Life Of Pix/pexels.com
Prowadzenie biznesu w świecie wirtualnym jest nie lada wyzwaniem. Konkurencja jest ogromna, a algorytmy wyszukiwarek szybko się aktualizują. Niezależnie od tego, czy prowadzisz już stronę internetową, czy masz to dopiero w planie, przyda Ci się w tym zakresie pomoc. Warto więc przeprowadzić audyt SEO. W przypadku funkcjonującej już witryny ocenisz jej wady i zalety oraz dowiesz się, które z elementów wymagają naprawy. Jeśli zaś dopiero rozpoczynasz swoją drogę, ocenisz swoje szanse na tle konkurencji i unikniesz potencjalnych błędów na stronie. Bądź więc o krok do przodu w swoim planowaniu.
Audyt to niezależna ocena danej organizacji, procesu, systemu, projektu bądź produktu, w tym przypadku mowa o ich powiązaniu ze stroną internetową. Jest to proces określony ścisłymi standardami i przepisami, które mają ocenić jakość powyższych przedmiotów oraz stworzyć listę zadań, które pozwolą poprawić ich funkcjonowanie. Celem jest ustalenie strategii pozycjonowania i optymalizacji pod kątem SERP.
Każda ocena ekspercka danej witryny różni się nieco od tematu audytu, wielkości danego miejsca oraz możliwości klienta. Niemniej istnieje ogólny spis zadań, które się wykonuje w zależności od potrzeb:
Można wyróżnić trzy podstawowe typy audytu:
Wskazówka: Zaleca się sięgnięcie do audytu manualno-automatycznego, gdyż pozwala on na szerszą ocenę bez uniknięcia potencjalnych błędów.
Jak wspomniano, audyt różni się ze względu na badane elementy. Inaczej wygląda ten proces w przypadku niewielkiej lokalnej firmy w stosunku do wielkiego przedsiębiorstwa. Ekspercki audyt rozpoczyna się od kilku tysięcy wzwyż. W sieci można również odnaleźć możliwość odbycia darmowego audytu. Można z nich skorzystać, jednak liczba ich narzędzi jest silnie ograniczona. Cechuje je pewna szablonowość oraz ograniczona ilość danych, tak więc jednak nic nie jest tak miarodajne jak indywidualna ocena.
Raport audytu polega na ocenie strony on-site oraz off-site. O czym należy więc pamiętać?
Ocena struktury strony:
Ocena widoczności strony:
Elementy te można sprawdzić za pomocą Arkusza Google, Google Search Console, PageSpeed Insights, Ahrefs, Senuto, Semstorm, YSlow, WebPageTest, Screaming Frog. Są one również później przydatne w codziennym analizowaniu zmian, postępów.
Warto również pamiętać o najczęstszych błędach, które są wykrywane podczas audytu:
Audyt pozwoli Ci na wyeliminowanie problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem strony, poprawę user experience, zwiększenie widoczności w SERP, dotarcie do większej grupy odbiorców (klientów), poprawę sprzedaży produktów w przypadku branży e-commerce.
Posiadanie odpowiednio zoptymalizowanej strony jest istotne z dwóch powodów: pierwszym są wrażenia użytkowników (UX), drugim zaś współpraca z wyszukiwarką. Strona powinna być więc przyjazna dla tych dwóch grup, tylko wtedy ma ona szansę na uzyskanie wysokiej pozycji rankingowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Audyt sam w sobie nie rozwiązuje problemów, dostarcza jedynie niezbędnych informacji odnośnie do funkcjonowania strony, tworząc listę zadań do zrobienia. Wprowadź więc niezbędne zmiany i ciesz się zwiększoną konwersją, klikalnością, ruchem na stronie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.