Amazon jest platformą sprzedażową, za pomocą której można kupić miliony produktów i wybierać pomiędzy ofertą równie dużej liczby sprzedawców. W Polsce Amazon obecny jest od 2014 roku, jednak dopiero od początku 2021 roku wystartowała Amazon Polska. Przez rok platforma systematycznie zwiększyła liczbę odwiedzających, a także goni nasze rodzime Allegro.
Zwiększająca się liczba przedsiębiorstw sprzedających na Amazon sprawia, że rośnie konkurencja, a dotarcie do klientów staje się coraz trudniejsze. Platforma proponuje przedsiębiorcom jednak szereg narzędzi, które mają to ułatwić – jednym z nich jest usługa Amazon Advertising, czyli Amazon Ads.
Dopasuj swój budżet
Dla 5000 PLN budżetu reklamowego koszt obsługi wynosi 1300 PLN
Amazon.com to największy sklep internetowy na świecie. Powstał w 1994 roku w Seattle, a jego założycielem jest Jeff Bezos. Na samym początku platforma specjalizowała się w sprzedaży książek i miała ograniczone funkcjonalności. Z czasem jednak jej asortyment, a także możliwości znacznie się poszerzyły. Dziś na Amazon kupić można niemal wszystko, a z możliwości zakupowych skorzystać mogą konsumenci z całego świata. Konsument, który jest zainteresowany danym produktem, może go kupić online, a sprzedawca otrzyma o tym powiadomienie. To, jak będzie wyglądać dalsza droga, zależy od tego, w jakim modelu współpracuje się z platformą e-commerce.
Model ten obejmuje samodzielne realizowanie zamówień. Sprzedawca sam musi wysłać produkt ze swojego magazynu. Firma zadbać musi o kwestie zachęcenia do sprzedaży, a także kwestie logistyczne np. pakowanie produktów, wysyłkę, kontakt z firmami kurierskimi, zwroty, reklamacje. Często jednoosobowe przedsiębiorstwa mają problemy z wykonywaniem prac na czas, a jest to podstawą sprzedaży online.
Model FBM pozwala zachować większą kontrolę nad firmą, budować niezależną markę, nie ponosić strat związanych ze zmianami zasad Amazon. Polecany jest markom, które oferują produkty unikatowe, oryginalne, niszowe, ekskluzywne, a także posiadają nieduży asortyment.
Model często nazywany jest fulfillment. Firma odpowiedzialna jest za wystawienie produktów na platformie, ich promocję, reklamy. Amazon zajmuje się natomiast pakowaniem i wysyłką, ale również obsługą klienta, zwrotów i reklamacji.
Firmy działające w modelu FBA automatycznie należą do programu Prime, co sprawia, że produkty są bardziej widoczne i częściej kupowane, a marka może zmniejszyć budżet na reklamy.
Rozwiązanie FBA jest niezwykle wygodne, ale wiąże się z dodatkowymi kosztami. Amazon pobiera od firm opłatę za przechowanie, wysyłkę i dodatkowe usługi. Ceny zależne są od gabarytów sprzedanych towarów. Opłaty pobierane są tylko za dni, kiedy faktycznie produkty znajdują się w magazynie Amazon. Koszty przesyłek rozliczane są na podstawie wagi, wymiarów i kartonu transportowego wysłanego produktu.
Rozbudowany system Amazon Ads oraz ogromna popularność serwisu sprawia, że ze swoją ofertą i produktami szybko można dotrzeć do bardzo dużej grupy osób na całym świecie. Plusem sprzedaży na Amazonie jest również brak konieczności zakładania sklepu internetowego i inwestowania w jego infrastrukturę.
Działania promocyjne, reklamowe i sprzedażowe bez problemu można prowadzić na obydwóch platformach. Z racji popularności Allegro doskonale sprawdzi się ono w przypadku zamówień od klientów z Polski. Chcąc rozszerzyć swoje rynki zbytu i kierować ofertę do zagranicznych klientów, swoje produkty należy wprowadzić na Amazon.
Decydując się na prowadzenie działań zarówno na Allegro, jak i Amazonie, warto zadbać o spójną strategię i komunikację będącą wyróżnikiem marki.
Sprzedaż za granicę – w tej kwestii wygrywa Amazon; daje on możliwość sprzedaży do 180 krajów świata.
Konkurencyjność – Amazon to portal, z którego korzysta znacznie więcej osób niż Allegro; na amerykańskiej platformie odnaleźć można miliony konsumentów i sprzedawców; wymusza to niższe ceny, ale także sprawia, że konkurencja jest bardzo duża. Formaty reklamowe Allegro są mniej rozbudowane i np. nie obejmują targetowania na słowa kluczowe.
Koszty działania – koszty Amazon Ads są droższe niż Allegro Ads.
Logistyka – jednym z największych atutów Amazona jest usługa Fulfillment, która zapewnia kompleksowe wsparcie logistyczne w zakresie pakowania, wysyłki, zwrotów i reklamacji sprzedawanych produktów. Allegro pod tym względem wypada gorzej; sprzedawcom nie zapewnia tak szerokiej pomocy w logistyce.
Pomoc i obsługa klienta – obsługa klienta ze strony Amazona jest o wiele lepsza; zarówno sprzedawcy, jak i klienci mogą odbyć rozmowę telefoniczną, porozmawiać na czacie lub wysłać wiadomość. W przypadku Allegro z obsługą klienta skontaktować można się tylko przez formularz.
Szybkość wypłat – Allegro pozwala na natychmiastową wypłatę pieniędzy na konto; Amazon sam decyduje, kiedy taka wpłata trafi na konto przedsiębiorcy – zazwyczaj jest to 3-5 dni roboczych, a ostateczny termin to 14 dni.
Ochrona kupującego – obydwie platformy e-commerce oferują ochronę kupującego, jednak Amazon w tym zakresie przoduje; w przypadku usługi FBA Amazon zwraca koszty dostawy, jeśli spóźni się z dostarczeniem paczki na czas. Allegro nie zabezpiecza żadnych kwot na koncie sprzedawcy, ale zastrzega, że może zablokować konto w przypadku naruszeń.
Przez Amazon Ads promować można nie tylko same produkty, ale i markę, budując jej wizerunek. Amazon proponuje też różnorodne formy promocji. Przedsiębiorcy oprócz konwencjonalnych form mogą skorzystać z wideo, audio i wielu innych. Ciekawym rozwiązaniem są też specjalne oferty udostępniane w ramach Prim Day, Black Friday czy Cyber Monday.
Na Allegro system targetowania reklam jest mniej rozbudowany. Nie ma też możliwości reklamowania całego brandu.
W pozyskiwaniu klientów dużą pomocą są reklamy Amazon Ads, warto jednak łączyć je z innymi rozwiązaniami. Jakimi?
Zapewnienie szybkiej wysyłki – wielu klientów, chcąc ograniczyć czas oczekiwania, często wybiera produkty z logiem Amazon Prime, które oferuje natychmiastową dostawę, co więcej jest ona bezpłatna.
Sprzedaż na całą Europę – Amazon za pomocą jednego konta pozwala dotrzeć do klientów i zarządzać ofertami na terenie całej Europy; znacznie poszerza to grupę docelową i pozwala zwiększyć zyski przedsiębiorcy.
Dopracowane oferty – dobrze opracowane opisy uzupełnione estetycznymi zdjęciami wysokiej jakości będą budzić zaufanie, a także poprawią widoczność aukcji w Amazonie.
Konkurencyjne ceny – w ustalaniu cen można skorzystać z narzędzi Seller Central, które pozwalają na automatyczną zmianę ceny czy hurtowe ceny dla klientów Amazon Business.
Pozytywne opinie – chcąc przyciągać konsumentów, dobrze zadbać o pozytywnie opinie w serwisie Amazon.
Wygranie Buy Box – jego zdobycie gwarantuje doskonałą widoczność produktów, co przekłada się na wyższe wyniki sprzedażowe.
Amazon Brand Register – rejestracja marki na Amazonie daje wiele nowych możliwości pozyskiwania klientów; udogodnienia, z jakich można korzystać to m.in. rozbudowane możliwości marketingowe i reklam Amazon, zabezpieczenia konta oraz karty produktów przed nieuczciwymi sprzedawcami, a także uzyskanie dodatkowego wsparcia w sytuacjach przejęcia konta.
To dedykowany temu serwisowi system tworzenia kampanii reklamowych.
Reklama na Amazon Ads jest niezwykle popularna w branży e-commerce, jednak nie każdy przedsiębiorca może z niej skorzystać. Należy posiadać profesjonalne konto. W przypadku polskiej odsłony serwisu wiąże się ono z opłatą 165,91 złotych (bez VAT) miesięcznie – pobierana jest ona bez względu na liczbę sprzedanych sztuk. Platforma wymaga, aby sprzedać bez pomocy reklam kilka produktów i uzyskać po transakcji pozytywne opinie. Te bowiem pozwoli wygrać tzw. Buy Box, czyli przycisk kup teraz. Jego wygranie jest gwarancją, że reklamy Amazon będą miały w ogóle szansę wystartować.
Buy Box, czyli przycisk kup teraz, jest niezwykle ważny dla firm sprzedających na Amazonie. Znajduje się on tuż pod przyciskiem dodaj do koszyka. Przyznawany jest jednemu sprzedawcy oferującemu towar nowy i jednemu, który sprzedaje używany. Jego wygranie oznacza, że sprzedawany produkt będzie się pokazywał się jako pierwszy użytkownikom wyszukującym daną rzecz. Produkt ten musi najlepiej spełniać warunki sprzedaży oraz być najlepszą ofertą. Po kliknięciu w Buy Box klient od razu może dokonać bezpośredniego zakupu u sprzedawcy, który go wygrał.
Aby wygrać buy box, konieczne jest posiadanie profesjonalnego konta oraz zrealizowanie kilku transakcji zakończonych pozytywnymi ocenami. Chcąc zwiększyć swoje szanse, Amazon rekomenduje, aby: wyceniać swoje towary w konkurencyjny sposób; oferować szybką i bezpłatną wysyłkę; zapewnić klientom doskonałą jakość obsługi, co zmniejszy wskaźnik wadliwych i anulowanych zamówień, a także opóźnień w wysyłce; dbać o dostępność produktów w magazynie.
Najważniejsze zalety reklam Amazon Ads to: możliwość dotarcia do szczególnej grupy docelowej na całym świecie; zbudowanie popularności marki i zaufania do niej; dbanie o wizerunek przedsiębiorstwa; wyróżnienie marki na tle konkurencji; poszerzenie rynku zbytu o zagraniczne; zwiększenie zysków przedsiębiorstwa poprzez zwiększenie sprzedaży reklamowanych produktów; optymalizacja kosztów; uzupełnienie standardowych kampanii reklamy online; zbieranie danych o klientach.
Przedsiębiorcy w prowadzeniu kampanii promocyjnych na tej platformie e-commerce mogą też skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji interaktywnych. Ich doświadczenie pozwoli na zbudowanie strategii reklamowej, przeanalizowanie dotychczasowych działań i zoptymalizowanie Amazon Ads.
Amazon.pl umożliwia promowanie swojej oferty w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii. Francji, Włoszech, Niemczech, Australii, Japonii, Indiach, Meksyku, Stanach Zjednoczonych, ZEA, Królestwie Arabii Saudyjskiej, Brazylii, Holandii, Singapurze, Szwecji.
Zainwestowanie w reklamę jest wskazane, szczególnie w pierwszych miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży. Pozwoli na zdobycie rozpoznawalności marki i pozyskanie pierwszych klientów.
Podstawowy podział wskazuje dwie platformy, na których można kupować płatną promocję:
Amazon Sponsored Ads – te reklamy kupuje się z poziomu konta sprzedawcy; promocje rozliczane są w modelu CPC; zalicza się do nich Sponsored Products, Sponsored Brands, Product Display Ads.
Amazon Demand-Side Platform – ta platforma daje możliwość zakładania reklam, które będą się wyświetlać nie tylko na Amazonie, ale i poza nim; obowiązujący przy nich model rozliczeń to CPM; zalicza się do nich Dispay&Video Ads. Kampanie realizowane w ramach Demand-Side Platform mogą opierać się na formacie graficznym, wideo, audio.
Ta forma promocji umożliwia dotarcie do klientów zainteresowanych zakupem konkretnego produktu znajdującego się w asortymencie marki. Reklama wyświetlana jest na platformie aż w dwóch miejscach: w wynikach wyszukiwania oraz na stronie konkretnego produktu. Częstotliwość wyświetlania zależy od przeznaczonego budżetu.
Nie są one nastawione na promowanie konkretnego produktu, ale całego brandu. Ten typ promocji rekomendowany jest firmom, które chcą dotrzeć do klientów znajdujących się na początku ścieżki zakupowej. Reklamy wyświetlane są na górze i na dole wyników wyszukiwania, w boksie z lewej strony. To, gdzie przeniesie reklama, zależy od tego, w jaki jej element kliknie Internauta.
Ten typ reklamy Amazon może zawierać logo firmy, dedykowany nagłówek oraz 3 różne produkty. Aby z niej skorzystać, konieczne jest uzyskanie autoryzacji przez Amazon Brand Registry.
Pod tą nazwą kryją się reklamy displayowe. Pojawiają się w specjalnie wyznaczonych miejscach na stronach produktowych pod przyciskiem Buy Box, Dodaj do koszyka lub tuż pod opisem produktu. Ten typ reklam warto wykorzystać, stosując cross-selling, czyli sprzedaż komplementarną/krzyżową.
Nie są one dostępne dla wszystkich sprzedawców. Założyć mogą je jedynie ci, którzy należą do programu Amazon Vendor, sprzedawców zarejestrowanych w Amazon Brand Registry oraz agencji, które mają klientów sprzedających na platformie Amazon.
Reklamy te wyświetlają się w różnych formatach na wszystkich urządzeniach. Zawsze pojawiają się na głównej stronie platformy oraz na podstronach poszczególnych kategorii produktów. Wybierane są przez największych graczy na rynku, którym zależy na szerokim zasięgu i stałej obecności w sieci. Aby dotrzeć do swojej grupy docelowej, marki te mogą wybierać pomiędzy różnymi targetowaniem: behawioralnym (pozwala kierować reklamy Amazon Ads do odbiorców przejawiających w ostatnich 30 dniach pożądane przez firmę zachowania np. zakup w danej kategorii produktów); związanym ze stylem życia; remarketingowe; związanym z podobnymi odbiorcami; kontekstowym (dopasowuje reklamy do danej chwili).
Przeznaczone są dla indywidualnych marek, dają możliwość podzielenia się z odbiorcami historią marki i jej produktów. W ramach tej usługi można wybierać pośród szerokiej gamy prostych w użyciu szablonów do tworzenia treści i kafelków.
Tworzenie i zarządzanie Amazon Ads odbywa się za promocją dedykowanego panelu Campaign Manager. Chcąc mieć do niego dostęp, należy się do niego zarejestrować. W trakcie rejestracji wybiera się rynki i języki, na jakich chce się skupić.
Pierwszym etapem tworzenia reklam Amazon jest ich wybór. Dostępne opcje wyświetli panel – mali sprzedawcy najczęściej będą korzystać z Sponsored Products lub Brands. Po wybraniu typu reklamy jest się automatycznie przenoszonym do ustawień kampanii i należy ustawiać opcje targetowania stawki itp.
Reklamami są produkty wystawione na platformę e-commerce. Każdy z nich posiada dedykowaną mu stronę produktową, na której znajduje się opis, parametry i inne potrzebne szczegóły.
Na Amazonie reklamowane mogą być produkty ze wszystkich kategorii znajdujących się na platformie. Serwis zastrzega jednak, że nie obsługuje reklam produktów dla dorosłych, odnowionych i z kategorii zamkniętych.
Niestosowanie się do regulaminu Amazona może przynieść poważne konsekwencje. Najpoważniejszą jest zablokowanie konta sprzedawcy. Chcąc tego uniknąć, należy: 90% zamówień realizować w ciągu 2 dni roboczych; na minimum 90% zapytań odpowiadać w przeciągu 24 godzin; prawidłowo dobierać zdjęcia produktów; używać właściwej nazwy firmy, do której ma się prawo; nie wykorzystywać adresów e-mail i numerów telefonów inaczej niż jest to określone w regulaminie; nie tworzyć kilku kont; nie oferować podróbek i produktów zabronionych.
Pierwsza blokada konta Amazon zawsze trwa 17 dni. Jest to czas, w którym sprzedawca ma szansę naprawić błędy i nieprawidłowości, a także wyjaśnić całą sytuację – może się odwołać. Kolejne złamanie regulaminu oznacza dłuższą blokadę, która trwa 90 dni.
Na samym początku określania ustawień kampanii trzeba wskazać rodzaj targetowania. Opiera się ono przede wszystkim na słowach kluczowych i samym produkcie. W większości typów reklam daje możliwość targetowania automatycznego i manualnego.
To pierwsze polecane jest przedsiębiorcom, którzy są początkującymi użytkownikami platformy e-commerce. Dzięki niemu kampanię można utworzyć niemal natychmiast. Słowa kluczowe dobierane są przez algorytmy i sam system reklamowy. Automat ustawić może także kategorię, miejsce wystawiania, stawkę.
Targetowanie ręczne reklam przeznaczone jest dla doświadczonych użytkowników platformy. Do wyboru są dwie możliwości: close match (reklama pojawia się, gdy internauta wpisze w wyszukiwarkę Amazona słowo lub produkt promowany); loose match (reklama wyświetla się nie tylko na konkretne słowa kluczowe, ale i jego pochodne).
Amazon daje także opcje skorzystania z wykluczających fraz kluczowych, czyli tych, na które reklamy nie będą się pokazywać.
Manualne targetowanie reklam pozwala mieć większą kontrolę nad kampanią i dostosować ją do własnych potrzeb. Niestety samodzielne jej ustawianie zawsze wiąże się z ryzykiem złej optymalizacji, a przez to stratami finansowymi.
To numery identyfikacyjne stworzone przez Amazon, a ich pełna nazwa brzmi Amazon Standard Identification Number. Numer przypisany jest do produktu wystawionego na platformie.
Bardzo ważne jest, aby na tym etapie przeprowadzić właściwą segmentację produktów. Dzięki temu łatwiej będzie dobrać słóowa kluczowe lub kategorie produktów do reklamowanych towarów. Odpowiednie dopasowanie zagwarantuje też, że reklamy będą wyświetlać się we właściwych miejscach, a przez to szansa uzyskania z nich konwersji wzrośnie.
Platforma umożliwia trzy różne rodzaje określania stawek.
Pierwszym rozwiązaniem jest model Dynamic Bids – Down Only. Amazon dopasowuje stawkę w czasie rzeczywistym w oparciu o prawdopodobieństwo konwersji. W przypadku, gdy np. wybrane słowo kluczowe będzie odnosiło się do innej kategorii, koszt reklamy Amazon Ads będzie niższy.
Dynamic Bids – Up and Down. Przy tej strategii Amazon może zwiększyć stawkę maksymalnie o 100% dla reklam w wynikach wyszukiwania i o 50% w innym umiejscowieniu. Stawki mogą być też zmniejszone o wskazane procenty. To, ile będą one wynosić, zależy od prawdopodobieństwa wystąpienia konwersji.
Fixed Bids to podstawowa strategia, która nie wykorzystuje żadnych algorytmów badających szansę na wystąpienie konwersji.
Opcje zarządzania reklamami, które warto znać to: drafts (dostęp do wersji roboczych kampanii, w których można wprowadzać zmiany oraz przeprowadzać testy skuteczności); bulk operations (wykonywanie działań zbiorczych); advertising setting (można wybrać czy korzystać będzie się z budżetu dziennego, czy łącznego dziennego dla wszystkich kampanii); advertising reports (pozwala generować raporty dla poszczególnych kampanii); placements (pozwala edytować stawki dla dostępnych umiejscowień reklam); negative keywords (wykluczanie słów kluczowych, na które reklamy mają się nie wyświetlać); campaign settings (edytowanie dziennego budżetu, strategii dostosowywania stawek).
To, czy przygotowane reklamy na Amazon będą się wyświetlać, zależy od ich statusu. Te opublikowane i widoczne dla konsumentów mają status „Delivering”. Aby go otrzymać, muszą spełnić pewne wymogi tj. firma musi mieć sprzedane kilka sztuk towarów, posiadać „Professional Seller Account”, być sprzedawcą przez minimum 3 miesiące, mieć niski „Order defect rate” mówiący o ilości uszkodzonych przesyłek.
Akceptacja promocji przez Amazon trwa do kilku godzin, a pierwsze dane dotyczące wyświetleń/kliknięć/ danych sprzedażowych pojawią się po 72 godzinach.
Za większość oferowanych przez Amazon formatów reklamowych płaci się w systemie PPC z ang. pay per click. Oznacza to, że koszty ponosi się nie za emisje czy ustalenie reklamy na platformie, ale za jej kliknięcie przez odbiorcę. Stawka PPC ustalana jest podczas aukcji, która odbywa się w czasie rzeczywistym, automatycznie.
Amerykańskie statystyki mówią, że średni koszt kliknięcia wynosi od 35 do 81 centów. Jest to niewygórowana cena za pozyskanie klienta, który jest niemal w 100% zdecydowany na zakup. Ponadto koszt kampanii na Amazonie jest nieco niższy niż na Google Ads.
Można to zrobić, stale optymalizując kampanie m.in. w zakresie listy promowanych produktów. Każdy z towarów musi posiadać perfekcyjnie przygotowany opis. Bardzo ważne jest, aby zawierał on: tytuł uwzględniający słowa kluczowe; wyczerpujące informacje o produkcie; zdjęcia wysokiej jakości; pozytywne recenzje.
Koszty reklam na Amazon można również zmniejszyć poprzez właściwe dobranie słów kluczowych. Należy unikać szerokich i ogólnych. Lepszym rozwiązaniem będzie postawienie na te z tzw. długiego ogona. Wygenerują one mniejszy, ale bardziej wartościowy ruch, bowiem przyciągną osoby faktycznie szukające konkretnego produktu. Nie można też zapominać o stosowaniu słów wykluczających. Dzięki nim nie będzie się marnować budżetu na osoby, które i tak nie będą zainteresowane zakupem.
Założenie kampanii i pozostawianie jej samej sobie może skończyć się brakiem efektywności, a nawet tzw. przepaleniem budżetu. Aby tego uniknąć, stale trzeba monitorować reklamy i dokonywać optymalizacji ustawień.
Optymalizacja powinna również obejmować testowanie nowych formatów reklam. Większość małych i średnich firm działających na Amazonie sięga po Sponsored Product Ads. Warto wypróbować też opcję Sponsored Brands. W niektórych branżach niestandardowe formaty sprawdzają się o wiele lepiej.
Promocja sklepu na Amazonie zawsze ma jeden cel: zwiększenie sprzedaży, a przez to podwyższenie przychodów firmy. Analiza kampanii powinna się skupiać przede wszystkim na ocenie wyników sprzedażowych. Tę pomoże ocenić parametr ACOS z ang. Advertising Cost of Sales. Im niższy jest wskaźnik ACOS, tym skuteczniejsze są kampanie i tym więcej się na nich zarabia.
W badaniu efektów kampanii na Amazonie istotny jest współczynnik ROAS. Wskazuje, czy reklama Amazon spełniła cele biznesowe.
Promocję marki i jej produktów na Amazon warto powierzyć profesjonalistom. W zakres ich działań wchodzi wiele elementów m.in.: zbudowanie strategii promocji; audyt dotychczasowych działań; opracowanie listy słów kluczowych; zakładanie kampanii reklamowych; optymalizacja reklam Amazon.
W zależności od tego, jakie działania zostaną objęte umową, taka będzie cena współpracy z agencją interaktywną. Koszt jej działań zależny jest też od branży sprzedawcy, wielkości jego sklepu, efektów, jakie chce osiągnąć.
Przed podpisaniem umowy o współpracy konieczne jest szczegółowe przeanalizowanie jej zapisów a także zwrócenie uwagi na: doświadczenie agencji interaktywnej; opinie, referencje; zakres usług; koszty; usługi dodatkowe; system wsparcia.
Czy można samodzielnie zakładać reklamy Amazon Ads?
Początkującym trudności może przysporzyć dobranie słów kluczowych oraz targetowanie. Nie mając doświadczenia, najbezpieczniej skorzystać z automatycznych ustawień, które nigdy nie przyniosą takich rezultatów, jak manualna optymalizacja kampanii. Do ustawienia potrzebne są natomiast wiedza, doświadczenia, orientacja w trendach. Reklamy w zaawansowanym wydaniu powinno się tworzyć tylko, jeśli dokładnie zna się zasady działania Campaign Managera.
Duża konkurencja jest nie tylko w zakresie sprzedaży na Amazon.pl, ale i reklamy. Chcąc się wyróżnić na tym drugim polu, warto mieć na uwadze najnowsze trendy w marketingu. W przypadku Amazona mówią one, aby: wykorzystać Amazon SEO do maksimum (oznacza to stworzenie ukierunkowanej listy słów kluczowych, których najczęściej używają konsumenci i które wykorzystuje konkurencja do reklam Amazon); tworzyć targetowanie kampanie oparte na numerach ASIN i/lub kategoriach produktów; ustawiać grupy reklam; za pomocą reklam budować świadomość marki wśród konsumentów; inwestować w reklamy Amazon Video.
Amazon to platforma sprzedażowa, na której można kupować produkty od wielu sprzedawców. Liczba przedsiębiorstw na tej platformie cały czas rośnie, dlatego powstała usługa Amazon Ads. To dedykowany system tworzenia reklam na tej platformie. Celem tej usługi jest wyróżnienie się na tle stale rosnącej konkurencji i dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów.
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Za większość formatów reklamowych na Amazonie płaci się w systemie PPC. Koszty ponosi się dopiero w momencie kliknięcia reklamy przez użytkownika. Stawka PPC ustalana jest podczas aukcji, która odbywa się automatycznie.
W tym przypadku odpowiedź jest jednoznaczna: warto. Dzięki reklamom na Amazonie zwiększasz sprzedaż, budujesz świadomość swojej marki, zwiększasz też lojalność wobec nie oraz pozyskujesz nowych klientów. Warto dodać, że reklamy na Amazonie to dobry sposób na remarketing, czyli ponowne przyciągnięcie odbiorców, którzy już wcześniej zastanawiali się nad zakupem Twoich produktów.
Przede wszystkim należy postawić na agencję, której pracownicy mają doświadczenie w prowadzeniu reklam na platformie Amazon. Warto zwrócić uwagę na opinię agencji w sieci, na jej referencje, zakres usług, system wsparcia, koszty współpracy oraz dodatkowe usługi, które oferuje klientom.
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.