Zapytaj o ofertę
Kampanie Facebook Ads. Jak skutecznie reklamować się na FB w 2024 roku?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Kampanie Facebook Ads. Jak skutecznie reklamować się na FB w 2024 roku?

Kampanie Facebook Ads. Jak skutecznie reklamować się na FB w 2024 roku?

8 min. czytania

Facebook daje duże możliwości w zakresie działań reklamowych. Ekosystem Meta Ads jest przejrzysty i łatwy do zrozumienia, a opanowanie podstaw jego działania pozwala na uzyskanie szerokich perspektyw. Bez względu na to czy będziemy promować konkretny produkt, czy usługę istnieje kilka zasad, które ułatwią nam stworzenie skutecznej i efektywnej reklamy.

Jak wygląda panel Facebook Ads?

Po wejściu w Menedżer reklam pojawi się przed naszymi oczami okno przedstawiające listę kampanii reklamowych – zarówno tych aktywnych, jak i wyłączonych. Lista zawiera pierwsze ważne informacje, które możemy wykorzystać w celu optymalizacji aktywnych kampanii. Zasięg, liczba wyświetleń czy też wynik pozwalają ocenić, czy nasze działania były skuteczne.

Cele kampanii reklamowych na Facebooku

Tworzenie kampanii reklamowej zaczynamy od wybrania jej celu. Jest to ważne zadanie, ponieważ niewłaściwy wybór ograniczy nasze możliwości w tworzeniu reklamy, a co za tym idzie – nie uda nam się osiągnąć zamierzonego celu. W przypadku sklepów internetowych najbardziej oczywistym celem jest sprzedaż, natomiast osoby zajmujące się świadczeniem usług będą bardziej zainteresowane celami, takimi jak ruch oraz kontakty. Jeśli naszym priorytetem jest to, by użytkownicy Facebooka zapamiętali nasz brand, możemy zrobić kampanię zorientowaną na wejście w interakcję z reklamą, rozpoznawalność lub polubienie strony na FB.

Kampania, zestaw i reklama, czyli 3 etapy działań

Po wybraniu odpowiedniego celu musimy przejść przez trzy poziomy opcji w naszej kampanii FB Ads. Zaczynamy od najszerszych ustawień, czyli tych dotyczących kampanii. Tu można zrobić test A/B, a także wykorzystać budżet Advantage.

Na poziomie zestawu reklam wybieramy interesujące nas konwersje. Może to być sprzedaż produktu, dodanie go do koszyka, wypełnienie formularza kontaktowego czy też polubienie naszej strony. Konwersje są ściśle powiązane z ustawionym wcześniej celem, dlatego musi być on prawidłowy. Tutaj też zajmujemy się targetowaniem reklam, które powstaną w ramach danego zestawu. Z poziomu zestawu reklam decydujemy również o miejscach, w których nasze reklamy będą się wyświetlać.

Ostatnie co nam zostało to sama reklama. Na tym etapie zajmujemy się stworzeniem treści, a także wyborem odpowiednich grafik. Tutaj tworzymy całą kreację, którą zobaczą nasi odbiorcy.

Ustalenie grupy docelowej kampanii reklamowej

Reklamując się na Facebooku, należy wcześniej ustalić, do kogo nasza reklama ma trafić. Im precyzyjniej uda się stworzyć nam osobę, która będzie naszym modelowym klientem, tym łatwiej będzie do niej trafić. Facebook oferuje wybór wielu zainteresowań, zachowań, a także danych demograficznych. Warto tutaj stosować zawężenia, które pozwolą nam zawęzić grupę odbiorców. Nie ma sensu tworzyć kampanii, która trafi do “wszystkich”, ponieważ odzew będzie znikomy, a koszty spore.

Można wykorzystać również samodzielnie stworzone grupy odbiorców. Są to tak zwane grupy niestandardowych odbiorców. Mogą to być użytkownicy, które weszli w interakcję z naszymi postami, reklamami, były na stronie www, a także grupy podobnych odbiorców. Tworząc grupę podobną do naszych klientów, Facebook będzie wyświetlać reklamy osobom, które wykazują zainteresowania podobnymi treściami i mogą być naszymi nowymi klientami.

Zasięg wyświetlania reklamy

Aspekty związane z geolokalizacją są o tyle istotne, że wpływają one na liczbę osób wchodzących w skład Twojej grupy docelowej. Jeśli odbiorców Twojej reklamy będzie za dużo, możesz rozważyć zawężenie reklamy do określonego regionu. Zmniejszenie zasięgu reklamy jest skuteczne, zwłaszcza jeśli prowadzisz biznes lokalny i świadczysz usługi, które są ściśle powiązane z tym, jak daleko od Ciebie mieszkają klienci.

Zaprezentuj swój produkt w reklamie na Facebooku

Nie bój się pokazać tego co chcesz sprzedać. Dobrze przygotowane grafiki i zdjęcia mogą zadecydować o Twoim sukcesie. Użytkownicy Facebooka często przeglądają platformę szybko scrollując aktualności. Jeśli jakieś zdjęcie przyciągnie ich uwagę, to zatrzymają się i zapoznają z nim.

Warto dobrze zaplanować również treść reklamy. Jest to szczególnie przydatne w przypadku usług, które ciężko pokazać. Pamiętaj tylko, że Facebook pokazuje 3 pierwsze linijki tekstu, także to w nich musi być zawarte wszystko to, co ma przekonać klienta do Ciebie. Coraz większe znaczenie w mediach społecznościowych, w tym także na Facebooku, mają materiały wideo. Jeśli masz możliwość, spróbuj stworzyć wideo promujące Twój produkt. Tego typu treści ułatwiają potencjalnym klientom poznać to, co masz do zaoferowania.

Przykład 1. Reklama przenosząca na stronę z konkretną kategorią produktów.

Reklama przenosząca na stronę z konkretną kategorią produktówŹródło: https://www.facebook.com/ads/library

 

Przykład 2. Zakupowa reklama karuzelowa.

Zakupowa reklama karuzelowaŹródło: https://www.facebook.com/ads/library

Zwróć się do odbiorcy

Dużo zyskasz, gdy w swojej reklamie zwrócisz się do swojego potencjalnego klienta. Stosuj zwroty kierowane do jednej, konkretnej osoby. Odezwij się do użytkownika, zapytaj, wzbudź zainteresowanie i w ten sposób wywołaj interakcję z Twoją reklamą. Pamiętaj, żeby dostosować język do odbiorcy. Inaczej konstruuj reklamę, która trafi wyłącznie do kobiet, inaczej do mężczyzn. Pamiętaj również, że wiek odbiorców wpływa na to, jaki język wzbudzi w nich ciekawość. W ten sposób Twój potencjalny klient może czuć się wyjątkowo, mieć świadomość, że zwracasz się do niego.

Nie ograniczaj się do jednej reklamy

Tworząc wyłącznie jedną kampanię z jednym zestawem i jedną reklamą ograniczysz swój potencjał. Jedna treść nie wzbudzi zainteresowania wszystkich odbiorców. Stwórz kilka zestawów, które będziesz inaczej targetować. Dodaj do nich kilka reklam. Wykorzystaj różne grafiki, zdjęcia, wideo, zmieniaj tekst reklam. Dodaj do każdej reklamy opcje tekstu i sprawdź, co najbardziej podoba się Twoim odbiorcom. Bądź elastyczny w swoich działaniach. Zwróć również uwagę na CTA. Niech będzie ono adekwatne do Twoich celów. W niektórych przypadkach zbyt nachalne CTA, takie jak “kup teraz” może zniechęcić użytkowników i trzeba będzie je zmienić na mniej zobowiązujące “dowiedz się więcej”.

Utwórz również kampanie remarketingowe. Zawęzisz w ten sposób lejek sprzedażowy, znajdziesz osoby, którym zależy na Twoim produkcie. Możesz w ten sposób skutecznie budować relacje z klientami, przypomnieć im o sobie, a także dalej zachęcać do zakupu swoich produktów. Jeśli Twoje reklamy wyświetlą się kilka razy danemu odbiorcy, może sprawić, że będzie on bardziej przekonany do zakupów w Twoim sklepie.

Przeprowadzaj regularne optymalizacje w kampaniach Facebook Ads

Pamiętaj, by regularnie analizować wyniki swoich działań. Jeśli widzisz, że któraś kampania ma gorsze wyniki, sprawdź, co może być przyczyną. Nie bój się zastąpić słabo działającej reklamy nową kampanią. Ale, należy również pamiętać, że zbyt częste zmiany mogą zaszkodzić Twoim działaniom. Reklama potrzebuje czasu, by się przetworzyć i zdobyć dane o odbiorcach. Każda zmiana cofa ją do etapu przetwarzania, a to ogranicza jej wyświetlanie się, co z kolei wpływa negatywnie na wyniki. Niekiedy optymalizacją będzie zmiana umiejscowienia wyświetlania reklamy, a czasami może to być wprowadzenie dużych zmian w treści. Możesz skorzystać też z targetowania Advantage i pozwolić, żeby Facebook sam decydował o tym, gdzie wyświetlić reklamę. Ponadto pamiętaj o dobrym zarządzaniu budżetem reklamowym, aby zachować ciągłość reklam i dać im możliwość nauczenia się do kogo mają trafić.

Monitoruj zachowania konkurencji

Bez względu na to, czy jesteś liderem w swojej branży, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie, warto sprawdzić, jak reklamują się inne firmy z Twojego otoczenia konkurencyjnego. Możesz znaleźć w ten sposób interesujący trend, dzięki któremu Twoja konkurencja zyskała na znaczeniu. Dzięki analizie sprawdzisz, czy inne firmy prowadzą wyłącznie działania sprzedażowe lub pozyskujące klienta, czy też są nastawione na budowanie marki na FB. Narzędziem, które umożliwi Ci śledzenie działań konkurencji, jest biblioteka reklam Meta. Pozwala ona za darmo zapoznać się z reklamami, które zostały uruchomione z innych kont reklamowych.

Tworzenie reklam na Facebooku – podsumowanie

Aby stworzyć skuteczną reklamę należy uzbroić się w cierpliwość. Jeszcze przed pierwszym uruchomieniem Menedżera reklam trzeba poświęcić odpowiednią ilość czasu, która pozwoli Ci się przygotować do działań reklamowych. Ważny jest monitoring swoich działań i ocena rezultatów. Stawiaj przed sobą cele, jednak pamiętaj, żeby były one osiągalne. Reklamy na FB połączone z aktywnym prowadzeniem swojej strony na tej platformie pomogą nie tylko zwiększyć Twoją sprzedaż i znaleźć nowych klientów, ale też pozytywnie wpłyną na wizerunek i rozpoznawalność.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4/5 . Liczba ocen: 4
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jakie typy kampanii reklamowych możemy wyróżnić w Google Ads?
    Jakie typy kampanii reklamowych możemy wyróżnić w Google Ads?
    Google Ads cieszy się dużym zainteresowaniem ze względu na jego szerokie możliwości. Sprawdź, jakie typy kampanii i rodzaje reklam oferuje ten system.
    Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?
    Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?
    Czy wybór kampanii lokalnej w Google Ads to dobre rozwiązanie dla stacjonarnego biznesu? Sprawdźmy.
    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
    Dopracowanie grafik, optymalizacja to kroki kluczowe podczas tworzenia banerów reklamowych. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać, by zwrócić uwagę odbiorców.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.