Dobra pozycja w wyszukiwaniach jest dzisiaj warunkiem koniecznym, by zostać zauważonym wśród swojej konkurencji. Nawet najlepsi w swoim fachu mogą narzekać na brak klientów, jeśli będą niewidoczni w sieci.
Wybór agencji nie może być więc przypadkowy, a kierowanie się głównie ceną może przynieść więcej szkód niż pożytku. Niestety wiele agencji daje obietnice bez pokrycia. Są one świetną przynętą dla klientów, którzy nie wiedzą na co powinni zwrócić uwagę.
Przedstawiamy kilka przydatnych wskazówek, które pozwolą Wam uniknąć złej decyzji!
Mimo że wydaje się to oczywiste nie każdy sprawdza stronę firmy, którą planuje wybrać. Skoro firma obiecuje niesamowite efekty, sama powinna stosować swoje metody u siebie. Jeśli efektów nie widać, nie warto dłużej zastanawiać się nad tą agencją.
Niektóre firmy tak bardzo biorą sobie do serca zasadę – im więcej linków tym wyższa pozycja, że tworzą ich hurtowe ilości na „śmieciowych” stronach, które pozwalają na spamerskie działania. Nie wróży to nic dobrego i może skończyć się jedynie karą od Google. Linki muszą być przemyślane, unikalne, umieszczane w miejscach zgodnych tematycznie z naszą branżą. Najlepsze są te pozyskane w sposób naturalny.
Teksty należy pisać przede wszystkim z myślą o odbiorcy. Muszą być naturalne, poprawne językowo. Pisanie polegające na zamieszczaniu jak największej ilości słów kluczowych nie przyniesie nam żadnej korzyści. Odbiorca musi zostać zaciekawiony, poruszony, zaintrygowany treścią. Wtedy będzie udostępniał ją dalej. I to ma sens.
Oczywiście nie mówimy o całkowitym pomijaniu fraz kluczowych, bo umiejętne ich umieszczanie jest jak najbardziej słuszne i w zasadzie konieczne. Powinno to jednak wyglądać naturalnie, tak żeby nie raziło w oczy. Dobór fraz kluczowych powinien być poprzedzony analizą statystyk wyszukiwań, np.: dla agencji pozycjonowania z Poznania dobrą frazą jest „agencja SEO Poznań” lub „agencja SEO z Poznania”, ponieważ są to wyrażenia często wpisywane do wyszukiwarki.
Niestety nie da się szybko podnieść pozycji firmy, która do tej pory właściwie nie istniała w internecie. Jest to działanie długofalowe i na efekty trzeba trochę poczekać. Nie poszybujemy od razu na pierwsze miejsce, zmiany będą stopniowe. Jednak lepiej uzbroić się w cierpliwość i pracować na dobrą pozycję krok po kroku niż szybko piąć się na podium tylko po to, żeby zaraz z niego spaść.
Co do pierwszego miejsca, tego również nie może Wam zagwarantować żadna, nawet najlepsza agencja SEO. Jest duża konkurencja i nie jest to takie proste.
Pod tą nazwą kryje się badanie strony internetowej, dzięki któremu można zobaczyć jakie problemy ma dana strona i ustalić strategię. Niektóre agencje oferują darmowy audyt SEO wykonywany jeszcze przed podpisaniem umowy. Jednak często jest on po prostu wygenerowany za pomocą narzędzi, które pobierają ogólnodostępne informacje. Prawdziwe badanie strony wymaga dużo pracy, więc należy zwrócić uwagę jakie działania obejmuje audyt SEO, który proponują. W ten sposób dowiemy się czy będzie to rzetelna analiza.
Pozycjonowanie wymaga ciągłej analizy, sprawdzania wyników i wprowadzania innych działań, jeśli obecne nie przynoszą pożądanych efektów. W tej branży trzeba być na bieżąco i trzymać rękę na pulsie, co chwilę pojawiają się zmiany i coś co niedawno przynosiło dobre rezultaty, już nie działa.
Dlatego też nie warto wierzyć agencji na słowo i zastosować kolejny punkt.
Każda agencja SEO/SEM powinna raportować wyniki swojej pracy. W raporcie powinny znaleźć się informacje na temat działań, które zostały wykonane oraz statystki potwierdzające efekty. Dobrze jeśli jest również przedstawiony plan dalszych działań.
Niektóre agencje oferują takie same działania dla każdej firmy. Tymczasem pozycjonowanie dla małych firm będzie wyglądało inaczej niż dla dużych. Każda firma ma inne cele, potrzeby, do każdej trzeba podejść indywidualnie.
Warto zapoznać się z wcześniejszymi wynikami agencji. Jeśli dana firma uzyskała dobre referencje to na pewno umieści je na swojej stronie. Dobrze również jeśli agencja ma dłuższą historię, a nie zaczyna dopiero swoją karierę. To prawda, że każdy miał kiedyś swoje początki i ktoś dał mu szansę. Jednak pewniejszym wyborem będzie firma, która ma doświadczenie.
Po zakończeniu współpracy z niektórymi agencjami dodawane przez nich linki po prostu znikają. Nie jest to uczciwe działanie i warto o to zapytać przed podpisaniem umowy.
Ostatni punkt jest trochę banalny, ale naprawdę warto spotkać się z ludźmi z danej agencji SEO. Po zapoznaniu się z powyższymi punktami będziemy wiedzieć czy przedstawiają nam prawdziwe informacje czy próbują „czarować”. Współpraca zwykle jest długoterminowa, więc warto znaleźć wspólny język.
Miło się słucha o efektach jakie zyskamy dzięki współpracy z agencją pozycjonowania. Niestety często to tylko mydlenie oczu, lepiej zejść na ziemię i dobrze przemyśleć swój wybór.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.