Pozycjonowanie Sote

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Pozyskiwanie klientów dla sklepu internetowego jest ściśle związane z widocznością w sieci. A za to odpowiada bezpośrednio pozycjonowanie witryny, czyli działania mające na celu wyprowadzenie strony do TOP10 w rankingu wyszukiwarki Google. Niestety prężny rozwój rynku e-commerce powoduje, że z dnia na dzień pojawia się nowa konkurencja, która również walczy o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że wyprowadzenie sklepu na wysoką pozycję jest w obecnych czasach sporym wyzwaniem.

    Pozycjonowanie SOTE wygląda podobnie do pozycjonowania sklepów internetowych utworzonych na innych platformach sprzedażowych, jednak jeśli przyjrzymy się bliżej, można zauważyć pewne różnice. Jedną z nich jest to, w jakim stopniu platforma automatycznie przystosowuje się do wymogów SEO. Jeśli myślisz o założeniu własnego sklepu na tej platformie, sprawdź, czym się ona charakteryzuje oraz jak powinien wyglądać proces pozycjonowania stron SOTE.

    Czym jest SOTE?

    Czym jest SOTE?

    SOTE to oprogramowanie do prowadzenia sklepów internetowych, które dostępne jest na rynku już od 20 lat. Jest to CMS (system zarządzania treścią) oparty o model SaaS, udostępniany klientom za opłatą. Przeznaczony jest głównie dla małych i średnich sklepów, ponieważ nie oferuje zbyt dużych możliwości rozwojowych. Jest to rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy potrzebują prostej platformy i chcą jak najszybciej rozpocząć sprzedaż online.

    Rozwiń

    Platforma nie pozwala na integracje z hurtowniami, dlatego niemożliwe jest prowadzenie sprzedaży w modelu B2B lub założenie sklepu dropshipping. Jest to jedna z kwestii, która odróżnia SOTE od innych platform sprzedażowych, znajdujących się w ścisłej czołówce. Wiele z nich umożliwia integracje z hurtowniami.

    Oprogramowanie oferuje podstawowe funkcjonalności wspierające działania SEO, jednak jest to zdecydowanie za mało, aby można było powiedzieć, że pozycjonowanie SOTE jest łatwe i przyjemne. Aby walczyć o jedną z pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, trzeba włożyć dużo wysiłku w optymalizację sklepu SOTE, a także uzbroić się w cierpliwość, ponieważ sam proces może trwać dłużej niż w przypadku innych tego typu platform.

    Zalety platformy SOTE

    • wsparcie techniczne w języku polskim,
    • darmowy okres próbny na 14 dni,
    • łatwy w obsłudze panel administracyjny,
    • integracje z ważnymi dla e-commerce serwisami zewnętrznymi,
    • możliwość prowadzenia sprzedaży międzynarodowej,
    • estetyczny wygląd sklepu.

    Wady platformy SOTE

    • ograniczone możliwości edycji szablonów,
    • mała ilość bezpłatnych funkcji i modułów,
    • brak automatyzacji działań,
    • czasochłonne i wymagające wysiłku pozycjonowanie stron SOTE,
    • ograniczone możliwości rozwoju.

    Czy sklep na platformie SOTE to dobre rozwiązanie?

    Nie można jednoznacznie stwierdzić, która platforma e-commerce jest najlepsza. Wiele zależy od potrzeb firmy oraz budżetu, jakim dysponuje. Niektórym przedsiębiorcom wystarczy skromniejsze oprogramowanie, ale za niższą cenę, a inni będą potrzebowali zaawansowanej platformy z ogromnymi możliwościami rozwoju i cena nie będzie miała dla nich znaczenia.

    Warto jednak zastanowić się, czy oprogramowanie oferuje podstawowe funkcjonalności, które usprawnią działanie sklepu, zwiększą jego atrakcyjność w oczach potencjalnych klientów, a także będą wspierać działania SEO. Platforma SOTE została wyposażona w podstawowe funkcje, których nie może zabraknąć w żadnym sklepie internetowym, jednak rozszerzanie sklepu o bardziej zaawansowane moduły wiąże się z dodatkowymi kosztami. Pozycjonowanie SOTE również nie należy do najłatwiejszych zadań, jednak z pomocą specjalistów jest to jak najbardziej możliwe i sklep utworzony na tej platformie ma szanse na dostanie się do magicznego TOP10 Google.

    Czy warto pozycjonować sklep na SOTE?

    Czy warto pozycjonować sklep na SOTE?

    Co daje pozycjonowanie sklepu SOTE?

    Aby sklep internetowy generował zyski, internauci muszą go odwiedzać. A żeby internauci mogli go odwiedzać, muszą wiedzieć o jego istnieniu. Trudno o to, gdy znajduje się on na samym końcu wyników wyszukiwania. Użytkownicy internetu korzystają raczej z pierwszej strony, czyli TOP10 Google. Jeśli witryna nie będzie pojawiała się na wysokich pozycjach na frazy, które często wpisują potencjalni klienci w poszukiwaniu produktów, szanse, że na nią trafią, są niewielkie. Im wyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki, tym większa liczba odwiedzin w sklepie, a tym samym – tym większe szanse na pozyskanie klientów.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie SOTE to szereg różnych działań wykonywanych zarówno na stronie sklepu, jak i poza nią, które mają doprowadzić witrynę na jak najlepsze miejsce wynikach organicznych (wszystko, co nie jest płatnym linkiem Google). Inwestycja w usługi pozycjonera czy agencji składającej się z kilku specjalistów jest zatem sposobem na zwiększenie widoczności w sieci i pozyskiwanie nowych klientów. To wszystko natomiast sprowadza się do głównego celu każdej firmy, czyli zwiększenia sprzedaży oraz poprawienia wyników finansowych.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTE to podstawa, jeśli przedsiębiorstwo chce docierać do wielu osób i nieustannie dawać o sobie znać. W dobie ogromnej konkurencji na rynku e-commerce nie wystarczy samo bycie w sieci. Trzeba walczyć z konkurencją i pokazywać się klientom z jak najlepszej strony. Optymalizacja sklepu SOTE oraz inne czynności pozwalające wypromować witrynę to zatem kwestie, których nie powinien unikać żaden przedsiębiorca zajmujący się sprzedażą online i liczący na rozwój działalności.

    Czy pozycjonowanie to gwarancja sukcesu?

    Skuteczne działania wykwalifikowanego specjalisty mogą sprawić, że strona po kilku lub kilkunastu miesiącach znajdzie się wysoko w rankingu wyszukiwarki, jednak nigdy nie ma gwarancji, że tak się stanie. Nawet Google otwarcie mówi o tym, że pozycjonowanie SOTE czy innego sklepu to nie gwarancja wysokiej pozycji. Niestety miejsce w rankingu zależy od zbyt wielu czynników, aby ktokolwiek mógł zagwarantować sukces, zwłaszcza w bardzo krótkim czasie.

    Co więcej, nawet jeśli sklep internetowy osiągnie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, również nie daje to gwarancji sukcesu w postaci zwiększenia liczby klientów. Strona może wyświetlać się wysoko na popularne frazy kluczowe, jednak z jakiegoś powodu internauci mogą z niej rezygnować, bez wykonania jakiegokolwiek ruchu. W takich przypadkach problemem jest zazwyczaj nieodpowiednia optymalizacja sklepu SOTE, czyli działania on-site, jednak przyczyny mogą być różne.

    Czy koszty inwestycji się zwracają?

    Jednym z pierwszych pytań właścicieli sklepów internetowych, którzy planują zlecić pozycjonowanie stron SOTE, jest to, czy inwestycja się zwróci. Prawda jest taka, że działania zwiększające pozycję strony w rankingu wyszukiwarki nie są tanie. Usługi pozycjonera lub agencji mogą być dla niektórych wręcz przerażające. Warto jednak wiedzieć, że sama optymalizacja sklepu SOTE wymaga poświecenia dziesiątek czy nawet setek godzin. Nie wystarczy wykonać kilku czynności, ponieważ pozycjonowanie to proces, na który składa się wiele elementów. Niektóre z nich muszą być powtarzane cyklicznie.

    Oprócz tego, aby skutecznie pozycjonować witrynę internetową, trzeba mieć ogromną wiedzę oraz doświadczenie. Specjalista musiał wcześniej poświecić czas również na naukę i szkolenie samego siebie. To wszystko sprawia, że cena usługi za pozycjonowanie sklepu SOTE jest jak najbardziej uzasadniona.

    No dobrze, ale czy inwestycja się zwróci? Tak. Pod warunkiem, że zajmować się będzie tym osoba wykwalifikowana. Jeśli działania będą skuteczne, to zyski, jakie przyniesie wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, będą znacznie przewyższać koszty inwestycji.

    Pozycjonowanie SOTE – warto czy nie warto?

    Dla wielu przedsiębiorstw sklep internetowy to główny kanał pozyskiwania klientów i generowania zysków. Jeśli witryna będzie niewidoczna w sieci, nie można liczyć na to, że prowadzenie takiego biznesu się opłaci. Sklep internetowy, którego nie widać, jest tak naprawdę bezużyteczny. Dlatego mimo tego, że działania pozycjonera nie dają stuprocentowej gwarancji sukcesu, to rezygnacja z nich jest świadomym pozbawieniem się możliwości dotarcia do ogromne grupy odbiorców, jaką są internauci.

    No to warto pozycjonować strony SOTE czy nie warto? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak. Nawet jeśli właściciel sklepu nie może otrzymać gwarancji osiągnięcia wysokiej pozycji w rankingu Google, lepiej jest zaryzykować niż nie zrobić nic w kierunku pozyskiwania klientów. Warto też wspomnieć, że sytuacje, gdy odpowiednio wdrożone działania związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego SOTE nie przynoszą żadnych efektów, zdarzają się rzadko. Efektem być może nie będzie pierwsze miejsce na liście, jednak istnieje możliwość, że pomimo tego zwiększy się ruch na stronie lub zmniejszy współczynnik odrzuceń.

    Jak rozpocząć pozycjonowanie SOTE?

    Jak rozpocząć pozycjonowanie SOTE?

    Podjęcie współpracy ze specjalistą

    Pozycjonowanie SOTE najlepiej zacząć od nawiązania współpracy ze specjalistą. Owszem, podstawowe czynności optymalizacji można wykonać samodzielnie, jednak to nie wystarczy, aby walczyć o najlepszą pozycję w rankingu. Pomoc doświadczonego pozycjonera i tak będzie potrzebna do wykonania bardziej zaawansowanych czynności. Z tego względu najlepiej zrobić to już na początku. Pamiętaj, że jeśli wcześniej nie miałeś styczności z pozycjonowaniem stron internetowych, nawet na pierwszym etapie możesz nieświadomie popełnić błąd, który będzie Cię wiele kosztował. Współpraca ze specjalistą jest po prostu bezpieczniejsza.

    Rozwiń

    Jeśli zdecydujesz się na współpracę z pozycjonerem lub agencją SEO, pamiętaj, aby dobrze przemyśleć wybór. Sprawdź opinie dostępne w internecie, zapoznaj się z innymi projektami specjalisty, a także zwróć uwagę na to, jak wygląda rozmowa i kontakt z wybraną przez Ciebie osobą. Pamiętaj, że pozycjonowanie sklepu SOTE to proces, który będzie trwał kilka czy nawet kilkanaście miesięcy, a w trakcie jego trwania będziesz musiał bardzo często kontaktować się z wybranym pozycjonerem. Jeśli już podczas pierwszej rozmowy zauważysz, że nie odpowiada Ci forma komunikacji, zrezygnuj z pozycjonera. Nawiązanie współpracy z osobą, która nie odpowiada Ci pod tym kątem, może okazać się sporym wyzwaniem.

    Pamiętaj też, aby zapytać, kiedy możesz spodziewać się pierwszych efektów. Jeśli specjalista zapewnia Cię, że Twój sklep internetowy pojawi się w TOP10 Google po tygodniu, to znak, że na pewno nie jest on wiarygodny. Takiego wyniku nie jest w stanie osiągnąć nawet najbardziej doświadczony pozycjoner.

    Ustalenie priorytetów

    Ważnym aspektem jest ustalenie priorytetów, czyli tego, na czym najbardziej zależy Ci w procesie pozycjonowania SOTE. Nie dla każdego przedsiębiorcy głównym celem jest pierwsze miejsce w rankingu. Czasami efektem, jaki chce osiągnąć właściciel sklepu, może być zmniejszenie współczynnika odrzuceń, usprawnienie działania strony pod kątem technicznym, stworzenie wartościowych treści SEO, optymalizacja strony pod kątem wrażeń użytkownika czy zwiększenie zapytań od potencjalnych klientów.

    Ustalenie priorytetów przed rozpoczęciem pozycjonowania i optymalizacji sklepu SOTE pomoże pozycjonerowi dobrać odpowiednią strategię oraz zaplanować szczegółowo wszystkie etapy procesu. To natomiast może usprawnić wprowadzanie działań, a także nieco przyspieszyć pojawienie się pierwszych efektów. Jeśli osoba zajmująca się pozycjonowaniem będzie wiedziała, na co szczególnie musi zwrócić uwagę, przeprowadzenie procesu będzie łatwiejsze. Oczywiście w pozycjonowaniu stron SOTE liczy się działanie kompleksowe, jednak na niektóre elementy trzeba poświecić więcej czasu, a na inne mniej, w zależności od priorytetów, potrzeb oraz preferencji właściciela sklepu.

    Określenie budżetu na pozycjonowanie

    Jeśli firmy zlecającej pozycjonowanie SOTE nie ogranicza budżet, pozycjoner lub agencja SEO mogą wprowadzać wszystkie strategie, które uznają za koniecznie i najbardziej skuteczne. Jednak w przypadku małych firm, dla których ogromne koszty pozycjonowania oznaczałyby duże nadwyrężenie budżetu, lepiej na samym początku ustalić, jaką kwotę można przeznaczyć na usługę. Dzięki temu specjalista będzie mógł dopasować działania do dostępnych środków.

    Trzeba pamiętać, że im bardziej zaawansowane techniki optymalizacji sklepu SOTE, tym więcej pracy musi włożyć w projekt pozycjoner, dlatego cena usługi będzie większa i jest to zupełnie normalne. Jeśli przed rozpoczęciem współpracy określisz budżet, jaki możesz przeznaczyć na pozycjonowanie, osoba zajmująca się wykonywaniem działań będzie wiedziała, co może zrobić, aby koszty usługi nie przekroczyły podanej przez Ciebie kwoty.

    Co jest potrzebne, aby rozpocząć pozycjonowanie?

    Przedsiębiorca, który decyduje się podjąć współpracę z pozycjonerem lub agencją tak naprawdę nie potrzebuje niczego, oprócz pieniędzy oraz cierpliwości. Właściciel sklepu nie musi znać zasad pozycjonowania, zapoznawać się ze wszystkimi czynnikami wpływającymi na pozycję strony ani posiadać specjalistycznych narzędzi koniecznych do przeprowadzenia procesu pozycjonowania SOTE. To wszystko leży po stronie podmiotu, który decyduje się wykonać usługę.

    Wystarczy, że przedsiębiorca udostępni pozycjonerowi panel administracyjny, dzięki któremu można wykonać działania związane z optymalizacją, a następnie uzbroi się w dużą cierpliwość.

    Pozycjonowanie SOTE krok po kroku

    Pozycjonowanie SOTE krok po kroku

    Krok 1: Sprawdzenie aktualnego stanu witryny

    Aby móc rozpocząć wprowadzanie jakichkolwiek działań związanych z pozycjonowaniem, sklep SOTE musi zostać najpierw dokładnie sprawdzony. Chodzi tutaj o przeanalizowanie aktualnego stanu witryny za pomocą audytu SEO oraz audyt UX. Audyt SEO to szereg czynności, które pozwalają sprawdzić, jakie błędy występują na stronie; które elementy wymagają zmiany; czy strona wymaga całkowitej przebudowy; ale także to, jakie są mocne strony sklepu internetowego. Wszystko to sprawdza się za pomocą specjalistycznych narzędzi, a następnie sporządza szczegółowy raport. Jest on podstawą to planowania pozycjonowania i optymalizacji sklepu SOTE.

    Rozwiń

    Audyt UX to natomiast sprawdzanie wrażeń użytkownika. Dzięki niemu można dowiedzieć się, co na stronie sklepu może być dla niego nieatrakcyjne. Dotyczy to zarówno wyglądu strony, wartości treści, jak i aspektów technicznych (np. czas ładowania strony, dopasowanie układu do rozdzielczości smartfona). Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie nie polega wyłącznie dopasowaniu strony do wymagań wyszukiwarki. Dbałość o wrażenia użytkownika to bardzo ważny element całego procesu.

    Po sprawdzeniu stanu witryny zarówno pod kątem SEO, jak i UX nadchodzi oczywiście czas na naprawienie wszystkich istniejących błędów.

    Krok 2: Wykonanie analizy słów kluczowych

    Kolejny krok pozycjonowania SOTE to wykonanie analizy słów kluczowych. Słowa kluczowe grają główną rolę w całym procesie pozycjonowania, ponieważ są to frazy, które internauci wpisują w wyszukiwarce internetowej. Dzięki nim mogą oni dotrzeć do danego sklepu internetowego, dlatego ich wybór nie może być przypadkowy. Ważne są przede wszystkim takie aspekty jak: znajomość grupy docelowej, dobre rozeznanie w branży, działania konkurencji. Ostatni aspekt jest szczególnie istotny i nie można go pomijać. Warto sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja z pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, a następnie skorzystać z tej wiedzy podczas pozycjonowania stron SOTE.

    Oprócz tego ważna jest popularność słów kluczowych, czyli to, jak często internauci wpisują daną frazę w wyszukiwarce. Jeśli sklep zdobędzie pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe, których prawie nikt nie szuka, to nie przyniesie to żadnych korzyści. Dlatego muszą być to frazy, które cechują się wysoką liczbą wyszukiwań w miesiącu.

    Podczas dobierania słów kluczowych bardzo ważne jest również to, aby nie używać fraz, które nie opisują tego, co znajduje się na danej podstronie. Takie działanie nie pomoże w pozycjonowaniu SOTE, a wręcz może zaszkodzić; wyszukiwarka nie lubi niewiarygodnych stron; internauci również nie będą zadowoleni z faktu, że strona nie przedstawia tego, o czym sugerują słowa kluczowe.

    Krok 3: Stworzenie wartościowego contentu

    Wybrane słowa kluczowe trzeba gdzieś umieścić, dlatego kolejnym krokiem pozycjonowania sklepu internetowego SOTE, jest stworzenie wartościowych treści. Dotyczy to nie tylko opisów produktów, ale również opisów kategorii, tekstu na stronie głównej, artykułów blogowych, poradników, informacji na temat firmy czy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    Teksty w sklepie internetowym to jeden z najważniejszych aspektów działań SEO. Trzeba jednak pamiętać, że żadna treść w obrębie strony nie powinna być tworzona, kierując się zasadą, że SEO jest ważniejsze od wartości dla czytelnika. Takim myśleniem można mocno sobie zaszkodzić, a niestety ten błąd popełnia wiele osób podczas pozycjonowania stron SOTE, czy innej witryny.

    Treści muszą nie tylko zawierać frazy kluczowe, ale również być unikalne i zawierać wartość merytoryczną. Czasy, kiedy dla wyszukiwarki liczyła się jedynie obecność słów kluczowych, dawno już minęły. Teraz treści, które są bezwartościowe, nie przyniosą żadnych korzyści, a mogą nawet zaszkodzić.

    Krok 4: Optymalizacja sklepu SOTE

    Kolejny krok to optymalizacja sklepu SOTE, czyli działania w obrębie strony. Wiele osób wciąż myli optymalizację z pozycjonowaniem lub używa tych pojęć zamiennie. Chociaż mają one ze sobą wiele wspólnego, to nie dotyczą dokładnie tego samego. Optymalizacja jest tylko jednym z etapów całego procesu pozycjonowania, a składają się na nią m.in. takie czynności jak:

    • nasycenie treści słowami kluczowymi,
    • ustawienie poprawnych tytułów strony,
    • ustawienie meta opisów oraz meta tytułów do każdej podstrony w sklepie,
    • stworzenie mapy strony,
    • stworzenie przyjaznych dla wyszukiwarki adresów URL,
    • sprawdzenie poprawności działania pliku robots.txt,
    • zadbanie o sprawne działanie strony.

    Optymalizacja sklepu SOTE składa się z wielu elementów, a opisane wyżej przykłady to tylko niewielka ich część. Czynników wartościujących strony jest obecnie ok. 200, jednak nie wszystkie są nam znane. Więcej o optymalizacji sklepu SOTE dowiesz się później.

    Krok 5: Pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych

    Pozyskiwanie linków z zewnętrznych serwisów, czyli tzw. linkbuilidng to ważny element całego procesu pozycjonowania SOTE. Im więcej linków prowadzi do sklepu internetowego, tym łatwiej jest mu walczyć o dobre miejsce w rankingu Google. Dzieje się tak dlatego, że wyszukiwarka odbiera takie strony jako bardziej wartościowe. Jeśli wiele innych witryn mówi o danym sklepie i wiele linków do niego prowadzi, dla Google jest to znak, że warto polecać go użytkownikom internetu.

    W 2012 roku wyszukiwarka Google wprowadziła algorytm Pingwin; od tego czasu najważniejsza jest jakość linków. Muszą być one wartościowe, czyli pochodzić z wiarygodnych stron. Czym są wiarygodne strony? Mogą to być np. strony powiązane tematycznie, katalogi, portale społecznościowe czy serwisy informacyjne. Linki z serwisów zewnętrznych mogą prowadzić zarówno do strony głównej sklepu internetowego, jak i do innych podstron (np. produkt lub kategoria). Oba te rozwiązania korzystnie wpływają na pozycjonowanie sklepu SOTE.

    Krok 6: Analizowanie i raportowanie zmian

    Analizowanie i raportowanie wpływu działań SEO na pozycję sklepu, współczynnik konwersji, liczbę zapytań od klientów oraz oczywiście na sprzedaż to aspekt, którego również nie można pomijać. Monitorowanie zmian pozwala ocenić, czy pozycjonowanie SOTE jest skuteczne, czy może raczej trzeba zmodyfikować lub całkowicie zmienić obraną strategię.

    Bez analizowania i raportowania zmian za pomocą specjalistycznych narzędzi bardzo łatwo można wyciągnąć pochopne wnioski i podjąć niewłaściwą decyzję. Czasami zdarza się tak, że pozycja strony się nie zmienia, jednak zauważyć można inne zmiany. Oznacza to, że działania są jak najbardziej skuteczne, a na wzrost pozycji w rankingu Google trzeba po prostu poczekać nieco dłużej. W takiej sytuacji nie ma sensu zmieniać strategii pozycjonowania sklepu internetowego SOTE; lepiej cierpliwie poczekać na efekty. Jeśli po kilku miesiącach nic się nie zmienia, wtedy można przyjrzeć się bliżej wprowadzanym działaniom.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu SOTE?

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu SOTE?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces długotrwały

    Właściciele sklepów internetowych, którzy zlecają pozycjonowanie, chcieliby, aby efekty działań pozycjonera pojawiły się błyskawicznie. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu inwestują w usługę niemałe pieniądze i zależy im na tym, aby działania przyniosły korzyści w postaci większych zysków, w jak najkrótszym czasie. Niestety efekty nie pojawią się natychmiast. Pozycjonowanie SOTE to proces, na który składa się wiele elementów, dlatego jego przeprowadzenie może się ciągnąć długimi miesiącami, a oczekiwanie na główny efekt może trwać nawet rok.

    Rozwiń

    Samo przeprowadzenie audytu SEO, w przypadku sklepu internetowego z szerokim asortymentem, może zająć nawet 2 tygodnie – a jest to dopiero pierwszy krok całego procesu. Kolejne jest naprawienie błędów, jakie wykaże raport. Im będzie ich więcej, tym czas pozycjonowania stron SOTE będzie dłuższy.

    Po przeprowadzeniu audytów i naprawieniu błędów następują kolejne kroki, które mogą trwać dłużej lub krócej, w zależności od stanu witryny. Najwięcej czasu pozycjoner musi poświęcić na optymalizację sklepu SOTE. Jeśli w sklepie znajduje się wiele produktów, to również opóźni proces, ponieważ każdy z nich potrzebuje opisu. Oprócz tego każda strona z produktem musi zostać zoptymalizowana; jeśli produktów są tysiące, zajmie to sporo czasu.

    Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

    To, ile trzeba będzie czekać na efekty pozycjonowania sklepu SOTE, zależy od wielu różnych czynników. Przede wszystkim trzeba zadać sobie pytanie: jakich efektów oczekuję? Jeśli przedsiębiorcy zależy tylko na tym, aby strona znalazła się na pierwszym miejscu w rankingu wyszukiwarki, to będzie musiał poczekać na efekty dłużej. Inaczej sytuacja będzie wyglądała w przypadku, gdy sklep wyświetla się na wysokiej pozycji, ale współczynnik konwersji jest bardzo niski. Wtedy wystarczy skuteczna optymalizacja sklepu SOTE i efekty w postaci większej ilości akcji prawdopodobnie pojawią się szybciej.

    Trzeba też odróżnić zwiększenie widoczności w sieci, a zwiększenie zapytań od klientów i generowanie większych zysków. W przypadku zwiększenia widoczności, czas oczekiwania na pierwsze efekty to zazwyczaj ok. 3-6 miesięcy. Zwiększenie sprzedaży to natomiast zupełnie inna kwestia i na taki efekt trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej (nawet kilkanaście miesięcy).

    Co wpływa na czas nadejścia efektów?

    Efekty pozycjonowania stron SOTE mogą nadejść w kilka miesięcy lub w kilkanaście miesięcy. Tak duża rozbieżność wynika z tego, że jest to zależne od wielu różnych czynników. Na czas nadejścia efektów wpływa przede wszystkim konkurencyjność branży. Jeśli przedsiębiorca sprzedaje produkty, które są bardzo popularne i na które jest duży popyt, to musi liczyć się z tym, że będzie rywalizował z ogromną liczbą innych firm. Oprócz tego konkurencja prawdopodobnie również inwestuje w pozycjonowanie, co tym bardziej wpływa na czas pojawienia się efektów.

    Innym czynnikami są aktualna sytuacja strony oraz jej historia. Im strona jest w gorszym stanie (występuje na niej dużo błędów, wiele jest do zmiany), tym dłużej trzeba będzie czekać na efekty. Jeśli w przeszłości stroną zajmował się niedoświadczony pozycjoner, to prawdopodobnie wiele czasu minie, zanim jego błędy zostaną naprawione. Historia strony to natomiast kwestie takie jak to, czy na witrynę została nałożona kara od wyszukiwarki (ręczna lub algorytmiczna). Jeśli tak, efekty pozycjonowania SOTE mogą długo się nie pojawiać. To dlatego, że wyszukiwarka Google będzie musiała ponownie zaufać witrynie, która została ukarana za działanie niezgodne z regulaminem.

    Optymalizacja SEO SOTE

    Optymalizacja SEO SOTE

    Optymalizacja sklepu SOTE została wcześniej opisana jako jeden z etapów pozycjonowania, jednak można ją podzielić na kilkadziesiąt różnych czynności. Do najważniejszych zaliczają się:

    Rozwiń

    Szybkość wczytywania strony i responsywność

    Szybkość wczytywania strony i responsywność to elementy, które nie tylko wpływają na wrażenia odbiorcy, ale również są bezpośrednim czynnikiem wartościującym, branym pod uwagę przez Google. Jeśli zawartość sklepu wczytuje się dłużej niż 3-5 sekund, to witryna automatycznie staje się niewartościowa zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla odbiorcy. Dlatego ważnym elementem optymalizacji sklepu SOTE jest zadbanie o to, aby zawartość wyświetlała się w jak najkrótszym czasie.

    Responsywność strony to natomiast zdolność dopasowania się do rozdzielczości innych urządzeń. Głównie dotyczy to telefonów komórkowych, ponieważ ogromna część internautów właśnie na tych urządzeniach surfuje po internecie.

    Poprawne meta dane oraz przyjazne adresy URL

    Meta dane, czyli meta tytuł oraz meta opis to informacje o danej podstronie, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania, a także są znacznikami w kodzie HTML. Dla optymalizacji sklepu SOTE ważny jest głównie tytuł, natomiast opis informuje odbiorców o tym, co znajduje się na stronie. Jeśli zostanie prawidłowo sporządzony, będzie zachęcał internautów do odwiedzenia sklepu.

    Przyjazne adresy URL to takie, które zawierają w sobie informacje na temat danej podstrony, czyli dobrze odzwierciedlają jej zawartość, oraz są czytelne; nie może być to ciąg przypadkowych znaków. Platforma SOTE została wyposażona w funkcję automatycznego generowania przyjaznych adresów, którą wystarczy włączyć w panelu zarządzania.

    Blokowanie stron dla robotów indeksujących

    Roboty indeksujące zbierają informacje o strukturze strony i jej zasobach, na tej podstawie mogą umieścić witrynę na konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak nie wszystko, co znajduje się w sklepie internetowym, jest ważne dla pozycjonowania SOTE. Niektóre segmenty strony powinny zostać zablokowane dla robotów indeksujących.

    Do tego konieczne jest poprawne działanie pliku robots.txt. Sekcje, które mają zostać zablokowane dla botów, należy umieścić na liście w panelu zarządzania, w zakładce „Edycja pliku robots.txt”. Elementy, do których boty Google nie powinny mieć dostępu to m.in. regulaminy, polityka prywatności, koszyk czy rejestracja.

    Automatyczne przekierowania

    Ważnym elementem optymalizacji sklepu SOTE jest też ustawienie automatycznych przekierowań ze stron, które już nie istnieją lub zostały zmienione, do tych aktywnych i poprawnych. Jeśli użytkownik trafi na nieaktywną podstronę, będzie odbierał sklep jako nieprofesjonalny lub niewartościowy. Taka sytuacja nie jest też korzystna z punktu widzenia SEO.

    Aby tego uniknąć, należy użyć przekierowania 303, które automatycznie przeniesie użytkownika na poprawną podstronę.

    Optymalizacja treści na stronie

    Optymalizacja treści polega przede wszystkim na nasyceniu jej wcześniej dobranymi frazami kluczowymi. Frazy powinny znaleźć się w nagłówkach (H1, H2, H3) oraz w samym tekście. Nagłówek H1 ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania stron SOTE, ale powinien znaleźć się tylko raz na każdej podstronie. Natomiast nagłówki niższego rzędu służą do dzielenia tekstu na sekcje i można używać ich kilkukrotnie na jednej podstronie. W nich również warto umieszczać słowa kluczowe.

    Oprócz tego do optymalizacji treści zalicza się również formatowanie tekstu, co dotyczy wspomnianych nagłówków, ale również zwiększania czytelności treści poprzez dzielenie na akapity, dodawanie wypunktowań i list oraz boldowanie ważnych fragmentów.

    Dla pozycjonowania sklepu SOTE znaczenie ma również długość tekstu, wartość merytoryczna treści, a także unikalność.

    Linkowanie wewnętrzne

    Dobry pozycjoner nie może zapominać również o linkowaniu wewnętrznym, które jest istotnym elementem optymalizacji sklepu SOTE. Linkowanie wewnętrzne to inaczej umieszczanie odnośników do innych podstron w obrębie witryny, np. z jednego produktu do innego produktu, z produktu do kategorii, ale także z artykułów blogowych do produktów.

    Działanie to ma na celu ułatwienie indeksowania strony, a także przedłużenie czasu odwiedzin w sklepie. Jeśli odbiorca czyta artykuł na blogu, z którego link prowadzi do przykładowego produktu, to jest duża szansa, że odwiedzi on proponowaną podstronę. Podstrona produktu może prowadzić z kolei np. do innych podobnych produktów. Dzięki temu użytkownik dłużej pozostanie w sklepie internetowym, co dla wyszukiwarki Google jest znakiem, że strona jest wartościowa i odpowiada na potrzeby internautów.

    Jak pozycjonować SOTE?

    Jak pozycjonować SOTE?

    Black Hat SEO, czyli pozycjonowanie, które się nie opłaca

    Pozycjonowanie SOTE czy innego sklepu internetowego można przeprowadzić z wykorzystaniem dwóch grup praktyk: Black Hat SEO oraz White Hat SEO. Black Hat SEO lub inaczej czarne SEO to techniki pozycjonowania dla niecierpliwych. Dają one szybkie efekty i potrafią wyprowadzić stronę na wysoką pozycję w krótkim czasie, jednak ich stosowanie zdecydowanie się nie opłaca.

    Rozwiń

    Dlaczego? Dlatego, że są to techniki niezgodne z polityką Google. Wyszukiwarka nie zezwala na ich wykorzystywanie, a jeśli zorientuje się, że dana witryna jest pozycjonowana w nieetyczny sposób, nałoży na nią karę w postaci filtra algorytmicznego. Kara ta objawia się w postaci spadku pozycji na dane słowa kluczowe oraz zmniejszenie ruchu na stronie.

    Pozycjonowanie stron SOTE powinno się zatem odbywać z wykorzystaniem wyłącznie dozwolonych praktyk, czyli White Hat SEO.

    Wartość dla czytelnika ważniejsza niż SEO

    Ważną kwestią, o której warto pamiętać, jest to, że wartość dla czytelnika powinna być zawsze ważniejsza niż SEO. Większa liczba słów kluczowych, która pojawi się w tekście kosztem jego jakości, nie jest dobrym rozwiązaniem. UX to obecnie bardzo istotny aspekt i warto zrobić wszystko, aby sklep internetowy i cała jego zawartość była wartościowa dla odbiorcy.

    Teksty na stronie muszą być wysokiej jakości; tak, aby odbiorca chciał je przeczytać do końca, a nie zrezygnować po przeczytaniu kilku pierwszych zdań. Dotyczy to nie tylko wartości merytorycznej, ale również błędów ortograficznych, stylistycznych i interpunkcyjnych. Słabej jakości teksty to tzw. thin content, który negatywnie wpływa na pozycjonowanie SOTE.

    Frazy kluczowe z długiego ogona

    Skuteczna strategia pozycjonowania sklepu internetowego SOTE to taka, która pozwala docierać do osób znajdujących się na różnych etapach lejka sprzedażowego. Frazy ogólne docierają do szerokiego grona odbiorców, jednak trudno pozycjonować na nie sklep ze względu na dużą konkurencję.

    Frazy kluczowe, które pozwalają dotrzeć do osób zainteresowanych konkretnym produktem lub też przekonanych do zakupu, to frazy z długiego ogona, czyli tzw. long tail. Są one rozbudowane i składają się z kilku różnych słów, z tego względu są też najbardziej precyzyjne i bardzo często prowadzą do dokonania zakupu w sklepie internetowym, mimo że ich średnia liczba miesięcznych wyszukiwań jest bardzo mała. Przykładem frazy z długiego ogona dla pozycjonowania sklepu SOTE z obuwiem sportowym może być „buty do bieganie damskie rozmiar 37”.

    Strategia dopasowana do potrzeb i preferencji klienta

    Dużym błędem w pozycjonowaniu SOTE jest niezwracanie uwagi na potrzeby i preferencje grupy docelowej. Każda branża ma swoją grupę odbiorców, którą charakteryzuje kilka cech oraz pewne potrzeby zakupowe. Skuteczne pozycjonowanie to takie, które jest dopasowane właśnie do tych osób.

    Inne rozwiązania będą potrzebne, jeśli sklep internetowy sprzedaje biżuterię, a inne w przypadku sprzedaży odzieży i sprzętu wędkarskiego. Trzeba pamiętać, że kierowanie reklamy do wszystkich nigdy nie da tak zadowalających efektów, jak stworzenie persony i dopasowanie działań właśnie do niej. Dokładnie tak samo jest w przypadku pozycjonowania sklepu SOTE.

    Efekty pozycjonowania sklepu SOTE

    Efekty pozycjonowania sklepu SOTE

    Wzrost pozycji w rankingu wyszukiwarki

    Wszystkie działania związane z pozycjonowanie sklepu SOTE mają na celu uzyskanie wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwarki. I właśnie to jest głównym efektem i korzyścią wynikającą z działań pozycjonera. Skuteczne działania SEO mogą poprawić pozycję strony, a nawet doprowadzić ją na sam szczyt, czyli pierwsze miejsce na liście. Wysoka pozycja na dane frazy kluczowe to większa widoczność w sieci. Sklep internetowy, który nie tylko istnieje, ale również daje o sobie znać i dociera do wielu osób, ma większe szanse na sukces i rozwój. Przedsiębiorca natomiast będzie mógł sprawnie realizować swoje cele biznesowe.

    Rozwiń

    Więcej zrealizowanych transakcji

    Większa widoczność w sieci daje większe szanse na dotarcie do osób zdecydowanych na zakup. Dlatego efektem pozycjonowania stron SOTE jest większa liczba zrealizowanych transakcji, a tym samym – większe zyski dla firmy. Tak naprawdę to jest głównym celem każdego przedsiębiorstwa, a efekty takie jak wysoka pozycja strony czy wyższy współczynnik konwersji mają tylko do tego celu doprowadzić.

    Pierwszej miejsce w rankingu wyszukiwarki samo w sobie nie powinno być sukcesem, jednak często efekt pozycjonowania SOTE zatrzymuje się na tym etapie. Żeby działania pozycjonera przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży i generowania większych zysków, cały proces musi być przeprowadzony od początku do końca, bez pominięcia jakiegokolwiek szczegółu. Dotyczy to głównie optymalizacji, bez której właściciele sklepu mogą zapomnieć o wysokim współczynniku konwersji.

    Generowanie leadów sprzedażowych

    Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTE pomaga również budować bazę leadów sprzedażowych. Leady sprzedażowe to inaczej potencjalni klienci, którzy w przyszłości mogą być zainteresowani zakupem. Przedsiębiorcy często stosują różnorakie strategie marketingowe, aby uzyskać od nich dane kontaktowe oraz zgodę na wysyłanie ofert. Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie, a dokładniej optymalizacja sklepu SOTE może pomóc w zwiększeniu konwersji, dzięki której pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach będzie możliwe.

    Działania w obrębie strony takie jak optymalizacja techniczna czy zadbanie o wrażenia użytkownika sprawiają, że witryna staję bardziej atrakcyjna, a tym samym zachęca do wykonania konkretnej akcji. Przykładem może być pobranie darmowego e-booka w zamian za podanie swojego adresu e-mail. Taka akcja powinna być prosta i szybka, ponieważ jeśli użytkownik będzie musiał wypełniać długi i skomplikowany formularz, aby otrzymać obiecanego e-booka, prawdopodobnie z niego zrezygnuje.

    Budowanie renomy marki

    Innym efektem pozycjonowania SOTE jest budowanie renomy i profesjonalnego wizerunku marki. Strony w TOP10 Google uznawane są bardziej wartościowe i profesjonalne – w końcu z jakiegoś powodu się tam znalazły. Internauci wiedzą, że wyszukiwarka Google bardzo starannie wybiera strony, które znajdą się na wysokiej pozycji w rankingu.

    Budowanie profesjonalnego wizerunku jest bardzo ważne w marketingu. Konsumenci nie chcą kupować lub korzystać z usług firmy, której nie ufają.

    Lepsza jakość strony, jako dodatkowa korzyść

    Dodatkową korzyścią pozycjonowania i optymalizacji sklepu SOTE jest lepsza jakość witryny sklepu internetowego. W obecnych czasach jakość ma duże znaczenie i nie dotyczy to wyłącznie produktów, ale również współpracy oraz właśnie witryny internetowej. Dla przedsiębiorstw, które świadczą usługi stacjonarnie, wizytówką jest zwykła strona www. Dla firm działających na rynku e-commerce rolę takiej wizytówki odgrywa sam sklep.

    Jeśli będzie on dobrze wykonany, klienci skojarzą wysoką jakość również z produktami. Tak samo będzie wyglądało to w odwrotnej sytuacji. Niska jakość witryny internetowej będzie kojarzyła się z niską jakością produktów. Warto zatem zadbać o profesjonalny wygląd i sprawne działanie sklepu.

    Pozycjonowanie SOTE – wyzwania

    Pozycjonowanie SOTE  – wyzwania

    Brak zaawansowanych funkcji wspierających SEO

    Platforma została wyposażona w kilka funkcji, które pomagają wykonać podstawowe czynności związane z optymalizacją sklepu SOTE. To jednak nie wystarczy, aby walczyć o wysokie pozycje w rankingu Google, zwłaszcza na bardzo konkurencyjne frazy. Jak już wiesz, konieczne jest kompleksowe działanie i zadbanie o wszystkie czynniki, które nie są tajemnicą wyszukiwarki. Niestety wraz z uruchomieniem zaawansowanej funkcjonalności konieczna jest modyfikacja szablonów lub wykupienie modułów, które nie wliczają się w cenę podstawowej opłaty.

    Rozwiń

    Z tego względu pozycjonowanie stron SOTE nie należy to najłatwiejszych zadań. Oczywiście jest możliwe, jednak wymaga dużego nakładu pracy oraz cierpliwości ze strony właściciela sklepu.

    Wybór dobrego specjalisty to niełatwe zadanie

    Aby efekty pozycjonowania SOTE były zadowalające, konieczne jest wybranie dobrego specjalisty ze sporym doświadczeniem. Niestety na rynku obecnie tak wiele osób świadczy usługi pozycjonowania, że trudno jest ocenić, kto rzeczywiście jest specjalistą, a kto tylko siebie nim nazywa.

    Niestety można trafić na kogoś, kto swoimi działaniami nie pomoże, a wręcz pogorszy sytuację sklepu internetowego. Z tego względu przy wyborze warto wziąć pod uwagę wszystkie możliwe aspekty. Najlepiej korzystać z usług osoby lub agencji, którą ktoś po prostu poleci. Takie sytuacje są najbezpieczniejsze, ponieważ masz pewność, że wybrany specjalista jest godny zaufania.

    Im większy sklep, tym trudniejsze pozycjonowanie

    Warto też wiedzieć, że znacznie trudniejsze jest pozycjonowanie sklepu SOTE, który jest mocno rozbudowany i zawiera wiele produktów. Każdy produkt zazwyczaj ma swoją podstronę, a każda podstrona musi zostać zoptymalizowana (adres URL, opis, meta dane, linkowanie wewnętrzne itp.). Przy tysiącach produktów może się to okazać naprawdę dużym wyzwaniem.

    Oprócz tego im więcej podstron ma sklep internetowy, tym trudniej jest uniknąć błędów. Trzeba poświecić wiele czasu i uwagi, aby nie przeoczyć żadnego błędu 404 oraz sprawić, że każda podstrona będzie wyświetlała się w miarę szybko i sprawnie. Wyzwaniem jest również stworzenie unikalnych opisów SEO, gdy sklep oferuje wiele produktów. Każdy z nich musi być unikalny i wartościowy.

    Często popełnianym błędem podczas pozycjonowania stron SOTE jest kopiowanie opisów od producenta. Google uznaje takie treści za duplikat, a do tego nie są one atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Trzeba również pamiętać, że treści w sklepie internetowym powinny zachęcać do zakupu, czyli być napisane językiem korzyści oraz zawierać CTA (z j.ang. Call To Action).

    Wybór dodatków do SOTE

    Wybór dodatków do SOTE

    Czy dodatki do sklepu SOTE są darmowe?

    Niektóre dodatki do sklepu SOTE są darmowe, za inne trzeba dodatkowo zapłacić. Niestety dużą wadą platformy jest to, że oferuje ona bardzo mało modułów w podstawowym pakiecie. Za wiele zaawansowanych dodatków, które usprawniają zarządzaniem sklepem, ułatwiają obsługę klienta czy wspierają pozycjonowanie SOTE, trzeba po prostu zapłacić.

    Rozwiń

    Z tego względu platforma nie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw, które planują w przyszłości prężnie się rozwijać, poszerzać asortyment i oferować swoim klientom współpracę na coraz wyższym poziomie.

    Systemy płatności i firmy kurierskie

    Bezpieczny system płatności oraz wygodny sposób dostawy to funkcje niezbędne w każdym sklepie internetowym. Bez takiej podstawy firma nie ma szans konkurować z innymi. Klienci bardzo szybko zauważą niedociągnięcia i zrezygnują z dokonania zakupu, a w najgorszym wypadku podzielą się swoimi wrażeniami z innymi internautami. Wrażenia użytkownika mają też wpływ na cały proces pozycjonowania sklepu SOTE.

    Platforma umożliwia integracje z wieloma zaufanymi i cieszącymi się popularnością systemami płatności oraz firmami kurierskimi.

    Dodatki usprawniające zarządzaniem sklepem

    Wybór dodatków do platformy sprzedażowej jest uzależniony od potrzeb branży oraz grupy docelowej. Właściciel sklepu powinien też wziąć pod uwagę to, co pomoże mu usprawnić zarządzaniem sklepem. Przykładem są moduły automatyzujące ważne czynności w sklepie czy integracja z serwisem aukcyjnym Allegro.

    Oprócz tego wartościowe są również integracje z popularnymi portalami społecznościowymi, które są doskonałym miejscem na promowanie sklepu. Twórcy oprogramowania SOTE oferują m.in. integracje z najpopularniejszym na świecie portalem, czyli Facebookiem.

    Dodatki poprawiające wrażenia użytkownika

    Dostępne są również dodatki oraz integracje poprawiające wrażenia klientów sklepu, czyli funkcje ułatwiające złożenie zamówienia, kontakt ze sklepem czy porównanie cen. To wszystko oczywiście wpływa na UX, czyli ważny aspekt w procesie pozycjonowania SOTE.

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Jeżeli chciałbyś dołączyć do naszego zespółu, ale masz wątpliwości - skontaktuj się z nami.
        Wypełnij formularz kontaktowy: