Zapytaj o ofertę

Zlecę pozycjonowanie: O czym należy pamiętać?

5 min czytania
Zlecę pozycjonowanie: O czym należy pamiętać?
Kategoria Pozycjonowanie

Dobra pozycja w wyszukiwaniach jest dzisiaj warunkiem koniecznym, by zostać zauważonym wśród swojej konkurencji. Nawet najlepsi w swoim fachu mogą narzekać na brak klientów, jeśli będą niewidoczni w sieci.

Wybór agencji nie może być więc przypadkowy, a kierowanie się głównie ceną może przynieść więcej szkód niż pożytku. Niestety wiele agencji daje obietnice bez pokrycia. Są one świetną przynętą dla klientów, którzy nie wiedzą na co powinni zwrócić uwagę.

Przedstawiamy kilka przydatnych wskazówek, które pozwolą Wam uniknąć złej decyzji!

Spis treści:

1. Na początek sprawdź witrynę agencji

Mimo że wydaje się to oczywiste nie każdy sprawdza stronę firmy, którą planuje wybrać. Skoro firma obiecuje niesamowite efekty, sama powinna stosować swoje metody u siebie. Jeśli efektów nie widać, nie warto dłużej zastanawiać się nad tą agencją.

2. Tylko linki

Niektóre firmy tak bardzo biorą sobie do serca zasadę – im więcej linków tym wyższa pozycja, że tworzą ich hurtowe ilości na „śmieciowych” stronach, które pozwalają na spamerskie działania. Nie wróży to nic dobrego i może skończyć się jedynie karą od Google. Linki muszą być przemyślane, unikalne, umieszczane w miejscach zgodnych tematycznie z naszą branżą. Najlepsze są te pozyskane w sposób naturalny.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

3. Pisanie tekstów pod wyszukiwarki

Teksty należy pisać przede wszystkim z myślą o odbiorcy. Muszą być naturalne, poprawne językowo. Pisanie polegające na zamieszczaniu jak największej ilości słów kluczowych nie przyniesie nam żadnej korzyści. Odbiorca musi zostać zaciekawiony, poruszony, zaintrygowany treścią. Wtedy będzie udostępniał ją dalej. I to ma sens.

Oczywiście nie mówimy o całkowitym pomijaniu fraz kluczowych, bo umiejętne ich umieszczanie jest jak najbardziej słuszne i w zasadzie konieczne. Powinno to jednak wyglądać naturalnie, tak żeby nie raziło w oczy. Dobór fraz kluczowych powinien być poprzedzony analizą statystyk wyszukiwań, np.: dla agencji pozycjonowania z Poznania dobrą frazą jest „agencja SEO Poznań” lub „agencja SEO z Poznania”, ponieważ są to wyrażenia często wpisywane do wyszukiwarki.

4. Obiecywanie natychmiastowych efektów

Niestety nie da się szybko podnieść pozycji firmy, która do tej pory właściwie nie istniała w internecie. Jest to działanie długofalowe i na efekty trzeba trochę poczekać. Nie poszybujemy od razu na pierwsze miejsce, zmiany będą stopniowe. Jednak lepiej uzbroić się w cierpliwość i pracować na dobrą pozycję krok po kroku niż szybko piąć się na podium tylko po to, żeby zaraz z niego spaść.

Co do pierwszego miejsca, tego również nie może Wam zagwarantować żadna, nawet najlepsza agencja SEO. Jest duża konkurencja i nie jest to takie proste.

5. Dobry audyt SEO

Pod tą nazwą kryje się badanie strony internetowej, dzięki któremu można zobaczyć jakie problemy ma dana strona i ustalić strategię. Niektóre agencje oferują darmowy audyt SEO wykonywany jeszcze przed podpisaniem umowy. Jednak często jest on po prostu wygenerowany za pomocą narzędzi, które pobierają ogólnodostępne informacje. Prawdziwe badanie strony wymaga dużo pracy, więc należy zwrócić uwagę jakie działania obejmuje audyt SEO, który proponują. W ten sposób dowiemy się czy będzie to rzetelna analiza.

6. Obserwacja

Pozycjonowanie wymaga ciągłej analizy, sprawdzania wyników i wprowadzania innych działań, jeśli obecne nie przynoszą pożądanych efektów. W tej branży trzeba być na bieżąco i trzymać rękę na pulsie, co chwilę pojawiają się zmiany i coś co niedawno przynosiło dobre rezultaty, już nie działa.

Dlatego też nie warto wierzyć agencji na słowo i zastosować kolejny punkt.

7. Raporty z pracy

Każda agencja SEO/SEM powinna raportować wyniki swojej pracy. W raporcie powinny znaleźć się informacje na temat działań, które zostały wykonane oraz statystki potwierdzające efekty. Dobrze jeśli jest również przedstawiony plan dalszych działań.

8. Oferta

Niektóre agencje oferują takie same działania dla każdej firmy. Tymczasem pozycjonowanie dla małych firm będzie wyglądało inaczej niż dla dużych. Każda firma ma inne cele, potrzeby, do każdej trzeba podejść indywidualnie.

9. Historia i referencje

Warto zapoznać się z wcześniejszymi wynikami agencji. Jeśli dana firma uzyskała dobre referencje to na pewno umieści je na swojej stronie. Dobrze również jeśli agencja ma dłuższą historię, a nie zaczyna dopiero swoją karierę. To prawda, że każdy miał kiedyś swoje początki i ktoś dał mu szansę. Jednak pewniejszym wyborem będzie firma, która ma doświadczenie.

10. Usuwanie linków

Po zakończeniu współpracy z niektórymi agencjami dodawane przez nich linki po prostu znikają. Nie jest to uczciwe działanie i warto o to zapytać przed podpisaniem umowy.

11. Poznaj ludzi

Ostatni punkt jest trochę banalny, ale naprawdę warto spotkać się z ludźmi z danej agencji SEO. Po zapoznaniu się z powyższymi punktami będziemy wiedzieć czy przedstawiają nam prawdziwe informacje czy próbują „czarować”. Współpraca zwykle jest długoterminowa, więc warto znaleźć wspólny język.

Miło się słucha o efektach jakie zyskamy dzięki współpracy z agencją pozycjonowania. Niestety często to tylko mydlenie oczu, lepiej zejść na ziemię i dobrze przemyśleć swój wybór.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Na czym polegają testy użyteczności?
Na czym polegają testy użyteczności?
Testy użyteczności są przydatne w trakcie projektowania strony, a także korzystnie wspierają proces pozycjonowania. To dobry sposób, by zatrzymać użytkowników na witrynie i zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania.
Co to jest RLSA?
Co to jest RLSA?
Prowadzisz sklep internetowy i chcesz przypomnieć o nim swoim klientom? Kampania RLSA jest idealną propozycją, którą zdecydowanie warto wdrożyć. Dowiedz się więcej na ten temat.
Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
Page Experience, MUM czy Link Spam - poznaj najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w 2021 i dowiedz się, jak wpłynęły na SEO oraz indeksację stron.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę