Z uwagi na bardzo specjalistyczny charakter LinkedIn nieco różni się od innych serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Zupełnie inną strukturę mają też kampanie reklamowe realizowane na tej platformie. Opracowanie ich sprawia trudności nie tylko w kontekście zróżnicowania odbiorców, ale też mniejszej liczby użytkowników w porównaniu z innymi serwisami. W tym artykule omówimy zatem, jak powinna wyglądać kampania LinkedIn Ads i dlaczego warto się na nią zdecydować!
Tym, co wyróżnia LinkedIn spośród innych serwisów mediów społecznościowych, jest intencja korzystających z platformy użytkowników. Podczas gdy użytkownicy Facebooka, Instagrama czy TikToka oczekują różnorodnych treści i zabawnych wątków, które mogą komentować i udostępniać, osoby korzystające z LinkedIn mają nieco inne cele. Wśród najważniejszych wyróżniamy między innymi:
LinkedIn nieustannie się rozwija. Niegdyś platforma ograniczała się do wyżej wymienionych zagadnień. Aktualnie społeczność tego serwisu tworzy ponad 810 mln użytkowników, w tym aż 4 mln w Polsce. LinkedIn prężnie rozwija się w ponad 200 krajach, szczycąc się mianem najbardziej rozbudowanego systemu do prowadzenia aktywnych działań B2B.
Platforma umożliwia nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z wybranymi osobami ze świata biznesu oraz pozyskiwanie nowych kontaktów nie tylko z Polski, ale też z zagranicy. Coraz trudniej spotkać managera, który nie prowadzi aktywnego profilu na LinkedIn. Wiele firm angażuje się ponadto w działalność na tej platformie, mając na celu dotarcie do potencjalnych klientów i poznanie grupy docelowej.
Dzięki LinkedIn możesz łatwo dotrzeć nie tylko do pożądanej grupy odbiorców, ale też wpływowych osób ze środowiska zarządzania i przedsiębiorczości. Platforma jest ponadto świetnym narzędziem do rekrutacji pracowników na specjalistyczne stanowiska. Możliwe jest to w głównej mierze dzięki kampaniom LinkedIn Ads oraz wszelkiego rodzaju publikacjom w zakresie treści sponsorowanych.
Wiele osób odstrasza fakt, że realizacja kampanii LinkedIn Ads jest nieco droższa niż Google Ads czy Facebook Ads. Umiejętnie opracowane reklamy pozwalają jednak uzyskać niezwykle ważne efekty w kontekście rozwoju przedsiębiorstwa. Istotną przewagą promocji na LinkedIn jest możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej z danej specjalizacji, kreacji reklamowej dostosowanej do określonych branż oraz automatycznej optymalizacji stawek, która pozwala uzyskać satysfakcjonujący współczynnik konwersji.
Kluczową zaletą LinkedIn Ads jest fakt, iż użytkownicy darzą treści reklamowe na tej platformie ogromnym zaufaniem. Nic nie jest bowiem bardziej wiarygodne niż zdanie specjalisty na określony temat.
Opierając się na założeniach sprzedażowych i marketingowych współczesnych marek, można wyróżnić kilka nadrzędnych celów reklamy na LinkedIn. Są to:
Dzięki LinkedIn Ads możesz łatwo budować obecność swojej marki na takich obszarach, jak HR czy B2B. Odpowiedni format reklamy w połączeniu z angażującym przekazem to jeden z najlepszych sposobów na zdobycie zainteresowania grupy docelowej i nawiązanie kontaktu w celach rekrutacyjnych oraz typowo biznesowych.
Za sprawą reklamy na LinkedIn możesz także skutecznie konkurować z innymi firmami w swojej branży. Właściwy przekaz pozwala bowiem dotrzeć do potencjalnych klientów, ale też zdobyć przewagę nad innymi przedsiębiorstwami, co w dzisiejszych czasach jest na wagę złota.
Przed omówieniem rodzajów reklam LinkedIn Ads warto zapoznać się z charakterystyką profili na tym portalu. Wbrew pozorom prowadzenie strony firmowej jest mniej popularne niż zarządzanie profilem indywidualnym. Coraz więcej specjalistów wymienia bowiem tradycyjne wizytówki na zoptymalizowane konta na LinkedIn. Co więcej, powiązanie prywatnego profilu i strony LinkedIn to świetny sposób na promocję kanału firmowego i zwiększanie świadomości marki w serwisie. Warto więc zachęcać pracowników firmy do budowania swojej obecności na LinkedIn w ramach kompleksowej strategii biznesowej. Trzeba jednak zaznaczyć, że w obu przypadkach konieczne okazuje się zastosowanie skutecznych narzędzi reklamowych. Oto kilka form reklam w serwisie, dzięki którym generowanie potencjalnych klientów będzie o wiele łatwiejsze.
Jeśli chcesz zbudować swoją obecność na LinkedIn, reklamy tekstowe są bez wątpienia jednym z najlepszych rozwiązań. Jest to najczęściej wykorzystywany format służący pozyskiwaniu potencjalnych klientów na zewnętrzną stronę docelową lub profil firmowy. Reklamy tekstowe wyświetlane są podczas przeglądania kanału na górze lub po prawej stronie. Jako że ich struktura ma spore ograniczenie w zakresie treści, konieczne jest zastosowanie skutecznego call to action. Tworząc tekst reklamy, masz do dyspozycji 25 znaków nagłówka oraz 75 znaków głównej zawartości. Pamiętaj też o dodaniu grafiki w formacie 100×100 pikseli. Najlepszym rozwiązaniem jest uwzględnienie logo firmy, gdyż dzięki temu jej świadomość wzrośnie jeszcze bardziej.
Na LinkedIn reklamy tekstowe są jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi. Ich popularność wynika przede wszystkim z łatwości wdrożenia oraz satysfakcjonującej skuteczności, jako że są one bardzo dobrze widoczne na tablicy serwisu.
Reklama graficzna dotyczy w głównej mierze treści sponsorowanych. Jest jednym z najczęściej wybieranych form kampanii LinkedIn Ads. Posty sponsorowane wyświetlane są na kanale informacyjnym oraz prezentowane grupie odbiorców, do których kierowany jest dany przekaz. Oto kluczowe formy reklam graficznych:
Sponsorowane wiadomości to oferty wysyłane z prywatnego konta reklamowego do wybranych użytkowników LinkedIn. Treść wiadomości można dowolnie personalizować, uwzględniając przy tym takie aspekty, jak: imię i nazwisko, nazwa firmy, stanowisko czy branża. Taka oferta trafia do skrzynki odbiorczej i może następnie kierować do stron zewnętrznych oraz pozyskiwać leady za sprawą formularzy.
Warunkiem skuteczności tej formy reklamy jest poprawne uzupełnienie danych o użytkownikach oraz dostosowanie pozycji nadającego wiadomości.
LinkedIn Dynamic Ads to rozszerzone formaty reklam dynamicznych. Oparte są na modelu automatycznej personalizacji przekazu reklamowego w zakresie konkretnych osób, do których dana oferta jest kierowana. Reklamy dynamiczne obejmują następujące formaty:
Reklamy z zakresu Follower Ads skupiają się na procesie pozyskania obserwujących profil firmowy w serwisie. Format ten jest wykorzystywany w celu budowania popularności marki szczególnie przez nowe firmy lub początkujące strony LinkedIn.
Reklama Spotlight działa na zasadzie remarketingu. Kierowana jest zwykle do osób, które miały już styczność z daną marką, produktem czy ofertą. Spotlight Ads ukierunkowane są na generowanie potencjalnych klientów i zdobywanie leadów za pośrednictwem prezentacji produktu czy skutecznego wezwania do działania.
Celem tej reklamy jest skłonienie użytkownika do pobrania różnych treści ze strony reklamodawcy. Mogą to być na przykład poradniki, e-booki, broszury czy infografiki. Reklamy z zakresu Content Ads mogą też kierować do wybranego wpisu blogowego, case study lub konkretnego postu na profilu. Ważną zaletą tej formy promocji jest także możliwość skonfigurowania reklam na konieczność zapisania się do newslettera, co pozwala rozszerzać listę remarketingową.
Dzięki LinkedIn Ads możesz skutecznie wesprzeć działania HR. Zaprezentowanie użytkownikom serwisu spersonalizowanych ofert pracy w odpowiedzi na ich zainteresowania, doświadczenia czy preferencje pozwala znacznie zwiększyć zaangażowanie w rekrutację i umożliwia nawiązanie kontaktu ze specjalistami z całego świata.
Conversation Ads to bardzo skuteczna reklama na LinkedIn, która trafia bezpośrednio do skrzynek odbiorczych użytkowników. Tworząc treści reklamy, masz do dyspozycji maksymalnie 500 znaków oraz nawet 5 przycisków CTA. Co więcej, LinkedIn oferuje kilka gotowych szablonów, z których możesz skorzystać podczas optymalizacji reklam tekstowych. Pamiętaj jednak, że równie dobrym pomysłem jest stworzenie własnego, niestandardowego układu.
Tworząc wydarzenie na LinkedIn, możesz je skutecznie wypromować dzięki Event Ads. Podczas kreacji reklamowej masz do dyspozycji 600 znaków, za pomocą których możesz opisać dane wydarzenie. Konieczne jest także dodanie adresu URL do eventu, dzięki któremu użytkownicy LinkedIn łatwo je znajdą.
Jak już wspomnieliśmy, realizacja kampanii LinkedIn Ads jest nieco droższa niż promowanie marki za pomocą Google Ads czy Facebook Ads. Warto jednak zapoznać się z trzema modelami rozliczania się z reklam i wybrać ten, który odpowiada możliwościom oraz celom danego reklamodawcy. Są to:
Biznesowy charakter portalu, dostęp do wielu form reklamy oraz możliwość ścisłego sprecyzowania grupy docelowej to niejedyne powody, dla których LinkedIn Ads jest najdroższą formą promocji w mediach społecznościowych. Wysoka cena płatnych ofert wynika w głównej mierze z narzuconych przez system minimalnych kosztów kampanii:
Zaletą LinkedIn Ads jest możliwość oszacowania kosztów kampanii reklamowych już podczas planowania strategii. Dzięki temu możesz opracować skuteczne reklamy, optymalnie wykorzystując przy tym swój budżet.
Na wstępie musisz założyć konto reklamowe LinkedIn Ads, jeśli jeszcze takiego nie masz. W tym celu przejdź do Menedżera kampanii, wybierając opcję Dla firm, a następnie klikając Reklama.
W wyświetlonym polu wybierz nazwę konta reklamowego, walutę oraz połącz stronę LinkedIn, dzięki czemu uzyskasz dostęp do wszystkich formatów reklam. Najważniejszym aspektem jest wówczas wybór waluty, gdyż to właśnie w niej będziesz rozliczać swoje reklamy. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór waluty, w której zarabiasz. Niekorzystny kurs dolara czy euro może bowiem niekorzystnie wpłynąć na wynik publikowania reklam.
Po utworzeniu konta reklamowego w Menedżerze kampanii możesz przystąpić do tworzenia swojej kampanii. Pojawia się jednak pytanie: jaki format promocji wybrać? Sprawa jest trudniejsza, niż mogłoby się wydawać. Pamiętaj, że nie zawsze najtańsza reklama na LinkedIn jest najlepsza. Mając do wyboru między innymi reklamy tekstowe, reklamy wideo, reklamy karuzelowe, reklamy dynamiczne czy oferty z pojedynczym zdjęciem, dość trudno zidentyfikować najskuteczniejsze rozwiązanie, dzięki któremu generowanie leadów będzie łatwe. Skup się więc na podążaniu zgodnie z następującym schematem.
W pierwszym kroku wybierz cel swojej kampanii. Mogą to być te opisane wcześniej: świadomość, zainteresowanie lub konwersje. Pamiętaj, że Twoja misja powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb marki i uwzględniać działania charakterystyczne dla firmy.
W kampanii LinkedIn Ads możesz bardzo precyzyjnie określić odbiorców, do których mają być kierowanie reklamy. Platforma pozwala wskazać lub wykluczyć użytkowników na podstawie wybranej lokalizacji i języka. Co więcej, możesz opracować spersonalizowany profil potencjalnych klientów, uwzględniając przy tym własne kryteria lub wybierając je spośród dostępnych atrybutów. Są to między innymi: firmy, dane demograficzne, wykształcenie, doświadczenie zawodowe i zainteresowania.
Kolejnym krokiem jest wybór miejsca wyświetlania kampanii reklamowych. Dzięki LinkedIn Ads możesz dotrzeć zarówno do odbiorców wewnątrz serwisu, jak i użytkowników korzystających z partnerskich witryn. Jeśli jednak dopiero zaczynasz swoją przygodę z reklamą na LinkedIn, wybierz oferty wyświetlane wyłącznie w obrębie portalu.
Opracowanie harmonogramu kampanii LinkedIn Ads to niezwykle ważny aspekt każdej strategii reklamowej. Wybierając odpowiedni okres wyświetlania promocji, maksymalnie wykorzystasz bowiem potencjał swojej strategii. Pamiętaj też o ustaleniu całkowitego lub dziennego budżetu. Możesz określić maksymalną stawkę, jednak bądź przy tym bardzo ostrożny. Jeśli będzie ona zbyt niska, kampania nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
Podczas tworzenia czy to reklamy wideo, czy ofert obejmujących sponsorowane wiadomości w Menedżerze kampanii możesz skorzystać z istniejących treści lub wykreować nowe reklamy.
Tworząc nowe kreacje reklamowe LinkedIn, pamiętaj o podaniu ich nazw. Dzięki temu łatwiej znajdziesz je na swoim koncie. Postępuj zgodnie z wyświetlanymi sugestiami, zarówno pisząc tekst reklamy, jak i dodając informacje kontaktowe.
Pamiętaj, że w zakresie LinkedIn Ads istnieją pewne ograniczenia co do treści prezentowanych w kampaniach reklamowych. Oto kilka kluczowych zasad:
Kluczem do sukcesu każdej grupy kampanii LinkedIn Ads jest dokładna analiza efektywności podejmowanych działań. Korzystając z Menedżera kampanii, możesz nie tylko śledzić konwersje i badać generowanie leadów, ale też ustalić, czy wybrane grupy odbiorców są właściwe.
Jeśli na Twojej stronie internetowej masz zainstalowany kod śledzący Insight Tag LinkedIn, możesz śledzić konwersje w podziale na zakupy, pobrania materiałów i wyświetlenia strony firmowej. Dzięki temu ustalisz, czy kampania LinkedIn Ads przynosi pożądane efekty, a wykorzystywane typy promocji są opłacalne.
LinkedIn oferuje też dodatkowe narzędzia, dzięki którym możesz jeszcze dokładniej śledzić swoje wyniki. Jednym z nich jest płatna platforma Sales Navigator. Dzięki niej możesz niezależnie od swojego konta wspierać procesy promocyjne i sprzedażowe. Narzędzie daje następujące możliwości:
Istotną zaletą tego narzędzia jest możliwość śledzenia aktywności użytkowników. Dzięki Sales Navigator możesz nie tylko analizować wyświetlenia wideo, ale też badać stronę LinkedIn pod kątem jej atrakcyjności dla odbiorców i monitorować kampanie reklamowe, wdrażając przy tym niezbędne poprawki.
LinkedIn Ads to jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie nowych obserwujących i zwiększanie popularności marki w sieci. Umiejętnie opracowana kampania wspiera procesy rekrutacyjne, a zoptymalizowane reklamy ofert pracy pozwalają dotrzeć do specjalistów z całego świata. Wielu przedsiębiorców, z uwagi na dość wysokie koszty LinkedIn Ads, zastanawia się jednak, czy płatna reklama w tym serwisie jest opłacalna.
Mimo że na realizację kampanii wydasz trochę więcej niż w przypadku Google Ads czy Facebook Ads, a opracowanie skutecznej strategii uwzględniającej właściwą grupę odbiorców jest dość trudne, LinkedIn Ads może znacznie poprawić Twoją pozycję w świecie biznesu i pomóc nawiązać kontakt z najlepszymi specjalistami w branży. Oto kilka najważniejszych zalet tej formy promocji:
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z LinkedIn Ads, czy już dawno promujesz swoją markę w tym serwisie, wskazówki dotyczące kreacji reklamowej z pewnością pomogą Ci opracować skuteczną kampanię i uniknąć błędów. Z pozoru LinkedIn wydaje się dość trudną platformą. Jeśli jednak w pełni zaangażujesz się w działania promocyjne, zoptymalizujesz swoje konto reklamowe i wybierzesz właściwych odbiorców, z powodzeniem osiągniesz sukces.
Jeśli więc zależy Ci na nawiązaniu nowych kontaktów biznesowych, zatrudnieniu wykwalifikowanych pracowników lub po prostu rozszerzeniu świadomości swojej marki, LinkedIn Ads jest bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem!
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.