Pozycjonowanie Sote

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Pozyskiwanie klientów dla sklepu internetowego jest ściśle związane z widocznością w sieci. Bezpośrednio za to odpowiada pozycjonowanie strony internetowej, czyli działania mające na celu wyprowadzenie strony do TOP10 w rankingu wyszukiwarki Google.

    Czym jest SOTE?

    SOTE to oprogramowanie do prowadzenia sklepów internetowych, dostępne na rynku już od 20 lat. Jest to CMS (system zarządzania treścią) oparty o model SaaS, udostępniany klientom za opłatą. Przeznaczony głównie dla małych i średnich sklepów.

    Platforma nie pozwala na integracje z hurtowniami, dlatego niemożliwe jest prowadzenie sprzedaży w modelu B2B lub założenie sklepu dropshipping.

    Zalety platformy SOTE

    • Wsparcie techniczne w języku polskim,
    • Darmowy okres próbny na 14 dni,
    • Łatwy w obsłudze panel administracyjny,
    • Integracje z ważnymi dla e-commerce serwisami zewnętrznymi,
    • Możliwość prowadzenia sprzedaży międzynarodowej,
    • Estetyczny wygląd sklepu.

    Wady platformy SOTE

    • Ograniczone możliwości edycji szablonów,
    • Mała ilość bezpłatnych funkcji i modułów,
    • Brak automatyzacji działań,
    • Czasochłonne i wymagające wysiłku pozycjonowanie stron SOTE,
    • Ograniczone możliwości rozwoju.

    Czy sklep na platformie SOTE to dobre rozwiązanie?

    Ranking Top10 Google

    Nie można jednoznacznie stwierdzić, która platforma e-commerce jest najlepsza. Wiele zależy od potrzeb firmy oraz budżetu, jakim dysponuje.

    Czy warto pozycjonować sklep na SOTE?

    Użytkownicy Internetu korzystają raczej z pierwszej strony w Google. Im wyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki, tym większa liczba odwiedzin w sklepie i większe szanse na pozyskanie klientów.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych SOTE to podstawa, jeśli dane przedsiębiorstwo chce docierać do wielu osób.

    Czy pozycjonowanie SOTE to gwarancja sukcesu?

    Skuteczne działania wykwalifikowanego specjalisty mogą sprawić, że strona po kilku lub kilkunastu miesiącach znajdzie się wysoko w rankingu wyszukiwarki, jednak nigdy nie ma gwarancji, że tak się stanie. Miejsce w rankingu zależy od zbyt wielu czynników, aby ktokolwiek mógł zagwarantować sukces.

    Czy koszty inwestycji się zwracają?

    Pozycjonowanie to proces, na który składa się wiele elementów. Niektóre z nich muszą być powtarzane cyklicznie. Do tego trzeba mieć ogromną wiedzę oraz doświadczenie.

    To wszystko sprawia, że cena usługi za pozycjonowanie sklepu SOTE jest uzasadniona.

    Jeśli działania będą skuteczne, to zyski, jakie przyniesie wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google, będą znacznie przewyższać koszty inwestycji.

    Pozycjonowanie sklepu SOTE – warto czy nie warto?

    Warto! Rezultatem nie zawsze będzie pierwsze miejsce na liście, jednak na pewno zwiększy się ruch na stronie lub zmniejszy współczynnik odrzuceń.

    Jak rozpocząć pozycjonowanie SOTE?

    Podjęcie współpracy ze specjalistą

    Jeśli zdecydujesz się na współpracę z pozycjonerem lub agencją SEO, sprawdź opinie dostępne w Internecie, zapoznaj się z innymi projektami specjalisty, zwróć uwagę na to, jak wygląda z nim rozmowa i kontakt.

    Jeśli specjalista zapewnia Cię, że Twój sklep internetowy pojawi się w TOP10 Google po tygodniu, to znak, że na pewno nie jest wiarygodny.

    Pozycjoner SEO

    Ustalenie priorytetów

    Nie dla każdego przedsiębiorcy głównym celem jest zwiększenie widoczności witryny, czyli pierwsze miejsce w rankingu.

