Jak stworzyć stronę filarową?

Jak stworzyć stronę filarową?

Martine Savard/pexels.com

Wyszukiwarka nie tylko bada słowa kluczowe użyte w treści na stronie, ale również wyszukuje synonimy, pokrewne tematy, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Strona filarowa staje się jednym z podstawowych elementów strategii SEO. Jest ona odbierana jako główny filar, w którym użytkownicy mogą znaleźć wiele przydatnych treści związanych z interesującymi ich tematami.

Strona filarowa ma na celu pokazanie algorytmom wyszukiwarek, że witryna zawiera treści pasujące do konkretnych słów kluczowych i charakteryzuje się wyższym autorytetem w porównaniu do konkurencyjnych serwisów.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak prawidłowo wygenerować stronę filarową.

Jak skutecznie stworzyć stronę filarową?

  • Znajdź odpowiednie tematy i pomysły dotyczące treści
  • Decydowanie o grupie docelowej to pierwszy krok w tworzeniu strony filarowej. Jeśli masz wiedzę na konkretny temat, łatwiej będzie Ci określić potencjalnych odbiorców witryny i zacząć tworzyć treści filarowe.

    Jeśli jednak dopiero zaczynasz tworzyć treści na stronę, musisz poświęcić trochę czasu na wybranie odpowiedniego tematu. Pamiętaj, że powinieneś pisać o tym, czym się pasjonujesz i w czym masz jakiekolwiek doświadczenie.

    Następnie warto przeprowadzić burzę mózgów odnośnie do swoich pomysłów oraz punktu widzenia i perspektywy ze strony odbiorcy. Jeśli nie masz wystarczająco pomysłów lub zwyczajnie nie wiesz, jak je zdobyć, przejrzyj witryny lub blogi konkurencji i zobacz, jak oni działają w branży. Zastanów się, co możesz dodać do swojej witryny, aby ją wyróżnić.

    Pamiętaj, że nie musisz ograniczać się tylko do jednego tematu. Możesz generować wiele podobnych w tej samej kategorii.

  • Przeprowadź badanie słów kluczowych
  • Bardzo ważnym etapem jest praca nad odpowiednimi słowami kluczowymi. To element klasycznego SEO, polegający na tworzeniu dobrych, wnikliwych i bogatych fraz, które pomogą Twojej stronie lepiej się pozycjonować.

    Warto również dodawać do treści różne obrazy, filmy, czy GIF-y.

    W celu przeprowadzenia prawidłowej analizy słów kluczowych polecamy użyć różnych dostępnych online narzędzi. Stosuj długie słowa kluczowe i precyzyjnie wyszukiwanych haseł, aby wyświetlać się na bezpośrednie zapytania użytkowników. Dzięki temu możesz także uzyskać więcej pomysłów na tematy!

    Pamiętaj, że treść pomocnicza powinna być wyczerpująca, dlatego nie pomijaj żadnego wątku!

  • Zbuduj własną stronę filarową
  • Kiedy wybierzesz odpowiednie tematy na stronę oraz dopasujesz do nich właściwe słowa kluczowe, to prawie 75% pracy już za Tobą! Kolejnym krokiem jest stworzenie solidnej strony filarowej o określonej strukturze.

Co należy zrobić w tym momencie?

  • Przygotuj dokładne wprowadzenie do tematu, który zamierzasz poruszyć na swojej stronie. Zadbaj o to, by użytkownicy czytający wprowadzenie mogli ocenić stronę jako wartościową i chcieli dalej zagłębiać temat na stronie.
  • Następnie wyjaśnij, dlaczego chcesz podzielić się wiedzą na ten temat. To jest moment, w którym możesz pokazać użytkownikom wiarygodność, przedstawiając swoje doświadczenie zawodowe i wiele innych niezbędnych informacji. Pokaż odbiorcom, że masz umiejętności i doświadczenie potrzebne, by stać się autorytetem w danej dziedzinie.
  • Dodaj odnośniki do treści pomocniczych i zapewnij wygodny przepływ potencjalnym odbiorcom.
  • Uporządkuj treści w odpowiedniej kolejności. Jeśli ktoś będzie chciał dowiedzieć się więcej, z pewnością zainteresuje go również inny artykuł, powiązany z daną treścią.
  • Nie umieszczaj notorycznie wezwań do działania na końcu każdego elementu treści. Zrozum, że celem nie jest bezpośrednia promocja Twojej marki.
  • Postaw na współpracę z doświadczonym zespołem projektowym lub sam stwórz odpowiednią wizualizację, która uzupełni konkretny temat i ułatwi zrozumienie go. Z pewnością doda to dodatkowej wartości Twoim treściom.

Podsumowanie

Strategia strony filarowej jest jedną z najlepszych sposobów planowania zoptymalizowanej zawartości strony i zarządzania nią. Warto trzymać się tej strategii SEO, ponieważ pozwoli Ci ona odnieść wielki sukces! Stały rozwój strony filarowej będzie prowadził do stopniowego wzrostu pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Z czasem roboty wyszukiwarki zaczną postrzegać treści na Twojej stronie jako wartościowe odpowiedzi na konkretne zapytania użytkowników. Pamiętaj, że już od samego początku będą uznawać one Twoją witrynę za warty polecenia autorytet.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?

    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?

    Wyszukiwarka Google to niezwykle rozbudowane narzędzie. Dowiedz się jakich komend użyć do wyszukiwania w Google.
    Uniform Resource Locator – czym jest adres URL i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Uniform Resource Locator – czym jest adres URL i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Adres URL - czym jest i jakie ma znaczenie? W jaki sposób stworzyć przyjazny użytkownikowy adres? Dowiedz się, na co zwracać uwagę, tworząc podstawy swojej strony.
    Wpływ wyszukiwania głosowego na SEO

    Wpływ wyszukiwania głosowego na SEO

    Z pewnością wiesz, czym jest wyszukiwanie głosowe. W naszym artykule dowiesz się, jak wpływa ono na optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.