Wyszukiwarka nie tylko bada słowa kluczowe użyte w treści na stronie, ale również wyszukuje synonimy, pokrewne tematy, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Strona filarowa staje się jednym z podstawowych elementów strategii SEO. Jest ona odbierana jako główny filar, w którym użytkownicy mogą znaleźć wiele przydatnych treści związanych z interesującymi ich tematami.
Strona filarowa ma na celu pokazanie algorytmom wyszukiwarek, że witryna zawiera treści pasujące do konkretnych słów kluczowych i charakteryzuje się wyższym autorytetem w porównaniu do konkurencyjnych serwisów.
W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak prawidłowo wygenerować stronę filarową.
Decydowanie o grupie docelowej to pierwszy krok w tworzeniu strony filarowej. Jeśli masz wiedzę na konkretny temat, łatwiej będzie Ci określić potencjalnych odbiorców witryny i zacząć tworzyć treści filarowe.
Jeśli jednak dopiero zaczynasz tworzyć treści na stronę, musisz poświęcić trochę czasu na wybranie odpowiedniego tematu. Pamiętaj, że powinieneś pisać o tym, czym się pasjonujesz i w czym masz jakiekolwiek doświadczenie.
Następnie warto przeprowadzić burzę mózgów odnośnie do swoich pomysłów oraz punktu widzenia i perspektywy ze strony odbiorcy. Jeśli nie masz wystarczająco pomysłów lub zwyczajnie nie wiesz, jak je zdobyć, przejrzyj witryny lub blogi konkurencji i zobacz, jak oni działają w branży. Zastanów się, co możesz dodać do swojej witryny, aby ją wyróżnić.
Pamiętaj, że nie musisz ograniczać się tylko do jednego tematu. Możesz generować wiele podobnych w tej samej kategorii.
Bardzo ważnym etapem jest praca nad odpowiednimi słowami kluczowymi. To element klasycznego SEO, polegający na tworzeniu dobrych, wnikliwych i bogatych fraz, które pomogą Twojej stronie lepiej się pozycjonować.
Warto również dodawać do treści różne obrazy, filmy, czy GIF-y.
W celu przeprowadzenia prawidłowej analizy słów kluczowych polecamy użyć różnych dostępnych online narzędzi. Stosuj długie słowa kluczowe i precyzyjnie wyszukiwanych haseł, aby wyświetlać się na bezpośrednie zapytania użytkowników. Dzięki temu możesz także uzyskać więcej pomysłów na tematy!
Pamiętaj, że treść pomocnicza powinna być wyczerpująca, dlatego nie pomijaj żadnego wątku!
Kiedy wybierzesz odpowiednie tematy na stronę oraz dopasujesz do nich właściwe słowa kluczowe, to prawie 75% pracy już za Tobą! Kolejnym krokiem jest stworzenie solidnej strony filarowej o określonej strukturze.
Co należy zrobić w tym momencie?
Strategia strony filarowej jest jedną z najlepszych sposobów planowania zoptymalizowanej zawartości strony i zarządzania nią. Warto trzymać się tej strategii SEO, ponieważ pozwoli Ci ona odnieść wielki sukces! Stały rozwój strony filarowej będzie prowadził do stopniowego wzrostu pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Z czasem roboty wyszukiwarki zaczną postrzegać treści na Twojej stronie jako wartościowe odpowiedzi na konkretne zapytania użytkowników. Pamiętaj, że już od samego początku będą uznawać one Twoją witrynę za warty polecenia autorytet.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.