    Ustalenie priorytetów pomoże pozycjonerowi dobrać odpowiednią strategię, zaplanować szczegółowo wszystkie etapy procesu, usprawnić wprowadzanie działań, a także nieco przyspieszyć pojawienie się pierwszych efektów.

    Określenie budżetu na pozycjonowanie SOTE

    Jeśli firmy zlecającej pozycjonowanie nie ogranicza budżet, pozycjoner lub agencja SEO mogą wprowadzać wszystkie strategie, które uznają za najbardziej skuteczne. W innym przypadku lepiej na samym początku ustalić, jaką kwotę można przeznaczyć na usługę.

    Co jest potrzebne, aby rozpocząć pozycjonowanie?

    Wystarczy, że przedsiębiorca udostępni pozycjonerowi panel administracyjny, dzięki któremu można wykonać działania potrzebne dla optymalizacji sklepu, a następnie uzbroi się w cierpliwość.

    Pozycjonowanie SOTE krok po kroku

    Krok 1: Sprawdzenie aktualnego stanu witryny

    Chodzi tutaj o przeanalizowanie aktualnego stanu witryny za pomocą:

    • audytu SEO – sprawdza opis strony oraz to, jakie są jej atuty, m.in. za pomocą Google Search Console);
    • audytu UX – sprawdza wrażenia użytkownika. Dotyczy to wyglądu strony, wartości treści i aspektów technicznych.

    Krok 2: Wykonanie analizy słów kluczowych

    Ważne są takie aspekty, jak: znajomość grupy docelowej, dobre rozeznanie w branży, weryfikacja wyszukiwarek czy też działania konkurencji.

    Oprócz tego ważna jest popularność słów kluczowych. Podczas ich doboru pamiętaj, aby nie używać fraz, które nie opisują tego, co dotyczy poszczególnych podstron.

    Krok 3: Stworzenie wartościowego contentu

    To opisy produktów, kategorii, tekst na stronie głównej, artykuły blogowe, poradniki, informacje na temat firmy czy możliwość dodania odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    Treści strony muszą zawierać frazy kluczowe, wartość merytoryczną i być unikalne.

    Krok 4: Optymalizacja sklepu SOTE

    Optymalizacja, czyli:

    • używanie słów kluczowych,
    • ustawienie poprawnych tytułów strony,
    • ustawienie meta opisów oraz meta tytułów do każdej podstrony w sklepie,
    • czytelna mapa witryn,
    • przyjazne linki dla wyszukiwarki,
    • sprawdzenie poprawności działania pliku robots.txt,
    • zadbanie o sprawne działanie strony.

    Dobry tekst SEO

    Krok 5: Pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych

    Link builidng to ważny element pozycjonowania SOTE. Im więcej linków prowadzi do sklepu internetowego, tym łatwiej mu walczyć o dobre miejsce w rankingu Google.

    Linki muszą być wartościowe, czyli pochodzić z wiarygodnych serwisów zewnętrznych. Mogą prowadzić zarówno do strony głównej sklepu internetowego, jak i do innych podstron.

    Krok 6: Analizowanie i raportowanie zmian

    Monitorowanie zmian pozwala ocenić, czy pozycjonowanie sklepu SOTE jest skuteczne, czy raczej trzeba zmodyfikować lub całkowicie zmienić obraną strategię.

    Jeśli po kilku miesiącach nic się nie zmienia, wtedy można przyjrzeć się bliżej wprowadzanym działaniom.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu SOTE?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces długotrwały

    Pozycjonowanie SOTE składa się z wielu elementów, dlatego jego przeprowadzenie może ciągnąć się miesiącami, a oczekiwanie na główny efekt trwać nawet rok.

    Samo przeprowadzenie audytu SEO na stronie sklepu internetowego z szerokim asortymentem może zająć nawet 2 tygodnie. Kolejnym krokiem jest naprawienie błędów, jakie wykaże raport.

    Najwięcej czasu pozycjoner musi poświęcić na optymalizację sklepu SOTE.

    Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

    W przypadku zwiększenia widoczności i uzyskania lepszych wyników wyszukiwania czas oczekiwania na pierwsze efekty to zazwyczaj ok. 3-6 miesięcy. Na zwiększenie sprzedaży trzeba poczekać nawet kilkanaście miesięcy.

    Co wpływa na czas nadejścia efektów?

    • konkurencyjność branży;
    • aktualna sytuacja strony – czy występuje na niej dużo błędów;
    • historia strony – czy na witrynę została nałożona kara od wyszukiwarki.

    Optymalizacja SEO SOTE

    Szybkość wczytywania strony i responsywność to elementy, które są bezpośrednim czynnikiem wartościującym. Jeśli zawartość sklepu wczytuje się dłużej niż 3-5 sekund, to witryna staje się niewartościowa dla wyszukiwarki oraz odbiorcy.

    Responsywność strony to zdolność dopasowania się do rozdzielczości urządzeń mobilnych.

    Poprawne meta tagi oraz przyjazne adresy URL

    Dla optymalizacji SOTE ważny jest tytuł, natomiast opis informuje odbiorców o tym, co znajduje się pod adresem http.

    Przyjazne adresy URL zawierają w sobie informacje na temat danej podstrony, czyli dobrze odzwierciedlają jej zawartość oraz są czytelne. Platforma SOTE została wyposażona w funkcję automatycznego generowania przyjaznych adresów.

    Blokowanie stron dla robotów indeksujących

    Nie wszystko, co znajduje się w sklepie internetowym, jest ważne dla pozycjonowania SOTE. Niektóre segmenty strony powinny zostać zablokowane dla robotów indeksujących.

    Do tego konieczne jest poprawne działanie pliku robots.txt.

    Automatyczne przekierowania

    Ważnym elementem optymalizacji SOTE jest też ustawienie automatycznych przekierowań ze stron, które już nie istnieją lub zostały zmienione, do tych aktywnych i poprawnych.

    Przekierowanie 303 automatycznie przeniesie użytkownika na poprawną podstronę.

    Optymalizacja treści na stronie

    Optymalizacja treści polega na nasyceniu jej frazami kluczowymi. Powinny znaleźć się w nagłówkach (H1, H2, H3) oraz w tekście.

    Nagłówka H1 należy użyć tylko raz na każdej podstronie, natomiast H2, H3 można używać kilkakrotnie na jednej podstronie. W nich również warto umieszczać słowa kluczowe.

    Do optymalizacji treści zalicza się też formatowanie tekstu, zwiększanie czytelności mapy strony i treści poprzez dzielenie na akapity, dodawanie wypunktowań i list oraz boldowanie ważnych fragmentów.

    Linkowanie wewnętrzne

    To inaczej umieszczanie odnośników do innych podstron w obrębie witryny. W tym miejscu warto uwzględnić pozycjonowanie lokalne.

    Działanie to ma na celu ułatwienie indeksowania strony, a także przedłużenie czasu odwiedzin w sklepie.

    Jak pozycjonować SOTE?

    Black Hat SEO, czyli pozycjonowanie, które się nie opłaca

    Pozycjonowanie SOTE można przeprowadzić z wykorzystaniem dwóch grup praktyk: White Hat SEO (dozwolone) oraz Black Hat SEO (niezgodne z polityką Google). Jeśli wyszukiwarka zorientuje się, że dana witryna jest pozycjonowana w nieetyczny sposób, nałoży na nią karę w postaci filtra algorytmicznego.

    Spadek w rankingu

    Wartość dla czytelnika ważniejsza niż SEO

    UX to obecnie bardzo istotny aspekt i warto zrobić wszystko, aby cała zawartość w danych sklepach internetowych była wartościowa dla odbiorcy.

    Teksty na stronie muszą być wysokiej jakości oraz poprawne językowo.

    Frazy kluczowe z długiego ogona

    Dają możliwość rozszerzenia frazy o kilka słów, z tego względu są też najbardziej precyzyjne i bardzo często prowadzą do dokonania zakupu w sklepie internetowym, mimo że ich średnia liczba miesięcznych wyszukiwań jest bardzo mała.

    Strategia dopasowana do potrzeb i preferencji klienta

    Kierowanie reklamy do wszystkich nie da tak zadowalających efektów, jak stworzenie persony i dopasowanie działań właśnie do niej. Tak samo jest w przypadku, gdy chcemy pozycjonować sklep SOTE.

    Pozycjonowanie sklepu SOTE - efekty

    Wzrost pozycji w rankingu wyszukiwarki

    Wszystkie działania skierowane ku pozycjonowaniu SOTE mają na celu uzyskanie wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwarki. Skuteczne działania SEO mogą poprawić pozycję strony, a nawet doprowadzić ją na sam szczyt.

    Więcej zrealizowanych transakcji

    Efektem pozycjonowania stron SOTE jest większa liczba zrealizowanych transakcji, a tym samym – większe zyski dla firmy. Tak naprawdę to jest głównym celem każdego przedsiębiorstwa.

    Generowanie leadów sprzedażowych

    Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTE pomaga również budować bazę leadów sprzedażowych, czyli potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem w przyszłości.

    Budowanie renomy marki

    Strony w TOP10 Google uznawane są za bardziej wartościowe i profesjonalne. Konsumenci nie chcą kupować lub korzystać z usług firmy, której nie ufają.

    Lepsza jakość strony jako dodatkowa korzyść

    Jeśli strona będzie dobrze wykonana, klienci skojarzą wysoką jakość z produktami. Warto zadbać o profesjonalny wygląd, przejrzystą mapę serwisu i sprawne działanie sklepu.

    Produkty premium

    Pozycjonowanie SOTE – wyzwania

    Brak zaawansowanych funkcji wspierających SEO

    Wraz z uruchomieniem zaawansowanej funkcjonalności konieczna jest modyfikacja szablonów lub wykupienie modułów, które nie wliczają się w cenę podstawowej opłaty.

    Z tego względu pozycjonowanie sklepu SOTE nie należy to najłatwiejszych zadań.

    Wybór dobrego specjalisty to niełatwe zadanie

    Przy wyborze warto wziąć pod uwagę wszystkie aspekty. Najlepiej korzystać z usług osoby lub agencji z polecenia.

    Im większy sklep, tym trudniejsze pozycjonowanie

    Znacznie trudniejsze jest pozycjonowanie e-sklepu, który ma rozbudowaną mapę serwisu i zawiera wiele produktów.

    Oprócz tego im więcej podstron, tym trudniej uniknąć błędów. Wyzwaniem jest również stworzenie unikalnych opisów SEO, gdy sklep oferuje wiele produktów.

    Często popełnianym błędem podczas pozycjonowania sklepu internetowego SOTE jest kopiowanie opisów od producenta. Google uznaje takie treści za duplikat.

    Wybór dodatków do SOTE

    Czy dodatki do SOTE są darmowe?

    Dużą wadą platformy jest to, że oferuje bardzo mało modułów w podstawowym pakiecie. Za wiele zaawansowanych dodatków trzeba zapłacić.

    Z tego względu platforma nie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw, które planują w przyszłości prężnie się rozwijać, poszerzać asortyment i oferować swoim klientom współpracę na coraz wyższym poziomie.

    Systemy płatności i firmy kurierskie

    Platforma umożliwia integrację z wieloma zaufanymi, cieszącymi się popularnością systemami płatności oraz firmami kurierskimi.

    Dodatki usprawniające zarządzaniem sklepem

    Wybór dodatków do platformy sprzedażowej jest zależny od potrzeb branży oraz grupy docelowej. Przykładem są moduły automatyzujące ważne czynności w sklepie czy integracja z serwisem aukcyjnym Allegro.

    Twórcy oprogramowania SOTE oferują również integrację z Facebookiem.

    Facebook

    Dodatki poprawiające wrażenia użytkownika

    To funkcje ułatwiające złożenie zamówienia czy kontakt ze sklepem. Wartościowe są również integracje z porównywarkami cenowymi. To wszystko wpływa na UX, czyli ważny aspekt w procesie pozycjonowania sklepu.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13
    Zaufali nam:
    romet
    Orange
    merlin.pl
    Jean Louis David
    Lou
    Mosquito
    MK Cafe
    Primagran
    Liqui Moly
    Gerda
    Brilu
    HICRON
    Omega Pilzno
    epaka
    PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE „JETA” Sp. z o.o.
    BeBio
    COLUMBUS ENERGY S.A.
    AQUAEL Janusz Jankiewicz sp. z o.o.
    „NAGABA” sp. j
    AQUAEL ZOO Janusz Jankiewicz sp. z o.o.
    Dekoria GmbH
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.