Ruch bezpośredni – czym jest i dlaczego warto go zminimalizować?

Ruch bezpośredni – czym jest i dlaczego warto go zminimalizować?

Christina Morillo/pexels.com

W obecnych czasach działalność w internecie nierzadko okazuje się kluczem do sukcesu. Aby jednak budować swoją obecność w sieci, konieczne jest stworzenie skutecznej strony internetowej. Na szczęście nie jest to zbyt skomplikowane zadanie. Znacznie trudniej jest jednak utrzymać wysoki poziom wydajności witryny, która wymaga ciągłych aktualizacji i regularnego uzupełniania o nowe treści. O wartości Twojej strony internetowej świadczy ruch, który generuje. Warto jednak zwrócić uwagę, że aby dokładnie ocenić jej skuteczność, musisz wiedzieć, skąd pochodzą Twoi odbiorcy.

Dziś przyjrzymy się bliżej temu, czym jest ruch bezpośredni i jak wpływa na witrynę.

Czym jest ruch bezpośredni?

Ruch bezpośredni stał się w obecnych czasach nieco bardziej złożonym aspektem niż wszystkim znany ruch organiczny czy pochodzący z płatnych kampanii PPC. Ruch bezpośredni to zestawienie odwiedzających witrynę z różnych kanałów.

Współczynnik ten był wcześniej obliczany na podstawie liczby odwiedzających, którzy dotarli do witryny za pośrednictwem adresu URL.

Google Analytics jest teraz w stanie rozpoznać wszelkie źródła ruchu bezpośredniego, które wcześniej trudno było zidentyfikować. Do niełatwych w określeniu obszarów, z których pochodzi ruch bezpośredni, zaliczyć można odwiedzających za pośrednictwem kampanii e-mail, ruch przez pliki offline, takie jak pliki PDF i dokumenty Microsoft Word, ruch z aplikacji społecznościowych.

Krótko mówiąc, ruch bezpośredni stanowi wszystkie wizyty, które pochodzą z miejsca innego niż strona odsyłająca.

Sprawdź: PLA – co to jest?

Jak zbadać ruch bezpośredni w Google Analytics?

Najpierw zaloguj się na swoje konto Google Analytics i na pasku bocznym wybierz kanały pozyskiwania całego ruchu.

Źródło: Sora Shimazaki/pexels.com

Przeniesiony zostaniesz wówczas do stron, które otrzymują większość bezpośredniego ruchu. Dzięki temu zdobędziesz informacje niezbędne do optymalizacji, która pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.

Z czego wynika wzrost ruchu bezpośredniego?

  • Ręczne wprowadzanie adresu URL w wyszukiwarce

Jest to najprostsza forma ruchu bezpośredniego, ponieważ może pokazać, jak ławy do zapamiętania jest Twój adres URL i jaką popularnością cieszy się witryna w sieci.

  • Ruch z zakładek wyszukiwarki

Aby ocenić ruch bezpośredni, warto sprawdzić, ile generują go osoby, które dodają Twoją witrynę do zakładek. Współczynnik ten jest bardzo ważny, ponieważ pokazuje, że użytkownicy chcą wracać do strony internetowej i odwiedzają ją wielokrotnie.

  • Przejście z HTTPS na HTTP

Bezpieczeństwo w sieci jest priorytetem, dlatego wiele stron internetowych zmieniło swoje adresy URL na HTTPS. Przejście na zabezpieczony protokół zwiększa zaufanie odbiorców do marki i zachęca ich do ponownych odwiedzin witryny. Jeśli użytkownik próbuje uzyskać dostęp do strony HTTP z poziomu witryny HTTPS, przekierowanie to okazać się może trudniejsze do uwzględnienia w raportach analitycznych. Jako że Google Analytics nie rozpoznaje danych strony odsyłającej z witryny HTTP, rezygnacja z HTTPS może zwiększyć ruch bezpośredni.

Można to naprawić poprzez zaktualizowanie lub ponowne wdrożenie certyfikatu SSL.

  • Błędny kod śledzenia

Kod śledzenia to automatycznie generowany fragment kodu, który śledzi aktywność w witrynie poprzez zbieranie danych i prezentowanie ich w formie raportu analitycznego. Jeśli kod okaże się uszkodzony, może to skutkować gwałtownym wzrostem ruchu bezpośredniego. Aby tego uniknąć, każda kampania powinna wykorzystywać parametry UTM, które pozwolą dokładnie określić zwrot z inwestycji w dany projekt.

Aby więc uniknąć wszelkich problemów, kod śledzenia musi zostać dodany do każdej strony w witrynie. Zadaniem parametrów UTM jest poprawa analizy ruchu. Jeśli więc są one nieobecne nawet na jednej stronie lub mają uszkodzoną strukturę, Google Analytics nie może wychwycić danych strony odsyłającej, przez co trudno jest określić skuteczność swoich działań.

  • Ruch botów

Ruch bezpośredni to przede wszystkim osoby, które docierają do Twojej witryny lub ponownie ją odwiedzają z poziomu sekcji z zakładkami.

Warto jednak podkreślić, że są też boty, które mogą indeksować stronę internetową bez żadnych danych odsyłających, co określane jest jako ruch bezpośredni, gdyż nie może zostać przeanalizowany przez Google Analytics.

  • Ruch z linków 'rel=noreferrer’

Gdy odwiedzający Twoją witrynę pochodzą z innej strony internetowej, określa się to mianem ruchu odsyłającego. Jeśli jednak strona odsyłająca nie chce, aby jej informacje były rejestrowane przez specjalistyczne narzędzia lub nie chce przekierowywać użytkowników do Twojej witryny, może zmienić charakter linku na „no-follow”, wskutek czego zostanie on zidentyfikowany jako ruch bezpośredni.

Sprawdź: Jak znaleźć grupę docelowych odbiorców?

Jak zmniejszyć ruch bezpośredni?

  • Migracja witryny z protokołu HTTP na HTTPS

Migracja strony internetowej z protokołu HTTP na HTTPS może rozwiązać nie tylko problemy z zabezpieczeniami, ale też umożliwić dokładne śledzenie danych. Przełączenie linku na zabezpieczoną wersję pomoże zminimalizować ruch bezpośredni, co korzystnie wpłynie na rozwój firmy.

  • Optymalizacja przekierowań

Ruch polecający może przynieść wiele korzyści. Zadbaj więc o odpowiednie przekierowania, które usprawnią funkcjonowanie linków zwrotnych, przez co unikniesz pętli przekierowań i zminimalizujesz ruch bezpośredni.

  • Odpowiednie tagowanie kampanii

Odpowiednie przypisanie tagów UTM w śledzeniu kampanii zapewnia, że wszystkie dane mogą być analizowane w celu oceny skuteczności prowadzonych działań. Linki ze znacznikami UTM ułatwiają bowiem odwoływanie się do nich, co poprawia osiągane wyniki.

  • Audyt danych

Przeprowadzenie audytu analitycznego powinno stanowić rutynowy proces sprawdzania skuteczności podejmowanych działań. Kontrola danych pozwoli Ci zoptymalizować strategię, dzięki czemu poprawisz swój wizerunek w sieci i przyciągniesz ruch do witryny.

Podsumowanie

Aby móc się rozwijać, musisz wiedzieć, jakie działania przynoszą zamierzone efekty, a które z kampanii są nieskuteczne i warto je poprawić. Żeby jednak taka ocena była możliwa, niezbędne jest określenie źródła odwiedzających w Google Analytics. Jak już wiesz, ruch bezpośredni uniemożliwia zdobycie tych cennych informacji. Zadbaj więc o kontrolowanie obszarów, z których pochodzą Twoi odbiorcy, aby móc optymalizować swoją strategię i osiągać lepsze wyniki. W tym celu wykorzystaj wyżej wymienione wskazówki, dzięki którym poznasz źródła ruchu i dostosujesz do nich swoje działania. Nie czekaj – zacznij już dziś!

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    WordPress czy Joomla? Sprawdź różnicę pomiędzy tymi CMSami

    WordPress czy Joomla? Sprawdź różnicę pomiędzy tymi CMSami

    Chcesz wiedzieć, który system CMS, WordPress czy Joomla, byłby lepszym wyborem? Zapoznaj się z naszym artykułem!
    W jaki sposób zwiększyć widoczność witryny w rankingu wyszukiwarek?

    W jaki sposób zwiększyć widoczność witryny w rankingu wyszukiwarek?

    Aby witryna mogła generować zyski, musi być widoczna dla użytkowników w wynikach wyszukiwania. Działania SEO z pewnością w tym pomogą.
    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?

    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?

    Wyszukiwarka Google to niezwykle rozbudowane narzędzie. Dowiedz się jakich komend użyć do wyszukiwania w Google.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę