Znacznik schematu – czym jest i jak go używać?

Znacznik schematu – czym jest i jak go używać?

Rodrigo Santos/pexels.com

Z pewnością wiesz, że aby osiągnąć sukces w branży, musisz tworzyć specjalną treść pod kątem użytkowników. Jeśli chcesz zwiększyć trafność swojej strony internetowej, to czas pomyśleć nad znacznikami schematu! Schemat może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej strategii SEO.

W tym artykule opowiemy Ci o znacznikach schematu i ich tworzeniu oraz podpowiemy Ci, jak dzięki nim możesz poprawić swoją pozycję w rankingu wyszukiwarek.

Czym jest znacznik schematu?

Znacznik schematu to kodowanie umożliwiające tworzenie wartościowych i zauważalnych opisów w wynikach wyszukiwania. Dzięki narzędziowi schema.org możesz poprawnie zoptymalizować swoją stronę WWW właśnie pod kątem znaczników, dzięki temu wyszukiwarki z łatwością będą mogły ją odczytać i dostarczyć więcej informacji użytkownikom.

Znaczniki schematu dodane do kodu HTML witryny pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć informacje na temat Twojej strony WWW i dzięki temu mogą one z łatwością pokazywać Twoje witryny użytkownikom.

Źródło: Sora Shimazaki/pexels.com

Musisz pamiętać, że najważniejszym celem wyszukiwarek jest dostarczenie użytkownikom wartościowych informacji. Właśnie dzięki ustrukturyzowanym danym, algorytmy z łatwością zaczną poruszać się po witrynie. Znaczniki schematu pomagają wyszukiwarkom zrozumieć kontekst słów w treści strony WWW.

Musisz wiedzieć, że dane strukturalne to ustandaryzowany format dostarczania informacji na temat strony. Znaczniki HTML informują przeglądarkę, w jaki sposób czytać informacje zawarte w witrynie. Schemat odpowiada za oznaczanie różnych typów elementów na stronie internetowej i pomaga je bardziej szczegółowo opisywać, aby roboty wyszukiwarek mogły je łatwo zrozumieć. Ma to na celu zapewnienie użytkownikowi bardziej trafnych informacji dla jego konkretnych zapytań.

Sprawdź: Jak weryfikować poprawność schema.org?

Jakie rodzaje schematów można wyróżnić?

Musisz wiedzieć, że schematów używa się w jakimś celu. Można wyróżnić kilka typów znaczników, w zależności od Twoich potrzeb:

  • Schemat produktów

Pozwala on Google zrozumieć kluczowe informacje o Twoim produkcie, aby wyświetlić je w wynikach wyszukiwania. Może to odnosić się do rozmiaru produktu, stanu magazynowego, koloru i wielu innych niezbędnych właściwości.

  • Schemat wydarzenia

Pomaga on wyszukiwarkom określić szczegóły danego wydarzenia. Znacznik ten może obejmować targi, festiwale, koncerty, a nawet wydarzenia online, dzięki czemu wyszukiwarki będą mogły oferować wydarzenie konkretnym użytkownikom internetowym, którzy aktualnie szukają czegoś w tej branży. Oznacza to większe zaangażowanie Twoim wydarzeniem. Dzięki odpowiednim znacznikom strona wydarzenia otrzymuje więcej interakcji i kliknięć.

  • Schemat najczęściej zadawanych pytań

Strony z często zadawanymi pytaniami są pomocne dla użytkowników. Po oznaczeniu strona internetowa może pomóc wyszukiwarkom w skierowaniu odbiorców do elementu zawierającego odpowiedź na jego pytanie. Może to spowodować, że z czasem znajdziesz się w polecanych fragmentach Google.

  • Schemat lokalnej firmy

Ten znacznik umożliwia dostarczenie podstawowych informacji o firmie. Google użyje tych informacji do wypełnienia panelu wiedzy o firmie w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie podasz tych informacji, Google poszuka ich w Twojej witrynie. Najczęściej prowadzi to do nieścisłości, więc najlepiej jest samemu zadbać o wyświetlane informacje.

Zalety korzystania ze znaczników schematu

  • znaczniki schematu umożliwiają przekazywanie konkretnych zawartości witryny do wyszukiwarek, dzięki czemu mogą one przekazywać informacje innym użytkownikom,
  • zyskujesz więcej wyświetleń na stronie, wyższy współczynnik klikalności i więcej konwersji,
  • znaczniki pomagają znaleźć Twoją stronę podczas wyszukiwania głosowego. Dzięki nim możesz pozycjonować się pod kątem głosowym, co jest przyszłością SEO,
  • stajesz się zauważalny w wynikach wyszukiwania,
  • twoje filmy mogą być odtwarzane bezpośrednio z wyników wyszukiwania,
  • dzięki znacznikom schematu możesz pojawiać się w rozszerzonych wynikach wyszukiwania. Pomagają one zwiększyć zainteresowanie użytkowników i wyszukiwarek tym, co masz do zaoferowania. W większości przypadków użytkownicy chętniej klikają w rozszerzone fragmenty.
Sprawdź: Do czego służą Schema.org?

Podsumowanie

Niezależnie, który z rodzajów schematów wybierzesz, to zyskujesz na wartości swojej strony WWW. Każdy rodzaj schematu jest ważny dla SEO, ponieważ pomaga on indeksować Twoje treści. Zapewnia to większy ruch na stronie, a przede wszystkim wyczekiwaną konwersję. Wybór najlepszego schematu SEO będzie zależał od Twojej grupy docelowej oraz rodzaju witryny. Jeśli prowadzisz stronę e-commerce, to najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie skorzystanie ze schematu produktu. Podczas prowadzenia lokalnej restauracji może Ci się przydać schemat lokalnej firmy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Poznaj najważniejsze elementy SEO na stronie internetowej

    Poznaj najważniejsze elementy SEO na stronie internetowej

    Strona internetowa to sieć sprawnych połączeń. Jak zadbać o jej strukturę, aby zyskać widoczność w SERP? Z czego składa się techniczne SEO on-site?
    Czym jest SEO i jak właściwie działa?

    Czym jest SEO i jak właściwie działa?

    Zastanawiasz się, jakie działania podjąć na swojej stronie, aby były one zgodne z zasadami wyszukiwarki? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.
    Poważna zmiana, nie jakaś kosmetyka – migracja witryny a SEO

    Poważna zmiana, nie jakaś kosmetyka – migracja witryny a SEO

    Dla SEO proces migracji, stanowi działanie znacznie poważniejsze, niż wyłącznie kosmetyczne, czy wiesz jak należycie go przeprowadzić?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę