Pozycjonowanie GOshop

Pozycjonowanie GOshop to temat, którego nie powinien unikać żaden przedsiębiorca działający na rynku e-commerce i korzystający z tej platformy.

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Czym jest GOshop?

    Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie sklepu internetowego, co dotyczy zarówno osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z własną działalnością, jak i tych, które prowadzą już sprzedaż stacjonarną i pragną rozszerzyć działalność o sektor e-commerce.

    W obu przypadkach potrzebny jest odpowiedni CMS (z j. ang. Content Management System), czyli system zarządzania treścią, o otwartym kodzie źródłowym (open source) lub zamkniętym kodzie źródłowym.

    GOshop to oprogramowanie o zamkniętym kodzie źródłowym. Skrypt jest jawny wyłącznie dla osób, które kupiły dostęp do platformy, a rozszerzać go mogą jedynie twórcy oprogramowania.

    GOshop to zatem gotowy sklep, do którego dostęp otrzymujesz po dokonaniu jednorazowej opłaty. Twórcy sklepu mogą spersonalizować jego wygląd na podstawie wytycznych klienta.

    Największe zalety oprogramowania GOshop

    • Jednorazowa opłata za stworzenie i wdrożenie sklepu.
    • Roczna opieka techniczna bez dodatkowych opłat.
    • Przyjazne adresy URL.
    • Automatyczne generowanie mapy strony.
    • Wygodne zarządzanie funkcjami związanymi z optymalizacją.
    • Możliwości personalizacji.
    • Brak ograniczeń związanych z dodawaniem produktów.
    • Integracja z serwisami zewnętrznymi, ułatwiającymi np. dokonanie płatności, dostawę, porównanie cen czy zakup na raty.

    Największa wada sklepu GOshop

    GOshop to oprogramowanie zamknięte, do którego nie mają dostępu osoby z zewnątrz, a czynności związane z modyfikacją kodu są ograniczone dla właścicieli sklepów.

    Czy warto pozycjonować sklep na GOshop?

    Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, że sklep internetowy jest widoczny w sieci i może dotrzeć do większej liczby odbiorców.

    Jeśli chcesz, aby Twoja witryna wygrywała z konkurencją pod względem pozycji w wyszukiwarce, musisz zadbać o pozycjonowanie i optymalizację sklepu GOshop.

    Pozycjonowanie sklepu GOshop to długofalowe korzyści

    Innym sposobem na zwiększenie widoczności w sieci są płatne kampanie reklamowe Google Ads.

    Korzystając z reklam Google, strona będzie widoczna na wysokiej pozycji do momentu zakończenia kampanii. Jeśli zrezygnujesz z tej strategii, Twój sklep automatycznie starci wysoką pozycję. W przypadku pozycjonowania efekty są długofalowe i będą utrzymywały się przez długi czas po zakończeniu działań.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego a marketing

    Kluczem do dobrze prosperującego przedsiębiorstwa jest marketing. Pomaga w nim pozycjonowanie GOshop.

    Wysoka pozycja sklepu internetowego to promocja na szeroką skalę. Jeśli witryna będzie dobrze pozycjonowana na popularne frazy, dotrze to sporej liczby internautów.

    Ważnym elementem marketingu jest budowanie profesjonalnego wizerunku marki, ponieważ klienci chętniej korzystają z usług firmy cieszącej się renomą.

    Co jeszcze daje pozycjonowanie stron GOshop?

    Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to główny cel pozycjonowania GOshop, jednak nie zawsze sama w sobie jest korzyścią dla sklepu internetowego.

    Cały proces pozycjonowania GOshop składa się z działań, które czynią stronę atrakcyjną dla odbiorców i zachęcają do podejmowania takich akcji, jak: wypełnienie formularza, zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka oraz oczywiście – dokonania zakupu.

    To wszystko pozwala zbierać bazę potencjalnych klientów, a także bezpośrednio generować większe zyski.

    Jak rozpocząć pozycjonowanie GOshop?

    Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie to dopasowanie strony do algorytmu wyszukiwarki oraz do wymagań użytkowników Internetu.

    Pozycjonowanie e-sklepu GOshop to zaś szereg działań wykonywanych:

    • na stronie (on-site) – optymalizacja witryny pod kątem technicznym, tworzenie wartościowego contentu oraz uatrakcyjnienie sklepu dla odbiorców.
    • poza obrębem strony (off-site) – pozyskiwanie linków z innych witryn (link building) oraz promowanie sklepu internetowego w social mediach.

    Budżet, cele i potrzeby sklepu

    Pozycjonowanie to proces długotrwały, więc konieczne jest zaplanowanie strategii oraz konkretnych działań (czasem z dużym wyprzedzeniem). Dzięki określeniu budżetu pozycjoner będzie mógł dobrać strategię adekwatną do kwoty, jaką otrzyma.

    Wybór specjalisty, który przeprowadzi proces pozycjonowania

    Najważniejsze jest, aby była to osoba (lub zespół), która ma odpowiednią wiedzę, może pochwalić się zrealizowanymi projektami zakończonymi sukcesem oraz nie stosuje technik niezgodnych z polityką wyszukiwarki.

    Im lepszy specjalista, tym pozycjonowanie będzie skuteczniejsze, a efekty będą widoczne szybciej.

    Czy warto samodzielnie pozycjonować GOshop?

    Pozycjonowanie własnego sklepu samodzielnie nie jest zakazane, ale trzeba liczyć się z tym, że działania mogą nie przynieść efektów, a nawet pogorszyć sytuację i obniżyć pozycję witryny.

    Pozycjonowanie GOshop krok po kroku

    Przeanalizowanie problemów strony

    Pierwszym krokiem pozycjonowania GOshop jest audyt SEO, który ma wskazać błędy witryny, a także jej mocne strony.

    Warto też przeprowadzić audyt UX (User Experience), który bada wrażenia użytkownika odwiedzającego stronę.

    Oprócz błędów witryny warto również sprawdzić sklepy konkurencji.

    Co zalicza się do optymalizacji technicznej?

    1. Poprawność plików robots.txt.
    2. Przyjazne adresy URL.
    3. Przejrzysta mapa strony.
    4. Meta opisy i meta tytuły.
    5. Opisy obrazów.
    6. Szybkość wczytywania strony.
    7. Responsywność.

    Dobór słów kluczowych

    Mogą to być frazy lokalne, brandowe, ogólne czy tzw. long tail (długiego ogona – składają się z kilku słów, są bardziej szczegółowe, przez co mniej konkurencyjne).

    Teksty SEO i linkowanie wewnętrzne

    Teksty SEO to treści przyjazne dla wyszukiwarek. Mogą to być: tekst na stronie głównej, opisy kategorii, opisy produktów, sekcja pytań i odpowiedzi, a także artykuły blogowe.

    Google zwraca szczególną uwagę na to, czy teksty mają wartość merytoryczną.

    Linkowanie zewnętrzne

    To umieszczanie odnośników do strony na niezależnych serwisach. Im więcej jakościowych linków prowadzi do danego sklepu internetowego, tym bardziej wartościowy jest on dla wyszukiwarki.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu GOshop?

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jak długo trwa pozycjonowanie na GOshop, ponieważ wpływa na to wiele czynników. Ogromne znacznie mają: branża, w jakiej działa e-sklep, aktualna sytuacja strony, a także jej historia (czy w przeszłości nałożona została kara za stosowanie technik niezgodnych z regulaminem Google).

    Po jakim czasie pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania GOshop?

    Jeśli działania będą przeprowadzone prawidłowo, a na stronie nie będzie większych błędów, to pierwsze efekty powinny być widoczne po ok. 4 miesiącach.

    Jak można przyspieszyć efekty pozycjonowania?

    Aby nieco przyspieszyć efekty wprowadzanych czynności, warto wybrać doświadczonego specjalistę.

    Oprócz tego warto połączyć działania agencji SEO oraz płatne linki Google.

    Jak długo trzeba pozycjonować sklep GOshop?

    Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu GOshop to nigdy niekończący się temat.

    Sytuację strony trzeba monitorować na bieżąco i dokonywać ewentualnych zmian oraz modyfikować wdrażane strategie.

    Oprócz tego kilka razy w roku wprowadzane są aktualizacje Google, które mają ogromny wpływ na pozycjonowanie GOshop.

    Optymalizacja SEO GOshop

    Pozycjonowanie a optymalizacja – czym się różnią?

    Pozycjonowanie to ogół czynności, których zadaniem jest promowanie witryny i doprowadzenie jej na wysoką pozycję. Zalicza się do nich działania na stronie oraz poza nią (np. linkowanie zewnętrze i promowanie sklepu w social mediach).

    Optymalizacja sklepu GOshop to działania wykonywane wyłącznie na stronie tj. optymalizacja techniczna oraz tworzenie contentu.

    Czy sama optymalizacja będzie skuteczna?

    Czy wystarczą same działania na stronie, aby zwiększyć widoczność sklepu internetowego w sieci?

    Niestety nie. Rozwiązaniem jest połączenie optymalizacji z innymi działaniami związanymi z pozycjonowaniem stron GOshop.

    Czynniki wartościujące strony

    Za pozycję strony odpowiadają algorytmy Google. Sprawdzają wszystkie strony dostępne w sieci, a następnie wartościują je według swoich zasad i wymagań.

    Pozycjonowanie GOshop to dostosowanie witryny właśnie do tych wytycznych.

    Czy optymalizacja SEO zawsze działa?

    Niestety żaden pozycjoner nie może dać gwarancji, iż wskutek jego działań sklep internetowy pojawi się na pierwszej pozycji.

    Jak pozycjonować GOshop?

    Odpowiednie przygotowanie

    Warto poznać przynajmniej podstawy związane z tym zagadnieniem. Przydatne będą książki, artykuły, webinary, podcasty czy e-booki. Pamiętaj, aby treści pochodziły ze sprawdzonych źródeł.

    Stosowanie technik niezgodnych z polityką Google grozi nałożeniem kary w postaci filtra algorytmicznego. Efektem tego jest gwałtowny spadek pozycji strony i brak widoczności na frazy, na które wcześniej strona była pozycjonowana

    Dobór najlepszej strategii

    Każda witryna internetowa potrzebuje nieco innej strategii. Pozycjonowanie GOshop może wyglądać różnie w zależności od branży.

    Dobór strategii zależy też od grupy docelowej (nie warto kierować reklamy do wszystkich).

    Sklepy powinny różnić się nie tylko pod względem wizualnym, ale również pod względem treści i stosowanej formy komunikacji.

    Tylko dozwolone działania

    White Hat SEO to czynności, na które pozwala wyszukiwarka i można je stosować bez obaw, a Black Hat SEO to działania niezgodne z polityką Google, czyli zakazane.

    Stosowanie Black Hat SEO może skończyć się karą od wyszukiwarki, której konsekwencje będą odczuwalne przez długi czas.

    Unikalne treści to podstawa

    Przy optymalizacji SEO sklepu GOshop bardzo ważne są unikalne treści. Opisy produktów czy kategorii nie mogą się powtarzać. Google bardzo szybko znajdzie duplikaty, co negatywnie wpłynie na pozycję sklepu.

    Efekty pozycjonowania sklepu GOshop

    Główny cel pozycjonowania GOshop

    Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest środkiem do osiągnięcia innego celu, jakim jest pozyskiwanie nowych klientów i generowanie większych zysków.

    Najważniejsze mierniki działań SEO

    Podstawowymi miernikami działań SEO, a tym samym efektów pozycjonowania stron GOshop, są: widoczność sklepu na konkretne słowa kluczowe, ruch organiczny na stronie oraz współczynnik konwersji.

    Dlaczego warto monitorować efekty?

    Monitorowanie efektów pozycjonowania sklepu internetowego GOshop pozwala sprawdzić, czy wprowadzane działania się opłaciły i, czy inwestycja się zwróci. Oprócz tego pomaga też uniknąć nieodpowiednich decyzji.

    Narzędzia do monitorowania efektów

    Najskuteczniejszym jest obecnie Google Analytics. Za jego pomocą można sprawdzić m.in. współczynnik konwersji, współczynnik odrzuceń, szybkość ładowania strony czy źródło ruchu.

    Innym narzędziem jest Google Search Console, które pozwala sprawdzić ruch na wybrane frazy kluczowe. Dzięki temu w razie potrzeby można łatwo zmodyfikować strategię i dobrać inne słowa.

    Pozycjonowanie GOshop – wyzwania

    Obszerny sklep trudniej się pozycjonuje

    Sklepy internetowe znacznie różnią się strukturą od zwykłych stron WWW.

    Pozycjonowanie stron GOshop może być szczególnie trudne, jeśli sklep będzie bardzo rozbudowany. Każda kategoria i każdy produkt musi mieć swoją podstronę.

    Przy tysiącach produktów zadbanie o szybkość ładowania strony, responsywność, przyjazne adresy URL czy o to, aby nie wystąpiło zjawisko kanibalizacji słów kluczowych, będzie wymagało sporo pracy.

    GOshop z zamkniętym kodem źródłowym

    Kolejnym wyzwaniem jest zamknięty kod źródłowy. Tego typu CMS nie daje wielu możliwości modyfikacji skryptu.

    Oprócz tego oprogramowanie o zamkniętym kodzie źródłowym mogą rozszerzać jedynie jego twórcy.

    Aktualizacje algorytmu Google

    Wyszukiwarka Google kilka razy w roku wprowadza zmiany dotyczące wymagań co do witryn. Zdarza się, że wprowadzone zmiany wpływają na pozycję sklepu, dlatego może się ona zmienić z dnia na dzień.

    Z tego względu nie można mieć pewności, że strona utrzyma się na wysokiej pozycji. Istotne jest śledzenie zmian, jakie wprowadza Google.

    Duża konkurencja na rynku e-commerce

    Pozycjonowanie sklepu internetowego GOshop jest ogromnym wyzwaniem. Im większa konkurencja, tym trudniej znaleźć się w czołówce i zyskać wysoką pozycję.

    Wybór dodatków do GOshop

    Twórcy platformy zadbali o to, aby nie zabrakło funkcji, integracji i dodatków dostępnych w cenie zakupu oprogramowania sklepu.

    Niektóre z nich ułatwiają pozycjonowanie GOshop, inne usprawniają działanie sklepu, a jeszcze inne czynią platformę atrakcyjniejszą z punktu widzenia klienta.

    Integracje z serwisami zewnętrznymi

    Integracje z serwisami zewnętrznymi pozwalają w łatwy sposób zwiększyć możliwości sklepu. Jedną z najważniejszych jest ta z systemami płatności tj.: Przelewy24, Dotpay czy PayU.

    GOshop można też zintegrować z czołowymi firmami kurierskimi: DHL, InPost czy DPD.

    Oprócz tego oprogramowanie pozwala na integracje z porównywarkami cen, portalami aukcyjnymi, serwisami umożliwiającymi zakup na raty, serwisami ułatwiającymi prowadzenie księgowości oraz serwisami umożliwiającymi automatyczną wysyłkę SMS’ów do klientów.

    Dodatki i funkcje ułatwiające pozycjonowanie

    • Automatycznie generowanie mapy strony.
    • Przyjazne linki URL.
    • Mechanizmy zarządzania SEO.
    • Szablony znaczników SEO.
    • Wizualne opisy kategorii i produktów.
    • Dane strukturalne w formacie LD+JSON.

    Dodatki i funkcje dotyczące zamówień

    • Możliwość dokonywania zamówień przez klientów niezarejestrowanych.
    • Łączenie zamówień.
    • Zmiana stanu realizacji zamówienia z opcją powiadomień automatycznych do klienta.
    • Możliwość łatwego kontaktu pomiędzy klientem a sklepem.
    • Możliwość śledzenia przesyłki.

    Dodatki i funkcje dotyczące klientów

    • Zapisywanie zawartości koszyka oraz historii zamówień dla klientów zalogowanych.
    • Kupony rabatowe.
    • Zapisywanie korespondencji.
    • Zaawansowane wyszukiwanie produktów.
    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 16

    FAQ – pozycjonowanie GoShop

    Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na GoShop?

    Koszt pozycjonowania sklepu na GoShop zależny jest od wielu zmiennych czynników, takich jak aktualna pozycja strony w Google, bieżący stan witryny, trudność słów kluczowych czy konkurencyjność branży. W celu poznania dokładnej ceny warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

    Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania na GoShop?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego na GoShop do dość wymagające i czasochłonne zadanie. Przeprowadzenie kompleksowych badań, wdrożenie skutecznych technik optymalizacyjnych oraz trafna interpretacja uzyskanych wyników to zabiegi, na których efekty czekać trzeba od kilku do kilkunastu miesięcy.

    Od czego zacząć pozycjonowanie na GoShop?

    Pozycjonowanie sklepu na GoShop warto zacząć od dokładnej analizy konkurencji i badań rynku docelowego. Znając potrzeby i oczekiwania docelowych odbiorców oraz wiedząc, jakie techniki sprawdziły się w przypadku innych marek w branży, łatwiej opracować skuteczny plan optymalizacyjny, ograniczając przy tym wszelkie błędy.

    Jakie są korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego skutkuje nie tylko lepszą widocznością marki w Google. Do najważniejszych korzyści tego procesu zaliczyć można ponadto większy ruch w witrynie, satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, rosnącą rozpoznawalność marki w sieci oraz stały rozwój biznesu online.

    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę