Pozycjonowanie – co to takiego?

Pozycjonowanie (w skrócie nazywane SEO od angielskiego zwrotu search engine optimization) to inaczej różne czynności optymalizujące stronę, które mają poprawić jej pozycję w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla określonych słów kluczowych.

Cel osiąga się poprzez poprawki na stronie internetowej, jej rozbudowę, optymalizację kwestii technicznych oraz zdobywanie wartościowych linków prowadzących do platformy.

Długotrwały, ale bardzo efektywny proces

Skuteczność pozycjonowania zależy od wiedzy i umiejętności pozycjonera. Czas czekania na pierwsze efekty zależy od konkretnej strony i branży, której dotyczy. Czasem wzrost ruchu na stronie zobaczysz już po tygodniu, w innym przypadku nawet po kilku miesiącach.

Efekty są jednak długotrwałe i jeszcze bardzo długo będą miały pozytywny wpływ na wyświetlanie Twojej strony na wyższych pozycjach w wyszukiwarce.

Dlaczego powinieneś
zainwestować w
pozycjonowanie?

W ogromnej liczbie przypadków użytkownicy nie przechodzą na drugą stronę wyników wyszukiwania. Liczy się dla nich wyłącznie pierwsza strona wyników wyszukiwania. Jeżeli Twoja firma nie znajduje się w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania, praktycznie nie masz szans, żeby potencjalny klient zobaczył Twoją ofertę.

Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie pozycjonowanie strony internetowej.

Na czym polega pozycjonowanie?

Na pozycjonowanie składa się kilka rzeczy. Najważniejsze z nich to poprawki na stronie internetowej, jej rozbudowa, wersja mobilna, optymalizacja kwestii technicznych oraz linkowanie.

Zmiany powinna wprowadzać osoba, która się na tym zna. Inaczej może nie tylko uszkodzić stronę, ale również bardzo obniżyć jej udział w wyświetleniach. Takie błędy są często trudne do odwrócenia.

Poprawki w kodzie strony internetowej

Pozycjonowanie wymaga od pozycjonera wielu interwencji – nie tylko tych widocznych na pierwszy rzut oka, ale również w kodzie strony. Trzeba z niego usunąć wszystkie niepotrzebne elementy. Im lepszy kod, tym mniej zmian do wprowadzenia.

Bardzo ważny jest pod tym kątem CMS platformy. O wiele łatwiej wprowadzać zmiany na stronie, której panel administracyjny to WordPress, Joomla lub Drupal. Zdecydowanie gorzej wygląda sytuacja w przypadku edytorów autorskich ( ze względu na ich często niestandardowe rozwiązania).

Kolejna kwestia to czas ładowania strony. Trzeba zwrócić uwagę również na budowę adresów url, metatagi, hierarchię nagłówków oraz hiperłącza.

Linkowanie

Do wymienionych działań trzeba dodać linkowanie wewnętrzne oraz zdobywanie linków zewnętrznych (na przykład na forach internetowych). Wartościowe linki odsyłające do naszej strony internetowej to połowa sukcesu wszystkich działań optymalizacyjnych.

Zmiany w tekstach i wyglądzie platformy

Poprawienie pozycji strony w wyszukiwarkach to nie tylko zmiany w kodzie. Bardzo ważne są ponadto umieszczone na niej treści i grafiki. W tekstach trzeba zastosować odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Materiały powinny być unikalne i ciekawe dla użytkowników, jednocześnie zawierać zwroty, których często poszukują w Internecie. Ważne są przemyślane nagłówki, dobrze opisane zdjęcia oraz długość samych tekstów.

Nawet drobne elementy mają znaczenie

W pozycjonowaniu nie ma miejsca na niedoróbki. Trzeba zadbać o każdy aspekt strony, który może być istotny pod kątem SEO.

Przykładem takich działań jest szyfrowanie HTTPS. Szyfrowanie powinno zostać wdrożone wszędzie, gdzie mamy do czynienia z wrażliwymi danymi użytkowników.

Protokół ma wpływ nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na pozycjonowanie. Nie od zawsze tak było. Zmiany w tym zakresie nastąpiły w sierpniu 2014 roku. Można je było jednak przewidzieć wcześniej i dobry pozycjoner powinien był to zrobić.

Pozycjonowanie a Google AdWords

Google to obecnie najpopularniejsza ze wszystkich wyszukiwarek. Google tworzy cały potężny system, w którym musisz zaistnieć, jeżeli chcesz, żeby odnaleźli Cię potencjalni klienci.

Gdy zależy Ci na błyskawicznych efektach, powinieneś pomyśleć o połączeniu pozycjonowania z kampanią Google AdWords.

Google AdWords to płatne reklamy w wyszukiwarce. Rezultaty są w ich przypadku szybciej widoczne, ale nie tak długotrwałe, jak przy pozycjonowaniu.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat kampanii, przejdź do zakładki Google AdWords.

Bezpieczeństwo – na co powinieneś uważać?

Pozycjonowanie platformy niezgodnie z polityką Google może doprowadzić do nałożenia filtra na stronę, albo nawet jej całkowitego zniknięcia z wyszukiwarek. I jedna i druga sytuacja pociąga za sobą bardzo poważne konsekwencje dla firmy.

Z powodu nałożonych sankcji przestaje być widoczna dla użytkowników, którzy szukają w sieci usług i produktów podobnych do Twoich.

Bardzo trudno wyprowadzić stronę z podobnej opresji. Często jest to praktycznie niemożliwe i firma musi zaczynać od początku – postawić nową platformę z nowym adresem (bez możliwości przekierowania ruchu).

Dla wielu przedsiębiorstw może się to skończyć poważnymi problemami finansowymi. Dlatego tak ważne jest powierzenie pozycjonowania swojej strony w ręce kompetentnej osoby.

Co powinno obudzić Twoją czujność?

Powinieneś dokładniej przyjrzeć się swojemu zleceniobiorcy przede wszystkim w dwóch przypadkach – zbyt atrakcyjnej cenie i gwarantowaniu bardzo szybkich rezultatów.

Pozycjonowanie to czasochłonny i wymagający szerokiej wiedzy proces. Dobrze wykonana usługa ma zasadniczy wpływ na ruch na Twojej stronie internetowej, a tym samym zwiększa przychody firmy. Zbyt niska cena budzi wątpliwości co do jakości działań.

Jeżeli pozycjoner obiecuje Ci ponadto w krótkim czasie przysłowiowe gruszki na wierzbie – uciekaj od niego jak najdalej. Najprawdopodobniej będzie chciał wykorzystać do pozycjonowania techniki zakazane przez Google. Dzięki nim efekty będą prawie natychmiastowe, niestety niemal równie szybko Google nałoży na Twoją stronę filtr.

Jakie mogą być konsekwencje takiego kroku, pisaliśmy wyżej.

Dlaczego iCEA?

Pozycjonujemy strony naszych klientów od ponad ośmiu lat. Nigdy żaden z nich nie miał najmniejszych nieprzyjemności ze strony Google.

Zdobyliśmy status Partnera Google. Specjalizujemy się w jego produktach. Z wyprzedzeniem wiemy o wszystkich nowościach wprowadzanych na rynek. Regularnie jeździmy na wszystkie szkolenia organizowane przez giganta dla swoich partnerów.

Najwięcej mówią o nas opinie naszych zleceniodawców.

Co możemy Ci zagwarantować?

Zdobędziesz nowych klientów

W jaki sposób? Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu Twoja strona zacznie pojawiać się częściej i na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Będzie bardziej widoczna dla klientów. Zwiększy się na niej ruch.

Więcej wejść oznacza więcej osób zainteresowanych ofertą, a tym samym większą ilość zamówień.

Długotrwałe efekty

Efekty naszego pozycjonowania będziesz odczuwał bardzo długo. Nawet po zaprzestaniu działań z naszej strony.

Pozycjonując, zwracamy uwagę na najdrobniejsze rzeczy. Staramy się jak najlepiej zoptymalizować stronę. Niezmordowanie grzebiemy w kodzie i poprawiamy strukturę tekstów. Dzięki takim działaniom platforma jest lepiej ustawiona pod kątem SEO, a Ty jeszcze długo możesz cieszyć się jej zwiększoną skutecznością.

Oczywiście najlepsze rezultaty osiągniesz przez regularne, zaplanowane zabiegi

Z nami jesteś bezpieczny

Działamy tylko według legalnych metod. Nie idziemy na skróty. Nie narażamy naszych klientów na choćby najmniejsze straty finansowe. Przez lata pozyskaliśmy zaufanie wielu przedsiębiorców – za nic nie chcielibyśmy go stracić.

W naszym zespole pracują osoby, które naprawdę znają się na rzeczy. Wiemy, jak ważna dla Twojego biznesu jest strona internetowa – możesz ją nam spokojnie powierzyć.

Przeprowadzimy dla Ciebie audyt

Nie wiesz, czy Twoja strona potrzebuje pozycjonowania? Zastanawiasz się, czy warto w nią inwestować czy lepiej postawić nową? Nie masz pojęcia, jakiego zakresu usług potrzebujesz?

Napisz do nas, a przeprowadzimy dla Ciebie specjalny audyt.

Sprawdzimy, jak wygląda kod i panel administracyjny platformy. Przejrzymy dokładnie udostępniane treści i adresy url. Poszukamy słów kluczowych i linków.

Przeanalizujemy wyświetlanie i pozycje strony w wyszukiwarkach.

Po wszystkim omówimy z Tobą wnioski i zaproponujemy Ci najlepszy plan pozycjonowania.

Chcesz zacząć pozycjonować
swoją stronę internetową?


Jesteś ciekawy,
ile to może kosztować?


Potrzebujesz audytu?

Wystarczy, że do nas zadzwonisz

+48 667 000 333

lub wypełnisz formularz kontaktowy.

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania
i wyjaśnimy wątpliwości.

Jak zatrudnić dobrą agencję SEO - podpowiada Google

Google opublikował w sieci video o tym, jak zatrudnić dobrą agencję SEO. Podpowiada również, w jaki sposób uniknąć współpracy z taką, która nie tylko nie osiągnie zadowalających wyników, ale może również poważnie zaszkodzić Twojej stronie internetowej (i sprowadzić na nią filtr).

Podobnych filmików i artykułów jest w sieci oczywiście bardzo dużo. Dlaczego powinieneś zwrócić swoją uwagę właśnie na ten? Odpowiedź jest bardzo prosta - to oficjalny materiał Google, a nikt nie wie tyle o pozycjonowaniu, co on.

Co zatem mówi internetowy gigant?

"Zacznijmy od tego, do czego w ogóle służy SEO:
Skuteczne działania SEO wydobywają potencjał Twojej strony internetowej. Mają również na celu poprawienie doświadczeń użytkowników przez całą ścieżkę ich kontaktu z Twoją witryną."

Jak poznać agencję, która dobrze przeprowadzi pozycjonowanie?

Agencja SEO, z którą warto współpracować, sprawi, że strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Zoptymalizuje najmniejsze rzeczy (jak opis tytułu strony) po całą masę tych bardziej złożonych.

Wszystko dąży do tego, żeby strona była przydatna i wygodna w obsłudze dla użytkowników. Nie ma znaczenia, czy wchodzą na nią z komputera, tabletu albo telefonu komórkowego.

Pozycjonowanie trwa

Poprawienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania trwa zazwyczaj przynajmniej 4 miesiące. Często znacznie więcej.

Nie istnieją żadne magiczne sztuczki, które mogłyby ten proces przyśpieszyć. Jeżeli chcesz wypozycjonować swoją stronę, musisz się uzbroić w cierpliwość.

Co zrobić, żeby być pewnym swojego wyboru?

  1. Poproś agencję o udokumentowanie swoich rekomendacji odpowiednimi materiałami Google

    To bardzo proste. Agencja na pewno prześle Ci listę rekomendowanych przez siebie zmian, które będzie chciała wprowadzić na stronie.

    Poproś ją, żeby do każdego punktu załączyła oficjalny artykuł Google, który potwierdzi zasadność wdrożenia każdej poprawki.

    Dzięki temu masz pewność, że agencja wie, co robi oraz działa zgodnie z polityką Google. Nie idzie na skróty. Nie traci również budżetu na niepotrzebne i nieefektywne zabiegi.

  1. Sprawdź, czy agencja jest zainteresowana Twoją działalnością

    Upewnij się, że zadaje Ci cały szereg pytań na temat Twojego biznesu, oferowanego produktu i usług, branży, w której działasz, grupy docelowej, konkurencji i wielu innych rzeczy, które są potrzebne do opracowania odpowiedniej strategii pozycjonowania.

    Takie informacje przydadzą się jej choćby do poprawienia struktury informacji w Twojej witrynie. Na ich podstawie wyszczególni też komunikaty, które mogą skłonić potencjalnych klientów do pożądanego działania, np. do zakupu.

    Pytania, jakie agencja może Ci zadać to przykładowo:

    - Co sprawia, że Twój biznes, Twoje treści i usługi są inne od oferowanych przez Twoją konkurencję? Czemu są wartościowe dla klientów?
    - Jaki jest Twój typowy klient i jak do tej pory znajdował Twoją firmę?
    - Jak Twoja firma zarabia? W jaki sposób może jej pomóc wyszukiwarka internetowa?
    - Z jakich kanałów dotarcia korzystasz? Jak się promujesz?
    - Kto jest Twoją konkurencją?

    Google mówi wprost - jeżeli agencja nie pyta o takie rzeczy, nie zatrudniaj jej. Trzeba znać cele firmy, wiedzieć, co chce osiągnąć, żeby móc jej w tym pomóc. Agencje, którym na tym nie zależy, nie będą dobrymi podmiotami do współpracy.

    Agencja powinna ponadto porozmawiać z Twoimi programistami. Dowiedzieć się od nich, jak zbudowana jest Twoja strona internetowa i czy mogą być jakieś problemy z wprowadzaniem potrzebnych zmian. W ten sposób oszacuje koszty i przybliżony czas, po którym będą zauważalne pierwsze efekty optymalizacji.

  1. Zamów audyt swojej strony internetowej i analizę wyników wyszukiwania

    Udostępnij wybranej agencji dane z Google Search Console oraz Google Analytics. Przydziel jej ograniczony dostęp do kont, na przykład tylko do wglądu.

    Nie pozwól wprowadzać żadnych zmian na stronie dopóki nie dostaniesz pełnej listy sugerowanych poprawek. Poprawki powinny być ułożone od najbardziej do najmniej priorytetowych.

    Dobry audyt wymaga dużego nakładu pracy i najprawdopodobniej będziesz musiał za niego zapłacić. Jeżeli Cię na to stać, poproś o przeprowadzenie audytu kilka różnych agencji. Dzięki temu zobaczysz, co każda z nich proponuje i jak bardzo ich sugestie różnią się od siebie.

    Ważne, żeby w audycie znalazło się pięć punktów:

    - problem,
    - propozycja jego rozwiązania,
    - związane z tym koszty,
    - przewidywane korzyści inwestycji,
    - strategia monitorowania efektów działań, przeprowadzania nowych testów, dalszej optymalizacji.

    Musisz wiedzieć, po jakim czasie możesz się spodziewać pierwszych efektów i ile będzie Cię to kosztowało. Agencja powinna przy audycie zwrócić szczególną uwagę na to, czy na stronie nie występują problemy z linkami wewnętrznymi, parametrami url, połączeniem z serwerem, kodami odpowiedzi itp.

Nie krępuj się zadawać pytań. Zapytaj firmę:

- dlaczego jest to potrzebne?
- czy to ma zasadniczy wpływ na kondycję strony?
- czy mogą Ci pokazać konkretne przykłady nieprawidłowości na stronie?

Co więcej, zadaniem agencji jest zarekomendowanie Ci słów kluczowych, na które najlepiej pozycjonować Twoją stronę. Mogą to być frazy związane bezpośrednio z prezentowaną przez Ciebie marką, jak i bardziej ogólne.

Kolejna kwestia to poprawienie doświadczeń użytkowników, którzy wchodzą na Twoją witrynę. Sposobów na to może być całe mnóstwo, jak aktualizacja przestarzałego contentu, poprawienie linkowania, wygenerowanie ruchu na stronie, który wpłynie na rozpoznawalność marki, wdrożenie rozwiązań przetestowanych przez konkurencję, itp.

Czasem, żeby to osiągnąć wystarczy poprawić nawigacje na stronie, wdrożyć jej wersję mobilną, przyśpieszyć ładowanie, czy promować ją szerzej w mediach społecznościowych.

Krótkie podsumowanie

Dobra agencja SEO opracuje dla Twojej firmy strategię, która przyniesie przedsiębiorstwu jak najwięcej korzyści w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszym koszcie.

Druga strona medalu - czyli grzechy firm zlecających

Patrz nie tylko na ręce wybranej agencji SEO, ale również samemu sobie. Okazuje się bowiem, że właśnie brak współpracy ze strony zleceniodawców jest jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzeń w procesach optymalizacyjnych.

Przed podpisaniem umowy zastanów się więc, czy jesteś w stanie poświęcić trochę czasu dla dobra całego procesu. Agencja może Cię prosić o dodatkowe informacje, dostępy, grafiki i wiele wiele innych rzeczy. Musisz sobie na to zarezerwować chwilę, zwłaszcza na początku działań. Nie dasz rady? W takim razie to nie jest dla Ciebie dobry moment na pozycjonowanie.

Cały filmik do obejrzenia tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=piSvFxV_M04

I na sam koniec - dlaczego to udostępniamy?

Zastanawiasz się, dlaczego agencja, która sama pozycjonuje strony internetowe, udostępnia tekst i video o poszukiwaniu firmy zajmującej się SEO?

Odpowiedź jest bardzo prosta - od samego początku naszego istnienia działamy zgodnie z oficjalną polityką Google. Cieszymy się statusem Partnera Google. Regularnie jeździmy na organizowane przez niego szkolenia. Znamy z wyprzedzeniem wszystkie nowości. Żadna kwestia poruszona w tym artykule nie jest dla nas zaskoczeniem. To po prostu opis standardów, które realizujemy na co dzień.

Jeżeli więc szukasz agencji, która spełni wszystkie wymienione w artykule założenia - zadzwoń lub napisz do nas! Jesteśmy pewni, ze będziesz zadowolony ze współpracy z nami.

Mity w pozycjonowaniu i jak je rozpoznać

W Internecie znajdziesz wiele merytorycznych i wartościowych artykułów na temat pozycjonowania. Niestety rozprzestrzeniło się na jego temat również wiele nieprawdziwych i mylących informacji.

Poniżej przedstawimy najpopularniejsze z nich. Podpowiadamy również, jak w łatwy sposób mieć pewność, że agencja SEO nie wprowadza Cię w błąd.

Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj dalej.

Mit 1: Agencja SEO może Ci zagwarantować określone miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania

Agencja nie może tego zrobić. Jeżeli firma, z którą chcesz współpracować, chce Ci udzielić takiej gwarancji - bądź ostrożny. Niestety nie wróży to niczego dobrego.

Dlaczego taka gwarancja jest niemożliwa? Przede wszystkim agencja nie ma bezpośredniego wpływu na algorytm Google, który jest zawsze do pewnego stopnia nieprzewidywalny. Nie wie, co w tym czasie robi Twoja konkurencja (może podejmuje podobne działania i chce się wyświetlać na te same słowa kluczowe). Zawsze istnieje też ryzyko, że wynikną problemy ze stroną, na które agencja SEO nie będzie miała wpływu.

Mit 2: Raz zdobyta pozycja w wyszukiwarce na zawsze jest Twoja

Niestety to byłoby zbyt piękne. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym. Jeżeli je przerwiesz, po jakimś czasie Twoja strona zacznie spadać w organicznych wynikach wyszukiwania. Nie stanie się to jednak od razu.

Efekty pozycjonowania są długotrwałe. Nawet po wstrzymaniu prac optymalizacyjnych, będziesz mógł się jeszcze długo cieszyć osiągniętymi wynikami.

Ten stan nie potrwa jednak wiecznie. Dlatego zawsze doradzamy naszym klientom, żeby traktowali pozycjonowanie jako element swojej stałej strategii promocyjnej.

Mit 3: Płatne reklamy poprawiają pozycje strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania

To nieprawda. Płatne reklamy, jak Google AdWords, nie mają żadnego wpływu na poprawę pozycji witryny w wynikach organicznych. Pod tym względem ani nie pomagają ani nie szkodzą stronie.

Reklamy tego typu funkcjonują zupełnie niezależnie i tylko do czasu aż wyczerpie się przewidziany na nie budżet.

Mit 4: Możesz być pierwszy w wyszukiwarce na dowolną frazę

Kolejny popularny mit. W rzeczywistości wygląda to trochę inaczej. Prowadzisz mały lokalny biznes? Niestety Twoja witryna nie znajdzie się w organicznych wynikach wyszukiwarki wyżej od firmy, która jest znana na całym świecie i sprzedaje w jeden dzień tyle towaru, ile Ty przez rok.

To nie znaczy, że pozycjonowanie w Twoim przypadku nie ma sensu. Dobry pozycjoner zaproponuje Ci strategię, która pozwoli uzyskać alternatywne źródła ruchu. W rezultacie na Twoją witrynę i tak trafi więcej potencjalnych klientów.

Pamiętaj, że każda branża różni się od siebie. Każdy przypadek wymaga indywidualnej analizy. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat możliwości swojej strony - skontaktuj się z nami.

Mit 5: Można wypozycjonować stronię niskiej jakości

Tutaj dochodzimy do pewnego paradoksu. Pozycjonować można każdą stronę, nawet taką o bardzo niskiej jakości. Optymalizacja zakłada jej poprawienie, sprawienie, że witryna stanie się przyjazna dla wyszukiwarki i użytkowników. Im gorszy stan strony, tym trudniejszy i bardziej czasochłonny proces.

Pozycjonowanie to więc między innymi poprawienie jakości strony internetowej.

Wniosek jest jeden: wypozycjonować można nawet bardzo słabą stronę pod warunkiem, że wcześniej zostanie odpowiednio zoptymalizowana i poprawiona (czyli wzrośnie jej jakość).

Mit 6: Kupowanie linków to najszybszy sposób na wypozycjonowanie witryny

Nieprawda, nieprawda i jeszcze raz nieprawda. Kupowanie linków i spam w postaci linków niskiej jakości odsyłających do strony to najkrótsza droga do nałożenia filtra a nawet bana na stronę internetową.

Google nie znosi takiego zachowania i bardzo surowo za nie karze. Filtr sprawi, że Twoja strona drastycznie spadnie w wynikach wyszukiwarki. Znajdą ją tylko nieliczni i najbardziej zdeterminowani użytkownicy.

Ban (najsurowsza z możliwych kar) oznacza usunięcie Twojej strony z wyszukiwarki. Przestanie się w ogóle wyświetlać w wynikach organicznych.

Obie kary mogą oznaczać poważne problemy finansowe dla Twojej firmy (przez brak dopływu nowych klientów).

Mit 7: Pozycjonowanie = spamowanie

Nic bardziej mylnego i naprawdę nie wiemy, kto to wymyślił. Podejrzewamy jednak, że ten mit wziął się z bardzo modnego jeszcze niedawno „pozycjonowania” stron przez pozyskiwanie jak największej ilości niskiej jakości linków. Oczywiście dobre agencje SEO nigdy nie działały w ten sposób.

Pozycjonowanie to proces, optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek i użytkowników. Linki (i to dobrej jakości!) to tylko jeden z elementów poprawiających pozycję witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki. Do tego nie ma nic wspólnego ze spamowaniem.

Mit 8: Filtr i ban Google są nieusuwalne ze strony internetowej

Filtr i ban Google można zdjąć ze strony. W pierwszej kolejności trzeba znaleźć przyczynę nałożenia kary i usunąć ją z witryny. Kolejny etap to wysłanie prośby do Google o cofnięcie kary.

Proces jest dość trudny i najlepiej poprosić doświadczoną agencję SEO o pomoc - oczywiście polecamy się w tym miejscu Twojej pamięci!

Jak odróżnić prawdziwą informację od fałszywej?

Obiecaliśmy Ci na początku artykułu, że podpowiemy, jak sprawdzić, czy agencja SEO (albo działający na własną rękę pozycjoner) nie wprowadza Cię w błąd. Istnieje na to bardzo prosty sposób.

Gdy agencja SEO wyślę Ci listę rekomendowanych poprawek do wprowadzenia na stronę, poproś ją o podparcie każdej z nich oficjalnymi artykułami Google. Muszą być koniecznie oficjalne i napisane przez Google. Ze znalezieniem takich materiałów w sieci na pewno nie będzie problemu.

Dlaczego to takie ważne?

Dzięki temu będziesz mieć pewność, że agencja działa według oficjalnych zaleceń Google. Ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie, żeby zająć się Twoją stroną i co najważniejsze, nie chce jej pozycjonować nielegalnymi sposobami, które mogłyby ściągnąć na nią karę.

Napisaliśmy cały osobny artykuł, jak wybrać dobrą agencję SEO. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj>>.