Audyt SXO

Samo pozycjonowanie stron internetowych może okazać się niewystarczające, jeżeli pod uwagę weźmiesz kwestię doświadczeń użytkownika. Coraz chętniej witryny internetowe podejmują się połączenia SEO i UX. W konsekwencji mają wkład w szereg działań podejmowanych w ramach content marketingu oraz spełniają oczekiwania wymagających użytkowników sieci. Co takiego kryje w sobie przeprowadzony audyt SXO i jakich korzyści dostarcza Twojej stronie? O tym dowiesz się za sprawą przygotowanego przez nas artykułu. Sięgnij po świeżą porcję wiedzy i przekonaj się, jak optymalizacja SXO zmienia oblicza realizowanego e-biznesu!

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    SXO – co to jest i na czym polega?

    Aby zgłębić się w tajniki audytu Search Experience Optimization, należy najpierw zapoznać się z definicją SXO. Najprościej rzecz ujmując, jest to optymalizacja witryny z uwzględnieniem doświadczenia użytkowników. To zestaw taktyk mających za zadanie przynieść Twojej firmie efektywniejszą widoczność strony oraz doprowadzić do wzrostu konwersji.

    Sklepy internetowe, w których wdrożono to kompleksowe podejście, charakteryzuje większa intuicyjność w obsłudze, responsywność w urządzeniach mobilnych oraz możliwość uzupełniania formularza kontaktowego celem dalszej finalizacji procesu zakupowego. Choć SXO Search Experience Optimization jako odrębne pojęcie funkcjonuje dość krótko, to jednak nie jest to coś odkrywczego dla marketerów specjalizujących się w segmencie obejmującym projektowanie doświadczeń użytkownika. W bardziej szczegółowym opisie to szereg aktywności, skupiających w swoim zasięgu zadania z zakresu SEO na stronie, wychodzących poza stronę WWW oraz dotyczących UX.

    Zastanawiasz się, gdzie kompleksowo przygotowane SXO spełni swoją funkcję? Praktycznie to w każdym segmencie, choć do najczęściej wymienianych obszarów należą działania podejmowane w ramach strony internetowej, w dziedzinie usług oraz na platformach realizujących content marketing. Niezależnie od dziedziny, cele, do których dążą, stawiając na połączenie SEO i UX, są bardzo podobne. Każdemu zarządzającemu e-sklepem zależy na:

    • zminimalizowaniu negatywnych skutków, które wiąże ze sobą współczynnik odrzuceń, a tym samym na uzyskaniu korzyści generowanych przez wysoki współczynnik konwersji,
    • zwiększeniu leadów oraz przybyciu na stronę internetową potencjalnych klientów,
    • przebywaniu w witrynie WWW większej ilości czasu przez internautów,
    • wzroście wyników sprzedażowych oraz zlikwidowaniu porzuceń powziętych aktywności zakupowych.

    Można wyodrębnić mniejsze, pośrednie cele, które także warto doprecyzować, podejmując działania obejmujące przeprowadzenie audytu SXO. Mowa m.in. o możliwościach uzupełniania ankiety czy obejrzeniu materiału audiowizualnego zaimplementowanego w treści artykułu zamieszczonego w witrynie.

    Jakie działania warto wykonać w ramach SXO?

    Już wiesz, co oznacza tajemniczy skrót SXO. Teraz pora na przedstawienie czynności, które wpływają na pozyskiwanie pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania Google. Przygotowaliśmy instrukcję obsługi pod kątem SXO oraz zestaw działań składających się na Search Experience Optimization.

    • SEO: chodzi przede wszystkim o pozycjonowanie stron internetowych prowadzących do konsekwentnego wzrostu widoczności. W tym procesie duże znaczenie odgrywają słowa kluczowe, których rezultaty pojawiają się w organicznych wynikach wyszukiwania.
    • Treść: tworzenie contentu, który będzie odpowiadał wymogom stawianym ze strony grupy docelowej. Przekazy mają być nie tylko konstruowane pod kątem SEO, ale też zainteresować potencjalnych konsumentów odwiedzających stronę.
    • UX (doświadczenie użytkownika): atrybuty, które idą w parze z dobrze zaprojektowaną stroną internetową, to przyjazny interfejs witryny, za sprawą którego szybkość pracy serwera jest korzystna, zwłaszcza z perspektywy najbardziej niecierpliwego użytkownika Internetu.
    • Analiza działań konkurencji wraz z monitoringiem obejmującym zaangażowanie użytkowników: przeprowadzanie skrupulatnego przeglądu danych, uzyskanych dzięki narzędziom takim jak Google Analytics czy Hotjar. To formułowanie odpowiednich wniosków wnikliwych badań w obrębie marketingu internetowego, w tym zaimplementowanie testów typu A/B.

    Nie wystarczy zatroszczyć się o jeden segment optymalizacji strony, lecz o kilka z nich. Wykonując audyt SXO, jesteś w stanie zweryfikować, o które elementy strony należy szczególnie zadbać oraz wyznaczyć te, które działają bez zarzutu.

    Co to jest audyt SXO?

    W marketingu internetowym niemal zawsze mówi się o przeprowadzaniu audytu z obszaru optymalizacji pod kątem wyników SERP. Aby pozycjonowanie strony przyniosło zadowalające rezultaty, należy jednak zainwestować w audyt SXO. Czym różni się od tradycyjnej optymalizacji wyszukiwarek internetowych? Właściwie, audyt SXO dotyczy weryfikacji dopasowania serwisu względem parametrów, jakimi są UX i SEO. Krótko mówiąc, chodzi o sprawdzenie, czy zarządzana witryna odpowiada preferencjom internautów, a tym samym korzystnie oddziałuje na konwersję.

    Na co audyt SXO pozwoli? Przede wszystkim na wgląd w listę zmian, które należy wdrożyć, aby znaleźć się w TOP najczęściej wyszukiwanych stron oraz uskutecznić wyniki sprzedażowe. Końcowym etapem realizowanego audytu jest sporządzenie kompleksowego raportu, który wskaże, co zrobić, aby usprawnić funkcjonowanie sklepów internetowych.

    Dlaczego warto przeprowadzić audyt SXO?

    Istnieje pokaźna pula korzyści wynikająca z przeprowadzonej analizy pod kątem wrażeń osób odwiedzającego stronę. Zebraliśmy w całość najważniejsze zalety (TOP 6) inwestowania w audyt SXO. O jakich profitach mowa?

    1. Zwiększona widoczność w wynikach wyszukiwania.

    2. Wzmożony ruch organiczny na Twojej stronie.

    3. Bierni użytkownicy korzystający z zasobów witryny zamienią się realnych klientów Twoich usług/produktów.

    4. Wpływ na czas ładowania strony, poprawność przekierowań oraz poprawność konstrukcji, którymi charakteryzują się linki wewnętrzne.

    5. Pozytywne oddziaływanie na wizerunek e-sklepu, zyskanie miana bardziej przyjaznej platformy sprzedażowej z perspektywy potencjalnego nabywcy.

    6. Zasilenie bazy lojalnych konsumentów.

    Zadaniem audytu SXO jest realna poprawa postrzegania serwisu wśród konkurentów rynkowych. Czy zastanawiałeś się, jakie problemy jest w stanie odnaleźć zespół ekspertów, którego misją staje się usprawnienie funkcjonowania witryny? Czego powinieneś spodziewać się ze strony kompleksowego wsparcia fachowców, dla których audyt SEO czy niuanse Search Engine Optimization to „bułka z masłem”? Zebraliśmy najczęściej pojawiające się błędy, których znalezienie, a następnie zlikwidowanie ułatwi wprowadzenie niezbędnych poprawek.

    Błąd 1. Pogmatwany i czasochłonny proces konwersji.

    Błąd 2. Niekorzystne ulokowanie przycisków/kategorii względem preferencji klientów.

    Błąd 3. Zawiłe i skomplikowane formularze kontaktowe.

    Błąd 4. Brak dostatecznego wyeksponowania przycisków typu CTA.

    Błąd 5. Długi czas wyświetlania zawartości całej strony.

    Błąd 6. Źle dobrana kolorystyka.

    Błąd 7. Brak filtrów i wyszukiwarki wewnętrznej, które pozwoliłyby na sprawniejsze odszukanie najbardziej pożądanych produktów/usług.

    Znajomość niekorzystnych działań to już podstawa do zrozumienia, z czym mierzy się współczesny użytkownik i jakich modyfikacji powinien podjąć się właściciel witryny, aby wkraść się w łaski potencjalnego klienta.

    Z czego składa się kompleksowy audyt SXO?

    Cała procedura składająca się na audyt SXO rozpoczyna się od przeprowadzenia wywiadu z zarządzającym stroną WWW. Należy skoncentrować się na określeniu potrzeb targetu, dotychczasowych czynnościach powziętych w obszarze witryny, doprecyzowaniu zachowań internautów wraz z uwzględnieniem charakterystyki określonej dziedziny.

    Kolejnym działaniem wdrażanym w ramach strony internetowej jest weryfikacja jej funkcjonalności za pośrednictwem określonych technik oraz narzędzi. W praktyce oznacza to tyle, że badaniu podlegają wszystkie elementy dotyczące doświadczenia użytkownika, istotne pod kątem SEO.

    Realizowany audyt Search Experience Optimization powinien weryfikować wszelkie aspekty powiązane z tym, co niesie za sobą optymalizacja strony. Mowa o sprawdzeniu marketingowych zagadnień, takich jak meta tagi, linkowanie wewnętrzne, nagłówki, content czy posiadanie bądź brak certyfikatu SSL.

    Pod uwagę brany jest tzw. Core Web Vitals, będący rozwinięciem Page Experience. Dąży do tego, aby analizowane strony zyskały potencjał wyszukiwawczy witryny poprzez zagwarantowanie jak najlepszego doświadczenia użytkowników. Świeży, rozbudowany algorytm umożliwia sprawny przegląd strony, co korzystnie wpływa na ten obszar marketingu internetowego. Ekspert zajmujący się przeprowadzeniem kompleksowego audytu SXO weryfikuje, jakie rozwiązania w tym segmencie proponuje witryna oraz sugeruje sposoby modyfikacji.

    Jak zatem poprawić parametry CWV? Przede wszystkim powinieneś zatroszczyć się o kompresję obrazów, dokonać wyboru hostingu dostosowanego względem własnych preferencji, zoptymalizować zdjęcia (pod względem odpowiednich rozmiarów), korzystać z pośrednich źródeł pod kątem zdobywania linków oraz usprawnić wyświetlanie wszystkich elementów pojawiających się na stronie.

    Analizie witryny podlegają parametry wpływające na jej percepcję przez odwiedzających ją użytkowników. Wobec tego uwaga jest skoncentrowana przede wszystkim na aktywnościach oddziałujących na użyteczność strony internetowej, dążeniach do prostej jej obsługi, zapewnianiu gwarancji bezpieczeństwa oraz dbałości o jej wizualną oprawę. Jednym z ważniejszych elementów, które bezpośrednio oddziałują na czytelność, a tym samym dobre postrzeganie strony internetowej, jest wielkość użytej czcionki, kolorystyka czy podkreślenie kluczowych fragmentów treści zamieszczonej w serwisie.

    Kiedy zastanawiamy się, czym może zaowocować audyt SXO, w pierwszej kolejności na myśl powinny nam przyjść lepsze wrażenia internauty. Aby jednak potencjalny konsument był usatysfakcjonowany z platformy e-sprzedażowej, sprawdzany jest interfejs użytkownika. Co właściwie specjaliści badają w obrębie jego funkcji?

    • Przejrzystość i prostotę w posługiwaniu się nim przez przeciętnego użytkownika sieci internetowej,
    • poprawność działania odnośników (wewnętrznych i zewnętrznych),
    • lokalizację i konstrukcję poszczególnych podstron oraz kategorii (w tym również nazewnictwo spełniające oczekiwania konsumentów),
    • umiejscowienie kluczowych elementów w procesie zakupowym (koszyku czy danych firmy),
    • występowanie bądź brak filtrów usprawniających wyszukiwanie.

    Dobry audyt SXO nie istnieje bez weryfikacji przycisków wzywających do działania. Czy takie hasła faktycznie istnieją i spełniają swoją funkcję? Wyrażenia, które najlepiej wpisują się w ideę CTA (Call To Action), nawołują do podjęcia określonej czynności, np. „Sprawdź”, czy „Dodaj do ulubionych”.

    Duże znaczenie ma także analiza słów kluczowych, które, efektywnie wdrożone, poprawią współczynnik konwersji. W ramach przeglądu fraz kluczowych istotny staje się wgląd w działania konkurentów w tym sektorze. Dobór słów kluczowych to nie lada wyzwanie nawet dla najbardziej zaawansowanego specjalisty. Nie można popadać w skrajności, powodując, że tekst będzie wręcz przesyconymi frazami. Istotne jest, aby content był naturalny, dlatego należy uwzględnić poprawność językową tworzonych sformułowań.

    Kto powinien zdecydować się na usługę SXO?

    Wielu przedsiębiorców dręczy pytanie dotyczącego tego, kiedy najlepiej przeprowadzić audyt SXO? Tak naprawdę nie istnieje konkretny moment, choć większość wskazuje na dostosowanie strony w początku stadium opracowywania kompleksowych strategii. Daje to szeroki pogląd na to, jakie działania należy wziąć pod uwagę, aby pozytywnie wpłynąć na doświadczenie użytkownika korzystającego z zasobów na Twojej stronie.

    Tak naprawdę audyt SXO jest skierowany do każdego zarządzającego nową i starą stroną WWW. Wobec świeżo stworzonych witryn internetowych to przydatne narzędzie daje wgląd w ich funkcjonalność. Już na samym początku, podczas procesu projektowania, warto pokusić się o zastosowanie testów użyteczności. Coraz częściej internautów odtwarza strony na urządzeniach mobilnych, dlatego szczególną uwagę należy poświęcić dopasowaniu witryny z uwzględnieniem ekranów różnego rodzaju sprzętu. Warto połączyć audyt SEO z SXO, aby znaleźć wachlarz najkorzystniejszych rozwiązań.

    Choć optymalizacja stron sprawia wrażenie procesu zaawansowanego i niedostępnego dla każdego, to w rzeczywistości niezupełnie tak jest. Jeśli zajmujesz się e-sprzedażą i zarządzana przez Ciebie witryna nie spełnia oczekiwań, zastanów się nad wykorzystaniem audytu SXO. Nie możesz wykazywać się ograniczoną odpowiedzialnością – mimo że algorytmy Google lubią płatać figle, nie powinieneś poprzestać na jednorazowych zmianach.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 27
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę