Spersonalizowane przekazy reklamowe w social mediach z biegiem czasu zyskują na popularności. Potencjał serwisów społecznościowych jest wykorzystywany przez wiele popularnych marek, które w ten sposób budują swoją biznesową potęgę. Choć wielu przedsiębiorców zarzeka się, że zna od podszewki Instagrama, to okazuje się, że ta wiedza jest niewystarczająca w obliczu wdrażanych działań promocyjnych. Przedstawiamy, jak tworzyć rentowne reklamy, a tym samym realizować zdefiniowane wcześniej cele. Znajdź odpowiedź na trapiące Cię pytania i wykorzystaj wachlarz funkcji dostępnych w jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych.
Nikogo nie trzeba przekonywać o tym, że media społecznościowe są chętnie użytkowane przez zróżnicowane grupy odbiorców. Choć pula zalet jest naprawdę ogromna, warto jednak skoncentrować się na najlepszych argumentach przemawiających za wyborem tego serwisu w celach promocji własnej marki. Oto one:
Aby mówić o tym, że istnieje skuteczna reklama na Instagramie, która przynosi oczekiwane rezultaty finansowe, trzeba najpierw zapoznać się z podstawami dotyczącymi jej tworzenia. Zacznijmy od początku i zastanówmy się, krok po kroku, jak rozwinąć swoją strategię promocyjną w jednym z najbardziej rozpoznawalnych serwisów społecznościowych.
Proces tworzenia reklam na Instagramie jest dość prosty. Twoim zadaniem jest zazwyczaj wybór powstałego wcześniej postu, który zamierzasz promować, w postaci fotografii bądź nagrania audiowizualnego. W obszarze wpisu ulokowany jest przycisk “Promuj”, po kliknięciu którego wyświetlony zostanie panel kreacyjny reklamy. Co dalej Cię czeka?
Kolejnym krokiem jest wybór określonego celu prowadzonej kampanii. Powinien ujmować w całość to, na czym najbardziej Ci zależy. Przykładowo, możesz dążyć do tego, aby jak najwięcej użytkowników odwiedzających Twój kanał na Instagramie przekierowało się do zarządzanej strony WWW bądź wygenerowało jak największą liczbę wiadomości (tj. bezpośredniej interakcji). Pojawiające się w kanale reklamy mają wzbudzić w odbiorcy ciekawość i poniekąd go zaktywizować. Jeżeli przyszły klient kliknie komunikat reklamowy, zostanie przekierowany w miejsce przeznaczone do sprecyzowania celów prowadzonych działań promocyjnych. Następnie, przekierowując na witrynę internetową, kreator reklam zasugeruje wskazanie opcji CTA, a tym samym zachęci do określonej aktywności.
Jednym z fundamentalnych etapów prowadzonych działań reklamowych jest zdefiniowanie grupy przyszłych odbiorców. Dysponujesz dwoma sposobami sprecyzowania targetu. Jednym z nich jest wybór automatyczny, w którym nie wykonujesz samodzielnie zbyt dużo działań. Właściwie to Instagram na podstawie osób obserwujących Twoje konto oraz upowszechnionych informacji wyodrębni docelowych adresatów. Jeśli zatem profil jest “śledzony” przez internautów udostępniających swoje hobby oraz zamiłowania, to wskazana opcja może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.
Jeżeli jednak postanowisz nieco bardziej się wysilić, możesz podjąć się samodzielnej konfiguracji danych, precyzując takie kryteria, jak chociażby wiek, płeć, zainteresowanie czy lokalizacja.
Na końcu powinieneś określić, jak długo będzie trwała kampania reklamowa oraz jaki budżet przeznaczysz na jej realizację. Trudno wskazać jednoznaczną kwotę, ponieważ koszty zależne są od szeregu determinantów. Dużo zależy od wskaźnika trafności reklamy, czyli dopasowania przekazów reklamowych względem grupy osób, na których odbiorze szczególnie Ci zależy oraz oszacowaniu, jakie szanse wzrostu konwersji istnieją za sprawą wdrażanej strategii reklamowej.
Skuteczna reklama na Instagramie odznacza się większym zaangażowaniem niż w przypadku promocji na Facebooku, co z kolei pozwala firmom na wdrażanie kompleksowych sposobów komunikacji z zainteresowaną grupą adresatów. Chcesz zaistnieć w świadomości swojej grupy odbiorców? Skorzystaj z możliwości kampanii opisywanego kanału społecznościowego!
Rozwiń z nami pozostałe kanały sprzedaży! Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami SEO.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.