Zapytaj o ofertę
Co to jest Google Lens?

Co to jest Google Lens?

7 min. czytania

Czy wiele razy zdarzyło Ci się szukać informacji o produkcie bądź obiektach na podstawie ich zdjęcia? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na to pytanie, to ten artykuł jest dla Ciebie. Aplikacje Google dostępne na urządzeniach mobilnych mogą dostarczyć Ci wielu rozwiązań. Podobnie jest z Google Lens, który nie cieszy się zbyt dużą popularnością, choć gwarantuje wachlarz możliwości. W jakich sytuacjach może być dla Ciebie niezastąpionym narzędziem? Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak prawidłowo korzystać z opcji Obiektywu Google, przeczytaj wpis, który poświęciłam tej tematyce.

Wyszukiwanie obrazem od Google Lens

Zacznę od początku. W zasadzie czym jest Google Lens? Co przeważa o wyjątkowości Obiektywu Google? Działanie aplikacji mogłabym ująć w dwóch słowach – wyszukiwanie obrazu. Funkcja ta ułatwi Ci proces researchu i dostarczy informacji na temat poszukiwanego przedmiotu. Obiektyw Google, dzięki swojej zaawansowanej technologii, może również zyskać na widoczności w wynikach wyszukiwania dzięki odpowiedniej optymalizacji SEO. Cała magia tkwi w zaawansowanej sztucznej technologii, dzięki której uporczywe poszukiwanie upragnionej torby czy pary butów staje się łatwe i przyjemne, jeżeli dysponujesz wyłącznie fotografią produktu.

wyszukiwanie obrazem od google lens

Początki aplikacji sięgają 2017 roku – została wówczas włączona do funkcji Asystenta. W ciągu następnych lat spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników, o czym świadczy ponad miliard pobrań.

Dostępne opcje Obiektywu Google

Za pomocą Google Lens zyskujesz wgląd do niezbędnych informacji na temat poszukiwanego obiektu (np. budynku, zwierząt czy gatunku roślin). To nie wszystko, czego możesz spodziewać się po sztucznej inteligencji aplikacji. Masz możliwość kopiowania treści, a co więcej przeniesienia treści pisanej ręcznie na papierze do dokumentu udostępnionego w urządzeniu. Wyszukiwanie obrazem umożliwia przetłumaczenie całej witryny bądź zamieszczonego w serwisie komunikatu. Prawdopodobnie nieraz musiałeś skorzystać z tłumacza, aby zrozumieć treść opublikowaną na zagranicznych forach czy stronach internetowych. To już nie problem.

Google Lens przykład wyszukiwaniaŹródło: Obiektyw Google/ play.google.com

Czego jeszcze powinieneś spodziewać się po Obiektywie Google? Możliwości wyszukiwania informacji bezpośrednio związanych z daniami dostępnymi w danym punkcie gastronomicznym, knajpie czy restauracji.

Uczniowie coraz chętniej sięgają po aplikację, aby wspomóc się przy rozwiązywaniu zawiłych zadań szkolnych. Tuż po wykonaniu zdjęcia polecenia Google Lens wyszuka adekwatne do niego treści i możliwe warianty rozwikłania problematycznego zagadnienia.

Zastanawiasz się, gdzie jeszcze możesz wykorzystać Obiektyw Google? Otóż, robiąc zdjęcie m.in.:

  • kodu kreskowego, możesz szybko znaleźć informacje o danym produkcie;
  • ubrań i elementów wyposażenia pomieszczeń, bez problemu wyszukasz podobny asortyment, a także miejsca, w których będziesz mógł je kupić;
  • książki, przeczytasz ciekawe recenzje, a nawet streszczenia;
  • wizytówki, zapiszesz adres lub numer telefonu jako kontakt;
  • ulotki lub billboardu o danym wydarzeniu, bez problemu dodasz je do swojego kalendarza;
  • obrazu w muzeum, uzyskasz informacje o autorze i dowiesz się innych ciekawych rzeczy na jego temat;
  • rośliny lub zwierzęcia, zdobędziesz podstawową lub pogłębioną wiedzę na ich temat;
  • punktu orientacyjnego lub budynku, poznasz jego historię, godziny otwarcia itp.

Obiektyw Google w biznesie

Aplikacja Google Lens przyda Ci się, szczególnie jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny lub sklep internetowy.

Na przykład poprzez funkcję „Jedzenie” możesz skomponować nowoczesne menu. Jak to wygląda w praktyce? Otóż, gdy klienci przyjdą do Twojego lokalu i sfotografują menu, będą mogli kliknąć daną pozycję w celu sprawdzenia prezentacji potrawy.

Wystarczy ulotka z menu danej pizzerii lub każdej innej restauracji, aby wykorzystać potencjał funkcji, jaką daje Obiektyw Google. To bardzo ważne, ponieważ jemy przede wszystkim oczami, poza tym estetyka dań to wizytówka Twojego lokalu. Taka opcja sprawdzi się również w sytuacji, gdy chcesz zaprosić bliską osobę na spotkanie – warto wówczas sprawdzić, jak prezentuje się menu w danym miejscu.

Same menu to nie wszystko. Google Lens może posłużyć również do tego, abyś pochwalił się opiniami zadowolonych klientów. Musisz pamiętać tutaj o stworzeniu wizytówki w Google Moja Firma. Kolejnym krokiem będzie zachęcenie gości Twojej restauracji do dzielenia się wrażeniami na temat estetyki i jakości jedzenia, poziomu obsługi, wystroju czy ogólnej atmosfery.

Google Lens – jak zacząć z niego korzystać?

Posiadasz aplikację na telefonie? Zacznij od jej aktualizacji, aby bez przeszkód korzystać z dostępnych w niej funkcji. W przypadku, gdy nie posiadasz jeszcze Obiektywu Google, koniecznie pobierz go ze Sklepu Play (Android) bądź App Store (iOS). W zależności od systemu, z którego korzystasz, proces uruchamiania usługi będzie się od siebie nieco różnił. Zebrałam kilka wskazówek dotyczących tego, jak włączyć Google Lens na urządzeniach wyposażonych w Android i iOS. Przekonaj się sam, jak intuicyjne jest korzystanie z aplikacji!

Google Lens – jak zacząć z niego korzystać

Obiektyw Google a urządzenia z Androidem

Korzystasz z systemu Android na swoim smartfonie? Doskonale! Ścieżki dostępu do Obiektywu Google są dwie. Jedna z nich udostępniona jest z poziomu samej aplikacji, natomiast druga prowadzi przez Zdjęcia Google bądź Asystenta.

Po weryfikacji tego, czy Obiektyw Google działa poprawnie, wystarczy, że klikniesz ikonę aplikacji, aby zeskanować fotografię bądź włączyć opcję rozpoznania obiektu w trybie rzeczywistym za pomocą aparatu.

Obsługa Google Lens w systemie iOS

Jesteś użytkownikiem iPhone’a bądź iPada? Jeżeli odpowiedź brzmi twierdząco, podążaj za następującymi krokami, aby bez problemu poradzić sobie z uruchomieniem Obiektywu Google. Otworzysz aplikację w dwojaki sposób – za pośrednictwem wyszukiwarki lub Zdjęć Google. Zależy Ci na sprawnym przebrnięciu przez proces uruchamiania Obiektywu Google? Zdecyduj się na pierwszą z wymienionych opcji! Kliknij ikonę usługi widoczną w polu wyszukiwania.

Jeżeli jednak preferujesz dostęp poprzez Zdjęcia Google, musisz mieć na uwadze, że nie wyszukasz fotografii wykonywanej w czasie rzeczywistym. Opcja umożliwia rozpoznanie tych wykonanych wcześniej.

Co wyszukasz za pośrednictwem Obiektywu Google?

Wspomniałam już o tym, jaki potencjał ma Obiektyw Google w procesie researchu wielu obiektów. Jakie tajemnice skrywa aplikacja?

  • Szybkie skanowanie i tłumaczenie tekstów w innym języku (również w czasie rzeczywistym);
  • możliwość znalezienia przedmiotów zbliżonych funkcjonalnością do zdjęcia wykonywanego na bieżąco (możesz np. znaleźć idealny fotel);
  • wgląd do zasobu informacji dotyczących godzin pracy danej placówki czy ocen usług/produktu wystawionych przez dotychczasowych klientów;
  • bezproblemowa weryfikacja roślin i zwierząt wraz ze szczegółowym opisem określonego gatunku;
  • skanowanie kodów QR czy kodów kreskowych.

Regularnie wdrażane aktualizacje sprawiają, że korzystanie z Obiektywu Google staje się coraz bardziej przydatne dla użytkowników sieci. Obiektyw Google jest w stanie rozpoznać ponad miliard różnych obiektów np. w Internecie, co jest dość imponującym wynikiem, zwłaszcza że aplikacja jest wciąż udoskonalana.

Jeśli często poszukujesz informacji o danych obiektach, to jest to narzędzie dla Ciebie. Ułatwia funkcjonowanie w życiu codziennym, szczególnie wtedy, gdy pilnie potrzebujesz uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytanie. Rozpoznawaj rośliny i zwierzęta, dowiedz się jak używać Obiektywu od Google!

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu. Nasi specjaliści z przyjemnością na nie odpowiedzą oraz udzielą niezbędnych wskazówek dotyczących pozycjonowania i aplikacji Google Lens (i nie tylko!).

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Data-driven w skutecznych działaniach SEO z wykorzystaniem SurferSEO
    Data-driven w skutecznych działaniach SEO z wykorzystaniem SurferSEO
    Intuicja jest ważna, ale nic nie zastąpi danych. W grupie iCEA zawsze kierujemy się konkretnymi liczbami i to dzięki nim mamy pewność, że nasze działania pójdą w dobrym kierunku. Ty też możesz!
    Narzędzie Disavow – co to jest?
    Narzędzie Disavow – co to jest?
    Proces indeksacji witryny internetowej wymaga skrupulatnej analizy profilu linkowego. Z pomocą przychodzi narzędzie wyłączające moc niektórych odnośników.
    Wszystko, co musisz wiedzieć o narzędziu Moz
    Wszystko, co musisz wiedzieć o narzędziu Moz
    Chcąc uzyskać najlepsze wyniki, warto korzystać z różnych narzędzi. Moz Page Rank wpłynie na poprawę pozycjonowania Twojej strony. Czytaj dalej - to ważne!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.