Pozycjonowanie GOshop

Bezp艂atny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO z naszym doradc膮.

    Widoczno艣膰 w sieci to obecnie podstawa do pozyskiwania nowych klient贸w dla sklepu internetowego. Dlatego pozycjonowanie GOshop to temat, kt贸rego nie powinien unika膰 偶aden przedsi臋biorca dzia艂aj膮cy na rynku e-commerce i korzystaj膮cy z tej platformy.

    Je艣li chcesz wygra膰 z konkurencj膮 lub sprawi膰, 偶e Tw贸j sklep nie b臋dzie mia艂 jej wcale, to dzia艂ania SEO i inne czynno艣ci zwi膮zane z pozycjonowaniem witryn internetowych powinny by膰 na pierwszym miejscu, razem z wysok膮 jako艣ci膮 oferowanych produkt贸w. Pami臋taj, 偶e dobry produkt sam si臋 nie sprzeda. Najpierw trzeba zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 marki w艣r贸d potencjalnych klient贸w, a nast臋pnie zainteresowa膰 ich swoj膮 ofert膮.

    Czym w艂a艣ciwie jest GOshop? Czy warto pozycjonowa膰 sklep dzia艂aj膮cy na tej platformie? Jak wygl膮da pozycjonowanie GOshop krok po kroku? Odpowied藕 na te i inne pytania znajdziesz w poni偶szym tek艣cie.

    Czym jest GOshop?

    Czym jest GOshop?

    GOshop, czyli gotowy sklep szyty na miar臋

    Zanim dowiesz si臋, jak pozycjonowa膰 GOshop, musisz wiedzie膰, czym w艂a艣ciwie jest ta platforma i na jakiej zasadzie funkcjonuje. Zacznijmy od kr贸tkiego wprowadzenia.

    Rozwi艅

    Rynek sprzeda偶y internetowej rozwija si臋 w bardzo szybkim tempie i nic nie wskazuje na to, aby w przysz艂o艣ci sytuacja mia艂a si臋 zmieni膰. Coraz wi臋cej przedsi臋biorc贸w decyduje si臋 na za艂o偶enie sklepu internetowego, co dotyczy zar贸wno os贸b, kt贸re dopiero rozpoczynaj膮 przygod臋 z w艂asn膮 dzia艂alno艣ci膮, jak i tych, kt贸re prowadz膮 ju偶 sprzeda偶 stacjonarn膮 i pragn膮 rozszerzy膰 dzia艂alno艣膰 o sektor e-commerce.

    W obu przypadkach potrzebny jest odpowiedni CMS (z j. ang. Content Management System), czyli system zarz膮dzania tre艣ci膮. Obecnie wyr贸偶ni膰 mo偶na dwa rodzaje CMS-贸w: o otwartym kodzie 藕r贸d艂owym (open source) oraz o zamkni臋tym kodzie 藕r贸d艂owym.

    GOshop to drugi z wymienionych rodzaj贸w oprogramowania, czyli o zamkni臋tym kodzie 藕r贸d艂owym. Oznacza to, 偶e skrypt jest jawny wy艂膮cznie dla klient贸w, czyli os贸b, kt贸re kupi艂y dost臋p do platformy, a rozszerza膰 go mog膮 jedynie tw贸rcy oprogramowania. Poniek膮d ma to wp艂yw na pozycjonowanie stron GOshop, jednak wi臋cej o tym dowiesz si臋 p贸藕niej.

    GOshop to zatem gotowy sklep, do kt贸rego dost臋p otrzymujesz po dokonaniu jednorazowej op艂aty. Jednak pomimo tego, 偶e platforma oferuje gotowe rozwi膮zanie, nie ma problemu, aby dopasowa膰 j膮 do indywidualnych potrzeb i preferencji. Tw贸rcy sklepu mog膮 spersonalizowa膰 jego wygl膮d na podstawie wytycznych klienta.

    Najwi臋ksze zalety oprogramowania GOshop

    Jedn膮 z najwi臋kszych zalet oprogramowania GOshop jest jednorazowa op艂ata za stworzenie i wdro偶enie sklepu. Po jej dokonaniu nie trzeba op艂aca膰 comiesi臋cznego abonamentu jak w przypadku niekt贸rych platform. Warto te偶 wspomnie膰, 偶e klient bez dodatkowych op艂at otrzymuje roczn膮 opiek臋 techniczn膮.

    Opr贸cz tego platforma zosta艂a zaprojektowana tak, aby u艂atwia膰 pozycjonowanie sklepu internetowego GOshop. Mowa tutaj m.in. o przyjaznych adresach URL, automatycznym generowaniu mapy strony czy wygodnym zarz膮dzaniu funkcjami zwi膮zanymi z optymalizacj膮 sklepu GOshop.

    Inn膮 zalet膮 s膮 ogromne mo偶liwo艣ci personalizacji. Tw贸rcy sklepu przed wdro偶eniem przeprowadzaj膮 wywiad z klientem, a nast臋pnie tworz膮 witryn臋 dopasowan膮 do jego potrzeb i preferencji. Nie mo偶na te偶 zapomina膰, 偶e GOshop nie ma ogranicze艅 zwi膮zanych z dodawaniem produkt贸w. Dlatego doskonale sprawdzi si臋 w przypadku firm, kt贸re oferuj膮 swoim klientom tysi膮ce, a nawet dziesi膮tki tysi臋cy r贸偶nych produkt贸w.

    Opr贸cz tego oprogramowanie pozwala na integracj臋 z serwisami zewn臋trznymi, kt贸re u艂atwiaj膮 np. dokonanie p艂atno艣ci, dostaw臋, por贸wnanie cen czy zakup na raty.

    Najwi臋ksza wada sklepu GOshop

    Mimo licznych zalet p艂atne oprogramowanie ma te偶 jedn膮 du偶膮 wad臋. Faktem jest, 偶e platforma sama w sobie wspiera dzia艂ania zwi膮zane z pozycjonowaniem stron GOshop, jednak nie mo偶na zapomina膰 o tym, 偶e jest to oprogramowanie zamkni臋te, do kt贸rego nie maj膮 dost臋pu osoby z zewn膮trz, a czynno艣ci zwi膮zane z modyfikacj膮 kodu s膮 ograniczone dla w艂a艣cicieli sklep贸w. A to ju偶 bezpo艣rednio mo偶e utrudnia膰 optymalizacj臋 sklepu GOshop, poniewa偶 wa偶n膮 cz臋艣ci膮 tego procesu s膮 w艂a艣nie dzia艂ania zwi膮zane z ingerencj膮 w kod 藕r贸d艂owy.

    Z tego wzgl臋du efekty pozycjonowania GOshop widoczne s膮 nieco p贸藕niej ni偶 w przypadku innych platform takich jak np. WooCommerce, Magento czy PrestaShop.

    Czy warto pozycjonowa膰 sklep na GOshop?

    Czy warto pozycjonowa膰 sklep na GOshop?

    Pozycjonowanie, czyli spos贸b na widoczno艣膰 w sieci

    Wielu przedsi臋biorc贸w, kt贸rzy oferuj膮 wysokiej jako艣ci produkty, zastanawia si臋, co robi膮 nie tak. Czy dobry produkt nie powinien zapewni膰 du偶ej sprzeda偶y, a tym samym generowania wi臋kszych zysk贸w? Okazuje si臋, 偶e nie. Warto zada膰 sobie pytanie: sk膮d potencjalni klienci maj膮 wiedzie膰, 偶e dana firma oferuje najlepsze produkty, je艣li o niej nie s艂yszeli i nie widz膮 jej w sieci? Trudno b臋dzie w takiej sytuacji zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 swojej marki. Dlatego tak wa偶ne jest pozycjonowanie GOshop.

    Rozwi艅

    Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, 偶e sklep internetowy jest widoczny w sieci i mo偶e dotrze膰 do wi臋kszej liczby odbiorc贸w. A偶 95% internaut贸w korzysta jedynie z pierwszej strony wynik贸w wyszukiwania. To oznacza, 偶e wszystko, co znajdzie si臋 gdzie艣 indziej, ma niewielkie szanse na dotarcie do potencjalnych klient贸w.

    Je艣li chcesz, aby Twoja witryna by艂a widoczna w sieci i wygrywa艂a z konkurencj膮 pod wzgl臋dem pozycji w wyszukiwarce, musisz zadba膰 o pozycjonowanie i optymalizacj臋 sklepu GOshop.

    Pozycjonowanie sklepu GOshop to d艂ugofalowe korzy艣ci

    Innym sposobem na zwi臋kszenie widoczno艣ci w sieci s膮 te偶 p艂atne kampanie reklamowe Google Ads. Sporo os贸b ma problem z wyborem pomi臋dzy nimi a pozycjonowaniem sklepu GOshop. Obie strategie maj膮 zar贸wno wiele zalet, jak i wad, jednak najwa偶niejszym aspektem jest utrzymywanie si臋 pozycji po przeprowadzeniu dzia艂a艅.

    Korzystaj膮c z reklam Google, strona b臋dzie widoczna na wysokiej pozycji do momentu zako艅czenia kampanii. Oznacza to, 偶e je艣li zrezygnujesz z tej strategii, Tw贸j sklep automatycznie starci wysok膮 pozycj臋. W przypadku pozycjonowania i optymalizacji sklepu GOshop, kt贸rych wynikiem jest wysoka pozycja w wynikach organicznych, sprawa wygl膮da zupe艂nie inaczej. Tutaj efekty s膮 d艂ugofalowe i b臋d膮 utrzymywa艂y si臋 jeszcze przez d艂ugi czas po zako艅czeniu dzia艂a艅.

    Oczywi艣cie nie oznacza to, 偶e wykonanie kilku czynno艣ci, a nast臋pnie porzucenie pozycjonowania b臋dzie dobrym pomys艂em. Warto pami臋ta膰, 偶e niekt贸re dzia艂ania powinny by膰 przeprowadzane regularnie.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego a marketing

    Nie od dzi艣 wiadomo, 偶e kluczem do dobrze prosperuj膮cego przedsi臋biorstwa, kt贸re regularnie pozyskuje nowych klient贸w, a przez to generuje coraz wi臋ksze zyski, jest marketing. W pierwszej kolejno艣ci trzeba zwr贸ci膰 uwag臋 klienta, nast臋pnie zainteresowa膰 go swoj膮 ofert膮 i wzbudzi膰 w nim ch臋膰 dokonania zakupu, przemawiaj膮c do niego j臋zykiem korzy艣ci. W tym wszystkim pomaga pozycjonowanie GOshop.

    Wysoka pozycja sklepu internetowego to promocja na szerok膮 skal臋. Je艣li witryna b臋dzie dobrze pozycjonowana na popularne frazy, dotrze to sporej liczby internaut贸w, w tym 鈥 do tych ju偶 zdecydowanych na zakup.

    Opr贸cz tego pozycjonowanie GOshop wspiera dzia艂ania reklamowe pod innym k膮tem. Wa偶nym elementem marketingu jest budowanie profesjonalnego wizerunku marki, poniewa偶 klienci ch臋tniej korzystaj膮 z us艂ug firmy, kt贸ra cieszy si臋 renom膮. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, 偶e internauci odbieraj膮 sklep internetowy jako lepszy, bardziej profesjonalny i godny zaufania.

    Co jeszcze daje pozycjonowanie stron GOshop?

    Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to g艂贸wny cel pozycjonowania stron GOshop, jednak nie zawsze sama w sobie jest ona korzy艣ci膮 dla sklepu internetowego. Przecie偶 wa偶ne jest przede wszystkim to, aby internauci odwiedzali stron臋, a nast臋pnie wykonywali na niej pewne czynno艣ci.

    Dlatego ca艂y proces pozycjonowania GOshop sk艂ada si臋 r贸wnie偶 z dzia艂a艅, kt贸re czyni膮 stron臋 atrakcyjn膮 dla odbiorc贸w i zach臋caj膮 do podejmowania akcji takich jak: wype艂nienie formularza, zapisanie si臋 do newslettera, pobranie e-booka oraz oczywi艣cie 鈥 dokonania zakupu.

     

    To wszystko pozwala zbiera膰 baz臋 potencjalnych klient贸w, a tak偶e bezpo艣rednio generowa膰 wi臋ksze zyski. Dlatego odpowiedzi膮 na pytanie 鈥淐zy warto pozycjonowa膰 sklep na GOshop?, jest: zdecydowanie tak!

    Jak rozpocz膮膰 pozycjonowanie GOshop?

    Jak rozpocz膮膰 pozycjonowanie GOshop?

    Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Aby dowiedzie膰 si臋, jak rozpocz膮膰 pozycjonowanie GOshop, warto w pierwszej kolejno艣ci zapozna膰 si臋 z samym poj臋ciem pozycjonowania witryn internetowych. Na czym to w艂a艣ciwie polega? Ot贸偶 pozycjonowanie sklepu czy innej witryny internetowej to dopasowanie jej przede wszystkim do algorytmu wyszukiwarki, ale te偶 do wymaga艅 u偶ytkownik贸w internetu. Inaczej m贸wi膮c 鈥 strona musi by膰 u偶yteczna i atrakcyjna zar贸wno dla wyszukiwarki, jak i internaut贸w.

    Rozwi艅

    Tylko dzi臋ki temu b臋dzie mog艂a rywalizowa膰 z konkurencj膮 i walczy膰 o najwy偶sz膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania. Niestety wiele os贸b bardzo cz臋sto zapomina o tym drugim aspekcie, czego konsekwencj膮 jest niski wska藕nik konwersji oraz niskie wyniki sprzeda偶owe, mimo wysokiej pozycji sklepu.

    A na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego GOshop? Ca艂y proces sk艂ada si臋 z dzia艂a艅 wykonywanych na stronie oraz poza ni膮. Do dzia艂a艅 na stronie, czyli (on-site) zalicza si臋 optymalizacj臋 witryny pod k膮tem technicznym, tworzenie warto艣ciowego i nasyconego frazami kluczowymi contentu oraz uatrakcyjnienie sklepu dla odbiorc贸w.

    Natomiast dzia艂ania poza obr臋bem strony (off-site) to g艂贸wnie pozyskiwanie link贸w z innych witryn, czyli tzw. linkbuilding, oraz promowanie sklepu internetowego w social mediach.

    Bud偶et, cele i potrzeby sklepu

    Ca艂y proces pozycjonowania GOshop powinien rozpocz膮膰 si臋 od okre艣lenia bud偶etu, jaki firma mo偶e przeznaczy膰 na dzia艂ania pozycjonera lub agencji SEO; cel贸w, jakie ma osi膮gn膮膰 sklep internetowy oraz potrzeb. Po co okre艣la膰 bud偶et? Pami臋taj, 偶e koszty us艂ugi pozycjonowania mog膮 by膰 r贸偶ne, ze wzgl臋du na wykonywane dzia艂ania, i odwrotnie 鈥 dzia艂ania, jakie wykona pozycjoner, mog膮 si臋 r贸偶ni膰 w zale偶nie od kwoty, jak膮 mo偶esz zaoferowa膰.

    Warto pomy艣le膰 o tym wcze艣niej, poniewa偶 pozycjonowanie stron GOshop to proces d艂ugotrwa艂y i konieczne jest zaplanowanie strategii oraz konkretnych dzia艂a艅 (czasem z du偶ym wyprzedzeniem). Dzi臋ki okre艣leniu bud偶etu pozycjoner b臋dzie m贸g艂 dobra膰 strategi臋 adekwatn膮 do kwoty, jak膮 otrzyma.

    Okre艣lenie potrzeb i cel贸w sklepu internetowego pozwoli natomiast przygotowa膰 si臋 na spotkanie ze specjalist膮. Dobry pozycjoner przed rozpocz臋ciem dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem GOshop przeprowadzi z klientem szczeg贸艂owy wywiad. Dzi臋ki temu b臋dzie m贸g艂 dopasowa膰 strategi臋 do jego potrzeb i zaplanowa膰 odpowiednie dzia艂ania.

    Wyb贸r specjalisty, kt贸ry przeprowadzi proces pozycjonowania

    Wa偶nym elementem w ca艂ym procesie pozycjonowania jest wyb贸r specjalisty, kt贸ry zatroszczy si臋 o pozycje Twojego sklepu internetowego. Nie ma znaczenia, czy b臋dzie to agencja SEO sk艂adaj膮ca si臋 z kilku ekspert贸w, czy pozycjoner freelancer, kt贸ry oferuje us艂ug臋 pozycjonowania i optymalizacji sklepu GOshop dzia艂aj膮c samodzielnie/

    Najwa偶niejsze jest to, aby by艂a to osoba (lub zesp贸艂), kt贸ra ma odpowiedni膮 wiedz臋, mo偶e pochwali膰 si臋 zrealizowanymi projektami zako艅czonymi sukcesem oraz nie stosuje technik niezgodnych z polityk膮 wyszukiwarki. Warto zapozna膰 si臋 z opiniami dost臋pnymi w internecie lub popyta膰 w艣r贸d znajomych. By膰 mo偶e znajdzie si臋 kto艣, kto korzysta艂 z us艂ug agencji lub freelancera i jest zadowolony.

    Pami臋taj, 偶e im lepszy specjalista, tym pozycjonowanie sklepu internetowego GOshop b臋dzie skuteczniejsze, a efekty b臋d膮 widoczne szybciej. W tym miejscu warto jednak wspomnie膰, 偶e nie mo偶na oczekiwa膰 od pozycjonera lub agencji SEO rzeczy niemo偶liwych. Musisz wiedzie膰, 偶e nawet najlepszy i najbardziej do艣wiadczony specjalista nie b臋dzie w stanie sprawi膰, 偶e sklep pojawi si臋 na pierwszej pozycji po tygodniu dzia艂a艅.

    Czy warto samodzielnie pozycjonowa膰 GOshop?

    Pozycjonowanie GOshop nie jest 艂atwym zadaniem, poniewa偶 jest to oprogramowanie o zamkni臋tym kodzie 藕r贸d艂owym. Sklepy internetowe oparte na oprogramowaniu open source takie jak np. WooCommerce czy Magento daj膮 wi臋cej mo偶liwo艣ci w tej kwestii.

    Oczywi艣cie pozycjonowanie w艂asnego sklepu samodzielnie nie jest zakazane, ale trzeba liczy膰 si臋 z tym, 偶e dzia艂ania mog膮 nie przynie艣膰 efekt贸w, a nawet pogorszy膰 sytuacj臋 i obni偶y膰 pozycj臋 witryny. Dlatego w艂a艣cicielom sklep贸w, kt贸rzy nie maj膮 do艣wiadczenia w pozycjonowaniu i optymalizacji, poleca si臋 skorzystanie z us艂ug specjalisty.

    Wyb贸r do艣wiadczonego pozycjonera lub agencji SEO da Ci pewno艣膰, 偶e wprowadzane dzia艂ania zwi膮zane z pozycjonowaniem stron GOshop b臋d膮 odpowiednie, a Ty b臋dziesz m贸g艂 zaj膮膰 si臋 rozwijaniem swojego sklepu na innej p艂aszczy藕nie.

    Pozycjonowanie GOshop krok po kroku

    Pozycjonowanie GOshop krok po kroku

    Przeanalizowanie problem贸w strony

    Aby pozycjoner m贸g艂 dobra膰 i wprowadzi膰 odpowiednie rozwi膮zania, najpierw musi wiedzie膰, jakie b艂臋dy wyst臋puje na stronie i co trzeba na niej poprawi膰. Dlatego pierwszym krokiem pozycjonowania GOshop jest audyt SEO, czyli szereg czynno艣ci wykonywanych przez specjalist臋, kt贸re maj膮 wskaza膰 b艂臋dy witryny, a tak偶e jej mocne strony. Z ka偶dego audytu sporz膮dzany jest szczeg贸艂owy raport, kt贸ry pozwala pozycjonerowi lub agencji SEO zaplanowa膰 odpowiednie dzia艂ania.

    Rozwi艅

    Warto te偶 przeprowadzi膰 audyt UX (User Experience), kt贸ry bada wra偶enia u偶ytkownika odwiedzaj膮cego stron臋. Dzi臋ki niemu wiadomo, co trzeba poprawi膰, aby sklep sta艂 si臋 atrakcyjniejszy dla odwiedzaj膮cych, co r贸wnie偶 jest cz臋艣ci膮 ca艂ego procesu pozycjonowania stron GOshop.

    Opr贸cz b艂臋d贸w witryny warto r贸wnie偶 sprawdzi膰 sklepy konkurencji. To pozwoli dopasowa膰 strategi臋 do obecnych trend贸w i sprawi, 偶e sklep b臋dzie m贸g艂 rywalizowa膰 o najlepsze miejsce w wynikach wyszukiwania.

    Po przeprowadzeniu audyt贸w i sprawdzeniu konkurencji przychodzi czas na naprawienie wszystkich istniej膮cych b艂臋d贸w. Jest to podstawa to wprowadzania dalszych dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowanie sklepu GOshop.

    Optymalizacja pod k膮tem technicznym

    Kolejnym krokiem jest optymalizacja sklepu GOshop pod k膮tem technicznym. Pierwsz膮 rzecz膮, jak膮 warto zrobi膰, jest sprawdzenie, czy plik robots.txt dzia艂a poprawnie. Plik robots.txt pozwala botom Google na indeksowanie strony. Je艣li witryna b臋dzie udost臋pnia艂a mu tre艣ci nieu偶yteczne pod wzgl臋dem pozycjonowania, trudniej b臋dzie uzyska膰 wysok膮 pozycj臋 sklepu. Elementy takie jak polityka prywatno艣ci, koszyk czy wewn臋trzna wyszukiwarka nie powinny by膰 dost臋pne dla bot贸w Google.

    Na optymalizacj臋 techniczn膮 sk艂ada si臋 te偶 utworzenie przyjaznych adres贸w URL. Chodzi o to, aby nie znajdowa艂y si臋 w nich 偶adne przypadkowe znaki, tylko s艂owa, kt贸re sugeruj膮, co rzeczywi艣cie znajduje si臋 na danej podstronie. Dzi臋ki temu pozycjonowanie GOshop b臋dzie skuteczniejsze.

    Opr贸cz tego do optymalizacji technicznej zalicza si臋 te偶: utworzenie przejrzystej mapy strony, prawid艂owe meta opisy i meta tytu艂y, opisy obraz贸w, szybko艣膰 wczytywania strony, a tak偶e responsywno艣膰. Responsywna strona to taka, kt贸ra z 艂atwo艣ci膮 dopasowuje si臋 do rozdzielczo艣ci urz膮dze艅 mobilnych (np. telefon贸w, tablet贸w).

    Niekt贸re z tych element贸w nie tylko sprawiaj膮, 偶e witryna jest bardziej dostosowana do wymaga艅 wyszukiwarki, ale r贸wnie偶 czyni膮 j膮 wygodniejsz膮 dla internaut贸w. A jak ju偶 wiesz, pozycjonowanie stron GOshop to dostosowanie ich zar贸wno do algorytmu Google, jak i do potrzeb odwiedzaj膮cych.

