Strona docelowa (landing page) w kontekście reklam Pay Per Click

Strona docelowa (landing page) w kontekście reklam Pay Per Click

CoWomen/pexels.com

Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Chciałbyś stać się bardziej widoczny w sieci? Świetną strategią, która okaże się dla Ciebie wsparciem jest wykorzystanie strony docelowej typu PPC. Brzmi bardzo tajemniczo, prawda? Nic jednak bardziej mylnego. Dziś dowiesz się, czym jest landing page oraz jak wykorzystać je w kontekście płatnych reklam. Do dzieła!

Strona docelowa – kiedy się z nią spotykamy?

Jest to specjalna witryna internetowa (landing page), której nadrzędnym zadaniem jest promocja oraz sprzedaż produktów i/lub usług. Jest to pierwsze miejsce, do którego trafia potencjalny klient. Są to wszelkie banery reklamowe, linki, formularze, strony rejestracyjne, a także bezpośrednie strony pokazywane w wynikach wyszukiwania, które po kliknięciu automatycznie przekierowują internautę do strony produktowej.

Czemu ta strona służy? Zadaniem landing page jest transformacja anonimowego użytkownika w realnego klienta, który skorzysta z naszej oferty. Właśnie w tym miejscu użytkownik zostawia swoje dane (takie jak płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania). My zaś możemy określić rodzaj grupy docelowej pod kątem której dokonujemy optymalizacji.

Rodzaje landing page

Typ strony docelowej zależy od naszego celu, najbardziej popularne to:

Lead Generation

Tutaj liczy się czas, w jakim uzyskujemy pożądane dane od klientów. Są to przede wszystkim strony prowadzące do formularzy czy rejestracji na danej stronie.

Click Through

W tym przypadku stawiamy na efekt. Chcemy nakłonić klienta do przejścia na docelową stronę. Zostawiamy więc trochę informacji jako zachętę.

Landing Page sprzedażowy

Cel: sprzedaż. Na tej stronie realizowana jest transakcja zakupowa. Korzystają z nich w pierwszej kolejności witryny typu e-commerce.

Coming Soon

Na tej stronie zostawiamy zajawkę. Planujemy dopiero wejść na rynek, więc zaznaczamy już swój ślad, który wzbudzi zainteresowanie potencjalnego odbiorcy.

Fundamenty strony docelowej

Niezależnie od typu, który wybierzmy na nasze potrzeby, należy pamiętać o:

  • atrakcyjnym interfejsie,
  • czytelnym UX i UI,
  • przystępnej strukturze treści,
  • zachęceniu w typie call to action.


Źródło: Lukas/pexels.com

Strona musi być funkcjonalna – to jest słowo klucz. Jeśli będzie ładować się zbyt wolno, bądź będzie nieczytelna, czeka nas fiasko. Musisz jednak przykuwać uwagę. Potencjalny klient musi w mgnieniu oka wychwycić ciekawy element, który nakłoni go do skorzystania z oferty. Dodatkowo nie można zapomnieć o urządzeniach mobilnych. Czy wiesz, że ponad 50% użytkowników internetu korzysta właśnie z mniejszych ekranów? Bądź więc responsywny. Im prościej, tym lepiej – postaw na intuicję!

Reklama PPC

Chyba każdy z nas trafił kiedyś na reklamę Pay Per Click. Polega ona na tym, że płatność jest pobierana dopiero po kliknięciu. Liczy się interakcja, nie wyświetlenie. Sięgając do tego typu strategii, należy wziąć koniecznie pod uwagę:

  • konkurencyjność branży,
  • popularność i dopasowanie słów kluczowych,
  • jakość strony, na którą zostaje przekierowany użytkownik,
  • wcześniejszych wyników Google opierających się na sugestiach.

Reklamy, które mają wysoki wynik pojawiają się w wynikach wyszukiwania częściej jako pierwsze. Należy wybrać maksymalny koszt, jaki jesteśmy w stanie wydać na jedno kliknięcie, lokalizację oraz porę. Inaczej Google zrobi to za nas.

O czym powinieneś pamiętać?

  1. Zoptymalizuj swoją strategię słów kluczowych.
  2. Pamiętaj o limicie znaków.
  3. Twórz jasne, proste komunikaty.
  4. Stwórz oryginalny nagłówek.
  5. Zadbaj o aspekty wizualne.
  6. Wykorzystaj CTA.

Kiedy skorzystać z płatnej reklamy?

  • w momencie, kiedy dopiero wkraczamy na rynek e-commerce,
  • jeśli nasze działania mają charakter lokalny,
  • sięgamy do reklam sezonowych bądź oferujemy promocje,
  • przed rozpoczęciem pozycjonowania samej strony.

Pamiętaj, że działania SEO i zastosowanie reklamy PPC powinny iść ze sobą w parze. Płatna reklam musi być jak najbardziej ukierunkowana i zorientowana na cel.

Strona docelowa PPC

Landing page sprzedażowy w połączeniu z reklamą Pay Per Click jest skierowany do użytkowników „gotowych” do zakupów. Celem tego typu stron jest zwiększenie ruchu na naszej stronie i przekształcenie go w lead. Pamiętaj, że PPC przestaje działać, kiedy zaprzestajesz w niego inwestować!

Co nam daje lead sprzedażowy?

  • zwiększa skuteczność działań marketingowych,
  • zwiększa liczbę klientów,
  • zmniejsza koszty reklamy,
  • automatyzuje procesy.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, w jaki sposób kierować reklamami online. Na koniec pamiętaj, że na ocenę jakości landing page składa się przydatność i trafność informacji, łatwość nawigacji dla użytkownika, dopasowanie do jego oczekiwań, a także liczba linków na Twojej stronie. Reklama PPC może znacznie przyspieszyć Twoją pracę i wygenerować zyski, o jakich nawet nie myślałeś!

Planujesz strategię promocji dla swojej witryny? Nie masz pomysłu, od czego zacząć? Dowiedz się, czym jest strona docelowa PPC oraz jak wykorzystać jej sprzedażowy potencjał. Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie korzyści płyną z kampanii PPC?

    Jakie korzyści płyną z kampanii PPC?

    Zastanawiasz się, jakie korzyści płyną z reklamy typu PPC? Chcesz odnieść sukces ze sprzedaży swoich produktów, ale nie wiesz jak? Musisz przeczytać ten artykuł!
    Jak ROAS wpływa na Twoją reklamę PPC w E-Commerce?

    Jak ROAS wpływa na Twoją reklamę PPC w E-Commerce?

    Chciałbyś generować więcej zysków ze swojej sprzedaży w sklepie internetowym, ale nie wiesz jakie podjąć działania w tym kierunku? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj ROAS!
    Największe błędy w Google Ads, na które nie możesz sobie pozwolić!

    Największe błędy w Google Ads, na które nie możesz sobie pozwolić!

    Wiele osób popełnia wciąż te same błędy, przez co nie mogą osiągnąć sukcesu w swojej branży. Sprawdź, czy Ty też popełniasz te błędy w swojej kampanii reklamowej!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.