Znacznik schematu – czym jest i jak go używać?

Znacznik schematu – czym jest i jak go używać?

Rodrigo Santos/pexels.com

Z pewnością wiesz, że aby osiągnąć sukces w branży, musisz tworzyć specjalną treść pod kątem użytkowników. Jeśli chcesz zwiększyć trafność swojej strony internetowej, to czas pomyśleć nad znacznikami schematu! Schemat może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej strategii SEO.

W tym artykule opowiemy Ci o znacznikach schematu i ich tworzeniu oraz podpowiemy Ci, jak dzięki nim możesz poprawić swoją pozycję w rankingu wyszukiwarek.

Czym jest znacznik schematu?

Znacznik schematu to kodowanie umożliwiające tworzenie wartościowych i zauważalnych opisów w wynikach wyszukiwania. Dzięki narzędziowi schema.org możesz poprawnie zoptymalizować swoją stronę WWW właśnie pod kątem znaczników, dzięki temu wyszukiwarki z łatwością będą mogły ją odczytać i dostarczyć więcej informacji użytkownikom.

Znaczniki schematu dodane do kodu HTML witryny pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć informacje na temat Twojej strony WWW i dzięki temu mogą one z łatwością pokazywać Twoje witryny użytkownikom.


Źródło: Sora Shimazaki/pexels.com

Musisz pamiętać, że najważniejszym celem wyszukiwarek jest dostarczenie użytkownikom wartościowych informacji. Właśnie dzięki ustrukturyzowanym danym, algorytmy z łatwością zaczną poruszać się po witrynie. Znaczniki schematu pomagają wyszukiwarkom zrozumieć kontekst słów w treści strony WWW.

Musisz wiedzieć, że dane strukturalne to ustandaryzowany format dostarczania informacji na temat strony. Znaczniki HTML informują przeglądarkę, w jaki sposób czytać informacje zawarte w witrynie. Schemat odpowiada za oznaczanie różnych typów elementów na stronie internetowej i pomaga je bardziej szczegółowo opisywać, aby roboty wyszukiwarek mogły je łatwo zrozumieć. Ma to na celu zapewnienie użytkownikowi bardziej trafnych informacji dla jego konkretnych zapytań.

Jakie rodzaje schematów można wyróżnić?

Musisz wiedzieć, że schematów używa się w jakimś celu. Można wyróżnić kilka typów znaczników, w zależności od Twoich potrzeb:

  • Schemat produktów

Pozwala on Google zrozumieć kluczowe informacje o Twoim produkcie, aby wyświetlić je w wynikach wyszukiwania. Może to odnosić się do rozmiaru produktu, stanu magazynowego, koloru i wielu innych niezbędnych właściwości.

  • Schemat wydarzenia

Pomaga on wyszukiwarkom określić szczegóły danego wydarzenia. Znacznik ten może obejmować targi, festiwale, koncerty, a nawet wydarzenia online, dzięki czemu wyszukiwarki będą mogły oferować wydarzenie konkretnym użytkownikom internetowym, którzy aktualnie szukają czegoś w tej branży. Oznacza to większe zaangażowanie Twoim wydarzeniem. Dzięki odpowiednim znacznikom strona wydarzenia otrzymuje więcej interakcji i kliknięć.

  • Schemat najczęściej zadawanych pytań

Strony z często zadawanymi pytaniami są pomocne dla użytkowników. Po oznaczeniu strona internetowa może pomóc wyszukiwarkom w skierowaniu odbiorców do elementu zawierającego odpowiedź na jego pytanie. Może to spowodować, że z czasem znajdziesz się w polecanych fragmentach Google.

  • Schemat lokalnej firmy

Ten znacznik umożliwia dostarczenie podstawowych informacji o firmie. Google użyje tych informacji do wypełnienia panelu wiedzy o firmie w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie podasz tych informacji, Google poszuka ich w Twojej witrynie. Najczęściej prowadzi to do nieścisłości, więc najlepiej jest samemu zadbać o wyświetlane informacje.

Zalety korzystania ze znaczników schematu

  • znaczniki schematu umożliwiają przekazywanie konkretnych zawartości witryny do wyszukiwarek, dzięki czemu mogą one przekazywać informacje innym użytkownikom,
  • zyskujesz więcej wyświetleń na stronie, wyższy współczynnik klikalności i więcej konwersji,
  • znaczniki pomagają znaleźć Twoją stronę podczas wyszukiwania głosowego. Dzięki nim możesz pozycjonować się pod kątem głosowym, co jest przyszłością SEO,
  • stajesz się zauważalny w wynikach wyszukiwania,
  • twoje filmy mogą być odtwarzane bezpośrednio z wyników wyszukiwania,
  • dzięki znacznikom schematu możesz pojawiać się w rozszerzonych wynikach wyszukiwania. Pomagają one zwiększyć zainteresowanie użytkowników i wyszukiwarek tym, co masz do zaoferowania. W większości przypadków użytkownicy chętniej klikają w rozszerzone fragmenty.

Podsumowanie

Niezależnie, który z rodzajów schematów wybierzesz, to zyskujesz na wartości swojej strony WWW. Każdy rodzaj schematu jest ważny dla SEO, ponieważ pomaga on indeksować Twoje treści. Zapewnia to większy ruch na stronie, a przede wszystkim wyczekiwaną konwersję. Wybór najlepszego schematu SEO będzie zależał od Twojej grupy docelowej oraz rodzaju witryny. Jeśli prowadzisz stronę e-commerce, to najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie skorzystanie ze schematu produktu. Podczas prowadzenia lokalnej restauracji może Ci się przydać schemat lokalnej firmy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap II: optymalizacja techniczna strony

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap II: optymalizacja techniczna strony

    W kolejnej części podstaw pozycjonowania dowiesz się m.in. o tym, jak metadane mogą uratować Twoją stronę i dlaczego 7 sekund czekania to zdecydowanie za długo!
    Korzyści płynące ze współpracy z konsultantem SEO

    Korzyści płynące ze współpracy z konsultantem SEO

    Zastanawiasz się nad podjęciem współpracy z konsultantem SEO? Z naszego artykułu dowiesz się, co możesz dzięki temu osiągnąć!
    Czym jest robots.txt i jaki ma wpływ na SEO?

    Czym jest robots.txt i jaki ma wpływ na SEO?

    Chciałbyś znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwań, ale nie wiesz, jak to osiągnąć? Pomyśl o zastosowaniu pliku robots.txt na swojej stronie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.