    Dob贸r s艂贸w kluczowych

    Dob贸r s艂贸w kluczowych to jedna z najwa偶niejszych kwestii w ca艂ym procesie pozycjonowania GOshop. Dzi臋ki optymalizacji tre艣ci pod k膮tem s艂贸w kluczowych na stronie sklepu internauci b臋d膮 mogli do niego trafi膰, po wpisaniu interesuj膮cej ich frazy lub zapytania.

    S艂owa kluczowe dobiera si臋 za pomoc膮 narz臋dzi SEO, kt贸re analizuj膮 tre艣膰 sklep贸w znajduj膮cych si臋 na wysokich pozycjach, a tak偶e to, co najcz臋艣ciej u偶ytkownicy internetu wpisuj膮 w wyszukiwarce. Im popularniejsze frazy, tym trudniej b臋dzie osi膮gn膮膰 wysok膮 pozycj臋, jednak je艣li si臋 to uda, efekt mo偶e by膰 zaskakuj膮cy.

    Istnieje wiele rodzaj贸w s艂贸w kluczowych. Mog膮 to by膰 frazy lokalne, brandowe, og贸lne czy tzw. long tail (d艂ugiego ogona). Te ostatnie s膮 szczeg贸lnie istotne dla sklep贸w internetowych i mog膮 skutecznie zwi臋kszy膰 ruch na stronie. Frazy long tail sk艂adaj膮 si臋 z kilku r贸偶nych s艂贸w, dlatego te偶 s膮 bardziej szczeg贸艂owe. A to sprawia, 偶e pozycjonowanie sklepu internetowego GOshop na tego typu frazy to walka z mniejsz膮 konkurencj膮.

    Teksty SEO i linkowanie wewn臋trzne

    Kolejnym krokiem pozycjonowania i optymalizacji sklepu GOshop jest uzupe艂nienie strony tekstami SEO. Teksty SEO to tre艣ci przyjazne dla wyszukiwarek, czyli przede wszystkim nasycone dobranymi wcze艣niej frazami kluczowymi. Mog膮 to by膰: tekst na stronie g艂贸wnej, opisy kategorii, opisy produkt贸w, sekcja pyta艅 i odpowiedzi, a tak偶e artyku艂y blogowe. Frazy kluczowe powinny by膰 umieszczone zar贸wno w nag艂贸wkach, jak i w samej tre艣ci.

    Warto jednak pami臋ta膰, 偶e pomimo tego, i偶 g艂贸wnym zadaniem tekst贸w SEO jest pozycjonowanie GOshop na dane s艂owa kluczowe, nie mo偶na zapomina膰 o warto艣ci merytorycznej tekst贸w. Dawniej algorytmy wyszukiwarki nie patrzy艂y tak surowo na jako艣膰 tre艣ci. Wa偶ne by艂o przede wszystkim rozmieszczenie fraz kluczowych, dlatego wi臋kszo艣膰 opis贸w produkt贸w czy kategorii w sklepie nie by艂a warto艣ciowa dla u偶ytkownik贸w i wr臋cz zniech臋ca艂a do czytania.

    Na szcz臋艣cie to si臋 zmieni艂o i Google zwraca szczeg贸ln膮 uwag臋 na to, czy teksty maj膮 jak膮艣 warto艣膰 merytoryczn膮. Dlatego przy tworzeniu tre艣ci SEO nie mo偶na o tym zapomina膰, poniewa偶 teksty niskiej jako艣ci mog膮 negatywnie wp艂yn膮膰 na pozycjonowanie sklepu GOshop.

    Linkowanie zewn臋trzne

    Pozycjoner nie mo偶e te偶 zapomina膰 o linkowaniu zewn臋trznym, czyli umieszczaniu odno艣nik贸w do strony na niezale偶nych serwisach. Jakie ma to znaczenie w pozycjonowaniu GOshop? Ot贸偶 im wi臋cej link贸w prowadzi do danego sklepu internetowego, tym bardziej warto艣ciowy jest ona dla wyszukiwarki. A warto艣ciowe strony oczywi艣cie ch臋tniej l膮duj膮 na wysokich pozycjach w wynikach organicznych.

    Niestety w ci膮gu ostatnich lat sporo si臋 zmieni艂o w algorytmie Google. Dawniej liczy艂y si臋 wszystkie linki pozyskane z innych stron. Nie mia艂o znaczenia to, jakiej jako艣ci by艂y to strony. Dlatego wiele os贸b zak艂ada艂o proste witryny www, kt贸rych zadaniem by艂o jedynie kierowanie na stron臋 sklepu. Od 2012 roku, kiedy to zosta艂 wprowadzony algorytm Pingwin, sytuacja wygl膮da inaczej. Liczy si臋 nie tylko ilo艣膰 link贸w, ale tak偶e ich jako艣膰. To znaczy, 偶e musz膮 one pochodzi膰 z warto艣ciowych stron.

    Na pozycjonowanie stron GO shop wp艂ywaj膮 linki pozyskane m.in. z portali spo艂eczno艣ciowych i stron powi膮zanych tematycznie ze sklepem.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu GOshop?

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu GOshop?

    Co wp艂ywa na to, jak d艂ugo trwa pozycjonowanie?

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, ile trwa pozycjonowanie sklepu GOshop, poniewa偶 wp艂ywa na to wiele czynnik贸w. Ogromne znacznie ma bran偶a, w jakiej dzia艂a e-sklep. Je艣li b臋dzie to temat bardzo popularny, pozycjoner b臋dzie musia艂 w艂o偶y膰 wi臋cej pracy w proces pozycjonowania i optymalizacji, a efekty b臋d膮 widoczne p贸藕niej. To dlatego, 偶e w popularnej bran偶y jest wi臋ksza konkurencja, kt贸ra r贸wnie偶 walczy o wysok膮 pozycj臋 i prawdopodobnie stosuje techniki SEO.

    Rozwi艅

    Nie mniej wa偶na jest r贸wnie偶 aktualna sytuacja strony, co wi膮偶e si臋 z audytami SEO i UX. Je艣li raporty wyka偶膮 du偶o b艂臋d贸w, to naprawienie ich mo偶e troch臋 potrwa膰, zw艂aszcza je艣li b臋d膮 to b艂臋dy powa偶ne.

    Opr贸cz tego, na czas trwania pozycjonowania GOshop ma wp艂yw tak偶e historia witryny, czyli np. to, 偶e w przesz艂o艣ci na艂o偶ona zosta艂a na ni膮 kara za stosowanie technik niezgodnych z regulaminem Google. To dlatego, 偶e wyszukiwarka promuje strony godne zaufania, a niedozwolone techniki niestety nie 艣wiadcz膮 dobrze o stronie i o jej tw贸rcach.

    Po jakim czasie pojawi膮 si臋 pierwsze efekty pozycjonowania GOshop?

    Wszystkie wymienione wy偶ej czynniki 鈥 a tak偶e wiele innych 鈥 wp艂ywaj膮 na czas pozycjonowania stron GOshop. Jednak, je艣li dzia艂ania b臋d膮 przeprowadzone prawid艂owo, a na stronie nie b臋dzie wi臋kszych b艂臋d贸w, to pierwsze efekty powinny by膰 widoczne po ok. 4 miesi膮cach.

    Oczywi艣cie nie oznacza to, 偶e po tym czasie sklep zyska pierwsz膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania, a do tego gwa艂townie zwi臋kszy si臋 wsp贸艂czynnik konwersji i wzro艣nie sprzeda偶. Osi膮gni臋cie pierwszej pozycji w wynikach organicznych to du偶e wyzwanie i sporo czasu musi up艂yn膮膰, aby si臋 to sta艂o. Dlatego tak wa偶na jest systematyczno艣膰. Nie mo偶na rezygnowa膰 z pozycjonowania GOshop tylko dlatego, 偶e po pewnym czasie sklep nie zyska艂 pierwszej pozycji. Warto spojrze膰 na to z szerszej perspektywy i obserwowa膰 te偶 zmiany w innych aspektach.

    Jak mo偶na przyspieszy膰 efekty pozycjonowania?

    Pozycjonowanie GOshop to proces, na kt贸rego efekty trzeba troch臋 poczeka膰. I cho膰by zajmowa艂 si臋 tym najlepszy specjalista na 艣wiecie i stosowa艂 najskuteczniejsze techniki, to nie sprawi on, 偶e efekty pojawi膮 si臋 po jednym dniu, a nawet tygodniu.

    Niemniej mo偶na nieco przyspieszy膰 efekty wprowadzanych czynno艣ci, tak aby nie trzeba by艂o na nie czeka膰 d艂u偶ej, ni偶 si臋 powinno. Jak to zrobi膰? Przede wszystkim warto wybra膰 specjalist臋, kt贸ry wie, co robi. Im bardziej do艣wiadczony pozycjoner, tym czas oczekiwania na efekty b臋dzie kr贸tszy, o czym by艂a mowa wcze艣niej.

    Opr贸cz tego strategi膮, kt贸ra mo偶e przyspieszy膰 nadej艣cie efekt贸w pozycjonowania sklepu internetowego GOshop, jest po艂膮czenie dzia艂a艅 agencji SEO oraz p艂atnych link贸w Google. Dzia艂ania te mog膮 si臋 wzajemnie uzupe艂nia膰 鈥 frazy, na kt贸rej trudno jest pozycjonowa膰 stron臋 ze wzgl臋du na du偶膮 konkurencyjno艣膰, mo偶na wykorzysta膰 w kampanii Google Ads. P艂atne linki pojawiaj膮 si臋 automatycznie po uruchomieniu reklamy, dlatego na efekt nie trzeba d艂ugo czeka膰.

    Jak d艂ugo trzeba pozycjonowa膰 sklep GOshop?

    Pozycjonowanie sklepu GOshop to proces d艂ugofalowy. Nie wystarczy wprowadzi膰 kilku zmian na stronie i oczekiwa膰, 偶e efekty b臋d膮 utrzymywa艂y si臋 przez d艂ugie miesi膮ce czy lata. Niekt贸re czynno艣ci s膮 niezb臋dne na ka偶dym etapie funkcjonowania sklepu. Dlatego mo偶na powiedzie膰, 偶e pozycjonowanie i optymalizacja sklepu GOshop to nigdy nieko艅cz膮cy si臋 temat.

    Prostym przyk艂adem jest publikowanie artyku艂贸w. Aby przynios艂o efekty, trzeba to robi膰 regularnie. Im wi臋cej nowej tre艣ci na stronie, tym wi臋ksze szanse ma ona na wysok膮 pozycj臋, poniewa偶 witryna, kt贸ra si臋 powi臋ksza, jest przyjazna dla algorytmu wyszukiwarki.

    To jednak nie wszystko. Sytuacj臋 strony trzeba monitorowa膰 na bie偶膮co i dokonywa膰 ewentualnych zmian oraz modyfikowa膰 wdra偶ane strategie. Warto艣ciowe s艂owa kluczowe mog膮 okaza膰 si臋 bezwarto艣ciowe po pewnym czasie i trzeba b臋dzie dobiera膰 je od nowa.

    Opr贸cz tego warto wspomnie膰 o aktualizacjach Google, kt贸re wprowadzane s膮 kilka razy w roku i maj膮 ogromny wp艂yw na pozycjonowanie GOshop, a tak偶e innych sklep贸w. Niekt贸re zmiany sprawiaj膮, 偶e dotychczasowe dzia艂ania nie wystarcz膮, aby utrzyma膰 stron臋 na wysokiej pozycji, i konieczna b臋dzie zmiana.

    Optymalizacja SEO GOshop

    Optymalizacja SEO GOshop

    Pozycjonowanie a optymalizacja 鈥 czym si臋 r贸偶ni膮?

    Optymalizacja sklepu GOshop jest obszernym i szalenie istotnym elementem ca艂ego procesu pozycjonowania. Jej g艂贸wnym za艂o偶eniem jest dostosowanie witryny do algorytmu wyszukiwarki. Z tego wzgl臋du cz臋sto mylona jest z pozycjonowaniem. Czym si臋 zatem r贸偶ni膮 oba te zagadnienia?

    Rozwi艅

    Ot贸偶 pozycjonowanie to og贸艂 czynno艣ci, kt贸rych zadaniem jest promowanie witryny i doprowadzenie jej na wysok膮 pozycj臋. Zalicza si臋 do nich dzia艂ania zar贸wno na stronie, jak i poza ni膮 (np. linkowanie zewn臋trze i promowanie sklepu w social mediach).

    Natomiast optymalizacja sklepu GOshop to dzia艂ania wykonywane wy艂膮cznie na stronie. Wyr贸偶ni膰 tu mo偶na przede wszystkim optymalizacj臋 techniczn膮 oraz tworzenie contentu.

    Czy sama optymalizacja b臋dzie skuteczna?

    Optymalizacja to wa偶ny element procesu pozycjonowania GOshop i jest podstaw膮 do dalszych dzia艂a艅. Bez niej wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania by艂aby niemo偶liwa. Ale czy wystarcz膮 same dzia艂ania na stronie, aby zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 sklepu internetowego w sieci?

    Optymalizacja to przede wszystkim dopasowanie witryny do wymaga艅 wyszukiwarki. Dlatego dzia艂ania na stronie mog膮 przynie艣膰 du偶e efekty, jednak zdecydowanie lepszym rozwi膮zaniem jest po艂膮czenie optymalizacji z innymi dzia艂aniami zwi膮zanymi z pozycjonowaniem stron GOshop. Stosowanie jednocze艣nie wszystkich element贸w z pewno艣ci膮 przyniesie lepsze efekty ni偶 wdra偶anie pojedynczych dzia艂a艅.

    Jest to wa偶ne, szczeg贸lnie je艣li walczysz o pierwsz膮 pozycj臋, dzia艂aj膮c w bardzo konkurencyjnej bran偶y. W takiej sytuacji nie ma lepszej strategii ni偶 po艂膮czenie wszystkich element贸w pozycjonowania w jedn膮 sp贸jn膮 ca艂o艣膰.

    Czynniki warto艣ciuj膮ce strony

    Za pozycj臋 strony odpowiadaj膮 algorytmy Google. To one decyduj膮, kt贸ra strona jest warto艣ciowa i powinna znale藕膰 si臋 wysoko w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google sprawdzaj膮 wszystkie strony dost臋pne w sieci, a nast臋pnie warto艣ciuj膮 je wed艂ug swoich zasad i wymaga艅.

    Pozycjonowanie GOshop to dostosowanie witryny w艂a艣nie do tych wytycznych. Aktualnie czynnik贸w warto艣ciuj膮cych strony jest ponad 200. To oznacza, 偶e to tylu wymaga艅 musi si臋 dostosowa膰 Tw贸j sklep, je艣li chcesz, aby wyszukiwarka uzna艂a go za warto艣ciowy i umie艣ci艂a na wysokiej pozycji. Niestety Google nie ujawnia wielu z tych czynnik贸w i nawet najlepsi pozycjonerzy czy agencje SEO znaj膮 tylko cz臋艣膰 wytycznych wyszukiwarki co do witryn internetowych. To jednak wystarczy, aby m贸c walczy膰 o dobr膮 pozycj臋.

    Warto wiedzie膰, 偶e cz臋艣膰 wymaga艅 dotycz膮cych optymalizacji sklepu GOshop zwi膮zania jest bezpo艣rednio z UX, czyli wra偶eniami internauty po odwiedzeniu strony. Je艣li odbiorca pozostanie d艂u偶ej w Twoim sklepie, a do tego wykona jak膮艣 akcje, Google uzna taki sklep za warto艣ciowy. Dlatego tak wa偶ne jest to, aby witryna by艂a atrakcyjna dla odwiedzaj膮cych, zar贸wno pod wzgl臋dem wizualnym, jak i technicznym.

    Czy optymalizacja SEO zawsze dzia艂a?

    Najwi臋kszym mitem dotycz膮cym zar贸wno optymalizacji sklepu GOshop, jak i innych platform jest to, 偶e dzia艂ania SEO daj膮 gwarancj臋 efekt贸w. Faktem jest, 偶e niestety 偶aden pozycjoner nie mo偶e da膰 gwarancji, i偶 wskutek jego dzia艂a艅 sklep internetowy pojawi si臋 na pierwszej pozycji.

    Po艂o偶enie strony zale偶y od wielu czynnik贸w i czasem nawet najlepszy specjalista nie jest w stanie osi膮gn膮膰 pierwszej pozycji. Dlatego pami臋taj, aby na etapie poszukiwania pozycjonera lub agencji SEO zwr贸ci膰 uwag臋 na obietnice. Je艣li kto艣 zapewnia Ci臋, 偶e w kr贸tkim czasie Tw贸j sklep pojawi si臋 na pierwszym miejscu, to mo偶esz by膰 pewny, 偶e co艣 jest nie tak. By膰 mo偶e taka osoba podczas pozycjonowania GOshop zamierza stosowa膰 niedozwolone techniki.

    Jak pozycjonowa膰 GOshop?

    Jak pozycjonowa膰 GOshop?

    Odpowiednie przygotowanie

    Je艣li zamierzasz samodzielnie pozycjonowa膰 strony GOshop, musisz si臋 do tego odpowiednio przygotowa膰. Warto pozna膰 przynajmniej podstawy zwi膮zane z tym zagadnieniem. Przydatne b臋d膮 ksi膮偶ki, artyku艂y, webinary, podcasty czy e-booki. Pami臋taj, aby tre艣ci pochodzi艂y ze sprawdzonych 藕r贸de艂.

    Rozwi艅

    Dlaczego odpowiednie przygotowanie do pozycjonowania i optymalizacji sklepu GOshop jest tak wa偶ne? Przede wszystkim dlatego, 偶e bardzo 艂atwo jest pope艂ni膰 b艂膮d, kt贸ry nie pozwoli stronie uzyska膰 wysokiej pozycji przez d艂ugi czas. Opr贸cz tego niedo艣wiadczona osoba mo偶e nie艣wiadomie zrobi膰 co艣, co jest zakazane przez wyszukiwark臋.

    Niestety stosowanie technik niezgodnych z polityk膮 Google grozi na艂o偶eniem kary w postaci filtra algorytmicznego. Efektem tego jest gwa艂towny spadek pozycji strony i brak widoczno艣ci na frazy, na kt贸re wcze艣niej strona by艂a pozycjonowana

    Dob贸r najlepszej strategii

    Ka偶da witryna internetowa potrzebuje nieco innej strategii. Pozycjonowanie GOshop mo偶e wygl膮da膰 r贸偶nie w zale偶no艣ci od bran偶y, w jakiej dzia艂a sklep. W niekt贸rych przypadkach najbardziej skuteczny b臋dzie content marketing w postaci tworzenia bloga, a w innych lepszym rozwi膮zaniem oka偶e si臋 promowanie sklepu na profilach w social mediach.

    Opr贸cz tego dob贸r strategii zale偶y te偶 od grupy docelowej. Wszystkie dzia艂ania marketingowe powinny by膰 dopasowane do konkretnej grupy, poniewa偶 nie warto kierowa膰 reklamy do wszystkich. Je艣li co艣 jest dla ka偶dego, to nie jest dla nikogo. Dlatego w pozycjonowaniu r贸wnie偶 warto okre艣li膰 tzw. person臋 i na podstawie jej potrzeb i preferencji dobra膰 strategi臋. Szczeg贸lnie dotyczy to optymalizacji sklepu GOshop. Witryna powinna wygl膮da膰 inaczej, je艣li produktami s膮 hulajnogi dla nastolatk贸w, a inaczej, je艣li sklep sprzedaje muchy i krawaty dla dojrza艂ych m臋偶czyzn.

    Sklepy te powinny si臋 r贸偶ni膰 nie tylko pod wzgl臋dem wizualnym, ale r贸wnie偶 pod wzgl臋dem tre艣ci i stosowanej formy komunikacji.

    Tylko dozwolone dzia艂ania

    Jedn膮 z najlepszych odpowiedzi na pytanie 鈥濲ak pozycjonowa膰 GOshop?鈥 jest: stosuj膮c dozwolone techniki. Dzia艂ania zwi膮zane z pozycjonowaniem i optymalizacj膮 mo偶na podzieli膰 na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Pierwsza grupa to czynno艣ci, na kt贸re pozwala wyszukiwarka i mo偶na je stosowa膰 bez obaw. Druga grupa to dzia艂ania niezgodne z polityk膮 Google, czyli zakazane.

    Stosowanie Black Hat SEO mo偶e sko艅czy膰 si臋 wspomnian膮 wcze艣niej kar膮 od wyszukiwarki, kt贸rej konsekwencje b臋d膮 odczuwalne przez d艂ugi czas. Dlaczego wi臋c tak wiele os贸b wci膮偶 stosuje zakazane przez Google dzia艂ania? Dlatego, 偶e cz臋sto przynosz膮 one szybki efekt. Niestety, je艣li wyszukiwarka zorientuje si臋, 偶e na stronie zosta艂y zastosowane podejrzane techniki, bardzo szybk膮 ukarze tak膮 witryn臋. Dlatego, je艣li samodzielnie pozycjonujesz sklep GOshop, nie ryzyku. Korzystaj tylko z dozwolonych praktyk.

    Unikalne tre艣ci to podstawa

    Przy optymalizacji SEO sklepu GOshop bardzo wa偶ne s膮 te偶 unikalne tre艣ci. Opisy produkt贸w czy kategorii nie mog膮 si臋 powtarza膰. Google bardzo szybko znajdzie duplikaty, co negatywnie wp艂ynie na pozycje sklepu.

    Mowa tutaj zar贸wno o duplikatach w obr臋bie sklepu, jak i o tekstach kopiowanych z innych stron. Niedozwolone jest przepisywanie tre艣ci z innych witryn, nawet je艣li b臋d膮 one zmienione. Jest to nie tylko niekorzystne ze wzgl臋du na pozycje sklepu w wynikach wyszukiwania, ale te偶 zakazane przez prawo. Kopiowanie tre艣ci innego autora to przest臋pstwo.

    Efekty pozycjonowania sklepu GOshop

    Efekty pozycjonowania sklepu GOshop

    G艂贸wny cel pozycjonowania GOshop

    Wed艂ug definicji pozycjonowanie to szereg czynno艣ci, kt贸re maj膮 doprowadzi膰 do tego, aby strona znalaz艂a si臋 na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ale czy to naprawd臋 jest g艂贸wnym celem, jaki chce osi膮gn膮膰 przedsi臋biorca? Je艣li komu艣 zale偶y jedynie na zbudowaniu silnego wizerunku marki 鈥 to mo偶e tak. Strona na pierwszej pozycji odbierana jest przez internaut贸w jako godna zaufania i profesjonalna.

    Rozwi艅

    Jednak w wi臋kszo艣ci przypadk贸w nie to jest najbardziej po偶膮danym efektem pozycjonowania GOshop. W艂a艣ciwie wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest 艣rodkiem do osi膮gni臋cia innego celu, jakim jest pozyskiwanie nowych klient贸w i generowanie wi臋kszych zysk贸w.

    Oczywi艣cie bez pozycjonowania sklepu internetowego GOshop by艂oby to niemo偶liwe, jednak nie jest ono celem samo w sobie. Jest tylko narz臋dziem do osi膮gni臋cia prawdziwych efekt贸w.

    Najwa偶niejsze mierniki dzia艂a艅 SEO

    Aby pozycjonowanie i optymalizacja sklepu GOshop przynosi艂y efekty, nie wystarczy, 偶e strona znajdzie si臋 na wysokiej pozycji. Wa偶ne jest te偶 to, czy internauci b臋d膮 j膮 odwiedza膰 oraz wykonywa膰 na niej okre艣lone dzia艂ania warto艣ciowe z punktu widzenia w艂a艣ciciela sklepu.

    Dlatego podstawowymi miernikami dzia艂a艅 SEO, a tym samym efekt贸w pozycjonowania stron GOshop s膮: widoczno艣膰 sklepu na konkretne s艂owa kluczowe, ruch organiczny na stronie oraz wsp贸艂czynnik konwersji.

    Je艣li sklep b臋dzie widoczny na konkurencyjne frazy kluczowe i wielu internaut贸w b臋dzie odwiedza膰 witryn臋, a nast臋pnie wykonywa膰 na niej okre艣lone akcje, to baza klient贸w oraz potencjalnych klient贸w z pewno艣ci膮 si臋 powi臋kszy. A efektem tego b臋dzie oczywi艣cie generowanie wi臋kszych zysk贸w przez sklep internetowy.

    Dlaczego warto monitorowa膰 efekty?

    Monitorowanie efekt贸w pozycjonowania GOshop pozwala przede wszystkim sprawdzi膰, czy wprowadzane dzia艂ania si臋 op艂aci艂y i, czy inwestycja si臋 zwr贸ci. Jednak opr贸cz tego pomaga to te偶 unikn膮膰 nieodpowiednich decyzji. Czasem zdarza si臋 tak, 偶e w艂a艣ciciel sklepu po kilku miesi膮cach nie zauwa偶a wzrostu sprzeda偶y i zapyta艅 od potencjalnych klient贸w. Nieodpowiedni膮 decyzj膮 by艂oby zrezygnowanie z pozycjonowania sklepu GOshop. Dlaczego?

    Dlatego, 偶e by膰 mo偶e efektem jest wzrost pozycji sklepu internetowego, jednak odwiedzaj膮cy nie wykonuj膮 na nim akcji. Monitorowanie zmian pomo偶e w takiej sytuacji doj艣膰 do tego, 偶e prawdopodobnie problem le偶y w tym, co znajduje si臋 bezpo艣rednio na stronie. Mo偶e sklep nie jest dopasowany do grupy docelowej? Mo偶e struktura jest nieprzejrzysta i ci臋偶ko si臋 porusza膰 mi臋dzy podstronami? Mo偶e formularze, kt贸re kupuj膮cy musi wykona膰 podczas zakupu, s膮 zbyt skomplikowane i zajmuj膮 du偶o czasu?

    Tego wszystkiego mo偶na dowiedzie膰 si臋 dzi臋ki monitorowaniu efekt贸w pozycjonowania stron GOshop.

    Narz臋dzia do monitorowania efekt贸w

    Szczeg贸艂owe dane dotycz膮ce efekt贸w pozycjonowania GOshop mo偶na sprawdzi膰 za pomoc膮 narz臋dzi udost臋pnianych przez wyszukiwark臋 Google. Najskuteczniejszym jest obecnie Google Analytics. Za pomoc膮 tego narz臋dzia mo偶na sprawdzi膰 m.in. wsp贸艂czynnik konwersji, wsp贸艂czynnik odrzuce艅, szybko艣膰 艂adowania strony czy 藕r贸d艂o ruchu.

    Innym narz臋dziem jest Google Search Console, kt贸re pozwala sprawdzi膰 przede wszystkim ruch na wybrane frazy kluczowe. Dzi臋ki temu w razie potrzeby mo偶na 艂atwo zmodyfikowa膰 strategi臋 i dobra膰 inne s艂owa.

    Pozycjonowanie GOshop 鈥 wyzwania

    Pozycjonowanie GOshop 鈥 wyzwania

    Obszerny sklep trudniej si臋 pozycjonuje

    Mo偶na powiedzie膰, 偶e pozycjonowanie GOshop samo w sobie jest ju偶 wyzwaniem. Sklepy internetowe znacznie r贸偶ni膮 si臋 struktur膮 od zwyk艂ych stron www. Wiele podstron i dodatkowych funkcji nie u艂atwia optymalizacji. Dlatego potrzebna jest specjalistyczna wiedza.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie stron GOshop mo偶e by膰 szczeg贸lnie trudne, je艣li sklep b臋dzie bardzo rozbudowany. Platforma nie ma ogranicze艅, je艣li chodzi o ilo艣膰 dodawanych produkt贸w, dlatego cz臋sto korzystaj膮 z niej sklepy oferuj膮ce ich tysi膮ce. Ka偶da kategoria i ka偶dy produkt musi mie膰 swoj膮 podstron臋. W takich sytuacjach trudno jest dba膰 o SEO, zw艂aszcza o optymalizacj臋 pod k膮tem technicznym.

    Przy tysi膮cach produkt贸w zadbanie o szybko艣膰 艂adowania strony, responsywno艣膰, przyjazne adresy URL czy o to, aby nie wyst膮pi艂o zjawisko kanibalizacji s艂贸w kluczowych, b臋dzie wymaga艂o sporo pracy.

    GOshop z zamkni臋tym kodem 藕r贸d艂owym

    Kolejnym wyzwaniem, z jakim musi zmierzy膰 si臋 specjalista podczas pozycjonowania sklepu internetowego GOshop, jest zamkni臋ty kod 藕r贸d艂owy. Przede wszystkim tego typu CMS nie daje a偶 tylu mo偶liwo艣ci modyfikacji skryptu, co nieco utrudnia optymalizacj臋 sklepu pod k膮tem technicznym.

    Opr贸cz tego oprogramowanie o zamkni臋tym kodzie 藕r贸d艂owym mog膮 rozszerza膰 jedynie jego tw贸rcy. Jaki ma to zwi膮zek z pozycjonowaniem GOshop? Ot贸偶 w przypadku rozwi膮za艅 typu open source tak jak np. WooCommerce, kod 藕r贸d艂owy jest otwarty i dost臋pny dla wszystkich. Oznacza to, 偶e programi艣ci z ca艂ego 艣wiata mog膮 go rozszerza膰 i tworzy膰 dodatki.

    GOshop to natomiast gotowe rozwi膮zanie, a za dodatki odpowiedzialni s膮 jego tw贸rcy. To wi膮偶e si臋 z mniejsz膮 liczb膮 modu艂贸w, kt贸re u艂atwia艂yby np. optymalizacj臋 sklepu GOshop.

    Aktualizacje algorytmu Google

    Aktualizacje algorytmu Google to wyzwanie nie tylko w przypadku pozycjonowania GOshop. Inne sklepy i strony r贸wnie偶 musz膮 si臋 z tym mierzy膰. Wyszukiwarka, z kt贸rej korzysta obecnie wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w internetu, kilka razy w roku wprowadza zmiany dotycz膮ce wymaga艅 co do witryn. Czasem zdarza si臋 tak, 偶e wprowadzone zmiany wp艂ywaj膮 na pozycj臋 sklepu, dlatego mo偶e si臋 ona zmieni膰 z dnia na dzie艅.

    Z tego wzgl臋du, nawet je艣li pozycjoner stosuje najlepsze techniki, nie mo偶na mie膰 pewno艣ci, 偶e strona utrzyma si臋 na wysokiej pozycji. Dlatego istotne jest 艣ledzenie zmian, jakie wprowadza Google. To pozwoli na bie偶膮co dostosowywa膰 dzia艂ania zwi膮zane z pozycjonowaniem stron GOshop to aktualnych wymaga艅 wyszukiwarki.

    Du偶a konkurencja na rynku e-commerce

    Du偶a konkurencja na rynku e-commerce to 鈥 podobnie jak w przypadku aktualizacji Google 鈥 problem, kt贸ry dotyczy zar贸wno pozycjonowania GOshop, jak i sklep贸w na innych platformach. Handel internetowy rozwija si臋 bardzo szybko i ka偶dego roku powstaje wiele nowych sklep贸w, kt贸re do艂膮czaj膮 do walki o klient贸w.

    Dlatego pozycjonowanie sklepu internetowego GOshop jest ogromnym wyzwaniem. Im wi臋ksza konkurencja, tym trudniej znale藕膰 si臋 w czo艂贸wce i zyska膰 wysok膮 pozycj臋. Szczeg贸lnie je艣li inne firmy r贸wnie偶 wprowadzaj膮 coraz to lepsze dzia艂ania SEO.

    Wyb贸r dodatk贸w do GOshop

    Wyb贸r dodatk贸w do GOshop

    Jak ju偶 wiesz, oprogramowanie GOshop to CMS o zamkni臋tym kodzie 藕r贸d艂owym. Dlatego nie mog膮 go rozszerza膰 programi艣ci niezwi膮zani z platform膮. Z tego wzgl臋du nie ma wtyczek stworzonych przez osoby postronne, jednak tw贸rcy platformy zadbali o to, aby nie zabrak艂o funkcji, integracji i dodatk贸w dost臋pnych w cenie zakupu oprogramowania sklepu.

    Rozwi艅

    Niekt贸re z nich u艂atwiaj膮 pozycjonowanie GOshop, inne usprawniaj膮 dzia艂anie sklepu, a jeszcze inne czyni膮 platform臋 atrakcyjniejsz膮 z punktu widzenia klienta.

    Integracje z serwisami zewn臋trznymi

    Integracje z serwisami zewn臋trznymi pozwalaj膮 w 艂atwy spos贸b zwi臋kszy膰 mo偶liwo艣ci sklepu 鈥 platforma GOshop oferuje ich wiele. Jedn膮 z najwa偶niejszych integracji jest ta z systemami p艂atno艣ci. Internautom bardzo zale偶y na tym, aby transakcje w sieci by艂y bezpieczne. To r贸wnie偶 wp艂ywa na SEO, czyli u艂atwia ca艂y proces pozycjonowania stron GOshop. Platforma pozwala na integracje z takimi systemami p艂atno艣ci jak: Przelewy24, Dotpay czy PayU.

    Dostawa produkt贸w nie mog艂aby si臋 odby膰 bez firmy kurierskiej, dlatego tw贸rcy oprogramowania zadbali r贸wnie偶 o ten aspekt. GOshop mo偶na zintegrowa膰 z wieloma czo艂owymi firmami kurierskimi takimi jak: DHL, InPost czy DPD.

    Opr贸cz tego oprogramowanie pozwala na integracje z por贸wnywarkami cen, portalami aukcyjnymi, serwisami umo偶liwiaj膮cymi zakup na raty, serwisami u艂atwiaj膮cymi prowadzenie ksi臋gowo艣ci oraz serwisami umo偶liwiaj膮cymi automatyczn膮 wysy艂k臋 SMS鈥櫭硍 do klient贸w.

    Dodatki i funkcje u艂atwiaj膮ce pozycjonowanie

    Tw贸rcy oprogramowania oferuj膮 wiele dodatk贸w i funkcji, kt贸re u艂atwiaj膮 pozycjonowanie GOshop. Przyk艂adem jest automatycznie generowanie mapy strony, czyli utworzenie pliku, kt贸ry u艂atwia indeksowanie witryny. Dotyczy to wszystkich podstron, jakie znajduj膮 si臋 w domenie.

    Funkcje GOshop u艂atwiaj膮 te偶 tworzenie przyjaznych link贸w URL (np. umieszczanie w adresach nazw produkt贸w lub kategorii), co jest istotne z punktu widzenia SEO, a tym samym ca艂ego procesu pozycjonowania stron GOshop.

    Opr贸cz tego funkcje dost臋pne w podstawowym pakiecie to tak偶e: mechanizmy zarz膮dzania SEO, szablony znacznik贸w SEO, wizualne opisy kategorii i produkt贸w czy dane strukturalne w formacie LD+JSON.

    Dodatki i funkcje dotycz膮ce zam贸wie艅

    Usprawnienie dzia艂a艅 zwi膮zanych z zam贸wieniami wp艂ywa zar贸wno na pozycjonowanie GOshop, jak i na komfort pracy os贸b obs艂uguj膮cych sklep. Automatyzacja czynno艣ci pozwala nie tylko zaoszcz臋dzi膰 czas, ale r贸wnie偶 u艂atwia ca艂y proces sk艂adania zam贸wienia i skraca czas dostawy.

    Jakie funkcje zwi膮zane z zam贸wieniami oferuj膮 tw贸rcy oprogramowania GOshop? Przede wszystkim jest to mo偶liwo艣膰 dokonywania zam贸wie艅 przez klient贸w niezarejestrowanych. W wielu sklepach taka opcja nie istnieje, co na pewno nie wp艂ywa dobrze na postrzeganie firmy. W obecnych czasach ka偶dy lubi za艂atwia膰 sprawy jak najszybciej. Dlatego im wi臋cej czynno艣ci jest do wykonania, tym mniej atrakcyjny wydaje si臋 sklep. W takiej sytuacji trzeba liczy膰 si臋 z du偶ym wsp贸艂czynnikiem odrzuce艅, co mo偶e 藕le wp艂yn膮膰 na pozycjonowanie GOshop.

    Funkcje zwi膮zane z zam贸wieniami to tak偶e: 艂膮czenie zam贸wie艅, zmiana stanu realizacji zam贸wienia z opcj膮 powiadomie艅 automatycznych do klienta, mo偶liwo艣膰 艂atwego kontaktu pomi臋dzy klientem a sklepem czy mo偶liwo艣膰 艣ledzenia przesy艂ki.

    Dodatki i funkcje dotycz膮ce klient贸w

    Dodatki i funkcje dotycz膮ce klienta r贸wnie偶 maj膮 wp艂yw pozycjonowanie GOshop. Jak ju偶 wiesz, Google promuje witryny, kt贸re nie tylko dopasowuj膮 si臋 do jego algorytm贸w, ale s膮 te偶 warto艣ciowe dla u偶ytkownik贸w.

    Funkcje, jakie w tym zakresie oferuje oprogramowanie to m.in. zapisywanie zawarto艣ci koszyka oraz historii zam贸wie艅 dla klient贸w zalogowanych, kupony rabatowe, zapisywanie korespondencji czy zaawansowane wyszukiwanie produkt贸w.

    Oce艅 tekst

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezp艂atny audyt

      Powiedz nam jaki zakres us艂ug Ci臋 interesuje,
      a skontaktujemy si臋 w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Je偶eli chcia艂by艣 do艂膮czy膰 do naszego zesp贸艂u, ale masz w膮tpliwo艣ci - skontaktuj si臋 z nami.
        Wype艂nij formularz kontaktowy: