Zapytaj o ofertę

Google Bard: AI, które konkuruje z Chat GPT

5 min czytania
Google Bard: AI, które konkuruje z Chat GPT
Kategoria Pozycjonowanie

W odpowiedzi na Chat GPT, stworzony przez firmę OpenAI, Google opracował własną sztuczną inteligencję. Podejmując się wyzwania, jakie rzucił firmie Microsoft, powstał Bard AI. Czym się charakteryzuje i czy nowy wytwór Google jest poważną konkurencją dla Chat GPT? Sprawdźmy!

Spis treści:

Czym jest Google Bard?

Google od pewnego czasu inwestuje w rozwiązanie, jakim jest sztuczna inteligencja. Google AI i DeepMind są efektem rozwoju najnowszych technologii, a skala obliczeń, jaką zapewnia sztuczna inteligencja, podwaja się co sześć miesięcy. Celem tych działań jest pobudzenie wyobraźni użytkowników z całego świata i zaprezentowanie im produktów, dzięki którym technologia osiągnie niewyobrażalny dotąd poziom.

Jako najważniejszy powód realizacji strategii opartej na sztucznej inteligencji Google podaje chęć uporządkowania światowych informacji i udostępnienia ich jak najszerszemu gronu odbiorców. W tym celu powstał właśnie system Google Bard.

Bard to wciąż eksperymentalna usługa oparta na konwersacji, obsługiwana przez zaprezentowany przed dwoma laty model językowy LaMDA. System jest obecnie testowany przez specjalistów, aby Google mógł udostępnić go w najbliższym czasie szerszej publiczności.

Zadaniem Barda jest połączenie wiedzy dostępnej na całym świecie, inteligencji ludzkiej z kreatywnością modeli językowych od Google. Usługa opierająca się na aktualnych informacjach z sieci ma zapewnić użytkownikom wartościowe odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania.

Bard ma być początkowo udostępniony w wariancie o nieco mniejszej mocy obliczeniowej, co umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców i uzyskanie wielu cennych informacji na temat użyteczności narzędzia. Po uwzględnieniu opinii użytkowników Google ma ulepszyć system Bard, poprawić jego jakość i szybkość działania.

czym jest google bardŹródło: https://blog.google/technology/ai/bard-google-ai-search-updates/

Zalety sztucznej inteligencji – co oferuje Google Bard?

Dynamiczny rozwój nowych technologii (w tym prym wiedzie sztuczna inteligencja) sprawił, że użytkownicy są bardziej wymagający, a wyszukiwanie pożądanych informacji w sieci jest coraz trudniejsze. Pojawiła się więc potrzeba opracowania usługi, dzięki której będzie można szybko uzyskać dokładne dane na tematy z wielu kategorii. W ten sposób powstał Bard. Jakie są jego zalety?

Sztuczna inteligencja w innowacyjny sposób przetwarza informacje i skutecznie przekształca je w użyteczną wiedzę. Znacznie przyspiesza to proces wyszukiwania danych, uwzględniając te najbardziej wartościowe w sieci.

Bard, poprzez zaawansowaną technologię, jaką ma sztuczna inteligencja, pozwala na rozwiązywanie problemów. Syntetyzuje spostrzeżenia i konkretyzuje odpowiedzi na pytania o niejednoznacznym rezonansie.

Co więcej, Bard od Google ma w przyszłości pomagać programistom w tworzeniu lepszych, wydajniejszych aplikacji. Dzięki bezpośredniemu dostępowi do wielu informacji w sieci, także w języku angielskim, system proponuje najlepsze rozwiązania o innowacyjnym charakterze.

Ważną zaletą Bard ma też być łatwy w obsłudze interfejs i zrozumiałość systemu w naturalny sposób, dzięki czemu użytkownicy z każdych segmentów będą mogli bez problemów w pełni wykorzystywać potencjał tego narzędzia.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Google Bard vs. Chat GPT – najważniejsze różnice

Bard jest swoistą odpowiedzią na Chat GPT (czat GPT). Nie od dziś wiadomo, że jednym z największych konkurentów Google jest firma Microsoft. Jako że uruchomienie Chat GPT niespodziewanie zatrząsnęło cyfrowym światem, Google, chcąc utrzymać pozycję lidera, poczynił duże kroki w kierunku przejęcia udziałów w obszarze sztucznej inteligencji. Warto więc znać różnice tych systemów. Oto najważniejsze z nich:

  • Podczas gdy Chat GPT ogranicza się do wydarzeń do 2021 roku, Bard czerpie informacje ze wszystkich źródeł dostępnych w Internecie.
  • Jako że Bard należy do firmy Google, ma dostęp do wielu danych, co daje mu przewagę nad wytworem nieco mniej rozwiniętej firmy OpenAI.
  • Według wstępnych analiz Bard dostarcza użytkownikom szczegółowe i wiarygodne dane (spełnia wymagane pola), podczas gdy Chat GPT ma tendencję do prezentowania błędnych informacji (może np. nie radzić sobie z zadaniami matematycznymi).
  • Bard w znacznie szerszym zakresie odpowiada na dowolne pytanie, a Chat GPT udziela rzeczowych informacji na dane polecenie tekstowe.

Jak widać, Google Bard jest znacznie bardziej rozwinięty technologicznie, a więc i bardziej użyteczny niż Chat GPT. Z czego to wynika? Firma OpenAI wspierana przez Microsoft była swego rodzaju pionierem w zakresie sztucznej inteligencji opartej na treści – modelu językowym. Po wprowadzeniu usługi na rynek Google miał możliwość obserwacji zachowań użytkowników oraz analizy błędów, jakie zostały popełnione przy tworzeniu Chat GPT. Drugi etap weryfikacji szczegółowych danych o wadach i zaletach tego narzędzia pozwolił specjalistom Google opracować wydajniejszy, lepszy oraz bardziej użyteczny system, spełniający oczekiwania współczesnych użytkowników. Microsoft w pewnym sensie przetorował drogę Google w tej wciąż rozwijającej się branży, dzięki czemu Bard ma pełne możliwości stać się jednym z najlepszych narzędzi w tej kategorii.

Czego możemy spodziewać się w przyszłości?

Wyścig Chat GPT i Bard o miano lidera w branży opartej na sztucznej inteligencji dopiero się rozpoczął. Czy możesz spodziewać się odpowiedzi firmy Microsoft? Czy Chat GPT zostanie zoptymalizowany, aby dorównać zapowiedzianym zaletom systemu Bard? Być może. Jak to wpłynie na rynek? Duża konkurencyjność niesie za sobą wiele korzyści z punktu widzenia konsumentów. Firmy, chcąc zdobyć nowych klientów i zwiększyć udziały, będą dążyły do prezentowania odbiorcom najwyższej jakości artykułów. Dzięki temu narzędzia oparte na sztucznej inteligencji tj. Chat GPT i Bard, będą stale ulepszane, co z pewnością poprawi doświadczenia użytkowników Internetu.

Warto wspomnieć, że Bard jest dopiero wprowadzany do fazy testów. Rzetelne wnioski będzie można więc wysnuć po udostępnieniu narzędzia szerszemu gronu odbiorców (tak jak było to z Chat GPT). Niemniej jednak zapowiedziana przez Google funkcjonalność Bard i sztucznej inteligencji budzi ciekawość, co z pewnością przełoży się na jego popularność.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!
iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!
Zobacz, dlaczego stare podejście do SEO nie ma szans w zmieniającej się branży, jak udaje nam się trzymać rękę na pulsie i w jaki sposób skorzystasz na tym jako nasz klient.
Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji grafik i zdjęć pod kątem SEO?
Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji grafik i zdjęć pod kątem SEO?
Na stronie internetowej istotną rolę odgrywają nie tylko treść, ale również grafiki i zdjęcia. Warto wiedzieć, w jaki sposób je optymalizować pod kątem SEO.
Google sandbox effect – czym jest?
Google sandbox effect – czym jest?
Eksperci w zakresie SEO chętnie debatują nad efektem tzw. piaskownicy. Czy to jeden z branżowych mitów? Jakie są realia? Warto sprawdzić.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę