji można zmaksymalizować efekty promocji, a jednocześnie liczyć na to, że na reklamę w tym serwisie nie wyda się więcej niż to naprawdę konieczne.
Firma zajmująca się promocją na Allegro powinna również określić szacunkowy koszt całej inwestycji. Czyli wydatek, jaki sprzedający będzie musiał ponieść, chcąc się promować w określony sposób.
Dzięki agencji Allegro Ads udaje się opracować strategię długofalowej współpracy ze sprzedawcą. W związku z czym można realizować mniejsze cele biznesowe, by ostatecznie osiągać te większe.
Takie podejście sprawia, że sprzedający ponosi stosunkowo niewielkie koszty na promocję, a w dodatku inwestycja ta najczęściej zwraca się z nawiązką.
Aby pozycja na Allegro była jak najsilniejsza, należy systematycznie analizować efekty promocji, działania konkurencji, a także m.in. sytuację gospodarczą i ekonomiczną w kraju.
Agencja, która na co dzień wdraża kampanie na Allegro, musi mieć w swoim zespole chociaż jedną osobę, która bez trudu przeanalizuje różne statystyki i podejmie na ich podstawie odpowiednie decyzje. Dzięki temu reklamowanie na Allegro jest bardziej bezpieczne, czyli mniej ryzykowne. Zarówno pod względem finansowym, jak i wizerunkowym.
Dobra agencja promująca sklep na Allegro: ma duże doświadczenie oraz profesjonalny, kompetentny zespół; szacuje koszty; raportuje, wnioskuje, analizuje; dysponuje profesjonalnymi narzędziami marketingowymi; doskonale zna strukturę Allegro; orientuje się w sposobie działania algorytmów Google; wie, jak funkcjonuje reklama Allegro/Ads na Facebooku; dostosowuje swoje usługi do budżetu, wymogów i celów sprzedawcy; skutecznie i bezpiecznie promuje sprzedającego oraz jego ofertę; nie przedstawia wygórowanej prowizji za swoje działania; zapewnia elastyczne, korzystne warunki współpracy.
Allegro Ads to reklama w serwisie Allegro. Opiera się na metodzie CPC, co oznacza, że opłata pobierana jest za każde kliknięcie linku lub baneru reklamowego. Jej zasięg nie musi ograniczać się tylko do platformy Allegro. Można ją też rozszerzyć o reklamy Google Ads czy Facebook Ads.
Reklamując się w Allegro Ads, to Ty sam decydujesz, jaki budżet na to przeznaczysz. Nie musisz wpłacać dodatkowych środków przed uruchomieniem reklamy i na każdym etapie możesz sprawdzić statystyki dotyczące bieżącego zużycia budżetu. Tworząc kampanię reklamową, możesz skonfigurować jego wysokość poprzez ustalenie budżetu dziennego i całkowitego.
Aby zmaksymalizować sprzedaż, należy odpowiednio zoptymalizować kampanię Allegro. Dzięki temu będziesz wiedział, które oferty generują sprzedaż oraz ile zainwestować w reklamę. Warto przeprowadzić optymalizację zarówno kampanii, jak grup reklam i ofert. Na samym początku uporządkuj strukturę konta na Allegro Ads. Następnie przeprowadź optymalizację oferty. Zadbaj o zdjęcie produktu dobrej jakości, dokładny opis produktu, zaoferuj kilka możliwości wysyłki produktu i stwórz odpowiedni tytuł oferty. Ostatnim bardzo ważnym elementem optymalizacji kampanii na Allegro Ads jest stała analiza statystyk.
Reklamowanie się na Allegro to szereg korzyści. Dzięki inwestycji w reklamy, masz szansę dotrzeć do większej liczby klientów i zwiększyć sprzedaż, budujesz wizerunek swojej marki. Korzystając z reklam na Allegro, masz również możliwość dotrzeć do użytkowników Google. Dzięki reklamom tego typu możesz skupić się na aktualnych trendach i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Dużym atutem reklam na Allegro jest ich niewysoki koszt.
Wybierając agencję do prowadzenia reklam na Allegro, warto zdecydować się na taką, która specjalizuje się w tego typu działaniach i posiada doświadczonych specjalistów, którzy będą wiedzieli jak postępować, ponieważ mają już sprawdzone rozwiązania. Świetnie rozdysponują środki, które przeznaczysz na kampanię. Dzięki współpracy z agencją możesz liczyć na korzystne warunki, profesjonalną analizę, zespół ekspertów do dyspozycji a przede wszystkim skuteczną promocję.
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.