Pozycjonowanie sklepu Shoper

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Aby dotrzeć do jak największej liczby klientów, warto dostosować stronę pod kątem pozycjonowania. Shoper to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce.

    Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy Shoper?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to skuteczna forma promocji swojej oferty w sieci. Jeśli nasza witryna będzie wyświetlać się na samym początku w wyszukiwarce, z łatwością pozyskamy nowych klientów.

    Pozycjonowanie Shoper

    pozycjonowanie sklepu internetowego – wyszukiwarka

    Platformy e-commerce to gotowe rozwiązania pozwalające w prosty sposób rozpocząć sprzedaż nawet przy niewielkich umiejętnościach informatycznych. Do najpopularniejszych z nich należy oprogramowanie Shoper.

    Platforma Shoper dla sklepów internetowych

    Shoper to produkt rodzimej firmy, co daje kilka korzyści – hosting na terenie Polski, wbudowana integracja z polskimi systemami płatności online i dostaw oraz gotowe wsparcie dla niektórych elementów pozycjonowania sklepów. Shoper funkcjonuje w modelu software-as-a-service.

    Shoper – cennik poszczególnych wariantów abonamentu

    Do dyspozycji są cztery pakiety, różniące się funkcjonalnością oraz ceną (podane kwoty dotyczą pierwszego roku):

    • pakiet złoty (88 zł/mies.);
    • pakiet platynowy (135 zł/mies.);
    • pakiet diamentowy (177 zł/mies.);
    • pakiet premium (od 399 zł/mies.).

    Po pierwszym roku cena za korzystanie z usługi wzrasta około dwukrotnie. Dodatkowe funkcje są w większości płatne.

    Shoper to propozycja dla sklepów o dowolnej wielkości

    Rozwiązania oferowane w ramach platformy Shoper są dość wszechstronne, a ponadto łatwo je dostosować do sklepów o różnej liczbie klientów i produktów.

    Wbudowana funkcjonalność Shoper

    Podstawowa konfiguracja zawiera:

    • wewnętrzny system płatności,
    • przejrzysty panel administracyjny na stronie głównej,
    • integrację z firmami kurierskimi, narzędziami do księgowości i marketingu, porównywarkami cen,
    • możliwość przygotowania sklepu na Facebooku (nie dotyczy najtańszego pakietu),
    • hosting zarządzany przez Shoper wraz ze wsparciem technicznym,
    • podstawowe funkcje dotyczące pozycjonowania Shoper.

    Plusy i minusy platformy Shoper

    wady i zalety platformy shoper

    Zalety:

    • integracja z rodzimymi serwisami, systemami płatności i zgodność z polskimi przepisami dotyczącymi m.in. hostingu i przechowywania danych;
    • dwutygodniowa wersja próbna;
    • szeroka wbudowana funkcjonalność;
    • szybkie wdrożenie;
    • możliwość rozszerzenia sklepu o dodatkowe moduły;
    • stosunkowo niska cena.

    Wady:

    • brak dostępu do kodu źródłowego;
    • niektóre funkcje nie są dostępne w tańszych pakietach;
    • skromna funkcjonalność dotycząca pozycjonowania;
    • nieco ograniczony administracyjny panel sklepu.

    Shoper pozycjonowanie - dlaczego jest tak istotne w wyszukiwarce Google?

    Ponad 90% wyszukiwań w sieci jest wykonywanych przez Google Search i niemal każdy użytkownik Internetu ma styczność z wyszukiwarką na co dzień.

    Warto skupić się na ruchu organicznym, czyli wizytach ze standardowych wyników wyszukiwania.

    Ruch organiczny na stronie

    Pozycjonowanie Shoper to działania mające na celu zbliżyć naszą stronę do szczytu listy wyników.

    Pozycjonowanie i SEO – czym różnią się te terminy?

    SEO (Search Engine Optimization – optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych) dotyczy działań na stronie – odpowiednie wykorzystywanie meta keywords, przygotowanie wysokojakościowych treści czy optymalizacja kodu witryny.

    Pozycjonowanie obejmuje tzw. działania off-site, czyli wychodzące poza stronę – pozyskiwanie linków z innych witryn.

    SEO jest jedną z najistotniejszych części pozycjonowania.

    Shoper pozycjonowanie. Jak zacząć?

    Jedną z możliwości jest samodzielne zarządzanie SEO oraz pozycjonowaniem. Musimy jednak dysponować dość szeroką wiedzą.

    Możemy skorzystać też ze wsparcia agencji SEO.

    Korzyści ze stosowania wsparcia agencji SEO

    Podstawową korzyścią jest zdecydowanie większa skuteczność tego typu działań dzięki profesjonalnemu podejściu oraz doświadczeniu.

    Wybór agencji SEO

    Warto stawiać na firmy, które mogą pochwalić się doświadczeniem, dobrymi rezultatami w zrealizowanych projektach oraz wieloletnim stażem na rynku.

    Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

    Pozycjonowanie Shoper to proces, który nigdy się nie kończy, a na jego skuteczność wpływają: zmiany w algorytmach Google, ewolucja oczekiwań klientów, dane strukturalne czy działania konkurencji.

    Audyt SEO, czyli podstawa pozycjonowania

    Podczas jego przeprowadzania należy określić: adres URL, zagęszczenie słów kluczowych, obecność meta description, skuteczność linkowania, jakość treści (opis kategorii czy nawet nazwa sklepu), poprawność kodu i struktury, opis strony, działania konkurencji.

    analiza seo

    Ocena wrażeń użytkownika – audyt UX

    Google bierze pod uwagę: czas ładowania strony, czas spędzony na stronie, łatwość nawigacji, przyjazny adres URL, wygląd sklepu.

    Poprawa najistotniejszych kwestii wykrytych podczas audytu

    To takie kwestie, jak: niepoprawne użycie tagów HTML, niska jakość treści na stronie głównej sklepu, zbyt małe lub zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych czy utrudnienia związane z działaniem samej strony.

    Dobór słów kluczowych

    Agencja SEO powinna zapewnić wystarczającą liczbę słów kluczowych, by „wybić” naszą stronę na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie sklepu Shoper

    Obejmuje:

    • przygotowanie i aktualizowanie treści czy meta description,
    • wprowadzanie usprawnień w działaniu strony,
    • link-building (przygotowywanie linków wewnętrznych i zewnętrznych),
    • mapa strony,
    • treści na stronie (opisy produktów i artykuły blogowe z wykorzystaniem fraz long tail).

    Obserwowanie efektów pozycjonowania

    Podczas pozycjonowania sklepu konieczna jest bieżąca obserwacja, czy przyjęta strategia daje oczekiwane skutki. W przypadku e-commerce wiąże się to z liczbą produktów zakupionych przez klientów.

    efekty pozycjonowania – wzrost sprzedaży

    Działanie wyszukiwarki jest aktualizowane na bieżąco – każdego dnia pojawiają się drobne poprawki, a co pewien czas mamy do czynienia ze zmianami znacznie wpływającymi na proces pozycjonowania.

    Ile czasu zajmuje pozycjonowanie e-sklepu Shoper?

    Przyjmuje się, że dobrze przygotowana strategia SEO powinna przynieść zyski po 6–12 miesiącach, jednak długość tego okresu jest zależna od wielu czynników.

    Jak określić cele i skutki pozycjonowania?

    Warto trzymać się dobrze znanej w dziedzinie planowania zasady SMART, która mówi o tym, że cele powinny być konkretne (specific), mierzalne (measurable), osiągalne (achievable), istotne (relevant) i określone w czasie (time-bound), czyli mają umożliwiać stwierdzenie, że zostały spełnione, a także przedstawiają realną wartość i nie pozostawiają pola do błędnej interpretacji.

    Efekty pozycjonowania na nowej lub istniejącej stronie

    W przypadku nowych witryn należy dodać około 3 miesiące do oczekiwanych ram czasowych.

    Ta zasada nie jest jednak uniwersalna – zdarza się, że starsze strony odnotowują gorsze wyniki. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy witryna była wcześniej „ukarana” przez Google za nieetyczne praktyki SEO.

    Działania konkurencji

    Znacznie trudniej „wybić się” w konkurencyjnych sektorach, a także podczas rywalizowania z przedsiębiorstwami o długim stażu i sporym zaufaniu ze strony klientów. Spore znaczenie mają tutaj właściwie dobrane słowa kluczowe – możemy skupić się na specyficznych zapytaniach, które tylko w niewielkim stopniu prowadzą użytkowników do stron popularniejszej konkurencji.

    Jakość treści

    Skuteczne pozycjonowanie sklepu Shoper powinno obejmować stworzenie treści, która odpowie na oczekiwania użytkownika, będzie angażująca i zgodna z działaniem algorytmów Google.

    Techniczne aspekty SEO

    Wykaz najczęściej występujących problemów:

    • powolne działanie strony,
    • zduplikowane treści (np. opis kategorii, nazwa kategorii, dane produktów)
    • zła struktura danych na stronie (np. błędny tytuł strony, brak nagłówków dzielących tekst),
    • treści skopiowane z innych stron,
    • blokowanie indeksowania w pliku robots.txt,
    • brak wskazania innych wersji językowych w atrybucie hreflang (dotyczy sklepów celujących w międzynarodową klientelę).

    Linkowanie zewnętrzne

    Linki zewnętrzne, backlinki, to odnośniki prowadzące z innych stron do naszego portalu. Ich wysoka liczba oznacza, że docelowa witryna jest popularna i godna zaufania. Większe znaczenie będą mieć odnośniki z serwisów, które już teraz mają wysoką pozycję w Google.

    Umiejętności i doświadczenie agencji lub pozycjonera

    Warto wybrać agencję SEO, która może pochwalić się udanymi projektami i wieloletnią obecnością w branży. Dla specjalistów posługiwanie się takimi narzędziami, jak Google Search Console, nie jest obce.

    Pierwsze miesiące pozycjonowania to nie koniec

    Utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest równie trudnym i czasochłonnym procesem. Każda strona wymaga innej strategii.

    Specyfika pozycjonowania sklepu online

    Strony w sektorze e-commerce wymagają nieco innego podejścia niż „standardowe” witryny. Cel jest w zasadzie ten sam – trafienie do pierwszych wyników wyszukiwania i zwiększenie ruchu na stronie.

    pozycjonowanie sklepu shoper

    Odmienna strategia dla sklepów internetowych wynika z dość specyficznej formy tego typu portali. To złożone strony, które mogą mieścić setki, a nawet tysiące różnych artykułów. Kreatywnością będzie trzeba wykazać się m.in. przy opisach produktów tworzonych na stronę.

    Pozycjonowanie Shoper – pozostaw miejsce na opinie użytkowników

    Treści autorstwa użytkowników zawsze będą naturalne oraz różnorodne – tego typu content jest premiowany przez Google i z pewnością pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie sklepu na Shoper.

    Odpowiednia kategoryzacja produktów

    Zakłada się, że użytkownicy powinni mieć możliwość dotarcia do interesującego ich produktu w maksymalnie trzech kliknięciach, startując od strony głównej. Mapa witryny i jej architektura mają spore znaczenie w procesie optymalizacji sklepu internetowego na platformie Shoper.

    Nazewnictwo towarów

    Nazwa konkretnego produktu widoczna jest w jego opisie, w nagłówku czy w treści linku widocznego w wyszukiwarce. Dobrym pomysłem może okazać się potraktowanie rodzaju produktu jako części jego nazwy.

    Optymalizacja nazw plików graficznych

    Nigdy nie powinniśmy zapominać o wyglądzie sklepu. Wrażenia wizualne mają spore znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Warto zadbać o umieszczenie wystarczającej liczby zdjęć, by pokazać towar z każdej strony, wyróżniając jego kluczowe cechy.

    Na skuteczne pozycjonowanie Shoper wpływ mają przede wszystkim nazwy plików oraz tagi HTML. Dzięki nim produkty mogą pojawiać się także w wynikach wyszukiwania Grafiki Google, znacznie zwiększając potencjalną liczbę wizyt.

    Pozycjonowanie Shoper - jakie pułapki mogą na nas czekać?

    Pozycjonowanie sklepu Shoper wymaga przygotowania strategii wraz z agencją SEO. Należy zwrócić uwagę na potencjalne problemy, które mogą pojawić się w trakcie realizacji. Część z nich została już poruszona wcześniej, jednak warto skupić się na nich nieco bardziej, by uniknąć problemów z wdrożeniem działań związanych z SEO i pozycjonowaniem.

    błędy w pozycjonowaniu sklepu Shoper

    Czym jest Black Hat SEO?

    Black Hat SEO, zwane także spamdexingiem (od spam i indexing), to zbiorcza nazwa nieuczciwych technik, które starają się manipulować pozycją strony w wyszukiwarce.

    Google szybko i stanowczo reaguje na tego typu działania. Nawet jeśli uda nam się osiągnąć chwilowy wzrost w ruchu na stronie, algorytm w dość krótkim czasie nałoży na witrynę kary, które znacznie utrudnią uzyskanie pozytywnych wyników w przyszłości. Z tego powodu należy wystrzegać się agencji, które obiecują błyskawiczne korzyści z pozycjonowania sklepu Shoper.

    Zła strategia dotycząca słów kluczowych

    Często popełnianym błędem jest keyword stuffing, czyli sztuczne „zapychanie” treści frazami kluczowymi. Wyszukiwarki uznają takie działania za coś w rodzaju spamu, obniżając pozycję strony w wynikach.

    Brak responsywności strony, czyli dostosowania prezentacji treści do smartfonów

    Aktualnie znaczna część ruchu internetowego pochodzi ze smartfonów – w przypadku e-commerce aż 76% klientów dokonuje zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wyświetlacze w tego typu sprzętach mają jednak zupełnie inne proporcje niż monitory komputerów i ekrany laptopów.

    Responsive web design to określenie dotyczące projektowania strony w taki sposób, by przedstawiała treści w odpowiedni sposób zarówno na większym, jak i mniejszym ekranie. Algorytmy Google zwracają w dość dużym stopniu uwagę na tę kwestię. Warto zatem przygotować adres URL, czyli stronę tak, by użytkownik mógł z niej sprawnie korzystać niezależnie od sprzętu.

    Brak przełożenia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na nowe transakcje

    Aby pozycjonowanie na Shoperze było skuteczne, nie wystarczy dotrzeć na pierwsze pozycje w wyszukiwarce. Strona musi być atrakcyjna, przejrzysta i umożliwiać klientom łatwe, szybkie oraz wygodne dokonanie zakupu.

    Opisy produktów pisane pod SEO

    Dość krótka i specyficzna forma treści, jaką są opisy produktów, wymaga odpowiedniego podejścia. Musimy tutaj zarówno zawrzeć odpowiednio zagęszczone frazy kluczowe, unikając jednocześnie wspomnianego wcześniej upychania fraz, jak i przedstawić towar w atrakcyjny dla klienta sposób.

    Nie może przy tym zabraknąć konkretnych informacji o produkcie, a także meta description zachęcających do zakupów poszczególnych produktów ze stron producenta.

    Brak reakcji na zmiany algorytmów Google

    Współpraca z agencją SEO powinna obejmować bieżące wsparcie i obserwację wyników strony. Pozycjonowanie sklepu na platformie Shoper zależy nie tylko od samej jakości treści na stronie, lecz także od aktualizacji algorytmów wyszukiwania oraz działań konkurencji.

    Umowa z agencją SEO – na co zwrócić uwagę?

    Jedną z najważniejszych kwestii jest forma rozliczenia. Istotnym aspektem jest również określenie celów i ram czasowych, a także kar za niedostosowanie się do wymogów jednej lub drugiej strony umowy.

    umowa z agencją SEO – pozycjonowanie sklepu

    Rozliczenie z agencją

    Często możemy spotkać się z ofertami, które zakładają płatność za ruch wygenerowany na stronie. To rozwiązanie, które z pozoru może okazać się korzystne, jednak wiąże się z pewnymi „haczykami”.

    Warto pamiętać, że możliwe jest wygenerowanie sztucznego ruchu na stronie – efektem będą pozornie obiecujące raporty, jednak takie działania będą wiązać się z brakiem konwersji oraz prawdopodobnie obniżeniem pozycji strony przez Google.

    Popularną opcją jest rozliczanie się w formie abonamentu. W tym przypadku płacimy co miesiąc określoną kwotę, by agencja nadal wspierała pozycjonowanie naszej strony. Taki model może wiązać się również z dodatkowymi płatnościami za osiągnięcie określonych celów. Dzięki zwiększeniu zysków przy pomyślnym pozycjonowaniu sklepu Shoper będziemy w stanie pokryć opłaty za współpracę, z kolei agencja będzie mieć dodatkową zachętę, by jak najlepiej wypromować naszą stronę.

    Kary umowne i zakończenie współpracy

    Nawet jeżeli jesteśmy w stanie stuprocentowo zaufać danej agencji, warto zastosować pewne zapisy w umowie, które pozwolą nam zabezpieczyć się przed nieoczekiwanymi zdarzeniami.

    Dobrym pomysłem będzie określenie kar za odstępstwa od postawionych warunków, zarówno dla jednej, jak i drugiej strony. Dodatkowo należy sprecyzować zasady rozwiązania umowy, by zrezygnować ze współpracy w momencie, gdy nie będzie już opłacalna – standardem jest miesięczny okres wypowiedzenia.

    Ochrona danych osobowych

    W ostatnich latach prywatność w sieci staje się coraz ważniejsza, czego efektem jest pojawianie się nowych regulacji w tej kwestii.

    Aktualnie najważniejszym dokumentem dotyczącym tego zagadnienia jest rozporządzenie o danych osobowych, do którego musi zastosować się każda strona hostowana na terenie Unii Europejskiej.

    Nie inaczej jest w przypadku umowy z agencją – należy zadbać, by żadna ze stron nie mogła nadużywać danych osobowych zarówno swoich partnerów biznesowych, jak i tych zapisanych w bazie sklepu internetowego.

    Raportowanie postępów

    To szczególnie istotne w przypadku zapisów o bonusach za określone rezultaty, widocznych w zakładce Pozycjonowanie.

    Ile kosztuje pozycjonowanie Shoper?

    Koszt opiera się na indywidualnej wycenie, przygotowanej na podstawie informacji o firmie, jak również wiedzy zdobytej podczas przeprowadzania audytów SEO.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 18
    Zaufali nam:
    romet
    Orange
    merlin.pl
    Jean Louis David
    Lou
    Mosquito
    MK Cafe
    Primagran
    Liqui Moly
    Gerda
    Brilu
    HICRON
    Omega Pilzno
    epaka
    PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE „JETA” Sp. z o.o.
    BeBio
    COLUMBUS ENERGY S.A.
    AQUAEL Janusz Jankiewicz sp. z o.o.
    „NAGABA” sp. j
    AQUAEL ZOO Janusz Jankiewicz sp. z o.o.
    Dekoria GmbH
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.