Pozycjonowanie Sky-Shop

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce wiąże się z koniecznością wyboru odpowiedniej platformy sprzedażowej. Przedsiębiorcy mają obecnie wiele możliwości, a jedną z nich jest właśnie oprogramowanie Sky-Shop, z którego korzysta tysiące sklepów internetowych w całej Polsce. Niestety wybór platformy to tylko początek procesu, jaki musi przejść przedsiębiorca, jeśli zależy mu na stałym pozyskiwaniu klientów i generowaniu coraz to większych zysków.

    Nieodłącznym elementem prowadzenia sprzedaży online jest wykonywanie czynności, które zwiększą widoczność sklepu internetowego w sieci, niezależnie od tego, na jakiej platformie został on utworzony. Jednak każda platforma jest inna, dlatego czynności te mogą różnić się od siebie w zależności od rodzaju oprogramowania, dostępnych wtyczek i integracji oraz ogólnego przystosowania platformy do prowadzenia działań SEO. Jak wygląda pozycjonowanie Sky-Shop? Czym charakteryzuje się ta platforma? Kiedy pojawią się efekty? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.

    Czym jest Sky-Shop?

    Czym jest Sky-Shop?

    Dedykowane oprogramowanie dla e-commerce

    Sky-Shop to oprogramowanie, które umożliwia utworzenie sklepu internetowego i prowadzenie sprzedaży. Jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań stosowanych przez przedsiębiorców na rynku e-commerce. Platforma posiada wiele funkcji, które pozwalają na sprawne zarządzanie sklepem, wysokiej jakości obsługę klienta, prowadzenie działań marketingowych oraz pozycjonowanie stron Sky-Shop.

    Rozwiń

    Platformy sprzedażowe można podzielić na dwie główne grupy: Open Source oraz SaaS. Sky-Shop to oprogramowanie typu SaaS (z j.ang. Software as a Service). W tym przypadku przedsiębiorca może utworzyć swój sklep internetowy na serwerze udostępnianym przez twórców oprogramowania, w zamian za opłacanie abonamentu.

    Po wykupieniu dostępu do platformy można niemal błyskawicznie rozpocząć sprzedaż internetową, ponieważ Sky-Shop to gotowe oprogramowanie. Dzięki temu przedsiębiorca, który chce rozpocząć działalność na rynku e-commerce, nie musi posiadać wiedzy z zakresu programowania. Oczywiście gotowe rozwiązanie nie oznacza, że sklepu nie można modyfikować i dopasować do potrzeb danej firmy. Twórcy oprogramowania umożliwiają dostosowanie sklepu internetowego do własnych potrzeb, a także wprowadzanie niektórych zmian koniecznych do procesu pozycjonowania i optymalizacji sklepu Sky-Shop.

    A dlaczego niektórych? Dlatego, że oprogramowanie typu SaaS to CMS o zamkniętym kodzie źródłowym, co oznacza, że dostęp do niego oraz możliwość modyfikacji mają jedynie jego twórcy. Z tego względu właściciel sklepu może mieć problemy z przeprowadzeniem wszystkich czynności związanych z pozycjonowaniem Sky-Shop.

    Platforma dla małych i średnich firm oraz sprzedaży B2B

    Sky-Shop umożliwia przedsiębiorcom prowadzenie sprzedaży online bez znajomości zasad programowania. To dlatego, że właściciel sklepu otrzymuje niemal gotowe rozwiązanie, a do tego zarządzanie sklepem nie jest zbyt skomplikowane. Niestety prosta struktura platformy oznacza pewne ograniczenia w rozbudowie sklepu oraz korzystaniu z bardzo zaawansowanych funkcji. Z tego względu jest to rozwiązanie raczej dla małych i średnich firm, które poszukują prostego systemu e-commerce, co dotyczy zarówno obsługi sklepu, jak i czynności związanych z pozycjonowaniem Sky-Shop.

    Ze względu na liczne integracje z hurtowniami oprogramowanie doskonale sprawdzi się również dla firm działających w modelu B2B.

    Wady i zalety platformy Sky-Shop

    Największą zaletą oprogramowania Sky-Shop jest prosta obsługa. Nie potrzeba specjalnych umiejętności, aby prowadzić sklep na tej platformie. Dlatego też wielu początkujących w branży e-commerce przedsiębiorców decyduje się właśnie na Sky-Shop. Oprócz tego ogromnym atutem są przyjazne dla wyszukiwarek internetowych struktura oraz kod źródłowy sklepu. Niektóre elementy ważne z punktu widzenia SEO generują się automatycznie, co znacznie ułatwia pozycjonowanie Sky-Shop. To wszystko sprawia, że sklep utworzony na tej platformie może stosunkowo szybko osiągnąć wysoką pozycję.

    Do innych zalet zaliczyć można również: możliwość szybkiego i łatwego przeniesienia sklepu z innych platform e-commerce, darmowy okres próbny, wsparcie techniczne wliczone w cenę abonamentu, stale aktualizowany i ulepszany system oraz ogromny wybór funkcji wspierających działania związane z optymalizacją sklepu Sky-Shop.

    Niestety oprogramowanie ma też swoje wady. Największą z nich są wspomniane wcześniej ograniczone możliwości rozwoju. Przedsiębiorstwa, których celem jest stały rozwój i poszerzanie asortymentu oraz oferowanie klientom współpracy na coraz wyższym poziomie, na dłuższą metę nie będą raczej zadowolone z oprogramowania Sky-Shop.

    Czy warto pozycjonować sklep na Sky-Shop?

    Czy warto pozycjonować sklep na Sky-Shop?

    Pozycjonowanie Sky-Shop jako element marketingu

    Biznes i marketing to pojęcia, które zawsze powinny iść ze sobą w parze. Za sukces większości przedsiębiorstw nie odpowiada wyłącznie wysoka jakość oferowanego produktu. Nawet najlepszy produkt nie będzie się sprzedawał, jeśli firma nie podejdzie poważnie do tematu marketingu. Reklama i promowanie marki czy konkretnego produktu to niezbędny element prowadzenia każdej działalności. Uznając pozycjonowanie stron Sky-Shop za pewnego rodzaju strategię marketingową, można łatwo wysnuć wniosek, dlaczego warto to robić.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu Sky-Shop pomagają zwiększyć jego widoczność w sieci, a co za tym idzie – pozyskiwać nowych klientów. Dzięki temu, że witryna pojawia się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, może docierać do wielu nowych osób, które są zainteresowane daną branżą (ze względu na wyszukiwane frazy kluczowe). To wszystko sprawia, że firma może się rozwijać i realizować założone cele finansowe.

    Wyniki organiczne a płatne linki Google

    Pozycjonowanie sklepu Sky-Shop to nie jedyny sposób na widoczność w sieci. Innym rozwiązaniem mogą być płatne kampanie reklamowe od Google, czyli Google Ads. Czym się od siebie różnią i które rozwiązanie jest lepsze? W przypadku pozycjonowania konieczne jest przeprowadzenie wielu czynności, a cały proces może wydawać się skomplikowany, zwłaszcza dla osób, które wcześniej nie miały styczności z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. Czas samego pozycjonowania stron Sky-Shop oraz czekania na efekty może trwać kilka lub nawet kilkanaście miesięcy. Natomiast w przypadku płatnych linków Google sklep będzie widoczny automatycznie po utworzeniu kampanii. Dlatego największą różnicą jest czas pojawienia się efektów.

    Oprócz tego oba te sposoby różnią się też czasem utrzymywania się efektów. Działania pozycjonera mogą utrzymać sklep internetowy na wysokiej pozycji jeszcze przez długi czas po zakończeniu wszystkich czynności. Efekty płatnych linków Google Ads znikają od razu po zakończeniu kampanii.

    To jednak nie wszystko. Warto też wziąć pod uwagę zachowania internautów. Niektórzy użytkownicy nie korzystają ze stron, jakie proponuje im wyszukiwarka w formie reklamy, ponieważ uważają, że taka witryna nie jest godna zaufania. Z tego względu część internautów świadomie pomija płatne linki i korzysta wyłącznie z wyników organicznych, których pozycja zależy od działań specjalisty, związanych z pozycjonowaniem Sky-Shop.

    Czy pozycjonowanie sklepu Sky-Shop się opłaca?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego Sky-Shop to niemały wydatek. Jako przedsiębiorca działający online musisz liczyć się z tym, że za działania dobrego pozycjonera lub agencji SEO trzeba sporo zapłacić. Przede wszystkim ze względu na to, że pozycjonowanie i optymalizacja to złożony proces, na który składa się wiele elementów i w który specjalista musisz włożyć dużo pracy. To dlatego wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się, czy współpraca z pozycjonerem się opłaca i ma w ogóle sens.

    Wiele zależy od tego, w jakiej branży działa biznes i na jak dużą skalę, jednak jeśli pozycjonowaniem będzie zajmowała się doświadczona osoba posiadająca odpowiednią wiedzę i umiejętności, to inwestycja na pewno się opłaci, a pozycjonowanie Sky-Shop przyniesie biznesowi wiele długoterminowych korzyści.

    Internet – najlepsze miejsce do promowania firmy?

    Internet to obecnie miejsce, w którym można zrobić prawie wszystko. Sieć dostarcza rozrywkę, jest źródłem wiedzy, pozwala zrobić zakupy, umówić się na wizytę u lekarza, opłacić rachunki, kupić bilet do kina i załatwić wiele innych spraw życia codziennego. Liczba użytkowników internetu rośnie z dnia na dzień i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić.

    Duża popularność sieci sprawia, że jest to aktualnie najlepsze miejsce do reklamowania firmy i pozyskiwania nowych klientów. Dziś nawet przedsiębiorstwo, które nie działa na rynku e-commerce, a świadczy usługi stacjonarnie, bez wizytówki w postaci strony www tak naprawdę ma niewielkie szanse na sukces.

    Jeśli internet to najlepsze miejsce na reklamę, to warto sprawić, aby docierała ona do dużej grupy osób. W tym właśnie pomaga pozycjonowanie Sky-Shop.

    Jak rozpocząć pozycjonowanie Sky-Shop?

    Jak rozpocząć pozycjonowanie Sky-Shop?

    Cele oraz budżet – dlaczego warto je określić?

    Określenie budżetu, jaki firma może przeznaczyć na pozycjonowanie sklepu Sky-Shop, oraz wyznaczenie celu to aspekty, które warto przemyśleć przed wejściem na kolejne etapy. Dzięki temu cały proces przebiegnie sprawniej.

    Rozwiń

    Cele, jakie chce osiągnąć sklep, warto określić z tego względu, że dla każdego przedsiębiorcy mogą być one inne. Proces pozycjonowania i optymalizacji sklepu Sky-Shop trzeba będzie dostosować do danej branży, grupy docelowej, preferencji przedsiębiorcy, a także do tego, w czym tkwi największy problem witryny internetowej.

    Natomiast określenie budżetu, jaki firma może przeznaczyć na pozycjonowanie, będzie wpływało na obszerność działań pozycjonera oraz na to, jak skomplikowane strategie będą mogły zostać wprowadzone. Trzeba pamiętać, że wiele czynności związanych z pozycjonowanie wygląda tak samo w każdym sklepie, jednak są też takie elementy, które muszą być modyfikowane. Niektóre z nich są bardziej kosztowne, a inne mniej. Określenie budżetu pomoże w planowaniu strategii pozycjonowania sklepu Sky-Shop.

    Jeśli przedsiębiorstwo jest w stanie przeznaczyć dużą kwotę na tę usługę, to cały proces będzie obszerniejszy, a specjalista skupi się na wielu różnych aspektach. Gdy mała firma nie może sobie pozwolić na duży wydatek, pozycjoner dopasuje działania do danej kwoty – zazwyczaj będą to czynności, którą są podstawą z punktu widzenia działań SEO.

    Czy można samemu pozycjonować strony Sky-Shop?

    Zazwyczaj działania związane z pozycjonowaniem i optymalizacją lepiej powierzyć specjalistom, jednak w przypadku platformy Sky-Shop pozycjonowanie sklepu nie jest zbyt skomplikowane. Twórcy oprogramowania zadbali o to, aby wiele ważnych z punktu widzenia SEO elementów generowało się automatycznie. Przykładem jest mapa strony, która jest konieczna do tego, aby boty Google mogły indeksować witrynę i umieścić ją na odpowiedniej pozycji.

    Oprócz tego sklep utworzony na tej platformie automatycznie otrzymuje przyjazne dla wyszukiwarki adresy URL dla wszystkich podstron i produktów, co jest niezwykle istotne dla pozycjonowania stron Sky-Shop. W przypadku niektórych platform adresy trzeba dostosowywać ręcznie i usunąć z nich przypadkowe znaki, które nie opisują zawartości danej podstrony.

    Bardziej skomplikowane czynności mogą być dla osoby początkującej sporym wyzwaniem, dlatego warto nawiązać współpracę z pozycjonerem lub agencją SEO. Wykwalifikowani specjaliści będą wiedzieli, które działania będą korzystne dla sklepu internetowego, a które mogą witrynie zaszkodzić. To pozwoli uniknąć kary za stosowanie niedozwolonych technik, a także sprawi, że efekty pozycjonowania Sky-Shop będą widoczne szybciej.

    Jeśli jednak zdecydujesz się samodzielnie pozycjonować i optymalizować sklep, pamiętaj, aby szczegółowo zapoznać się z polityką wyszukiwarki. O tym zapomina wielu przedsiębiorców, którzy samodzielnie próbują uzyskać wysoką pozycję sklepu internetowego. Niedoświadczone osoby mogą nieświadomie pogorszyć sytuację i sprawić, że sklep długo nie będzie widoczny na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Dlatego samodzielne pozycjonowanie Sky-Shop jest możliwe, ale bardzo ryzykowne.

    Czym kierować się przy wyborze pozycjonera?

    Wybór specjalisty, który zajmie się pozycjonowaniem i optymalizacją sklepu Sky-Shop to bardzo ważny element całego procesu. Im większą wiedzę i doświadczenie będzie miała taka osoba (lub zespół), tym bardziej zadowolony z efektów będzie właściciel sklepu.

    Aby mieć pewność, że wybrana osoba spełni Twoje oczekiwania, musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii. Jeśli masz taką możliwość, sprawdź opinie na temat danego specjalisty. Jeśli jego usługi nie będą warte swojej ceny, z pewnością zostanie to zauważone przez innych. Oprócz tego warto upewnić się, czy wybrana osoba nie zamierza stosować technik niedozwolonych przez wyszukiwarkę, ponieważ mogłoby to negatywnie wpłynąć na pozycję sklepu i utrudnić pozycjonowanie Sky-Shop jeszcze przez długi czas.

    Oczywiście wybór pozycjonera lub agencji będzie również uzależniony od środków, jakie możesz przeznaczyć na usługę. Im większa będzie to suma, tym lepszego specjalistę będziesz mógł wybrać.

    Pozycjonowanie Sky-Shop krok po kroku

    Pozycjonowanie Sky-Shop krok po kroku

    Sprawdzenie konkurencji i audyt SEO

    O wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na te samy frazy walczy jednocześnie wiele firm. Te, które pokazują się na liście jako pierwsze, najprawdopodobniej stosują najskuteczniejsze działania. Dlatego pierwszym krokiem pozycjonowania stron Sky-Shop jest sprawdzenie konkurencji. Za pomocą specjalistycznych narzędzi można w pewnym stopniu sprawdzić, co pozwala innym sklepom utrzymywać się na wysokiej pozycji.

    Rozwiń

    Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie audytu SEO własnej strony, dzięki któremu będzie można sprawdzić, jakie błędy na niej występują i co wymaga gruntownej zmiany. Następnie należy oczywiście naprawić wszystkie istniejące błędy, a także skupić się na mocnych stronach, o których też można dowiedzieć się po przeprowadzeniu audytu SEO.

    Na pozycję strony ma wpływ również to, czy jest ona wartościowa i przyjazna dla internautów. Dlatego przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem Sky-Shop warto również przeprowadzić audyt UX, który sprawdza wrażenia odbiorców po wejściu na daną witrynę.

    Dobór słów kluczowych

    Słowa kluczowe to frazy, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę, gdy poszukują informacji na dany temat lub produktu, gdy są zdecydowani na zakup. Jeśli sklep internetowy wyświetli się wysoko na frazy, które bardzo często wyszukiwane są przez internautów, szanse na pozyskiwanie nowych klientów będą znacznie większe. Dobór słów kluczowych to jeden z najważniejszych etapów pozycjonowania sklepu Sky-Shop. Do tego również potrzebne będą narzędzia SEO, które analizują wyszukiwane przez internautów frazy, a także sprawdzają ich konkurencyjność. Uzyskanie wysokiej pozycji na bardzo popularne frazy kluczowe jest trudne i czasochłonne, ale przynosi zadowalające efekty.

    Dla sklepu internetowego szczególne znaczenie mają frazy z długiego ogona, czyli tzw. long tail. Frazy te składają się z kilku różnych słów, dlatego też są bardziej precyzyjne i mogą docierać do zdecydowanych klientów. Frazy long tail mają też dużo mniejszą konkurencję. Warto z nich korzystać przy pozycjonowaniu Sky-Shop.

    Optymalizacja sklepu Sky-Shop

    Kolejny krok to optymalizacja sklepu Sky-Shop, czyli wszystkie czynności wykonywane na stronie. Zalicza się do nich: usprawnienie działania strony pod kątem technicznym, nasycenie treści frazami kluczowymi oraz dopasowanie witryny do wymagań wyszukiwarki internetowej.

    Aktualnie Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników, niestety większość z nich nie jest znana nawet wykwalifikowanym pozycjonerom. Z tego względu ważne jest pełne dopasowanie sklepu do tych czynników, które są znane. Dzięki temu, nawet gdy większość czynników wartościujących jest nieznana, można wyprowadzić sklep na wysoką pozycję.

    Wdrożenie odpowiednich strategii

    Kolejnym etapem pozycjonowania stron Sky-Shop jest wdrożenie strategii dopasowanej do branży, grupy docelowej oraz budżetu firmy. Taką strategią może być np. prowadzenie bloga firmowego. Regularne rozszerzanie witryny o nowy, unikalny content jest korzystne z punktu widzenia SEO, jednak pozwala też budować wizerunek eksperta. Jeśli firma publikuje artykuły, w których omawia ważne kwestie związane ze swoją branżą, a także odpowiada na pytania potencjalnych klientów, postrzegana jest jako warta zaufania. Przedsiębiorstwa prowadzące bloga mają znacznie większe szanse na dużą widoczność w sieci i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców.

    Pozyskiwanie wartościowych linków

    Ważnym elementem procesu pozycjonowania sklepu internetowego Sky-Shop jest pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli linkbuilding. Im więcej wartościowych witryn będzie prowadziło do sklepu, tym bardziej wartościowy będzie on dla wyszukiwarki. Sposobem na pozyskiwanie linków zewnętrznych jest nawiązywanie współpracy z portalami informacyjnymi (na których można publikować artykuły sponsorowane) lub twórcami internetowymi, którzy prowadzą własne blogi lub profile w social mediach.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu Sky-Shop?

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu Sky-Shop?

    Popularność fraz a czas pojawienia się pierwszych efektów

    Czas oczekiwania na pierwsze efekty pozycjonowania Sky-Shop to kwestia, która najbardziej interesuje właścicieli sklepów internetowych, gdy podejmują współpracę z pozycjonerem. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu w tego typu usługę inwestuje się niemałe pieniądze, dlatego przedsiębiorcom zależy, aby inwestycja się opłaciła.

    Rozwiń

    Niestety nie można dokładnie określić tego, ile trzeba będzie czekać na pierwsze efekty pozycjonowania stron Sky-Shop, ponieważ jest to zależne od mnóstwa różnych czynników. Czasami efekty pojawiają się szybciej, niż zakłada pozycjoner, a czasami dużo później. Nie świadczy to absolutnie o braku kompetencji, ponieważ tak naprawdę nikt nie jest w stanie przewidzieć czasu pojawienia się efektów.

    Jednym z głównych czynników, które wpływają na to, ile trzeba będzie czekać na pierwsze zmiany w widoczności witryny, jest popularność fraz kluczowych, na które pozycjonowany jest sklep internetowy. W przypadku pozycjonowania na słowa o niskiej popularności może to być kilka miesięcy, natomiast w przypadku bardzo popularnych fraz – nawet kilkanaście miesięcy.

    Inne czynniki, które wpływają na czas pojawienia się efektów

    Popularność fraz kluczowych to tylko jeden z czynników, które wpływają na to, jak szybko widoczne będą efekty pozycjonowania stron Sky-Shop. Innym czynnikiem jest to, w jakim stanie znajduje się aktualnie sklep internetowy. Jeśli konieczne są duże zmiany lub gruntowna przebudowa, to na efekty trzeba będzie poczekać dłużej. Na obecną sytuację witryny wpływają działania pozycjonera przeprowadzane w przeszłości oraz historia strony internetowej. Witryny, które istnieją w sieci bardzo długo, zazwyczaj łatwiej jest pozycjonować. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy strona w przeszłości otrzymała karę od wyszukiwarki za stosowanie niedozwolonych technik.

    Do innych czynników wpływających na efekty pozycjonowania sklepu internetowego Sky-Shop zaliczyć można: popularność branży, działania konkurencji, aktualizacje algorytmów, a także umiejętności pozycjonera.

    Czy sklep na platformie Sky-Shop gwarantuje szybkie efekty?

    Żadna platforma sprzedażowa nie może zagwarantować tego, że efekty pozycjonowania pojawią się bardzo szybko. Co więcej, nawet najlepszy i najbardziej doświadczony pozycjoner nie może zagwarantować, że jego działania przyniosą efekty. Pozycja strony zależy po prostu od zbyt wielu czynników, a niektóre z nich mogą się dodatkowo zmieniać.

    Można jednak uznać, że pozycjonowanie Sky-Shop jest stosunkowo łatwiejsze i przynosi efekty w krótszym czasie, w porównaniu do innych platform utworzonych na oprogramowaniu SaaS. Wszystko to ze względu na automatyczne dostosowanie niektórych elementów do wymagań wyszukiwarki. Dzięki temu nawet osoba, która na co dzień nie zajmuje się pozycjonowaniem, będzie w stanie wykonać podstawowe czynności optymalizacji sklepu Sky-Shop.

    Czy można przyspieszyć efekty pozycjonowania?

    Na czas pojawienia się efektów pozycjonowania stron Sky-Shop wpływa wiele czynników, ale czy można samemu zrobić coś, co przyspieszy wzrost pozycji? Tak naprawdę właściciel sklepu może zrobić niewiele w tej kwestii. Najważniejszy jest wybór specjalisty, który będzie zajmował się witryną sklepu internetowego. Efekty na pewno pojawią się szybciej w przypadku działań osoby doświadczonej i posiadającej specjalistyczną wiedzę.

    Dlatego wszystko, co może zrobić właściciel sklepu to dobrze przemyślany wybór pozycjonera lub agencji. Na czynniki takie jak działania konkurencji, popularność branży czy aktualizacje Google przedsiębiorca niestety nie ma wpływu.

    Ile trwa proces pozycjonowania Sky-Shop?

    Jeśli myślisz, że pozycjonowanie Sky-Shop to kilka czynności wykonanych przez pozycjonera, to jesteś w dużym błędzie. Niestety na proces ten składa się wiele skomplikowanych elementów, a niektóre z nich powinny być wykonywane regularnie. Dlatego nie można określić, ile dokładnie trwa proces pozycjonowania sklepu internetowego.

    Dużym i często popełnianym błędem jest zaprzestanie działań, gdy tylko strona uzyska wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Niestety pozycjonowanie stron Sky-Shop to proces, który powinien trwać nieustannie, a nagłe jego przerwanie może negatywnie wpłynąć na pozycję sklepu.

    Optymalizacja SEO Sky-Shop

    Optymalizacja SEO Sky-Shop

    Na optymalizację sklepu Sky-Shop składają się dziesiątki różnych elementów. Jeśli chcesz osiągnąć wymarzony efekt w postaci wysokiej pozycji sklepu oraz wysokiego współczynnika konwersji, musisz zadbać o każdy z nich. Poniżej kilka podstawowych kwestii ważnych z punktu widzenia SEO.

    Rozwiń

    Meta tytuł i meta opis

    Meta tytuł oraz meta opis to znaczniki, które znajdują się w kodzie HTML witryny internetowej, ale mogą pojawić się również w wynikach wyszukiwania, czyli być widoczne dla odbiorców. Bezpośredni wpływ na optymalizację sklepu Sky-Shop ma tylko meta tytuł. Meta opis natomiast może przyczynić się do zwiększenia współczynnika klikalności, ponieważ opisuje on to, co znajduje się na stronie.

    Nagłówki H1, H2 oraz H3

    Ustawienie odpowiednich nagłówków to bardzo ważny element optymalizacji i całego procesu pozycjonowania stron Sky-Shop. Nagłówki zawierające frazy kluczowe bardzo dobrze wpływają na SEO, a do tego informują odwiedzających, co znajduje się na danej podstronie.

    Nagłówek H1 powinien zostać użyty tylko raz na podstronie, dlatego używa się go do opisywania nazwy kategorii, produktu lub tytułu strony. Nagłówki H2 oraz H3 służą do dzielenia dłuższego tekstu na sekcje, co jest istotne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i wrażeń użytkownika. Internauci nie lubią bloków tekstu, które ciągną się w nieskończoność. Tekst musi być dobrze sformatowany i ułatwiać czytelnikowi uzyskanie konkretnych informacji.

    Unikalne treści

    Optymalizacja sklepu Sky-Shop to także tworzenie unikalnej treści zawierającej odpowiednio rozmieszczone frazy kluczowe. W przypadku sklepów internetowych są to opisy produktów i kategorii, sekcja pytań i odpowiedzi, a także artykuły na blogu.

    Bardzo ważne jest to, aby treść była przyjazna zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla czytelników. Oznacza to, że musi być ona unikalna, zawierać frazy kluczowe i nagłówki, a do tego mieć wartość merytoryczną i być po prostu atrakcyjna dla odbiorcy. Ogromnym błędem jest zwracanie większej uwagi na SEO niż na wrażenia czytelnika. Takie postępowanie może przynieść odwrotny do zamierzonego efekt.

    Plik Robots.txt

    Plik Robots.txt odpowiedzialny jest za komunikację z botami wyszukiwarki. To dzięki niemu możliwe jest indeksowanie strony. Plik ten wyznacza pewnego rodzaju ścieżkę, po której mają się poruszać boty, aby przeanalizować zawartość sklepu istotną z punktu widzenia SEO. Sprawdzenie poprawności pliku robots.txt jest elementem pozycjonowania Sky-Shop.

    Oprócz tego istotne jest również ukrycie elementów, które nie mają znaczenia dla SEO (polityka prywatności, koszyk zakupowy, wyszukiwarka wewnętrzna itp.)

    Responsywność strony

    Na pozycjonowanie sklepu internetowego Sky-Shop mają wpływ również wrażenia użytkownika. Dotyczy to zarówno kwestii wizualnych, jak i technicznych. Istotnym elementem jest responsywność strony, czyli zdolność dopasowania układu i wyglądu do rozdzielczości innych urządzeń. Bardzo często strony www tworzone są z myślą jedynie o użytkownikach komputerów i laptopów. Tymczasem wiele osób częściej korzysta ze smartfona. Dlatego warto pomyśleć o responsywnośći witryny sklepu internetowego.

    Szybkość wczytywania strony

    Innym aspektem dotyczącym wygody użytkowania sklepu internetowego jest szybkość wczytywania jego zawartości. Im dłużej internauta będzie musiał czekać na wyświetlenie danej podstrony, tym większa szansa, że zrezygnuje ze sklepu i przejdzie do konkurencji.

    Wysoki współczynnik odrzuceń niekorzystnie wpływa na pozycjonowanie stron Sky-Shop. Gdy wyszukiwarka Google zauważy, że użytkownicy internetu wchodzą na stronę, ale po chwili szybko ją opuszczają, nie wykonując żadnych akcji, uzna ją za niewartościową i nie będzie chciała wyświetlać jej na wysokich pozycjach.

    Linkowanie wewnętrzne

    Istotnym elementem optymalizacji sklepu Sky-Shop jest linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie odnośników z jednej podstrony do drugiej. Takie działania umożliwia robotom szybkie indeksowanie witryny, a także ułatwia użytkownikom poruszanie się po sklepie, zwłaszcza jeśli zawiera on wiele podstron. Oprócz tego linkowanie wewnętrzne pomaga też utrzymać użytkownika dłużej na stronie, co jest korzystne z punktu widzenia SEO.

    Linkowaniem wewnętrznym może być umieszczanie odnośników do innych produktów w opisach kategorii i artykułach blogowych lub odnośników do opisów kategorii w treściach na innych podstronach.

    Przekierowania 301

    Czasami zdarza się tak, że jedna z podstron zostanie usunięta (np. ze względu na usunięcie produktu lub jego wyprzedanie). Jeśli użytkownik będzie chciał uzyskać do niej dostęp, otrzyma komunikat o błędzie. Taka sytuacja nie wpływa dobrze na odbiór sklepu z punktu widzenia potencjalnych klientów, a także nie jest korzystna pod kątem SEO.

    Przekierowanie 301, które jest ważnym elementem pozycjonowania Sky-Shop, sprawia, że odwiedzający sklep nie otrzyma komunikatu o błędzie, tylko zostanie automatycznie przekierowany na nowy adres URL.

    Jak pozycjonować Sky-Shop?

    Jak pozycjonować Sky-Shop?

    Cierpliwość to podstawa

    Niekiedy na efekty pozycjonowania Sky-Shop trzeba czekać nawet kilkanaście miesięcy, zwłaszcza jeśli sklep internetowy działa w popularnej branży. Jednak długie oczekiwanie na wysoką pozycję nie zawsze oznacza, że działania zostały źle dobrane. Najczęściej przyczyną są wspomniane wcześniej czynniki takie jak działania konkurencji czy aktualizacje Google.

    Rozwiń

    Z tego względu ważne jest to, aby uzbroić się w dużą cierpliwość. Żadna strona nie zyska pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania po dniu czy tygodniu. Dużym błędem jest rezygnowanie z obranej strategii pozycjonowania stron Sky-Shop tylko dlatego, że po krótkim czasie nie widać zmian.

    Analizowanie wyników i monitorowanie postępów

    Istotnym elementem pozycjonowania sklepu Sky-Shop jest też analizowanie zmian oraz monitorowanie postępów. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwana na dane frazy kluczowe to zmiana, którą łatwo zauważyć. Jednak efektem pozycjonowania może być również wyższy współczynnik konwersji, który mierzy się za pomocą specjalistycznych narzędzi SEO.

    Analizowanie wyników i monitorowanie postępów pozwoli zachować konsekwencje we wprowadzaniu strategii. Widoczne zmiany oznaczają, że wykonywane działania związane z pozycjonowaniem i optymalizacją sklepu Sky-Shop są skuteczne, więc nie warto ich zmieniać. Trzeba pamiętać, że ciągłe zmiany i wprowadzanie nowych strategii nie jest dobrym rozwiązaniem. Warto zaplanować proces pozycjonowania, konsekwentnie się go trzymać i na bieżąco monitorować efekty. Jeśli po długim czasie efekty nie będą widoczne, dopiero jest czas na modyfikowanie planu.

    Zbieranie i eksponowanie opinii

    Konsumenci bardzo często biorą pod uwagę opinie innych osób. Pozytywne komentarze mogą zatem pomóc w pozyskiwaniu nowych klientów. Z tego względu warto umożliwić konsumentom dodawanie opinii na temat produktów, jakości współpracy czy czasu realizacji zamówienia. Zbieranie i eksponowanie opinii na stronie sklepu internetowego może być skutecznym elementem marketingu, jednak to nie jedyna zaleta takiego rozwiązania.

    Nowe opinie na stronie sklepu są również korzystne dla pozycjonowania Sky-Shop, ponieważ wyszukiwarka promuje witryny, które stale są rozbudowywane. Komentarze klientów to nowa i do tego unikalna treść.

    Dopasowanie strategii do grupy docelowej

    Pozycjonowanie stron Sky-Shop to strategia marketingowa, a w marketingu ważne jest przede wszystkim dopasowanie działań do grupy docelowej. Warto stworzyć sobie profil klienta, który najprawdopodobniej będzie robił zakupy w danym sklepie internetowym, a następnie zaplanować strategie dopasowaną do niego.

    Każda branża skierowana jest do nieco innej grupy odbiorców. Klienci kilku sklepów mogą różnić się od siebie wiekiem, płcią, zainteresowaniami oraz potrzebami. Planowanie działań związanych z pozycjonowaniem Sky-Shop będzie inne w przypadku sklepu z sukienkami i inne w przypadku sklepu z męskimi krawatami. Tutaj różnicą będzie przede wszystkim płeć klientów.

    Jak nie pozycjonować sklepu Sky-Shop?

    Przy pozycjonowaniu Sky-Shop można popełnić wiele błędów, zwłaszcza jeśli robi to osoba niedoświadczona. W takim przypadku bardzo łatwo można nieświadomie zastosować technikę, która nie jest zgodna z polityką wyszukiwarki, a to już może sprawić wiele kłopotów na długi czas. Dlatego warto zapoznać się dokładnie z regulaminem Google.

    Niedozwolone jest przede wszystkim umieszczanie w treści dużej ilości słów kluczowych. Takie działanie jest nie tylko zabronione i należy to tzw. technik Black Hat SEO, ale negatywnie wpływa również na odbiór tekstu przez czytelnika. Fraza kluczowa umieszczona w każdym zdaniu zmniejsza wiarygodność treści, a do tego sprawia, że staje się ona nieatrakcyjna i trudno się ją czyta.

    Efekty pozycjonowania sklepu Sky-Shop

    Efekty pozycjonowania sklepu Sky-Shop

    Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania

    Według definicji pozycjonowanie to czynności, które przede wszystkim mają doprowadzić witrynę na jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Dlatego głównym efektem pozycjonowania Sky-Shop jest to, że sklep zyskuje wyższą pozycję. Dzięki temu zwiększa się jego widoczność w sieci i może on docierać do wielu osób.

    Rozwiń

    Im więcej osób wejdzie na stronę sklepu, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów. Warunkiem jest dobrze przeprowadzona optymalizacja sklepu Sky-Shop, ponieważ jeśli strona nie będzie zachęcała odbiorców pod względem technicznym i wizualnym, wzrośnie współczynnik odrzuceń. To znaczy, że potencjalni klienci zauważą stronę w wynikach wyszukiwania i ją odwiedzą, jednak nie wykonają na niej żadnej akcji. W przypadku sklepu liczy się przede wszystkim dokonanie zakupu, ale konwersja to także wypełnienie ankiety, zapisanie do newslettera czy nawet przejście na kolejne podstrony.

    Więcej akcji wykonywanych na stronie

    Nawiązując do problemu opisanego wyżej, kolejnym efektem pozycjonowania Sky-Shop jest większa konwersja, czyli więcej akcji wykonywanych na stronie. Za to odpowiada optymalizacja, czyli działania wykonywane w obrębie strony. Sklep internetowy musi zachęcać internautów do tego, aby wykonali jakieś działanie.

    Jeśli witryna będzie dobrze zoptymalizowana, zwiększy się współczynnik konwersji, co powinno być jednym z głównych celów pozycjonowania stron Sky-Shop dla każdego przedsiębiorcy działającego w e-commerce. Akcja w postaci złożenia zamówienia to korzyść dla właściciela sklepu i jest to sprawa oczywista. A co z zapisaniem się do newslettera, pobraniem e-booka lub wypełnieniem formularza? Te akcje bezpośrednio nie przynoszą zysku, ale pozwalają zbierać leady sprzedażowe i budować bazę potencjalnych klientów, ponieważ w takich sytuacjach zazwyczaj wymagane jest podanie swoich danych (np. adres e-mail) oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie.

    Wzrost konwersji to jeden z najważniejszych efektów pozycjonowania sklepu internetowego Sky-Shop.

    Budowanie profesjonalnego wizerunku marki

    W marketingu bardzo ważne jest też budowanie profesjonalnego wizerunku firmy i przedstawianie jej jako eksperta w branży. Klienci chętniej korzystają z usług firmy, do której mają zaufanie. W tym również pomagają pozycjonowanie i optymalizacja sklepu Sky-Shop. Jeśli dzięki działaniom pozycjonera sklep uzyska wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, internauci będą odbierali go jako godnego zaufania oraz godnego uwagi.

    Jednak dzięki skutecznemu pozycjonowaniu Sky-Shop sklep internetowy nie tylko zyskuje renomę, ale również kreuje wizerunek eksperta. Do tego przyczynia się prowadzenie bloga firmowego. Artykuły, które fachowo omawiają kwestie związane z daną branżą to doskonały sposób na zdobycie zaufania klienta, a także rozwianie jego wątpliwości dotyczących produktu.

    Nowi klienci, większe zyski

    Wysoka pozycja sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania, wyższy współczynnik konwersji i mniejsza liczba odrzuceń – to wszystko efekty pozycjonowania stron Sky-Shop, jednak tak naprawdę są one tylko środkiem to osiągnięcia głównego celu. Dla przedsiębiorców głównym celem jest zazwyczaj pozyskiwanie nowych klientów, a tym samym – generowanie lepszych zysków. Wszystkie efekty pozycjonowania i optymalizacji Sky-Shop nie są zatem celem samym w sobie, tylko pomagają osiągnąć to, co najważniejsze.

    Pozycjonowanie Sky-Shop – wyzwania

    Pozycjonowanie Sky-Shop – wyzwania

    Czy pozycjonowanie sklepu Sky-Shop jest trudne?

    Pomimo tego, że platforma oferuje wiele funkcji, które ułatwiają podstawowe czynności związane z pozycjonowanie Sky-Shop, niestety nie można powiedzieć, że jest to łatwe zadanie. Automatycznie generujące się przyjazne adresy czy mapa strony to tylko podstawy, a oprócz nich trzeba zadbać jeszcze o dziesiątki innych aspektów.

    Rozwiń

    Przeprowadzenie procesu pozycjonowania i optymalizacji sklepu Sky-Shop może być zatem sporym wyzwaniem dla osób niedoświadczonych, a nawet czymś niemożliwym do wykonania. Zwłaszcza że bardzo łatwo popełnić błąd, który może stronie wręcz zaszkodzić i to na długi czas. Warto też wspomnieć, że sklep internetowy z reguły trudniej jest pozycjonować niż zwykłą stronę www, ze względu na większą liczbę podstron oraz rodzaj wykonywanych akcji. Sklep internetowy służy do realizowania transakcji, w których trakcie klienci podają swoje dane i wykonują przelew. Oznacza to, że witryna musi być przede wszystkim bezpieczna i pozbawiona błędów, o czym trzeba pamiętać nie tylko na etapie tworzenia sklepu, ale również podczas pozycjonowania Sky-Shop.

    Oprogramowanie SaaS, czyli zamknięty kod źródłowy

    Sporym utrudnieniem jest typ oprogramowania, czyli SaaS. Ze względu na zamknięty kod źródłowy pozycjonowanie sklepu internetowego Sky-Shop może być trudniejsze niż w przypadku platform typu open source. Wiele elementów optymalizacji wymaga dostępu do kodu i jego modyfikacji. Oprogramowanie SaaS udostępniane jest klientom płacącym abonament jako usługa, a dostęp do skryptu mają jedynie jego Twórcy, dlatego niektóre czynności związane z pozycjonowaniem Sky-Shop trzeba zlecić właśnie im.

    Oprócz tego inni programiści oczywiście również nie mogą modyfikować kodu i tworzyć nowych wtyczek, które mogłoby ułatwić działania SEO. Wszystkie dodatki, funkcje, wtyczki i integracje tworzone są przez właścicieli oprogramowania.

    Kanibalizacja słów kluczowych – duży problem w sklepach internetowych

    Kanibalizacja słów kluczowych to częsta sytuacja w przypadku sklepów internetowych. Zjawisko to polega na tym, że wyszukiwarka internetowa na jedno słowo kluczowe wyświetla kilka podstron tej samej domeny, ale nie jednocześnie, a raczej zamiennie. Oznacza to tyle, że nie jest ona w stanie wybrać najbardziej wartościowej dla internauty podstrony.

    Przyczyną kanibalizacji jest przede wszystkim optymalizacja kilku podstron sklepu Sky-Shop na to samo słowo kluczowe. Inną przyczyną mogą być podobne lub duplikowane treści. W sklepach internetowych nie trudno o taki błąd, ze względu na opisy produktów. Nawet jeśli sklep oferuje tysiące artykułów, a niektóre z nich różnią się jedynie kolorem, każdy opis powinien być unikalny.

    Aktualizacje wprowadzane przez Google

    Ogromnym wyzwaniem, które dotyczy nie tylko pozycjonowania Sky-Shop, ale również innych sklepów internetowych, są aktualizacje Google. Czasami zdarza się tak, że wprowadzone zmiany w algorytmach powodują duży spadek pozycji, nawet jeśli działania pozycjonera do tej pory były skuteczne. Google zmienia swoje wymagania co do witryn internetowych, aby móc proponować internautom tylko wartościowe strony i w jak największym stopniu odpowiadać na ich potrzeby.

    Warto śledzić, jakie aktualizacje wprowadza Google, i szybko reagować. Dzięki temu będzie można uniknąć gwałtownych spadków pozycji. Istnieją też narzędzia, które wykazują, czy sklep stracił pozycję właśnie przez aktualizacje wyszukiwarki.

    Monitorowanie zmian, jakie wprowadza w swoich algorytmach wyszukiwarka, to nieodłączny element procesu pozycjonowania stron Sky-Shop i każdy dobry specjalista powinien mieć to na uwadze.

    Wybór dodatków do Sky-Shop

    Wybór dodatków do Sky-Shop

    Jak wybierać dodatki do sklepu Sky-Shop?

    Wybór dodatków do Sky-Shop to kwestia indywidualna. Każdy sklep internetowy jest inny i nie chodzi tutaj wyłącznie o rodzaj oferowanych produktów. Różnice występują w potrzebach klientów; budżecie, jaki firma może przeznaczyć na zakup dodatkowych modułów; potrzebach i preferencjach właściciela sklepu oraz od tego, jak duży jest sklep.

    Rozwiń

    Istnieją jednak pewne dodatki i integracje, które powinny pojawić się w każdym sklepie, aby usprawnić zarządzaniem nim, zwiększyć jakość obsługi klienta czy móc łatwiej wykonywać działania związane z pozycjonowaniem Sky-Shop.

    Podstawowe integracje z serwisami zewnętrznymi

    Funkcje, jakie powinien oferować sklep internetowy, aby był atrakcyjny dla klientów to przede wszystkim bezpieczne zakupy oraz wygodny sposób dostawy. Dlatego integracja z zaufanymi systemami płatności oraz firmami kurierskimi to podstawa. Pamiętaj, że elementem pozycjonowania sklepu Sky-Shop jest zadbanie o UX, czyli wrażenia użytkownika. Jeśli klient nie będzie miał pewności, że transakcja będzie bezpieczna, to z pewnością zrezygnuje z zakupów w takim sklepie, przez co wzrośnie wskaźnik odrzuceń.

    Sklep na Facebooku

    Facebook to obecnie najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy, z którego korzysta ok. 3 miliardy osób. Jest to zatem doskonałe miejsce na promowanie swojego sklepu internetowego. Twórcy oprogramowania Sky-Shop oferują swoim klientom integrację z Facebookiem, dzięki której można automatycznie uruchomić sklep na tym popularnym portalu.

    Taka integracja pomaga w pozyskiwaniu klientów, a także wspiera działania związane z pozycjonowaniem Sky-Shop, ponieważ użytkownicy Facebooka mogą w łatwy sposób udostępniać linki do sklepu na swoich profilach.

    Hurtownie dropshipping

    Sklep w modelu dropshipping to obecnie bardzo popularny sposób na biznes dla osób początkujących. Takie rozwiązanie wiąże się z mniejszym ryzykiem, ponieważ przedsiębiorca nie musi inwestować w towar oraz powierzchnie magazynowe. Jednak do prowadzenia sklepu dropshipping potrzebna jest odpowiednia platforma, która umożliwia integracje z hurtowniami. Taką cechą może pochwalić się oprogramowanie Sky-Shop, które oferuje integracje z wieloma różnymi hurtowniami.

    Blog wbudowany w sklep internetowy

    Istotnym elementem pozycjonowania Sky-Shop jest content marketing. Takie działania stwarza przestrzeń na umieszczanie większej ilości słów kluczowych, a do tego jest atrakcyjne z punktu widzenia potencjalnego klienta. Oprogramowanie Sky-Shop oferuje klientom specjalny dodatek, który ułatwia założenie i prowadzenie profesjonalnego bloga firmowego w obrębie witryny sklepu. Blog jest dopasowany do wymagań SEO i ma wiele możliwości, które ułatwiają pozycjonowanie sklepu Sky-Shop.

    Integracje z narzędziami Google

    Aby skutecznie optymalizować sklep Sky-Shop, konieczne jest monitorowanie efektów. Do tego potrzebne są specjalistyczne narzędzia SEO. Dzięki integracji sklepu z narzędziami Google możesz w łatwy sposób analizować zmiany zarówno w pozycji sklepu, jak i współczynnika konwersji czy współczynnika odrzuceń.

    Oprócz tego twórcy oprogramowania oferują również integrację z Google Ads, czyli systemem płatnych reklam, które mogą wspomóc działania pozycjonera.

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie