Zapytaj o ofertę
Jak rozkręcić startup przy pomocy optymalizacji SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak rozkręcić startup przy pomocy optymalizacji SEO?

Jak rozkręcić startup przy pomocy optymalizacji SEO?

5 min. czytania

Współczesne możliwości zakładania biznesu oferują szeroki wachlarz możliwości dla młodych przedsiębiorców. Nie potrzeba już olbrzymiego kapitału, aby założyć własny biznes. Świadczy o tym popularność startupów, które można rozwijać w dowolnych dziedzinach. Pamiętaj, że Mark Zuckerberg w ten sposób założył Facebooka, a Larry Page i Sergey Brin Google’a. Pomysł na biznes i założenie strony internetowej to jednak tylko pierwszy krok, drugim jest odpowiednia optymalizacja i promocja. Tutaj wkracza po raz kolejny SEO z całym zestawem swoich narzędzi.

Jak dokładnie działa startup?

Warto zacząć od zrozumienia pojęcia startup. Jest to określenie na młodą organizację, firmę, przedsiębiorstwo, których model biznesowy jest w ciągłym toku rozwoju. Podlegają one nieustannej optymalizacji związanej z ich źródłami finansowania. Mowa tutaj o założycielach, darczyńcach, funduszach kapitałowych czy crowdfundingu. Sukces startupów wiąże się z niskimi kosztami rozpoczęcia działalności, dlatego są one skierowane przede wszystkim do młodych osób.

SEO dla startupów

Celem optymalizacji i pozycjonowania jest poprawa widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja rankingowa, tym większe zainteresowanie użytkowników. Należy mieć na uwadze, że w skali globalnej naprawdę niewielki procent internautów zagląda na drugą stronę wyników. To samo dotyczy stron dla startupów, dlatego zasady SEO są tutaj dokładnie te same. Tym, na co trzeba zwrócić jednak uwagę, jest skala, grupa docelowa oraz budżet.

O czym pamiętać, planując strategię optymalizacji?

Tym, od czego należy zacząć, jest tak naprawdę pomysł. Myśląc o startupie, musisz znaleźć innowacyjną ideę, którą zainteresujesz inwestorów i samych odbiorców. Pamiętaj, że za każdym pomysłem stoi historia. Najlepsze startupy potrafią o sobie opowiedzieć, a to przekłada się na marketing i promocję.

Krok 1: Odbiorcy

Pomysł musi zostać skonfrontowany z odbiorcami. W końcu to, co chcesz wprowadzić na rynek, musi się sprzedać. Z tego względu powinieneś dokładnie określić, kto będzie Twoim modelowym odbiorcą. Sprawdź płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania, intencje użytkowników. Jest to szczególnie ważne w kontekście search intent, czyli intencji wyszukiwania. Co wpisują klienci do przeglądarki?

Krok 2: Konkurencja

Tak naprawdę w międzyczasie musisz przeanalizować działania konkurencji, która porusza się w podobnej bądź tej samej niszy. Pamiętaj, że nie możesz wykorzystywać tych samych narzędzi i pomysłów. Chodzi jednak o zorientowanie się, co sprawia, że tamte strony cieszą się ruchem i klikalnością. Sięgnij w tym celu po dostępne narzędzia SEO, takie jak Semrush, Senuto czy Ahrefs. Dowiedz się, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja oraz jak wygląda jej link building.

Krok 3: Strona skonfigurowana pod UX i UI

Strona internetowa, którą stworzysz, musi być skonfigurowana pod kątem doświadczeń i wrażeń użytkowników. Ma być ona funkcjonalna, a przede wszystkim użyteczna. Nie można jednak bagatelizować kwestii user interface, czyli projektowania wizualnego. Mowa tutaj o takich elementach jak: galeria, menu, dobór kolorystyki, rozkład tekstu, krój czcionki, animacje, przyciski itp.

Techniczne SEO

Od samego początku musisz dbać również o strukturę techniczną strony. Mowa tutaj o elementach SEO on-site, takich jak:

  • przyjazny adres URL,
  • protokół https,
  • mapa witryny,
  • plik robots.txt,
  • meta tagi,
  • dane strukturalne,
  • słowa kluczowe,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • multimedia,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • prędkość ładowania strony (Core Web Vitals).

Krok 4: Content marketing

Jednym z podstawowych elementów SEO i strony internetowej w ogóle jest jej treść. Tworząc startup, wykorzystaj szerokie możliwości, sięgając nie tylko do artykułów, ale także filmów, wideo, webinarów, obrazów, ilustracji, komiksów, e-booków, raportów, infografik, podcastów, broszur, wywiadów, case study. A to tylko niektóre z możliwości. Jest to strategia długofalowa polegająca na tworzeniu wartościowego contentu nakierowanego na wybory konsumenckie. Oczywiście wszystko zależy od rodzaju strony oraz jej celów, jednak najważniejsze korzyści, jakie może przynieść ta strategia, są wspólne dla wszystkich.

Krok 5: Media społecznościowe

Rozpoczynając promocję swojej strony, musisz wykorzystać możliwości social mediów. Jest to dodatkowe miejsce na zaznaczanie swojej obecności w sieci, przestrzeń do komunikacji oraz sposób na pozyskiwanie nowego grona odbiorców. Z mediów społecznościowych korzysta ponad 5 miliardów osób – grzechem byłoby ich niewykorzystanie. Poza tym jest to miejsce, w którym możesz w przyjazny sposób opowiedzieć swoją historię i reagować na bieżące wydarzenia.

Krok 6: Reklama i landing page typu coming soon

Kolejnym krokiem jest oczywiście strategia reklamowa. Jako startup musisz ją przemyśleć bardzo dokładnie, ponieważ od tego zależy Twój budżet. Strategie SEM cieszą się dużą popularnością z uwagi na ich natychmiastowe efekty. Jeśli masz więc odpowiednio skonfigurowana grupę docelową oraz wybrane słowa kluczowe, nie masz czego się obawiać. Sięgnij po Google Ads, reklamy w mediach społecznościowych, banery, artykuły sponsorowane, a także landing pages. Szczególnie ciekawym rozwiązaniem jest strona docelowa typu coming soon – pozwala ona zbadać zainteresowanie potencjalnym produktem, zanim stanie się on dostępny na rynku.

Wnioski

Jak możesz zauważyć, SEO ma naprawdę różne zastosowania. Jest to elastyczna strategia, która pozwala na budowanie pozytywnego i trwałego wizerunku w sieci, niezależnie od tego, czy prowadzisz prywatny blog, stronę firmową czy właśnie startup. Będąc młodym przedsiębiorcą, musisz mieć oczy dookoła głowy, a te techniki z pewnością pomogą Ci lepiej spać w nocy!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania
    Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania
    Słowa kluczowe to podstawa działań SEO. Należy wiedzieć, jak je znaleźć i jak nimi operować, aby przełożyły się na sukces Twojej strony internetowej.
    8 najlepszych darmowych rozszerzeń Chrome dla SEO
    8 najlepszych darmowych rozszerzeń Chrome dla SEO
    Zapoznaj się z 8 darmowymi rozszerzeniami Google, które umożliwiają efektywniejsze pozycjonowanie.
    Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?
    Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?
    Nie wiesz, czy pozycjonowanie jest w stanie odmienić życie Twojej strony internetowej? Może chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania? Przeczytaj ten artykuł.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.