Pozycjonowanie GOshop to temat, którego nie powinien unikać żaden przedsiębiorca działający na rynku e-commerce i korzystający z tej platformy.
Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie sklepu internetowego, co dotyczy zarówno osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z własną działalnością, jak i tych, które prowadzą już sprzedaż stacjonarną i pragną rozszerzyć działalność o sektor e-commerce.
W obu przypadkach potrzebny jest odpowiedni CMS (z j. ang. Content Management System), czyli system zarządzania treścią, o otwartym kodzie źródłowym (open source) lub zamkniętym kodzie źródłowym.
GOshop to oprogramowanie o zamkniętym kodzie źródłowym. Skrypt jest jawny wyłącznie dla osób, które kupiły dostęp do platformy, a rozszerzać go mogą jedynie twórcy oprogramowania.
GOshop to zatem gotowy sklep, do którego dostęp otrzymujesz po dokonaniu jednorazowej opłaty. Twórcy sklepu mogą spersonalizować jego wygląd na podstawie wytycznych klienta.
GOshop to oprogramowanie zamknięte, do którego nie mają dostępu osoby z zewnątrz, a czynności związane z modyfikacją kodu są ograniczone dla właścicieli sklepów.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, że sklep internetowy jest widoczny w sieci i może dotrzeć do większej liczby odbiorców.
Jeśli chcesz, aby Twoja witryna wygrywała z konkurencją pod względem pozycji w wyszukiwarce, musisz zadbać o pozycjonowanie i optymalizację sklepu GOshop.
Innym sposobem na zwiększenie widoczności w sieci są płatne kampanie reklamowe Google Ads.
Korzystając z reklam Google, strona będzie widoczna na wysokiej pozycji do momentu zakończenia kampanii. Jeśli zrezygnujesz z tej strategii, Twój sklep automatycznie starci wysoką pozycję. W przypadku pozycjonowania efekty są długofalowe i będą utrzymywały się przez długi czas po zakończeniu działań.
Kluczem do dobrze prosperującego przedsiębiorstwa jest marketing. Pomaga w nim pozycjonowanie GOshop.
Wysoka pozycja sklepu internetowego to promocja na szeroką skalę. Jeśli witryna będzie dobrze pozycjonowana na popularne frazy, dotrze to sporej liczby internautów.
Ważnym elementem marketingu jest budowanie profesjonalnego wizerunku marki, ponieważ klienci chętniej korzystają z usług firmy cieszącej się renomą.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to główny cel pozycjonowania GOshop, jednak nie zawsze sama w sobie jest korzyścią dla sklepu internetowego.
Cały proces pozycjonowania GOshop składa się z działań, które czynią stronę atrakcyjną dla odbiorców i zachęcają do podejmowania takich akcji, jak: wypełnienie formularza, zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka oraz oczywiście – dokonania zakupu.
To wszystko pozwala zbierać bazę potencjalnych klientów, a także bezpośrednio generować większe zyski.
Pozycjonowanie to dopasowanie strony do algorytmu wyszukiwarki oraz do wymagań użytkowników Internetu.
Pozycjonowanie e-sklepu GOshop to zaś szereg działań wykonywanych:
Pozycjonowanie to proces długotrwały, więc konieczne jest zaplanowanie strategii oraz konkretnych działań (czasem z dużym wyprzedzeniem). Dzięki określeniu budżetu pozycjoner będzie mógł dobrać strategię adekwatną do kwoty, jaką otrzyma.
Najważniejsze jest, aby była to osoba (lub zespół), która ma odpowiednią wiedzę, może pochwalić się zrealizowanymi projektami zakończonymi sukcesem oraz nie stosuje technik niezgodnych z polityką wyszukiwarki.
Im lepszy specjalista, tym pozycjonowanie będzie skuteczniejsze, a efekty będą widoczne szybciej.
Pozycjonowanie własnego sklepu samodzielnie nie jest zakazane, ale trzeba liczyć się z tym, że działania mogą nie przynieść efektów, a nawet pogorszyć sytuację i obniżyć pozycję witryny.
Pierwszym krokiem pozycjonowania GOshop jest audyt SEO, który ma wskazać błędy witryny, a także jej mocne strony.
Warto też przeprowadzić audyt UX (User Experience), który bada wrażenia użytkownika odwiedzającego stronę.
Oprócz błędów witryny warto również sprawdzić sklepy konkurencji.
Mogą to być frazy lokalne, brandowe, ogólne czy tzw. long tail (długiego ogona – składają się z kilku słów, są bardziej szczegółowe, przez co mniej konkurencyjne).
Teksty SEO to treści przyjazne dla wyszukiwarek. Mogą to być: tekst na stronie głównej, opisy kategorii, opisy produktów, sekcja pytań i odpowiedzi, a także artykuły blogowe.
Google zwraca szczególną uwagę na to, czy teksty mają wartość merytoryczną.
To umieszczanie odnośników do strony na niezależnych serwisach. Im więcej jakościowych linków prowadzi do danego sklepu internetowego, tym bardziej wartościowy jest on dla wyszukiwarki.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jak długo trwa pozycjonowanie na GOshop, ponieważ wpływa na to wiele czynników. Ogromne znacznie mają: branża, w jakiej działa e-sklep, aktualna sytuacja strony, a także jej historia (czy w przeszłości nałożona została kara za stosowanie technik niezgodnych z regulaminem Google).
Jeśli działania będą przeprowadzone prawidłowo, a na stronie nie będzie większych błędów, to pierwsze efekty powinny być widoczne po ok. 4 miesiącach.
Aby nieco przyspieszyć efekty wprowadzanych czynności, warto wybrać doświadczonego specjalistę.
Oprócz tego warto połączyć działania agencji SEO oraz płatne linki Google.
Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu GOshop to nigdy niekończący się temat.
Sytuację strony trzeba monitorować na bieżąco i dokonywać ewentualnych zmian oraz modyfikować wdrażane strategie.
Oprócz tego kilka razy w roku wprowadzane są aktualizacje Google, które mają ogromny wpływ na pozycjonowanie GOshop.
Pozycjonowanie to ogół czynności, których zadaniem jest promowanie witryny i doprowadzenie jej na wysoką pozycję. Zalicza się do nich działania na stronie oraz poza nią (np. linkowanie zewnętrze i promowanie sklepu w social mediach).
Optymalizacja sklepu GOshop to działania wykonywane wyłącznie na stronie tj. optymalizacja techniczna oraz tworzenie contentu.
Czy wystarczą same działania na stronie, aby zwiększyć widoczność sklepu internetowego w sieci?
Niestety nie. Rozwiązaniem jest połączenie optymalizacji z innymi działaniami związanymi z pozycjonowaniem stron GOshop.
Za pozycję strony odpowiadają algorytmy Google. Sprawdzają wszystkie strony dostępne w sieci, a następnie wartościują je według swoich zasad i wymagań.
Pozycjonowanie GOshop to dostosowanie witryny właśnie do tych wytycznych.
Niestety żaden pozycjoner nie może dać gwarancji, iż wskutek jego działań sklep internetowy pojawi się na pierwszej pozycji.
Warto poznać przynajmniej podstawy związane z tym zagadnieniem. Przydatne będą książki, artykuły, webinary, podcasty czy e-booki. Pamiętaj, aby treści pochodziły ze sprawdzonych źródeł.
Stosowanie technik niezgodnych z polityką Google grozi nałożeniem kary w postaci filtra algorytmicznego. Efektem tego jest gwałtowny spadek pozycji strony i brak widoczności na frazy, na które wcześniej strona była pozycjonowana
Każda witryna internetowa potrzebuje nieco innej strategii. Pozycjonowanie GOshop może wyglądać różnie w zależności od branży.
Dobór strategii zależy też od grupy docelowej (nie warto kierować reklamy do wszystkich).
Sklepy powinny różnić się nie tylko pod względem wizualnym, ale również pod względem treści i stosowanej formy komunikacji.
White Hat SEO to czynności, na które pozwala wyszukiwarka i można je stosować bez obaw, a Black Hat SEO to działania niezgodne z polityką Google, czyli zakazane.
Stosowanie Black Hat SEO może skończyć się karą od wyszukiwarki, której konsekwencje będą odczuwalne przez długi czas.
Przy optymalizacji SEO sklepu GOshop bardzo ważne są unikalne treści. Opisy produktów czy kategorii nie mogą się powtarzać. Google bardzo szybko znajdzie duplikaty, co negatywnie wpłynie na pozycję sklepu.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest środkiem do osiągnięcia innego celu, jakim jest pozyskiwanie nowych klientów i generowanie większych zysków.
Podstawowymi miernikami działań SEO, a tym samym efektów pozycjonowania stron GOshop, są: widoczność sklepu na konkretne słowa kluczowe, ruch organiczny na stronie oraz współczynnik konwersji.
Monitorowanie efektów pozycjonowania sklepu internetowego GOshop pozwala sprawdzić, czy wprowadzane działania się opłaciły i, czy inwestycja się zwróci. Oprócz tego pomaga też uniknąć nieodpowiednich decyzji.
Najskuteczniejszym jest obecnie Google Analytics. Za jego pomocą można sprawdzić m.in. współczynnik konwersji, współczynnik odrzuceń, szybkość ładowania strony czy źródło ruchu.
Innym narzędziem jest Google Search Console, które pozwala sprawdzić ruch na wybrane frazy kluczowe. Dzięki temu w razie potrzeby można łatwo zmodyfikować strategię i dobrać inne słowa.
Sklepy internetowe znacznie różnią się strukturą od zwykłych stron WWW.
Pozycjonowanie stron GOshop może być szczególnie trudne, jeśli sklep będzie bardzo rozbudowany. Każda kategoria i każdy produkt musi mieć swoją podstronę.
Przy tysiącach produktów zadbanie o szybkość ładowania strony, responsywność, przyjazne adresy URL czy o to, aby nie wystąpiło zjawisko kanibalizacji słów kluczowych, będzie wymagało sporo pracy.
Kolejnym wyzwaniem jest zamknięty kod źródłowy. Tego typu CMS nie daje wielu możliwości modyfikacji skryptu.
Oprócz tego oprogramowanie o zamkniętym kodzie źródłowym mogą rozszerzać jedynie jego twórcy.
Wyszukiwarka Google kilka razy w roku wprowadza zmiany dotyczące wymagań co do witryn. Zdarza się, że wprowadzone zmiany wpływają na pozycję sklepu, dlatego może się ona zmienić z dnia na dzień.
Z tego względu nie można mieć pewności, że strona utrzyma się na wysokiej pozycji. Istotne jest śledzenie zmian, jakie wprowadza Google.
Pozycjonowanie sklepu internetowego GOshop jest ogromnym wyzwaniem. Im większa konkurencja, tym trudniej znaleźć się w czołówce i zyskać wysoką pozycję.
Twórcy platformy zadbali o to, aby nie zabrakło funkcji, integracji i dodatków dostępnych w cenie zakupu oprogramowania sklepu.
Niektóre z nich ułatwiają pozycjonowanie GOshop, inne usprawniają działanie sklepu, a jeszcze inne czynią platformę atrakcyjniejszą z punktu widzenia klienta.
Integracje z serwisami zewnętrznymi pozwalają w łatwy sposób zwiększyć możliwości sklepu. Jedną z najważniejszych jest ta z systemami płatności tj.: Przelewy24, Dotpay czy PayU.
GOshop można też zintegrować z czołowymi firmami kurierskimi: DHL, InPost czy DPD.
Oprócz tego oprogramowanie pozwala na integracje z porównywarkami cen, portalami aukcyjnymi, serwisami umożliwiającymi zakup na raty, serwisami ułatwiającymi prowadzenie księgowości oraz serwisami umożliwiającymi automatyczną wysyłkę SMS’ów do klientów.
Koszt pozycjonowania sklepu na GoShop zależny jest od wielu zmiennych czynników, takich jak aktualna pozycja strony w Google, bieżący stan witryny, trudność słów kluczowych czy konkurencyjność branży. W celu poznania dokładnej ceny warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.
Pozycjonowanie sklepu internetowego na GoShop do dość wymagające i czasochłonne zadanie. Przeprowadzenie kompleksowych badań, wdrożenie skutecznych technik optymalizacyjnych oraz trafna interpretacja uzyskanych wyników to zabiegi, na których efekty czekać trzeba od kilku do kilkunastu miesięcy.
Pozycjonowanie sklepu na GoShop warto zacząć od dokładnej analizy konkurencji i badań rynku docelowego. Znając potrzeby i oczekiwania docelowych odbiorców oraz wiedząc, jakie techniki sprawdziły się w przypadku innych marek w branży, łatwiej opracować skuteczny plan optymalizacyjny, ograniczając przy tym wszelkie błędy.
Pozycjonowanie sklepu internetowego skutkuje nie tylko lepszą widocznością marki w Google. Do najważniejszych korzyści tego procesu zaliczyć można ponadto większy ruch w witrynie, satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, rosnącą rozpoznawalność marki w sieci oraz stały rozwój biznesu online.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.