Zapytaj o ofertę

Kampanie TikTok Ads

TikTok jako platforma początkowo zarezerwowana była wyłącznie dla młodszych odbiorców szukających rozrywki. Dziś narzędzie jest jednak znacznie bardziej rozbudowane, a przedsiębiorcy z całego świata wykorzystują je w celach marketingowych. Popularność TikTok Ads rośnie z dnia na dzień za sprawą nie tylko wzrostu zainteresowania aplikacją, ale też z uwagi na spektakularne efekty, jakie gwarantuje umiejętnie opracowana kampania. Co warto wiedzieć o reklamach na TikToku i czy są opłacalne?

Chcesz być pierwszy w Google?
Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

Kilka słów o TikToku – narzędzie dla rozrywki czy biznesu?

TikTok to platforma mobilna, której liczba aktywnych użytkowników przekroczyła już miliard. Serwis bazuje na krótkich filach wideo, które dotyczą takich obszarów, jak: zdrowie, uroda, rozrywka, sport czy zwierzęta. Jednym słowem: na TikToku jest wszystko. Aplikacja jest źródłem wiedzy, inspiracji, ale też niemal nieograniczonych możliwości marketingowych. Z platformy korzysta bowiem coraz więcej dorosłych użytkowników, którzy reklamują swoje marki, zdobywają odbiorców lub dzielą się istotnymi informacjami ze świata biznesu.

Na szczególną uwagę zasługuje algorytm TikToka, który bardzo dokładnie określa zainteresowania odbiorców i prezentuje im treści dostosowane do ich potrzeb i preferencji. Oceniając poziom zaangażowania w wyświetlane treści, system proponuje kolejne materiały i kanały użytkowników o podobnym charakterze. Poza tym użytkownikom aplikacji udostępniona jest możliwość wyszukiwania profili i treści po tagach oraz autorach publikacji.

Fenomen TikToka polega na zupełnie innym niż pozostałe platformy społecznościowe systemie, który tworzy dla użytkowników unikalny feed składający się z treści, którymi mogą być oni potencjalnie zainteresowani. Jest to swego rodzaju pułapką, gdyż odbiorca, któremu prezentowane są wyłącznie angażujące materiały, nie jest w stanie oderwać wzroku od smartfona. Choć z punktu widzenia użytkowników może wydawać się to sporym problemem, algorytm narzędzia jest ogromną szansą dla przedsiębiorców, którzy mogą w ten sposób dotrzeć do osób najbardziej skłonnych do zakupu produktu czy skorzystania z usługi.

TikTok Ads – co warto wiedzieć?

Od czasu powstania aplikacji TikTok zmienił się diametralnie. Rozwój koncepcji marketingowej opartej na tym narzędziu był więc czystą formalnością. Dzięki TikTok Ads przedsiębiorcy z całego świata mogą docierać do potencjalnych klientów, zwiększać sprzedaż i budować popularność swoich marek.

TikTok Ads Manager to zaawansowany system reklamowy do tworzenia kampanii, który pozwala dostosować cel działań do indywidualnych potrzeb marki, precyzyjnie określać grupy docelowe oraz kreować atrakcyjne formy ofert sponsorowanych. Dzięki TikTok Ads dotrzesz do milionów użytkowników skłonnych do skorzystania z oferty Twojej marki.

Warto też zaznaczyć, że platforma pozwala tworzyć niezwykle kreatywne reklamy wideo, które, poza charakterem rozrywkowym, mogą też rozszerzać świadomość marki. Oznacza to, że nawet jeśli odbiorcy nie zdecydują się bezpośrednio na zakup danego produktu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przy najbliżej okazji odwiedzą Twój sklep i skorzystają z oferty.

Cele TikTok Ads, czyli klucz do udanej kampanii

System reklamowy TikTok Ads udostępnia trzy cele, które należy określić podczas tworzenia kampanii. Są to misje przyświecające niemal każdej współczesnej marce działającej w Internecie. Podobne cele reklamowe dotyczą kampanii realizowanych na platformie Facebook czy za pośrednictwem Google Ads.

Świadomość

Celem wszystkich kampanii reklamowych jest zwiększanie świadomości marki. Im bardziej popularna jest dana firma, tym generuje większe obroty. Dzięki TikTok Ads możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej, koncentrując się na skutecznej promocji.

Zainteresowanie

Wybierając cel ukierunkowany na zainteresowanie, skupisz się na generowaniu ruchu na swojej stronie internetowej, co finalnie prowadzi do wzrostu konwersji. Za pomocą TikTok Ads wypromujesz swój kanał i dotrzesz do wielu odbiorców potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z Twoich usług. W tym modelu celem może być konwersja, wyświetlanie wideo lub instalacja aplikacji. Najważniejszym aspektem tego celu jest jednak fakt, iż TikTok daje możliwość kierowania użytkowników do wybranej treści lub strony.

Konwersja

Obierając sobie za cel zwiększenie konwersji, zadbasz o generowanie leadów oraz wzmocnisz zaangażowanie odbiorców w publikowane treści. Jest to najlepszym rozwiązaniem, jeśli zależy Ci na zwiększeniu interakcji na stronie i poprawie sprzedaży produktów czy usług. Dzięki TikTok Pixel dokładnie zmierzysz efektywność podejmowanych działań oraz zbadasz ważne statystyki związane z aktywnością użytkowników. Zebrane dane możesz następnie wykorzystać w strategii remarketignowej, co dodatkowo poprawi współczynnik konwersji.

Rodzaje reklam na TikToku

Kampanie reklamowe na TikToku to świetny sposób na kierowanie ruchu do wybranej strony internetowej, pozyskiwanie nowych odbiorców i zwiększanie sprzedaży. Pamiętaj jednak, że liczy się nie tylko jakość materiałów umieszczonych na kanale, ale też format reklamy. Kluczem do sukcesu okazuje się bieżące śledzenie konwersji oraz analizowanie trendów. Dzięki takim informacjom łatwo zidentyfikujesz skuteczne rozwiązania i stworzysz kampanie reklamowe, dzięki którym popularność Twojej marki znacznie wzrośnie.

Wróćmy jednak do rodzajów reklam na TikToku. Aplikacja daje możliwość tworzenia ofert o różnym charakterze. Na podstawie celu kampanii możesz wybrać spośród następujących formatów:

In-Feed

Reklamy In-Feed wyświetlane są użytkownikom w zakładce Dla Ciebie. Ich maksymalna długość to 60 sekund, jednak zaleca się tworzenie reklam 15-sekundowych, gdyż to właśnie one najbardziej angażują odbiorców. Krótsze materiały mają jednak to do siebie, że masz znacznie mniej czasu na zwrócenie uwagi użytkownika. W ciągu zaledwie kilku sekund musisz skłonić go do interakcji, co nie jest łatwe.

TopView

Tego typu reklama na TikToku to pełnoekranowy, 24-godzinny format prezentowany użytkownikom po otwarciu aplikacji. Reklama TopView trwa od 5 do 60 sekund i zapewnia, że odbiorca z pewnością zapozna się z jej treścią. Jest więc świetnym sposobem na rozszerzanie świadomości marki i docieranie do szerokiej grupy odbiorców.

Brand Takeover

Format reklamy Takeover zapewnia 100% widoczności przez 24 godziny. Oferta jest wówczas nieco krótsza oraz może być stworzona zarówno w charakterze statycznym, jak i dynamicznym. Wyświetlenia wideo na pełnym ekranie dodatkowo przyciąga uwagę odbiorców przebywających w danej lokalizacji. Warto też wspomnieć, że tego typu reklamy na TikToku mogą przyjąć formę zdjęć, animacji, a także klipów wideo.

Branded Hashtag Challenge

Stworzenie challengu promowanego pod oryginalnym hashtagiem to jeden z najlepszych sposobów na skuteczną reklamę na TikToku. Jeśli masz minimalny budżet na realizację całej kampanii, grupa reklam Branded Hashtag Challenge pozwoli Ci dość tanio pozyskiwać użytkowników skłonnych do konwersji, zapewniając tym samym duży zwrot z inwestycji. Nic nie angażuje bowiem bardziej niż formy oparte na trendach.

Branded Effects

Celem TikToka jest zachęcenie użytkowników do kreacji aplikacji. Postaw więc na takie formy, jak filtry, naklejki i efekty specjalne, które pozwolą Ci stworzyć unikatowy styl i wyróżnić się spośród wielu innych firm działających na tej platformie. Reklamy wideo Branded Effects mają na celu zaangażowanie odbiorców w budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Istotną zaletą kampanii reklamowych opartych na tym formacie jest fakt, iż oryginalne treści zostają w świadomości użytkowników na dłużej, co korzystnie wpływa na długoterminowy rozwój marki.

Jak stworzyć konto reklamowe na TikToku?

Tworzenie kampanii na TikToku powinieneś zacząć od uruchomienia konta reklamowego oraz konta TikTok Ads Manager. Jeśli posiadasz już profil osobisty, możesz pominąć kluczowe działania, takie jak instalacja aplikacji czy pierwsze logowanie, i przejść bezpośrednio do kreacji konta reklamowego. Możesz to zrobić w następujący sposób:

  1. Zaloguj się na swoje konto osobiste.
  2. Na stronie głównej profilu otwórz Profil w prawym, dolnym rogu, wybierz sekcję ustawień i prywatności, klikając w trzy kropki w prawym, górnym rogu.
  3. Wybierz opcję Zarządzaj kontem, a następnie przełącz ustawienia na konto biznesowe i kliknij Dalej.
  4. Na końcu wybierz kategorię, która w największym stopniu oddaje charakter Twojej działalności.

uruchamianie konta biznesowego na tiktoku oraz wybieranie kategorii konta reklamowego tiktok

Poprzez konto biznesowe masz dostęp do narzędzia TikTok Ads Manager, czyli systemu, które analizuje działania użytkowników i bada skuteczność kampanii. W ten sposób możesz też planować publikowanie postów z 10-dniowym wyprzedzeniem, dodać adres e-mail do swojego konta, uwzględnić na profilu link prowadzący na firmową stronę internetową oraz korzystać z bezpłatnej biblioteki ponad 100 000 utworów do tworzenia reklam.

Kolejnym krokiem jest utworzenie konta TikTok Ads Manager. Możesz to zrobić na oficjalnej stronie TikTok Ads. Jeśli nie masz osobistego profilu, zostaniesz poproszony o podanie następujących informacji:

  • dane osobiste, które będziesz musiał zweryfikować przez adres e-mail lub kod SMS,
  • region działania, nazwa firmy i numer telefonu,
  • branża,
  • strefa czasowa i waluta.

tworzenie konta tiktok ads manager

Po uzupełnieniu niezbędnych danych zostaniesz poproszony o wybór metody płatności. Klikając opcję Go for Ads Manager, uzyskasz dostęp do konta, dzięki któremu będziesz mógł tworzyć reklamy na TikToku.

W kolejnym kroku musisz wybrać tryb menadżera reklamy na TikToku. Masz wówczas dwie możliwości:

  • tryb uproszczony – znaczna część zadań realizowana jest przez algorytm TikToka, przez co masz mniejszą kontrolę nad kampanią i mniej zadań do wykonania;
  • tryb niestandardowy – dostęp do pełnego zakresu funkcji i tworzenia reklam, które możesz optymalizować według osobistych preferencji.

wybór metody płatności tiktok ads manager

Tak przygotowane konto jest gotowe do tworzenia kampanii i lokowania produktów. Pamiętaj jednak, aby wybrać cele reklamowe, dzięki którym osiągniesz satysfakcjonujące wyniki.

Reklama na TikToku – od czego zacząć?

Mając konto reklamowe, możesz tworzyć kampanie skierowane do użytkowników TikToka nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Ważne jest jednak, aby zrobić reklamę dostosowaną do preferencji grupy docelowej. Tylko wtedy zdobędziesz uznanie klientów i zachęcisz ich do instalacji aplikacji, pobrania materiałów, dokonania zakupu lub wypełnienia formularza. Oto kompleksowy poradnik, dzięki któremu użytkownicy TikToka wręcz pokochają Twoje reklamy.

Określenie budżetu kampanii

Kiedy już wybierzesz cel kampanii, musisz nadać jej nazwę i określić swój budżet. Najlepszym rozwiązaniem jest określenie grupy reklam słowami kluczowymi, jak w przypadku realizacji kampanii Google Ads czy Facebook Ads. Pamiętaj, że nazwa może obejmować maksymalnie 512 znaków ze spacjami.

Jednym z najważniejszych aspektów w temacie reklam na TikToku jest wyznaczenie budżetu, jaki zmierzasz przeznaczyć na realizację kampanii. Masz do wyboru trzy opcje:

  • brak limitu przy nieograniczonym budżecie, co nie stwarza żadnych blokad przy wyświetlaniu reklam na poziomie kampanii;
  • budżet dzienny – w tym przypadku reklama jest wyłączana po wyczerpaniu dziennego limitu;
  • budżet całkowity – wyświetlanie reklam na TikToku zostanie zatrzymane po wyczerpaniu całkowitego budżetu.

Pamiętaj, że niezależnie od dokonanego wyboru, minimalna inwestycja w reklamę na TikToku to 200 zł.

Tworzenie grupy reklam

W kolejnym kroku musisz stworzyć grupy reklam oraz wybrać docelowe miejsce dla każdej z nich. Realizując kampanię reklamową na TikToku, możesz opracować od 1 do 999 grup, którym powinny zostać przypisane miejsca docelowe wybrane spośród takich opcji, jak:

  • główny Feed TikToka;
  • reklamy w innych aplikacjach TikToka: BuzzVideo, TopBuzz, NewsRepublic i Babe;
  • sieć odbiorców TikToka,
  • automatyczne miejsca docelowe.

Na początku najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z automatycznych miejsc docelowych. Algorytm sam przetestuje wówczas efektywność reklam na TikToku, uwzględniając przy tym Twoje cele reklamowe. Będziesz mógł przesłać na konto treści w formie grafiki, filmu czy tekstów, a platforma, na podstawie nadesłanych wcześniej materiałów, automatycznie połączy je w grupy.

Wybór grupy docelowej

Wszystkie platformy społecznościowe zapewniają możliwość dostosowania ofert do wybranych użytkowników. Na TikToku również możesz kierować reklamy na określoną grupę docelową za pomocą opcji niestandardowych odbiorców lub uwzględniając następujące kryteria:

  • wiek,
  • płeć,
  • lokalizacja,
  • język,
  • zainteresowania,
  • zachowania,
  • wykorzystywane urządzenie.

tworzenie reklam tiktok - wybór grupy docelowej

Ustalenie harmonogramu

Tworząc kampanię reklamową, musisz ustalić nie tylko jej budżet, ale też koszty poszczególnych grup reklam na TikToku i harmonogram ich wyświetlania. W narzędziu możesz ustawić dowolny budżet dzienny, określić czas rozpoczęcia i zakończenia kampanii oraz wybrać pory dnia, w których reklamy będą kierowane do wybranej wcześniej grupy odbiorców.

tworzenie reklam tiktok - harmonogram i budżet

Wybór strategii ustalania stawek

W kolejnym kroku musisz wybrać strategię ustalania stawek. Masz wówczas następujące opcje:

  • limit stawek – ustalenie maksymalnej kwoty za kliknięcie (CPC), wyświetlenie (CPV) lub 1000 wyświetleń (CPM);
  • limit kosztów – średni koszt zoptymalizowanej stawki CPM;
  • najniższy koszt – system automatycznie generuje budżet grupy reklam na TikToku do maksymalizacji wyników przy najniższym koszcie.

Musisz także określić rodzaj dostawy. Standardowa polega na podziale budżetu na równe części podczas trwania kampanii, a przyspieszona pozwala wykorzystać budżet najszybciej, jak to tylko możliwe.

Kreacja reklam na TikToku

Tworząc grupę reklam na TikToku, pamiętaj, że może ona obejmować maksymalnie 20 pozycji. Do każdej z nich możesz dodać odrębną nazwę, która pozwoli Ci łatwiej monitorować jej efektywność. Oto checklista, dzięki której nie zapomnisz o żadnym ważnym elemencie:

  1. Wybierz format reklamy. Korzystając wyłącznie z TikToka, możesz wybrać reklamy wideo, natomiast działając w zakresie innych aplikacji TikToka, masz także dostęp do reklam graficznych.
  2. Wgraj wybrane zdjęcie lub wideo. Możesz utworzyć materiał za pomocą TikTok Managera, korzystając z gotowego szablonu lub posługując się kreatorem Smart Video i Smart Video Soundtrack.
  3. Wybierz okładkę reklamy. W tym celu prześlij wybraną grafikę lub wybierz zaproponowaną przez aplikację klatkę z filmu.
  4. Dodaj tekst reklamy i wprowadź link. Treść nie może przekraczać 100 znaków.
  5. Wybierz jedno z dostępnych w narzędziu wezwań do działania: Pobierz teraz, Kup teraz, Dowiedz się więcej, Skontaktuj się z nami, Rezerwuj lub Aplikuj teraz.
  6. Zweryfikuj poprawność reklamy w podglądzie po prawej stronie ekranu, dodaj linki śledzące i wybierz opcję Prześlij.

tworzenie reklam tiktok - Kreacja reklam na TikToku

Analiza efektywności kampanii

Stworzenie reklamy na TikToku to nie wszystko. Ważne, aby na bieżąco śledzić jej skuteczność, badać grupę docelową i analizować, czym użytkownicy TikToka interesują się najbardziej.

Dzięki narzędziom platformy możesz liczyć konwersje na podstawie wybranych zdarzeń: pobrania aplikacji, wyświetlania reklam, kliknięć czy reakcji. Reklamę na TikToku możesz też analizować na poziomie kampanii, grupy oraz poszczególnych materiałów. Korzystając z Managera reklamy, masz też dostęp do dokładnych statystyk. Możesz je znaleźć na pulpicie nawigacyjnym, który prezentuje dane o skuteczności na podstawie grupy docelowej i jej cech oraz daje możliwość pobierania i eksportowania informacji. W sekcji Kampania możesz natomiast śledzić efektywność kampanii z podziałem na grupy reklam, filtrując wyniki na podstawie kosztów, wyświetleń czy kliknięć.

tworzenie reklam tiktok - Analiza efektywności kampanii

Dlaczego warto inwestować w TikTok Ads?

Marketing z wykorzystaniem social mediów to jeden z najlepszych sposobów na rozszerzanie świadomości marki i pozyskiwanie nowych klientów. Kluczem jest w tym przypadku prezentowanie reklamy osobom, które są nią faktycznie zainteresowane. Poniesione koszty można wówczas nazwać długoterminową inwestycją, dzięki której popularność firmy w mediach społecznościowych wzrośnie, zapewniając jej tym samym satysfakcjonującej zyski.

Proces tworzenia reklam nie jest jednak łatwy. Wielu przedsiębiorców zastanawia się więc, czy reklama na TikToku jest opłacalna. Oto kilka kluczowych zalet, które rozwieją te wątpliwości.

Mała konkurencja

W porównaniu do innych social mediów konkurencja na TikToku nie jest duża. Tworząc kampanię na tej platformie, możesz łatwo wyróżnić się spośród branżowych rywali i uzyskać miano lidera w swojej dziedzinie. Kiedy inne marki zaczną wdrażać reklamę na TikToku, Ty będziesz już osiągał świetne wyniki.

Wiele możliwości

Nie ulega wątpliwościom, że najlepsza reklama to ta dostosowana do preferencji użytkowników. TikTok w tym zakresie nie ma sobie równych. Platforma oferuje wiele formatów reklam oraz mnóstwo opcji kierowania, wśród których z pewnością zidentyfikujesz najlepszą kombinację wspierającą sprzedaż. TikTok gwarantuje ponadto dostęp do wielu ważnych statystyk i narzędzi, dzięki którym możesz na bieżąco śledzić efektywność kampanii, likwidować ewentualne błędy i wdrażać niezbędne poprawki.

Duże zaangażowanie odbiorców

Stworzenie viralowego filmiku to cel kampanii każdego przedsiębiorcy. Umiejętnie opracowana reklama na TikToku bardzo szybko generuje zaangażowanie docelowych odbiorców, co przekłada się na ruch na stronie, konwersje i zakupy. Jako że krótkie formaty rządzą światem Internetu, promowanie produktów i usług za pośrednictwem TikToka jest jednym z najlepszych rozwiązań.

Wyznaczanie trendów

Wideo jest obecnie najpopularniejszym sposobem przekazywania treści. Wynika z tego nie tylko fenomen TikToka, ale też skuteczność kampanii realizowanych za pomocą tej platformy. Co więcej, aplikacja wspiera budowanie popularności nie tylko marek, ale też produktów czy piosenek, a jej użytkownicy biorą czynny udział w kreowaniu światowych trendów.

Reklama na TikToku z pomocą agencji marketingowej – czy to się opłaca?

TikTok nieustannie się rozwija. Coraz więcej marek próbuje swoich sił w realizacji strategii marketingowej na tym właśnie narzędziu. Znacznie zwiększa to konkurencyjność TikTikowego rynku, przez co uzyskanie satysfakcjonujących efektów jest coraz trudniejsze. Decydując się na reklamę na TikToku, warto więc skorzystać z pomocy doświadczonej agencji, która przeprowadzi niezbędne badania, opracuje kompleksowy plan działania i wdroży skuteczne praktyki promocyjne. W zakresie takiej współpracy specjaliści zajmą się promocją z wykorzystaniem wszystkich kanałów reklam na TikToku, stworzą efektywne kreacje oraz skonfigurują narzędzia typu TikTok Pixel. Agencja zapewni też kompleksową analizę danych, na podstawie których zdefiniujesz rentowność swojej kampanii.

Dzięki agencji marketingowej możesz osiągnąć znacznie więcej, niż działając samodzielnie. Skonsultuj się więc z wybranym zespołem, który przedstawi Ci szczegóły strategii obejmującej skuteczną reklamę na TikToku!

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 3

    Wysyłanie

    That’s right,
    Let’s talk!

    Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

    • I Wypełnij formularz kontaktowy.
    • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
    • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
    • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.

    Dziękujemy za kontakt.

    Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

    Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.


    Rozpocznij

    od bezpłatnej
    konsultacji SEO

    Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

    • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
    • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
    • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
    • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
      Wysyłanie
      Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę