Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

Źródło: George Morina/pexels.com

W branży SEO działamy od lat i możesz nam wierzyć, gdy mówimy, że nic nas już nie zdziwi. Widzieliśmy rzeczy, o których nie śniło się Billowi Gatesowi i Steve’owi Jobsowi razem wziętym. Sęk w tym, że choć błędy i potknięcia pojawiające się podczas tworzenia i pozycjonowania strony internetowej bywają najróżniejsze, to niektóre z nich powtarzają się z zaskakującą regularnością. W każdym przypadku są to błędy, których można by z łatwością uniknąć, zatrudniając kompetentną agencję SEO.

Wbrew pozorom najczęściej występujące błędy w działaniach SEO to wcale nie te, które dotyczą skomplikowanych, bardzo zaawansowanych działań, na których znają się nieliczni. Jest dokładnie odwrotnie: to bardzo często drobiazgi wynikające z najzwyklejszego przeoczenia czy nieświadomości. Nie znaczy to jednak, że pozycjonowanie nie stanie się przez nie wyraźnie mniej skuteczne. Nie marnuj czasu i pieniędzy – zapoznaj się z naszą listą czterech najczęstszych błędów SEO i nie popełniaj ich już nigdy więcej.

Błąd 1: Zdublowany content

Zdublowany content w kontekście SEO oznacza, że ta sama treść umieszczona jest na więcej niż jednej stronie w obrębie tej samej lub różnych domen. Problem ze zdublowanym contentem polega na tym, że wyszukiwarka nie może „zdecydować się”, którą treść i jak powinna zindeksować, co skutkuje pominięciem strony w wynikach wyszukiwania.

Szczególnie szkodliwe z uwagi na pozycjonowanie stron może okazać się duplikowanie strony głównej. Pamiętaj, że jeżeli prezentujesz robotom wyszukiwarek duplikaty strony głównej, są one traktowane jako zdublowany content. Podobnym błędem jest umieszczanie tych samych tekstów na różnych podstronach: zatrudnienie kompetentnego copywritera, który stworzy unikalne treści, naprawdę jest inwestycją, która zwróci się szybciej, niż się spodziewasz.

Błąd 2: Struktura strony niezoptymalizowana pod kątem pozycjonowania

Jeżeli zlecisz budowanie nowej strony web developerowi, który nie ma odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, bardzo prawdopodobne jest, że w swojej pracy nie wykorzysta on najlepszych praktyk SEO, niezbędnych ze względu na odpowiednie pozycjonowanie. I to jest do pewnego stopnia zrozumiałe, ponieważ nie każdy developer jest specjalistą od SEO. Skutek jest jednak taki, że tak stworzona strona nie jest zoptymalizowana dla wyszukiwarek.

Uważa się, że optymalizacja struktury strony jest jednym z najczęściej pomijanych aspektów SEO. Naprawdę nie są rzadkim widokiem witryny, których najważniejsze – z punktu widzenia zarówno mechanizmów wyszukiwarek, jak i potrzeb użytkowników – podstrony są głęboko ukryte w miejscu, w którym naprawdę trudno je znaleźć. A na takiej nieprawidłowej, nieprzemyślanej budowie traci właśnie pozycjonowanie stron.

Błąd 3: Zaniedbywanie content marketingu

Jeśli myślisz, że Twoja strona wskoczy na czołowe pozycje w wyszukiwarkach bez jakichkolwiek działań z zakresu budowania linków i, przede wszystkim, content marketingu, to… cóż, nie masz racji. W ostatnich latach oryginalne, wartościowe i pożyteczne treści zaczęły odgrywać w wynikach wyszukiwania rolę znacznie większą, niż kiedykolwiek dotąd. Powierzenie tego zadania doświadczonemu specjaliście od content marketingu jest konieczne.

Elementy takie jak firmowy blog, fanpage czy poradniki umieszczane na stronie internetowej firmy naprawdę nie są zbędnymi ciekawostkami: wprost przeciwnie, skuteczne pozycjonowanie bez nich jest praktycznie niemożliwe.

Źródło: Burst/pexels.com

Błąd 4: Nierealistyczne oczekiwania wobec pozycjonowanie stron

Bez względu na to, jak bardzo chcielibyśmy, aby SEO było nauką ścisłą, w której A pomnożone przez B zawsze daje C, musimy pogodzić się z faktem, że nie jest to proces ani szybki, ani łatwy, ani do końca przewidywalny.

Firma zapewniająca, że jej działania dadzą pewny, gwarantowany i ściśle określony skutek („Pierwsza pozycja na wybrane słowa kluczowe w dwa tygodnie!” – chyba każdy spotkał się z takimi zapewnieniami, prawda?), prawdopodobnie nie ma pojęcia, na czym tak naprawdę polega pozycjonowanie stron. Tylko długotrwała, systematyczna współpraca z firmą pozycjonerską może dać odpowiednie rezultaty – i nie zawsze realistyczne jest, by jednym z nich była pierwsza pozycja na dowolną frazę.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest certyfikat SSL? Czy ma wpływ na SEO?

    Czym jest certyfikat SSL? Czy ma wpływ na SEO?

    Użytkownicy Twojej strony zakładają, że jest ona bezpieczna i mogą bez obaw z niej skorzystać. Dowiedz się, czym jest certyfikat SSL, jak wpływa na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google i bezpieczeństwo internautów.
    Co to jest fraza?

    Co to jest fraza?

    Skuteczna reklama w Internecie to pozycjonowanie, a jego podstawą jest odpowiednia fraza czy raczej „długi ogon”. Wszystko wyjaśnia lektura tego artykułu.
    Atrybut alt i Title – jak prawidłowo je wykorzystać? Poznaj dobre praktyki SEO

    Atrybut alt i Title – jak prawidłowo je wykorzystać? Poznaj dobre praktyki SEO

    Jeśli chcesz, by Twoja witryna wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce, musisz zadbać o optymalizację grafik. Dlaczego atrybut alt i title są tak ważne?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.