DARMOWY AUDYT SEO

Czy XML sitemaps wpływa na Twój sklep internetowy pod kątem SEO?

6 min czytania
Czy XML sitemaps wpływa na Twój sklep internetowy pod kątem SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Strony internetowe najczęściej są złożone z wielu podstron. Większość z nich jest skierowana bezpośrednio do klientów i służy do zwiększania konwersji i generowania większych przychodów. Istnieje jednak kilka ważnych stron, które nie służą kupującym i są przez nich rzadko odwiedzane, ale zamiast tego obsługują algorytmy wyszukiwarek.

XML sitemap jest niezbędnym elementem dla każdej witryny, ponieważ te miejsca docelowe mogą poprawić ich pozycję w wynikach wyszukiwania dla różnych stron, które odnoszą się do określonych słów kluczowych. Musisz wiedzieć, że Google definiuje mapę witryny jako plik, w którym podajesz informacje o stronach, filmach i innych plikach w Twojej witrynie oraz relacjach między nimi. Wyszukiwarki wykorzystują te informacje, aby lepiej zrozumieć witrynę i łatwiej ją indeksować.

Spis treści:

Rodzaje map XML

Mapy XML informują algorytmy wyszukiwarek, które strony są najważniejsze dla witryny, a także dostarczają istotnych szczegółów, takich jak: częstotliwość zmian strony, czas ostatniej aktualizacji, czy znaczenie strony w stosunku do innych miejsc docelowych w witrynie. Istnieją dwa rodzaje map XML, które są zwykle stosowane przez właścicieli stron E-Commerce: HTML i XML.

Mapa witryny HTML to dostępna dla odwiedzających lista stron internetowych zawartych w witrynie, która umożliwia użytkownikom szybkie poruszanie się po stronie internetowej. Jednak najczęściej sklepy internetowe mają dużą ilość podstron, które ograniczają tę szybkość. Mniejsze witryny, dzięki wdrożeniu takiej funkcji nawigacyjnej, mogą uzyskać większy komfort użytkownika. Zazwyczaj jednak są one słabsze w przypadku większych witryn.

Mapy XML to pliki, których użytkownicy nigdy nie widzą. Jest to lista adresów URL, które służą do informowania robotów wyszukiwarek o stronach, które są dostępne do zaindeksowania. Niektórzy uważają, że tworzenie mapy witryny XML dla sklepów internetowych jest zbędnym zadaniem. Jednak generując i przesyłając mapę witryny XML do Google i innych wyszukiwarek, sprzedawcy mogą znacznie zwiększyć wydajność SEO swojej strony WWW.

Sprawdź: Jak wygenerować i dodać mapę witryny na WordPressie?

Jak mapy XML poprawiają SEO Twojej strony internetowej?

Niestety mapy witryn XML nadal nie są powszechnie uznawane za potężne narzędzie do ulepszania SEO. Mimo to, pomagają one zapewnić dokładne indeksowanie i klasyfikowanie witryny w wynikach wyszukiwania.

Dostarczanie danych zawartych w mapie witryny jest niezbędne. Podczas wyszukiwania algorytmy przeszukują miliony stron internetowych, aby pokazać najtrafniejsze wyniki. Jeśli Twoja strona WWW nie korzysta z map witryny XML, to wyrządzasz jej krzywdę i potencjalnie obniżasz swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania, nie podając Google istotnych szczegółów dotyczących zawartości i struktury witryny.

Mapy witryn skutecznie poprawiają pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania oraz zapewniają, że Google poprawnie zrozumie witrynę, będzie świadomy zawartej w niej treści. W ten sposób pomaga się witrynom w ich pozycjonowaniu pod kątem najbardziej odpowiednich słów kluczowych.

Pamiętaj, że Google używa mapy witryny, aby zapewnić wskazówki dotyczące tego, które adresy URL są najważniejsze w strukturze strony WWW. Jeśli niektóre adresy nie są uwzględnione w mapie, nie oznacza to, że Google nie będzie ich zauważał.

Istnieje wiele taktyk, które właściciele E-Commerce mogą stosować, aby tworzyć zoptymalizowane mapy witryn, które zapewniają największe możliwe korzyści SEO.

 

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak najlepiej zoptymalizować mapy XML?

  1. Skorzystaj z narzędzi do zautomatyzowania mapy XML

Generowanie mapy witryny XML jest niezwykle prostym procesem w przypadku korzystania z dedykowanych narzędzi lub wtyczek, takich jak Google XML Sitemaps. W przypadku przedsiębiorców, którzy korzystają z platform typu Magento, rozsądnie jest poszukać rozszerzenia Sitemap firmy Mageplaza. Jest również możliwość ręcznego wygenerowania mapy witryny z wykorzystaniem struktury kodu XML.

  1. Nadaj priorytet swoim stronom

Pamiętaj, że ogólna jakość witryny jest istotnym czynnikiem w rankingach wyników wyszukiwania. Dlatego strony wysokiej jakości powinny być traktowane priorytetowo w mapie XML. Jeżeli strona jest niskiej jakości, to algorytmy wyszukiwarek uznają ją za bezwartościową. Dotyczy to nawet najważniejszych stron witryny, takich jak strony logowania lub polityki prywatności. Aby uzyskać jak największe korzyści z przesłania mapy witryny do Google, spróbuj skierować roboty do najważniejszych stron (strona główna czy popularne kategorie produktów). Miejsca docelowe, które są najważniejsze dla witryny, powinny być wysoce zoptymalizowane, zawierać unikalne i wartościowe treści, angażować użytkowników i mieć wysokiej jakości obrazy.

  1. Prześlij mapę XML strony WWW do Google

Jeżeli chcesz, aby Twoja mapa witryny przynosiła jakiekolwiek korzyści, musi zostać przesłana do Google. Aby to zrobić, przejdź do Google Search Console i kliknij „Mapy witryn” w panelu. Na następnej stronie możesz przesyłać swoją mapę witryny. Wszelkie błędy występujące w mapie XML spowodują wyświetlenie w sekcji „Stan” komunikatu „błąd” lub „nie można pobrać”. Wtedy będziesz musiał zagłębić się w dany problem i go rozwiązać. Najlepiej, jeśli liczba zaindeksowanych stron będzie identyczna z liczbą stron przesłanych w mapie witryny. Pamiętaj jednak, że przesłanie mapy witryny pomaga Google zrozumieć, które strony są najważniejsze i wymagają zaindeksowania.

  1. Używaj tylko kanonicznych adresów URL

Z pewnością zauważyłeś, że witryny E-Commerce często zawierają podobne do siebie strony, ponieważ produkty często występują w różnych kolorach lub rozmiarach. Dlatego właściciele sklepów internetowych powinni wdrażać znaczniki kanoniczne, aby poprawić wydajność SEO i nie powielać innych treści.

Sprawdź: Mapa strony – co to jest? Jak stworzyć mapę witryny oraz jaki wpływ na SEO ma sitemapa?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki dotyczące mapy XML witryny okazały się dla Ciebie przydatne. Jeżeli jeszcze z nich nie korzystasz, to spróbuj pomyśleć o wdrożeniu ich u siebie. Pamiętaj, że mapy XML witryn są niezbędnym elementem każdej strategii SEO. Pomóż swojej stronie WWW osiągnąć sukces w branży!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO! Czekamy na Ciebie!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną
Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną
Wpływ na pozycję Twojej strony internetowej w rankingach mają również aktywności prowadzone poza witryną. O tym, jakie są to działania, dowiesz się z naszego artykułu.
Klient nasz Pan, czyli SEO z wzbogaconą obsługą konsumenta
Klient nasz Pan, czyli SEO z wzbogaconą obsługą konsumenta
Dążąc do jak najlepszej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, musimy pamiętać o użytkowniku – sprawmy, aby kontakt z naszą witryną był doświadczeniem komfortowym.
Pozycjonowanie sklepu internetowego z małym budżetem
Pozycjonowanie sklepu internetowego z małym budżetem
Nawet najmniejsze sklepy internetowe mają szansę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, jak pozycjonować sklep z małym budżetem!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie