Zapytaj o ofertę

Co to jest tag?

9 min czytania
Co to jest tag?
Kategoria Pozycjonowanie

Ilość różnego rodzaju treści w Internecie jest ogromna, wie to każdy z nas. Codziennie powstają prawdopodobnie setki tysięcy postów w Social Media, artykułów na blogach, opisów na sklepach oraz wiele innych tekstów, które mają na celu przykuć oko danego odbiorcy, aby zdobyć jego uwagę!

Zastanów się, jak to działa w Twoim przypadku… załóżmy, że interesujesz się podróżowaniem dlatego, jeżeli wchodzisz na Instagrama, Tik Toka lub szukasz czegoś za pomocą Internetu – bardzo często trafiasz na content związany z Twoją pasją!

Jak to się dzieje? Czy to jakaś magia? A może ktoś mnie cały czas śledzi i specjalnie mi pokazuje te wszystkie rzeczy? Mamy na to wszystko logiczne wytłumaczenie, które da Ci odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania związane z tym tematem! Odpowiedzią są wszystkim znane: TAGI – znane, ale czy rozumiane? To już inna kwestia. Co to jest tag? Sprawdźmy.

Spis treści:

Tag - definicja

Przyjrzyjmy się najpierw definicji słowa tag, jaką możemy znaleźć w Google:

Tag (znacznik) – znak lub słowo kluczowe przypisane do określonego fragmentu informacji, na przykład tekstu lub pliku multimedialnego. Tagi są powszechnie stosowane w bazach danych oraz przy opisywaniu informacji tekstowej”.

Dobrze, że jest ona napisana w dość prosty sposób – co dokładnie znaczy dla nas taka definicja? Co to jest tag?

Wyobraźmy sobie sytuację, że Internauta kocha podróże i planuje dla siebie kolejne ciekawe wakacje. Z racji, że aktualna sytuacja na świecie jest bardzo zmienna, szuka informacji w Internecie, gdzie warto (oraz gdzie można!) wybrać się w najbliższym czasie. W odpowiedzi na wpisaną frazę w wyszukiwarce wyskakują mu setki artykułów…

Czy on ma czas, aby je wszystkie przejrzeć? Prawdopodobnie nie – to normalne, nikt nie ma nielimitowanego czasu w ciągu doby na takie rzeczy, dlatego wybiera artykuły, które mają odpowiednie tagi! Te, które według niego najlepiej wpasowały się w jego zapytanie.

Wybór zachodzi już w momencie wpisania danej frazy w wyszukiwarce, np. „Miejsce na tanie wakacje w 2022 roku – gdzie warto pojechać?”.

Akurat składa się, że wielka pasjonatka podróży po całym świecie prowadzi na ten temat bloga! Zajmuje się skrupulatnie swoją pracą i dostarcza najświeższe informacje! W swoim artykule na temat wakacji dodała tagi:

“Podróże” “2022 rok”, “wakacje”, “tanie wakacje”, “super wakacje”.

Tutaj dochodzimy do sedna definicji: nasz Internauta trafia właśnie na jej bloga, ponieważ wyszukiwał informacji, które są zgodne z tym, co podają tagi. Gdyby one nie istniały, to mógłby np. trafić na informację o kolejnej wyprzedaży rocznika samochodu XYZ – co w ogóle go nie interesowało!

Dlatego istnienie tagów jest bardzo ważne, słowa kluczowe, które potrafią skierować nas oraz niejako “streścić” treść postu/artykułu są bardzo pomocne. Mimo że często nie zdajemy sobie z tego w ogóle sprawy!

Co to jest znacznik?

Znacznik to inaczej tag – możemy tych dwóch pojęć używać naprzemiennie.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jaka jest rola znaczników?

Odgrywają one niejako rolę drogowskazów, które pomagają nam zdobyć informację na nurtujący nas temat. Tak jak kierując samochodem, chcemy dojechać do Warszawy; będziemy kierowali się w stronę Warszawy i będziemy zwracać uwagę tylko na znaki z napisem “Warszawa”. Bardzo podobna sytuacja zachodzi w Internecie, gdy czegoś szukasz. Wtedy przydają się tagi.

Rola tagów finalnie jest ważna dla obu grup w sieci – dla osób, które tworzą treści oraz tych, które je codziennie konsumują.

Jak inaczej można używać tagów?

Jeśli chodzi o tagi, mamy wielkie pole do popisu, ponieważ można używać ich w bardzo różnych celach!

“#Hashtag”

Najpopularniejszy znacznik znany przez każdego! Zwróć uwagę na posty na Instagramie. Praktycznie pod każdym postem znajdziemy wiele fraz kluczowych, tagów, które są spójne z dodanym zdjęciem lub grafiką.

Przykład:

Trener personalny dodał nowy post na swój profil, gdzie widać, że jest na siłowni. Bardzo prawdopodobne, że użyje właśnie tagów spójnych z tą sytuacją!

#Fitness #Sport #Trening #Zdrowy_styl_życia i tak dalej…

Przykładów użycia takich tagów może być cała masa!

Przekierowanie poprzez tag!

Drugim często spotykanym zastosowaniem tagów jest przekierowywanie z jednej strony na drugą! Jest to skuteczna metoda dawkowania informacji naszemu odbiorcy, który szukając odpowiedzi na nurtujące go pytanie, dłużej zostaje na naszej stronie/blogu (lub innym miejscu).

Jeżeli użyjemy tagów umiejętnie i zrobimy to w ciekawy sposób, mamy prawie gwarancję sukcesu, że będzie on płynnie przechodzić z jednego artykułu na kolejny! Zwiększając w tym momencie także szansę na skorzystanie z Twojego produktu/usługi – jeżeli takowe oferujesz.

Przykład:

Artykuł blogowy na temat dań wigilijnych, który został napisany przez gospodynię domową. W całym artykule opisuje, jakie dania pojawiają się na stołach Polaków każdego roku 24 grudnia, dlaczego akurat one oraz jaka jest ich historia.

Następnie w tekście mamy zdanie: “Jak przygotować pyszny czerwony barszcz?”

W przykładzie czerwony barszcz to jednocześnie tag do głównego tematu oraz odnośnik do kolejnego artykułu, w którym gospodyni tłumaczy, jak przygotować wyśmienity czerwony barszcz!

Teraz zapewne uświadamiasz sobie, jak często to widzisz – czytasz artykuł na dany temat, po czym widzisz tagi, różne przekierowania, ciąg dalszy, rozwinięte podtematy lub pojedyncze słowa itd.

Dlaczego tagi są ważne?

Dlaczego wykorzystanie tagów jest ważne? Powodów jest kilka – warto o nich pamiętać, ponieważ mogą bardzo Ci pomóc w szukaniu wartościowych informacji na interesujący Cię temat lub w tworzeniu atrakcyjnego contentu dla innych osób!

Numer 1:

Wykorzystanie tagów pozwala trafić do odpowiedniego grona odbiorców!

Najważniejszym aspektem jest, aby trafić do niszy, która faktycznie zyska na tworzonym przez Ciebie contencie. Tylko w taki sposób zyskasz stałych obserwatorów, którzy podzielają Twoją pasję lub szukają rozwiązania na problem, który Ty rozwiązujesz. Oczywistym faktem jest, że w momencie, kiedy np. oferujesz usługi jako fotograf, chcesz trafić na osoby, które szukają fotografa, a nie mechanika.

Numer 2:

Lepsze pozycjonowanie w Internecie – używanie popularnych fraz kluczowych oraz dodanie odpowiednich tagów skutecznie polepszą pozycjonowanie Twojej strony w Internecie, co w efekcie da jeszcze większe zasięgi dla Twoich postów oraz odbiór przez pożądanych odbiorców. Sytuacja podobna jak powyżej. 🙂

Numer 3:

Dobra kategoryzacja swojego contentu za pomocą tagów – im częściej będziesz używać trafnych tagów w swojej niszy, tym bardziej będziesz rozpoznawany z danym zagadnieniem. W momencie, gdy osoba będzie szukać czegoś ogólnikowego, jest większe prawdopodobieństwo, że trafi na Twoje publikacje. 🙂 Z czasem zyskasz większe uznanie wśród obserwatorów oraz zbudujesz wizerunek eksperta w swojej branży!

Numer 4:

Więcej polecanych treści – często, przeglądając konkretne strony w Internecie, obserwowanie konkretnych osób na Social Mediach oraz lajkowanie i udostępnianie konkretnych treści powoduje, że… widzimy ich coraz więcej! Algorytmy działają bowiem tak, że bardzo często, gdy uchwycą, że lubimy oglądać np. zdjęcia z podróży innych osób, to będą nam coraz więcej pokazywać postów oraz profili w tej tematyce. Działa to w każdym momencie, możesz sam spróbować. Zacznij regularnie reagować na treści o innej tematyce, a zobaczysz, że zacznie jej być coraz więcej na Twojej tablicy oraz w proponowanych.

Jak widzisz, dobór odpowiednich tagów może znacznie pomóc w biznesie oraz sprzedaży – dlatego są one bardzo istotne w planowaniu np. kampanii marketingowej lub określaniu docelowej grupy odbiorców na nasz produkt, lub usługę.

Jak zrobić tagi?

Tutaj należy określić, jakie dokładnie tagi mamy na myśli, gdy główkujemy “jak zrobić tagi?”.

W zależności od naszych potrzeb może być to banalnie proste lub… trochę trudniejsze.

Instagram

Jeżeli dodałeś kiedykolwiek post na IG to tagi na tej platformie masz w małym palcu! Cały proces bowiem jest naprawdę łatwy:

Przed frazę, która chcemy mieć za tag, dajemy znak: “#” i gotowe! To jest poprawnie stworzony hashtag! Właśnie po nich inni użytkownicy będą mogli trafić na post lub w efekcie na profil.

Ciekawostka, o której możesz nie wiedzieć: na Instagramie jest opcja obserwowania danego hashtagu, np. #Sport – oznacza to, że na Twojej tablicy będą wyświetlane różne profile, ale z tym wybranym tagiem. 🙂

Strona internetowa w WordPress

Tutaj sprawa jest tylko trochę bardziej skomplikowana.

Krok 1: Zaloguj się do panelu administratora WordPress.

Krok 2: Po lewej stronie ekranu odszukaj “Wpisy”, a następnie “Tagi”.

Krok 3: Tworzysz swój tag – podają nazwę, uproszczoną nazwę oraz opis.

Krok 4: Możesz dodawać stworzone tagi do danych wpisów podczas ich tworzenia.

Tworzenie odpowiednich tagów jest ważne w sklepach internetowych. Właśnie one znacząco ułatwiają klientom poruszanie się po sklepie oraz znajdowanie produktów, którymi są zainteresowani. Warto o tym pamiętać, aby klient miał jak najprostszą drogę w dokonaniu u Ciebie zakupu. 🙂

W sytuacji, jeżeli nie chcesz zajmować się tym osobiście, ponieważ nie umiesz obsługiwać WordPressa lub nie masz na to czasu, możesz skorzystać z usług osób, które na co dzień zajmują się tworzeniem stron internetowych lub ich pozycjonowaniem w sieci!

Podsumowanie

Wszelkie tagi oraz znaczniki w Internecie są bardzo ważne. Dzięki nim wszystko staje się w miarę możliwości uporządkowane i możemy szukać ważnych dla nas informacji. Trudno wyobrazić sobie Internet, gdzie panuje totalny chaos informacji i nie możemy niczego konkretnego znaleźć – jaki byłby wtedy sens istnienia wyszukiwarek, gdyby w praktyce w ogóle nie spełniały swojej funkcji? No właśnie. 😉 Wykorzystanie tagów ułatwia sprawę.

Temat tagów jest wart zainteresowania, ponieważ pozwoli Ci dokładniej wybrać treści, które na co dzień przeglądasz lub jeszcze bardziej rozwinąć Twoją działalność w Internecie poprzez dotarcie do jeszcze większego grona docelowych odbiorców! Mamy nadzieję, że teraz już dobrze wiesz, co to jest tag.

Dziękujemy za poświęcony czas i zachęcamy do zapoznania się z naszymi poprzednimi publikacjami! W razie pytań skontaktuj się z nami!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Pozycjonowanie wizytówki Google
Pozycjonowanie wizytówki Google
Prawie połowa wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny (Safari Digital). To oznacza, że widoczność w Google Maps jest znaczącym […]
Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?
Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?
Współpraca z agencją SEO może być kłopotliwa, jeśli nie uzgodnicie odpowiednich warunków przed podpisaniem umowy. Czy outsourcing może Ci pomóc?
Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania
Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania
Słowa kluczowe to podstawa działań SEO. Należy wiedzieć, jak je znaleźć i jak nimi operować, aby przełożyły się na sukces Twojej strony internetowej.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę