DARMOWY AUDYT SEO

Ruch bezpośredni – czym jest i dlaczego warto go zminimalizować?

6 min czytania
Ruch bezpośredni – czym jest i dlaczego warto go zminimalizować?
Kategoria Pozycjonowanie

W obecnych czasach działalność w internecie nierzadko okazuje się kluczem do sukcesu. Aby jednak budować swoją obecność w sieci, konieczne jest stworzenie skutecznej strony internetowej. Na szczęście nie jest to zbyt skomplikowane zadanie. Znacznie trudniej jest jednak utrzymać wysoki poziom wydajności witryny, która wymaga ciągłych aktualizacji i regularnego uzupełniania o nowe treści. O wartości Twojej strony internetowej świadczy ruch, który generuje. Warto jednak zwrócić uwagę, że aby dokładnie ocenić jej skuteczność, musisz wiedzieć, skąd pochodzą Twoi odbiorcy.

Dziś przyjrzymy się bliżej temu, czym jest ruch bezpośredni i jak wpływa na witrynę.

Spis treści:

Czym jest ruch bezpośredni?

Ruch bezpośredni stał się w obecnych czasach nieco bardziej złożonym aspektem niż wszystkim znany ruch organiczny czy pochodzący z płatnych kampanii PPC. Ruch bezpośredni to zestawienie odwiedzających witrynę z różnych kanałów.

Współczynnik ten był wcześniej obliczany na podstawie liczby odwiedzających, którzy dotarli do witryny za pośrednictwem adresu URL.

Google Analytics jest teraz w stanie rozpoznać wszelkie źródła ruchu bezpośredniego, które wcześniej trudno było zidentyfikować. Do niełatwych w określeniu obszarów, z których pochodzi ruch bezpośredni, zaliczyć można odwiedzających za pośrednictwem kampanii e-mail, ruch przez pliki offline, takie jak pliki PDF i dokumenty Microsoft Word, ruch z aplikacji społecznościowych.

Krótko mówiąc, ruch bezpośredni stanowi wszystkie wizyty, które pochodzą z miejsca innego niż strona odsyłająca.

Sprawdź: 5 porad – Jak pisać fachowe teksty SEO?

Jak zbadać ruch bezpośredni w Google Analytics?

Najpierw zaloguj się na swoje konto Google Analytics i na pasku bocznym wybierz kanały pozyskiwania całego ruchu.

Przeniesiony zostaniesz wówczas do stron, które otrzymują większość bezpośredniego ruchu. Dzięki temu zdobędziesz informacje niezbędne do optymalizacji, która pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Z czego wynika wzrost ruchu bezpośredniego?

  • Ręczne wprowadzanie adresu URL w wyszukiwarce

Jest to najprostsza forma ruchu bezpośredniego, ponieważ może pokazać, jak ławy do zapamiętania jest Twój adres URL i jaką popularnością cieszy się witryna w sieci.

  • Ruch z zakładek wyszukiwarki

Aby ocenić ruch bezpośredni, warto sprawdzić, ile generują go osoby, które dodają Twoją witrynę do zakładek. Współczynnik ten jest bardzo ważny, ponieważ pokazuje, że użytkownicy chcą wracać do strony internetowej i odwiedzają ją wielokrotnie.

  • Przejście z HTTPS na HTTP

Bezpieczeństwo w sieci jest priorytetem, dlatego wiele stron internetowych zmieniło swoje adresy URL na HTTPS. Przejście na zabezpieczony protokół zwiększa zaufanie odbiorców do marki i zachęca ich do ponownych odwiedzin witryny. Jeśli użytkownik próbuje uzyskać dostęp do strony HTTP z poziomu witryny HTTPS, przekierowanie to okazać się może trudniejsze do uwzględnienia w raportach analitycznych. Jako że Google Analytics nie rozpoznaje danych strony odsyłającej z witryny HTTP, rezygnacja z HTTPS może zwiększyć ruch bezpośredni.

Można to naprawić poprzez zaktualizowanie lub ponowne wdrożenie certyfikatu SSL.

  • Błędny kod śledzenia

Kod śledzenia to automatycznie generowany fragment kodu, który śledzi aktywność w witrynie poprzez zbieranie danych i prezentowanie ich w formie raportu analitycznego. Jeśli kod okaże się uszkodzony, może to skutkować gwałtownym wzrostem ruchu bezpośredniego. Aby tego uniknąć, każda kampania powinna wykorzystywać parametry UTM, które pozwolą dokładnie określić zwrot z inwestycji w dany projekt.

Aby więc uniknąć wszelkich problemów, kod śledzenia musi zostać dodany do każdej strony w witrynie. Zadaniem parametrów UTM jest poprawa analizy ruchu. Jeśli więc są one nieobecne nawet na jednej stronie lub mają uszkodzoną strukturę, Google Analytics nie może wychwycić danych strony odsyłającej, przez co trudno jest określić skuteczność swoich działań.

  • Ruch botów

Ruch bezpośredni to przede wszystkim osoby, które docierają do Twojej witryny lub ponownie ją odwiedzają z poziomu sekcji z zakładkami.

Warto jednak podkreślić, że są też boty, które mogą indeksować stronę internetową bez żadnych danych odsyłających, co określane jest jako ruch bezpośredni, gdyż nie może zostać przeanalizowany przez Google Analytics.

  • Ruch z linków 'rel=noreferrer’

Gdy odwiedzający Twoją witrynę pochodzą z innej strony internetowej, określa się to mianem ruchu odsyłającego. Jeśli jednak strona odsyłająca nie chce, aby jej informacje były rejestrowane przez specjalistyczne narzędzia lub nie chce przekierowywać użytkowników do Twojej witryny, może zmienić charakter linku na „no-follow”, wskutek czego zostanie on zidentyfikowany jako ruch bezpośredni.

Sprawdź: Czym jest reklama displayowa?

Jak zmniejszyć ruch bezpośredni?

  • Migracja witryny z protokołu HTTP na HTTPS

Migracja strony internetowej z protokołu HTTP na HTTPS może rozwiązać nie tylko problemy z zabezpieczeniami, ale też umożliwić dokładne śledzenie danych. Przełączenie linku na zabezpieczoną wersję pomoże zminimalizować ruch bezpośredni, co korzystnie wpłynie na rozwój firmy.

  • Optymalizacja przekierowań

Ruch polecający może przynieść wiele korzyści. Zadbaj więc o odpowiednie przekierowania, które usprawnią funkcjonowanie linków zwrotnych, przez co unikniesz pętli przekierowań i zminimalizujesz ruch bezpośredni.

  • Odpowiednie tagowanie kampanii

Odpowiednie przypisanie tagów UTM w śledzeniu kampanii zapewnia, że wszystkie dane mogą być analizowane w celu oceny skuteczności prowadzonych działań. Linki ze znacznikami UTM ułatwiają bowiem odwoływanie się do nich, co poprawia osiągane wyniki.

  • Audyt danych

Przeprowadzenie audytu analitycznego powinno stanowić rutynowy proces sprawdzania skuteczności podejmowanych działań. Kontrola danych pozwoli Ci zoptymalizować strategię, dzięki czemu poprawisz swój wizerunek w sieci i przyciągniesz ruch do witryny.

Podsumowanie

Aby móc się rozwijać, musisz wiedzieć, jakie działania przynoszą zamierzone efekty, a które z kampanii są nieskuteczne i warto je poprawić. Żeby jednak taka ocena była możliwa, niezbędne jest określenie źródła odwiedzających w Google Analytics. Jak już wiesz, ruch bezpośredni uniemożliwia zdobycie tych cennych informacji. Zadbaj więc o kontrolowanie obszarów, z których pochodzą Twoi odbiorcy, aby móc optymalizować swoją strategię i osiągać lepsze wyniki. W tym celu wykorzystaj wyżej wymienione wskazówki, dzięki którym poznasz źródła ruchu i dostosujesz do nich swoje działania. Nie czekaj – zacznij już dziś!

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Być szybszym od błyskawicy – wskaźnik szybkości ładowania strony i SEO
Być szybszym od błyskawicy – wskaźnik szybkości ładowania strony i SEO
Im szybciej, tym lepiej - wiesz, jak ważny dla każdej strony internetowej jest wskaźnik szybkości ładowania? Nie daj się wyprzedzić razem z narzędziami SEO!
Google Bard: AI, które konkuruje z Chat GPT
Google Bard: AI, które konkuruje z Chat GPT
W odpowiedzi na opracowanie przez OpenAI ChatGPT Google stworzył innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji – Bard. Co warto o nim wiedzieć?
On-page vs. off-page SEO 2023
On-page vs. off-page SEO 2023
Czym różni się on-page SEO od off-page SEO? Co jest ważniejsze w 2023 roku? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swoją stronę!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę