Strony internetowe najczęściej są złożone z wielu podstron. Większość z nich jest skierowana bezpośrednio do klientów i służy do zwiększania konwersji i generowania większych przychodów. Istnieje jednak kilka ważnych stron, które nie służą kupującym i są przez nich rzadko odwiedzane, ale zamiast tego obsługują algorytmy wyszukiwarek.
XML sitemap jest niezbędnym elementem dla każdej witryny, ponieważ te miejsca docelowe mogą poprawić ich pozycję w wynikach wyszukiwania dla różnych stron, które odnoszą się do określonych słów kluczowych. Musisz wiedzieć, że Google definiuje mapę witryny jako plik, w którym podajesz informacje o stronach, filmach i innych plikach w Twojej witrynie oraz relacjach między nimi. Wyszukiwarki wykorzystują te informacje, aby lepiej zrozumieć witrynę i łatwiej ją indeksować.
Mapy XML informują algorytmy wyszukiwarek, które strony są najważniejsze dla witryny, a także dostarczają istotnych szczegółów, takich jak: częstotliwość zmian strony, czas ostatniej aktualizacji, czy znaczenie strony w stosunku do innych miejsc docelowych w witrynie. Istnieją dwa rodzaje map XML, które są zwykle stosowane przez właścicieli stron E-Commerce: HTML i XML.
Mapa witryny HTML to dostępna dla odwiedzających lista stron internetowych zawartych w witrynie, która umożliwia użytkownikom szybkie poruszanie się po stronie internetowej. Jednak najczęściej sklepy internetowe mają dużą ilość podstron, które ograniczają tę szybkość. Mniejsze witryny, dzięki wdrożeniu takiej funkcji nawigacyjnej, mogą uzyskać większy komfort użytkownika. Zazwyczaj jednak są one słabsze w przypadku większych witryn.
Mapy XML to pliki, których użytkownicy nigdy nie widzą. Jest to lista adresów URL, które służą do informowania robotów wyszukiwarek o stronach, które są dostępne do zaindeksowania. Niektórzy uważają, że tworzenie mapy witryny XML dla sklepów internetowych jest zbędnym zadaniem. Jednak generując i przesyłając mapę witryny XML do Google i innych wyszukiwarek, sprzedawcy mogą znacznie zwiększyć wydajność SEO swojej strony WWW.
Niestety mapy witryn XML nadal nie są powszechnie uznawane za potężne narzędzie do ulepszania SEO. Mimo to, pomagają one zapewnić dokładne indeksowanie i klasyfikowanie witryny w wynikach wyszukiwania.
Dostarczanie danych zawartych w mapie witryny jest niezbędne. Podczas wyszukiwania algorytmy przeszukują miliony stron internetowych, aby pokazać najtrafniejsze wyniki. Jeśli Twoja strona WWW nie korzysta z map witryny XML, to wyrządzasz jej krzywdę i potencjalnie obniżasz swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania, nie podając Google istotnych szczegółów dotyczących zawartości i struktury witryny.
Mapy witryn skutecznie poprawiają pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania oraz zapewniają, że Google poprawnie zrozumie witrynę, będzie świadomy zawartej w niej treści. W ten sposób pomaga się witrynom w ich pozycjonowaniu pod kątem najbardziej odpowiednich słów kluczowych.
Pamiętaj, że Google używa mapy witryny, aby zapewnić wskazówki dotyczące tego, które adresy URL są najważniejsze w strukturze strony WWW. Jeśli niektóre adresy nie są uwzględnione w mapie, nie oznacza to, że Google nie będzie ich zauważał.
Istnieje wiele taktyk, które właściciele E-Commerce mogą stosować, aby tworzyć zoptymalizowane mapy witryn, które zapewniają największe możliwe korzyści SEO.
Generowanie mapy witryny XML jest niezwykle prostym procesem w przypadku korzystania z dedykowanych narzędzi lub wtyczek, takich jak Google XML Sitemaps. W przypadku przedsiębiorców, którzy korzystają z platform typu Magento, rozsądnie jest poszukać rozszerzenia Sitemap firmy Mageplaza. Jest również możliwość ręcznego wygenerowania mapy witryny z wykorzystaniem struktury kodu XML.
Pamiętaj, że ogólna jakość witryny jest istotnym czynnikiem w rankingach wyników wyszukiwania. Dlatego strony wysokiej jakości powinny być traktowane priorytetowo w mapie XML. Jeżeli strona jest niskiej jakości, to algorytmy wyszukiwarek uznają ją za bezwartościową. Dotyczy to nawet najważniejszych stron witryny, takich jak strony logowania lub polityki prywatności. Aby uzyskać jak największe korzyści z przesłania mapy witryny do Google, spróbuj skierować roboty do najważniejszych stron (strona główna czy popularne kategorie produktów). Miejsca docelowe, które są najważniejsze dla witryny, powinny być wysoce zoptymalizowane, zawierać unikalne i wartościowe treści, angażować użytkowników i mieć wysokiej jakości obrazy.
Jeżeli chcesz, aby Twoja mapa witryny przynosiła jakiekolwiek korzyści, musi zostać przesłana do Google. Aby to zrobić, przejdź do Google Search Console i kliknij „Mapy witryn” w panelu. Na następnej stronie możesz przesyłać swoją mapę witryny. Wszelkie błędy występujące w mapie XML spowodują wyświetlenie w sekcji „Stan” komunikatu „błąd” lub „nie można pobrać”. Wtedy będziesz musiał zagłębić się w dany problem i go rozwiązać. Najlepiej, jeśli liczba zaindeksowanych stron będzie identyczna z liczbą stron przesłanych w mapie witryny. Pamiętaj jednak, że przesłanie mapy witryny pomaga Google zrozumieć, które strony są najważniejsze i wymagają zaindeksowania.
Z pewnością zauważyłeś, że witryny E-Commerce często zawierają podobne do siebie strony, ponieważ produkty często występują w różnych kolorach lub rozmiarach. Dlatego właściciele sklepów internetowych powinni wdrażać znaczniki kanoniczne, aby poprawić wydajność SEO i nie powielać innych treści.
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki dotyczące mapy XML witryny okazały się dla Ciebie przydatne. Jeżeli jeszcze z nich nie korzystasz, to spróbuj pomyśleć o wdrożeniu ich u siebie. Pamiętaj, że mapy XML witryn są niezbędnym elementem każdej strategii SEO. Pomóż swojej stronie WWW osiągnąć sukces w branży!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO! Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.