Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Chciałbyś stać się bardziej widoczny w sieci? Świetną strategią, która okaże się dla Ciebie wsparciem jest wykorzystanie strony docelowej typu PPC. Brzmi bardzo tajemniczo, prawda? Nic jednak bardziej mylnego. Dziś dowiesz się, czym jest landing page oraz jak wykorzystać je w kontekście płatnych reklam. Do dzieła!
Jest to specjalna witryna internetowa (landing page), której nadrzędnym zadaniem jest promocja oraz sprzedaż produktów i/lub usług. Jest to pierwsze miejsce, do którego trafia potencjalny klient. Są to wszelkie banery reklamowe, linki, formularze, strony rejestracyjne, a także bezpośrednie strony pokazywane w wynikach wyszukiwania, które po kliknięciu automatycznie przekierowują internautę do strony produktowej.
Czemu ta strona służy? Zadaniem landing page jest transformacja anonimowego użytkownika w realnego klienta, który skorzysta z naszej oferty. Właśnie w tym miejscu użytkownik zostawia swoje dane (takie jak płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania). My zaś możemy określić rodzaj grupy docelowej pod kątem której dokonujemy optymalizacji.
Typ strony docelowej zależy od naszego celu, najbardziej popularne to:
Tutaj liczy się czas, w jakim uzyskujemy pożądane dane od klientów. Są to przede wszystkim strony prowadzące do formularzy czy rejestracji na danej stronie.
W tym przypadku stawiamy na efekt. Chcemy nakłonić klienta do przejścia na docelową stronę. Zostawiamy więc trochę informacji jako zachętę.
Cel: sprzedaż. Na tej stronie realizowana jest transakcja zakupowa. Korzystają z nich w pierwszej kolejności witryny typu e-commerce.
Na tej stronie zostawiamy zajawkę. Planujemy dopiero wejść na rynek, więc zaznaczamy już swój ślad, który wzbudzi zainteresowanie potencjalnego odbiorcy.
Niezależnie od typu, który wybierzmy na nasze potrzeby, należy pamiętać o:
Strona musi być funkcjonalna – to jest słowo klucz. Jeśli będzie ładować się zbyt wolno, bądź będzie nieczytelna, czeka nas fiasko. Musisz jednak przykuwać uwagę. Potencjalny klient musi w mgnieniu oka wychwycić ciekawy element, który nakłoni go do skorzystania z oferty. Dodatkowo nie można zapomnieć o urządzeniach mobilnych. Czy wiesz, że ponad 50% użytkowników internetu korzysta właśnie z mniejszych ekranów? Bądź więc responsywny. Im prościej, tym lepiej – postaw na intuicję!
Chyba każdy z nas trafił kiedyś na reklamę Pay Per Click. Polega ona na tym, że płatność jest pobierana dopiero po kliknięciu. Liczy się interakcja, nie wyświetlenie. Sięgając do tego typu strategii, należy wziąć koniecznie pod uwagę:
Reklamy, które mają wysoki wynik pojawiają się w wynikach wyszukiwania częściej jako pierwsze. Należy wybrać maksymalny koszt, jaki jesteśmy w stanie wydać na jedno kliknięcie, lokalizację oraz porę. Inaczej Google zrobi to za nas.
O czym powinieneś pamiętać?
Pamiętaj, że działania SEO i zastosowanie reklamy PPC powinny iść ze sobą w parze. Płatna reklam musi być jak najbardziej ukierunkowana i zorientowana na cel.
Landing page sprzedażowy w połączeniu z reklamą Pay Per Click jest skierowany do użytkowników „gotowych” do zakupów. Celem tego typu stron jest zwiększenie ruchu na naszej stronie i przekształcenie go w lead. Pamiętaj, że PPC przestaje działać, kiedy zaprzestajesz w niego inwestować!
Teraz już wiesz, w jaki sposób kierować reklamami online. Na koniec pamiętaj, że na ocenę jakości landing page składa się przydatność i trafność informacji, łatwość nawigacji dla użytkownika, dopasowanie do jego oczekiwań, a także liczba linków na Twojej stronie. Reklama PPC może znacznie przyspieszyć Twoją pracę i wygenerować zyski, o jakich nawet nie myślałeś!
Planujesz strategię promocji dla swojej witryny? Nie masz pomysłu, od czego zacząć? Dowiedz się, czym jest strona docelowa PPC oraz jak wykorzystać jej sprzedażowy potencjał. Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.