pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest pozycjonowanie (SEO)?

Pozycjonowanie stron - to szereg czynności optymalizujących witrynę, mających na celu poprawę jej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla określonych słów kluczowych.

Cel osiąga się poprzez wprowadzanie zmian w witrynie internetowej, jej rozbudowę, optymalizację kwestii technicznych oraz zdobywanie wartościowych linków prowadzących do strony.

Czym jest pozycjonowanie?

Najlepiej zobrazować to z punktu widzenia potencjalnego klienta. Kiedy szuka on produktu lub usługi, zwraca uwagę głównie na wysokie pozycje tego, co wpisał w wyszukiwarce Google. Na przejście na kolejną stronę wyników nie ma po prostu czasu.

Wyobraźmy sobie, że chce zlecić wykonanie sklepu internetowego, ale zupełnie się na tym nie zna. Firm, które realizują tę usługę jest mnóstwo. Naszą specjalnością jest optymalizacja stron klientów po to, aby to właśnie je odwiedził e-konsument poszukujący najlepszych rozwiązań w Google.

Być może wpisze on do wyszukiwarki następującą frazę:

  • zakładanie sklepów internetowych Poznań
  • ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego

Zadaniem firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem jest sprawdzenie jakie frazy wpisywane są przez grupę docelową Twojej firmy i maksymalnie wykorzystanie ich do skutecznych działań marketingowych.

W przypadku naszej branży, wiemy, że internauci wpisują następujące frazy, po których mogą trafić na naszą stronę:

  • cennik pozycjonowania;
  • seo pozycjonowanie stron internetowych;
  • ang search engine optimization;
  • oferta pozycjonowanie
  • i tym podobne.

Audyt SEO - Pozycjonowanie

Zamów bezpłatną wycenę

zadzwoń lub wypełnij formularz +48 667 000 333

Dane podane w formularzu będą przetwarzane przez Grupę iCEA S.A. z siedzibą na ul. Dąbrowskiego 267, 60-406 Poznań, w celu realizacji zgłoszenia i zgodnie z jego zakresem oraz według zasad zawartych w Polityce Prywatności.


Zaufali nam:

proces pozycjonowania

Długotrwały, ale bardzo efektywny proces

Trudno jest określić czas, w jakim dana strona zwiększa swoją pozycję w wyszukiwarce Google. Efekt, jaki będzie miało pozycjonowanie stron (doskonałe wyniki wyszukiwania), zależy od wiedzy i umiejętności pozycjonera. Okres oczekiwania na pierwsze efekty zależy od konkretnej witryny i branży, którą ona reprezentuje. Czasem wzrost ruchu na stronie zobaczysz już po tygodniu, a czasem dopiero po kilku miesiącach.

Efekty są jednak długotrwałe i pozycjonowanie jeszcze bardzo długo będzie miało pozytywny wpływ na widoczność w google.

Wzrost widoczności strony w google oznacza, że zwiększamy szansę na odwiedziny, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż produktów lub usług.

Dlaczego powinieneś zainwestować w seo i pozycjonowanie?

Być może zauważyłeś, że liczba klientów, którzy trafiają do Ciebie z polecenia jest ograniczona i przyszedł czas na dopracowanie swojej oferty online. Być może Twoja firma ma już swoje miejsce w sieci, ale chcesz zwiększyć widoczność strony.

Firmy, które rozpoczynają przygodę z pozyskiwaniem klientów przez internet - czy w kontekście sklepu internetowego czy strony - wizytówki, wcześniej czy później zadadzą sobie pytanie czym jest pozycjonowanie. W pewnym momencie zaczynają rozumieć, że e-konsumenci szukają produktów i usług - wpisując konkretne frazy w wyszukiwarce google.

W ogromnej liczbie przypadków użytkownicy nie przechodzą na drugą stronę wyników wyszukiwania. Liczy się dla nich wyłącznie pierwsza. Jeżeli Twoja firma nie znajduje się w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania, praktycznie nie masz szans, żeby potencjalny klient zobaczył Twoją ofertę. Pozostałe strony w google niestety wygrają w takiej sytuacji jego uwagę i pieniądze.

Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie pozycjonowanie stron internetowych i kompleksowy audyt SEO.

Na czym polega pozycjonowanie?

Seo pozycjonowanie to złożone zadanie, wymagające wielu różnych strategi marketingowych. Wysokie pozycje witryn w wynikach wyszukiwania nigdy nie są dziełem przypadku.

Na efekty działań związanych z pozycjonowaniem stron w wyszukiwarce Google składa się kilkanaście czynników. Najważniejsze z nich to wprowadzenie poprawek na stronie internetowej i jej rozbudowa, stworzenie wersji mobilnej, optymalizacja SEO kwestii technicznych oraz linkowanie.

Zmiany powinna wprowadzać osoba, która się na tym zna. Inaczej może nie tylko uszkodzić stronę, ale również bardzo obniżyć jej pozycję w wynikach wyszukiwarek zamiast zdobywać wysokie pozycje. Takie błędy są często trudne do odwrócenia. Skuteczna seo optymalizacja wymaga doświadczenia i stałej czujności na zmiany w Google. Może się zdarzyć tak, że strona główna danej firmy jest dobrze zoptymalizowana, a pozostałe podstrony nie. Często nie przyniesie to pożądanych efektów w postaci odwiedzin i konwersji.

Poprawki w kodzie strony internetowej

Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga od pozycjonera wielu interwencji – nie tylko tych widocznych na pierwszy rzut oka, ale również takich, które dokonywane są w kodzie witryny. Trzeba z niego usunąć wszystkie niepotrzebne elementy. Im lepszy kod, tym mniej zmian do wprowadzenia.

Bardzo ważny jest pod tym względem CMS platformy. Stosunkowo łatwo jest wprowadzać zmiany na stronie, której panel administracyjny to WordPress, Joomla lub Drupal. Zdecydowanie gorzej wygląda sytuacja w przypadku edytorów autorskich, głównie ze względu na stosowane tam niestandardowe rozwiązania.

Kolejna kwestia to czas ładowania strony. Trzeba zwrócić uwagę również na budowę adresów URL, metatagi, hierarchię nagłówków oraz hiperłącza.

Linkowanie

Do wymienionych działań trzeba dodać linkowanie wewnętrzne oraz zdobywanie linków zewnętrznych (na przykład na forach internetowych). Wartościowe linki odsyłające do naszej strony internetowej to połowa sukcesu wszystkich działań optymalizacyjnych i procesu pozycjonowania.

W wielu branżach warto również wykorzystać siłę, jaką dają linki sponsorowane. Jest to forma reklamy wyświetlana nad wynikami wyszukiwania, gwarantująca znalezienie się na pierwszej stronie w wyszukiwarce google - nad wynikami, jakie generuje ruch organiczny.

Zmiany w tekstach i wyglądzie platformy

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to nie tylko zmiany w kodzie. Bardzo ważne są również umieszczone na niej treści i grafiki. W tekstach trzeba zastosować odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Materiały powinny być unikalne i ciekawe dla użytkowników, jednocześnie zawierając zwroty, które często poszukiwane są w Internecie. Ważne są przemyślane nagłówki, dobrze opisane zdjęcia oraz długość samych tekstów.

Nawet drobiazgi mają znaczenie

Pozycjonowanie stron w Internecie nie jest obszarem, w którym można sobie pozwolić na niedoróbki. Trzeba zadbać o każdy aspekt strony, który może być istotny z punktu widzenia SEO.

Przykładem takich działań jest szyfrowanie HTTPS. Szyfrowanie powinno zostać zastosowane wszędzie, gdzie mamy do czynienia z wrażliwymi danymi użytkowników.

Protokół ma wpływ nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na pozycjonowanie stron — ale nie zawsze tak było. Zmiany w tym zakresie nastąpiły w sierpniu 2014 roku. Można było jednak przewidzieć je wcześniej i dobry pozycjoner powinien był to zrobić.

Zobacz także mity i fakty pozycjonowania

Pozycjonowanie a Google AdWords

Google to obecnie najpopularniejsza ze wszystkich wyszukiwarek. To potężny system, w którym musisz zaistnieć, jeżeli chcesz, żeby odnaleźli Cię potencjalni klienci.

Jeśli zależy Ci na błyskawicznych efektach, powinieneś pomyśleć o tym, by połączyć pozycjonowanie stron z kampanią Google AdWords.

Google AdWords to płatne reklamy w wyszukiwarce. Rezultaty są w ich przypadku szybciej widoczne, ale nie tak długotrwałe, jak przy pozycjonowaniu.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat kampanii, przejdź do zakładki Google AdWords.

Zaufali nam

Orange to jeden z liderów rynku telefonii komórkowej w Polsce. To również wiodący dostawca telefonii stacjonarnej, internetu mobilnego oraz domowego, a także telewizji. Firma jest obecna...

PZU Zdrowie SA Oddział CM Cordis w Poznaniu to Centrum Medyczne działające na poznańskim rynku usług medycznych już od ponad 20 lat. Dzięki oferowaniu pacjentom usług specjalistycznyc...

Grupa Viessmann jest wiodącym producentem systemów grzewczych, przemysłowych i chłodniczych na arenie międzynarodowej. Viessmann jest przedsiębiorstwem o zasięgu międzynarodowym. ...

To jedna z popularniejszych marek kosmetycznych produkująca naturalne kosmetyki do twarzy i ciała. W ofercie firmy znajduje ponad 400 produktów skierowanych do klienta indywidualnego, jak i...

Marilyn to jeden z liderów branży pończoszniczej w Polsce, którego ponad 20-letnie doświadczenie owocuje produktami najwyższej jakości. Firma jest znana z tego, że całą produkcję pr...

Oficjalny polski przedstawiciel grupy HIlding Anders, która jest wiodącym producentem łóżek i materacy w Europie i Azji. Hilding Anders Polska obsługuje klientów z całej Polski a jedny...

PROMAG S.A. to producent i integrator kompleksowego wyposażenia magazynowego. Od ponad 35 lat wspiera swoich Klientów oferując im m.in. audyt logistyczny, doradztwo techniczne, integrację ...

Producent artykułów z zakresu kompleksowej mechaniki i kosmetyki pojazdowej posiadający asortyment ponad 10.000 artykułów. Jest profesjonalnym dostawcą dla firm świadczących usługi mo...

Bezpieczeństwo — na co powinieneś uważać?

Pozycjonowanie stron niezgodnie z polityką Google może doprowadzić do nałożenia filtra na witrynę albo nawet do jej całkowitego zniknięcia z wyszukiwarek. Obie te sytuacje pociągają za sobą bardzo poważne konsekwencje dla firmy.

Z powodu nałożonych sankcji strona przestaje być widoczna dla użytkowników, którzy szukają w sieci usług i produktów takich jak Twoje.

Bardzo trudno uratować stronę z podobnej opresji. Często jest to praktycznie niemożliwe i firma musi zaczynać od początku — postawić nową platformę z nowym adresem, bez możliwości przekierowania ruchu. Dla wielu przedsiębiorstw może się to skończyć poważnymi problemami finansowymi. Właśnie dlatego tak ważne jest oddanie pozycjonowania strony w ręce kompetentnej osoby.

Co powinno obudzić Twoją czujność?

Powinieneś dokładniej przyjrzeć się swojemu zleceniobiorcy przede wszystkim w dwóch przypadkach: gdy cena wydaje się zbyt atrakcyjna i gdy gwarancja szybkich rezultatów brzmi zbyt pięknie.

Pozycjonowanie stron to czasochłonny i wymagający szerokiej wiedzy proces. Dobrze wykonana usługa ma zasadniczy wpływ na ruch na Twojej witrynie, a tym samym zwiększa przychody firmy. Zbyt niska cena budzi wątpliwości co do jakości działań.

Jeżeli pozycjoner obiecuje Ci do tego gruszki na wierzbie, i to w krótkim czasie – uciekaj od niego jak najdalej! Najprawdopodobniej będzie chciał wykorzystać do pozycjonowania techniki zakazane przez Google. Dzięki nim efekty będą prawie natychmiastowe, to fakt: ale, niestety, niemal równie szybko Google nałoży na Twoją stronę filtr. Dla google pozycjonowanie to proces, w którym panują zasady. Dobry pozycjoner ich po prostu przestrzega.

O tym, jakie mogą być konsekwencje ich pomijania, pisaliśmy wyżej.

bezpieczne pozycjonowanie stron www

Dlaczego iCEA?

Pozycjonowanie stron naszych klientów to już od ponad ośmiu lat jeden z głównych obszarów naszej działalności. Nigdy żaden z nich nie miał najmniejszych nieprzyjemności ze strony Google.

Specjalizujemy się w produktach Google, co potwierdza nasz status Partnera Google. Z wyprzedzeniem dowiadujemy się o wszystkich nowościach wprowadzanych na rynek. Regularnie jeździmy na wszystkie szkolenia organizowane przez giganta z Doliny Krzemowej.

Najwięcej mówią o nas opinie naszych zleceniodawców — możecie przeczytać je na naszej stronie.

Co możemy Ci zagwarantować?

Zdobędziesz nowych klientów

W jaki sposób? Pozycjonowanie stron sprawi, że Twoja witryna zacznie pojawiać się częściej i na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Będzie lepiej widoczna dla klientów. Zwiększy się na niej ruch.

Więcej wejść oznacza więcej osób zainteresowanych ofertą, a tym samym większą ilość zamówień.

Długotrwałe efekty

Przeprowadzone przez nas pozycjonowanie będzie procentowało — nawet wówczas, gdy już zaprzestaniemy działań.

Pozycjonując, zwracamy uwagę na najdrobniejsze detale. Staramy się jak najlepiej zoptymalizować stronę. Niezmordowanie grzebiemy w kodzie i poprawiamy strukturę tekstów. Dzięki takim działaniom platforma jest lepiej ustawiona pod kątem SEO, a Ty jeszcze długo możesz cieszyć się jej zwiększoną skutecznością.

Oczywiście najlepsze rezultaty pozycjonowanie stron w Google daje, gdy prowadzone są w tym kierunku regularne, zaplanowane zabiegi.

Z nami jesteś bezpieczny

Działamy tylko według legalnych metod. Nie idziemy na skróty. Nie narażamy naszych klientów na straty finansowe. Przez lata pozyskaliśmy zaufanie wielu przedsiębiorców – za nic nie chcielibyśmy go stracić.

W naszym zespole pracują osoby, które naprawdę znają się na rzeczy. Wiemy, jak ważna dla Twojego biznesu jest strona internetowa — możesz ją nam spokojnie powierzyć.

Przeprowadzimy dla Ciebie audyt

Nie wiesz, czy Twojej witrynie potrzebne jest pozycjonowanie stron? Zastanawiasz się, czy warto w nią inwestować, czy raczej postawić nową? Nie masz pojęcia, jakiego zakresu usług potrzebujesz?

Napisz do nas, a przeprowadzimy dla Ciebie szczegółowy audyt SEO.
Aby dokonać trafnego audytu SEO, sprawdzimy, jak wygląda kod i panel administracyjny platformy. Przejrzymy dokładnie udostępniane treści i adresy URL. Poszukamy słów kluczowych i linków.

Sprawdzimy, jak wygląda kod i panel administracyjny platformy. Przejrzymy dokładnie udostępniane treści i adresy URL. Poszukamy słów kluczowych i linków.

Przeanalizujemy wyświetlanie i pozycje strony w wyszukiwarkach.

Po wszystkim omówimy z Tobą wnioski i zaproponujemy Ci najlepszy plan pozycjonowania.

Chcesz zacząć pozycjonować
swoją stronę internetową?


Jesteś ciekawy,
ile to może kosztować?


Potrzebujesz audytu?

Wystarczy, że do nas zadzwonisz

+48 667 000 333

lub wypełnisz formularz kontaktowy.

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania
i wyjaśnimy wątpliwości.

Pozycjonowanie strony internetowej - korzyści

Pozycjonowanie to koszt. Nic więc dziwnego, ze chcesz mieć pewność, że ta inwestycja Ci się zwróci. Czy pozycjonowanie jest opłacalne? Niech przemówią proste statystyki.

Według danych z 2017 roku Google wiedzie niekwestionowany prym wśród wyszukiwarek w Polsce. Z wyszukiwarki Google korzysta ponad 96% polskich internautów. To właśnie tutaj przebywają również Twoi potencjalni klienci.

W jaki sposób ich zdobyć? Pokazując się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania.

Pierwsza pozycja to 27,45% klikalności, druga 14,76%, a trzecia już 9,10% (dokładne wyniki badań znajdziesz na stronie).

Wnioski są bardzo proste - im wyżej i częściej pojawiasz się w wyszukiwarce, tym więcej osób zainteresowanych ofertą odwiedzi Twoją stronę internetową.

Chcesz to osiągnąć? Zacznij pozycjonować swoją witrynę. Nadal nie jesteś przekonany? Zobacz pełną listę korzyści wynikających z pozycjonowania.

Docierasz do nowych klientów

Link do Twojej strony wyświetla się na określone zapytania (słowa kluczowe) użytkowników. Są to oczywiście frazy ściśle związane z Twoją ofertą. Dzięki temu do witryny przechodzą tylko realnie zainteresowane osoby, które z dużym prawdopodobieństwem staną się Twoimi przyszłymi klientami.

Pojawiając się w wynikach organicznych, odpowiadasz na ich bezpośrednią potrzebę. Jesteś tam, gdzie aktualnie szukają ważnych dla siebie informacji.

Zyskujesz nowych klientów = więcej zarabiasz

Dzięki pozycjonowaniu kierujesz na swoją stronę bardzo wartościowy ruch. Wartościowy ruch oznacza dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej a tym samym powiększenie liczby zamówień. To z kolei przełoży się na wyższe obroty Twojej firmy.

Nic nie płacisz za kliknięcia

W pozycjonowaniu, zupełnie inaczej niż w przypadku reklamy Google AdWords albo Facebook Ads, nic nie płacisz za kliknięcia w link do swojej strony i przekierowanie ruchu. Wszystko jest tutaj darmowe. Twój jedyny koszt to działania agencji SEO, która będzie pozycjonowała witrynę.

Cieszysz się długotrwałymi efektami

Co jeszcze odróżnia pozycjonowanie od Google AdWords i Facebook Ads? Zdecydowanie długotrwałe efekty. Nawet po zakończeniu prac agencji, będziesz jeszcze długo odczuwał pozytywne skutki jej działań. Dobrze wypozycjonowana strona może nawet przez kilka kolejnych miesięcy osiągać bardzo dobre wyniki.

Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie można w pewnym momencie zarzucić. Jeżeli zależy Ci, żeby Twoja firma nie straciła z czasem swojej pozycji w wyszukiwarce, powinieneś wpisać pozycjonowanie w swoją stałą strategię działań.

Zwiększasz rozpoznawalność swojej marki

Większa widoczność w sieci ma ogromny wpływ na rozpoznawalność Twojej marki. Dotyczy to nie tylko potencjalnych klientów, ale również konkurencji, która będzie musiała zacząć się z Tobą liczyć.

Rozpoznawalna marka przyciąga nowych zleceniodawców. Przekłada się również na ich pozytywne opinie i dalsze rekomendacje.

Rozwijasz swój biznes

Nowi klienci, wyższe zyski, rozpoznawalność marki to czynniki, które w krótkim czasie pozwolą Ci myśleć o rozwoju Twojego biznesu.

W dzisiejszych czasach to właśnie obecność w sieci i ruch na stronie internetowej decyduje o sukcesie bądź porażce wielu przedsiębiorstw.

Możesz na bieżąco mierzyć wyniki

Pozycjonowanie jest bardzo łatwo mierzalne. W krótkim czasie będziesz miał dokładny obraz wszystkich uzyskanych wyników. Sam przekonasz się, czy Twoja inwestycja przynosi oczekiwany zwrot. Wszystko czarno na białym.

Wybierasz najnowocześniejsze i najlepsze metody promocji

Wbrew pozorom „bycie na czasie” jest naprawdę ważne. Ten, kto nie nadąża za zmieniającymi się szybko trendami, nie tylko nie idzie naprzód, ale wręcz się cofa.

Jeżeli chcesz zapewnić rozwój swojej firmie, musisz wybierać najlepsze i najskuteczniejsze metody promocji. Do takich należy pozycjonowanie. Lepiej przeznaczyć budżet na jedno, sprawnie funkcjonujące rozwiązanie niż wydać go na szereg nieefektywnych działań.

Dotarcie do nowych klientów, pozyskanie ich, zwiększenie przychodów, darmowy ruch na stronie, długotrwałe efekty, większa rozpoznawalność marki, rozwój biznesu, łatwe mierzenie wyników oraz korzystanie z nowoczesnej i skutecznej metody promocji - to tak naprawdę tylko najważniejsze zalety dobrego pozycjonowania strony internetowej. Aż trudno w to uwierzyć, prawda?

Jeszcze Cię nie przekonaliśmy? Skontaktuj się z nami.

Chętnie dowiemy się, czym się zajmujesz i podpowiemy, jak pozycjonowanie strony internetowej mogłoby wpłynąć na Twoją działalność.

Chcesz wiedzieć więcej? Poproś o przeprowadzenie audytu swojej witryny.

Korzyści ze współpracy z nami

Napisaliśmy już bardzo dużo na temat zalet wynikających z pozycjonowania. Jest jednak jeden warunek - musisz powierzyć działania doświadczonej i odpowiedzialnej agencji SEO.

Co zyskujesz, oddając w nasze ręce swoją stronę internetową?

Znamy się na rzeczy

Pozycjonowanie to trudna dziedzina i trzeba je naprawdę lubić, żeby nadążać za wszystkimi nowościami. My lubimy. Wiemy, co zrobić, żeby Twoja strona zdobyła dla Ciebie więcej klientów.

Zapewniamy Ci najlepsze wyniki

Za dobrze wykonaną pracą idą dobre wyniki. Jesteśmy tutaj pewni swego.

Na bieżąco wszystko monitorujemy

Niczego nie zostawiamy swemu własnemu biegowi. Wszystkie nasze działania są dokładnie zaplanowane. Wszystko wynika z opracowanej wcześniej strategii.

Cały czas monitorujemy uzyskane wyniki. Reagujemy, udoskonalamy, optymalizujemy.

Regularnie wysyłamy Ci raporty

Skrupulatnie rozliczamy się z naszej pracy. Regularnie raportujemy o osiąganych wynikach. Każdy klient jest doskonale poinformowany o tym, jak przebiega optymalizacja.

Tylko bezpieczne pozycjonowanie

Gwarantujemy Ci pełne bezpieczeństwo

Nigdy nie zrobiliśmy i nie zrobimy niczego, co mogłoby Cię narazić na straty. Twoja strona jest z nami zupełnie bezpieczna. Pozycjonujemy, korzystając tylko ze sprawdzonych i legalnych metod.

Możesz spać spokojnie, wszystkiego sami dopilnujemy

Wiemy, że jesteś zajętym człowiekiem. Cenimy Twój czas. Powierzając nas swoją witrynę, możesz zapomnieć o pozycjonowaniu. Sami się wszystkim zajmiemy. Przeprowadzimy potrzebne zmiany, dopilnujemy wszystkiego i przedstawimy Ci rezultaty naszej pracy.

Zatrudniasz agencję, która słucha swoich klientów

Masz jakieś uwagi? Chciałbyś nam coś powiedzieć? Mamy Ci wyjaśnić jakieś zagadnienie? Wystarczy, że nam o tym powiesz. Słuchamy naszych klientów. Cenimy sobie ich zdanie i wiedzę. Chcemy się od nich dowiedzieć jak najwięcej na temat ich biznesu. To oni są ekspertami w swojej dziedzinie.

Lubimy rozmawiać. Nigdy nie będziesz miał problemów, żeby się z nami skontaktować.

Jesteś zainteresowany współpracą? Odezwij się do nas!

Pytania i odpowiedzi

Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie jest dla Ciebie? Słyszałeś o takich pojęciach, jak filtr Google,
long tail, ale nie wiesz "z czym to się je"?
Chcesz dowiedzieć się więcej o kampaniach Google AdWords? Odpowiadamy!

Co to jest filtr Google i jak mogę się go pozbyć ze strony?

Google bardzo jasno określa metody, którymi można pozycjonować swoją stronę internetową. Za nieprzestrzeganie tych reguł grozi kara - nałożenie filtra Google na witrynę. Może się tak stać między innymi za nienaturalne pozyskiwanie linków, ukrywanie słów kluczowych i linków, próbę oszukania robotów Google (pokazywanie im innych treści niż użytkownikom) itp.

Istnieją dwa rodzaje filtrów - nakładane ręcznie przez pracownika Google (filtry ręczne) lub automatycznie przez algorytm (filtry algorytmiczne).

Nałożenie filtra sprawia, że ukarana witryna spada w wynikach organicznych wyszukiwarki. Pokazuje się na tak niskiej pozycji, że większość internautów nigdy do niej nie dotrze.

Jak to naprawić? Ratunkiem mogą się okazać reklamy Google AdWords. Google AdWords pomoże utrzymać ruch z wyszukiwarek. Jest to jednak opcja płatna. AdWords nie wpłynie również na poprawę samej pozycji strony w wynikach organicznych.

Najlepszym rozwiązaniem są prace nad witryną. Musisz zlikwidować wszystkie elementy, które mogły spowodować nałożenie filtra, a następnie napisać do Google prośbę o usunięcie kary.

Warto przy tym skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji pozycjonującej. Agencja o wiele sprawniej przeprowadzi niezbędne działania i przywróci stronie poprzednie pozycje w wynikach organicznych wyszukiwarki.

Ban a filtr Google - czym to się różni?

Ban Google powoduje, że strona zostaje usunięta z wyszukiwarki. Jest to największa możliwa kara za nielegalne pozycjonowanie. Filtr sprawia, że witryna spada w wynikach organicznych, ale wciąż pojawia się w wyszukiwarce choć na bardzo niskich pozycjach.

Zdjęcie bana przebiega podobnie jak w przypadku filtra. Należy dowiedzieć się, co mogło zadecydować o nałożeniu bana, usunąć to, a następnie napisać prośbę do Google.

Jak długo muszę czekać na pierwsze wyniki z pozycjonowania?

To pytanie pojawia się tak często, że nawet Google postanowił zabrać w tej sprawie głos. Niestety w pozycjonowaniu nie istnieją żadne magiczne sztuczki. Cały proces wymaga przede wszystkim ogromnej wiedzy i czasu.

Pierwsze efekty są widoczne najczęściej po okresie od 4 miesięcy do nawet roku. Wszystko zależy od indywidualnego przypadku (konkretnej strony), efektów, które mają zostać osiągnięte, a także działania konkurencji, która chce się wyświetlać w wyszukiwarce na te same słowa kluczowe.

Najlepiej poproś agencję SEO o przeprowadzenie audytu strony. Dzięki dokładnej analizie agencja będzie w stanie określić przewidywany czas oczekiwania na pierwsze wyniki.

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Cena pozycjonowania strony internetowej jest za każdym razem ustalana indywidualnie przez agencję i zależy od wielu czynników. Na koszty decydujący wpływ mają:

- kondycja witryny,
- cele do osiągnięcia,
- konkurencja,
- czas przeznaczony na działania.

Jeżeli chcesz wiedzieć dokładnie, ile powinieneś zainwestować w pozycjonowanie, aby osiągnąć wyznaczone efekty - zamów audyt swojej strony internetowej. Dzięki temu unikniesz niespodzianek.

Pozycjonowanie, Google AdWords, Facebook Ads - co powinienem wybrać?

Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od konkretnego przypadku. U jednej firmy doskonale sprawdzi się Google AdWords, u drugiej lepsze okażą się reklamy na Facebooku. Ogromne znaczenie ma tutaj specyfika branży i sposób, w jaki szukają Cię Twoi klienci.

AdWords świetnie sobie poradzi, gdy potencjalni klienci sami aktywnie poszukują danej usługi w wyszukiwarce, np. komuś zepsuł się kran i próbuje znaleźć dobrego hydraulika w swoim mieście. Facebook ma za zadanie wzbudzić potrzebę w użytkownikach, którzy niczego sami nie szukali, mogą być jednak zainteresowani ofertą z racji swoich zainteresowań, statusu związku (jak narzeczeni), stanowiska pracy itp.

Zwiększenie widoczności firmy może mieć miejsce na wiele sposobów, nie trzeba ograniczać się do jednego. Przykładowo, właściciele stron www, na których oferują produkty, bardzo często decydują się na pozycjonowanie sklepów zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. Prowadzą również profile na mediach społecznościowych, regularnie informując fanów o swoich produktach, promocjach i case study swoich klientów.

Niezależnie od Google AdWords oraz Facebook Ads każdemu doradzamy usługi pozycjonowania swojej strony internetowej.

Witryna to wizytówka Twojej firmy. Jeżeli będzie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, użytkownicy sami ją znajdą. Pozyskany w ten sposób ruch jest darmowy. Co więcej efekty pozycjonowania są długotrwałe. Będziesz je odczuwał jeszcze na długo po ustaniu pracy agencji SEO.

Często Google AdWords, Facebook Ads oraz pozycjonowanie bardzo dobrze się nawzajem uzupełniają. Każde z nich działa w inny sposób i sprowadza wartościowy ruch na stronę.

Efektem skutecznego pozycjonowania będzie zwiększona ilość odwiedzin, których celem jest zwiększenie zamówień na Twoje produkty lub usługi. Usługi seo są różnorodne, co umożliwia nam wybranie tylko tych, które będą odpowiadały danemu budżetowi.

Jeżeli nie wiesz, co będzie najlepsze dla Twojej firmy - skontaktuj się z nami. Chętnie Ci doradzimy.

Co to jest long tail?

Long tail (inaczej długi ogon) to pozycjonowanie stron internetowych nie na topowe i najczęściej wyszukiwane frazy, ale setki odmian mniej popularnych, wieloczłonowych słów kluczowych. Pozycjonowane frazy w sumie generują wysoki i wartościowy ruch. Cały proces jest o wiele bardziej opłacalny niż w przypadku słów silnie obsadzonych już przez konkurencje.

Na ile słów kluczowych powinienem pozycjonować swoją stronę?

To kolejne pytanie, na które nie sposób udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Dane pokazują jednak, że najbardziej opłaca się pozycjonować stronę internetową nie na topowe, najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe, ale za pomocą metody long tail (inaczej długi ogon).

Long tail sprawia, że strona pojawia się wysoko w wynikach organicznych wyszukiwarki na setki odmian mniej popularnych, wieloczłonowych fraz. Generowany przez nie ruch jest w rezultacie bardziej opłacalny niż walka z konkurencją o najpopularniejsze słowa kluczowe.

O pomoc w dobraniu najkorzystniejszych fraz najlepiej poprosić zaufaną agencję SEO.

Czy agencja SEO zagwarantuje mi określone pozycje w wyszukiwarce?

Żadna uczciwa agencja SEO nie udzieli Ci gwarancji na wybrane pozycje w wyszukiwarce dla konkretnych słów kluczowych. Po prostu nie może tego zrobić. Dlaczego? Istnieje kilka powodów.

Przede wszystkim agencja SEO nie jest w stanie przewidzieć, jakie zmiany zajdą w algorytmie Google. Każda ingerencja w algorytm może wpłynąć na wyświetlanie witryny w wynikach organicznych. Kolejna sprawa to konkurencja, która w tym czasie również może aktywnie pozycjonować swoje strony internetowe (również nielegalnymi sposobami). Do tego dochodzi zawsze pewna nieprzewidywalność wyszukiwarki i możliwe problemy na samej stronie internetowej, na które agencja nie ma wpływu.

Jeżeli firma SEO nie ma obiekcji w udzieleniu Ci omawianej gwarancji - zachowaj ostrożność. Możliwe, że będzie chciała pozycjonować Twoją stronę za pomocą nielegalnych metod. Za to grozi nałożenie na witrynę filtra lub nawet ban od Google. O konsekwencjach takich kar pisaliśmy już wyżej w osobnym pytaniu.

Co zyskam dzięki pozycjonowaniu swojej strony internetowej?

Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona internetowa zacznie się pokazywać częściej i na wyższych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania. Większa widoczność strony w Internecie oznacza przyrost osób zainteresowanych ofertą (które odwiedzą witrynę). Ma również pozytywny wpływ na rozpoznawalność marki.

W ten sposób zdobywasz nowych klientów i więcej zarabiasz. Większe zarobki przekładają się na rozwój Twojej firmy. Pozycjonowanie jest również łatwo mierzalne i bez trudu sprawdzisz, czy przynosi zadowalające Cię wyniki. Efekty przy pozycjonowaniu są długotrwałe. Nic nie płacisz też za kliknięcia w wyszukiwarce przekierowujące do strony internetowej.

Czy pozycjonowanie na pewno będzie skuteczne w przypadku mojej witryny?

W zdecydowanej liczbie przypadków pozycjonowanie jest bardzo skuteczne i ma duży wpływ na zwiększenie wartościowego ruchu na stronie. Sukces pozycjonowania jest uzależniony od całej masy czynników. Najważniejsze z nich to kompetentna, doświadczona i skuteczna agencja SEO oraz gotowość klienta do współpracy.

Agencja na podstawie wykonanego przez siebie audytu strony powinna zaproponować klientowi cały szereg działań, które przyniosą mu najwięcej korzyści przy najmniejszych kosztach. Ten etap jest tak naprawdę kluczowy dla całego procesu.

Czy pozycjonowane słowa kluczowe zawsze osiągają te same pozycje w wyszukiwarce?

Pozycjonowane frazy mogą osiągać różne pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Wahania są naturalne i potrafią być uzależnione nawet od pory dnia. Ważne, żeby różnice pozycji nie były zbyt znaczące.

Pozycjonowanie wizerunkowe

W budowaniu pozytywnej relacji z klientem niezwykle istotne jest pozycjonowanie wizerunkowe. By je wdrożyć, należy przede wszystkim poznać potrzeby grupy docelowej, do której pragniemy dotrzeć. Magiczne połączenie branży PR i SEO sprawia, że treści marketingowe nabierają właściwej formy i skutecznie docierają do ich potencjalnych odbiorców. Istotna jest znajomość zainteresowań grupy docelowej, stylu życia jej członków, a także dane statystyczne, jak m.in. wiek i płeć.

Budowanie reputacji marki i zdobywanie pozytywnych opinii to klucz do sukcesu. Ponad 70 proc. klientów podejmuje decyzję o zakupie, zapoznając się wcześniej z wypowiedziami innych użytkowników produktu lub usługi. Dlatego tak ważne jest monitorowanie krążących w sieci treści i następnie zarządzanie nimi. Pozycjonowanie wizerunkowe jest działaniem, które wyszczególni pozytywne informacje i opinie, aby umocnić ich wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Natomiast negatywne wpisy zostaną depozycjonowane w celu ograniczenia ich widoczności. Tworzenie korzystnego wizerunku w sieci to długotrwały proces, o który warto jak najszybciej zadbać.

Pozycjonowanie lokalne

Szukając konkretnych usług, bardzo często w okno wyszukiwarki wpisujemy również nazwę miejscowości. Małe przedsiębiorstwa z ograniczoną do jednego miasta bądź regionu działalnością, chcą być jak najbliżej klientów - tak samo jak konsumenci, którym zależy na tym, by określone usługi mieć na wyciągnięcie ręki. Idealnym rozwiązaniem dla firm, sklepów stacjonarnych czy innych działalności świadczących usługi na ograniczonym obszarze jest pozycjonowanie lokalne.

Jest to proces polegający na zwiększeniu widoczności firm w wyszukiwarce na podstawie fraz kluczowych nawiązujących w bezpośredni sposób do danej lokalizacji. Warto zwrócić uwagę na czynniki zwiększające skuteczność w dotarciu do klienta przed konkurencją. W przypadku procesu, jakim jest pozycjonowanie lokalne, na samym początku należy zadbać między innymi o wizytówkę swojej firmy (którą można stworzyć w usłudze Google Moja Firma), a także o pozytywne opinie i wysokie oceny. Po wykonaniu tego kroku lokalne pozycjonowanie będzie o wiele bardziej efektywne.

Czytaj więcej o pozycjonowaniu lokalnym

Link building

Link building, czyli zdobywanie linków, to jeden z filarów procesu, jakim jest pozycjonowanie. Możemy wyróżnić dwa rodzaje odnośników: wewnętrzne i zewnętrzne. Do wewnętrznych należą te, za pomocą których “przenosimy się“ na inną podstronę serwisu. Z kolei linki zewnętrzne znajdują się na innych stronach i prowadzą prosto do naszej witryny. Zewnętrzne możemy dalej podzielić na linki naturalne - dodane bezinteresownie przez internautów i nienaturalne, czyli umieszczone celowo.

Przed pojawieniem się algorytmu Pingwin, a więc przed jedną z istotnych zmian wprowadzonych kilka lat temu przez Google, pozyskiwanie linków było znacznie prostsze. Dziś jest to proces, który wymaga czasu, precyzji i odpowiedniej strategii. Warto się jednak do niego przyłożyć, gdyż właściwa ilość i dobra jakość linków przyczyniają się do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie może być skuteczne wtedy, kiedy publikowane treści są atrakcyjne i niepowtarzalne, a w parze z nimi idą silne linki.

Konwersja

Zaplanowane i pożądane działania, które wykonują użytkownicy odwiedzający nasze strony internetowe określa się mianem konwersji. Należą do nich, oprócz zakupu produktu lub usługi, rejestracja na danym serwisie, uzupełnienie formularza kontaktowego i wiele innych, naprawdę różnorodnych aktywności internautów w sieci. W skrócie chodzi, więc o wszystkie czynności wykonywane przez kogoś w internecie, dzięki którym możemy czerpać korzyści. To, czy genezą aktywności jest dobre pozycjonowanie czy odwiedzający trafili na witrynę przypadkiem, to już osobny temat.

W tym miejscu powinniśmy zadać sobie pytanie, jakie zachowania internautów są dla nas najbardziej istotne? Znając odpowiedź, będziemy mogli podjąć odpowiednie starania zmierzające do optymalizacji konwersji, decydując się na przykład na profesjonalne pozycjonowanie lub uruchamiając kampanię SEM. Jeśli na danej stronie nie ma żadnej aktywności, może to oznaczać, że nie spełnia ona potrzeb odbiorców albo popełniane są na niej inne błędy. By je zdiagnozować i rozwiązać, warto skontaktować się ze specjalistami.

SEM

Popularny skrót SEM (ang. Search Engine Marketing) to nic innego, jak po prostu marketing internetowy związany z wynikami wyszukiwania. Odnosi się do zespołu działań o charakterze promocyjnym, które mają przyczynić się do zwiększenia widoczności danej strony w wyszukiwarce. Są to rozwiązania płatne, reklamowe, związane z Google AdWords. Pozycjonowanie idące w parze z dobrymi kampaniami SEM i wsparte działaniami content marketingowym to przepis na kompleksowe łączenie dwóch różnych, do pewnego stopnia, światów w jednym celu - zwiększenia popularności witryny w sieci.

Działania z zakresu SEM i SEO łączy je i spaja w całość ukierunkowanie na zwiększenie ruchu na witrynie oraz nastawienie na jego monetyzację. Decydując się na rozwiązania tego typu należy pamiętać, że jest to proces, który wymaga czasu i cierpliwości. Podobnie jak samo pozycjonowanie strony internetowej, tak i szereg działań wchodzących w skład SEM wiąże się koniecznymi inwestycjami. Dodatkowo, podczas trwania kampanii, warto regularnie sprawdzać ruch na stronie internetowej.

Komentarze

  • Avatar
    Damian_P pisze:

    Czy jest możliwe żeby zająć się pozycjonowaniem samemu ? Trochę na ten temat wiem ale przeraża mnie ogrom prac. Chciałbym pozycjonować stronę małej firmy – lokalny biznes w małym mieście. Dzięki za odpowiedź !

  • Przemysław Jankowski
    Przemysław Jankowski pisze:

    Czysto teoretycznie, jest to możliwe. Jednak w praktyce, byłoby to karkołomne zadanie. Pozycjonowanie to dziś bardzo kompleksowe zagadnienie, które już na starcie wymaga gruntownej analizy rynku i działań konkurencji, a im dalej, tym więcej zmiennych. Najlepiej zdecydować się na pomoc specjalistów w zakresie SEO, którzy zaplanują strategię działań możliwie najlepiej dopasowaną do określonych potrzeb. Doraźne zabiegi mogą po prostu nie przynieść oczekiwanych rezultatów 🙂

  • Avatar
    Tomek Batura pisze:

    Jeśli zdecyduję się na pozycjonowanie mojej strony, kiedy mógłbym zobaczyć pierwsze efekty? Nie ukrywam, że zależy mi na czasie.

  • Przemysław Jankowski
    Przemysław Jankowski pisze:

    Na czas oczekiwania na efekty działań w zakresie pozycjonowania wpływa wiele czynników. Rodzaj branży, kondycja strony przed uruchomieniem odpowiednich procesów, wybrany zakres usług, a nawet działania konkurencji – to zmienne, które trzeba brać pod uwagę. Rzecz jasna, analizujemy je na bieżąco i wybieramy najlepsze rozwiązania. Czasem rezultaty pojawiają się po kilku tygodniach, a czasem po kilku miesiącach. Zawsze trzeba mieć jednak na uwadze, że pozycjonowanie to długotrwały proces, który przynosi wymierne korzyści w perspektywie długofalowej, zapewniając przewagę nad konkurencją.

  • Avatar
    Agnieszka Korczak pisze:

    Dzień dobry! Od pół roku wspólnie z rodzicami “prowadzę” mały sklep z obuwiem skórzanym. Nie z podróbkami 🙂 Mamy jakichś klientów, jednak zależy mi na tym, by dotrzeć do nowych. Czy w takiej sytuacji warto postawić na pozycjonowanie?

  • Przemysław Jankowski
    Przemysław Jankowski pisze:

    W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, nastawionych na sprzedaż w obrębie swojego okręgu terytorialnego, można rozważyć tzw. pozycjonowanie lokalne. Wyniki wyszukiwania w Google są zależne od lokalizacji, w jakiej znajduje się internauta, więc może to być dobrą strategią. Aby wypozycjonowanie witryny było odpowiednie, należy zadbać o dokładne określenie miejsca działalności firmy na stronie internetowej. Niezbędne zatem będą pozytywne opinie w Google i w innych, branżowych serwisach oraz odpowiednie linkowanie. Co ważne, niech zastanowi się Pani nad skalą prowadzonej działalności, dokładnymi celami, a nawet skorzysta z darmowego audytu SEO. To na pewno wskaże pewne możliwości i określi kondycję strony prowadzonego przez Panią i rodziców sklepu.

  • Avatar
    Agnieszka Korczak pisze:

    Dziękuję bardzo za odpowiedź! Do tej pory nie zdawałam sobie sprawy, że w ogóle jest coś takiego jak pozycjonowanie lokalne 😉 No cóż, pora na trudne negocjacje z rodzicami. Jeśli się zgodzą – zabieram się do pracy. Pozdrawiam!

  • Avatar
    Pio_Kost pisze:

    Witam! Niestety na moją stronę został nałożony filtr Google… Nie bardzo wiem, jak się go pozbyć. Czy jestem w stanie zrobić to samodzielnie i czy jest to skomplikowany i wymagający proces? Od czego zacząć? Mogę prosić o jakąś pomoc…

  • Przemysław Jankowski
    Przemysław Jankowski pisze:

    Nieprzestrzeganie polityki Google w procesie pozycjonowania może mieć przytoczone przez Pana konsekwencje, które przekładają się bezpośrednio na ograniczenie widoczności witryny. Niestety, bardzo często naprawa tej sytuacji jest bardzo skomplikowanym przedsięwzięciem i nierzadko firma musi zakładać nową stronę. W gruncie rzeczy, trudno tu o fachową i szybką radę. Zachęcam do bezpośredniego kontaktu, a nasi specjaliści SEO dołożą wszelkich starań, by poprawić sytuację Pańskiej strony. Działanie na przysłowiową “własną rękę” najpewniej nie przyniesie pożądanych efektów.

  • Avatar
    Filip Nowaczyk pisze:

    Na czym dokładnie polega audyt, który Państwo przeprowadzacie? Czy wnioski po nim wystarczą, żeby samemu wprowadzić zmiany na stronie?

  • Przemysław Jankowski
    Przemysław Jankowski pisze:

    Dzień dobry! Podczas audytu analizujemy widoczność Państwa strony w wyszukiwarce. Dokładnie sprawdzamy kod platformy oraz jej panel, a także przeglądamy dokładnie udostępniane treści i adresy URL. Analizujemy również działania Państwa konkurencji. Wnioski wyciągnięte z audytu pomogą znaleźć błędy i wytyczyć nowe kierunki działania, należy jednak pamiętać, że ich wprowadzenie jest bardzo trudne. Wymaga fachowej wiedzy z zakresu pozycjonowania i doświadczenia oraz poświęcenia dużej ilości czasu. Czy można przeprowadzić taki proces samemu, bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego? Rzecz wydaje się nie tylko trudna, ale wręcz niemożliwa 🙂

  • Avatar
    Karola_Nitka pisze:

    Czy da się dobrze funkcjonować i prowadzić porządną firmę bez SEO? Czy to już obecnie standard w każdej firmie? Małej, średniej, dużej?

  • Przemysław Jankowski
    Przemysław Jankowski pisze:

    Czy można prowadzić porządną firmę bez SEO? Oczywiście, że tak! Niemniej samodzielne zadbanie o optymalizację firmowej strony pod wyszukiwarkę Google to bardzo czasochłonne i kosztowne zajęcie, a bez tego trudno dziś zwiększyć przychód firmy i rozwijać swoją działalność. W zasadzie nawet, zbyt czasochłonne i zbyt kosztowne. Aby skutecznie pozycjonować witrynę, należy pamiętać o wielu czynnikach, takich jak: unikatowa, obszerna i urozmaicona treść nasycona słowami kluczowymi, odpowiednia struktura strony, “friendly URL”, linkowanie czy też wartościowe grafiki. W internecie dostępne są programy i wtyczki do przeglądarki, które pozwalają samodzielnie monitorować stronę pod kątem SEO, jednak nigdy nie zastąpią one pracy profesjonalistów zajmujących się tym zagadnieniem zawodowo, którzy mają do dyspozycji specjalistyczne i kosztowne narzędzia. Działania agencji SEO przynoszą nieporównywalnie lepsze rezultaty niż samodzielna praca, będąca często błądzeniem po omacku.

Dodaj komentarz