Zapytaj o ofertę
Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?
6 min. czytania

Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?

Tym, co odgrywa niebagatelną rolę podczas oceny danej strony internetowej, jest jej jakość testowana przez pryzmat trzech wartości: eksperckości, autorytetu i zaufania (EAT). Dogłębnej analizy tych aspektów można dokonać za pomocą wielu narzędzi. Szczególnie przydatny okazuje się jednak parametr Trust Flow mierzony przez Majestic. Czego dotyczy i jak go sprawdzić?

Czym jest Trust Flow?

Trust Flow to autorski wskaźnik wprowadzony przez prywatną firmę Majestic. Określa on wiarygodność oraz zaufanie do danej domeny internetowej. Podczas oceny bierze pod uwagę jakość wszystkich linków zewnętrznych prowadzących do sprawdzanej witryny.

Wartość tego parametru wyrażana jest w skali od 0 do 100, gdzie wynik 0 oznacza witrynę bez wartościowych linków, a wynik 100 to witryna o najlepszym, najbardziej wartościowym profilu linków.

Wynik Trust Flow obliczany jest na podstawie analizy linków zewnętrznych. Żadne inne czynniki nie są brane pod uwagę, tak jak ma to miejsce w przypadku określania autorytetu domeny np. przez algorytmy wyszukiwarki Google.

W przypadku Trust Flow od Majestic liczą się tylko linki, a właściwie tylko wartościowe linki. Aby pozytywnie wpłynęły one na wartość parametru, muszą pochodzić z unikalnych, wiarygodnych i wartościowych stron. Sztucznie pozyskane linki lub te pochodzące z farm linków nie mają znaczenia.

Dlaczego warto analizować Trust Flow?

  • Mierzy ruch na stronie za pomocą linków zewnętrznych,
  • ocenia trafność witryny i jej dopasowanie,
  • daje możliwość sprawdzenia, jakie linki posiada konkurencja,
  • pozwala ocenić, czy wybrana strona jest dla nas dobrym źródłem linków.

W analityce internetowej korzysta się także ze wskaźnika Citation Flow. Również ocenia on linki przychodzące, jednak tylko pod kątem ich liczby (nie jakości). Wynik wyrażany jest w tej samej skali, co TF. Mierzy się go dla danego adresu URL, określając tym samym jego wydajność.

Pamiętaj! Za najlepszą sytuację dla strony uznajemy moment, w którym Trust Flow i Citation Flow są na podobnym poziomie. Razem tworzą naturalny wygląd strony w oczach wyszukiwarki, ważne jest więc zachowanie złotego środka. Jeśli będziesz mieć zbyt duży wynik Citation Flow, możesz borykać się ze spamem bądź stronami o niskiej jakości, a tym samym narazić się na kary Google.

Jak sprawdzić Trust Flow swojej domeny?

Jak sprawdzić Trust Flow swojej witryny? To bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę https://pl.majestic.com/, wprowadzić w wyznaczonym miejscu adres domeny, a następnie kliknąć ikonę lupki lub Enter na klawiaturze.

Majestic – panel wyszukiwaniaMajestic – panel wyszukiwania


Szczegółowe dane dostępne są po wykupieniu subskrypcji, jednak wynik Trust Flow możesz sprawdzić, korzystając z darmowej wersji narzędzia.

Majestic – wynik TF i CF dla przykładowej stronyMajestic – wynik TF i CF dla przykładowej strony


Jaka powinna być wartość Trust Flow? Teoretycznie im wyższa wartość TF, tym lepiej, jednak w praktyce zwykłym stronom trudno jest osiągnąć wynik powyżej 30. Jest to jak najbardziej normalne. Za przyzwoity wynik uznaje się 20-30 punktów.

Na grafice w poprzednim akapicie widać, że strona premierleague.com otrzymała wynik 65. To zdarza się w przypadku dużych, znanych serwisów, które są pozycjonowane od lat, a na proces SEO przeznaczane są ogromne środki. Z takimi stronami nie warto się więc porównywać i załamywać, jeśli Twoja witryna nie osiąga tak wysokiego wyniku.

Trust Flow a SEO – co warto wiedzieć?

Jaki wpływ na pozycjonowanie ma parametr Trust Flow? SEO to optymalizacja pod kątem wyszukiwarki, co znaczy, że liczy się dopasowanie do jej algorytmów. Majestic to prywatna firma, która nie ma związku z algorytmami Google. Dlatego nie jest to czynnik rankingowy.

Nie oznacza to jednak, że Trust Flow nie ma znaczenia, jeśli pozycjonujesz stronę właśnie w tej wyszukiwarce. Ma, i to ogromne! Wartość Trust Flow pokazuje, jak wygląda profil linkowy Twojej strony – a link building to przecież jeden z najważniejszych czynników SEO w Google. Wynik tego parametru jest zatem cenną informacją dla pozycjonera. Pokazuje, jak bardzo witryna jest wiarygodna pod kątem linkowania. Warto to wykorzystać w dalszych działaniach optymalizacyjnych.

Jak poprawić Trust Flow swojej domeny?

Aby poprawić Trust Flow domeny, trzeba zacząć regularnie pozyskiwać wartościowe linki. Powinny one pochodzić z wiarygodnych serwisów, najlepiej takich, które mają wyższy Trust Flow od strony pozycjonowanej.

Pozyskiwanie linków

Istnieje mnóstwo sposobów na pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych. Pierwszym z nich są artykuły sponsorowane. W sieci działają specjalne strony, które oferują taką usługę. Trzeba stworzyć wartościowy tekst, umieścić w nim link do swojej strony, a następnie zapłacić. Artykuł zostanie opublikowany w zewnętrznym serwisie, dzięki czemu pozytywnie wpłynie na profil linkowy.

Innym sposobem jest tworzenie wysokiej jakości contentu. Nie jest to wprawdzie bezpośredni sposób na zdobycie odnośnika, jednak bardzo wartościowy. Jeśli na swojej stronie będziesz publikować atrakcyjne dla odbiorców teksty, grafiki czy wideo, istnieje duża szansa, że prześlą je oni dalej w sieci.

Inne sposoby na pozyskiwanie linków to:

  • wpisy gościnne na blogach,
  • komentarze na blogach,
  • wpisy w katalogach firm,
  • wpisy na forach branżowych,
  • tworzenie wysokiej jakości zapleczy SEO.

Dywersyfikacja

Oprócz wartości linków ważne jest też ich zróżnicowanie. Nie powinny pochodzić wyłącznie z jednego źródła, a także mieć takiego samego oznaczenia i anchoru. Warto pozyskiwać zarówno linki nofollow, jak i dofollow, a także dodawać je w formie adresów URL, linków ze słowem kluczowym, linków z nazwą marki i linków w grafikach czy filmach.

Parametr Trust Flow nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jednak jest bardzo przydatny w trakcie prowadzenia kampanii pozycjonowania organicznego. Warto regularnie kontrolować jego wartość, a w razie potrzeby reagować. Pamiętaj, że linki zewnętrzne to podstawa do uzyskania stabilnej pozycji w wyszukiwarce.

Trust Flow – zaufanie to podstawa

Zaufanie jest w świecie SEO parametrem, który warto śledzić z uwagi na pozycję witryny. Chociaż nie ma jednoznacznego wpływu na ranking Google, tworzy pewnego rodzaju zaplecze. Page Rank nie jest już jedyną i najważniejszą metodą na weryfikację jakości i konkurencyjności strony. Wręcz przeciwnie – jest ich więcej i warto z nich skorzystać, na przykład analizując parametr Trust Flow.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?
    Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?
    Niezależnie od tematyki strony internetowe są wyposażone w unikatowe adresy URL. Nie tylko one są hojnie nimi obdarzone, lecz także zamieszczane grafiki.
    Co to jest dywersyfikacja linków?
    Co to jest dywersyfikacja linków?
    Dywersyfikacja linków ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak ją wdrożyć.
    Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?
    Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?
    Audyt linków zwrotnych przydaje się podczas każdej kampanii linków, dlatego ważne, aby o nim pamiętać i przeprowadzić go w prawidłowy sposób.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.