Ilość różnego rodzaju treści w Internecie jest ogromna, wie to każdy z nas. Codziennie powstają prawdopodobnie setki tysięcy postów w Social Media, artykułów na blogach, opisów na sklepach oraz wiele innych tekstów, które mają na celu przykuć oko danego odbiorcy, aby zdobyć jego uwagę!
Zastanów się, jak to działa w Twoim przypadku… załóżmy, że interesujesz się podróżowaniem dlatego, jeżeli wchodzisz na Instagrama, Tik Toka lub szukasz czegoś za pomocą Internetu – bardzo często trafiasz na content związany z Twoją pasją!
Jak to się dzieje? Czy to jakaś magia? A może ktoś mnie cały czas śledzi i specjalnie mi pokazuje te wszystkie rzeczy? Mamy na to wszystko logiczne wytłumaczenie, które da Ci odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania związane z tym tematem! Odpowiedzią są wszystkim znane: TAGI – znane, ale czy rozumiane? To już inna kwestia. Co to jest tag? Sprawdźmy.
Przyjrzyjmy się najpierw definicji słowa tag, jaką możemy znaleźć w Google:
„Tag (znacznik) – znak lub słowo kluczowe przypisane do określonego fragmentu informacji, na przykład tekstu lub pliku multimedialnego. Tagi są powszechnie stosowane w bazach danych oraz przy opisywaniu informacji tekstowej”.
Dobrze, że jest ona napisana w dość prosty sposób – co dokładnie znaczy dla nas taka definicja? Co to jest tag?
Wyobraźmy sobie sytuację, że Internauta kocha podróże i planuje dla siebie kolejne ciekawe wakacje. Z racji, że aktualna sytuacja na świecie jest bardzo zmienna, szuka informacji w Internecie, gdzie warto (oraz gdzie można!) wybrać się w najbliższym czasie. W odpowiedzi na wpisaną frazę w wyszukiwarce wyskakują mu setki artykułów…
Czy on ma czas, aby je wszystkie przejrzeć? Prawdopodobnie nie – to normalne, nikt nie ma nielimitowanego czasu w ciągu doby na takie rzeczy, dlatego wybiera artykuły, które mają odpowiednie tagi! Te, które według niego najlepiej wpasowały się w jego zapytanie.
Wybór zachodzi już w momencie wpisania danej frazy w wyszukiwarce, np. „Miejsce na tanie wakacje w 2022 roku – gdzie warto pojechać?”.
Akurat składa się, że wielka pasjonatka podróży po całym świecie prowadzi na ten temat bloga! Zajmuje się skrupulatnie swoją pracą i dostarcza najświeższe informacje! W swoim artykule na temat wakacji dodała tagi:
“Podróże” “2022 rok”, “wakacje”, “tanie wakacje”, “super wakacje”.
Tutaj dochodzimy do sedna definicji: nasz Internauta trafia właśnie na jej bloga, ponieważ wyszukiwał informacji, które są zgodne z tym, co podają tagi. Gdyby one nie istniały, to mógłby np. trafić na informację o kolejnej wyprzedaży rocznika samochodu XYZ – co w ogóle go nie interesowało!
Dlatego istnienie tagów jest bardzo ważne, słowa kluczowe, które potrafią skierować nas oraz niejako “streścić” treść postu/artykułu są bardzo pomocne. Mimo że często nie zdajemy sobie z tego w ogóle sprawy!
Znacznik to inaczej tag – możemy tych dwóch pojęć używać naprzemiennie.
Odgrywają one niejako rolę drogowskazów, które pomagają nam zdobyć informację na nurtujący nas temat. Tak jak kierując samochodem, chcemy dojechać do Warszawy; będziemy kierowali się w stronę Warszawy i będziemy zwracać uwagę tylko na znaki z napisem “Warszawa”. Bardzo podobna sytuacja zachodzi w Internecie, gdy czegoś szukasz. Wtedy przydają się tagi.
Rola tagów finalnie jest ważna dla obu grup w sieci – dla osób, które tworzą treści oraz tych, które je codziennie konsumują.
Jeśli chodzi o tagi, mamy wielkie pole do popisu, ponieważ można używać ich w bardzo różnych celach!
Najpopularniejszy znacznik znany przez każdego! Zwróć uwagę na posty na Instagramie. Praktycznie pod każdym postem znajdziemy wiele fraz kluczowych, tagów, które są spójne z dodanym zdjęciem lub grafiką.
Przykład:
Trener personalny dodał nowy post na swój profil, gdzie widać, że jest na siłowni. Bardzo prawdopodobne, że użyje właśnie tagów spójnych z tą sytuacją!
#Fitness #Sport #Trening #Zdrowy_styl_życia i tak dalej…
Przykładów użycia takich tagów może być cała masa!
Drugim często spotykanym zastosowaniem tagów jest przekierowywanie z jednej strony na drugą! Jest to skuteczna metoda dawkowania informacji naszemu odbiorcy, który szukając odpowiedzi na nurtujące go pytanie, dłużej zostaje na naszej stronie/blogu (lub innym miejscu).
Jeżeli użyjemy tagów umiejętnie i zrobimy to w ciekawy sposób, mamy prawie gwarancję sukcesu, że będzie on płynnie przechodzić z jednego artykułu na kolejny! Zwiększając w tym momencie także szansę na skorzystanie z Twojego produktu/usługi – jeżeli takowe oferujesz.
Przykład:
Artykuł blogowy na temat dań wigilijnych, który został napisany przez gospodynię domową. W całym artykule opisuje, jakie dania pojawiają się na stołach Polaków każdego roku 24 grudnia, dlaczego akurat one oraz jaka jest ich historia.
Następnie w tekście mamy zdanie: “Jak przygotować pyszny czerwony barszcz?”
W przykładzie czerwony barszcz to jednocześnie tag do głównego tematu oraz odnośnik do kolejnego artykułu, w którym gospodyni tłumaczy, jak przygotować wyśmienity czerwony barszcz!
Teraz zapewne uświadamiasz sobie, jak często to widzisz – czytasz artykuł na dany temat, po czym widzisz tagi, różne przekierowania, ciąg dalszy, rozwinięte podtematy lub pojedyncze słowa itd.
Dlaczego wykorzystanie tagów jest ważne? Powodów jest kilka – warto o nich pamiętać, ponieważ mogą bardzo Ci pomóc w szukaniu wartościowych informacji na interesujący Cię temat lub w tworzeniu atrakcyjnego contentu dla innych osób!
Wykorzystanie tagów pozwala trafić do odpowiedniego grona odbiorców!
Najważniejszym aspektem jest, aby trafić do niszy, która faktycznie zyska na tworzonym przez Ciebie contencie. Tylko w taki sposób zyskasz stałych obserwatorów, którzy podzielają Twoją pasję lub szukają rozwiązania na problem, który Ty rozwiązujesz. Oczywistym faktem jest, że w momencie, kiedy np. oferujesz usługi jako fotograf, chcesz trafić na osoby, które szukają fotografa, a nie mechanika.
Lepsze pozycjonowanie w Internecie – używanie popularnych fraz kluczowych oraz dodanie odpowiednich tagów skutecznie polepszą pozycjonowanie Twojej strony w Internecie, co w efekcie da jeszcze większe zasięgi dla Twoich postów oraz odbiór przez pożądanych odbiorców. Sytuacja podobna jak powyżej. 🙂
Dobra kategoryzacja swojego contentu za pomocą tagów – im częściej będziesz używać trafnych tagów w swojej niszy, tym bardziej będziesz rozpoznawany z danym zagadnieniem. W momencie, gdy osoba będzie szukać czegoś ogólnikowego, jest większe prawdopodobieństwo, że trafi na Twoje publikacje. 🙂 Z czasem zyskasz większe uznanie wśród obserwatorów oraz zbudujesz wizerunek eksperta w swojej branży!
Więcej polecanych treści – często, przeglądając konkretne strony w Internecie, obserwowanie konkretnych osób na Social Mediach oraz lajkowanie i udostępnianie konkretnych treści powoduje, że… widzimy ich coraz więcej! Algorytmy działają bowiem tak, że bardzo często, gdy uchwycą, że lubimy oglądać np. zdjęcia z podróży innych osób, to będą nam coraz więcej pokazywać postów oraz profili w tej tematyce. Działa to w każdym momencie, możesz sam spróbować. Zacznij regularnie reagować na treści o innej tematyce, a zobaczysz, że zacznie jej być coraz więcej na Twojej tablicy oraz w proponowanych.
Jak widzisz, dobór odpowiednich tagów może znacznie pomóc w biznesie oraz sprzedaży – dlatego są one bardzo istotne w planowaniu np. kampanii marketingowej lub określaniu docelowej grupy odbiorców na nasz produkt, lub usługę.
Tutaj należy określić, jakie dokładnie tagi mamy na myśli, gdy główkujemy “jak zrobić tagi?”.
W zależności od naszych potrzeb może być to banalnie proste lub… trochę trudniejsze.
Jeżeli dodałeś kiedykolwiek post na IG to tagi na tej platformie masz w małym palcu! Cały proces bowiem jest naprawdę łatwy:
Przed frazę, która chcemy mieć za tag, dajemy znak: “#” i gotowe! To jest poprawnie stworzony hashtag! Właśnie po nich inni użytkownicy będą mogli trafić na post lub w efekcie na profil.
Ciekawostka, o której możesz nie wiedzieć: na Instagramie jest opcja obserwowania danego hashtagu, np. #Sport – oznacza to, że na Twojej tablicy będą wyświetlane różne profile, ale z tym wybranym tagiem. 🙂
Tutaj sprawa jest tylko trochę bardziej skomplikowana.
Krok 1: Zaloguj się do panelu administratora WordPress.
Krok 2: Po lewej stronie ekranu odszukaj “Wpisy”, a następnie “Tagi”.
Krok 3: Tworzysz swój tag – podają nazwę, uproszczoną nazwę oraz opis.
Krok 4: Możesz dodawać stworzone tagi do danych wpisów podczas ich tworzenia.
Tworzenie odpowiednich tagów jest ważne w sklepach internetowych. Właśnie one znacząco ułatwiają klientom poruszanie się po sklepie oraz znajdowanie produktów, którymi są zainteresowani. Warto o tym pamiętać, aby klient miał jak najprostszą drogę w dokonaniu u Ciebie zakupu. 🙂
W sytuacji, jeżeli nie chcesz zajmować się tym osobiście, ponieważ nie umiesz obsługiwać WordPressa lub nie masz na to czasu, możesz skorzystać z usług osób, które na co dzień zajmują się tworzeniem stron internetowych lub ich pozycjonowaniem w sieci!
Wszelkie tagi oraz znaczniki w Internecie są bardzo ważne. Dzięki nim wszystko staje się w miarę możliwości uporządkowane i możemy szukać ważnych dla nas informacji. Trudno wyobrazić sobie Internet, gdzie panuje totalny chaos informacji i nie możemy niczego konkretnego znaleźć – jaki byłby wtedy sens istnienia wyszukiwarek, gdyby w praktyce w ogóle nie spełniały swojej funkcji? No właśnie. 😉 Wykorzystanie tagów ułatwia sprawę.
Temat tagów jest wart zainteresowania, ponieważ pozwoli Ci dokładniej wybrać treści, które na co dzień przeglądasz lub jeszcze bardziej rozwinąć Twoją działalność w Internecie poprzez dotarcie do jeszcze większego grona docelowych odbiorców! Mamy nadzieję, że teraz już dobrze wiesz, co to jest tag.
Dziękujemy za poświęcony czas i zachęcamy do zapoznania się z naszymi poprzednimi publikacjami! W razie pytań skontaktuj się z nami!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.