Zapytaj o ofertę

Dlaczego warto korzystać z recenzji na stronie internetowej?

5 min czytania
Dlaczego warto korzystać z recenzji na stronie internetowej?
Kategoria Marketing

W dzisiejszych czasach trudno jest wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez jakichkolwiek strategii marketingu internetowego, ponieważ większość użytkowników poszukuje właśnie niezbędnych przedmiotów właśnie przez Internet. To właśnie tam zostawiają opinie dla innych odbiorców, aby pomóc im podjąć ostateczną decyzję dotyczącą zakupu.

Pozyskiwanie recenzji jest niezbędną częścią prowadzenia firmy online, ponieważ użytkownicy coraz częściej zwracają na nie uwagę, podejmując decyzje zakupowe.

W tym artykule dowiesz się, dlaczego powinieneś dbać o recenzje, jak o nie prosić oraz jak prawidłowo na nie odpowiadać.

Spis treści:

Dlaczego powinieneś zadbać o recenzje na swojej stronie internetowej?

Zapamiętaj, że należy odpowiadać na każdą przychodzącą recenzję, niezależnie czy jest ona pozytywna, czy też nie. Pokazuje to wyszukiwarce oraz użytkownikom, że jesteś aktywny i starasz się dotrzeć do swoich klientów, co jest silnym sygnałem rankingowym.

Nie możesz stać bezczynnie i nie reagować na opinie klientów. Przeglądaj je na bieżąco i odpowiadaj na nie za pośrednictwem dostępnych narzędzi. Dzięki temu przeglądanie Twoich recenzji stanie się prostsze niż kiedykolwiek.

Jeśli więc chcesz zdobyć zaufanie wśród swoich potencjalnych klientów i stanąć na podium wyników wyszukiwania, zadbaj o swoje recenzje.

Jak właściwie reagować na pozytywne i negatywne opinie?

Z pewnością każdy właściciel strony internetowej pragnie otrzymać pozytywną opinię, ponieważ pokazuje innym ona, że firma jest godna zaufania. Jednak mogą zdarzyć się również te niechciane negatywne opinie klientów na stronie. Otrzymanie ich może wywołać smutek. Jednak pamiętaj, że każdemu kiedyś zdarzyło się otrzymać taką opinię, więc nie powinieneś od razu się załamywać. Może się okazać, że są one generowane przez uporczywą konkurencję!

Pamiętaj, aby prawidłowo odpowiedzieć na oba typy otrzymanych recenzji. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie wskazówki:

  1. Odpowiadanie na pozytywną opinię

Kiedy otrzymasz pozytywną recenzję na temat swojej firmy, nie musisz się dużo męczyć, aby odpowiedzieć na taki typ komentarza. Odpowiedzi na pozytywne recenzje powinny być optymistyczne, warto, by zawierały słowa kluczowe związane z Twoją firmą oraz lokalizację (oczywiście tylko, jeśli dana odpowiedź wymaga podania tych informacji – pamiętaj, nic na siłę!). Wystarczy, że zwyczajnie podziękujesz za otrzymaną opinię. Możesz odpowiedzieć w następujący sposób:

Przykładowa opinia i odpowiedź - wizytówka Google grupa-icea Źródło: Opinie wizytówki w Google Grupa-iCEA


„Dziękujemy za opinię. Cieszymy się, że jesteś zadowolony z optymalizacji Twojej strony internetowej pod kątem SEO, teraz możesz czerpać korzyści ze swojej witryny!”

  1. Odpowiadanie na negatywną opinię

W tym typie recenzji robi się troszkę trudniej. Kiedy otrzymasz negatywną opinię, najważniejszą rzeczą jest odpowiedzieć na nią w taki sposób, aby wyjść z niej obronną ręką. Pamiętaj, że potencjalni klienci są bardziej skłonni do wybaczenia złej recenzji, na którą firma odpowiedziała, rozwiązując zaistniały problem, niż tej pozostawionej bez odpowiedzi. Odpowiadając na negatywne recenzje użytkowników, podążaj za następującym schematem:

  • Podziękuj klientowi za wystawioną recenzję;
  • Przeproś za błąd i pokaż, że rozumiesz jego zdanie;
  • Podejmij próbę naprawienia zaistniałej szkody;
  • Zachęć klienta do bezpośredniego kontaktu.

Ważne, aby usunąć wszystkie negatywne emocje ze swoich odpowiedzi i upewnić się, że nie brzmią jak zwykłe wymówki czy oskarżenia. Negatywne recenzje mogą być potężnym narzędziem pokazującym potencjalnym klientom, że coś jest nie tak i jesteś tego świadomy. W związku z tym powinieneś szybko wyjaśnić ten problem, aby inni użytkownicy uznali, że jesteś godny zaufania.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak prawidłowo prosić o pozostawienie opinii?

Czasami proszenie o pozostawienie opinii na temat usługi czy produktu może okazać się przytłaczające dla klientów. Jednak część z nich z pewnością skorzysta z takiej możliwości. Pamiętaj, że liczy się liczba wysłanych próśb, ponieważ zwiększa ona szanse na otrzymanie wymarzonych recenzje na stronie firmowej.

Warto spersonalizować swoją prośbę. Zachęcisz w ten sposób odbiorcę do pozostawienia opinii. Zwrócenie się do klienta bezpośrednio świadczy o tym, że wkładasz więcej wysiłku w swoją wiadomość. Zobaczysz, że to naprawdę działa!

Ważne, aby umożliwić klientom jak najłatwiejsze wystawianie opinii na stronie, ponieważ najczęściej każdy chce, zrobić to szybko, bez konieczności odpowiadania na długie i wyczerpujące pytania.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, dlaczego recenzje na temat firmy są tak ważne. Pamiętaj, aby reagować na wszystkie wystawione przez klientów opinie, tylko w taki sposób pokażesz swój profesjonalizm.

Recenzje w Google wpływają pozytywnie na Twoją witrynę, ponieważ nieświadomie użytkownicy zostawiają w nich słowa kluczowe, które są pomocne w pozycjonowaniu strony. Dlatego pomyśl o tym, jeśli planujesz być numerem jeden w swojej branży!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest lokowanie produktu?
Czym jest lokowanie produktu?
Ukryta reklama przekazująca wartości marki, produktów lub usług to skuteczne narzędzie marketingowe. Na czym polega ta forma promocji? Co ją wyróżnia?
Network marketing – na czym polega?
Network marketing – na czym polega?
Network marketing dla wielu osób wydaje się już historią. Czy wiesz jednak, na czym polega i jakie ma zalety? W tym artykule poznasz szczegóły!
Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
Brief dla agencji to dokument, dzięki któremu planowanie działań marketingowych przebiega o wiele sprawniej. Co powinien zawierać? Koniecznie czytaj dalej.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę