Pozycjonowanie Wordpress

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO z naszym doradc膮.

    Skuteczne pozycjonowanie strony WordPress z profesjonalnym wsparciem

    CMS WordPress to zdecydowanie najpopularniejszy system zarz膮dzania tre艣ci膮 dla stron internetowych 鈥 aktualnie korzysta z niego ponad 450 milion贸w stron, czyli a偶 40% ca艂ej sieci. Cho膰 pierwotnie narz臋dzie s艂u偶y艂o przede wszystkim do tworzenia blog贸w, jego wszechstronno艣膰 oraz dost臋pno艣膰 r贸偶norodnych plugin贸w sprawi艂y, 偶e aktualnie WordPress mo偶e by膰 wykorzystywany tak偶e przez sklepy internetowe, fora, portale edukacyjne, sieci spo艂eczno艣ciowe czy przedsi臋biorstwa z niemal dowolnej bran偶y. Aby m贸c w pe艂ni wykorzysta膰 potencja艂 tego systemu i odnie艣膰 sukces w przestrzeni online, warto dobrze zapozna膰 si臋 z tematem, jak pozycjonowa膰 stron臋 WordPress. System ten pozwala na skorzystanie z licznych wtyczek SEO, kt贸re u艂atwi膮 to zadanie. Cz臋sto jednak znacznie lepsze efekty mo偶emy uzyska膰 poprzez skorzystanie z agencji, kt贸rej optymalizacja stron internetowych pod k膮tem pozycji w wynikach wyszukiwania nie przysporzy 偶adnego problemu.

    Marketing to jedna z najwa偶niejszych kwestii dla praktycznie ka偶dego biznesu, a odpowiednia reklama mo偶e zadecydowa膰 o sukcesie dzia艂alno艣ci. W czasach, gdy wi臋kszo艣膰 klient贸w szuka us艂ug i produkt贸w online, odpowiednie pozycjonowanie strony staje si臋 kluczowe. Strony WordPress charakteryzuj膮 si臋 艂atwo艣ci膮 dodawania nowych tre艣ci i zasob贸w, jednak nale偶y tak偶e wiedzie膰, jak dostosowa膰 je pod dzia艂anie algorytm贸w Google. Jakie narz臋dzia mo偶emy znale藕膰 do pozycjonowania w WordPress? Czy pozycjonowanie WordPressa znacz膮co r贸偶ni si臋 od analogicznych proces贸w dla sklepu internetowego? Czy optymalizacja strony WordPress przez osob臋, kt贸ra prowadzi dzia艂alno艣膰, mo偶e przynie艣膰 oczekiwane wyniki? Zanim poznamy odpowied藕 na te pytania, warto nieco bli偶ej przyjrze膰 si臋 specyfice funkcjonowania wyszukiwarek internetowych, co pozwoli lepiej zrozumie膰 techniki stosowane w zakresie SEO i pozycjonowania.

    Pozycjonowanie WordPressa 鈥 dlaczego pozycja w wynikach wyszukiwania jest tak istotna?

    A偶 93% zapyta艅 w wyszukiwarkach internetowych jest wysy艂anych do najwi臋kszego gracza na tym rynku, czyli Google. Z tego wzgl臋du, analizuj膮c kwesti臋 pozycjonowania WordPress, szczeg贸ln膮 uwag臋 nale偶y zwr贸ci膰 na algorytmy w艂a艣nie tej wyszukiwarki. Pozycja witryny w wynikach wyszukiwania jest niezwykle istotna zar贸wno dla u偶ytkownik贸w, jak i firm prowadz膮cych strony, a tak偶e samego Google.

    Korzy艣ci z SEO dla u偶ytkownik贸w

    G艂贸wnym za艂o偶eniem pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej pod k膮tem SEO jest dostarczenie u偶ytkownikom wynik贸w, kt贸re w najwi臋kszym stopniu odpowiadaj膮 ich oczekiwaniom. W tym celu konieczne jest stosowanie bardzo z艂o偶onych algorytm贸w, kt贸re bior膮 pod uwag臋 ogromn膮 liczb臋 r贸偶norodnych czynnik贸w, takich jak szybko艣膰 strony, odpowiedni tytu艂 strony i opis strony w Google (meta description) oraz wyst臋puj膮ce na niej s艂owa kluczowe. W innym wypadku mo偶liwe by艂oby proste manipulowanie wynikami, przez co strony stosuj膮ce nieuczciwe praktyki znalaz艂yby si臋 na samym szczycie listy rezultat贸w. Warto zaznaczy膰, 偶e na pozycj臋 witryny wp艂ywa nie tylko jej zawarto艣膰, lecz tak偶e tzw. UX, czyli user experience 鈥 ca艂okszta艂t do艣wiadcze艅 zwi膮zanych z korzystaniem ze strony. Osoby wpisuj膮ce zapytania w wyszukiwark臋 mog膮 zatem mie膰 pewno艣膰, 偶e zwracane wyniki wyszukiwania Google b臋d膮 pewne, a strony na g贸rze listy s膮 warte zaufania.

    Jak firmy zyskuj膮 na SEO i pozycjonowaniu?

    Skuteczne pozycjonowanie stron przek艂ada si臋 r贸wnie偶 na wi臋ksze zyski dla biznesu. Wi臋ksza widoczno艣膰 strony w parze z zaufaniem potencjalnych klient贸w sprawia, 偶e mo偶emy liczy膰 na wi臋ksz膮 liczb臋 odwiedzin, transakcji i konwersji. Potencjalne korzy艣ci sprawiaj膮, 偶e zdecydowanie warto zainwestowa膰 pewn膮 cz臋艣膰 艣rodk贸w w dostosowanie strony pod k膮tem pozycjonowania i SEO. CMS WordPress od lat dominuje na rynku system贸w zarz膮dzania tre艣ci膮 (CMS 鈥 content management system), dzi臋ki czemu z 艂atwo艣ci膮 mo偶emy znale藕膰 firmy, kt贸re pomog膮 nam w osi膮gni臋ciu i utrzymaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

    Czy Google korzysta na SEO?

    Cho膰 Google nie zarabia bezpo艣rednio na samym pozycjonowaniu strony, jednym z narz臋dzi wykorzystywanym w jej promowaniu s膮 systemy reklamowe firmy (m.in. Google Ads), kt贸re odpowiadaj膮 ponad 3/4 jej 艂膮cznych przychod贸w. Dostarczanie interesuj膮cych dla u偶ytkownika, a jednocze艣nie uczciwych wobec biznesu wynik贸w wyszukiwania sprawia jednak, 偶e zaufanie wobec giganta z Mountain View ro艣nie. Taka sytuacja sprawia, 偶e odpowiednie zastosowanie technik SEO jest korzy艣ci膮 dla ka偶dej ze stron 鈥 u偶ytkownik贸w, firm oraz samego Google.

    Pozycjonowanie, SEO, SEM 鈥 co znacz膮 wszystkie te terminy?

    SEO (od search engine optimization 鈥 dos艂. optymalizacja pod silnik wyszukiwarki) oraz pozycjonowanie strony to bardzo zbli偶one do siebie poj臋cia. Co wi臋cej, s膮 to na tyle zbli偶one kwestie, 偶e wiele os贸b i firm traktuje te sformu艂owania zamiennie. Niekiedy jednak wyr贸偶nia si臋 pewien podzia艂 pomi臋dzy dzia艂aniami, kt贸re wchodz膮 zakres w optymalizacji pod k膮tem SEO, a tymi, kt贸re dotycz膮 pozycjonowania:

    • SEO 鈥 czynno艣ci wykonywane na stronie, kt贸re maj膮 na celu popraw臋 jej wynik贸w w wyszukiwarce Google; w ich sk艂ad wchodzi zar贸wno przygotowanie odpowiednich tre艣ci strony (ze zwr贸ceniem szczeg贸lnej uwagi na frazy kluczowe), jak i usprawnienie dzia艂ania Twojej witryny. W najw臋偶szym znaczeniu termin SEO dotyczy stricte technicznej optymalizacji strony.
    • Pozycjonowanie 鈥 mo偶e by膰 rozumiane jako pozyskiwanie link贸w z innych stron (link building) lub jako ca艂okszta艂t dzia艂a艅 zwi膮zanych z popraw膮 pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania (w przypadku takiej definicji pozycjonowanie WordPress obejmuje r贸wnie偶 SEO).

    Osobnym terminem jest SEM, czyli search engine marketingmarketing w wyszukiwarkach. W przeciwie艅stwie do SEO, kt贸re skupia si臋 na tzw. organicznym ruchu, SEM obejmuje wy艂膮cznie dzia艂ania p艂atne. S膮 to mi臋dzy innymi reklamy Google Ads, czyli linki sponsorowane znajduj膮ce si臋 nad list膮 鈥瀗ormalnych鈥 wynik贸w.

    Dlaczego warto postawi膰 na CMS WordPress? Pozycjonowanie stron i inne zalety

    Ogromna popularno艣膰 WordPressa ma swoje powody 鈥 to jedno z najlepszych narz臋dzi do prowadzenia strony zar贸wno dla pocz膮tkuj膮cych, jak i dla os贸b ze sporym do艣wiadczeniem. W艣r贸d najwa偶niejszych zalet nale偶y wymieni膰 przede wszystkim 艂atwo艣膰 dostosowania systemu do swoich potrzeb. Sk艂adaj膮 si臋 na to dwa czynniki:

    • CMS WordPress to oprogramowanie z otwartym kodem 藕r贸d艂owym, dzi臋ki czemu mo偶emy bez problemu 鈥瀦ajrze膰 pod mask臋鈥 i dostosowa膰 niemal dowolny element witryny. W ten spos贸b mamy szans臋 mi臋dzy innymi skonfigurowa膰 bardziej techniczne aspekty zwi膮zane m.in. z kodem HTML (na przyk艂ad znaczniki okre艣laj膮ce metadane czytane przez wyszukiwarki przy indeksacji). S膮 one istotne przy pozycjonowaniu strony WordPress.
    • Ogromna liczba plugin贸w, kt贸re pozwalaj膮 wprowadzi膰 dowoln膮 funkcjonalno艣膰 do witryny. Aktualnie w oficjalnej bazie znajduje si臋 prawie 60 tysi臋cy wtyczek o r贸偶norodnym przeznaczeniu 鈥 niekt贸re z nich mog膮 ca艂kowicie przekszta艂ci膰 stron臋 internetow膮, umo偶liwiaj膮c na przyk艂ad stworzenie sklepu na platformie WordPress. Pozycjonowanie strony nale偶y do najpopularniejszych obszar贸w dzia艂ania wtyczek w tym systemie.

    Istotnym aspektem jest r贸wnie偶 艂atwo艣膰 utworzenia witryny na silniku WordPress 鈥 wystarczy wybra膰 motyw i w razie potrzeby zainstalowa膰 par臋 niezb臋dnych plugin贸w, by od razu przej艣膰 do umieszczania tre艣ci na stronie. Jednocze艣nie mamy dost臋p do licznych opcji dostosowania witryny do naszych potrzeb, dzi臋ki czemu WordPress ma sporo do zaoferowania nawet dla do艣wiadczonych deweloper贸w stron internetowych. Kolejnym atutem jest du偶a i aktywna spo艂eczno艣膰, kt贸ra nie tylko wspiera si臋 online, lecz tak偶e spotyka si臋 na mniejszych lub wi臋kszych konferencjach.

    Czy WordPress jest w pe艂ni darmowy?

    CMS WordPress jako silnik do tworzenia stron internetowych jest ca艂kowicie darmowy 鈥 mo偶emy pobra膰 i wykorzysta膰 narz臋dzie w dowolny spos贸b, kt贸ry odpowiada naszym oczekiwaniom. Co wi臋cej, tw贸rcy oprogramowania oferuj膮 tak偶e darmowy hosting, kt贸ry jednak wi膮偶e si臋 z pewnymi ograniczeniami (m.in. brak w艂asnej domeny, mniejsza dost臋pno艣膰 motyw贸w, brak plugin贸w, reklamy na stronie). W zwi膮zku z tym, gdy chcemy skorzysta膰 z systemu WordPress do utworzenia strony, w zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w konieczne b臋dzie dokupienie osobnego hostingu oraz domeny.

    Na stronie WordPress mo偶emy znale藕膰 tak偶e kilka plan贸w premium, kt贸re za miesi臋czn膮 lub roczn膮 op艂at膮 umo偶liwiaj膮 korzystanie z w艂asnej domeny i wi臋kszego zakresu funkcjonalno艣ci systemu. To rozwi膮zanie przede wszystkim dla os贸b, kt贸re wol膮 mie膰 dost臋p do wszystkich kwestii zwi膮zanych ze stron膮 internetow膮 w jednym miejscu. Warto zaznaczy膰, 偶e w tym przypadku b臋dziemy wci膮偶 nieco ograniczeni w stosunku do osobnej, niezale偶nej instalacji silnika WordPress na w艂asnym hostingu.

    Pozycjonowanie Twojej strony w WordPress 鈥 wtyczki do SEO

    System WordPress opiera si臋 w du偶ej mierze na pluginach, kt贸re potrafi膮 w znacznej mierze rozszerzy膰 funkcjonalno艣膰 platformy. Wi臋kszo艣膰 z nich mo偶e by膰 wykorzystywana jednocze艣nie 鈥 wtyczki WordPress do pozycjonowania mo偶emy bez problemu po艂膮czy膰 na przyk艂ad z rozszerzeniami pozwalaj膮cymi zbudowa膰 sklep internetowy. Wpisanie 鈥濻EO鈥 w wyszukiwark臋 plugin贸w na stronie WordPress zwraca dziesi膮tki stron wynik贸w 鈥 艂膮czna liczba wtyczek tego typu wynosi kilka tysi臋cy. Niekt贸re z nich s膮 dost臋pne za darmo, z kolei cz臋艣膰 oferuje dodatkow膮, p艂atn膮 funkcjonalno艣膰. Jakie s膮 najpopularniejsze pluginy pomagaj膮ce w pozycjonowaniu strony na WordPress?

    Yoast SEO

    To plugin, kt贸ry od lat kr贸luje w kategorii wtyczek do pozycjonowania stron WordPress. Rozszerzenie jest dost臋pne w dw贸ch wersjach 鈥 darmowej i p艂atnej. Wariant premium kosztuje 89 euro rocznie (ok. 410 z艂), jednak bezp艂atna opcja zapewnia wystarczaj膮c膮 funkcjonalno艣膰, by znacznie wesprze膰 pozycjonowanie stron internetowych. Dzi臋ki Yoast SEO zyskujemy mi臋dzy innymi bie偶膮cy wgl膮d w optymalizacj臋 wybranych fraz kluczowych przy tworzeniu tre艣ci, jak r贸wnie偶 podgl膮d wpisu w wynikach wyszukiwania Google. Dodatkow膮 zalet膮 jest sta艂e wsparcie w parze z regularnymi aktualizacjami.

    SEO Framework

    Wtyczka SEO Framework zdecydowanie wygrywa pod wzgl臋dem prostoty i przejrzysto艣ci. Nie znajdziemy tutaj zb臋dnych funkcji 鈥 tw贸rcy rozszerzenia skupiaj膮 si臋 na dopracowaniu kluczowych element贸w, dbaj膮c jednocze艣nie o niskie obci膮偶enie dla serwera i strony. Co wi臋cej, SEO Framework jest dost臋pny bez dodatkowych op艂at. Domy艣lna konfiguracja pluginu pokrywa potrzeby wi臋kszo艣ci witryn, cho膰 bardziej specyficzne sytuacje b臋d膮 wymaga膰 wprowadzenia odpowiednich zmian. Ponadto SEO Framework oferuje nieco mniej wsparcia dla u偶ytkownika, przez co musimy dysponowa膰 przynajmniej minimaln膮 wiedz膮 w kwestii pozycjonowania stron WordPress.

    SEOPress

    Podobnie jak SEO Framework, SEOPress skupia si臋 na prostocie. Spora cz臋艣膰 funkcji jest jednak p艂atna 鈥 w ich sk艂ad wchodzi mi臋dzy innymi pozycjonowanie lokalne czy wgl膮d w statystyki Google Analytics. Mimo tego SEOPress jest u偶ytecznym pluginem, kt贸ry mo偶e wesprze膰 czynno艣ci zwi膮zane z pozycjonowaniem SEO WordPress.

    RankMath

    Za艂o偶eniem tego pluginu jest zapewnienie bogatej funkcjonalno艣ci, kt贸ra pozwoli zast膮pi膰 kilka wtyczek o r贸偶nych zadaniach. Znajdziemy tutaj dok艂adn膮 analiz臋 SEO, 艣cis艂膮 integracj臋 z Google Search Console czy wsparcie dla lokalnego SEO. Dodatkowo mo偶emy sprawdzi膰, kt贸re cz臋艣ci witryny s膮 nieosi膮galne i przeanalizowa膰 obecno艣膰 martwych link贸w, kt贸re negatywnie wp艂ywaj膮 na pozycj臋 strony w wynikach wyszukiwania.

    SEO Squirrly

    Kolejnym polecanym pluginem do pozycjonowania WordPress jest Squirrly. Rozszerzenie jest kierowane w szczeg贸lno艣ci do u偶ytkownik贸w z niewielkim do艣wiadczeniem w tematach zwi膮zanych z SEO. Wyr贸偶nikiem jest mi臋dzy innymi sam spos贸b dzia艂ania Squirrly 鈥 w przeciwie艅stwie do innych wtyczek zaczynamy od podania tematu, a nie okre艣lonych fraz kluczowych. W trakcie pisania tre艣ci otrzymujemy na bie偶膮co feedback z podpowiedziami zwi膮zanymi z SEO.

    Czy mo偶na korzysta膰 z kilku wtyczek SEO naraz?

    W teorii nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzysta膰 kilka wtyczek wspieraj膮cych pozycjonowanie stron w WordPress jednocze艣nie. Warto jednak mie膰 na uwadze, 偶e powt贸rzona funkcjonalno艣膰 nie zawsze prze艂o偶y si臋 na lepsze efekty. Co wi臋cej, niekt贸re pluginy mog膮 by膰 niekompatybilne z innymi. Dodatkowo ich nadmiar mo偶e spowolni膰 dzia艂anie strony, szczeg贸lnie w przypadku do艣膰 wymagaj膮cych wtyczek SEO, kt贸re intensywnie analizuj膮 tre艣ci na witrynie. Odpowiednie zarz膮dzanie pluginami to jedno z najwa偶niejszych zada艅 podczas prowadzenia strony na silniku WordPress.

    Dlaczego warto skupi膰 si臋 na pozycjonowaniu?

    Inwestycja w SEO to jedna z najbardziej op艂acalnych decyzji dla w艂a艣cicieli stron internetowych. Warto zaznaczy膰, 偶e dzi臋ki platformie WordPress mamy dobry start do tego typu dzia艂a艅. Pozycjonowanie stron internetowych z wykorzystaniem najpopularniejszego systemu zarz膮dzania tre艣ci膮 jest nieco 艂atwiejsze ze wzgl臋du na wbudowane optymalizacje oraz zaufanie Google wobec stron na tym silniku. Mimo tego warto dok艂adnie rozwa偶y膰 wszystkie korzy艣ci, kt贸re p艂yn膮 z odpowiedniego dostosowania strony WordPress do algorytm贸w wyszukiwarki.

    W przeciwie艅stwie do p艂atnego marketingu, kt贸ry mo偶e obejmowa膰 m.in. reklamy Google Ads, trudno liczy膰 na dost臋p do konkretnych liczb opisuj膮cych sukces dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem strony WordPress. Mo偶emy jednak przeanalizowa膰 zmiany w ruchu na stronie, a w przypadku sklep贸w internetowych obserwowa膰, czy po wprowadzeniu zmian wzros艂y wska藕niki zwi膮zane ze sprzeda偶膮.

    Wi臋kszo艣膰 os贸b nie wychodzi poza pierwsz膮 stron臋 wynik贸w wyszukiwania

    Wed艂ug licznych bada艅 u偶ytkownicy bardzo rzadko zagl膮daj膮 na kolejne strony listy wynik贸w wyszukiwania Google. Co wi臋cej, wi臋kszo艣膰 z nich zatrzymuje si臋 w zasadzie na pierwszych kilku pozycjach. Z tego powodu zdecydowanie warto zadba膰 o pozycjonowanie WordPress 鈥 odpowiednio wysoka pozycja pozwala przej膮膰 ogromn膮 liczb臋 potencjalnych klient贸w lub os贸b odwiedzaj膮cych nasz膮 stron臋 na WordPressie. Nale偶y jednak mie膰 na uwadze, 偶e ze wzgl臋du na specyficzne podej艣cie u偶ytkownik贸w do wyszukiwania walka o pierwsze miejsca na li艣cie mo偶e by膰 bardzo za偶arta.

    Realne zyski na wiele lat

    Pozycjonowanie strony WordPress, podobnie jak witryn na dowolnym innym silniku, to d艂ugotrwa艂y proces, kt贸ry w zasadzie nie ma okre艣lonego ko艅ca. O pozycj臋 strony internetowej nale偶y dba膰 na bie偶膮co, cho膰 warto przy tym podkre艣li膰, 偶e nawet je艣li Google zacznie ocenia膰 Twoj膮 witryn臋 nieco gorzej, dzi臋ki wcze艣niejszym sukcesom 艂atwiej b臋dzie Ci wr贸ci膰 do czo艂贸wki. Wi臋ksza widoczno艣膰 strony pozwala zbudowa膰 sta艂膮 baz臋 u偶ytkownik贸w, kt贸rzy przez swoje wizyty b臋d膮 regularnie wp艂ywa膰 na zwi臋kszenie oceny Twojej strony w 鈥瀘czach鈥 algorytm贸w wyszukiwarki.

    Mo偶liwo艣膰 zbudowania okre艣lonej bazy klient贸w

    To aspekt, kt贸ry zainteresuje przede wszystkim niewielkie, lokalnie dzia艂aj膮ce przedsi臋biorstwa, kt贸re umieszczaj膮 swoje oferty na stronach internetowych zbudowanych z pomoc膮 systemu WordPress. Pozycjonowanie Google od pewnego czasu coraz bardziej bierze pod uwag臋 lokalizacj臋 zar贸wno u偶ytkownika, jak i firmy powi膮zanej z dan膮 witryn膮. W efekcie poprzez skuteczne pozycjonowanie lokalne mamy szans臋 pozyska膰 klient贸w z danego obszaru, w przypadku kt贸rych istnieje spore prawdopodobie艅stwo, 偶e skorzystaj膮 w艂a艣nie z naszych us艂ug lub produkt贸w.

    Zwi臋kszenie jako艣ci tre艣ci

    Pozycjonowanie WordPress i publikacja tre艣ci wysokiej jako艣ci id膮 ze sob膮 w parze. Wyszukiwarki internetowe promuj膮 strony, kt贸re dostarczaj膮 u偶ytkownikom konkretne informacje przedstawione w atrakcyjny, przejrzysty spos贸b. Wsparcie ze strony agencji SEO lub odpowiednich wtyczek umo偶liwia sta艂e pilnowanie poziomu tre艣ci na Twojej stronie, co z kolei prze艂o偶y si臋 na wi臋ksze zaufanie klient贸w.

    Zyski z reklam

    Je偶eli na Twojej stronie zamie艣ci艂e艣 lub planujesz zamie艣ci膰 reklamy, mo偶esz w jeszcze wi臋kszym stopniu skorzysta膰 na zwi臋kszeniu ruchu przez odpowiednie pozycjonowanie. Wi臋kszo艣膰 kampanii opiera si臋 na wy艣wietleniach lub klikni臋ciach reklam, kt贸re w naturalny spos贸b b臋d膮 cz臋stsze przy wi臋kszej liczbie wizyt na stronie.

    Pozycjonowanie bloga WordPress a pozycjonowanie sklepu

    Strony o odmiennym przeznaczeniu mog膮 wymaga膰 nieco innego podej艣cia do kwestii pozycjonowania. Platforma WordPress pozwala przygotowa膰 r贸偶nego rodzaju witryny 鈥 od prostych blog贸w, poprzez profesjonalne portale, a偶 po sklepy online czy sieci spo艂eczno艣ciowe. Ka偶da z nich ma inne wymagania, kt贸re wi膮偶膮 si臋 z podj臋ciem nieco zmienionej strategii. Techniczne aspekty pozostaj膮 takie same 鈥 do najistotniejszych kwestii wci膮偶 nale偶y jako艣膰 tre艣ci, szybko艣膰 witryny, poprawne dzia艂anie na urz膮dzeniach mobilnych i dostosowanie s艂贸w kluczowych. Warto jednak zwr贸ci膰 uwag臋 na specyfik臋 witryn o r贸偶nej tematyce i przeznaczeniu.

    Pozycjonowanie bloga

    W tym przypadku tre艣ci b臋d膮 naturalnie nieco d艂u偶sze 鈥 zazwyczaj zaleca si臋 artyku艂y licz膮ce co najmniej kilka tysi臋cy znak贸w. Cz臋sto podawan膮 optymaln膮 d艂ugo艣ci膮 jest oko艂o 2 tysi膮ce wyraz贸w. Wi臋cej zawarto艣ci pozwoli nam tak偶e zadba膰, by zamieszczone zosta艂y s艂owa kluczowe w odpowiedniej ilo艣ci, zapewniaj膮c dodatkowo miejsce na linkowanie wewn臋trzne i zewn臋trzne. Nie mo偶emy przy tym zapomina膰 o wysokiej jako艣ci tre艣ci, kt贸ra jest kluczowym wyznacznikiem dla osi膮gni臋cia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

    Celem prowadzenia bloga jest zwykle pozyskiwanie coraz wi臋kszej liczby czytelnik贸w. O ile w przypadku sklepu cel jest do艣膰 jasny i jest nim po prostu zwi臋kszenie sprzeda偶y, o tyle blog wymaga r贸wnie偶 pewnego zastanowienia si臋, czy oczekujemy zysk贸w z prowadzenia strony internetowej i w jaki spos贸b chcemy je osi膮gn膮膰. Mo偶emy na przyk艂ad wykorzysta膰 bloga jako wsparcie dla innego biznesu 鈥 to taktyka cz臋sto stosowana przez osoby, kt贸re zajmuj膮 si臋 doradztwem w r贸偶nych bran偶ach. Jedn膮 z dost臋pnych opcji jest r贸wnie偶 zarabianie poprzez reklamy lub artyku艂y sponsorowane, kt贸re przynios膮 nam znacznie wi臋cej zysku przy wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie sklepu

    Sklepy internetowe r贸偶ni膮 si臋 mi臋dzy innymi pod wzgl臋dem rodzaju tre艣ci. Liczba podstron zazwyczaj b臋dzie znacznie wi臋ksza, szczeg贸lnie gdy nasz katalog obejmuje sporo produkt贸w. Wi膮偶e si臋 to r贸wnie偶 z kr贸tszymi tekstami 鈥 opis produktu ma zazwyczaj pomi臋dzy 1 000 a 1 500 znak贸w. Musisz jednocze艣nie zadba膰, by opisy by艂y wystarczaj膮co unikalne; w przeciwnym wypadku algorytm wyszukiwarki mo偶e uzna膰 zawarto艣膰 Twojej strony internetowej jako spam. Pozycjonowanie strony WordPress w sklepie internetowym wi膮偶e si臋 tak偶e z bardziej zawzi臋t膮 konkurencj膮, kt贸ra dodatkowo mo偶e mie膰 wi臋ksze nak艂ady na SEO ni偶 osoby prowadz膮ce blogi. Konieczna jest tak偶e uwa偶na obserwacja efekt贸w pozycjonowania i jego wp艂ywu na konwersje oraz sprzeda偶 鈥 to czynniki, kt贸re realnie wp艂ywaj膮 na powodzenie danego biznesu.

    Prowadzenie bloga jako cz臋艣膰 pozycjonowania sklepu

    Wiele sklep贸w online decyduje si臋 na wydzielenie osobnego dzia艂u na stronie z nieco d艂u偶szymi tekstami. Mog膮 to by膰 na przyk艂ad opisy kategorii, poradniki zakupowe czy og贸lne artyku艂y zwi膮zane z bran偶膮, w kt贸rej funkcjonuje dana firma. Takie podej艣cie jest bardzo korzystne z punktu widzenia pozycjonowania strony na WordPress. W efekcie mo偶esz liczy膰 na r贸偶norodn膮, wysokojako艣ciow膮 tre艣膰, kt贸ra mo偶e znacz膮co zwi臋kszy膰 pozycj臋 Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie strony WordPress 鈥 samodzielnie czy z agencj膮?

    Platforma WordPress udost臋pnia szereg narz臋dzi, kt贸re mog膮 wesprze膰 w pozycjonowaniu strony. Mimo tego nie jest to 艂atwe zadanie 鈥 nawet najwygodniejsze wtyczki WordPress wymagaj膮 od osoby prowadz膮cej stron臋 internetow膮 pewnego wk艂adu, by m贸c zapewni膰 jak najwy偶sz膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu warto zastanowi膰 si臋 nad powierzeniem opieki nad SEO agencji, kt贸ra zajmuje si臋 pozycjonowaniem i dysponuje odpowiedni膮 wiedz膮 oraz do艣wiadczeniem. Dzi臋ki temu mo偶emy liczy膰 na najlepsze efekty pozycjonowania strony WordPress 鈥 musimy oczywi艣cie liczy膰 si臋 z pewnymi op艂atami, jednak mog膮 si臋 one bardzo szybko zwr贸ci膰.

    Wi臋ksza skuteczno艣膰 dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem

    Samodzielne zajmowanie si臋 SEO i pozycjonowaniem to wymagaj膮ce zadanie, zw艂aszcza gdy jednocze艣nie prowadzimy dzia艂alno艣膰, kt贸rej ofert臋 przedstawiamy na stronie. Jest to proces, kt贸ry wymaga umiej臋tno艣ci, do艣wiadczenia i czasu. Korzystaj膮c ze wsparcia agencji, mo偶emy liczy膰 na profesjonalne podej艣cie os贸b z odpowiedni膮 wiedz膮 na ten temat. Co wi臋cej, pozycjonowanie WordPress poprzez agencj臋 daje tak偶e szans臋 na dok艂adny wgl膮d w dzia艂anie witryny dzi臋ki dedykowanym narz臋dziom, kt贸re mog膮 okaza膰 si臋 zbyt drogie w przypadku samodzielnej pracy nad SEO.

    Mniejsze ryzyko kar od Google

    Warto mie膰 na uwadze, 偶e algorytmy wyszukiwarki nie tylko promuj膮 wysok膮 jako艣膰 i odpowiedni膮 struktur臋 strony, lecz tak偶e karz膮 witryny, kt贸re dzia艂aj膮 niezgodnie z obowi膮zuj膮cymi zasadami. Dzia艂aj膮c na w艂asn膮 r臋k臋, bardzo 艂atwo jest pope艂ni膰 b艂臋dy, kt贸re b臋d膮 mie膰 ogromny wp艂yw na pozycjonowanie stron internetowych. Nale偶y do nich mi臋dzy innymi zbytnie zag臋szczenie fraz kluczowych w tek艣cie b膮d藕 zbyt ma艂a unikalno艣膰 tre艣ci. Dochodz膮 do tego tak偶e bardziej techniczne aspekty powi膮zane z samym dzia艂aniem strony na WordPress oraz kodem HTML. Agencja SEO mo偶e wykorzysta膰 profesjonaln膮 wiedz臋 i do艣wiadczenie, by unikn膮膰 tego typu problem贸w.

    Oszcz臋dno艣膰 czasu

    Podobnie jak w przypadku wi臋kszo艣ci us艂ug zleconych zewn臋trznym podmiotom, takie rozwi膮zanie jest po prostu wygodne. Je艣li dobrze wybierzesz agencj臋 SEO, mo偶esz znacznie zredukowa膰 czas, kt贸ry sp臋dzasz na pozycjonowaniu strony, i zamiast tego skupi膰 si臋 na prowadzeniu dzia艂alno艣ci lub piel臋gnowaniu tre艣ci na Twojej stronie.

    Bie偶膮ce wsparcie w pozycjonowaniu strony WordPress

    Algorytmy Google i innych wyszukiwarek regularnie przechodz膮 przez mniej lub bardziej znacz膮ce zmiany, kt贸re wp艂ywaj膮 na strategi臋 pozycjonowania. Przy samodzielnej pracy nad SEO trudno jest by膰 na bie偶膮co i sprawnie reagowa膰 na aktualizacje. Je偶eli zdecydujesz si臋 pozycjonowa膰 stron臋 na WordPressie z pomoc膮 agencji, b臋dziesz mie膰 mo偶liwo艣膰 dostosowania Twojej strony do ewentualnych zmian, dzi臋ki czemu 艂atwiej b臋dzie utrzyma膰 wysok膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania przez d艂ugi czas.

    Jak wybra膰 agencj臋 SEO do pozycjonowania strony WordPress?

    Gdy podj臋li艣my ju偶 decyzj臋 o wsp贸艂pracy z agencj膮, warto zastanowi膰 si臋, na co zwr贸ci膰 uwag臋 przy wyborze konkretnego partnera. Nieodpowiednie dzia艂anie w tej kwestii mo偶e sprawi膰, 偶e rezultaty pozycjonowania/SEO WordPress b臋d膮 zupe艂nie odwrotne ni偶 zamierzone, a Twoja strona zostanie kompletnie zignorowana przez Google, a tym samym przez potencjalnych klient贸w lub u偶ytkownik贸w. Do najwa偶niejszych kwestii, kt贸re nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋, zalicza si臋 przede wszystkim do艣wiadczenie agencji, podej艣cie do klienta oraz potwierdzenie dostarczenia oczekiwanych efekt贸w przy wcze艣niejszych wsp贸艂pracach.

    Ustalony proces i podej艣cie do pozycjonowania

    Profesjonalne, do艣wiadczone agencje SEO opieraj膮 wsp贸艂prac臋 z klientem na podstawie sprawdzonej strategii. Nie musz膮 to by膰 szczeg贸艂owo okre艣lone kroki, a nawet nie powinny 鈥 ka偶da strona wymaga w ko艅cu nieco innego podej艣cia. Warto jednak sprawdzi膰, czy proponowany przebieg wsp贸艂pracy jest sp贸jny i sensowny, w szczeg贸lno艣ci zwracaj膮c uwag臋 na kwestie takie jak zaplanowany audyt SEO i analiza oraz wykorzystanie wniosk贸w w kolejnych etapach.

    Organizacja 鈥 zespo艂y o okre艣lonych obowi膮zkach i zadaniach

    Warto zwr贸ci膰 uwag臋 tak偶e na to, czy agencja, kt贸rej chcesz powierzy膰 pozycjonowanie Twojej strony jest zorganizowana w odpowiedni spos贸b. Mowa o kwestiach takich jak podzia艂 odpowiedzialno艣ci pomi臋dzy zespo艂y, na przyk艂ad osobno do SEO i osobno do UX, jak r贸wnie偶 okre艣lenie, kto dok艂adnie b臋dzie z nami wsp贸艂pracowa膰.

    Dotychczasowe osi膮gni臋cia

    Bardzo dobrym znakiem przy wyborze agencji SEO jest mo偶liwo艣膰 sprawdzenia rezultat贸w wsp贸艂pracy z innymi klientami. Je艣li na stronie potencjalnych partner贸w widniej膮 nazwy, kt贸re ciesz膮 si臋 pewn膮 popularno艣ci膮 w sieci, mo偶emy by膰 niemal pewni, 偶e warto zaufa膰 w艂a艣nie tej firmie.

    Zwr贸cenie uwagi na zmiany w bran偶y SEO

    Skuteczne pozycjonowanie WordPress wymaga dostosowania si臋 do stale zmieniaj膮cych si臋 reali贸w marketingu i SEO. Niekt贸re agencje prowadz膮 w艂asne blogi, w kt贸rych publikuj膮 r贸偶nego rodzaju artyku艂y. Sprawdzaj膮c sekcj臋 blogow膮 na stronie agencji, mo偶emy od razu oceni膰, czy firma pozostaje na bie偶膮co z obecnymi trendami i zmianami.

    Wiarygodno艣膰

    Kolejnym kluczowym aspektem jest wiarygodno艣膰 agencji oraz realno艣膰 jej deklaracji. Przede wszystkim nie nale偶y ufa膰 firmom, kt贸re obiecuj膮 rewelacyjne rezultaty niemal od razu 鈥 warto mie膰 na uwadze, 偶e SEO to proces, kt贸ry wymaga pewnej inwestycji czasowej oraz sta艂ego wsparcia. Dobra agencja powinna by膰 w stanie przekaza膰 wprost, 偶e pozycjonowanie stron internetowych jest d艂ugotrwa艂ym zadaniem, kt贸rego efekty wida膰 cz臋sto dopiero po kilku miesi膮cach.

    Pozycjonowanie WordPress 鈥 przebieg wsp贸艂pracy z agencj膮

    Przed podpisaniem umowy warto tak偶e zapozna膰 si臋 z przebiegiem wsp贸艂pracy z agencj膮. Szczeg贸艂y b臋d膮 nieco inne w zale偶no艣ci od wybranej firmy, jednak ca艂okszta艂t powinien przebiega膰 mniej wi臋cej podobnie. Dzi臋ki znajomo艣ci procesu mo偶emy lepiej oceni膰, czy agencja SEO b臋dzie w stanie sprosta膰 naszym oczekiwaniom i odpowiednio wypozycjonowa膰 stron臋 na WordPressie.

    Audyt strony

    Zanim przejdziesz wraz z agencj膮 do wprowadzania zmian w Twojej stronie, potrzebne b臋dzie przeanalizowanie, co w艂a艣ciwie sprawia, 偶e jej pozycja jest niezadowalaj膮ca. To zadanie, kt贸re dotyczy zar贸wno witryn, kt贸re maj膮 ju偶 pewien sta偶, jak i zupe艂nie nowych stron 鈥 r贸wnie偶 te drugie mog膮 by膰 藕le zoptymalizowane pod k膮tem SEO i wymaga膰 pewnych modyfikacji. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest mo偶liwe tylko wtedy, gdy agencja SEO dysponuje kompletnym wgl膮dem w aktualny stan witryny.

    Profesjonalna analiza powinna obejmowa膰 kilka obszar贸w:

    • audyt SEO 鈥 sprawdzenie kwestii technicznych oraz tre艣ci, zwracaj膮c uwag臋 m.in. na linkowanie, zag臋szczenie s艂贸w kluczowych czy struktur臋 strony;
    • audyt UX 鈥 polega na stwierdzeniu, czy strona jest 艂atwa i wygodna w u偶yciu; czy u偶ytkownicy mog膮 艂atwo znale藕膰 to, czego powinni szuka膰; czy jej prezentacja pozytywnie wp艂ywa na wra偶enia klient贸w;
    • analiza dzia艂a艅 konkurencji 鈥 sprawdzenie, jakie dzia艂ania w zakresie SEO podejmuj膮 strony z tej samej bran偶y, zw艂aszcza te, kt贸re b臋d膮 bezpo艣rednio walczy膰 z nami o pozycj臋 w wynikach wyszukiwania.

    Eliminacja najistotniejszych problem贸w

    Po wygenerowaniu raportu b臋d膮cego wynikiem audytu agencja powinna by膰 w stanie stwierdzi膰, kt贸re elementy wymagaj膮 natychmiastowej uwagi i jakimi b艂臋dami nale偶y zaj膮膰 si臋 od razu. Pozycjonowanie WordPress jest d艂ugotrwa艂ym procesem, jednak aby osi膮gn膮膰 zamierzon膮 skuteczno艣膰, nale偶y pracowa膰 na odpowiednio przygotowanej witrynie. Strona powinna by膰 pozbawiona b艂臋d贸w i problem贸w, kt贸re b臋d膮 blokowa膰 zdobycie wysokiej pozycji nawet przy dobrze przygotowanej tre艣ci.

    Przygotowanie planu dzia艂ania

    W przypadku najskuteczniejszych i najbardziej do艣wiadczonych agencji SEO mo偶esz liczy膰 na indywidualn膮 strategi臋, dostosowan膮 pod k膮tem zar贸wno aktualnego stanu Twojej strony, jak i Twoich oczekiwa艅 oraz sytuacji rynkowej w danym sektorze. Oczywi艣cie powiniene艣 mie膰 tak偶e mo偶liwo艣膰 wprowadzenia zmian, je艣li uwa偶asz, 偶e niekt贸re aspekty zwi膮zane z pozycjonowaniem strony WordPress nale偶a艂oby potraktowa膰 w inny spos贸b. Przedstawienie propozycji strategii zazwyczaj idzie tak偶e w parze z wycen膮 za 艣wiadczenie us艂ug.

    Realizacja planu

    Gdy otrzymali艣my ju偶 opracowan膮 strategi臋 od agencji i ustalili艣my wszelkie szczeg贸艂y, mo偶emy przyst膮pi膰 do podpisania umowy. Od tego momentu firma mo偶e rozpocz膮膰 swoj膮 prac臋 nad Twoj膮 stron膮, na podstawie okre艣lonych wcze艣niej zasad. W zale偶no艣ci od rezultat贸w audytu oraz naszych oczekiwa艅 podej艣cie do pozycjonowania WordPress mo偶e wygl膮da膰 zupe艂nie inaczej. Najcz臋艣ciej stosowane techniki to content marketing, kt贸ry polega na dostarczaniu i publikacji wysokojako艣ciowych tre艣ci, oraz link building 鈥 budowanie zaufania do strony poprzez umieszczanie odno艣nik贸w wewn臋trznych i zewn臋trznych.

    Obserwacja wynik贸w i wprowadzanie poprawek

    Pozycjonowanie bloga WordPress czy dowolnej innej strony nie ko艅czy si臋 na wdro偶eniu pierwotnego planu. Konieczne jest sta艂e obserwowanie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, jak r贸wnie偶 statystyk takich jak liczba odwiedzin czy transakcji. Agencja SEO o odpowiednich kompetencjach powinna stale wprowadza膰 niezb臋dne zmiany, kt贸re pomog膮 utrzyma膰 偶膮dane rezultaty.

    Co jeszcze warto wiedzie膰 o pozycjonowaniu?

    W przypadku popularnych narz臋dzi takich jak WordPress pozycjonowanie strony to prawdziwy temat rzeka. Algorytmy Google bior膮 pod uwag臋 szereg r贸偶norodnych czynnik贸w, o kt贸rych cz臋sto nawet nie my艣limy na co dzie艅. Warto tak偶e podkre艣li膰, 偶e dzia艂anie wyszukiwarki stale si臋 zmienia 鈥 szacuje si臋, 偶e rocznie wypuszczanych jest kilkaset aktualizacji do algorytm贸w. W po艂膮czeniu z ogromn膮 liczb膮 stron internetowych sprawia to, 偶e pozycjonowanie WordPressa jest niezwykle z艂o偶onym zagadnieniem. Warto jednak zapozna膰 si臋 z kluczowymi zasadami i pozna膰 odpowiedzi na kilka najcz臋艣ciej pojawiaj膮cych si臋 pyta艅. Zg艂臋bienie wiedzy na temat pozycjonowania umo偶liwi nam lepszy kontakt z agencj膮 SEO, co prze艂o偶y si臋 na lepsze rezultaty w trakcie pozycjonowania strony WordPress.

    Ile czasu potrzeba na dostrze偶enie efekt贸w dzia艂a艅 SEO?

    To kwestia, kt贸ra 鈥 podobnie jak sam rezultat czynno艣ci zwi膮zanych z pozycjonowaniem 鈥 zale偶y od kilku r贸偶nych czynnik贸w. W pewnych rzadkich sytuacjach mo偶emy spodziewa膰 si臋 efekt贸w ju偶 po paru tygodniach, jednak dotyczy to tylko bardzo niszowych sektor贸w, w kt贸rych 艂atwo jest si臋 鈥瀢ybi膰鈥 ze wzgl臋du na praktyczny brak konkurencji. Najcz臋艣ciej zak艂ada si臋, 偶e odpowiednie ramy czasowe wynosz膮 od 6 do 12 miesi臋cy.

    Jednym z aspekt贸w istotnych dla czasu zwi臋kszania widoczno艣ci strony opartej na systemie WordPress jest historia witryny. Nowe strony mog膮 trafi膰 do czo艂贸wki wyszukiwania nieco p贸藕niej, jako 偶e nie mia艂y czasu na wcze艣niejsze zbudowanie zaufania. Nie oznacza to jednak, 偶e pozycjonowanie starej strony zawsze jest 艂atwiejsze 鈥 mo偶emy spotka膰 si臋 z sytuacj膮, w kt贸rej witryna otrzyma艂a wcze艣niej kar臋 za nieuczciwe praktyki, co znacznie utrudni proces.

    Spore znaczenie maj膮 tutaj tak偶e odpowiednio dobrane s艂owa kluczowe. Ich wyb贸r b臋dzie 艣ci艣le zwi膮zany r贸wnie偶 z sam膮 efektywno艣ci膮 procesu. Strony WordPress mog膮 celowa膰 w r贸偶ne frazy kluczowe 鈥 przy niekt贸rych wyszukiwaniach mo偶emy radzi膰 sobie lepiej, a przy innych gorzej. Warto jednak zwr贸ci膰 uwag臋 przede wszystkim na to, czy mo偶emy zaobserwowa膰 realny efekt zmian na stronie w postaci zwi臋kszonej sprzeda偶y (w przypadku sklepu), wy偶szej liczby odwiedzin (w przypadku bloga) czy wzrostu liczby u偶ytkownik贸w (w przypadku m.in. sieci spo艂eczno艣ciowych).

    Black Hat SEO, czyli jak nie pozycjonowa膰

    Wa偶nym terminem w kontek艣cie pozycjonowania, z kt贸rym zdecydowanie warto si臋 zapozna膰, jest tzw. Black Hat SEO. To nazwa dotycz膮ca zbioru praktyk, kt贸re maj膮 na celu zapewnienie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania bez dostarczania warto艣ciowych tre艣ci. Wiele technik tego rodzaju to pozosta艂o艣膰 po czasach, w kt贸rych algorytmy Google by艂y dopiero w pocz膮tkowej fazie rozwoju i znacznie 艂atwiej by艂o wp艂yn膮膰 na ich dzia艂anie. Je艣li podczas wsp贸艂pracy z agencj膮 SEO zauwa偶ymy stosowanie tego typu praktyk, zdecydowanie nale偶y zwr贸ci膰 na to uwag臋.

    Oto niekt贸re techniki uznawane za Black Hat SEO:

    • kupowanie i sprzedawanie link贸w (a tak偶e wymiana link贸w),
    • spamowanie innych stron komentarzami z linkami zwrotnymi do naszej strony,
    • kopiowanie tre艣ci z innych stron,
    • keyword stuffing 鈥 鈥瀠pychanie鈥 tre艣ci strony nadmiern膮 liczb膮 s艂贸w kluczowych, szczeg贸lnie niezwi膮zanych z tematyk膮 strony;
    • cloaking 鈥 maskowanie tre艣ci, na przyk艂ad umieszczanie fraz kluczowych napisanych w kolorze t艂a strony, by by艂y widoczne dla algorytm贸w Google, ale niezauwa偶alne dla u偶ytkownik贸w. Taka technika mo偶e i艣膰 w parze z upychaniem s艂贸w kluczowych;
    • nieodpowiednio wykorzystane przekierowania.

    To tylko cz臋艣膰 z d艂ugiej listy nieuczciwych praktyk stosowanych przez osoby, kt贸re chc膮 jak najszybciej dosta膰 si臋 na szczyt wynik贸w wyszukiwania. Google jednak bardzo nieprzychylnie patrzy na takie dzia艂ania 鈥 po ich wykryciu strona mo偶e na sta艂e znikn膮膰 z listy rezultat贸w, co znacz膮co ograniczy ruch na witrynie.

    Pozycjonowanie WordPress 鈥 r贸wnowaga mi臋dzy dostosowaniem strony pod SEO a pod u偶ytkownik贸w

    Nasza strona odniesie sukces tylko wtedy, gdy b臋dzie atrakcyjna zar贸wno dla algorytm贸w wyszukiwarki, jak i dla samych u偶ytkownik贸w. Google stara si臋 zwraca膰 uwag臋 na naturaln膮 tre艣膰 i zawarto艣膰 przyjazn膮 u偶ytkownikom, jednak wykorzystanie pe艂nego potencja艂u SEO wci膮偶 mo偶e wymaga膰 nieco innego podej艣cia ni偶 鈥瀕u藕ne鈥 tworzenie tre艣ci. Pozycjonowanie WordPress musi zatem po艂膮czy膰 warto艣ciowe teksty i optymalizacj臋 strony pod k膮tem technicznego dzia艂ania wyszukiwarki.

    Jak UX wp艂ywa na SEO?

    UX, czyli User Experience, to termin opisuj膮cy wra偶enia u偶ytkownika z korzystania z danego serwisu lub strony. Jeszcze niedawno tematyka UX dotyczy艂a g艂贸wnie zwi臋kszenia wygody i atrakcyjno艣ci witryny wy艂膮cznie pod k膮tem jej u偶ytkowania. Od pewnego czasu jednak pewne czynniki wp艂ywaj膮ce na UX s膮 tak偶e brane pod uwag臋 przez algorytmy wyszukiwarek internetowych. Co wi臋cej, odpowiednie dostosowanie tych aspekt贸w strony pomo偶e nam zatrzyma膰 u偶ytkownika 鈥 w ko艅cu nawet najlepiej przeprowadzone pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych pod k膮tem wyszukiwarek nie dadz膮 faktycznych korzy艣ci, gdy nikt nie b臋dzie chcia艂 z nich korzysta膰.

    Responsywno艣膰 strony

    Kolejnym czynnikiem o znacz膮cym wp艂ywie na pozycj臋 Twojej strony jest jej responsywno艣膰. To okre艣lenie, kt贸re opisuje dostosowanie witryny do r贸偶nych urz膮dze艅, przede wszystkim poprzez skalowanie interfejsu tak, by tre艣膰 by艂a widoczna i czytelna zar贸wno na komputerach, jak i urz膮dzeniach mobilnych.

    Jak powinna wygl膮da膰 umowa z agencj膮 SEO?

    Zanim przeka偶emy nasz膮 stron臋 internetow膮 w r臋ce profesjonalnych pozycjoner贸w, warto po艣wi臋ci膰 nieco czasu tak偶e na przeanalizowanie formy i zawarto艣ci umowy. To dokument, kt贸ry powinien jasno opisywa膰 prawa i obowi膮zki obydw贸ch stron, jak r贸wnie偶 oczekiwane efekty. Jest to formalna podstawa do rozwi膮zania ewentualnych problem贸w oraz oceny rezultat贸w 鈥 podpisanie umowy to niezwykle wa偶ny krok, kt贸ry mo偶e znacz膮co wp艂yn膮膰 na wygl膮d wsp贸艂pracy z agencj膮 oferuj膮c膮 pozycjonowanie WordPress.

    Odpowiednio przygotowana umowa musi dok艂adnie okre艣li膰 szereg r贸偶nych kwestii, spo艣r贸d kt贸rych najwa偶niejsze to zakres us艂ug, spos贸b raportowania post臋p贸w i mierzenia wynik贸w, model rozliczenia i zasady rozwi膮zania wsp贸艂pracy.

    Okre艣lenie zakresu wsp贸艂pracy

    Umowa powinna by膰 przede wszystkim precyzyjna 鈥 w przeciwnym wypadku nie b臋dziemy w stanie okre艣li膰, czego w艂a艣ciwie mo偶emy oczekiwa膰 od agencji SEO. W tym celu konieczne jest opisanie cel贸w i efekt贸w, jakich spodziewamy si臋 po zawarciu wsp贸艂pracy. Wa偶ne jest, by by艂y one mo偶liwe do realnego zweryfikowania 鈥 najlepiej sprawdzaj膮 si臋 miary liczbowe, na przyk艂ad zwi臋kszenie liczby odwiedzin lub sprzedanych przedmiot贸w o okre艣lony procent. R贸wnie istotn膮 kwesti膮 jest wskazanie konsekwencji, kt贸re zostan膮 wysuni臋te w razie niespe艂nienia okre艣lonych za艂o偶e艅.

    Raportowanie efektywno艣ci

    To kwestia bardzo blisko zwi膮zana z powy偶szym punktem. Gdy okre艣limy ju偶 cele, powinni艣my tak偶e wsp贸lnie z agencj膮 ustali膰, w jaki spos贸b b臋dziemy ocenia膰 sukces dzia艂a艅 na stronie WordPress.

    Rozliczenie umowy z agencj膮 SEO

    Istnieje kilka g艂贸wnych modeli rozliczenia stosowanych przez agencje SEO:

    • Rozliczenie godzinowe 鈥 w tym przypadku p艂acimy za ka偶d膮 rozpocz臋t膮 godzin臋 pracy nad stron膮. Jest to dosy膰 rzadko stosowana forma, jednak niekt贸re agencje oferuj膮 tak膮 mo偶liwo艣膰.
    • Abonament 鈥 najcz臋艣ciej proponowane stawki dotycz膮 jednego miesi膮ca. Mo偶emy liczy膰 na proste rozliczenie i sta艂膮 kwot臋 鈥 to dosy膰 wygodne i popularne rozwi膮zanie.
    • Rozliczenie za efekt 鈥 p艂acimy tylko za osi膮gni臋cie konkretnego celu. Z pozoru takie rozwi膮zanie mo偶e wydawa膰 si臋 najbardziej op艂acalne, jednak najcz臋艣ciej wi膮偶e si臋 z do艣膰 wysokimi stawkami. Co wi臋cej, taka forma rozliczenia mo偶e i艣膰 w parze ze stosowaniem praktyk Black Hat SEO, przez kt贸re agencje chc膮 szybko osi膮gn膮膰 jak najwy偶sz膮 pozycj臋 w rankingu Google.
    • Rozliczenie za ruch na stronie 鈥 w tym przypadku p艂atno艣膰 jest dokonywana na bazie ruchu, kt贸ry jest w zasadzie jednym z g艂贸wnych cel贸w pozycjonowania WordPress lub dowolnej innej strony. Musimy jednak mie膰 na uwadze podobne zastrze偶enia jak w przypadku rozliczenia za efekt: ruch mo偶e by膰 do艣膰 艂atwo manipulowany, a efekty kr贸tkoterminowego skoku niekoniecznie prze艂o偶膮 si臋 na sta艂e zyski w taki spos贸b, jak d艂ugofalowa, rozs膮dna strategia SEO.
    • Forma mieszana 鈥 najcz臋艣ciej jako po艂膮czenie abonamentu z pewnymi elementami rozliczenia na efekt. Jest to podej艣cie oferuj膮ce zalety dla obu stron, dzi臋ki czemu zyskuje coraz wi臋ksz膮 popularno艣膰.

    Okres obowi膮zywania umowy i zasady zerwania wsp贸艂pracy

    W przypadku ustalania okresu wypowiedzenia warto zostawi膰 sobie pewien zapas, by w razie potrzeby zd膮偶y膰 nawi膮za膰 wsp贸艂prac臋 z inn膮 firm膮. Umowa powinna da膰 mo偶liwo艣膰 zerwania wsp贸艂pracy w dowolnym momencie. Typowy czas obowi膮zywania umowy o wsp贸艂prac臋 z agencj膮 SEO to 12 miesi臋cy, cho膰 dok艂adne warunki b臋d膮 si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od naszych potrzeb oraz oczekiwa艅.

    Zabezpieczenie strony

    Z perspektywy agencji oferuj膮cej pozycjonowanie WordPress istotn膮 kwesti膮 b臋dzie tak偶e ograniczenie dost臋pu do strony. Niew艂a艣ciwie wprowadzone zmiany mog膮 zaburzy膰 ca艂膮 strategi臋 SEO, wobec czego modyfikacje powinny by膰 wprowadzane dopiero po zatwierdzeniu przez pozycjonera. Powinni艣my przy tym zadba膰 tak偶e o ostro偶n膮 kontrol臋 dost臋pu do r贸偶nych zasob贸w witryny. Agencja mo偶e, a nawet powinna m贸c skorzysta膰 z narz臋dzi Google Analytics i Google Search Console, jak r贸wnie偶 serwera czy panelu administracyjnego WordPress, jednak 偶膮danie dost臋pu na przyk艂ad do naszego maila by艂oby sporym nadu偶yciem.

    SEO w parze z PPC

    Pozycjonowanie stron i SEO to istotna cz臋艣膰 dzia艂a艅 marketingowych online, jednak to nie wszystko 鈥 kolejnym aspektem s膮 mi臋dzy innymi p艂atne reklamy. W przypadku Google mamy do dyspozycji serwis Google Ads, kt贸ry pozwoli nam mi臋dzy innymi umie艣ci膰 linki do naszej strony przed naturalnymi wynikami wyszukiwania. Czy warto skorzysta膰 z tego narz臋dzia? Jakich efekt贸w mo偶emy si臋 spodziewa膰?

    Co oznacza skr贸t PPC?

    Skr贸t PPC rozwija si臋 jako pay per click, czyli p艂atno艣膰 za klikni臋cie. Kampanie typu PPC opieraj膮 si臋 na pobieraniu op艂at w艂a艣nie za ka偶dy 鈥瀔lik鈥 zamiast na przyk艂ad ka偶dego wy艣wietlenia reklamy. Mo偶emy spotka膰 si臋 r贸wnie偶 ze skr贸tem CPC (cost per click) oraz sformu艂owaniem linki sponsorowane. Google Ads to jeden z wielu przyk艂ad贸w narz臋dzi stosuj膮cych tak膮 form臋 p艂atno艣ci 鈥 podobne rozwi膮zania znajdziemy mi臋dzy innymi na r贸偶nych portalach spo艂eczno艣ciowych. Zastosowanie takiego marketingu mo偶e by膰 dobrym pomys艂em na przyk艂ad wtedy, gdy nasza firma jest ca艂kowicie nowa na rynku, jednak warto najpierw rozwa偶y膰 wszystkie za i przeciw.

    Google Ads 鈥 zalety i korzy艣ci

    Pozycjonowanie strony zajmuje wiele miesi臋cy 鈥 w przeciwie艅stwie do tego procesu reklamy maj膮 natychmiastowy efekt. Wystarczy przygotowa膰 odpowiedni膮 strategi臋 reklamow膮, a linki pojawi膮 si臋 ju偶 po chwili. Dodatkowo mamy 艣cis艂膮 kontrol臋 nad bud偶etem 鈥 mo偶emy na samym starcie okre艣li膰, jakie 艣rodki chcemy przeznaczy膰 na Google Ads. Dzi臋ki precyzyjnemu raportowaniu wynik贸w mamy r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 bezproblemowego obserwowania, jakie efekty przynios艂a nam opracowana kampania.

    Google Ads 鈥 wady

    Przede wszystkim warto podkre艣li膰, 偶e za reklamy w Google Ads nale偶y zap艂aci膰 鈥 i to niekiedy ca艂kiem sporo. Op艂ata jest pobierana za pojedyncze klikni臋cie, nawet w przypadku, gdy wizyta nowego klienta nie zako艅czy si臋 konwersj膮. Co wi臋cej, rozpocz臋cie kampanii z u偶yciem najpopularniejszych s艂贸w kluczowych jest bardzo drogie, a najdro偶sze frazy kluczowe wi膮偶膮 si臋 z wydatkami rz臋du nawet kilkuset z艂otych za jeden klik. Warto mie膰 tak偶e na uwadze, 偶e kampania Google Ads jest z za艂o偶enia jednorazowa i kr贸tkotrwa艂a. Po up艂ywie jej wa偶no艣ci lub w momencie wyczerpania funduszy prawdopodobnie przestaniemy obserwowa膰 zwi臋kszony ruch na stronie. Pozycjonowanie strony jest z kolei trwa艂ym dzia艂aniem, kt贸rego efekty mog膮 by膰 widoczne przez wiele lat.

    Warto po艂膮czy膰 te dwa podej艣cia

    Jak wida膰, reklamy w Google Ads maj膮 zar贸wno swoje mocne strony, jak i pewne minusy. G艂贸wn膮 r贸偶nic膮 mi臋dzy Google Ads a pozycjonowaniem strony WordPress jest czas oczekiwania na efekty, jak r贸wnie偶 okres, w kt贸rym efekty te b臋d膮 widoczne. SEO to d艂ugotrwa艂y proces, podczas gdy wykorzystanie ruchu p艂atnego dotyczy natychmiastowych dzia艂a艅. Aby osi膮gn膮膰 jak najlepszy efekt, warto zastanowi膰 si臋 nad po艂膮czeniem budowania ruchu organicznego ze wspieraniem ruchu p艂atnego. Agencje zajmuj膮ce si臋 SEO cz臋sto oferuj膮 tak偶e wsparcie z zakresu PPC i innych dzia艂a艅 wchodz膮cych w szerzej pojmowany zakres SEM. W przypadku Google Ads utworzenie kampanii jest do艣膰 proste od strony technicznej, jednak problem mo偶e stanowi膰 odpowiedni dob贸r s艂贸w kluczowych i innych parametr贸w. Z tego wzgl臋du warto postawi膰 na wsp贸艂prac臋 z profesjonaln膮 firm膮 marketingow膮, kt贸ra pomo偶e nam zar贸wno skutecznie pozycjonowa膰 stron臋 WordPress, jak i wykorzysta膰 potencja艂 p艂atnych reklam.

    Sprawd藕 r贸wnie偶 nasz膮 ofert臋 na:
    Oce艅 tekst
    艢rednia ocen 5/5 - Liczba ocen: 29
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezp艂atnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczeg贸艂ow膮 konsultacj臋 SEO i dowiedz si臋 wi臋cej na temat wydajno艣ci Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksow膮 analiz臋, dzi臋ki kt贸rej uzyskasz jasny obraz tego, co nale偶y poprawi膰.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje si臋 z Tob膮 telefonicznie.
      • II Um贸wimy si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • 锘匡豢III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzi臋ki kt贸rym poprawisz wydajno艣膰 swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczeg贸艂owy raport SEO bior膮cy pod uwag臋 szereg wa偶nych czynnik贸w rankingowych Google.

      Dzi臋kujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozw贸l, 偶e zrobimy to za Ciebie!

      Wr贸cimy z odpowiedzi膮 w ci膮gu 72 godzin. Sprawd藕 swoj膮 skrzynk臋 e-mailow膮, aby uzyska膰 wi臋cej informacji.