Pozycjonowanie – co to takiego?

Pozycjonowanie stron (w skrócie nazywane SEO, od angielskiego zwrotu search engine optimization) to szereg czynności optymalizujących witrynę, mających na celu poprawę jej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla określonych słów kluczowych.

Cel osiąga się poprzez wprowadzanie zmian w witrynie internetowej, jej rozbudowę, optymalizację kwestii technicznych oraz zdobywanie wartościowych linków prowadzących do platformy.

Długotrwały, ale bardzo efektywny proces

Efekt, jaki będzie miało pozycjonowanie stron, zależy od wiedzy i umiejętności pozycjonera. Okres oczekiwania na pierwsze efekty zależy od konkretnej witryny i branży, którą ona reprezentuje. Czasem wzrost ruchu na stronie zobaczysz już po tygodniu, a czasem dopiero po kilku miesiącach.

Efekty są jednak długotrwałe i pozycjonowanie jeszcze bardzo długo będzie miało pozytywny wpływ na wyświetlanie Twojej strony na wyższych pozycjach w wyszukiwarce.

Dlaczego powinieneś
zainwestować w
pozycjonowanie?

W ogromnej liczbie przypadków użytkownicy nie przechodzą na drugą stronę wyników wyszukiwania. Liczy się dla nich wyłącznie pierwsza. Jeżeli Twoja firma nie znajduje się w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania, praktycznie nie masz szans, żeby potencjalny klient zobaczył Twoją ofertę.

Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie pozycjonowanie stron internetowych.

Na czym polega pozycjonowanie?

Na pozycjonowanie stron składa się kilka działań. Najważniejsze z nich to wprowadzenie poprawek na stronie internetowej i jej rozbudowa, stworzenie wersji mobilnej, optymalizacja kwestii technicznych oraz linkowanie.

Zmiany powinna wprowadzać osoba, która się na tym zna. Inaczej może nie tylko uszkodzić stronę, ale również bardzo obniżyć jej pozycję w wynikach wyszukiwarek. Takie błędy są często trudne do odwrócenia.

Poprawki w kodzie strony internetowej

Pozycjonowanie stron wymaga od pozycjonera wielu interwencji – nie tylko tych widocznych na pierwszy rzut oka, ale również takich, które dokonywane są w kodzie witryny. Trzeba z niego usunąć wszystkie niepotrzebne elementy. Im lepszy kod, tym mniej zmian do wprowadzenia.

Bardzo ważny jest pod tym względem CMS platformy. Stosunkowo łatwo jest wprowadzać zmiany na stronie, której panel administracyjny to WordPress, Joomla lub Drupal. Zdecydowanie gorzej wygląda sytuacja w przypadku edytorów autorskich, głównie ze względu na stosowane tam niestandardowe rozwiązania.

Kolejna kwestia to czas ładowania strony. Trzeba zwrócić uwagę również na budowę adresów URL, metatagi, hierarchię nagłówków oraz hiperłącza.

Linkowanie

Do wymienionych działań trzeba dodać linkowanie wewnętrzne oraz zdobywanie linków zewnętrznych (na przykład na forach internetowych). Wartościowe linki odsyłające do naszej strony internetowej to połowa sukcesu wszystkich działań optymalizacyjnych.

Zmiany w tekstach i wyglądzie platformy

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to nie tylko zmiany w kodzie. Bardzo ważne są również umieszczone na niej treści i grafiki. W tekstach trzeba zastosować odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Materiały powinny być unikalne i ciekawe dla użytkowników, jednocześnie zawierając zwroty, które często poszukiwane są w Internecie. Ważne są przemyślane nagłówki, dobrze opisane zdjęcia oraz długość samych tekstów.

Nawet drobiazgi mają znaczenie

Pozycjonowanie stron nie jest obszarem, w którym można sobie pozwolić na niedoróbki. Trzeba zadbać o każdy aspekt strony, który może być istotny z punktu widzenia SEO.

Przykładem takich działań jest szyfrowanie HTTPS. Szyfrowanie powinno zostać zastosowane wszędzie, gdzie mamy do czynienia z wrażliwymi danymi użytkowników.

Protokół ma wpływ nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na pozycjonowanie stron — ale nie zawsze tak było. Zmiany w tym zakresie nastąpiły w sierpniu 2014 roku. Można było jednak przewidzieć je wcześniej i dobry pozycjoner powinien był to zrobić.

Pozycjonowanie a Google AdWords

Google to obecnie najpopularniejsza ze wszystkich wyszukiwarek. To potężny system, w którym musisz zaistnieć, jeżeli chcesz, żeby odnaleźli Cię potencjalni klienci.

Jeśli zależy Ci na błyskawicznych efektach, powinieneś pomyśleć o tym, by połączyć pozycjonowanie stron z kampanią Google AdWords.

Google AdWords to płatne reklamy w wyszukiwarce. Rezultaty są w ich przypadku szybciej widoczne, ale nie tak długotrwałe, jak przy pozycjonowaniu.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat kampanii, przejdź do zakładki Google AdWords.

Bezpieczeństwo — na co powinieneś uważać?

Pozycjonowanie stron niezgodnie z polityką Google może doprowadzić do nałożenia filtra na witrynę albo nawet do jej całkowitego zniknięcia z wyszukiwarek. Obie te sytuacje pociągają za sobą bardzo poważne konsekwencje dla firmy.

Z powodu nałożonych sankcji strona przestaje być widoczna dla użytkowników, którzy szukają w sieci usług i produktów takich jak Twoje.

Bardzo trudno uratować stronę z podobnej opresji. Często jest to praktycznie niemożliwe i firma musi zaczynać od początku — postawić nową platformę z nowym adresem, bez możliwości przekierowania ruchu. Dla wielu przedsiębiorstw może się to skończyć poważnymi problemami finansowymi. Właśnie dlatego tak ważne jest oddanie pozycjonowania strony w ręce kompetentnej osoby.

Co powinno obudzić Twoją czujność?

Powinieneś dokładniej przyjrzeć się swojemu zleceniobiorcy przede wszystkim w dwóch przypadkach: gdy cena wydaje się zbyt atrakcyjna i gdy gwarancja szybkich rezultatów brzmi zbyt pięknie.

Pozycjonowanie stron to czasochłonny i wymagający szerokiej wiedzy proces. Dobrze wykonana usługa ma zasadniczy wpływ na ruch na Twojej witrynie, a tym samym zwiększa przychody firmy. Zbyt niska cena budzi wątpliwości co do jakości działań.

Jeżeli pozycjoner obiecuje Ci do tego gruszki na wierzbie, i to w krótkim czasie – uciekaj od niego jak najdalej! Najprawdopodobniej będzie chciał wykorzystać do pozycjonowania techniki zakazane przez Google. Dzięki nim efekty będą prawie natychmiastowe, to fakt: ale, niestety, niemal równie szybko Google nałoży na Twoją stronę filtr.

O tym, jakie mogą być konsekwencje takiego kroku, pisaliśmy wyżej.

Dlaczego iCEA?

Pozycjonowanie stron naszych klientów to już od ponad ośmiu lat jeden z głównych obszarów naszej działalności. Nigdy żaden z nich nie miał najmniejszych nieprzyjemności ze strony Google.

Specjalizujemy się w produktach Google, co potwierdza nasz status Partnera Google. Z wyprzedzeniem dowiadujemy się o wszystkich nowościach wprowadzanych na rynek. Regularnie jeździmy na wszystkie szkolenia organizowane przez giganta z Doliny Krzemowej.

Najwięcej mówią o nas opinie naszych zleceniodawców — możecie przeczytać je na naszej stronie.

Co możemy Ci zagwarantować?

Zdobędziesz nowych klientów

W jaki sposób? Pozycjonowanie stron sprawi, że Twoja witryna zacznie pojawiać się częściej i na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Będzie lepiej widoczna dla klientów. Zwiększy się na niej ruch.

Więcej wejść oznacza więcej osób zainteresowanych ofertą, a tym samym większą ilość zamówień.

Długotrwałe efekty

Przeprowadzone przez nas pozycjonowanie będzie procentowało — nawet wówczas, gdy już zaprzestaniemy działań.

Pozycjonując, zwracamy uwagę na najdrobniejsze detale. Staramy się jak najlepiej zoptymalizować stronę. Niezmordowanie grzebiemy w kodzie i poprawiamy strukturę tekstów. Dzięki takim działaniom platforma jest lepiej ustawiona pod kątem SEO, a Ty jeszcze długo możesz cieszyć się jej zwiększoną skutecznością.

Oczywiście najlepsze rezultaty pozycjonowanie stron daje, gdy prowadzone są w tym kierunku regularne, zaplanowane zabiegi.

Z nami jesteś bezpieczny

Działamy tylko według legalnych metod. Nie idziemy na skróty. Nie narażamy naszych klientów na straty finansowe. Przez lata pozyskaliśmy zaufanie wielu przedsiębiorców – za nic nie chcielibyśmy go stracić.

W naszym zespole pracują osoby, które naprawdę znają się na rzeczy. Wiemy, jak ważna dla Twojego biznesu jest strona internetowa — możesz ją nam spokojnie powierzyć.

Przeprowadzimy dla Ciebie audyt

Nie wiesz, czy Twojej witrynie potrzebne jest pozycjonowanie stron? Zastanawiasz się, czy warto w nią inwestować, czy raczej postawić nową? Nie masz pojęcia, jakiego zakresu usług potrzebujesz?

Napisz do nas, a przeprowadzimy dla Ciebie szczegółowy audyt.

Sprawdzimy, jak wygląda kod i panel administracyjny platformy. Przejrzymy dokładnie udostępniane treści i adresy URL. Poszukamy słów kluczowych i linków.

Przeanalizujemy wyświetlanie i pozycje strony w wyszukiwarkach.

Po wszystkim omówimy z Tobą wnioski i zaproponujemy Ci najlepszy plan pozycjonowania.

Chcesz zacząć pozycjonować
swoją stronę internetową?


Jesteś ciekawy,
ile to może kosztować?


Potrzebujesz audytu?

Wystarczy, że do nas zadzwonisz

+48 667 000 333

lub wypełnisz formularz kontaktowy.

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania
i wyjaśnimy wątpliwości.

Jak zatrudnić dobrą agencję SEO - podpowiada Google

Google opublikował w sieci video o tym, jak zatrudnić dobrą agencję SEO. Podpowiada również, w jaki sposób uniknąć współpracy z taką, która nie tylko nie osiągnie zadowalających wyników, ale może również poważnie zaszkodzić Twojej stronie internetowej (i sprowadzić na nią filtr).

Podobnych filmików i artykułów jest w sieci oczywiście bardzo dużo. Dlaczego powinieneś zwrócić swoją uwagę właśnie na ten? Odpowiedź jest bardzo prosta - to oficjalny materiał Google, a nikt nie wie tyle o pozycjonowaniu, co on.

Co zatem mówi internetowy gigant?

"Zacznijmy od tego, do czego w ogóle służy SEO:
Skuteczne działania SEO wydobywają potencjał Twojej strony internetowej. Mają również na celu poprawienie doświadczeń użytkowników przez całą ścieżkę ich kontaktu z Twoją witryną."

Jak poznać agencję, która dobrze przeprowadzi pozycjonowanie?

Agencja SEO, z którą warto współpracować, sprawi, że strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Zoptymalizuje najmniejsze rzeczy (jak opis tytułu strony) po całą masę tych bardziej złożonych.

Wszystko dąży do tego, żeby strona była przydatna i wygodna w obsłudze dla użytkowników. Nie ma znaczenia, czy wchodzą na nią z komputera, tabletu albo telefonu komórkowego.

Pozycjonowanie trwa

Poprawienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania trwa zazwyczaj przynajmniej 4 miesiące. Często znacznie więcej.

Nie istnieją żadne magiczne sztuczki, które mogłyby ten proces przyśpieszyć. Jeżeli chcesz wypozycjonować swoją stronę, musisz się uzbroić w cierpliwość.

Co zrobić, żeby być pewnym swojego wyboru?

  1. Poproś agencję o udokumentowanie swoich rekomendacji odpowiednimi materiałami Google

    To bardzo proste. Agencja na pewno prześle Ci listę rekomendowanych przez siebie zmian, które będzie chciała wprowadzić na stronie.

    Poproś ją, żeby do każdego punktu załączyła oficjalny artykuł Google, który potwierdzi zasadność wdrożenia każdej poprawki.

    Dzięki temu masz pewność, że agencja wie, co robi oraz działa zgodnie z polityką Google. Nie idzie na skróty. Nie traci również budżetu na niepotrzebne i nieefektywne zabiegi.

  1. Sprawdź, czy agencja jest zainteresowana Twoją działalnością

    Upewnij się, że zadaje Ci cały szereg pytań na temat Twojego biznesu, oferowanego produktu i usług, branży, w której działasz, grupy docelowej, konkurencji i wielu innych rzeczy, które są potrzebne do opracowania odpowiedniej strategii pozycjonowania.

    Takie informacje przydadzą się jej choćby do poprawienia struktury informacji w Twojej witrynie. Na ich podstawie wyszczególni też komunikaty, które mogą skłonić potencjalnych klientów do pożądanego działania, np. do zakupu.

    Pytania, jakie agencja może Ci zadać to przykładowo:

    - Co sprawia, że Twój biznes, Twoje treści i usługi są inne od oferowanych przez Twoją konkurencję? Czemu są wartościowe dla klientów?
    - Jaki jest Twój typowy klient i jak do tej pory znajdował Twoją firmę?
    - Jak Twoja firma zarabia? W jaki sposób może jej pomóc wyszukiwarka internetowa?
    - Z jakich kanałów dotarcia korzystasz? Jak się promujesz?
    - Kto jest Twoją konkurencją?

    Google mówi wprost - jeżeli agencja nie pyta o takie rzeczy, nie zatrudniaj jej. Trzeba znać cele firmy, wiedzieć, co chce osiągnąć, żeby móc jej w tym pomóc. Agencje, którym na tym nie zależy, nie będą dobrymi podmiotami do współpracy.

    Agencja powinna ponadto porozmawiać z Twoimi programistami. Dowiedzieć się od nich, jak zbudowana jest Twoja strona internetowa i czy mogą być jakieś problemy z wprowadzaniem potrzebnych zmian. W ten sposób oszacuje koszty i przybliżony czas, po którym będą zauważalne pierwsze efekty optymalizacji.

  1. Zamów audyt swojej strony internetowej i analizę wyników wyszukiwania

    Udostępnij wybranej agencji dane z Google Search Console oraz Google Analytics. Przydziel jej ograniczony dostęp do kont, na przykład tylko do wglądu.

    Nie pozwól wprowadzać żadnych zmian na stronie dopóki nie dostaniesz pełnej listy sugerowanych poprawek. Poprawki powinny być ułożone od najbardziej do najmniej priorytetowych.

    Dobry audyt wymaga dużego nakładu pracy i najprawdopodobniej będziesz musiał za niego zapłacić. Jeżeli Cię na to stać, poproś o przeprowadzenie audytu kilka różnych agencji. Dzięki temu zobaczysz, co każda z nich proponuje i jak bardzo ich sugestie różnią się od siebie.

    Ważne, żeby w audycie znalazło się pięć punktów:

    - problem,
    - propozycja jego rozwiązania,
    - związane z tym koszty,
    - przewidywane korzyści inwestycji,
    - strategia monitorowania efektów działań, przeprowadzania nowych testów, dalszej optymalizacji.

    Musisz wiedzieć, po jakim czasie możesz się spodziewać pierwszych efektów i ile będzie Cię to kosztowało. Agencja powinna przy audycie zwrócić szczególną uwagę na to, czy na stronie nie występują problemy z linkami wewnętrznymi, parametrami url, połączeniem z serwerem, kodami odpowiedzi itp.

Nie krępuj się zadawać pytań. Zapytaj firmę:

- dlaczego jest to potrzebne?
- czy to ma zasadniczy wpływ na kondycję strony?
- czy mogą Ci pokazać konkretne przykłady nieprawidłowości na stronie?

Co więcej, zadaniem agencji jest zarekomendowanie Ci słów kluczowych, na które najlepiej pozycjonować Twoją stronę. Mogą to być frazy związane bezpośrednio z prezentowaną przez Ciebie marką, jak i bardziej ogólne.

Kolejna kwestia to poprawienie doświadczeń użytkowników, którzy wchodzą na Twoją witrynę. Sposobów na to może być całe mnóstwo, jak aktualizacja przestarzałego contentu, poprawienie linkowania, wygenerowanie ruchu na stronie, który wpłynie na rozpoznawalność marki, wdrożenie rozwiązań przetestowanych przez konkurencję, itp.

Czasem, żeby to osiągnąć wystarczy poprawić nawigacje na stronie, wdrożyć jej wersję mobilną, przyśpieszyć ładowanie, czy promować ją szerzej w mediach społecznościowych.

Krótkie podsumowanie

Dobra agencja SEO opracuje dla Twojej firmy strategię, która przyniesie przedsiębiorstwu jak najwięcej korzyści w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszym koszcie.

Druga strona medalu - czyli grzechy firm zlecających

Patrz nie tylko na ręce wybranej agencji SEO, ale również samemu sobie. Okazuje się bowiem, że właśnie brak współpracy ze strony zleceniodawców jest jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzeń w procesach optymalizacyjnych.

Przed podpisaniem umowy zastanów się więc, czy jesteś w stanie poświęcić trochę czasu dla dobra całego procesu. Agencja może Cię prosić o dodatkowe informacje, dostępy, grafiki i wiele wiele innych rzeczy. Musisz sobie na to zarezerwować chwilę, zwłaszcza na początku działań. Nie dasz rady? W takim razie to nie jest dla Ciebie dobry moment na pozycjonowanie.

Cały filmik do obejrzenia tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=piSvFxV_M04

I na sam koniec - dlaczego to udostępniamy?

Zastanawiasz się, dlaczego agencja, która sama pozycjonuje strony internetowe, udostępnia tekst i video o poszukiwaniu firmy zajmującej się SEO?

Odpowiedź jest bardzo prosta - od samego początku naszego istnienia działamy zgodnie z oficjalną polityką Google. Cieszymy się statusem Partnera Google. Regularnie jeździmy na organizowane przez niego szkolenia. Znamy z wyprzedzeniem wszystkie nowości. Żadna kwestia poruszona w tym artykule nie jest dla nas zaskoczeniem. To po prostu opis standardów, które realizujemy na co dzień.

Jeżeli więc szukasz agencji, która spełni wszystkie wymienione w artykule założenia - zadzwoń lub napisz do nas! Jesteśmy pewni, ze będziesz zadowolony ze współpracy z nami.

Mity w pozycjonowaniu i jak je rozpoznać

W Internecie znajdziesz wiele merytorycznych i wartościowych artykułów na temat pozycjonowania. Niestety rozprzestrzeniło się na jego temat również wiele nieprawdziwych i mylących informacji.

Poniżej przedstawimy najpopularniejsze z nich. Podpowiadamy również, jak w łatwy sposób mieć pewność, że agencja SEO nie wprowadza Cię w błąd.

Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj dalej.

Mit 1: Agencja SEO może Ci zagwarantować określone miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania

Agencja nie może tego zrobić. Jeżeli firma, z którą chcesz współpracować, chce Ci udzielić takiej gwarancji - bądź ostrożny. Niestety nie wróży to niczego dobrego.

Dlaczego taka gwarancja jest niemożliwa? Przede wszystkim agencja nie ma bezpośredniego wpływu na algorytm Google, który jest zawsze do pewnego stopnia nieprzewidywalny. Nie wie, co w tym czasie robi Twoja konkurencja (może podejmuje podobne działania i chce się wyświetlać na te same słowa kluczowe). Zawsze istnieje też ryzyko, że wynikną problemy ze stroną, na które agencja SEO nie będzie miała wpływu.

Mit 2: Raz zdobyta pozycja w wyszukiwarce na zawsze jest Twoja

Niestety to byłoby zbyt piękne. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym. Jeżeli je przerwiesz, po jakimś czasie Twoja strona zacznie spadać w organicznych wynikach wyszukiwania. Nie stanie się to jednak od razu.

Efekty pozycjonowania są długotrwałe. Nawet po wstrzymaniu prac optymalizacyjnych, będziesz mógł się jeszcze długo cieszyć osiągniętymi wynikami.

Ten stan nie potrwa jednak wiecznie. Dlatego zawsze doradzamy naszym klientom, żeby traktowali pozycjonowanie jako element swojej stałej strategii promocyjnej.

Mit 3: Płatne reklamy poprawiają pozycje strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania

To nieprawda. Płatne reklamy, jak Google AdWords, nie mają żadnego wpływu na poprawę pozycji witryny w wynikach organicznych. Pod tym względem ani nie pomagają ani nie szkodzą stronie.

Reklamy tego typu funkcjonują zupełnie niezależnie i tylko do czasu aż wyczerpie się przewidziany na nie budżet.

Mit 4: Możesz być pierwszy w wyszukiwarce na dowolną frazę

Kolejny popularny mit. W rzeczywistości wygląda to trochę inaczej. Prowadzisz mały lokalny biznes? Niestety Twoja witryna nie znajdzie się w organicznych wynikach wyszukiwarki wyżej od firmy, która jest znana na całym świecie i sprzedaje w jeden dzień tyle towaru, ile Ty przez rok.

To nie znaczy, że pozycjonowanie w Twoim przypadku nie ma sensu. Dobry pozycjoner zaproponuje Ci strategię, która pozwoli uzyskać alternatywne źródła ruchu. W rezultacie na Twoją witrynę i tak trafi więcej potencjalnych klientów.

Pamiętaj, że każda branża różni się od siebie. Każdy przypadek wymaga indywidualnej analizy. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat możliwości swojej strony - skontaktuj się z nami.

Mit 5: Można wypozycjonować stronię niskiej jakości

Tutaj dochodzimy do pewnego paradoksu. Pozycjonować można każdą stronę, nawet taką o bardzo niskiej jakości. Optymalizacja zakłada jej poprawienie, sprawienie, że witryna stanie się przyjazna dla wyszukiwarki i użytkowników. Im gorszy stan strony, tym trudniejszy i bardziej czasochłonny proces.

Pozycjonowanie to więc między innymi poprawienie jakości strony internetowej.

Wniosek jest jeden: wypozycjonować można nawet bardzo słabą stronę pod warunkiem, że wcześniej zostanie odpowiednio zoptymalizowana i poprawiona (czyli wzrośnie jej jakość).

Mit 6: Kupowanie linków to najszybszy sposób na wypozycjonowanie witryny

Nieprawda, nieprawda i jeszcze raz nieprawda. Kupowanie linków i spam w postaci linków niskiej jakości odsyłających do strony to najkrótsza droga do nałożenia filtra a nawet bana na stronę internetową.

Google nie znosi takiego zachowania i bardzo surowo za nie karze. Filtr sprawi, że Twoja strona drastycznie spadnie w wynikach wyszukiwarki. Znajdą ją tylko nieliczni i najbardziej zdeterminowani użytkownicy.

Ban (najsurowsza z możliwych kar) oznacza usunięcie Twojej strony z wyszukiwarki. Przestanie się w ogóle wyświetlać w wynikach organicznych.

Obie kary mogą oznaczać poważne problemy finansowe dla Twojej firmy (przez brak dopływu nowych klientów).

Mit 7: Pozycjonowanie = spamowanie

Nic bardziej mylnego i naprawdę nie wiemy, kto to wymyślił. Podejrzewamy jednak, że ten mit wziął się z bardzo modnego jeszcze niedawno „pozycjonowania” stron przez pozyskiwanie jak największej ilości niskiej jakości linków. Oczywiście dobre agencje SEO nigdy nie działały w ten sposób.

Pozycjonowanie to proces, optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek i użytkowników. Linki (i to dobrej jakości!) to tylko jeden z elementów poprawiających pozycję witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki. Do tego nie ma nic wspólnego ze spamowaniem.

Mit 8: Filtr i ban Google są nieusuwalne ze strony internetowej

Filtr i ban Google można zdjąć ze strony. W pierwszej kolejności trzeba znaleźć przyczynę nałożenia kary i usunąć ją z witryny. Kolejny etap to wysłanie prośby do Google o cofnięcie kary.

Proces jest dość trudny i najlepiej poprosić doświadczoną agencję SEO o pomoc - oczywiście polecamy się w tym miejscu Twojej pamięci!

Jak odróżnić prawdziwą informację od fałszywej?

Obiecaliśmy Ci na początku artykułu, że podpowiemy, jak sprawdzić, czy agencja SEO (albo działający na własną rękę pozycjoner) nie wprowadza Cię w błąd. Istnieje na to bardzo prosty sposób.

Gdy agencja SEO wyślę Ci listę rekomendowanych poprawek do wprowadzenia na stronę, poproś ją o podparcie każdej z nich oficjalnymi artykułami Google. Muszą być koniecznie oficjalne i napisane przez Google. Ze znalezieniem takich materiałów w sieci na pewno nie będzie problemu.

Dlaczego to takie ważne?

Dzięki temu będziesz mieć pewność, że agencja działa według oficjalnych zaleceń Google. Ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie, żeby zająć się Twoją stroną i co najważniejsze, nie chce jej pozycjonować nielegalnymi sposobami, które mogłyby ściągnąć na nią karę.

Napisaliśmy cały osobny artykuł, jak wybrać dobrą agencję SEO. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj>>.

Pozycjonowanie strony internetowej - korzyści

Pozycjonowanie to koszt. Nic więc dziwnego, ze chcesz mieć pewność, że ta inwestycja Ci się zwróci. Czy pozycjonowanie jest opłacalne? Niech przemówią proste statystyki.

Według danych z 2017 roku Google wiedzie niekwestionowany prym wśród wyszukiwarek w Polsce. Z wyszukiwarki Google korzysta ponad 96% polskich internautów. To właśnie tutaj przebywają również Twoi potencjalni klienci.

W jaki sposób ich zdobyć? Pokazując się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania.

Pierwsza pozycja to 27,45% klikalności, druga 14,76%, a trzecia już 9,10% (dokładne wyniki badań znajdziesz na stronie).

Wnioski są bardzo proste - im wyżej i częściej pojawiasz się w wyszukiwarce, tym więcej osób zainteresowanych ofertą odwiedzi Twoją stronę internetową.

Chcesz to osiągnąć? Zacznij pozycjonować swoją witrynę. Nadal nie jesteś przekonany? Zobacz pełną listę korzyści wynikających z pozycjonowania.

Docierasz do nowych klientów

Link do Twojej strony wyświetla się na określone zapytania (słowa kluczowe) użytkowników. Są to oczywiście frazy ściśle związane z Twoją ofertą. Dzięki temu do witryny przechodzą tylko realnie zainteresowane osoby, które z dużym prawdopodobieństwem staną się Twoimi przyszłymi klientami.

Pojawiając się w wynikach organicznych, odpowiadasz na ich bezpośrednią potrzebę. Jesteś tam, gdzie aktualnie szukają ważnych dla siebie informacji.

Zyskujesz nowych klientów = więcej zarabiasz

Dzięki pozycjonowaniu kierujesz na swoją stronę bardzo wartościowy ruch. Wartościowy ruch oznacza dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej a tym samym powiększenie liczby zamówień. To z kolei przełoży się na wyższe obroty Twojej firmy.

Nic nie płacisz za kliknięcia

W pozycjonowaniu, zupełnie inaczej niż w przypadku reklamy Google AdWords albo Facebook Ads, nic nie płacisz za kliknięcia w link do swojej strony i przekierowanie ruchu. Wszystko jest tutaj darmowe. Twój jedyny koszt to działania agencji SEO, która będzie pozycjonowała witrynę.

Cieszysz się długotrwałymi efektami

Co jeszcze odróżnia pozycjonowanie od Google AdWords i Facebook Ads? Zdecydowanie długotrwałe efekty. Nawet po zakończeniu prac agencji, będziesz jeszcze długo odczuwał pozytywne skutki jej działań. Dobrze wypozycjonowana strona może nawet przez kilka kolejnych miesięcy osiągać bardzo dobre wyniki.

Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie można w pewnym momencie zarzucić. Jeżeli zależy Ci, żeby Twoja firma nie straciła z czasem swojej pozycji w wyszukiwarce, powinieneś wpisać pozycjonowanie w swoją stałą strategię działań.

Zwiększasz rozpoznawalność swojej marki

Większa widoczność w sieci ma ogromny wpływ na rozpoznawalność Twojej marki. Dotyczy to nie tylko potencjalnych klientów, ale również konkurencji, która będzie musiała zacząć się z Tobą liczyć.

Rozpoznawalna marka przyciąga nowych zleceniodawców. Przekłada się również na ich pozytywne opinie i dalsze rekomendacje.

Rozwijasz swój biznes

Nowi klienci, wyższe zyski, rozpoznawalność marki to czynniki, które w krótkim czasie pozwolą Ci myśleć o rozwoju Twojego biznesu.

W dzisiejszych czasach to właśnie obecność w sieci i ruch na stronie internetowej decyduje o sukcesie bądź porażce wielu przedsiębiorstw.

Możesz na bieżąco mierzyć wyniki

Pozycjonowanie jest bardzo łatwo mierzalne. W krótkim czasie będziesz miał dokładny obraz wszystkich uzyskanych wyników. Sam przekonasz się, czy Twoja inwestycja przynosi oczekiwany zwrot. Wszystko czarno na białym.

Wybierasz najnowocześniejsze i najlepsze metody promocji

Wbrew pozorom „bycie na czasie” jest naprawdę ważne. Ten, kto nie nadąża za zmieniającymi się szybko trendami, nie tylko nie idzie naprzód, ale wręcz się cofa.

Jeżeli chcesz zapewnić rozwój swojej firmie, musisz wybierać najlepsze i najskuteczniejsze metody promocji. Do takich należy pozycjonowanie. Lepiej przeznaczyć budżet na jedno, sprawnie funkcjonujące rozwiązanie niż wydać go na szereg nieefektywnych działań.

Dotarcie do nowych klientów, pozyskanie ich, zwiększenie przychodów, darmowy ruch na stronie, długotrwałe efekty, większa rozpoznawalność marki, rozwój biznesu, łatwe mierzenie wyników oraz korzystanie z nowoczesnej i skutecznej metody promocji - to tak naprawdę tylko najważniejsze zalety dobrego pozycjonowania strony internetowej. Aż trudno w to uwierzyć, prawda?

Jeszcze Cię nie przekonaliśmy? Skontaktuj się z nami.

Chętnie dowiemy się, czym się zajmujesz i podpowiemy, jak pozycjonowanie strony internetowej mogłoby wpłynąć na Twoją działalność.

Chcesz wiedzieć więcej? Poproś o przeprowadzenie audytu swojej witryny.

Korzyści ze współpracy z nami

Napisaliśmy już bardzo dużo na temat zalet wynikających z pozycjonowania. Jest jednak jeden warunek - musisz powierzyć działania doświadczonej i odpowiedzialnej agencji SEO.

Co zyskujesz, oddając w nasze ręce swoją stronę internetową?

Znamy się na rzeczy

Pozycjonowanie to trudna dziedzina i trzeba je naprawdę lubić, żeby nadążać za wszystkimi nowościami. My lubimy. Wiemy, co zrobić, żeby Twoja strona zdobyła dla Ciebie więcej klientów.

Zapewniamy Ci najlepsze wyniki

Za dobrze wykonaną pracą idą dobre wyniki. Jesteśmy tutaj pewni swego.

Na bieżąco wszystko monitorujemy

Niczego nie zostawiamy swemu własnemu biegowi. Wszystkie nasze działania są dokładnie zaplanowane. Wszystko wynika z opracowanej wcześniej strategii.

Cały czas monitorujemy uzyskane wyniki. Reagujemy, udoskonalamy, optymalizujemy.

Regularnie wysyłamy Ci raporty

Skrupulatnie rozliczamy się z naszej pracy. Regularnie raportujemy o osiąganych wynikach. Każdy klient jest doskonale poinformowany o tym, jak przebiega optymalizacja.

Tylko bezpieczne pozycjonowanie

Gwarantujemy Ci pełne bezpieczeństwo

Nigdy nie zrobiliśmy i nie zrobimy niczego, co mogłoby Cię narazić na straty. Twoja strona jest z nami zupełnie bezpieczna. Pozycjonujemy, korzystając tylko ze sprawdzonych i legalnych metod.

Możesz spać spokojnie, wszystkiego sami dopilnujemy

Wiemy, że jesteś zajętym człowiekiem. Cenimy Twój czas. Powierzając nas swoją witrynę, możesz zapomnieć o pozycjonowaniu. Sami się wszystkim zajmiemy. Przeprowadzimy potrzebne zmiany, dopilnujemy wszystkiego i przedstawimy Ci rezultaty naszej pracy.

Zatrudniasz agencję, która słucha swoich klientów

Masz jakieś uwagi? Chciałbyś nam coś powiedzieć? Mamy Ci wyjaśnić jakieś zagadnienie? Wystarczy, że nam o tym powiesz. Słuchamy naszych klientów. Cenimy sobie ich zdanie i wiedzę. Chcemy się od nich dowiedzieć jak najwięcej na temat ich biznesu. To oni są ekspertami w swojej dziedzinie.

Lubimy rozmawiać. Nigdy nie będziesz miał problemów, żeby się z nami skontaktować.

Jesteś zainteresowany współpracą? Odezwij się do nas!

Fakty w pozycjonowaniu

Pisaliśmy już o popularnych mitach w pozycjonowaniu, które można często napotkać w sieci. Teraz pora na fakty. Co jest prawdą? Czego możesz być bezwzględnie pewny?

Podpowiadamy w dalszej części artykułu.

Fakt 1: Każda strona internetowa potrzebuje pozycjonowania

Najprawdziwsza prawda. Na każdej stronie jest coś, co można poprawić pod kątem wyszukiwarki. Możesz sobie często nie zdawać z tego sprawy.

Dobra agencja SEO przeanalizuje dokładnie Twoją stronę internetową i zaproponuje Ci rozwiązania, które pomogą uzyskać dla niej dodatkowe źródła ruchu. Sprawi, że będzie bardziej przyjazna dla wyszukiwarki i użytkowników wchodzących na witrynę.

Fakt 2: Każdą stronę można zoptymalizować

Każdą stronę internetową, nawet tę o bardzo niskiej jakości, można poprawić. Im więcej zmian do wprowadzenia, tym dłuższy okres optymalizacji.

Nie chcemy Cię jednak zniechęcać. Nie jesteś zadowolony ze swojej strony? Uważasz, że trzeba na niej wiele rzeczy zmienić? Nie masz pewności, czy przyniesie to pożądane rezultaty?
Skontaktuj się z nami - doradzimy.

Fakt 3: Filtr i ban nałożony przez Google można zdjąć ze strony internetowej

Bez trudu znajdziesz w Internecie opinie, że kar nałożonych na stronę przez Google (filtr, ban) nie da się cofnąć. To nieprawda (choć proces nie należy do najłatwiejszych).

Zarówno filtr, jak i ban można usunąć z witryny. W tym celu trzeba znaleźć i wyeliminować przyczynę nałożenia kary. Następnie napisać do Google z prośbą, żeby jeszcze raz sprawdził Twoją stronę.

Fakt 4: Algorytm Google nie jest stały

Google cały czas zmienia swój algorytm. Chce, żeby wyszukiwarka była jak najlepiej zoptymalizowana pod kątem użytkowników i pokazywała im najtrafniejsze wyniki na ich zapytania.

Agencji SEO nikt nie uprzedza o zmianach. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu są jednak w stanie szybko zareagować na nową sytuację.

Fakt 5: Agencje nie kupują pozycji, muszą je wypracować

Google nie sprzedaje pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki. Nie można ich kupić. Agencje muszą je wypracować. Do tego jest im potrzebny szczegółowy audyt strony internetowej. Na jego podstawie agencja szuka rozwiązań, które przy najmniejszym koszcie przyniosą Ci najwięcej korzyści. Ustala najbardziej odpowiednie słowa kluczowe i techniki pozycjonowania.

Po wykonaniu audytu agencja powinna z Tobą porozmawiać i przedstawić Ci wszystkie możliwości. Wytłumaczyć, jakie rozwiązania będą według niej najlepsze oraz dlaczego. Ważne, żeby określiła również koszty całego procesu.

Fakt 6: Wyszukiwarka Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce

Badania jasno pokazują, że Google to niekwestionowany król wśród wszystkich wyszukiwarek internetowych. W Polsce korzysta z niego ponad 96% internautów (!).

To właśnie popularność Google sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych jest tak ważne. W wyszukiwarce przebywa mnóstwo osób, które mogą się stać Twoimi klientami i przyczynić się do rozwoju prowadzonej przez ciebie firmy.

Fakt 7: Cena pozycjonowania strony internetowej jest za każdym razem ustalana indywidualnie

Klienci nie zawsze w to wierzą. Często naciskają agencje na podanie konkretnej ceny zanim ta zapozna się z witryną. Niestety to tak nie działa. Witryna jest bardzo złożonym tworem i agencja nie może podać ceny przed jej zobaczeniem.

Co więcej, nie wystarczy również sam link do strony. Agencja powinna dostać dostęp do statystyk oraz mieć możliwość wglądu w strukturę witryny. Ważna jest ponadto informacja od programistów, czy nie ma żadnych przeciwwskazań do wdrożenia niezbędnych zmian.

Cenę trzeba za każdym razem ustalić indywidualnie. Największy wpływ na koszty mają cztery czynniki:
- kondycja witryny,
- wyznaczone cele do osiągnięcia,
- konkurencja,
- czas przeznaczony na działania.

Każdy z tych elementów jest tak samo ważny i agencja nie określi kosztów pozycjonowania bez znajomości któregokolwiek z nich.

Dlatego przy początkowych ustaleniach z firmą SEO tak ważne jest podanie wszystkich niezbędnych informacji oraz udzielanie potrzebnych dostępów.

Fakt 8: Google AdWords nie wpływa na pozycje strony w wynikach organicznych wyszukiwarki

Google AdWords to zupełnie osobny system i nie ma nic wspólnego z poprawą pozycji witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki.

Klientom często wydaje się, że pieniądze zainwestowane w płatne reklamy w wyszukiwarce powinny automatycznie wpływać na pozycjonowanie. Nic bardziej mylnego.

Fakt 9: Metoda Long tail sprawdza się w przypadku większości stron internetowych

Long tail to metoda która wykorzystuje w pozycjonowaniu setki wieloczłonowych fraz o różnej odmianie zamiast najpopularniejszych, najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych. Na frazy z Long tail jest zdecydowanie mniejsza konkurencja. Można łatwiej i szybciej wypozycjonować na nie stronę.

Pozyskany w ten sposób ruch jest tak samo skuteczny i jakościowy jak przy topowych słowach kluczowych.

Long tail to metoda bardzo często wykorzystywana przez agencje SEO. Przemawiają za nią konkretne wyniki. Sprawdzi się w przypadku zdecydowanej większości stron internetowych.

Wszystko zależy oczywiście od konkretnego przypadku. Dlatego zawsze warto zaczerpnąć porady od sprawdzonej agencji SEO.

Fakt 10: Pozycjonowania nie powinno się przerywać

Klienci mają tendencję do rezygnowania z działań optymalizacyjnych, gdy tylko strona osiągnie zadowalające rezultaty. To błąd. Efekty pozycjonowania są długotrwałe. Po jakimś czasie strona zacznie jednak spadać w wynikach organicznych wyszukiwarki.

Pozycjonowanie powinno być stałym elementem promocyjnym każdej firmy.

Masz jakieś wątpliwości? Chciałbyś nam zadać pytanie? Nie zwlekaj - chętnie Ci wszystko wyjaśnimy.

Porady - wstęp

Porady to dział dla tych, którzy chcą znać podstawy pozycjonowania, choć nie mają zamiaru przeprowadzać samodzielnie optymalizacji swojej strony internetowej. Potrzebują jednak informacji, które pozwolą im zadać właściwe pytania agencji SEO, wyrobić sobie zdanie o całym procesie oraz nie dać się przez nikogo oszukać podczas współpracy.

Jesteś kimś takim? W takim razie czytaj dalej! Dowiesz się tutaj między innymi, jak wybrać dobrą agencję SEO, czy przeprowadzić analizę konkurencji. Poznasz również najważniejsze fakty i mity dotyczące pozycjonowania. Dział regularnie zapełniamy nowymi, ciekawymi artykułami.

Jak i po co monitorować działania konkurencji?

Monitorujesz skrupulatnie swoją stronę internetową? Starasz się ją na bieżąco optymalizować, żeby osiągać coraz lepsze wyniki? A czy śledzisz ruchy swojej konkurencji?

Jeżeli nie odpowiedziałeś twierdząco na to pytanie, robisz błąd. Zaraz wyjaśnimy Ci, dlaczego.

Czemu to jest ważne?

Konkurencje warto analizować z bardzo wielu powodów. Dwa najważniejsze to:
- wykorzystanie błędów konkurencji, żeby zająć jej miejsce w wynikach organicznych wyszukiwarki,
- optymalizacja własnej strony internetowej.

Jedno łączy się z drugim. Im lepiej zoptymalizujemy witrynę, tym większa szansa na wyświetlanie się wyżej od reszty.

Ucz się na błędach innych, naśladuj najlepszych

Regularna analiza konkurencji pozwala uniknąć wielu niepowodzeń. Widzisz, że konkurencyjna firma ma kłopoty? Prześledź wszystkie jej poczynania w Internecie. Postaraj się wyłuskać, co robi dobrze, a co źle. Wyciągnij wnioski, które mogą Ci pomóc w Twoim biznesie.

Unikaj jej potknięć. Spróbuj wdrożyć u siebie rozwiązania, które najwyraźniej dają dobre rezultaty. Nie bój się naśladownictwa. Nauka od lepszych od siebie to jedna z najprostszych dróg do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Dzięki obserwowaniu konkurencji możesz zaoszczędzisz nie tylko cenny czas (nie musisz sam wszystkiego testować), ale również sporo pieniędzy.

Kogo śledzić?

Na pewno wiesz, kto jest Twoją konkurencją. Nie znaczy to jednak, że masz śledzić wszystkich. Wybierz najlepiej 3-4 firmy. Analizowanie większej liczby może Ci już sprawić trudności i odciągnąć Cię zbytnio od Twojej własnej strony. Musisz to wypośrodkować. Oczywiście im więcej danych, tym dokładniejsze i bardziej wiarygodne wnioski.

Warto obserwować przynajmniej jedną firmę, która wiedzie prym, jest liderem w Twojej branży. To właśnie od niej zdobędziesz wiedzę na temat najlepszych rozwiązań. Materiału do analizy dostarczy Ci również przedsiębiorstwo, które radzi sobie na rynku gorzej od Ciebie. Tu z kolei warto zaobserwować, czego lepiej nie wdrażać w swoim biznesie.

Ostatnia rzecz - firmy, z którymi walczysz o pozycje w wyszukiwarce, Twoi najbardziej bezpośredni konkurenci. Wiedza na ich temat jest Ci potrzebna, żeby zdobyć nad nimi przewagę.

Czym i co analizować?

Każdy, kto chociaż trochę zna się na pozycjonowaniu wie, jak ważne dla strony jest pozyskiwanie wartościowych linków. Zobacz, jak robi to konkurencja. W tym wypadku dobrze sprawdzi się takie narzędzie, jak Ahref (niestety płatne). W ten sposób dowiesz się, skąd konkurencja bierze linki. Być może będziesz mógł sam skorzystać z tych źródeł.

Inne narzędzia do analizy konkurencji to Semstorm, Senuto, Majestic SEO, SEO for Firefox czy SEO SpyGlass. Dzięki nim uzyskasz informacje, z kim walczysz o pozycje w wynikach organicznych wyszukiwarki, a także które słowa kluczowe są dla Was wspólne.

Narzędzia podpowiedzą Ci, czyje działania powinieneś szczególnie czujnie śledzić i jak Twoja strona wypada na tle tych firm (pod kątem widoczności w wyszukiwarce). Linki, słowa kluczowe i pozycja w wynikach organicznych wyszukiwarki to jednak nie wszystkie elementy, które trzeba poddać analizie.

Prześledź również dokładnie treści na stronie konkurencji. Zwróć uwagę, w jaki sposób są pisane oraz jakich tematów dotyczą. Zacznij korzystać z Buzzsumo. Narzędzie pokaże Ci, jakie artykuły cieszą się obecnie największą popularnością wśród użytkowników. Będzie to dla Ciebie cenne źródło informacji i jednocześnie inspiracji.

Poszukaj ponadto innych czynników (wewnętrznych i zewnętrznych), które mogą wpływać na wysoką pozycję konkurencyjnej strony w wyszukiwarce.

Czasem nie opłaca się walczyć, lepiej… pominąć

Nie zawsze opłaca się walczyć z konkurencją na wybrane słowa kluczowe. Często lepiej poszukać alternatywnych i łatwiejszych do zdobycia źródeł ruchu. Mamy tu na myśli przede wszystkim metodę Long tail (tzw. długi ogon). Long tail to pozycjonowanie strony na setki wieloczłonowych słów kluczowych o różnej odmianie i liczbie (topowe, najczęściej wyszukiwane frazy są pomijane).

Dzięki ogromnej liczbie wybranych słów pozyskany ruch jest duży i w rezultacie o wiele bardziej opłacalny niż przy frazach silnie obsadzonych już przez konkurentów. Oczywiście Long tail to nie jedyny sposób na sprowadzenie potencjalnych klientów na swoją stronę i ominięcie przy tym konkurencji.

Content marketing, monitorowanie Internetu

Regularne publikowanie w sieci wysokiej jakości contentu to obecnie jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów na zwiększenie ruchu w witrynie.

Dzięki pisaniu wartościowych treści dla swoich czytelników:,
- budujesz swoją markę eksperta, - angażujesz odbiorców, - Twoje treści są chętnie udostępniane, - przyciągasz nowe osoby zainteresowane ofertą, - pojawiasz się w wyszukiwarce na więcej zapytań, - poprawiasz pozycje swojej strony w wynikach organicznych wyszukiwarki.

Wszystkie powyższe korzyści sprowadzają się do jednego, najważniejszego punktu - zdobywasz więcej klientów, a tym samym więcej zarabiasz. Sprawdź, jakie artykuły cieszą się największym zainteresowaniem u Twojej konkurencji. Nie obawiaj się pisać na te same tematy. Na pewno znajdziesz czytelników.

Ponadto zacznij monitorować Internet. Pomogą Ci w tym takie narzędzia, jak SentiOne czy Brand24. Sprawdzaj na bieżąco, co o Twojej konkurencji piszą jej klienci. Weź pod uwagę ich komentarze przy optymalizacji własnej oferty. Spróbuj przechwycić najbardziej niezadowolonych użytkowników.

Chcesz, żeby ktoś zrobił to za Ciebie?

Myślisz, że jest tego zbyt dużo i sam nie dasz rady? Skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji SEO.

Analiza konkurencji to jeden z podstawowych punktów w audycie strony internetowej. Dobra agencja będzie wiedziała, jak do tego podejść, bez trudu zinterpretuje uzyskane wyniki i opracuje dla Ciebie najkorzystniejszą strategię działania.

Szukasz takiej agencji? Skontaktuj się z nami!

Pytania i odpowiedzi

Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie jest dla Ciebie? Słyszałeś o takich pojęciach, jak filtr Google,
long tail, ale nie wiesz "z czym to się je"?
Chcesz dowiedzieć się więcej o kampaniach Google AdWords? Odpowiadamy!

Co to jest filtr Google i jak mogę się go pozbyć ze strony?

Google bardzo jasno określa metody, którymi można pozycjonować swoją stronę internetową. Za nieprzestrzeganie tych reguł grozi kara - nałożenie filtra Google na witrynę. Może się tak stać między innymi za nienaturalne pozyskiwanie linków, ukrywanie słów kluczowych i linków, próbę oszukania robotów Google (pokazywanie im innych treści niż użytkownikom) itp.

Istnieją dwa rodzaje filtrów - nakładane ręcznie przez pracownika Google (filtry ręczne) lub automatycznie przez algorytm (filtry algorytmiczne).

Nałożenie filtra sprawia, że ukarana witryna spada w wynikach organicznych wyszukiwarki. Pokazuje się na tak niskiej pozycji, że większość internautów nigdy do niej nie dotrze.

Jak to naprawić? Ratunkiem mogą się okazać reklamy Google AdWords. Google AdWords pomoże utrzymać ruch z wyszukiwarek. Jest to jednak opcja płatna. AdWords nie wpłynie również na poprawę samej pozycji strony w wynikach organicznych.

Najlepszym rozwiązaniem są prace nad witryną. Musisz zlikwidować wszystkie elementy, które mogły spowodować nałożenie filtra, a następnie napisać do Google prośbę o usunięcie kary.

Warto przy tym skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji pozycjonującej. Agencja o wiele sprawniej przeprowadzi niezbędne działania i przywróci stronie poprzednie pozycje w wynikach organicznych wyszukiwarki.

Ban a filtr Google - czym to się różni?

Ban Google powoduje, że strona zostaje usunięta z wyszukiwarki. Jest to największa możliwa kara za nielegalne pozycjonowanie. Filtr sprawia, że witryna spada w wynikach organicznych, ale wciąż pojawia się w wyszukiwarce choć na bardzo niskich pozycjach.

Zdjęcie bana przebiega podobnie jak w przypadku filtra. Należy dowiedzieć się, co mogło zadecydować o nałożeniu bana, usunąć to, a następnie napisać prośbę do Google.

Jak długo muszę czekać na pierwsze wyniki z pozycjonowania?

To pytanie pojawia się tak często, że nawet Google postanowił zabrać w tej sprawie głos. Niestety w pozycjonowaniu nie istnieją żadne magiczne sztuczki. Cały proces wymaga przede wszystkim ogromnej wiedzy i czasu.

Pierwsze efekty są widoczne najczęściej po okresie od 4 miesięcy do nawet roku. Wszystko zależy od indywidualnego przypadku (konkretnej strony), efektów, które mają zostać osiągnięte, a także konkurencji, która chce się wyświetlać w wyszukiwarce na te same słowa kluczowe.

Najlepiej poproś agencję SEO o przeprowadzenie audytu strony. Dzięki dokładnej analizie agencja będzie w stanie określić przewidywany czas oczekiwania na pierwsze wyniki.

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Cena pozycjonowania strony internetowej jest za każdym razem ustalana indywidualnie przez agencję i zależy od wielu czynników. Na koszty decydujący wpływ mają:

- kondycja witryny,
- cele do osiągnięcia,
- konkurencja,
- czas przeznaczony na działania.

Jeżeli chcesz wiedzieć dokładnie, ile powinieneś zainwestować w pozycjonowanie, aby osiągnąć wyznaczone efekty - zamów audyt swojej strony internetowej. Dzięki temu unikniesz niespodzianek.

Pozycjonowanie, Google AdWords, Facebook Ads - co powinienem wybrać?

Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od konkretnego przypadku. U jednej firmy doskonale sprawdzi się Google AdWords, u drugiej lepsze okażą się reklamy na Facebooku. Ogromne znaczenie ma tutaj specyfika branży i sposób, w jaki szukają Cię Twoi klienci.

AdWords świetnie sobie poradzi, gdy potencjalni klienci sami aktywnie poszukują danej usługi w wyszukiwarce, np. komuś zepsuł się kran i próbuje znaleźć dobrego hydraulika w swoim mieście. Facebook ma za zadanie wzbudzić potrzebę w użytkownikach, którzy niczego sami nie szukali, mogą być jednak zainteresowani ofertą z racji swoich zainteresowań, statusu związku (jak narzeczeni), stanowiska pracy itp.

Niezależnie od Google AdWords oraz Facebook Ads każdemu doradzamy pozycjonowanie swojej strony internetowej.

Witryna to wizytówka Twojej firmy. Jeżeli będzie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, użytkownicy sami ją znajdą. Pozyskany w ten sposób ruch jest darmowy. Co więcej efekty pozycjonowania są długotrwałe. Będziesz je odczuwał jeszcze na długo po ustaniu pracy agencji SEO.

Często Google AdWords, Facebook Ads oraz pozycjonowanie bardzo dobrze się nawzajem uzupełniają. Każde z nich działa w inny sposób i sprowadza wartościowy ruch na stronę.

Jeżeli nie wiesz, co będzie najlepsze dla Twojej firmy - skontaktuj się z nami. Chętnie Ci doradzimy.

Co to jest long tail?

Long tail (inaczej długi ogon) to pozycjonowanie stron internetowych nie na topowe i najczęściej wyszukiwane frazy, ale setki odmian mniej popularnych, wieloczłonowych słów kluczowych. Pozycjonowane frazy w sumie generują wysoki i wartościowy ruch. Cały proces jest o wiele bardziej opłacalny niż w przypadku słów silnie obsadzonych już przez konkurencje.

Na ile słów kluczowych powinienem pozycjonować swoją stronę?

To kolejne pytanie, na które nie sposób udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Dane pokazują jednak, że najbardziej opłaca się pozycjonować stronę internetową nie na topowe, najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe, ale za pomocą metody long tail (inaczej długi ogon).

Long tail sprawia, że strona pojawia się wysoko w wynikach organicznych wyszukiwarki na setki odmian mniej popularnych, wieloczłonowych fraz. Generowany przez nie ruch jest w rezultacie bardziej opłacalny niż walka z konkurencją o najpopularniejsze słowa kluczowe.

O pomoc w dobraniu najkorzystniejszych fraz najlepiej poprosić zaufaną agencję SEO.

Czy agencja SEO zagwarantuje mi określone pozycje w wyszukiwarce?

Żadna uczciwa agencja SEO nie udzieli Ci gwarancji na wybrane pozycje w wyszukiwarce dla konkretnych słów kluczowych. Po prostu nie może tego zrobić. Dlaczego? Istnieje kilka powodów.

Przede wszystkim agencja SEO nie jest w stanie przewidzieć, jakie zmiany zajdą w algorytmie Google. Każda ingerencja w algorytm może wpłynąć na wyświetlanie witryny w wynikach organicznych. Kolejna sprawa to konkurencja, która w tym czasie również może aktywnie pozycjonować swoje strony internetowe (również nielegalnymi sposobami). Do tego dochodzi zawsze pewna nieprzewidywalność wyszukiwarki i możliwe problemy na samej stronie internetowej, na które agencja nie ma wpływu.

Jeżeli firma SEO nie ma obiekcji w udzieleniu Ci omawianej gwarancji - zachowaj ostrożność. Możliwe, że będzie chciała pozycjonować Twoją stronę za pomocą nielegalnych metod. Za to grozi nałożenie na witrynę filtra lub nawet ban od Google. O konsekwencjach takich kar pisaliśmy już wyżej w osobnym pytaniu.

Co zyskam dzięki pozycjonowaniu swojej strony internetowej?

Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona internetowa zacznie się pokazywać częściej i na wyższych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania. Większa widoczność oznacza przyrost osób zainteresowanych ofertą (które odwiedzą witrynę). Ma również pozytywny wpływ na rozpoznawalność marki.

W ten sposób zdobywasz nowych klientów i więcej zarabiasz. Większe zarobki przekładają się na rozwój Twojej firmy. Pozycjonowanie jest również łatwo mierzalne i bez trudu sprawdzisz, czy przynosi zadowalające Cię wyniki. Efekty przy pozycjonowaniu są długotrwałe. Nic nie płacisz też za kliknięcia w wyszukiwarce przekierowujące do strony internetowej.

Czy pozycjonowanie na pewno będzie skuteczne w przypadku mojej witryny?

W zdecydowanej liczbie przypadków pozycjonowanie jest bardzo skuteczne i ma duży wpływ na zwiększenie wartościowego ruchu na stronie. Sukces pozycjonowania jest uzależniony od całej masy czynników. Najważniejsze z nich to kompetentna, doświadczona agencja SEO oraz gotowość klienta do współpracy.

Agencja na podstawie wykonanego przez siebie audytu strony powinna zaproponować klientowi cały szereg działań, które przyniosą mu najwięcej korzyści przy najmniejszych kosztach. Ten etap jest tak naprawdę kluczowy dla całego procesu.

Czy pozycjonowane słowa kluczowe zawsze osiągają te same pozycje w wyszukiwarce?

Pozycjonowane frazy mogą osiągać różne pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Wahania są naturalne i potrafią być uzależnione nawet od pory dnia. Ważne, żeby różnice pozycji nie były zbyt znaczące.

4 typowe błędy popełniane podczas pozycjonowania

W branży SEO działamy od lat i możesz nam wierzyć, gdy mówimy, że nic nas już nie zdziwi. Widzieliśmy rzeczy, o których nie śniło się Billowi Gatesowi i Steve'owi Jobsowi razem wziętym. Sęk w tym, że choć błędy i potknięcia pojawiające się podczas tworzenia i pozycjonowania strony internetowej bywają najróżniejsze, to niektóre z nich powtarzają się z zaskakującą regularnością. W każdym przypadku są to błędy, których można by z łatwością uniknąć, zatrudniając kompetentną agencję interaktywną.

Wbrew pozorom najczęściej występujące błędy w działaniach SEO to wcale nie te, które dotyczą skomplikowanych, bardzo zaawansowanych działań, na których znają się nieliczni. Jest dokładnie odwrotnie: to bardzo często drobiazgi wynikające z najzwyklejszego przeoczenia czy nieświadomości. Nie znaczy to jednak, że pozycjonowanie nie stanie się przez nie wyraźnie mniej skuteczne. Nie marnuj czasu i pieniędzy – zapoznaj się z naszą listą czterech najczęstszych błędów SEO i nie popełniaj ich już nigdy więcej.

Błąd 1: Zdublowany content

Zdublowany content w kontekście SEO oznacza, że ta sama treść umieszczona jest na więcej niż jednej stronie w obrębie tej samej lub różnych domen. Problem ze zdublowanym contentem polega na tym, że wyszukiwarka nie może „zdecydować się”, którą treść i jak powinna zindeksować, co skutkuje pominięciem strony w wynikach wyszukiwania.

Szczególnie szkodliwe z uwagi na pozycjonowanie stron może okazać się duplikowanie strony głównej. Pamiętaj, że jeżeli prezentujesz robotom wyszukiwarek duplikaty strony głównej, są one traktowane jako zdublowany content.

Podobnym błędem jest umieszczanie tych samych tekstów na różnych podstronach: zatrudnienie kompetentnego copywritera, który stworzy unikalne treści, naprawdę jest inwestycją, która zwróci się szybciej, niż się spodziewasz.

Błąd 2: Struktura strony niezoptymalizowana pod kątem pozycjonowania

Jeżeli zlecisz budowanie nowej strony web developerowi, który nie ma odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, bardzo prawdopodobne jest, że w swojej pracy nie wykorzysta on najlepszych praktyk SEO, niezbędnych ze względu na odpowiednie pozycjonowanie. I to jest do pewnego stopnia zrozumiałe, ponieważ nie każdy developer jest specjalistą od SEO. Skutek jest jednak taki, że tak stworzona strona nie jest zoptymalizowana dla wyszukiwarek.

Uważa się, że optymalizacja struktury strony jest jednym z najczęściej pomijanych aspektów SEO. Naprawdę nie są rzadkim widokiem witryny, których najważniejsze – z punktu widzenia zarówno mechanizmów wyszukiwarek, jak i potrzeb użytkowników – podstrony są głęboko ukryte w miejscu, w którym naprawdę trudno je znaleźć. A na takiej nieprawidłowej, nieprzemyślanej budowie traci właśnie pozycjonowanie stron.

Błąd 3: Zaniedbywanie content marketingu

Jeśli myślisz, że Twoja strona wskoczy na czołowe pozycje w wyszukiwarkach bez jakichkolwiek działań z zakresu budowania linków i, przede wszystkim, content marketingu, to… cóż, nie masz racji. W ostatnich latach oryginalne, wartościowe i pożyteczne treści zaczęły odgrywać w wynikach wyszukiwania rolę znacznie większą, niż kiedykolwiek dotąd. Powierzenie tego zadania doświadczonemu specjaliście od content marketingu jest konieczne.

Elementy takie jak firmowy blog, fanpage czy poradniki umieszczane na stronie internetowej firmy naprawdę nie są zbędnymi ciekawostkami: wprost przeciwnie, skuteczne pozycjonowanie bez nich jest praktycznie niemożliwe.

Błąd 4: - Nierealistyczne oczekiwania wobec pozycjonowania stron

Bez względu na to, jak bardzo chcielibyśmy, aby SEO było nauką ścisłą, w której A pomnożone przez B zawsze daje C, musimy pogodzić się z faktem, że nie jest to proces ani szybki, ani łatwy, ani do końca przewidywalny.

Firma zapewniająca, że jej działania dadzą pewny, gwarantowany i ściśle określony skutek („Pierwsza pozycja na wybrane słowa kluczowe w dwa tygodnie!” – chyba każdy spotkał się z takimi zapewnieniami, prawda?), prawdopodobnie nie ma pojęcia, na czym tak naprawdę polega pozycjonowanie stron. Tylko długotrwała, systematyczna współpraca z firmą pozycjonerską może dać odpowiednie rezultaty – i nie zawsze realistyczne jest, by jednym z nich była pierwsza pozycja na dowolną frazę.

Komentarze

Dodaj komentarz